Anasayfa
19 Ekim 2022, 4:16
Tasavvuf
Yönetici

Şeyhe rabıta etmek şirk değilmidir?

Şeyhe rabıta etmek şirk değilmidir?

ömerhattab
Şeyhe rabıta etmek şirk değilmidir? – Şeyhe rabıta etmekten bahs ediyorsunuz bunda herhangi bir beis yoktur. Kişinin sevdiği başka bir kişiyi düşünmesinden ve hayalinde canlandırmasından daha doğal bir şey olamaz. Bunu şirk olarak tanımlıyorsanız evvela size sormak lazım, malum ALLAH teala KUR’AN’da helal ve haram olan şeyleri bildirmiştir. Peki sizin bu konuda rabıtanın şirk olduğuna dair delil olarak elinizde bir ayet veya bir hadis var mı?

Bu konuda ne bir ayet nede bir hadis mevcut değildir. Oysaki Hz Ebu Bekir efendimizin bir gün peygamber efendimizin huzuruna gelerek Ey ALLAH’ın Rasulu hayaliniz def-i hacet yaparken dahi gözümün önünden gitmiyor! dediği zaman ALLAH Rasulu ya Ebabekr bu senin yaptığın şirktir diyerek onu men etmemiş bilakis def-i hacet yapmasını söylemiştir. Şimdi sana soruyorum yapılan rabıta yalnızca mürşide olan muhabbettendir Ebu Bekir efendimizinki de ALLAH Rasulüne olan muhabbettendi, muhabbetten dolayı insanın şirke girdiğini ömrünü Tevhid uğruna geçirmiş olan bir peygamber bilmiyordu da sen mi biliyorsun?

İşte bu sual Bediüzzamana sorulduğun da, hayatını iman hakikatlerine hizmet etmek için harcamış olan Said Nursi şirk olmadığını hakikat çekirdekleri isimli risalede bildirmiştir. Artık gelin bu inadınızdan vazgeçin ve sizlerde şer-i şerife sımsıkı sarılında din düşmanlarının oyunlarına alet olarak ümmetin arasında fitne çıkartmayın.


Cevap: Şeyhe rabıta etmek şirk değilmidir?

@mir
okuyan da rabıtanın kişinin sevdiği bir alimi düşünmesinden ibaret olduğunu zanneder
siz rabıta esnasında şeyhinizin sizi görüp duyduğunu
size maddi ve manevi yardımlarda bulunduğunu iddia ediyorsunuz
işte bu şirktir


Cevap: Şeyhe rabıta etmek şirk değilmidir?

ömerhattab

Sallama arkadaş islami cemaatleri karalamaktan vazgeç….


Cevap: Şeyhe rabıta etmek şirk değilmidir?

TarikateSon!
< Kişinin sevdiği başka bir kişiyi düşünmesinden ve hayalinde canlandırmasından daha doğal bir şey olamaz >
Bir de şöyle şirin kılıflara sokmaya çalışmazlar mı şirklerini,iyice geriliyorum arkadaş.Ben sevdiğim kişiyi mesela diyelim ki kızımı düşünüyorum ve hayalimde canlandırıyorum,ama sizin şiriniz gibi değil ey bedbahtlar,kızımın iki kaşının ortasına Allah tarafından bir nurun indiği ve o nurun kızımdan benim kalbime dağıldığını ve günahlarımdan temizlendiği şekilde yapmıyorum elbetteki,sen kimi kandırmaya çalışıyorsun,daha doğal bir şey olamaz,ben kızımla yemyeşil bir vadide renk renk çiçekler topladığımızı hayalimde canlandırırsam,bu şekilde yapmış olduğum rabıtayı,sen şeyhinle aranda uygulayabilir misin.:)Şeyhinle yemyeşil bir vadide çiçekler topladığınıhayal edebilir misin.:)

< Ebu Bekir efendimizinki de ALLAH Rasulüne olan muhabbettendi, muhabbetten dolayı insanın şirke girdiğini ömrünü Tevhid uğruna geçirmiş olan bir peygamber bilmiyordu da sen mi biliyorsun? >
Bir de utanmadan bu mübarekleri şirkinize örnek gösteriyorsunuz.Ebu Bekir gözlerini kapatıp 25 estağfurullah çektikten sonra,Allah tarafından Peygamberimizin iki kaşı arasına inen nurun oradan da kalbine indiğini hayal ederk mi yapmış rabıtasını?Ebu Bekir gibi rabıtalı olabilmek için neler vermezdim.senin şeyhinle yaptığın gibi ışık oyunlarıyla günahlarından temizlendiğin şekilde Hristiyanların yaptığıne benzer şekillere kalkıp rabıta demiyor musunuz.Bu cahilliklede açıklanamaz ki arkadaş.Cahile öğretirsin tamam der,öğrenir,ama siz ısrar ediyorsunuz anlamamk için.Tuhaf,ne diyelim bilmem ki?
< İşte bu sual Bediüzzamana sorulduğun da, hayatını iman hakikatlerine hizmet etmek için harcamış olan Said Nursi şirk olmadığını hakikat çekirdekleri isimli risalede bildirmiştir >
Bozacının şahidi şıracı:)

Okudunuz mu?  İlmel-yakin, Aynel-yakin, Hakk-el-yakin. Açıklama veGüzel Örnek

ömerhattab
Şeyhe rabıta etmek şirk değilmidir? – Şeyhe rabıta etmekten bahs ediyorsunuz bunda herhangi bir beis yoktur Kişinin sevdiği başka bir kişiyi düşünmesinden ve hayalinde canlandırmasından daha doğal bir şey olamaz


@mir
neden sürekli mesajlarını tekrar edip duruyorsun?
bu yetmezmiş gibi
bir de güncelleme diye diye aynı mesajları tekrar tekrar yazıyorsun
kes kopyala yapıştır yapmaktan başka
kendi cümlelerin ile yazabildiğin tek şey hakaretlerin oluyor farkında mısın?


ömerhattab
Sık sık verilen aynı öğütten sıkılma. Çünkü bir çiviyi çakabilmek için defalarca vurmak gerekir Hz. Mevlana Ben bu gerçekleri size anlatmam için defalaraca çiviyi çakmam gerekiyor…


TarikateSon!
< Sık sık verilen aynı öğütten sıkılma Çünkü bir çiviyi çakabilmek için defalarca vurmak gerekir Hz Mevlana >
Bırak o işi papağanlar yapsın,ilmin yeterli değilse itiraf et çekil kenara,ama bu konuda ilmim yeterli diyorsan şayet benim yazdıklarımı yerden yere vur da görelim,tıpkı benim senin yazdıklarına yaptığım gibi:)


karadamlalar
ilim ile cevap olmayınca tekrar ile mi cevap olacak?elhamdulillah,gereksiz çivileri beynimizden kalbimizden söktük artık yemeyiz 🙂


Efsane 66
Bir insanın herhangi bir durumda Allah’ın, Peygamberimizin (asm) veya bir veli zatın huzurundaymış gibi ya da ölüm anı gelmiş gibi yapılan düşünce ve his alemine rabıta deniliyor. Bu işin esas gaye ve hedefi, her an Allah’ın huzurunda olma şuuruna ermek ve bu vesile ile Onun rızasına uygun yaşamaktır.

Peygamber Efendimiz (asm) sürekli bu hal üzereydi. O her an Allah’ın huzurunda olma şuurunda olarak yaşadı. Bu anlamda bir rabıta Peygamberimizin (asm) en büyük sünnetlerinden biridir.

Tarikattaki rabıtaya gelince: Tarikata giren bir mürit bazı durumlarda şeyhini düşünerek ve onun yanındaymış gibi kalp bağı kurmaya çalışarak İslam dinini daha iyi yaşamaya çalışmaktadır. Şeyh, müridini önce kendine, sonra Peygamberimize (asm) en son da Allah Teala’ya bağlamak istemektedir.

Bu düşünme ve rabıta Allah namına olduğundan ve insanları Allah’a yaklaştırma niyetiyle yapıldığından caizdir. Fakat Allah muhafaza etsin, şayet bu hareketi Allah namına değil de sırf şeyh efendi namına yapsa, o zaman yanlış bir hareket olur. Bütün hak tarikatlar Kur’an’dan alındığı için, bunların yaptığı rabıtaların da izahını Kur’an’a zıt olmayacak şekilde yapılması icap eder. Yoksa hak bir yol olmaz.

Okudunuz mu?  Seyr-u Sülük Nedir?

Eğer bu yola girmeden doğrudan Allah’a rabıta yapabilirsek en güzelini yapmış oluruz.

Ölümü düşünüp, “bir gün bende öleceğim” diye rabıta yapmak da güzeldir. Kabir, ahiret, haşir, sırat, cehennem gibi alemleri de rabıta yaparak daha dikkatli yaşamaya çalışmak da tavsiye edilebilir.


@mir
< Eğer bu yola girmeden doğrudan Allah’a rabıta yapabilirsek en güzelini yapmış oluruz. >
senin ya yaşın küçük ya da tarikatlerde fazla eğitim almamışsın
zira forumdaki sufiler bir hadisi çarpıtarak Allah’a rabıta yapmayı kesinlikle yasaklıyorlar
illaki şeyhe rabıta yapılmalıdır diyorlar

senin ve onların yazdıklarını geçelim kardeş de
sen bana İslamdaki ihsan mertebesi
ve Allah’ın Hayy ve Gayyum oluşu ile ilgili ne biliyorsun?
bunları bir anlatabilir misin?


Efsane 66
< senin ya yaşın küçük ya da tarikatlerde fazla eğitim almamışsın
zira forumdaki sufiler bir hadisi çarpıtarak Allah’a rabıta yapmayı kesinlikle yasaklıyorlar
illaki şeyhe rabıta yapılmalıdır diyorlar

senin ve onların yazdıklarını geçelim kardeş de
sen bana İslamdaki ihsan mertebesi
ve Allah’ın Hayy ve Gayyum oluşu ile ilgili ne biliyorsun?
bunları bir anlatabilir misin? >
Yasim 23, obur tarikatcilarin yaptigi beni ilgilendirmez ben kendime bakarim. Rabita caizdir, Allah’i anmak kabir azabini dusunmek olumu dusunmek kiyameti dusunmek kotu bir şey degildir.

Allah’in hayy ve kayyum olusu, bununla ilgi bildigim su. Allahin daim, kaim ve daima bakidir. Herseyi ayakta tutan ve varliklari devam ettirende odur. Yalniz sukuru Allah’a ve kalbimizi tek ona baglariz.. Seyhlerimiz alimlerimiz bir vesiledir.

Selametle


@mir
< Allah’in hayy ve kayyum olusu, bununla ilgi bildigim su. Allahin daim, kaim ve daima bakidir. Herseyi ayakta tutan ve varliklari devam ettirende odur. >
kardeş bu bilgiler çok eksik
İslam’da ihsan mertebesi hakkında da bir şey yazmamışsın

yarın ayrıntısı ile bakayım İnşaAllah


Efsane 66
< kardeş bu bilgiler çok eksik
İslam’da ihsan mertebesi hakkında da bir şey yazmamışsın

yarın ayrıntısı ile bakayım İnşaAllah >

Ihsan demek Allah’u tealyi goruyormus gibi ibadet etmek. Kendisi Görulmesede onun bizi gördüğünu yakinen bilmektir.

eksik olabilir ama yanlis yazmadim en azindan. Ben senin ne demek istedigini anliyorum merak etme.

Seyhten yardim isteyenler var, Seyh’in hastaligina care olacagini dusunenler var. bu tabi ki yanlis. Ama islamda rabita vardir yani yok diyemezsin


@mir
< Ama islamda rabita vardir yani yok diyemezsin >
yoktur
bak çok kolayca diyorum

Okudunuz mu?  Gavs-i Sani Seyyid Abdülbaki Hz Hakkında Bilgiler

şimdi mademki biz Allah’ı görmesek de O bizi görüyor
ve madem ki Hayy’dir Kayyum’dur
yani üzerimizde daima gözetleyicidir
o halde neden neden
< Peygamberimizin (asm) veya bir veli zatın huzurundaymış gibi >
yazıyorsun?
neden kendimizi Allah’tan başkasının huzurundaymış gibi düşünelim?


TarikateSon!
< Bütün hak tarikatlar Kur’an’dan alındığı için >
Kimdir bu hak tarikatler,hak olanlar var ise hak olmayanlar da var mıdır?Hak olmayan tarikatler kendilerinin hak tarikatler olmadığının farkındalar mıdır?Yoksa,hak olmadıklarını hak olduklarını zannedenler mi bildiriyor.Bu durumda hak tarikat olduğunu zanneden tarikatlere hak olmadığı söylenen tarikatlerin bakışı ne şekilde olur.aralarında ki bu hak tarikat olma kıyasını neye göre yaparlar.Hak olmayan tarikatler hak olduğunu zanneden tarikatlerin hangi uygulamasını yapmadıkları için hak olmayan tarikatler olarak aforoz edilirler?
Görüldüğü üzere ufak bir sinek kanadında fırtınaların koparılabileceği bir konu olmuştur her zaman bu tarikatler mevzusu.İlk başlangıç zamanında İslam Dini içinde hangi eksiklikler(!)farkedilerek bu eksiklikleri dolduracak bir şeylere ihtiyaç hissedilmiştir ve bu ihtiyaçları karşılamak içinde, adına çeşitli isimlerin takılarak (nakşi,kadiri vb.) sonuçta amaçlarının aynı olduğunu söyleyen ,bir sürü mertebelerde olduklarına inanılan (gavs,kutup) kişiler türetilmiş ve bunlar İslama mâl edilmiştir?
Enteresan olan şudur?
Düşünün ki 1318 yılında Buhara civarında (google’ın yalancısıyım:)) doğduğu söylenilen Muhammed Bahâeddîni ,Nakşibendi tarikatinin ilk yönetim kurulu başkanı olmuştur.Şimdi buradan hareketle;1318 yılının hemen öncelerinde(1317-1316-1315 gibi) ve dünyanın çeşitli yerlerinde yaşayan müslümanlar bu zamana kadar,yani Muhammed Bahâeddîni bu işe el atana kadar biiiiiir çok şeyden (şeyhe rabıta olsun,hatme olsun,ne bileyim 8 şart olsun) mahrum olarak mı yaşadılar.Bu zamana kadar bütün bunları yapmayan müslümanlar eksik ameller ile mi bu dünyadan göç ettiler.Yoksa,müslümanlar Peygamberimizin tebliğinden ,Muhammed Bahâeddîni’nin ortalığı karıştırmasına kadar, İslam adına yeterli gördükleri ibadetleri ile Rablerinin merhamet ve sonsuz rahmetine sığınarak mı göç ettiler.Yani bu şekilde de oluyor ise şayet,”mürşidi olmayanın mürşidi şeytandır” türünde üretilen ve piyasa yapmalarına neden olan cümlelerin doğruluğu şüpheye düşmüş olmaz mı?1318 ‘li yıllardan önce yaşayan tarikatsiz mürşidsiz insanlar kendilerine şeytanı mürşid edinerek mi yaşadılar.BİRİLERİ BANA BUNLARIN CEVABINI VERECEK Mİ?YOKSA CEVAP VERMEYE ÇALIŞMAK YERİNE ARTIK TEVBE EDECEK Mİ?


TarikateSon!
< Rabita peygamber efendimizin sünnetidir >
Sofilerin yaptığı gibi mi yapmıştır,adamı cinnet geçirtmeyin yahu!Biz de biliyoruz yaptığını,ama sizin yaptığınız ile Peygamberimizin yaptığı ve tavsiye ettiği rabıta eş midir?Bu saçmasapan uygulamanıza birde Peygamberimizi dahil etmiyor musunuz?Çıldırmamak içten değil.İslamiyeti anlamak istemiyorsanız,gidin budist olun,bişey olun ama İslamiyeti bu tarz ritüellerinizle değiştirme gayretinizden vazgeçin artık.


ebediyyetyolcusu
TarikateSon’a Kuranı Kerim’den cevap

İşte sizler böylesiniz; (diyelim ki) hakkında bilginiz olan şeyde tartıştınız, ama hiç bilginiz olmayan bir konuda ne diye tartışıp-duruyorsunuz? Oysa Allah bilir, sizler bilmezsiniz. (Ali İmran Suresi, 66)

Okudunuz mu?  Nefis Terbiyesi...

Hakkında bilgin olmayan şeyin ardına düşme; çünkü kulak, göz ve kalp, bunların hepsi ondan sorumludur. (İsra Suresi, 36)

Kurcalama fazla…


@mir
ya arkadaşlar kusura bakmayın ama yazacağım
bu videodaki adam
içinde at ve kuş kelimeleri geçen ayetlerin
okunup suya üfürülüp bir kısmı içilip
bir kısmı da bacak arasına serpilince
erkeğin erkeklik organının at gibi koşacağımı
kuş gibi kanatlanıp uçacağını iddia eden bir adamdır

2-Bakara-260-Hani İbrahim, Rabbim! Bana ölüleri nasıl dirilttiğini göster demişti. (Allah ona) İnanmıyor musun? deyince, Hayır (inandım) ancak kalbimin tatmin olması için demişti. Öyleyse, dört kuş tut. Onları kendine alıştır. Sonra onları parçalayıp her bir parçasını bir dağın üzerine bırak. Sonra da onları çağır. Sana uçarak gelirler. Bil ki, şüphesiz Allah mutlak güç sahibidir, hüküm ve hikmet sahibidir.

100-Adiyat-Âdiyât Suresi
Bismillâhirrahmânirrahîm.
1. Harıl harıl koşanlara,
2. (Nallarıyla) çakarak kıvılcım saçanlara,
3. (Ansızın) sabah baskını yapanlara,
4. Orada tozu dumana katanlara,
5. Derken orada bir topluluğun ta ortasına girenlere yemin ederim ki ,

Allah rızası için söyleyin
bu ayetlerin cinsel gücü arttırmakla ne alakası var?
bu ayetler cinsel gücü arttırmakla ne kadar alakasız ise
verdiği uydurmalar da dahil hadisler rabıta ile o kadar alakasız

içinde kuş at vb kelimeler geçiyor diye
bu ayetleri cinsel organları şaha kaldırmak kuş gibi kanatlandırıp uçurmak için okumak
nasıl bu ayetlere hakaretse
verdiği hadisleri rabıtaya delil olarak kullanmak da
o hadislere o kadar hakarettir

bu ayetleri bu kadar sündüren adam sahih hele uydurma hadisleri mi sündürmeyecek?

Efsane 66 ben sana demedim mi sufiler Allah’a rabıtayı kabul etmezler diye
bak 1. dakika 35. saniyede Allah’a rabıtayı yasaklıyor
hani < obur tarikatcilarin yaptigi beni ilgilendirmez ben kendime bakarim. >
diyordun?

2:07’de söylediği “Ali’ye bakmak ibadettir” uydurması hakkında buyrun:
95. Mushafa bakmak ibâdettir, çocuğun ana ve babasına bakması ibâdettir ve Ali b. Ebî Talib’e bakmak ta ibâdettir.193[193]
( النظر في المصحف عبادة، ونظر الولد إلى الوالدين عبادة، والنظر إلى علي بن أبي طالب عبادة )
Bu hadis uydurmadır.
Râvilerinden olan Muhammed b. Zekeriyya el-Gulâbî hadis uydurmakla bilinmektedir.

vesile arayın sadıklarla beraber olun ayetlerini nasıl çarpıttıklarını forumda defalarca açıkladık
rabıtanın sonradan ihdas edildiğini mucahidtr nikli sufi bir üye de itiraf etti

gerekirse tek tek arar bulur onları gene paylaşırım


TarikateSon!
Sizin bu savunmaya çalıştığınız saçmalık neye benziyor biliyor musunuz?
Peygamberimiz su içmiştir,su sıvıdır,
Alkol de sıvıdır,o halde alkol içmek te bir sıkıntı yoktur!!!
Üstte zikrettiğim örneklendirme ne kadar saçma bir örnekleme ise ;Sizlerin bahsettiği,Rabıta Peygamberimizin sünnetidir diyerek,Rabıta olayını çarpıtıp,kendinize göre ritüellerle süsleyip ayin moduna sokmuş olmanız da o kadar saçma bir durumdur.Neticede rabıta Kuran’da var ve Peygamber sünnetidir diyerek işi doğru göstermeye çalışırken,sizlerin yapmış olduğu şeyhle rabıta şeklinizin Peygamberimizin yaptığı ve tavsiye ettiği kulun Allah ile rabıtalı olması ameliyle aynı göstermeye aynıymış kılıfına sokmaya çalıştığınızı farketmiyor değiliz.Sahabeden bir tane örnek verebilecek misiniz?Hayır.Ama şöyle şöyle yapmıştır sahabe,bu durum rabıta ile eştir diyeceksiniz,tekrar ediyorum,Sahabe kalkıp Resulullahı kendilerinden yüksekçe bir konumda hayal edip,sonra da iki kaşının ortasından inen nurun kalplerindeki günahları temizlediğini düşünerek mi rabıta yapmışlar.BU ARADAKİ KAİNAT KADAR FARKI GÖRÜN ARTIK.Görmek istemiyorsanız da yaptığınız bu ayini İslam’a yamamayın.Tibete mi gideceksiniz,budist mi olacaksınız,nirvanaya mı ulaşacaksınız,ne halt yiyorsanız yiyin, ama bu durumu Resulullahın yaptığıyla eş tutmayın,bunun hesabını veremezsiniz.

Okudunuz mu?  Gavs Ne Demek? Gavs Anlamı Nedir?

@mir
Allah razı olsun kardeş


ebediyyetyolcusu
Ayetleri böyle heva heveslerine göre tevil edenler elbette hesabını verecekler.


zekaikc
Şifa Allah’tandır. Doktora gitmek şirktir o zaman arkadaşlar gitmeyin ve bir zahmet evinizde geberiniz 🙂


ebediyyetyolcusu
Ha, bununla beraber ben ne Şeyhin ne de Kamil Mürşidin faziletini inkâr etmiyorum. Allahu teala her asırda bir bu mübarek insanlardan irşad edici olarak gönderir. Anlamayanlar ancak onlara dil uzatır.

Nitekim ayette “Ey iman edenler Allah’tan korkun ve sâdıklarla beraber olun. (Tevbe Suresi 119) buyrulmuştur.


ömerhattab
Asıl saçmalayan kim arkadaşlar bakın verdiği cevaba…O sizin düşünce yapınız anlamak istemeyen sidiğide su olarak görür alır içer…Aklı sidikte içkide takılı kalan temiz suyu içki zanneder sidik zanneder…ve helal etme uğraşına gider…Şaşı bakmak budur….Allahtan kafirler gibi kör bakmıyor…..Sıvının dahi helali haramı olduğu gibi insanında iyisi ve kötüsü vardır…Yeter ki iyi zihniyette sahip olmak gerek…


karadamlalar
cevabı verilen şeyleri tekrar tekrar sürdürüyor abi,her şey tekrar ediliyor.iyi niyetli öğrenmek isteyen birisi doğruyu görür Allahın izniyle.bu uzatanlara ise bir şey demiyorum diyemiyorum artık,Allah saptırdı mı döndürmek kimin haddine.


ömerhattab

Ebû Hureyre -radıyallâhu anh-, Allah Resulü -sallAllahu aleyhi ve sellem-‘den rivayet eder:ما من أحد يسلم عليَّ إلا رد الله عليَّ روحي حتى أردّ عليه السلام Bana bir Müslüman selam verdiği zaman Allah benim ruhumu bedenime iade eder ve ben o selamı alırım.[Ahmed ve Ebu Davud rivayet etmişlerdir. et-Tergib ve’t-Terhib 2/499]bu zihniyet varya artık hz peygamberi ziyarette selam vermez direk kabrini yıkmaya giderler bunlar…


ebediyyetyolcusu
@mır sen ne saçmalıyorsun Kardeşim ?

Daha benim ne demek istedigimi anlamadın bile. Ben diyorum ki sahtekarlar kendi işlerine güya ayetleri delil göstererek tevil ediyorlar.
Orada ne Çübbeli Ahmet Hoca geçti ne de bir başkası. Benim verdiğim ayete niye bana karşı kullanıyorsun ?

Okudunuz mu?  Nefs ve Mertebeleri

Biliyorsan açıkla bu ayeti

Ey iman edenler Allah’tan korkun ve sâdıklarla beraber olun (Tevbe Suresi 119) buyrulmuştur.

Daha Tebbet Suresıni anlayamadın beddua ediyoruz demiştin.


ebediyyetyolcusu
@mır sen ne saçmalıyorsun Kardeşim ?

Şeylere dil uzatarak büyük bir vebal yüklendiğini farkında mısın ? Sahte Şeyhlere ben de buğz ediyorum bununla beraber sen inansanda inanmasan da gerçek Şeyhler vardır. Kuranıanla Kardeşin Sünneti kabul etmediği gibi sende Şeyhleri kabul etmiyorsun.


ömerhattab

Güzel kardeşim bu amir denen şahıs bandı takılmış teyip gibi olmuş…Gerçek şeyhlerle sahte şeyhleri karıştırmış durumda….Bir sahte para basan bile gerçek parayı kopyalamadan sahte para icat edemiyor….siz aslının olmadığı birşeyden sahte şeyhlerin olduğunu idda ediyorsunuz…İşte asıl sahte şeyh ler sizlersiniz…


ebediyyetyolcusu
Yani demek istediğim şu, hadi anlamıyor inanmıyorsa neden dil uzatıyor bilmediğin bir konuda susacaksın Kardeşim. Akıllarını kullanmıyorlar ki Resulullah S.A.V’ın torunları Hasan ve Hüseyinin soyuna dayanır Seyyidlerin soyu bunlar Peygamber Efendimiz S.A.V torunlarıdır. Ne bileceksin sen bunların faziletlerini ?

Bu insanlar ilim de ahlâkta, amelde bizden ileridedirler ki insanları irşad etmekle görevlidirler. Sizin bildiğiniz Cinci Hoca, sahte Şeyhlerden ve zındıklardan bahsetmiyoruz.

Kimse sizi zorlamıyor ki, zaten dinde zorlama yoktur. Dil uzatmayın bilmediğiniz İnsanlara.


rakif
ben bir şey soracam ona şeyh diyoruz buna alim şuna eren diyoruz derken yaptıklarına bakarak yada eserlerine göre diyoruz yada yanında bulunan kişilere göre diyoruz peki eminmisizn bunların alim olduğunu Allah dostu olduğunu

ben turan dursun örneği verdim adam sapıtmadan önce güzel eserleri vardı ama sonra küfre girdi ya bana nakledilmeseydi küfre girdiğini bilemeyecektim ve islam yolunda güzel çalışmaları var diye belkide Allah dostu diyecektik ve ona dua edecktik belkide

neden hep zahire bakılıyo anlamıyorum kalbini yarıpta içinemi bakıyoruz nasıl diyoruz Allah dostu evliya olduğunu ve onlkarı savunuyoruz

ben şimdi


ebediyyetyolcusu
rakif Kardeşim, onun bunun Şeyhliğinden söz etmiyoruz gerçek Şeyhleri kastdetiyoruz onlara dil uzatmak büyük vebaldir. Farkında isen burada Ahmet, Mehmet diye isim verilmemiş sadece Şeyhler deniliyor ve dil uzatılıp kötüleniyorlar.

Resulullah S.A.V soyu için dua etmedi mi zannediyorsunuz, ki onlar onun duası hürmetine Allahu teala tarafından ilim hikmet ve güzel ahlakla nasiblenmesinler ?

Bak örneğin İbrahim A.S soyu için nasıl dua etti.

Rabbim, beni namazı(nda) sürekli kıl, soyumdan olanları da. Rabbimiz, duamı kabul buyur.” (İbrahim Suresi, 40)


karadamlalar
sahte-gerçek şeyh diye bir ayrım yaptığımız yok.rabıtacılık gavsçılık yapan tüm müşrik i kamilleri bir görüyoruz,ki sahte şeyhler işin daha dramatik tarafıdır.Allah dostu olduğuna bir kişinin KİTABULLAH ve SÜNNET e bağlılığıyla ortaya çıkar.günümüz tarikatlerinin tamamı tevhide ve sünnete çok yerde muhalefet ediyorlar,bunları da gösterdik siz de duygusallıkla karışık ilimsizlikle reddettiniz(türkiyede hala bir tane bile doğru yol üzere tarikat görmedim,ne menzilciler ne aczmendiler ne nakşiler ne halidiler ne kadiriler hiçbiri hak değildir).

Okudunuz mu?  Allah Allah diye zikir bidat değildir

Allah dostu deyince benim aklıma tevhidi anlayıp anlatan,Afganistanda Kafkasyada Suriyede cihad eden Mücahid alimlerimiz geliyor,ve de onlara tabi olan mücahidler.Hem ilimleri ile hem bedenleri ile Allah yolunda olan onlar gibi cihad etmeyi de Allah bizlere nasip etsin inşAllah.


ebediyyetyolcusu
karadamlalar hiç güleceğim yoktu müşriki kâmiller…:)

Biz kadınları sözde sır odasına kapatıp onlarla ilişki kuranların, kafalarını hay, huy diye sallayan sözde müridlere Şeyh olanları iddia etmedik etmeyiz de. Sen görmedin diye hiçbiri hak değildir de diyemezsin.

İşte sizler böylesiniz; (diyelim ki) hakkında bilginiz olan şeyde tartıştınız, ama hiç bilginiz olmayan bir konuda ne diye tartışıp-duruyorsunuz? Oysa Allah bilir, sizler bilmezsiniz. (Ali İmran Suresi, 66)


@mir
< @mır sen ne saçmalıyorsun Kardeşim ?

Daha benim ne demek istedigimi anlamadın bile. Ben diyorum ki sahtekarlar kendi işlerine güya ayetleri delil göstererek tevil ediyorlar.
Orada ne Çübbeli Ahmet Hoca geçti ne de bir başkası. Benim verdiğim ayete niye bana karşı kullanıyorsun ? >
ben sizden satır satır alıntı yaparak cevab yazıyorum
yazdığım cevablarda hata varsa buyur göster
zaten hata bulamadığın için hakaret cevab vermiyor sadece hakaret ediyorsun

cübbelinin hangi ayetleri sündürdüğünü yazdım
“ayetleri heva ve hevesine göre tefsir edenleri tehdid eden hadise o da dahil mi değil mi?” diye soruyorum
bunun nesini anlamıyorsun
üstelik onun ayetleri sündürdüğü gibi hadisleri de sündürdüğünü
dolayısı ile rabıta ile ilgili verdiği hadislerin delil olmadığını iddia ediyorum
verecek cevabın olmadığı için mi hakaret ediyorsun?

< Biliyorsan açıkla bu ayeti

Ey iman edenler Allah’tan korkun ve sâdıklarla beraber olun (Tevbe Suresi 119) buyrulmuştur.
>
hiç merak edip bu ayetin tefsirine baktın mı?
mesela bu ayetin rabıtayla uzaktan yakından alakası yok
dolayısı ile bu ayeti rabıtaya delil olacak şekilde açıklamak
ayetleri kafasından tefsir etmek demektir ki
bu durumda o kişileri cehennem ile tehdid eden hadise muhatab olursun
farkında mısın?

< Daha Tebbet Suresıni anlayamadın beddua ediyoruz demiştin. >
sana o konuda Kurtubi’den ve onun rivayet ettiği tabiin aliminden delil verdim
sen onlardan daha büyük alim olduğun için reddettin
daha ne yapayım?
hem bunun konumuzla alakası ne?

< Sahte Şeyhlere ben de buğz ediyorum bununla beraber sen inansanda inanmasan da gerçek Şeyhler vardır. Kuranıanla Kardeşin Sünneti kabul etmediği gibi sende Şeyhleri kabul etmiyorsun >
piyasadaki sahte şeyhlerle sizin gerçek dediğiniz şeyhler arasında en ufak bir söylem farkı yok

Okudunuz mu?  Allahtan yüz çevirenler Evliyalara sataşırlar

daha İslamda soy sopun hiçbir önemi olmadığını dahi bilmiyorsunuz
bir kişi peygamber torunu olduğunu iddia etti diye istediği herşeyi yapabilme ve söyleyebilme hakkı olduğunu mu sanıyorsunuz?

o sahte ya da gerçek şeyhleriniz aleyhinde yazmamızı istemiyorsanız
onların zırvalarını burada paylaşmaktan
bizi onların bidatlarına çağırmaktan
o bidatlere itibar etmiyoruz diye bizee hakaret etmekten vaz geçersiniz
olur biter


ebediyyetyolcusu
@mir

Ey iman edenler Allah’tan korkun ve sâdıklarla beraber olun (Tevbe Suresi 119)

Başlık rabıta ilgili diye ben bu ayet rabıta içindir dedim mi ? Yahu Kardeşim bu kaçıncı oldu hakkimda sui zan üzerine sui zan ediyorsun ? Bir kere ben rabıta yapmam beceremem ve beni ilgilendirmez de !
Ben bu ayeti salih insanlarla beraber olmak gerek diye verdim, yani onların yanında dizinin dibinde bulunmak onlara uzaktan rabıta yapmak için değil tevil filan etmiyorum Allah’a sığınırım.

Cübbeliyi de dinlerim onu da dinlerim bunu da ama doğru olana uyarım yanlışı da anlarım Elhamdulillah.


@mir
< Ey iman edenler Allah’tan korkun ve sâdıklarla beraber olun (Tevbe Suresi 119)

Başlık rabıta ilgili diye ben bu ayet rabıta içindir dedim mi ? >
sen bu ayetin rabıtaya delil olduğuna inanıyor musun inanmıyor musun?
bana onu söyle


ebediyyetyolcusu
@mir Kardeş

O ayette havfullah emredilmektedir ve Allahu teala salih insanlarla beraber olun buyuruyor. Ben sana soruyorum rabıta bunun neresinde ?

Allah’ın ayetlerini tevil etmem. Tevil edilmiş ayetleri bilir tanırım Elhamdulillah. Örneğin işitmişsindir ölmeden ruhu Allah’a ulaştırmak filan ve buna delil gösterilen ayetler gibi.


ebediyyetyolcusu
@mir bunlar ağır laflar !

Ey iman edenler Allah’tan korkun ve sâdıklarla beraber olun (Tevbe Suresi 119) buyrulmuştur
hiç merak edip bu ayetin tefsirine baktın mı?
mesela bu ayetin rabıtayla uzaktan yakından alakası yok
dolayısı ile bu ayeti rabıtaya delil olacak şekilde açıklamak
ayetleri kafasından tefsir etmek demektir ki
bu durumda o kişileri cehennem ile tehdid eden hadise muhatab olursun
farkında mısın?

Daha Tebbet Suresıni anlayamadın beddua ediyoruz demiştin
sana o konuda Kurtubi’den ve onun rivayet ettiği tabiin aliminden delil verdim
sen onlardan daha büyük alim olduğun için reddettin
daha ne yapayım?
hem bunun konumuzla alakası ne?

Ben hiçbir zaman onların hakkında yanlıştır demedim ve Alim de olduğumu iddia etmedim !
Sen biz Tebbet Suresini okuyarak Ebu Leheb’e beddua ediyoruz dedin, ben sana bu senin benim bedduam değil demiştim bunu kabullenemedin.

Okudunuz mu?  Tasavvuf Ve Sanat

piyasadaki sahte şeyhlerle sizin gerçek dediğiniz şeyhler arasında en ufak bir söylem farkı yok
daha İslamda soy sopun hiçbir önemi olmadığını dahi bilmiyorsunuz.

Sen ilim hikmetin soydan ileri geldiğini öne sürüyorsun ?

bir kişi peygamber torunu olduğunu iddia etti diye istediği herşeyi yapabilme ve söyleyebilme hakkı olduğunu mu sanıyorsunuz?

Hayır kimsenin böyle bir iddiasını işitmedik.

o sahte ya da gerçek şeyhleriniz aleyhinde yazmamızı istemiyorsanız
onların zırvalarını burada paylaşmaktan
bizi onların bidatlarına çağırmaktan
o bidatlere itibar etmiyoruz diye bizee hakaret etmekten vaz geçersiniz
olur biter

Son olarak sizi hiçbir yere davet eden yok zaten.
Bu arada ben Almanya’da yaşıyorum ve Şeyh bir kez buraya geldi bende tevbeme şahit olsun niyetine gittim tevbe ettim o kadar. Türkiye’de ne olur onu siz bilirsiniz

Her yazıyı çerceveleyip kendini üstün göstererek yazdığın cevaplar çok çirkin ve benimle hiç alakası olmayan şeyler
Ama hepsinin hesabı var !


@mir
< Son olarak sizi hiçbir yere davet eden yok zaten. >
ebediyet yolcusu
ömerhattab konu açıyor
konuda rabıtayı savunuyor
rabıtaya inanmayan bizleri din düşmanlarının oyununa gelerek İslama’ı terk etmişiz gibi gösteriyor
bizi rabıtaya kabule davet ediyor
biz ona cevab yazıyoruz
sen konunun ortasında bodoslama dalıp ona destek çıkar mahiyette yazılar yazıyorsun
onun ve cübbelinin rabıtaya delil olarak verdiği ayeti zikrediyorsun
sonra da yok ben öyle demedim de şöyle dededim de diyorsun
o zaman kaçak dövüşmeyi kes
ne demek istiyorsan tam söyle bilelim

verdiğin ayetin tefsirine baktın mı diyorum
ben o ayetin rabıtaya delil olduğunu iddia etmedim ki diyorsun
sen etmediysen cübbeli ediyor
neden onun ve ömerhattabın bu ayeti bu şekilde sündürmelerine gıkını çıkarmıyorsun?

benden sana tavsiye konuları okumadan cevab yazma
yazacağın zaman da açık ol
ne şiş yansın ne kebab tarzında yazma
tarafını belli et

biz de ona göre cevab yazalım

< Ben sana soruyorum rabıta bunun neresinde ? >
mesela bu mesajını okuyan
ben Tevbe Suresi 119. ayetin rabıtaya delil olduğunu iddia etmişim de
sen de karşı çıkmışsın sanar
halbuki bu ayetin rabıtay delil olduğunu cübbeli iddia ediyor
sen de onun bu iddiasından bir iki mesaj sonra rabıta savunması yapıp bir de bu ayeti veriyorsun
ne anlamamızı bekliyordun?

ama hala bu ayetin rabıtaya delil olup olmadığı konusundaki fikrini
ve delil değilse delildir diyenler hakkındaki fikrini açıkça yazmadın


karadamlalar
Selam hidayete tabi olana…

Allahın Rasulü kendi emretmiş ise “mezarları düzleyin” diye,
kendisi demiş ise “putlaştırılmasını istemiyorum” diye,
onun mezarını yıkmayıp yüzü suyu hürmetine dua ederek değil,SÜNNETE uyarak gerekirse onun(sav) mezarını da düzleştirerek(gerekirse diyorum,@mir abi onun da mezarı düzleştirilmeli midir tam bilgim yok bir açıklarsan öğrenmiş olurum) Allahtan merhamet bekleriz.

Okudunuz mu?  Gavs Nedir? Ne Anlama Geliyor?

 


ebediyyetyolcusu
sahabayolunda kardeş,

Rabıtayı güzel bir şekilde tarif ettin, mürid, mürşidini şeyhini vs. rehber edinebilir onun ilminden faydalanabilir fakat yardımı yalnız ve sadece Allahu teala’dan istemeli ve beklemelidir.

Yardımı mürşid’den isteyenin ve bekleyenin hali Yusuf A.S haline benzer ki, zindanda iken oradan kurtulana beni Efendinin yanında an demesi yüzünden yıllarca zindanda kaldı, halbuki yardımı Allah’tan istemesi lazımdı.

İkisinden kurtulacağını sandığı kişiye dedi ki: “Efendinin katında beni hatırla.” Fakat şeytan, efendisine hatırlatmayı ona unutturdu, böylece daha nice yıllar (Yusuf) zindanda kaldı. (Yusuf Suresi, 42)

35-42- Bazı yorumcular demişlerdir ki: Yusuf, o arkadaşına “Beni efendinin yanında an” ki, belki beni buradan kurtarmaya yardımcı olur diyerek, bir kuldan meded ummayacaktı. Eğer Allah’a yönelip “Ya Rabbi, beni buradan bir an önce kurtar” diye yalvarsaydı, o zaman araya şeytan giremeyecek ve Yusuf da daha önce kurtulmuş olacaktı. Yusuf durumunda olan takarrüb ehline yakışan şey, her beklentilerini Allah’dan istemektir.


TarikateSon!

İşte görmek istemediğiniz şeytani ayrıntı da burada yatıyor.O sır odalarına kapatılıp şeyhleriyle ilişkiye giren kadın ve erkekler (bazıları eşli kabul de yapıyormuş,Bursa da en son ortaya çıkan şeyhtanın kendi itirafıdır),kafalarını hay huy diye sallayan müridler;İşte bu zavallılar,zamanında-yani şeyhtanlarının gerçek yüzünün henüz ortaya çıkmadığı zamanlarda kendi şeyhtanlarını,diğer başka şehirlerdeki ile aynı yolun yolcusu olarak görüyorlardı,gerçek ortaya çıkana kadar kendi şeyhleri de onlar için,bir adıyaman bir konya bir ismailağa şeyhi ile aynı derecede,aynı yollarda mübarek kimseler olarak biliyorlardı.Belki bugün ismailağaya ya da menzile bağlı bir sofi,bağlı oldukları şeyhlerine bağlanmadan önce bu sahte şeyhlerden birisine bağlı olmuş olsaydı,sahte şeyhinin peşinde cennet hayaliyle gidiyor olabilirdi.Henüz bir sır odasına girmediyse bu şeyhinin gerçek oluşundan değil,bu kadar şeyhtan kalabalığında şansının yaver gidişinden olmuş demektir:)


ebediyyetyolcusu
Şimdi Rabbinden apaçık bir belge üzerinde bulunan kimse, kötü ameli kendisine ‘süslü ve çekici gösterilmiş’ ve kendi heva (istek ve tutku)larına uyan kimseler gibi midir? (Muhammed Suresi, 14)


rabıta yapmak şirk midir, malûm olan seyleri yapmamak şirk midir, ateist

Bu kategoride yer alan Allahın dostlarına düşmanlık edenlere(vahhabilere) cevaptır : başlıklı yazımızı da okumanızı tavsiye ederiz.
Ξ Bir cevap yazın

Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Ders Kitabı TIKLA! Sınıf Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Akrostiş Şiir
Forum Duası Copyright © 2007-2023
Gizlilik Politikası İletişim

Şeyhe rabıta etmek şirk değilmidir? Başlıklı Yazımızın Yanında Websitemiz İslami bilgilerden, Dini Sorular, Cevaplar, Hac, Meal, Cennet, Cehennem, Farz, Sünnet, Hanefi, Şafii, Rüya yorumları, Gusül, Abdest, İmanın şartları, Namaz, Oruç, Kuran Sureleri, Ayetleri, Hadis, Dualar, İslamda Aile Tavsiyeleri, Kadın İle İlgili Konular, İbadet, İman, Mezhep, Hanefi, Şafii, Maliki, Hambeli, İslamın Şartları, Diyanet, Eğitim, Sohbet, Arapça, Hayırlı Geceler, Zekat, Mahrem Sorular, Evlilik, Sahabe Hayatları, Salavat,Dini Hikayeler, Günah, Helal, Haram, Tecvid, Yemin, Sadaka, Siyer, Fıkıh, Ahlak Gibi Konular İçermektedir.