Anasayfa
8 Mayıs 2021, 9:48
missa92
Abone

Tecvit kuralları hakkındaki sorumu cevaplarmısınız?

Tecvit kuralları hakkındaki sorumu cevaplarmısınız?

Kayıtsız Üye
selamün aleyküm. Kur-anı Kerim cüzünde de tecvit kitabında da ayrıca Kur-an öğreniyorum cd sindede duraklarda nasıl durulur verilmemiş. hem uzatma hemde iki üstün var ise uzatılarak durulur ancak uzatma yok ise sadece iki ötre ya da iki esre var ise uzatmadan duruyoruz değilmi? durağa gelnce küçük elif var ise ve iki üstün ise nasıl durulur. bu yazdıklarımdanda emin değilim Kuranı çok iyi bilmeyen birinden öğrendim bu durak kurallarını. diğer kuralları değilde sadece durak kurallarını örneklerle yazarsanız çok sevinirim. Lütfen bana yardımcı olurmusunuz? Hayırlı günler.

Okudunuz mu?  Peygamberimize inanan ve onu gören ilk müslümanlara ne isim verilir?

Cevap: tecvit kuralları hakkındaki sorumu cevaplarmısınız?

Desert Rose
Vakıf ve Özellikleri:

Vakıf, durmak demektir. Okuyuşa devam etme niyetiyle, herhangi bir kelime sonunda, kısa bir duraklama yaparak, nefes almak veya vermekle gerçekleşir.

Kur’ânı Kerîm okurken, Duruş ve durulan yerden başlayarak devam etme bilgi ve becerilerini konu alan Vakıf ve İbtidâ ilmi Tecvidin temel meselelerinden biridir.

Okudunuz mu?  Cenabetken bebek emzirilir mi?

Tefsir ve diğer Kur’ân ilimlerinde yeterli bilgi düzeyinde olmayanlar, bu konuda sıkıntı çekmemek için, alimler tarafından öngörülen yöntemlerden yararlanma durumundadırlar.

Bazı Kur’ânı Kerîm nüshalarında görülebilen, vakıf yerleri ve işaretlerindeki farklılıklar, bu konudaki uzman alimlerin tercih ve yorumlamalarından kaynaklanmakta ve herhangi bir sorun oluşturmamaktadır.

Ayrıca, nefes zarureti ile veya vakıf becerisini sınama gerekçesiyle, kelime ortasında olmamak üzere, her yerde vakıf yapılabilir. Kur’ânı Kerîm’de, herhangi bir sebebe bağlı olmaksızın, durulması emredilerek farz olan veya yasaklanarak haram olan hiçbir vakıf yoktur.

Okudunuz mu?  Nafile ibadetler nelerdir?

Kısalığı-uzunluğu ve varsa vakıf işareti ne olursa olsun, âyet sonlarında vakıf yapmak, Peygamber Efendimizin (Sallallâhu ‘aleyhi vesellem) yaygın uygulaması olarak sünnettir. Geçmek de câizdir.

Vakıfta, Kur’ânı Kerîm’in yazım şekline uyum esastır.

Kelime sonundaki harf harekeli ise; harekesi kaldırılır ve harf, cezimli gibi okunur. Buna sükûn üzere durma denir. ( بِرَبِّ النَّاسِ – بِرَبِّ النَّاسْ ) gibi.

Üzerinde durulan harekeli harf, Vâv ( و ) veya Ye ( ى ) olduğunda; kendinden önceki harfin harekesi uygunsa, Med harfine dönüştürülür. ( فَنَسِىَ – فَنَسِى ) gibi.

Tenvinli ise; Elif’siz olarak Hemze üzerine konan İki Üstün ( ءً ) veya Elif’le birlikte diğer harflerin üzerine yazılan İki Üstün’ler (اً) kaldırılır. Pozisyon Meddi Tabî’ye dönüşür ve bir Elif miktarı uzatılarak durulur. Kapalı Te üzerine yazılan İki Üstünler ve diğer Tenvinler ise, duruşta Cezim’e çevrilir.

Okudunuz mu?  Allahın aslanı kimdir?

Vakıf İşaretleri:

Uygulamada yaygın olarak esas aldığımız vakıf işaretleri, onları geliştiren alimin adı ile söylenir olmuş ve Secâvend işaretleri olarak tanınmıştır. Vakıf çeşitleri ve başlıca işaretler şunlardır:

( م ) Vakfı Lâzım: Geçildiğinde (Vasıl yapıldığında) mana bozulabilir gerekçesiyle, vakıf yapılması önemle istenen ve geçilmemesi gerekli yerde bulunur. Bununla birlikte, geçmek, haram işlemek ve günah kazanmak demek değildir.

( ط ) Vakfı Mutlak:
Geçmek için bir gerekçe yoktur, durulmalıdır anlamı taşır. Durulduğunda, her iki tarafın da, mana yönüyle birbirinden bağımsız olabileceği yerlerde bulunur.

Okudunuz mu?  Amenerrasulü hakkında hadisler

( ج ) Vakfı Câiz: Hem vakfın, hem de vaslın (geçmenin) mümkün olabileceği, bununla birlikte, vakfı tercih etmenin öngörüldüğü yerde bulunur.

( ز ) Vakfı Mücevvez: Aynı şekilde hem vakfın, hem de vaslın mümkün olabileceği, bununla birlikte, vaslı tercih etmenin öngörüldüğü yerde bulunur.

( ص ) Vakfı Murahhas: Nefesin yetişmemesi gibi durumlarda, vakıf yapmaya ruhsat vermek için konmuştur. Aksi halde geçmek daha uygundur.

Okudunuz mu?  Günahından tevbe eden hiç günah işlememiş gibidi hadisi (arapça)

Bu vakıf çeşitleri ve işaretlerinin dışında, başka işaretlerde kullanılabilmektedir.

( لا ) Bulunduğu yerin her iki tarafı da, mana yönüyle birbiriyle alakalı olduğunda bu işaret görülür.

Âyet ortasında bulunduğunda; Burada durma! Eğer zaruret gereği durursan, biraz geriden alarak devam et, anlamı taşır.

Okudunuz mu?  Ezan okunana kadar mı niyetlenilir yoksa imsak vakti mi

Âyet sonunda bulunduğunda; Durabilirsin, fakat okuyuşu burada bitirme, geriye gelmeden bir sonraki ayete devam et, mananın tamam olduğu bir yere kadar git, anlamı taşır.

( قف ) Mana itibariyle durmanın uygun olabileceği yerlerde bulunur.

( ع ) Rukû’ işareti denir. Bir mevzunun tamamlandığı ve diğerinin başladığı yerlerde bulunur. Namazda iken konuyu tamamlayıp sonra rukûya gitmeye yardım ettiğinden bu isim verilmiştir.

Okudunuz mu?  Allah, Melekler ve İnsanlar Hz. Peygambere Niçin ve Nasıl Salât Ederler?

Hatim ve aşır okurken, başlayış ve bitiriş yeri tayininde, veya herhangi bir yeri ezberlerken, ders başı ve sonu olarak da bu işareti esas almak uygun olur.

( :. :. ) Vakfı Mu’âneka: Birbirine yakın iki ayrı yere konan, üçer noktadan ibarettir. Hangisinde durmak tercih edilecekse, diğerinde geçmeyi öngörür.

Okudunuz mu?  Sevgililerin cinsellik konuşması günah mı

tecvid kuralları, teçvit kuralları, İki üstün durakları

Bu kategoride yer alan Tecvitli Kuran Okumayı Nasıl Öğrenebilirim? başlıklı yazımızı da okumanızı tavsiye ederiz.
Ξ Bir cevap yazın

Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Ders Kitabı TIKLA! Sınıf Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Akrostiş Şiir
Forum Duası Copyright © 2007-2023
Gizlilik Politikası İletişim

Tecvit kuralları hakkındaki sorumu cevaplarmısınız? Başlıklı Yazımızın Yanında Websitemiz İslami bilgilerden, Dini Sorular, Cevaplar, Hac, Meal, Cennet, Cehennem, Farz, Sünnet, Hanefi, Şafii, Rüya yorumları, Gusül, Abdest, İmanın şartları, Namaz, Oruç, Kuran Sureleri, Ayetleri, Hadis, Dualar, İslamda Aile Tavsiyeleri, Kadın İle İlgili Konular, İbadet, İman, Mezhep, Hanefi, Şafii, Maliki, Hambeli, İslamın Şartları, Diyanet, Eğitim, Sohbet, Arapça, Hayırlı Geceler, Zekat, Mahrem Sorular, Evlilik, Sahabe Hayatları, Salavat,Dini Hikayeler, Günah, Helal, Haram, Tecvid, Yemin, Sadaka, Siyer, Fıkıh, Ahlak Gibi Konular İçermektedir.