Anasayfa
7 Mayıs 2021, 7:37

Akliniza gelen sey Rahmani mi seytani mi, anlamak ister misiniz?

Akliniza gelen sey Rahmani mi seytani mi, anlamak ister misiniz?

Muhasibi
Akliniza gelen sey Rahmani mi seytani mi, anlamak ister misiniz?


"Isteriz!" diyorsaniz size soracagim soru sudur: Akliniza gelen sey, ask ve sevkinizi artiriyor mu, azaltiyor mu? Tespiti gereken konu budur.

Diyelim ki, hayatinizda bazen siyah noktalar olusmus, günah kirlenmelerine maruz kalmissiniz. Bu manevi kirlenmeler sizi üzüyor, vicdanen azap çekiyor olabilirsiniz. Hatta olmalisiniz da… Hayat yolculuguna çikan insanin yolda bazen ayagi sürçüp düsmesi kaçinilmazdir. Sokakta lagim patlamissa siz de hedefinize doğru bu sokakta yürümeye mecbursaniz mutlaka kirli sularin siçramasina maruz kalacaksiniz.
Burada mühim olan tuzaga düsmemektir!..
Tuzaga nasıl mi düsülür?..
Seytan hassas insana iste böyle ayak sürçme sirasinda, manevi kirlenme devresinde yaklasir, doğru düsünce telkin ediyormus gibi aklina, kalbine, hayaline vesvese vermeye baslar. Der ki:
-Görüyorsun ya, Islami hayat yasayip hizmetlerde bulunmak bu zamanda, bu yasta, hele senin gibi günahkarlar için kolay degildir. O, seçkin kimselerin isidir. Sen kim Islami hayat ve hizmet kim? Bekle, yasin basin biraz daha ilerleyip olgunlasasin. Ortam müsait duruma gelsin. Senin gibileri tutunamaz bu hayatta ve bu ortamda… Çivisi çikmis dünyayi sen mi düzelteceksin? Simdilik hayatini yasa. Hem böyle günahlara maruz kalacaksin, sürçüp düseceksin, hem de dinî hayatta israr edecek, hizmet etme azminde ve kararinda olacaksin. Olmaz böyle tutarsizliklar!..
Iste seytanin tuzagina düsmek üzere oldugun anlardir bu duygu ve düsüncelerin kalbine, gönlüne, hayaline hücum ettigi anlar. Tam bir seytani telkinin istilasina maruz kalma hali!..
Nereden mi belli bu düsüncelerin seytani telkin ve düsünceler oldugu?
Çünkü kalbe, hayale gelen bir düsünce seni Islami hayattan uzaklasmaya tesvik ediyorsa hiç süphen olmasin seytani telkindir. Rahmani ilham degildir!
Fikir gibi görünen seyin Rahmani ilham mi, yoksa seytani telkin mi oldugunu anlamaniz pek kolay ve çok mümkündür bu ölçü ile… Terazi elinizde, ölçü gönlünüzdedir…
Eger gelen düsünce Rahmani olsaydi sizi Islami hayattan sogutmayacak, daha da ileriye gitmenizi, daha çok ibadet edip hizmette bulunmanizi telkin ederek diyecekti ki:
-Evet, bazen ayagim sürçüyor, düsüyorum, manen kirlendigim anlar, devreler oluyor; böylece sirtima günah kamburlari yüklenmis oluyorum. Ama bunun çaresi, Islami hayat ve hizmetten büsbütün uzaklasarak kambur üstüne kambur yüklenmek degildir. Çünkü Islami hayat ve hizmetten soguyup uzaklasmak, maruz kaldigim günahi azaltmaz, aksine daha da artirir. Halbuki, dinî hayatta daha da derinlesmeli, daha çok sevap kazanmak, daha çok hizmet etmeliyim ki, maruz kaldigim günahlarin etkisini azaltayim, bir günaha birçok sevapla karsi koyarak affimi saglayayim.
Böyle davranmakla maruz kalinan bunca günahin vebalinden kurtulmak kabil mi?
Hiç süpheniz olmasin. Baska çikar yolunuz da yoktur zaten… Isterseniz Hud Sûresi’ndeki 114. ayeti hatirlayiniz. Rabbimiz söyle buyuruyor:
-Namazlarinizi kiliniz, iyiliklerinizi çogaltiniz. Çünkü çogalan iyilikler azinlikta kalan günahlari silip, yok eder… Evet, çogalan sevaplar azinlikta kalan günahlari silip yok eder, etkisiz hale getirebilir. Nitekim bu ayetin tefsiri olan hadise de baktigimizda su ikaz ve müjdeyi görmekteyiz. Efendimiz buyuruyor ki: -Nerede olursan ol, ne durumda olursan ol Allah’tan korkmaya devam et! Her günahin arkasindan onu silip yok edecek birçok sevabi sirala ki, çogalan sevaplar azinlikta kalan günahlari silip yok etsin!.. Öyle ise, hayat yolculugumuz boyunca maruz kaldigimiz ayak sürçmeleri, manevi kirlenmeler bize sevksizlik vermemeli, istikametli yolculugumuzdan alikoymamalidir. Bilmeliyiz ki, sevksizlik ve ümitsizlik veren düsünce Rahmani değil seytanidir. Tam aksine: "Sevaplar günahlari giderir. Bir günahi birçok sevapla silip yok etmeliyiz!" diye düsünerek daha çok sevap kazanmaya yönelmeli, Islami hayatta daha da derinlesme ask ve sevkine girmeli ki, ayetin, hadisin kurtarici ikazina kulak vermis, seytanin ümitsizlik telkin eden tuzagina düsmemis olalim… Bence bu Rahmani mi, seytani mi incelemesi düsünmeye deger bir olay!..

Okudunuz mu?  İstemeyerek hayvan öldürmek



Cevap: Akliniza gelen sey Rahmani mi seytani mi, anlamak ister misiniz?

EHLİMAN
İnsanların her şeyi düşünmeleri yada akıllarına gelmesi normaldir.Zira insanların özelliği düşünebilmeleridir.Bu nedenle Allah içimizden geçen iyiliklere sevap yazarken kötülük düşünüp yapmadığımız zaman günah yazmamaktadır.


rahmani ve şeytani, rahmani ve seytani, rahmanı ve şey

Bu kategoride yer alan Her doğru her yerde söylenir mi? başlıklı yazımızı da okumanızı tavsiye ederiz.
Ξ Bir cevap yazın

Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Ders Kitabı TIKLA! Sınıf Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Akrostiş Şiir
Forum Duası Copyright © 2007-2023
Gizlilik Politikası İletişim

Akliniza gelen sey Rahmani mi seytani mi, anlamak ister misiniz? Başlıklı Yazımızın Yanında Websitemiz İslami bilgilerden, Dini Sorular, Cevaplar, Hac, Meal, Cennet, Cehennem, Farz, Sünnet, Hanefi, Şafii, Rüya yorumları, Gusül, Abdest, İmanın şartları, Namaz, Oruç, Kuran Sureleri, Ayetleri, Hadis, Dualar, İslamda Aile Tavsiyeleri, Kadın İle İlgili Konular, İbadet, İman, Mezhep, Hanefi, Şafii, Maliki, Hambeli, İslamın Şartları, Diyanet, Eğitim, Sohbet, Arapça, Hayırlı Geceler, Zekat, Mahrem Sorular, Evlilik, Sahabe Hayatları, Salavat,Dini Hikayeler, Günah, Helal, Haram, Tecvid, Yemin, Sadaka, Siyer, Fıkıh, Ahlak Gibi Konular İçermektedir.