Anasayfa
21 Ekim 2022, 13:55
Tasavvuf
Yönetici

Mesnevi: Mevlana(!) celaleddin rumi: Kendi eserlerinden küfür ve şirk sözleri

Mesnevi: Mevlana(!) celaleddin rumi: Kendi eserlerinden küfür ve şirk sözleri

Jıhad

ALLAH’I NİTELİKSİZ, İSİMSİZ VE SIFATSIZ GÖRMÜŞ!

(C.5 Beyit 420; s.38)

420. Bir derviş, bir dervişe; Tanrı’yı nasıl gördün, söyle dedi. Derviş dedi: Neliksiz, niteliksiz gördüm.

AYNAYA BAKINCA TANRI’YI GÖRMEK

(C.5 Beyit 2015; s.166)

2015- Kim de yakın aynası varsa, kendini görmüş olsa bile, hakikatte Tanrı ‘yı görmüş olur.

PEYGAMBERLER Mİ ÜSTÜNDÜR EVLİYALAR MI?

(C.4. Beyitler 1847-1854)

Beyit 1847— Tarihçiler, bunu duyunca Bayezid’in tayin ettiği zamanı yazdılar. Adeta şişe benzeyen kamış kalemlerini kebapla bezediler.

Beyit 1848 — Tanı o zaman, o tarih gelip çatınca o padişah doğdu… Devlet satrancını oynadı!

Beyit 1849 — Bayezid’in ölümünden sonra yıllar geçti, Ebu’l Hasan dünyaya geldi.

Beyit 1850 — O, padişah Ebul Hasan’ın ihsanına, kıskanmasına ait huylar söylediyse aynen zuhur etti.

Beyit 1851— Çünkü onun önünde giden levh-i mahfuzdur… Neden mahfuzdur o levh? Hatadan!

Beyit 1852 — Bu ne yıldız bilgisidir, ne remil, ne de rüya… Allah, doğrusunu bilir ya, Allah vahyidir!

Beyit 1853 — Sofiler, bunu halktan gizlemek için gönül vahyi demişlerdir.

Beyit 1854 — Sen istersen onu gönül vahyi farzet… Gönül zaten onun nazargahıdır… Gönül, ona agah olunca nasıl hata eder


soffa

Mesnevi: Mevlana celaleddin rumi: Kendi eserlerinden küfür ve şirk sözleri

Muhyiddin Arabi K.s kitabının önsözünde derki: bizden olmayanın (tasavvufu bilmeyen yaşamayan) bizim kitaplarımızı okuması haramdır…yani o terbiye olmamış nefsinin şaşı gözüyle bizi bozuk görüpte(ki bozukluk kendisinde olduğu halde) bize kötü ithamlarda bulunur … böylece bilmediği hal için konuşması onu felakete (Allahın gazabına)düçar eder… daha kendi lisanını , tarihini ,kültürünü divan edebiyatını (edebiyatta mecazı )bilmeyen , neyin ne olduğunu bilmeden sırf bir şey söylemek için , araştırmadan atıp tutanlar Millet’inin geçmişine küfrettiğini , özüne ihanet ettiğini ve bunun hesabının sorulacağını bilsinler<


Kayıtsız Üye
Kardeşim dediğiniz herşeyi inceledim uzun uzun yazmayacağım açıp incelerseniz orda ne anlattığını anlarsınız 1 er 2 şer beyit keserek olmaz bu işler. Bi örnek vermek gerekirse

420. Bir derviş, bir dervişe; Tanrı’yı nasıl gördün, söyle dedi. Derviş dedi: Neliksiz, niteliksiz gördüm.

Öncelikle nelik ve niteliğin anlamlarına bakalım:

Nitelik:Bir şeyin nasıl olduğunu belirten, onu başka şeylerden ayıran özellik, vasıf, keyfiyet

Okudunuz mu?  Gavs Nedir? Ne Anlama Geliyor?

Nelik:Bir kavramın zihinde ne olduğunu veya ne anlama geldiğini gösteren tasarıma nelik denir


yasemin
Kalp denizdir , dilde kıyı ..
Denizde ne varsa , kıyıya o vurur ..
Başkasında gördüğümüz çirkinlik belki kendimizdedirde,
O dilden , bu dile yansıyan odur..

-Mesnevi


Kayıtsız Üye
Mevlayi anlamaya mevlana gerek, mevlanayi anlamaya marifet gerek, marifete ermeye fenafillah gerek.


Kayıtsız Üye
”Her neye noksan bakar isen kendi noksanındır senin, gel kemalinle nazar kıl kendi kemalindir senin.” demiş Hasan Sezai Hazretleri.
Siz noksan bakarsanız noksan görürsünüz. Rabbim yardımıcınız olsun. Size Hucurat 12 ve 49 hediyem olsun. Ancak bu idrak ile ne yazık ki onu da anlayamayabilirsiniz. Eğer ki bir şeyi idrak edemiyorsanız, ona ve inananlarına hakarette ve zanda bulunmayın. Ben bundan alınmam; ancak sizin adınıza üzülürüm. Kendinizi bile bile ateşe atmayın kardeşim. Selametle…


Kayıtsız Üye
Allah size akıl versin mesnevide bu yazanları okuduğunuz halde hala mevlanayı ve mesneviyi mi savunuyorsunuz.


Kayıtsız Üye
SubhanAllah Allah sana hidayet etsin onun bu kadar küfrünü anlatmışlar sen hala onu anlamaya marifet gerek diyorsun.


Kayıtsız Üye
embesillikte çıgır açmışsın tebrikler.
dünyadan bir haber önünüze gelen bütün dogmatik bilgileri kabul edip üzerine araştırma yapmaya bile acizsiniz birde bilginiz olmamasına ragmen tenkit ediyorsunuz


Kayıtsız Üye
bu Yazıyı okumadan önce tüm mesneviyi baştan sona okudum acaba yanlış mı düşündüm alenen Şirk koşma Sapık anlatımlar var dedim kiii yalnız degilim bir çok yorumcu bunları düşünmüş Rabbim bizi Şirk koşanlardan ve şirk koşmadan muhafaza etsin bu insana Mevlana demek bile yanlış Rum Celal daha iyi olur bilmeden okumadan atalardan gelen şeylere inanmak çok yanlış ilk emri oku olan dinin okumayan inananlarıyız yazık bize


Kayıtsız Üye
Hakikati yazdığınızı sandınız. Fakat Mevlana gibi bir alimin dilinden anlayamamışsınız. Ve bilinmez ki Mevlana bu cumleleri hangi hikmete sığınarak söylemistir. Aklın kavrayamadığı sırlar hikmetle cözülür. Hakkın da arif ve veli denilen bu kulun, imanına laf edip, Allah’ın buyruklarının dışına çıktığını ima etmissiniz. Dilerim Allah’tan sizin de arkanızdan bu denli ağır hakaretlere tabii tutulursunuz.


Kayıtsız Üye
Hepsi uydurma yazilanlar hiçbir Mesnevi ile uymuyor ne yazık ki acaba yayınlayan lgbt üyesi mi ne

Okudunuz mu?  Bir Veliye Bende Olmak (Y. Sultan Selim)

Kayıtsız Üye
Merhabalar kardeşim. Eskiden Mevlevihanelerde Mesnevi, Divan-ı Kebir, Makaalat vb. kitaplar kilitli dolaplarda saklanırdı, sebebi ise okuyanın dinden çıkması idi. Bu işin adabı da ehil birisinin okuyup şerh etmesidir. Bu yüzden eğer doğru bakış açısına sahip değilsen o kitaplardan bu yorumları çıkarman gayet normal. Kısacası yanlış yönden bakıyorsun. Hal diliyle yazılmış kitaplar akılla anlaşılamaz, gönülle anlaşılır. Kadından kastedilen şey nefstir. Ne derse tersini yap dediği şey nefstir kadın değil. Bu tüm Mesnevide de bu tarzdır, Kuranı Kerimde de öyle. Eğer ayetlere de bu bakış açısıyla bakabilirsen ne kadar yanıldığını görürsün. Yaradanım herkesi Aşka düşürsün İnşAllah. Eğer Aşka düşersen ne kadar yanıldığını o zaman görürsün. Bu işler akılla olmaz, gönülle olur.


Kayıtsız Üye
“Bediüzzaman hazretlerinin ifade ettiği gibi, bazen bir söz küfür olur fakat sahibi kâfir olmaz. Çünkü, onun mümin olduğunu gösteren doksan dokuz vasfı ortada iken, bir vasfının zahiren/görünürde küfür olması merkeze alınmaz, hüküm ona bina edilmez.(krş. Lemalar, 274).

Hadis-i şefite yer alan ehl-i kıbleyi tekfir etmeyiniz (Kenzu’l-Ummal, no:1078)manasındaki ifadeden de anlaşılıyor ki, bazen bir müminde küfrüne bir emare bulunabilir. Bir davranışı, bir sözü küfür gibi görünebilir. Ancak ölçü o kişinin ehl-i kıble olup olmamasıdır.

Mevlana gibi, yüzbinlerce kişinin imana gelmesini veya imanını kuvvetlendirmesini temin eden ve İslam ümmeti tarafından bir veli olarak kabul gören bir zat hakkında hüsn-ü, zan etmek dinin gereğidir.

Bununla beraber, bu sözün tevile imkanı vardır. Bunu mecaz olarak anlamak mümkündür. Yani, Allah’ın veli kullarına karşı beslediği şefkat ve merhametini bir babanın veya annenin evladına olan şefkati ile karşılaştırmış da olabilir. Bu gibi tevillere imkan varken bunu teslis ile anlamlandırmak hüsn-ü zan prensibine aykırıdır. Bir de bundan tekfir olgusunu çıkarmak -Allah korusun- din açısından son derece risklidir.”(alıntı sorularla islamiye)
AYİNESİ İŞTİR KİŞİNİN LAFA BAKILMAZ. ŞAHSIN GÖRÜNÜR RÜTBE-İ AKLI ESERİNDE


Kayıtsız Üye
Kuran’da bir çok Peygamberin işlediği hatalardan bahseder, muhtemelen herkes biliyordur. Bilmeyende internette küçük bir araştırma ile bulabilir.

Mesnevi’de bir çok müstehcenlik içeren hikaye olduğu malumunuz, ayrıca Mukaddimesinde yani ön sözünde Allah’tan gelen vahiy olduğu yönünde işaret ve iddialar var.

Okudunuz mu?  Tasavvufun muhteva açısından mertebeleri nelerdir?

Celaleddin Rumi iyi bir edebiyatçı idi her şeyden önce, yani Müstehcen bir hikaye üzerinden anlatmak istediğini normal bir hikaye ile anlatabilirdi kesinlikle, peki neden bu yolu seçti.

Maksadı iyi olsada sözleri maksadı aşmıştır. Buna halen Ulviyet üzerinden bakmaya çalışmak yanlış olur.

Kendimize öncelikle şunu soralım, insan oğlunun Dünya sürgünü neden başladı:
Adem (a.s.) Cennette Allah’ın emrine riayet etmediği için…

Düşünebiliyormusunuz, bir peygamber hemde cennette iken nefsine uyabiliyor.
Musa (a.s.) Allah kendisine emretmediği halde bir insanı öldürebiliyor.
İbrahim (a.s.) yalan söyleyebiliyor.
Yusuf (a.s.) Allah engellemese zinaya meyledebiliyor.
Yunus (a.s.) Allah’ın emri olmadan Allah’ı tebliğ görevini bırakabiliyor.
Muhammed (s.a.v.) kör bir sahabeye suratını asabiliyor.

Ancak biz Celaleddin Rumi’ye Günahsızlık hakkı tanıyoruz.


Kayıtsız Üye
Bu ne cahilliktir!! Siz saf aklınızla, internette yaptığınız iki araştırmayla bu yazılanların hikmetini anlayabilir misiniz? Sizin, okuduğunuz her şeyi anladığınızı sanmanız da cahilliğinizden ileri geliyor. Yazık. Başlık şirk ile alakalı, altındaki eleştiriye bakar mısın “cinsel sohbet” bir kitapta cinsel sohbet olunca şirk mi oluyor? Sapık mısınız siz? Biraz olsun ilim, irfan sahibi olsanız zaten bu tarz şeyleri eleştirmeye, kalkıp bunlara şirk demeye utanırdınız!!!


Kayıtsız Üye
Assalamu aleykum Allah razı olsun teşekkür ederim.


Kayıtsız Üye

Mevlâna ve Şems arasında geçtiği söylenen hadisede de görüldüğü gibi, Vahdet-i vücud, kadın kılığına giren Tanrı ile seviştiğini iddia etmektir. Ne gariptir ki; ALLAH’a söverek nara atan sarhoş bir sokak serserisini, öldürmeye-dövmeye kalkan sofî, Şems ile Mevlana arasında geçtiği söylenen şu hadiseyi kutsar veya sessiz kalır: Mevlana Şemsin yanına girdi. Şems şahane bir çadırda oturmuş Kimya Hatun ile oynaşıyordu. Mevlana dışarı çıktı. Bu karı koca oynaşmalarına mani olmamak için medresede aşağı yukarı dolaştı. Sonra Şems (Mevlâna’ya) içeri gel diye seslendi. Mevlana içeri girdiğinde Şems’ten başkasını görmedi. Kimya nereye gitti? dedi. Şems ‘Yüce Tanrı beni o kadar severki, istediğim şekilde yanıma gelir. Şu anda da Kimya Hatun şeklinde geldi’ buyurdu.

MENAKIB’ÜL ARİFİN I (Arifler’in Menkıbeleri)Ahmed Eflaki


Kayıtsız Üye
Sizin taptığınız tanrı ayaklarımın altındadır..
Muhyiddin İbn Arabi

Okudunuz mu?  Dua ederken büyük zatları vesile yapmak ve "onların hürmetine" diye dua etmek caiz midir?

Ee şimdi bu büyük veli böyle bir şey demiş..dersiniz ki way Allahsız..
Günümüzde de röportaşın işine geldikleri bir kısmını verip, insanları kendi istedikleri şekilde anlamalarını sağlayabiliyorlar..

Ben şimdi bunu alayım sosyal medyada paylaşayım, eminim ki birçok insanın kendisine olan bakış açısı değişir yahut şüphe ile bakmaya başlar.. Kendisinden bunun gibi şüpheye mahal verecek, iki ön yüz daha paylaşsak tamam, sizde bir kere daha asarsınız..

Günümüzde bile halen Kuran Kerim, orda denilen aslında bu diye halen tartışılabiliyor iken, sizler birilerini kafir birilerini mümin yaparak yormayın kendinizi..


Kayıtsız Üye
biz bilmiyoruz da Allah tamı bilmiyordu Kuranı okuyun ve anlayacağınız dilde yazıldı diyor İbne Arabi bizden olmayan okumasın diyor peki o kitap gerçekleri ve insanları doğru yola ulaştıracaksa neden herkes okumasın Yaratan herkes okusun diyarda Muhittin Arabi Haşa bir başka Allah mı ki yoksa bu kitabı bizden olmayan okumasın. Üstünlerin kişilerin Allah’ı ayrı bir kitap mı indirdi. Mevlana ve Muhittin Arabi nin kitaplarından bunlar varsa ki var çünkü hiç kimse çıkıp ta bu kitaplar onların değil sözler başka yerlerden alınmıştır demediğine göre Mevlana ve ibe Arabi Ebu cehille ve avenelerine kurban olsunlar onlar bu sözleri söylemediler.


Kayıtsız Üye
Andolsun biz Kur’an’ı öğüt alınsın diye kolaylaştırdık. (Ondan) öğüt alan yok mu? (Kamer 17)
Onlar Kur’an’ı düşünmüyorlar mı? Yoksa kalpleri kilitli mi? (Muhammed 24)
Rabbinizden size indirilene (Kur’an’a) uyun. O’nu bırakıp da başka dostların peşlerinden gitmeyin. Ne kadar da az öğüt alıyorsunuz! (ARAF 3)

Kurani kerim ve sahih hadisler durur ikien kalkip, dinimi Mesnevi kitap ile ögrenicek degilim.
Kurani kerimi ve sahih hadisler durur iken kalkip Risalei nurdan dinimi ögrenicek degilim.

Allah cc dua edince, Allah cc gökleri yarip bir melaike ile bir kutu altin göndermez. Senin benim gibi bir adam cikarir karsina sadaka verdirir.
Allah cc dua edince, gökten bir nur indirp kalbimizi ferahlatmaz. Bir dost gönderir onun ile dertlesirsin.
keramet aramyin. Dünyada yasanan peygamberelere gelen mucizelerin sayisida bellidir zaten. Keramet senin benim gibi insanlara dogal yollar ile gelir.

Okudunuz mu?  Nefis-Akıl İlişkisi

ve yazdiklarimi ali imran suresi ayet 7 ile bitiroyrum
O, sana Kitab’ı indirendir. Onun (Kur’an’ın) bazı âyetleri muhkemdir, onlar kitabın anasıdır. Diğerleri de müteşabihtir. Kalplerinde bir eğrilik olanlar, fitne çıkarmak ve onun olmadık yorumlarını yapmak için müteşabih âyetlerinin ardına düşerler. Oysa onun gerçek manasını ancak Allah bilir. İlimde derinleşmiş olanlar, Ona inandık, hepsi Rabbimiz katındandır derler. (Bu inceliği) ancak akıl sahipleri düşünüp anlar.

Eger mesnevi kitabini anliyamiyorsam ozaman zaten onun bana ögretice bir şey olamaz.


Kayıtsız Üye
Nitelik, nelik: böyle uydurukca kelimelerle zaten olmaz bu iş, tasavvuf bilmeyen, hadis okumayanlar, farsça-arapça-türkçeye vakıf olmayanlar elbette bir şey anlamaz. Her şey küfür, şirk olur. Medeniyet ile Bedeviyet çatışması. O kadar.


Kayıtsız Üye
Daha yanlış isimde başlıyor ne mevlanası bizim bildiğimiz mevla ALLAH(c.c) dır Bu Celaleddin Rumi nin hikayelerini savunanlar, akşamları aileleri ile bu müstehcen hikayeleri
ders olarak okuyabilecek kadar cesaretiniz varsa bunu bir deneyin eğer yüzünüz kızırmassa sonra çıkın bu müstehcen hikayeleri kuran tefsiri diye size okutturanları burda savunun.


Kayıtsız Üye
Daha 3 hafta önce bir kanal üniversitenin birine gidip kampüs girişinde istiklal marşımızın yazarı kimdir diye soruyor 3 kişiye biri bay ikisi bayan olmak üzere cevapları ise kem küm birbirlerine bakıyorlar böyle öğrenci ve öğrenciler tarihi bilip unutmasa ne olur yada unutturmasalar ne olur


Kayıtsız Üye
Herşey apaçık yazıyorken hala savunuyorlarsa gözler kör olmuş demektir,alim dediğiniz kim olursa olsun dini bu şekilde hikâyelerle tevil ederek anlatamaz,dinimiz Elhamdulillah gayet açık ve nettir Rasulullah sav nasıl anlattıysa sahabeler nasıl anladıysa o kadardır,onun dışında da içtihad alimleri tartışılcak bir alan bırakmamış yani gayet net herşey,cübbeli ahmet vs olduğu gibi bunlar ruhbancı tasavvuf cu ekolü,islam da yeri yoktur.


Kayıtsız Üye
mevlana şemsi tebrizi yunus emre muhyiddin ibni arabi said i nursi gibi şahsiyetler biz Müslümanlardan beridir bizde onlardan beriyiz kendi kitaplarndan delil getirmişsiniz ama hala yok şöyle yokböyle diyerek ağızlarnı eğip büküyorlar yazık mesnevi denen kitap neredeyse +18 cinsel içerikli kitap gibi Şeyh ul İslam Ebu Suud efendi ki 1 günde 1400 fetva verirdi ve kendisne 2.Ebu Hanife de denirdi yunus emre ve şiirlerini okuyanların küfre gireceğini ve katlinin vacip olduğunu söylemiştir acaba Ebu Suud efendiden daha mı iyi biliyorsunuz ? Osmanlının son Şeyh ul İslamı said i nursi için masonlardan daha tehlikeli demiştir acaba siz bu Alimlerden daha mı iyi biliyorsunuz ?

Okudunuz mu?  Tayy-ı mekânı anlatır mısınız?

drdrdr
Dini bilgileri vasat olanları kolayca kandırabilirsiniz. Fakat dini bilgisi derya olanlar ve çok dikkatli olanlar çelişkileri yakalayabilir. Örneğin Mevlana Hazretlerinin “Mesnevi”‘sinin bazı türkçe önsözündeki “vahyedildi, indirildi” kelimelerine takılarak güya aklınca Mevlana hazretlerini sapık ilan ediyor. “Yarım doktor adamı candan yarım hoca adamı dinden eder” demiş atalar. Eğer bilginiz din ve islam hakkında yarımsa durumunuza dikkat etmelisiniz. Fakat dini bilginiz yoksa en azından şunu sormalısınız: Mevlana’dan günümüze kadar büyük, zeki, derya alimler gelmiş geçmişler ve Mesnevi’yi övmüşler, tavsiye etmişler. Onlar aptal mı? Onlar Mevlana’nın hatırını Allahın hatırından üstün mü görüyorlardı da Allah için insanları uyarmadı diye sormanız gerekli? Neyse devam edelim. Bizzat bazı Kuran meallerinde örneğin Nahl suresi 68. ayet “Allah arıya vahyetti” şeklinde çeviri var. Şimdi bu yazarın mantığına göre arı peygamber oluyor. Keza Taha suresi 38. ayet Hz. Musa (A.S)’ın annesinden bahsediyor ve “Vaktaki, annene vahyolunacak şey’i vahyetmiştik” diye çevrilmiş. Bu durumda Hz. Musa (A.S)’ın annesi de, yazarın mantığına göre, peygamber oluyor. Mevlânâ Hazretleri men bende-i Kur’ânem, eğer can darem. Men hâk-i reh-i Muhammed-i muhtarem Yani: Ben Kur’an’ın gösterdiği yoldan çıkmayan ve Hz. Muhammed’in ayağının tozu, bendesi, kölesi olan biriyim buyuruyor. Bu ve buna benzer daha birçok beyitleri vardır. Böyle diyen bir insan her halde vahiy aldığını veya peygamber olduğunu iddia edemez. Edebiyatımızda mecaz diye bir terim vardır. Anlatımı veya fikri renklendirmek, kuvvetlendirmek için kullanılan bir sanattır. Mevlânâ Hazretleri; manayı kuvvetlendirmek için yani Ben bu kitabı Rabbimin bana verdiği fikir ve ilhamlarla yazdım manasına kullanmış olabilir.


Kayıtsız Üye
Mekke müşrikleri de Allah a inanıyorlardı fakat uydurdukları putların onları Allah’a ulaştıran birer vesile olduğuna inanarak hareket ediyorlardı. Ne yapalım şimdi, aaaa bunlara müşrik demişler ama aslında adamlar Allah’a ulaşmak ve ona daha da yakınlaşmak için bunları aracı kılıyorlarmis, tühbeee adamları yanlış anlamışız mı diyelim?? Yok şöyleymiş yok böyleymiş!! Kardeşim Kur’an’ın dışında her kitap ve insanlar tarafından yazılmış her eser!? sorgulanabilir. Sen bir eser hazırlarken sırf mecaz olsun diye anlamı kuvvetlendirir diye vahiy veya Allah tarafından yazdırıldı ifadesi kullanamazsın, inandığın edebiyat ne olursa olsun Allahin kelamı yerine de koyamazsin, buna hakkın olamaz. Bu durumda ancak akla şu gelebilir; Kişi kendi yazdığını ve kendisini insanların gözünde muhalefet edilmesinden korumak istemiş ve bunun için haşa kutsiyet atfetme yoluna gitmiştir. Gerisi hikaye.. Buna benzer ifadeler Muhyiddini Arabinin, Fususul hikem ve futuhati mekkiyye eserlerinde de mevcuttur. O da yazdıklarının Allah tarafından yazdırıldigi saçmalığın belirtmiştir. Zaten bu yolun ortak inanışlarından birisi de bir nevi kast sistemidir. Sonradan uydurdukları bir takım unvanları paylastirmis ve kendileri de bu unvanların en tepesine oturmuşlardir. Bakiniz: Gavs, Kutup, kutbul Ekber, aktab vs..

Okudunuz mu?  Evliya-Veli ne demektir? Haklarında kötü konuşmanın vebali var mıdır?

Kayıtsız Üye
Allah kelimesini bile tanrı diye çeviren bir mütercimin sözlerini delil olarak yazamasınız. İncili kendi hevasına göre çevirip yorumlayan ve yazanlardan dolayı Allah sorumlu olmadığı gibi, bu tür ithamlarlarla mevlana sorumlu olamaz. Şunu bilinki Ahirette mevlana ile yüzyüze getirilecek ve Allah huzuruna hesaplaşacaksınız. Eğer kolay hesap vermeyi istiyorsanız Mesneviyi orjinal Farsçasından okuyun ve delilinizi oradan getirin.


meltber
es-Selâmu Aleykum,

Kardeşler, bu kelâmlarda hikmetini bilemeyeceğimiz lâflar olabilir.

Yüce Allah (c.c.) şöyle buyuruyor: “Kulumu bana yaklaştıran şeyler arasında en çok hoşuma gideni, ona farz kıldığım şeyleri eda etmesidir. Kulum nafile ibadetlerle bana öyle yaklaşmaya devam eder ki, sonunda sevgime erer. Onu bir sevdim mi artık ben onun işiten kulağı, gören gözü, tutan eli, yürüyen ayağı olurum. Benden bir şey isteyince onu veririm, benden sığınma talep etti mi onu himayeme alır, korurum. Ben yapacağım bir şeyde, mü’min kulumun ruhunu kabzetmedeki tereddüdüm kadar hiç tereddüte düşmedim: O ölümü sevmez, ben de onun sevmediği şeyi sevmem.”(Buhârî, Rikak 38)

Bu bağlamda, Mevlâna Celâleddin-i Rûmî Hz. (radiAllahu anhuma)‘lerinin lâflarının hikmetini, bu hadis-i kudsiye bağlamak bana kendi mantığım açısından doğru gelmektedir. Zira Mevlâna Hz.leri, yaşadığı dönemde pek çok günahkârı tevbeye sevk etmiş, çoğunun hidâyetine vesîle olmuş bir zattır. Kulaktan dolma bilgilerle, felasifecilerin Mevlâna’yı nitelendirdiği gibi panteism çerçevesinde hayata bakan bir zat olduğunu iddia etmek, Mevlâna gibi bir zatın hakkına girmek olabilir; bunu şu lafzına dayanarak söylemekteyim:

Okudunuz mu?  Mesneviden seçmeler

“Ben yaşadıkça Kur’an’ın bendesiyim. Ben Hz. Muhammed (sallallâhu aleyhi ve sellem)‘in ayağının tozuyum. Biri benden bundan başkasını naklederse, ondan da bizarım, o sözden de bizarım, şikâyetçiyim.”

Böyle bir zatın ahirette bizden şikayetçi olduğunda bizim vereceğimiz hesap hakkında şimdiden düşünmemiz ve o şekilde hareket etmemiz kanaatindeyim.

Yine de en doğrusunu elbette Yüce Allah (c.c.) bilir!


Kayıtsız Üye
Rasulullah(s.a.v) Kur’anı ve sünnetini bize bırakmışken,ümmetin hepsi buna tabi olması gerekirken daha başka kaynak aramak nasıl bir imandır anlamakta zorlanıyorum.Kur’an ve sahih sünnet ne diyorsa iman ettim.Gayrısı iki kaynağa uyuyorsa alırım,uymuyorsa atarım çöpe gitsin.Selam ve dua ile.


Kayıtsız Üye
Şirk olan konular ayrı; onları -merak edip ne yazıyor diye- Kur’an’ı baştan sona, güvenilir bir mealden okumayan zaten anlamaz sanıyorum. Ancak bu iğrenç hikayelerin İslam ahlakıyla asla alakalı olmadığını az çok herkes anlayabilir. Tabi az da olsa İslam bilgileri varsa..


Kayıtsız Üye
Taş üstünde taş birakmayan Moğolların ve devrimcilerin celaleddin ruminin dergahina ve öğretilerine dokunmaması zaten her şeyi özetliyor. Tabi aklı olana. Hala c.rumiyi savunanlara diyorum ki rabbim sizi 2 cihanda ayırmasın.


Kayıtsız Üye
Allahın bizim için indirdiği kitapta tek bir müstehcen hikaye veya örnek yok iken, bu c.rumi kendisine vahyedildiğini en başında belirttiği kitabında bu kadar sapık hikayeleri hangi akıl hangi edebiyat hangi mecaz ile açıklayabilir. Yahu adam sapık. Ne veliliğinden bahsediyorsunuz siz. Allah bir insana bir kadın görünümüyle onun gönlünü eğlemeyemi gelir tövbe haşa. Allah en sevdiği kulu ve resulü olan peygamber efendimize (sav) dahi ayetlerini bile cebrail aracılığı ile gönderirken, siz nasıl olurda böyle bir sapkınlığa inanır ve hatta savunursunuz. Allah sizi ıslah eylesin, akıl fikir ihsan eylesin. Es-selamu aleyküm.


Akılsahibi
Kendi sözlerine vahiy imajı veren ve ayetlere benzetmeye çalışan kurtuluş için Kuranı Kerim veya Peygamber efendimiz yerine kendisini işaret eden sanki kullanacak başka benzetme, söz sanatı kalmamış gibi derdini sapık hikayelerle anlatmaya tevessül edebilmiş aylarca bir erkekle aynı odada halvet olmuş bu sapmış adamı anlamak için hala ilim gerektiğini savunan cahillere sesleniyorum:
Siz daha onun bu sapkın hikayelerinin şifresini çözmeye çalışadurun bilimin sırlarını çözmüş Amerikalar Avrupa’lar insansız ordularını tepenize yolladığında onlara anlatırsınız emin olun sizden daha iyi anlayacak yapay zekaya sahip olurlar.

Okudunuz mu?  Ahİr zaman evliyaları

duzgunomer
Öyle büyük vebal alıyorsunuz ki! Bir şey bildiğinizi sanıyorsunuz, islam bilginiz yerlerde. Hala şu şirke girmiş, kafirdir diyorsunuz. Ceviz kabuğunu beğenmeyip işe yaramaz diye atıyorsunuz, oysa o kabuğun içinde ne ceviz var. Mahrum kalmak ile beraber, iftira da atıyorsunuz.


Kayıtsız Üye
mesnevide geçen bu iğrenç hikayeleri oturup cocuklarıyla okuyan varmı acaba.
15 yaşında buluğ aşamasında olan erkek çocuğuna bu eşcinsel hikayeleri okutup bak oğlum bundan islami fevz al bunda ne manalar saklı diyen anne baba varmı acaba.
bu soruya cevap verilirse sorun çözülür


Kayıtsız Üye
Her canım sıkıldığında daraldigimda google a mevlana yunus geylani arabi gibi zaatlarin sirk sözleri yazar okur rahatladım en azından bir kaç saat herşeyi unuturum.Bu zaaflar olmasa Allahın dini robotlasmis sevmenin sevilmenin yasak olduğu günah sevap üzerine kurulmuş bir din gibi yasanacakmis.Oysaki Allah efendimize SEVGİLİM Hz ıbrahim a.s e ise DOSTUM diye sesleniyor bu hitaplar bile insanı heyecanlandırıyor.Ne güzel şeyler bunlar.


Kayıtsız Üye
(O düşünüp tutasınız diye size öğüt veriyor,)……….akılla sorgulamadan kalple inanmak mümkün değil


ixa
Çok tuhaf insanı şüpheye sevk eden yazıları ve örnekleri var,mevlana celaleddin rumi’nin..İki seçenek var ya çevirilirken ve ya günümüze gelene kadar çarptırıldı.Ya da gerçekten bu şekilde..Bazıları hikmet yoluyla anlaşılır,gönül lazım vs vs diyor akılla anlaşılamaz falan..madem akılla anlaşılmayacaktı neden yazdı ki,bireysel yaklaşsaydı kendine saklasaydı akılla anlaşılamayacak şeylerİ..Ayrıca Allah ve resulü akla,düşünmeye,ilme o kadar önem ve tavsiye veriyor…Birbiriyle çelişiyor bazı şeyler,mevlana da ya da bu güne gelmiş eserlerinde din düşmanlarının parmağı var..Ne ayetlerle ne hadislerle uymayan bir çok şey var,resmen ruhbanlık..En doğrusunu Allah bilir ama sizlere tavsiyem,hadis ve ayetler dışında kimseye güvenmeyin,Allah’a güvenin ona tevekkül edin..Mevlana haksa haktır,değilse de değildir..Allah bilir..biz kendimizden sorumluyuz..


Kayıtsız Üye
Arkadaşlar, eğer bir konu hakkında bilginiz yoksa, o zaman susunuz. Mesneviyi anlamak istiyorsanız, onu bir şerh ile okuyun. Ahmed Avni Konuk’un şerhini tavsiye ederim. Herşeyin zahirine bakarak yorum yapamazsınız. siz bir avuç cahilsiniz, önce bu kibri üzerinizden atın. herşeyi bildiğinizi zannetmeyin, çünkü bilmiyorsunuz. Zahire bakarak yorum yapacaksanız Kuran’ı Kerim’de Allah’ın eli tabiri geçiyor, bu Allah’ın haşa sizin bizim gibi bir eli var demek mi oluyor? Nasıl ki müteşabih ayetler tefsir olmadan anlaşılmazsa, böyle kitaplar da şerh, açıklama olmadan anlaşılamaz. 3 kuruş aklınızla derin ilimleri açıklayan ve ihtiva eden bir kitabı eleştirmeye çalışıyorsunuz. Mevlaha Hazretleri Allah aşkı ile yanmış bir insandır, bu insan “ölmeden önce ölünüz” hadis-i şerifindeki gibi ölmeden önce ölmüş biridir. Böyle zatları her zaman anlayamayabilirsiniz, anlamadığınız şeye en iyisini Allah bilir diyip ona havale edin, Mevlana Hazretlerini tekfir etmek size düşmez, sonuçta kaybeden siz olursunuz.

Okudunuz mu?  Vahdet-i Vücûd Nedir ? Ne Değildir ?

Kayıtsız Üye
Herşey ortada, “ŞİRK” : Kur’an mihenginde ortaya dökülmüş, Ahlâkî boyutu da hiç su götürmez şekilde iğreti ve iğrenç, Kur’an’ı bir edep yok, Müslüman ferde yakışmayan sözler…vs…., eğer bu yazılanlar Rumi’ye ait değilse Ahiret de aklanacak, Biz eserlerinden onun olduğunu anlıyoruz biliyoruz çünkü Ona isnat ediliyor.
Rumi’ye savunanlara da ;
Allah Islah olmayı dileyeni Islah eder


Kayıtsız Üye
Birinci tip
Mevlana hakkında atıp tutanlar. Onun savunmaya ihtiyacı yok bence.
Geride bıraktığı eserleri, hayatı bunu kanıtlıyor. Ömrü boyunca 4 satır yazı yazamayacak olanlar ki
ceviz beyinle yapamazsın, onun hakkında olmadık şeyler yazıyor.

İkinci tip
Bu gibi tartışmalardan oldukça nemalanan guruplar, odaklar var.
Nasıl olurda kendi cemaatimizi palazlandırır başka bir değişle cennetten daha fazla parsel satarız diyenler var.

Üçüncü tip
Körü körüne Mevlana’yı savunanlar! İkici tipin mevlevi versiyonu.
Arkadaş bir sus ya. Birinci tipe bak yeterli.

Al sana 3 tip “müslüman”.


mesnevi önsöz, mesnevideki sapıklıklar, mesnevi önsöz şirk

Bu kategoride yer alan Murakabe, Murakabe Nedir? Murakabe Nasıl Yapılır? başlıklı yazımızı da okumanızı tavsiye ederiz.
Ξ Bir cevap yazın

Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Ders Kitabı TIKLA! Sınıf Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Akrostiş Şiir
Forum Duası Copyright © 2007-2023
Gizlilik Politikası İletişim

Mesnevi: Mevlana(!) celaleddin rumi: Kendi eserlerinden küfür ve şirk sözleri Başlıklı Yazımızın Yanında Websitemiz İslami bilgilerden, Dini Sorular, Cevaplar, Hac, Meal, Cennet, Cehennem, Farz, Sünnet, Hanefi, Şafii, Rüya yorumları, Gusül, Abdest, İmanın şartları, Namaz, Oruç, Kuran Sureleri, Ayetleri, Hadis, Dualar, İslamda Aile Tavsiyeleri, Kadın İle İlgili Konular, İbadet, İman, Mezhep, Hanefi, Şafii, Maliki, Hambeli, İslamın Şartları, Diyanet, Eğitim, Sohbet, Arapça, Hayırlı Geceler, Zekat, Mahrem Sorular, Evlilik, Sahabe Hayatları, Salavat,Dini Hikayeler, Günah, Helal, Haram, Tecvid, Yemin, Sadaka, Siyer, Fıkıh, Ahlak Gibi Konular İçermektedir.