Anasayfa
8 Mayıs 2021, 3:44
kadin
Yönetici

Şafii Mezhebine Göre Adetli Biri Mevlit Okuyabilir mi?

Kayıtsız Üye
şafi mezhebine göre adetli bir bayan mevlit okuyabilir mi el sürebilir mi salavat çekebilir mi cevşn okuyabilir mi


Cevap: Şafii Mezhebine Göre Adetli Biri Mevlit Okuyabilir mi?

Sosyal Doku
< şafi mezhebine göre adetli bir bayan mevlit okuyabilir mi el sürebilir mi salavat çekebilir mi cevşn okuyabilir mi >
aşağıdakıler dışındaki kalan herşeyi yapabilir…

Âdetli (regl) veya lohusa kadına yasak olan Şeyler:

1- Namaz kılmak.
2- Oruç tutmak.
3- Tavâf.
4- Kur’an-ı Kerîm okumak.
5- Mescide girmek, orada eğleşmek ve itikâfa çekilmek.
6- Cinsel temasta bulunmak veya göbekle diz kapağı arasını okşamak (istimtâ).
7- Boşama. Hayız hâlindeki kadını boşamak câiz değildir.


Cevap: Şafii Mezhebine Göre Adetli Biri Mevlit Okuyabilir mi?

islamdostu
Arapça mevlitte ayetler olduğu için adetli kadın dinleyebilir ama okuyamaz.
Kürtçe ve türkçe mevlidi adetli kadın okuyabilir sakıncası yoktur.


Cevap: Şafii Mezhebine Göre Adetli Biri Mevlit Okuyabilir mi?

karadamlalar
adet döneminde kadının Kuran okumasının veya mescide girmesinin yasaklığı hakkında sağlam bir delil yoktur, mezhepler zayıf hadisleri delil alarak hüküm vermişlerdir fakat doğru olan bunların mübah olduğudur.


Şema
Karadamlalar!
Biz 4 mezhep imaminin ilmini senin ilmine tercih ediyoruz !!!
Bu konuda hepsi ayni görüştedirler.

Okudunuz mu?  Adetliyken salavatı şerife okunurmu

karadamlalar
keşke önce bir delil sorsaydınız. kendi ilmim ile içtihad vermişim gibi yapmışsınız, ehli sünnet dahi 4 mezheple sınırlı değil 4 mezhebin içinde bile farklı farklı pek çok müçtehid vardır.


Hoca
< keşke önce bir delil sorsaydınız. kendi ilmim ile içtihad vermişim gibi yapmışsınız, ehli sünnet dahi 4 mezheple sınırlı değil 4 mezhebin içinde bile farklı farklı pek çok müçtehid vardır. >
bu konuda ümmetin ittifakla kabul ettiği 4 meşhur imamın içtihadı/delilleri kime yetmiyor?


karadamlalar
ümmetin ittifakı diye bir şey yok ki bu konuda, zahiri mezhebini neyden sayıyorsunuz mesela? 4 mezhebin icması ümmetin icması mı sayılır?


Hoca
< ümmetin ittifakı diye bir şey yok ki bu konuda, zahiri mezhebini neyden sayıyorsunuz mesela? 4 mezhebin icması ümmetin icması mı sayılır? >
Zahiri mezhebine kim tabi:)
Allah aşkına yapmayın! Elbette içtihat kapısı açık ve daha önce yüzlerce mezhepte vardı ama şu an ümmetin tabi olduğu bu dört mezheptir inkar etmeyelim


karadamlalar
mezhebin yaşaması vs önemli değil hocam, müntesibinin sayısı fazla diye şia hak mı oldu mesela? olmayacaktır elbette. müçtehid eline ulaşan kaynaklar neticesinde içtihad eder isabet eder veya yanılır, bununla birlikte icma iddiası çok daha tafsilatlı bir isnad ister. ibn hazmdan başka buhari ve başka alimlerin de bu konuda söyledikleri şey farklı değildir. inşAllah anlatabilmişimdir, uzunca bir ban süresi verilmiş ki belki benim de hatam bu konuda okuduğum kaynağı aktarmamak olmuş. bu yazıyı da alıntılıyorum inşAllah bir yanlış anlaşılma olmaz:
< Zahiri mezhebinde abdestsizin, hayızlı ve cünübün mescide girmeleri ve orada durmaları caizdir.

Okudunuz mu?  Cinsel Arzudan Nasıl Kurtulurum?

Zahiri mezhebinin Delilleri:

Zahiri Mezhebine göre, gusül abdesti olmayanların mescide girmesinin haramlığına dair bir delil bulunmamaktadır. Onlar ; cünüp ve hayızlının mescitte durmasının haram olduğunu fakat oyalanmadan içinden geçmenin caiz olduğunu söyleyen ve buna delil olarak Allahu Teala’nın Ey iman edenler: İçkiliyken ne söylediğinizi bilinceye cünüpken de yol geçen müstesna yıkanıncaya kadar namaza yaklaşmayın [138] ayetini zikr edenlere bu âyetin onların fetvalarına geçerli bir delil olamayacağını söyleyerek cevap vermişlerdir. Zahirilere göre lâfzında (……………) namaz kelimesi bulunan bu âyeti namaz yeri tefsiriyle ele almak oldukça hatalı bir yaklaşımdır. Zira sonuçta ortaya çıkan Allah böyle demek istememiştir gibi asla caiz görülemeyecek bir manâ olacaktır.

Ashab-ı Kiram’dan, Ali b. Ebi Talib’e İbn Abbas’a ve bir diğer topluluğa göre de bu ayet namaz yeri değil namazın kendisi hakkındadır. Ayrıca Rasulullah (sallâllahu aleyhi ve sellem): "Mümin necis olmaz" buyurmuşlardır.
Zahiriler hayızlı ve cünübün mescide girişinin haramlığına işaret eden hadislerin tamamını da zayıf kabul ederler. Buna mukabil Ashab-ı Suffe’nin , Peygamber (sallâllahu aleyhi ve sellem) zamanında mescitte gecelediklerini zikrederler. Ashab-ı Suffe büyük bir topluluktu ve içlerinde ihtilam olanların bulunacağında da şüphe yoktu. Buna da herhangi bir yasak getirilmemişti, denilir.

Okudunuz mu?  Adetli iken adak kesilir mi ve adak kesilirken adak sahibinin ne yapması gerekir?

Diğer bir delil ise Hz. Aişe’den (r.anha) gelen bir rivayettir: Arap kabilelerinden birisine ait siyah bir cariye vardı. Onu azat ettiler. Bu kadın Rasulullah’a (sallâllahu aleyhi ve sellem) gelerek müslüman oldu. Mescitte ona mahsus bir kıl çadır veya küçük bir oda vardı.[139] Hadiste zikr edilen zenci kadın mescitte ikamet ediyordu. Hayız kadınlarda bilinen bir durum olduğu halde Hz. Peygamber (sallâllahu aleyhi ve sellem) bu kadını mescitte oturmaktan men etmemiş ve herhangi bir kısıtlama da getirmemiştir. Peygamberin yasaklamadığı bir şey ise mubahtır.

Başka bir hadis-i şerifte: "Yeryüzü bana mescit kılındı" [140] buyurulmaktadır. Yeryüzünün tamamının hayızlı ve cünübe mübah olduğu hususunda kimse ihtilâf etmemiştir. Bu durumda söz konusu yasağı bazı mescitlere tahsis edip de diğerlerini ayırmak caiz değildir.

Şayet hayızlının mescide girmesi haram olsaydı Hz. Peygamber (sallâllahu aleyhi ve sellem) bunu muhakkak Hz. Aişe’ye bildirirdi. Fakat o sadece tavafı yasaklamakla yetindi, denilmektedir. >


Kayitsiz uye
Şafi mezhebine gore adetli bir kadın ölen birisi için 70.00bin la ilahe illAllah hatmi yapabilir mi

Okudunuz mu?  Erkek çocuklar için hırka örnekleri örgü işleri

arifselim
Şafii mezhebi ile diğer bütün mezheplerde de adetli olan kadının tesbihat okuması ve kelime-i tevhid olan La ilehe illAllah okumaları caizdir. Adetli olan kadına kuran okuması haramdır, zikir ve tesbihler günah değildir.


Siyaha meftun
Selâmün aleyküm ben Şafii yim hayizliyken besmele okunmaz mi birinden duydum doğru mu


arifselim
Aleykum selam. Hanefilerde de şafiilerde de hayızlı iken euzu ve besmele çekilebilir okunabilir. Bunlar bir dua ve zikir olarak okunmasında bir sakınca yoktur. Haram olan ise kuranı kerim okunmasıdır.


adetliyken mevlüt okunur mu, adetliyken mevlit okumak günah mı, adetliyken mevlid okunur mu

Bu kategoride yer alan Dinden uzaklaşmaktan korkuyorum başlıklı yazımızı da okumanızı tavsiye ederiz.
Ξ Bir cevap yazın

Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Ders Kitabı TIKLA! Sınıf Ders Kitabı Cevapları
Forum Duası Copyright © 2007-2021
Gizlilik Politikası İletişim

Şafii Mezhebine Göre Adetli Biri Mevlit Okuyabilir mi? Başlıklı Yazımızın Yanında Websitemiz İslami bilgilerden, Dini Sorular, Cevaplar, Hac, Meal, Cennet, Cehennem, Farz, Sünnet, Hanefi, Şafii, Rüya yorumları, Gusül, Abdest, İmanın şartları, Namaz, Oruç, Kuran Sureleri, Ayetleri, Hadis, Dualar, İslamda Aile Tavsiyeleri, Kadın İle İlgili Konular, İbadet, İman, Mezhep, Hanefi, Şafii, Maliki, Hambeli, İslamın Şartları, Diyanet, Eğitim, Sohbet, Arapça, Hayırlı Geceler, Zekat, Mahrem Sorular, Evlilik, Sahabe Hayatları, Salavat,Dini Hikayeler, Günah, Helal, Haram, Tecvid, Yemin, Sadaka, Siyer, Fıkıh, Ahlak Gibi Konular İçermektedir.