Kayıtsız Üye
Rabıta nasıl yapılır Rabıta da hangi dualar okunur Rabıta hakkında bilgi verir misiniz ?
ehli-sunnet
Mürid, mürşidini Allah ile kendisi arasında güvenilir bir rehber görmelidir. Onun Allah rızasına giden yolda en güzel bir vasıta ve vesile olduğunu unutmamalıdır.
Mürşidin uzaktan feyiz vermesi, kalplere tasarrufta bulunması Allahu Teala’nın kâmil velilere verdiği özel bir yetkidir. Allahu Teala velisini seven ve gönlünü onun gönlündeki nura bağlayan kimseye çok özel ikramlarda bulunmaktadır. Buna uzaklık mani değildir. Bunun örnekleri çoktur.
Mesela, Veysel Karanî Hz.leri Resûlullah (s.a.v) Efendimizi hiç görmediği hâlde muhabbet ve ruhaniyet yoluyla kendisinden özel terbiye ve feyiz almıştır. Efendimiz (s.a.v) onu ashabına anlatmış, ismini vermiş, sıfatlarından bahsetmiştir. Ayrıca Hz. Ömer ile Hz. Ali’ye onu ziyaret etmelerini emretmiş ve onlara şu tavsiyede bulunmuştur:
Onunla karşılaştığınız zaman sizin için istiğfar etmesini isteyin ki Allah sizi affetsin 40 işte bu hâle temiz ruhların tanışması, kaynaşması ve yardımlaşması denir. Zaten rabıta birbirini seven ve özleyen ruhların buluşmasından ibarettir.
Kâmil mürşidin uzaktaki müridinin hâllerini Allah’ın izniyle bilmesi ve görmesi mümkündür. Ancak bu görme ve bilme şekli sınırlıdır. Mürşidin Allahu Teala gibi her şeyi gördüğünü ve bildiğini düşünmek haramdır, şirktir. Mürşiddeki bütün yetkiler, feyiz ve nurlar Allahu Teala’nın ikramıdır.
Şah-ı Nakşibend (k.s) bu görüşün nasıl olduğunu şöyle belirtmiştir:
Veliler her gördüklerini Cenab-ı Hakk’ın kendilerine ikram ettiği feraset nuru ile görürler. Öyle ki bu nur ile baktıklarında uzak ile yakının bir farkı olmaz.
Kâmil mürşidin sahip olduğu yüksek ahlak, feyiz ve nurlar onun ruhâniyetinden ayrılmaz. Bu ruhaniyet zaman ve mekân ile bağımlı ve sınırlı değildir. Allahu Teala dilediği kullarına bu ruhaniyet yoluyla pek çok faydalar ulaştırır. İmam-ı Rabbani’nin (k.s) belirttiği gibi; bu faydadan bazen mürşidin de haberi olmayabilir.
Bir mürid, devam ettiği rabıtasında şeyhinin sûretini düşünürken müşahede veya kendinden geçme (gaybet) gibi manevi hâllere ulaşırsa rabıtayı bırakıp gelen hâle yönelmesi gerekir.
Şah-ı Nakşibend (k.s) Hazretlerinin müridlerinden birisi huzurunda rabıta yapıyordu. Bir ara müridde manevi hâl zuhur etti. Fakat mürid hâlâ rabıta ile meşgul olmaya çalışıyordu. Şah-ı Nakşibend (k.s) durumu fark etti, müride hitaben: Bana rabıtayı bırak, sana gelen hâle yönel! diye uyardı.41
Mürid, bir vasıta olmadan Cenab-ı Haktan vasıtasız ilim ve feyz alma gücüne ulaşamadıkça daima râbıtaya muhtaçtır. Arada bir vasıta olmadan feyz almaya güç yetirince vasıtanın terk edilmesi gerekir. Zira o hâlde vasıtayla uğraşılacak olursa netice manevi gerilemeye gider. Ancak rabıtanın bırakılacağı zamanı mürid değil, mürşid belirler.
Râbıtada mürşid ile mürid arasına kimse giremez, himmet dağıtamaz. Bana yönel ki seni mürşidle buluşturayım, gibi sözler doğru değildir.
Mürşidin sağlığında ondan başkasına râbıta edilmez. Bu iş ortaklık kabul etmez.
Rabıtayı vasıta olmaktan çıkarıp gaye hâline getirmek yanlıştır. Rabıtadan asıl maksat mürşidi düşünmek değil, onda tecelli eden ilahi nur ve rahmeti seyredip Yüce Allah’ı zikretmektir. Vesilelerin maksat kabul edilmeleri doğru değildir. Vesileye muhabbet, Allah sevgisine vesile olursa, kıymetlidir. Yoksa, hayırlı vesile olmaktan çıkar, kalbe perde olur, sahibine zarar verir.
ARİFLER YOLUNUN EDEPLERİ
SEYYİD SAKİ EROL
ravza 2
ALLAH C.C razı olsun onların feyzlerinden bizlerede faydalanmayı nasip etsin
imam
Rabıta, Allah Rasulunun uygulamalarında olmayan bir uygulamadır.
Bütün farzları sünnetleri yaşadınız, bütün günahlardan kaçındınız da ameliniz rabıtaya mı kaldı?”’!!!
Kayıtsız Üye
Rabita bidaattir..peygamber zamanında böyle bisey yoktu. Ayrıca Allah’a ulaşmak için araya başka birini koymaya gerek yoktur. Cehalet bunlar Allah bunlari islah etsin
Bir Dost
güzel kardeşlerim.lütfen rabıta yokdur veya sonradan çıkan bir uydurma demeyin!
araştırın ve mantıkla hareket etmeyin.mantığın bir sınırı varsır.
mutezileciler gibi dini felsefe yoluyla kavrama çabasına girersiniz.
örnek:mirac gecesini mantıkla anlatabilirmiyiz?
tabiki hayır.
hz. musanın kızıl deniİ asasıyla ikiye ayırması mantıklımı?….
kalbinizi dinleyin!
şu sitede yazılanlarınvenyorumları okuyun!
doğru kişiye bağlanmakda mesele. ben ferhatlılar köyü diyorum.hayırlı ömürler!
yolundayız
bende ferhatlılar köyü diyorum kayseri bekir yüreğli talebe yurdu
Kayıtsız Üye
Bak kardeşim rabıta yoktur deme bir ilahi yol varsa bunu sadece peygamber efendimiz zamanında yoktu deme illaki vardı hira mağarasında peygamber efendimiz Allah’a dua etmek için cebrail aleyhisselam vardi onun vasıtasıyla peygamber efendimize vahiy geliyordu eğer ki arada vahiy meleği olmazsa Allahın nurunu kaldıramaz belki ağır gelir
Onun için rabita ya bidaat deme insanlar cenab-i Allahin nurunu direk iştirak edemez arada bir vekil mürsit olmali ki nur hafiflesin oyle kalbe dolup taşsın
Misal soguk suyu birden icsen ne olur bogazin agrir basin agrir dislerin agrir
Ama yavas yavas icsen hem ferahlarsin hemde rahatlarsin
Rabita budur işte
Kayıtsız Üye
millet yoga yapıyor,faydasınıda yere göğe sığdıramıyor,ne işe yarıyorsaaa,artık dünyalıkla.))))…manevi tedavi,ruha faydası olan,huzurun tek adresi rabıtaya yok denmesi ne kadar saçmalık…ALLAHa ulaştırır ALLAHaa..deneyin ozaman görün…
rabıta duası, rabıta nasıl yapılır, rabıtada ne okunur
Rabıta nasıl yapılır? rabıtada hangi dualar okunur? Başlıklı Yazımızın Yanında Websitemiz İslami bilgilerden, Dini Sorular, Cevaplar, Hac, Meal, Cennet, Cehennem, Farz, Sünnet, Hanefi, Şafii, Rüya yorumları, Gusül, Abdest, İmanın şartları, Namaz, Oruç, Kuran Sureleri, Ayetleri, Hadis, Dualar, İslamda Aile Tavsiyeleri, Kadın İle İlgili Konular, İbadet, İman, Mezhep, Hanefi, Şafii, Maliki, Hambeli, İslamın Şartları, Diyanet, Eğitim, Sohbet, Arapça, Hayırlı Geceler, Zekat, Mahrem Sorular, Evlilik, Sahabe Hayatları, Salavat,Dini Hikayeler, Günah, Helal, Haram, Tecvid, Yemin, Sadaka, Siyer, Fıkıh, Ahlak Gibi Konular İçermektedir.