Anasayfa
8 Mayıs 2021, 22:21
missa05
Abone

Tecavüz ve azil konusunda soru

Tecavüz ve azil konusunda soru

mhmmt
Selamün aleyküm.
< ateistler yine iş başında. buldukları ufacık bir açığı değerlendirebilmek adına bazı cümlelerle insanların aklını çelmeye haklılıklarını ispatlamaya devam ediyorlar. din bilgisine güvenen varsa aşağıdaki bağlantıda dinimizi savunabilirsiniz. ancak tartışmak pek de mantıklı görünmüyor. herkes inanmak istediğine inanacak ispatlarımızı kabul etmeyeceklerdir. >
benim soruma gelirsek yukarıdaki bağlantıda benim de kafama takılan bir şey oldu. diğer hepsinin mantığını biliyorum ancak bu konuda bir şey bulamadım.
"savaşta edindiğiniz köle kadınları satmadan evvel ve dışarı boşalmamak şartıyla tecavüz edebilirsiniz."Buhari, Nikah 96, Buyu’ 109, Itk 13, Megazi 32, Kader 4, Tevhid 18; Muslim, Nikah 125, (1438); Muvatta, Talak 95; Ebu Davud, Nikah 49, (2171); Tirmizi, Nikah 40, (1138); Nesai, Nikah 55, (6,107).

şeklinde belirtmişler. hepsini tek tek araştırmadım ama benim bulduğum hadis bu şekilde değildi. benim bulduğum rivayet şu şekilde: Ebu Said radıyAllahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalatu vesselam’la birlikte Beni’I-Müstalik gazvesine çıktık. Arap esirlerinden çokça esir ele geçirdik. Kadınlara karşı arzu duyduk. Çünkü üzerimizde bekarlık şiddet kesbetmişti. Hep azil yapmak istiyorduk ve: "Aramızda Resûllullah aleyhissalatu vesselam varken, ona sormadan azil yapmak olur mu?" dedik ve sorduk.

"Hayır! buyurdular. Bunu yapmamanız gerekir. Kıyamete kadar geleceği takdir edilen her canlı mutIaka yaratılacaktır (siz tedbirinizle önüne geçemezsiniz)."

Okudunuz mu?  Pişmanlık hakkında hadisler

şimdi burada tecavüzden bahsedilmiyor. ancak zinayı andıran bir durum var. bu konuda bir açıklama yapabilir misiniz?


Cevap: Tecavüz ve azil konusunda soru

@mir
< şimdi burada tecavüzden bahsedilmiyor. ancak zinayı andıran bir durum var. bu konuda bir açıklama yapabilir misiniz? >
tecavüzden tabii ki bahsedilmiyor
o ateistlerin tahrifatıdır
hadisin doğru metni senin verdiğin şekildedir

zinaya benzemesine gelince
kardeşim
nikahı kim helal olarak emretti de zinayı kim haram etti?
Allah değil mi?
işte zinayı haram nikahı da helal olarak ilan ve emreden Allah
Müminlerin savaşta esir olarak alınan kadınlarla da cima etmelerine müsaade etmiştir

bunun delilleri pek çoktur
ben sadece ayetten olan delillerini vereyim:
Mü’minûn 6 Ancak eşleri ve ellerinin sahip olduğu (cariyeleri) hariç. (Bunlarla ilişkilerden dolayı) kınanmış değillerdir.

Ahzab-50- … Kuşkusuz biz, hanımları ve ellerinin altında bulunan cariyeleri hakkında müminlere neyi farz kıldığımızı biliriz. (Bu hususta ne yapmaları lazım geldiğini onlara açıkladık) ki, sana bir zorluk olmasın. Allah bağışlayandır, merhamet edendir.

4-Nisa-3-Eğer, (velisi olduğunuz) yetim kızlar (ile evlenip onlar) hakkında adaletsizlik etmekten korkarsanız, (onları değil), size helâl olan (başka) kadınlardan ikişer, üçer, dörder olmak üzere nikâhlayın.Eğer (o kadınlar arasında da) adaletli davranmayacağınızdan korkarsanız, o taktirde bir tane alın veya sahip olduğunuz (cariyeler) ile yetinin. Bu, adaletten ayrılmamanız için daha uygundur.

Okudunuz mu?  Anüsten bulanık sıvı gelmesi gusül abdestini bozar mı

dikkat ederseniz hadiste ashab savaşta esir düşen kadınlarla cimanın hükmünü değil
bu cima esnasında gelen meninin kadının rahmine değil de
dışarı akıtılmasının hükmünü sormuşlardır
zira cariyeler ile cimanın helal olduğunu onlar zaten biliyorlardı
onlar ayrıca çocuk doğuran cariyenin ümmülveled hükmünde olacağını da biliyorlardı
o yüzden cariye hamile kalmasın da ümmülveled olamasın diye azl yapmak istiyorlardı

Resulullah da onların cariyeler ile cima hakkı olup olmadığına hiç değinmemiştir
zira bunun bir hak olduğunu o da biliyordu
o da sadece ashabın sorusuna cevab sadedinde
"azl de yapsanız Allah eğer cariyenizin hamile kalmasını isterse
bunu engelleyemezsiniz" mealinde bir cevab vermiştir

cariyelikle ilgili şu bilgileri de buldum:

Câriyeliğin kaynağı, savaş esiri kadınlardır. Savaş sonrasında tıpkı erkek esirler hakkında olduğu gibi kadın esirler de ya karşılıksız olarak, ya fidye karşılığı serbest bırakılırlar veya köle olarak gazilere dağıtılırlar. Hiç şüphesiz bu alternatiflerden biri tercih edilirken, karşı tarafın elindeki müslüman esirlerin durumu ve İslâm’ın maslahatı gözetilerek tercih yapılır.

İslâm hukukunda câriyeler diğer kadınlardan farklı bir statüye tabidirler. Efendileri nafakalarını ödemek ve iffetlerini korumak mecburiyetindedirler. Onlara iyi davranılması da Kur’an’da emredilmektedir (en-Nisa, 4/36). Efendileri, yediklerinden onlara yedirir, giydiklerinden giydirirler. Azat edilmeleri sözkonusu edilmemiş olan câriyeler alınıp satılabilirler. Ancak azat edilmeleri efendilerinin ölümüne bağlı olanlar, azat edilmeleri karşılığında kendilerinden bir bedel talep edilmiş olanlar ya da efendilerinden çocuk getirmiş olup "Ümmü Veled" statüsünü kazanmış olanlar alınıp satılamazlar.

Okudunuz mu?  Namaz kılmayanların duası kabul olur mu?

İslâm gerek kölelerin, gerek câriyelerin hürriyetlerine kavuşturulmaları konusunda teşvikte bulunmuş, ayrıca bir çok suça keffaret olarak azâd edilmelerini öngörerek hürriyetlerine kavuşmaları için gerekli yolları çoğaltmıştır. Câriyelik ve kölelik, İslâm adına müslüman olmayan toplumlarla yapılan savaşların ortaya çıkardığı bir kurum olup, bugün için kendiliğinden ortadan kalkmış bulunmaktadır. Bunun için bu konuda teferruata girmek gereksizdir.

M. Said ŞİMŞEK


Cevap: Tecavüz ve azil konusunda soru

Jıhad
aynen aktarıyorum sahih-i buhariden yok öyle bir hadis tahrif etmişler

-…….Bize Cuveyriye, Mâlik ibn Enes’ten; o da ez-Zuhrî’den; o da İbnu Muhayrîz’den tahdîs etti ki, Ebû Saîd el-Hudrî (R) şöyle demiştir: Biz (Musta’lık oğullan gazvesinde) birçok kadın esîrlere kavuştuk. Bizler azl yapıyorduk. Bunu Rasûlullah’a sorduk. Rasûlul-lah (S) üç defa:
— "Sizler hakîkaten bunu yapar mısınız?" diye sordu da akabinde: "Kıyamet gününe kadar bu dünyâda vücûd bulacak her hayât sahibi, kurtuluş yok, muhakkak meydana gelecektir" buyurdu


Cevap: Tecavüz ve azil konusunda soru

@mir
hadiste geçen savaş ve o savaşta esir alınan kadınlardan biri ile ilgili olarak şunu da buldum:

Buharî, Hz. Ayşe’den şöyle rivayet eder: «Resulullah (sav). Beni Mustalık savaşında birçok kadını esir almıştı. Bu esir kadınlar içinden humusu çıktıktan sonra kalanı halkın arasında taksim etti. Atlıya İki, yayaya bir hisse verdi.
Cüveyriye binti Haris (r.anha) de Sabit bin Kays (ra)’a düşmüştü. Cüveyriye (r.anha) Resulullah {sav}’a gelerek.
«Ya Resulullah, ben kavminin efendisi olan Haris’in kızıyım. Şu anda ne olduğumu biliyorsun. Sabit bin Kays (ra)’ın cariyesiyim. Onunla dokuz vakiyye üzerine kitabet kestik. Bu parayı ödersem azad edileceğim. Bana yardımda bulun da azad olayım.» dedi. Resulullah (sav). «Azad edilmekten daha hayırlısı vardır.» buyurdu. «O nedir ya Resulullah?» deyince de, «Ben senin kitabetini Öder ve seninle evlenirim,» buyurdu. Cüveyriye hemen kabul ederek Resulullah ile evlendi.»
İşte bu haber yayılınca müslümanlar, Resulullah (sav)’ın akrabaları köle edilir mi diyerek Beni Mustalık kabilesini azad ettiler.

Okudunuz mu?  Kumru kuşu yenir mi? caiz mi?

hadisin konumuzla ilgili olan kısmı
cariyelerin ömür boyu köle olmayıp
sahipleri ile bir anlaşma yapmak da dahil çeşitli şekillerde hürriyetlerine kavuşabilmekte olduklarıdır


Kayıtsız Üye
yani cevap ne kısaca cariyelere tecavüz serbest mi? cariyeler rızalarıyla mı ilişkiye giriyorlardı? erkekler savaşıyorsa kadınlar neden esir alınıyordu da cariye yapılıp dağıtılıyordu? kadınların suçu ne?


Kayıtsız Üye
Siz nasıl bir dine iman ettiniz yahu. Saçma sapan uydurulmuş hadislerden yola çıkarak saçma sapan teviller yapıyorsunuz. Allah bizi hadislerden değil Kur’an dan sorguya çekecek, ve tabi ki arasına parantez koyarak kendi yorumlarını ekleyip te sanki ayetin bir parçası imiş gibi gösterilenlerden değil. Bahsi geçen yetim kızlar bir önceki ayette belirtildiği malları üzerine konmak için onları nikahlayanlardan bahsediyor. Kadınları ikişer, üçer, dörder nikahlamaya gelince ayetin sonunda, aralarında adaletle davranamayacımızı bildiğnden Allah,u Teala bir tanesi sizin için daha hayırlıdır diyor. Çok eşliliğe gelirse mevzu bu da İslam öncesinde çok eşlilik vardı. Kadınlar bir eşya gibi değil daha hakir görülüyordu, eğer Allah tek eşliliği direk olarak farz kılsaydı daha önceden iki, üç ve dört eşi olanlar diğerlerini boşaması gerekirdi. Bunun için Allah iki, üç ve dört eşe ruhsat vermiş fakat tek eşliliği tavsiye etmiştir. Son olarak ta Allah’a inanmadığını söyleyen bir beyinsizin ( ki Allah Kur’an da onlar için bu şekilde bahsetmiştir) ortaya atmış olduğu bir safsatanın peşine düşüyorsunuz. Allah onlarla tartışmayın güzel bir şekilde oradan ayrılın diyor. Size tavsiyem her gördüğünüz hadis e inanmamanız. Dinimizn asıl kaynağı Kur’an dır O’na bakınız. Vesselam

Okudunuz mu?  Cuma Hutbesi Türkçe okunur mu?

Kayıtsız Üye
İlk olarak şunu söylemem gerek. Hiç bir ilmi sıfatım yoktur.

Bunu evrensel ahlaka göre bu hadisi yalanlıyorum, insanlığa göre.O devir cariyeliğe müsait olabilir ancak savaş esnasında erkekler esir kadınları arzulayacak ve oracıkta daha pay edilmeden buna müsaade mi edilecek ? Hani islam ahkakı ? nerde Kur an ve peygamber ahlakı.Bu sizin vicdanınıza sıgmıyor da Resulullah ın vicdanına sıgar mıydı ? Üstelik oradaki bazı esirler Resulullah ın akrabası.Ayrıca fidyesini ödeyebilecek kuvvette olanlar var.

Okudunuz mu?  Şafii tesbihatı nasıl yapılır?

Kayıtsız Üye
Ahlak sembolü Resulullah as. tecavüze ruhsat vermez. Yapanları da cezalandırır. Zalime karşı daima mazlumdan yana olan güzel bir yapısı vardır. İslam dini sadece böyle şehvet dinimidir ki sürekli olarak böyle gösterilmeye çalışılıyor.

Müslüman olmayan toplumlara; işte İslam budur demek için yıllar önce Allah’ın, Resulünün ve insanlığın düşmanları iftira dolu yazılar yazarak referans olması için, gelecek nesillere bırakmışlardır. İftiralarla dolu, bu anlatımlar maalesef din adamları tarafından geçerli sayılmakta ve sessizce kendi aralarında konuştukları konulardır.

İslâmın sessizce konuşulacak, ondan bundan saklanacak hiçbir şeyi yoktur. Her konusu herkese rahatlıkla topluca veya yalnızca anlatılabilir.

Yoksula, yetime ve esire, yemeği severek yedirirler. (İnsan suresi 76/8)

Resulullah as. ve Sahabî kiram ra., Esirlere Yemek verirler, Şefkat, Merhamet gösterirler. Hatta kendi evlerinde yedikleri yemekleri onlarla paylaşırlar. Esire işkence etmek dinimizde haramdır. Zulüm yapmak haramdır. Tecavüz ise bir zulümdür, asla tasvip edilecek bir şey değildir.


Kayıtsız Üye
İSLAM’DA CARİYE VAR MI?
Önce altını kalın çizgilerle çizelim: Kur’an’da cariye kavramı geçmez.Sadece "Meleket aymanukum" kavramı geçer:
MELEKET EYMANUKUM: Harfi harfine Sağ ellerinizin sahip olduğu demektir. Bu deyimle iki mananın kastedildiği anlaşılıyor;
1- Veli, şahitler vb. meşru şartları yerine getirerek nikah sahibi olmak
2- Savaş sonucu esir kadınlara sahip olmak.
Yani ister hür ister esir böyle meşru nikah sahibi olmadan hiç kimseyle evlilik ilişkisine girilemeyeceği anlatılmak isteniyor. ÇünküSağ elin sahip olduğu deyiminden maksat nikah mülkiyeti veya nikah sahibi olmaktır. Zira bu tabir henüz savaş ve esir kadın ele geçirmenin söz konusu olmadığı Mekke dönemi ayetlerinde de geçmektedir (70/30).Bu kavramın maksadı insanları zinadan menetmek ve yeni bir nikah bulunmaksızın veya eğer kadın memluke (esir, köle) ise nikah sahibi olmaksızın onlarla cinsi temasta bulunmaktan men etmektir.Cenabı-ı Hak bunusağ elin sahip olduğu ile ifade etmiştir. Çünküsağ elin sahip olduğu hem nikah ile evlenilen kadınlar hem de mülk olarak sahip olunan kadınlar hakkında söz konusudur (Razi)
Demek ki savaşta esir alınan kadınlar, mübadele (esir değişimi) veya serbest bırakma söz konusu değilse, siyasi olarak esaret altında olurlar fakat onlarla cinsel ilişkiye girilemez.Bunun için her normal kadınla yapıldığı gibi ayrıca nikah kıyılması gerekir. Buna iseeş denilir.İslam vicdanı her ne şekilde olursa olsunnikahsız ilişkiye cevaz vermez.
Ayette geçen Ezvâcuhum ev ma meleket eymânuhum ifadesi, Yalnızca eşleri veya cariyeleri ile birlikte olanlardır. değil; Yalnızca eşleri yani meşru şekilde sahip olduklarıile birlikte olanlardır manasına gelmektedir. Kadın erkek bütün eşleri kapsamaktadır. Çünkü 11 ayetlik yukarıdaki pasajda konu erkek ve kadın bütün müminlerin temel özelliklerinin sıralanmasıdır. Aradaki ev bağlacı seçenek bildiren veya değil; açıklama getiren yani anlamında kullanılıyor.Kur’an’ın kendi kendini tefsir ettiğine dikkat ediniz.Düşünmek veya yani şükretmek isteyenler için gece ile gündüzü birbiri ardınca getiren O’dur (Furkan; 25/62) ayetinde geçtiği gibi.Şu ayet ise,esir alınarak köle yapılan ve böylece evlilik dışı nikahsız cinsel ilişki kurulabilen kadın demek olan cariye uygulamasına yol olmadığının apaçık delilidir: Hür mümin kadınlarla(muhsanât)bir yuva kurmaya güç yetirecek durumda olmayanlarınız, savaşta esir alarak sahip olduğunuz(ma meleket eymânukum)iman etmiş kadınları düşünebilir. Allah imanınız ile ilgili her şeyi biliyor. İman edenler artık birbirinin can yoldaşıdırlar. Şu halde onlarınamusuyla yaşamalarışartıyla,ailelerinden izin alarakvemehirlerini verereknikâhlayın. (Nisa; 4/25)
Dikkate edin, düpedüz ailesindenizinli, mehirli, normal(meşru) evliliktenbahsediliyor. Rızası olmadan, izin alınmadan, mehir verilmeden, nikah kıymadan, sırf savaşta elime esir düştü diye kadıncağızı cariye yapmak bunu neresinde? Her şeyden önce bu Kur’an’ın ruhuna ve vicdanına ters.
Bugün yeniden üretilecek (inşa çağı) fıkhında bunun adı savaş esirleri hukuku dur.Buna göre bugün bir savaş olsa ve Müslümanların eline erkek ve kadınlardan oluşan yüzlerce esir düşse şunlar yapılır: Güvenliği sağlanmış korunaklı bir yerde bekletilirler. Ganimet olarak görülemezler. Esir alan askerlere dağıtılamaz, hiçbiri köle ve cariye yapılamaz. Evli olanların evlilikleri devam eder. Esir düştü diye ailesinden veya eşinden zorla koparılamaz, hangi dine göre kıyarsa kıymış olsun nikahı feshedilemez. Her türlü kötü muamele, angarya, işkence, tecavüz, cinsel taciz yasak olur. Misafir muamelesi görürler.

Okudunuz mu?  Hayata yeniden başlamak istiyorum

Kayıtsız Üye
Ve Allah’ın dini böylece tahrif edilir Allah aralarında adaleti sağlaya bilirseniz alın dio bir sonraki ayette şüphesiz siz onlar arasında adaleti sağlayamazsınız diyor böylece tek eşlilik oluyor ama sen bilmeyen avama 3 5 tane aldır sorun yok tabiki 😏😏çok ta önemli deil kim neye inanmak isterse ona inansın

Okudunuz mu?  Eşim Bana Karşı Soğuk

kazimtu
İslamda evlilik dışı birliktelik mübah değildir. Mübah olsaydı ”Zina” diye bir şey olmazdı.
Nur 32.Ayet:”Sizden bekâr olanları, kölelerinizden ve cariyelerinizden durumu uygun olanları evlendirin.

Bu ayette ”harp esirleriyle evlenebilirsiniz” diyor.
Nisa24.Ayet:”evli kadınlarla evlenmeniz (haram kılınmıştır), elinizin altında bulunan (harp esirleri) cariyeler müstesna.

Okudunuz mu?  Para Karşılığı Bir iş Yapılırsa Sevabı Var Mıdır

Savaş sona erince esirler köle olur. Karşılıksız veya fidye ile salınırlar.
Muhammed 4.ayet:”Savaşta inkar edenlerle karşılaştığınzda boyunlarını vurun. Sonunda üstün geldiğinizde onları esir alın; onları ya karşılıksız veya fidye karşılığında salın.


Kayıtsız Üye
Şimdi sizin yazılanlara verdiğiniz cevabı ve sorulan soruyu, sureyi de inceledim ama sizin anlayışınızı merak ettim. Siz bir kadına zorla sahip olmaya tecavüz demiyorsunuz ve buna zina diyorsunuz. Bu da sizin karakterinizi ve ne kadar hızlı bir demogog olduğunuzu gösteriyor. Şunu unutmayın Kitab tekdir ve sizin gibilerin yorumuna da ihtiyaç yoktur. Allah size buyurmuyor orada herkese buyuruyoe oku ve yorumlar. Ben sana akıl ve fikir verdim diyor. Anladığım kadarıyla siz öbür tarafta 7/24 şarap içip Hurilerle zina yapacak gruba giriyorsunuz.

Okudunuz mu?  114 sure ismi nedir?

Kayıtsız Üye
hacılar
bu konu çok karışık. İslam kaynaklarında geçen bu ve benzeri yüzlerce rivayet ve olay varken, kalkıp yok efendim bu böyle değil demek te sağlıklı değil.
doğru ne? o nu da bilmiyoruz. Herke işkembesinden sallıyor.
Allah bizi doğru yola iletsin.


buhari nikah 96, savaşta edindiğiniz köle kadınlarınızı, savaşta edindiğiniz köle kadınlarınızı satmadan evvel

Bu kategoride yer alan Küskünlükle ilgili ayet ve hadisler başlıklı yazımızı da okumanızı tavsiye ederiz.
Ξ Bir cevap yazın

Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Ders Kitabı TIKLA! Sınıf Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Akrostiş Şiir
Forum Duası Copyright © 2007-2023
Gizlilik Politikası İletişim

Tecavüz ve azil konusunda soru Başlıklı Yazımızın Yanında Websitemiz İslami bilgilerden, Dini Sorular, Cevaplar, Hac, Meal, Cennet, Cehennem, Farz, Sünnet, Hanefi, Şafii, Rüya yorumları, Gusül, Abdest, İmanın şartları, Namaz, Oruç, Kuran Sureleri, Ayetleri, Hadis, Dualar, İslamda Aile Tavsiyeleri, Kadın İle İlgili Konular, İbadet, İman, Mezhep, Hanefi, Şafii, Maliki, Hambeli, İslamın Şartları, Diyanet, Eğitim, Sohbet, Arapça, Hayırlı Geceler, Zekat, Mahrem Sorular, Evlilik, Sahabe Hayatları, Salavat,Dini Hikayeler, Günah, Helal, Haram, Tecvid, Yemin, Sadaka, Siyer, Fıkıh, Ahlak Gibi Konular İçermektedir.