Anasayfa
28 Eylül 2022, 18:00
sizden04
Abone

Hz. Aişe gerçekten 9 yaşında mı evlendi?

Hz. Aişe gerçekten 9 yaşında mı evlendi?

kompleks
Hz. Aişe gerçekten 9 yaşında mı evlendi? Çoğu site 9 diyor bazıları daha değişik.


Cevap: Hz. Aişe gerçekten 9 yaşında mı evlendi?

Kırlangıç.
Hayır Peygamberimiz öldüğündeki yaşı net bir şekilde belli ve o yaşa göre hesaplanınca 18-19 yaş civarı evlendiği çıkıyor ortaya.


Cevap: Hz. Aişe gerçekten 9 yaşında mı evlendi?

Galus
Hz Ayşe (ra) validemiz, Peygamberimiz (asv) ile evlendiğinde kaç yaşındaydı?


Cevap: Hz. Aişe gerçekten 9 yaşında mı evlendi?

ELHAMDULİLLAH
Hazreti Aişe’ye atfen UYDURULMUŞ BİR BEYAN‘da maalesef KÜTÜBÜ SİTTE‘de mevcuttur.

Fasil : NİKAH BÖLÜMÜ
Konu : Resulullah (sav)`ın Zevceleri
Ravi : Aişe

Üstelik internet üzerinden yapılan saygısızlıkta had safhada (Aişe’ymiş.) Hazreti Aişe Validemiz diyemiyorlar.

Hadis : Resulullah (sav), ben altı yaşında iken benimle evlendi.

(Hakkı söylemek gerekirse ki; Hak’kı bulduğumuz yerde almalıyız. Bu bir iftiradır Hazreti Aişe Validemize atfen söylenmiş iğrenç bir iftiradır. Her şeyden önce Peygamber Efendimiz(S.A.V.) Reşit olmayan bir kızı nikahlamaz. Üstelik RAB’bim de bu nikaha aracılık etmez ve şu varki, Madem altı yaşlarındaydı. Altı yaşında bir çocuk nişanı atıp, Peygamber Efendimizle(S.A.V.) nasıl evlendi. Peygamber Efendimiz(S.A.V.)’den önce altı yaşında çocuğa kim nişan yapmaya kalktı. Maalesef bu iğrenç iftira KÜTÜBÜ SİTTE denilen kitabın içerisindedir.)

DEVAMINDA‘da ŞÖYLE DER; Bu Kitap.

Medine`ye geldik. Beni`l-Haris İbnu`l-Hazrec kabilesine indik. Ben hummaya yakalandım. Saçlarım döküldü, (İyileşince) saçım yine uzadı. Annem Ümmü Ruman, ben arkadaşlarımla salıncakta oynarken, bana geldi, benden ne istediğini bilmeksizin yanına gittim. Elimden tuttu. Evin kapısında beni durdurdu. Evimizde, ensardan bir grup kadın vardı. “Hayırlı, bereketli olsun!”, “Uğurlu mübarek olsun!” diye dualar, tebrikler ettiler. Annem beni onlara teslim etti. Onlar kılık-kıyafetime çeki düzen verdiler. Beni, [kuşluk vakti aniden] Resulullah (sav)(`ın gelişinden) başka bir şey şaşırtmadı. Annem beni O`na teslim etti. O gün ben dokuz yaşında idim.

Hadis No : 5611

Bir müslüman olarak şundan emin olmak gerekir ki;

Peygamber Efendimiz (S.A.V.) Heva ve hevesinden hiç bir şey yapmaz. O asla REŞİT OLMAYANLA’da evlenmez. O BOŞTAN KONUŞMAZ. Ümmetine cevap veremeyeceği, kendisini savunmaya dair bir hadise’de asla miras olarak bırakmaz.


karadamlalar
Rasulullah(sav)’ın hz.aişe ile 17-18 yaşlarında evlendiğine dair gelen düşünceler DUYGUSALLIKTAN fazlası değildir.sahih deliller açıkken bunu inkar ederek batının ahlak modeline mi yamamaya çalışacağız bizim en sağlam ahlak kalesi olan islamımızı?

Aişe(radiAllahu anha) ilmi ile sahabeye her daim yol göstermiştir,bunda da bu ilmi uzun yıllar taşımasında da bir hikmet vardır.


Kırlangıç.
Okumanızı tavsiye ederim.


karadamlalar
kırlangıç kardeşim,sahih deliller var. ayşe(radiAllahu anha) nın evlendiğinde 18 li yaşlarda olduğu haberlerinin aslı yoktur.verdiğin linkte de zorlama bir şekilde kelimelerin üstünde oynamalar yapılarak bu görüş savunulmaya çalışılmış.


Kırlangıç.
Verdiğim linkteki makale buydu. Zaten Reşit Haylamaz Peygamberimizin hayatı hakkında oldukça bilgili birisi, bu konuda yığınla kitabı var. Şimdi bu insanın delilleri mi duygusallık. Efendimiz adlı kitabını okumuştum, geçtim Batıya ozenmekten Peygamberimize o kadar hayran birisi ki.. Gerçekten 9 yaş olsa bunu kabullenirdi yani.


Desert Rose
< Verdiğim linkteki makale buydu. >
ben linki görmedim direkt karadamlaların mesajını okuyup
masa üstümden ekledim ayarıca link vermek uygun değil
verilen linkler silinir,çok zorunlu olmadıkça
link vermeyelim kardeş,makaleleri direk ekleyelim


Kırlangıç.
Tamam kardeşim, ben link vermenin yasak olduğunu bilmiyordum Sorularla İslamiyet’te paylaşımlar okursa faydası olur demiştim. Bir dahaki sefer dediginiz gibi metni kopyalamaya dikkat ederim.

Okudunuz mu?  Ramazanda ikindi vaktinde olan kerahat vakti (feylule) var mıdır?

Desert Rose
< Tamam kardeşim, ben link vermenin yasak olduğunu bilmiyordum Sorularla İslamiyet’te paylaşımlar okursa faydası olur demiştim.Bir dahaki sefer dediginiz gibi metni kopyalamaya dikkat ederim. >
tamam kardeş bilgileri verip nerden alındığına dair
kaynağını not düşebilirsiniz
CezakAllahu hayran


çelebiler
Bir de Ayşe validemiz Uhud savaşına katılmıştır.Uhud savaşı hicri 3. yılda olmuştur.

“Yetimleri deneyin. Evlenme çağına erdiklerinde, eğer reşid olduklarını görürseniz, mallarını kendilerine verin. Büyüyecekler (ve mallarını geri alacaklar) diye israf ederek ve aceleye getirerek mallarını yemeyin. (Velilerden) kim zengin ise (yetim malından yemeğe) tenezzül etmesin. Kim de fakir ise, aklın ve dinin gereklerine uygun bir biçimde (hizmetinin karşılığı kadar) yesin. Mallarını kendilerine geri verdiğiniz zaman da yanlarında şahit bulundurun. Hesap görücü olarak Allah yeter”.Nisa 6

Yukarıdaki ayetten o yıllarda Araplarda “evlilik çağı” diye bir kavram olduğu anlaşılıyor.Bu evlilik çağı buluğa ermek de değildir.Çünkü yetimi denemeden maksat parasını verdiğinizde parayı kullanabilme kabiliyetidir.Bu da buluğa ermekle oluşmaz.Buluğdan da sonraki bir yaştır.Yani o günkü toplumda çocukların evlendirilmesi diye birşeyin de olmadığını anlıyoruz.


@mir
< yoksa bu kadar kaynak yalancı mı? >
işlerine gelen bilgileri verdiklerinden emin olabilirsiniz
mesela reşid haylamazın kaynaklarını araştırsak
o kaynaklarda Aişe validemizin 9 yaşında evlendiği ile ilgili rivayetlerin de olduğunu
ama reşid haylamazın bunları ustalıkla sakladığını rahatlıkla müşahade edebiliriz

çünkü karadamlalar kardeşin de işaret ettiği ve isabet buyurduğu gibi
asıl amaç Resulullah’ı kafirlere karşı hoş göstermektir
ELHAMDULİLLAH nikli üenin bu hadisleri bu kadar cesurca reddetmesinin sebebi de mesajında yazıyor zaten
< Ümmetine cevap veremeyeceği, kendisini savunmaya dair bir hadise’de asla miras olarak bırakmaz. >
mantığa bakın
neymiş bir hadisi savunmak zorunda kalıyorsak o hadis uydurma imiş
Allah akıl fikir versin


kompleks
@mir sahih denilen hadislerin kaçının doğruluğunadan tam eminsin?


@mir
İslam tarihi kitaplarında yazan bilgilerin sahihliğinden ne kadar eminseniz
onu 10 ile çarpın
Buhari ve Müslim’in sahih dedikleri hadislerin sahih olduğundan o kadar eminim

ha Buharide de sahih olmayan bazı hadisler vardır
ama alimler bunları ortaya sermiş zaten
hatta bazıları bunları bile tek tek sahih olduğunu isbat için kitaplar yazmış
onlara pek itibar etmesem de
Buharide olduğu söylenen zayıflar arasında Aişe validemizin evlilik yaşı ile ilgili hadisler yok
yani bildiğim kadarı ile hiçbir hadis alimi bu hadislere zayıf dememiştir

kardeşler günümüzde bile 10-12 yaşında evlendirilen bir sürü kız var
hem de sadece İslam ülkelerinde değil
abd de bile var
bir ara vakit gazetesi haberini yapmıştı
fotoğraflı belgeli

1400 yıl öncesinin Mekkesi’nde bu durumu daha doğal karşılamak lazım

hatta bunu bir imtihan olarak bile görebilirsiniz
“Acab kullarım hoşlarına giden şeylerde mi Resulümü tasdik edecek yoksa hoşalarına gitmeyen şeylerde bile onu tasdik etmeye devam edecekler mi?”
şeklinde bir imtihan diye düşünün bunu

yoksa aynı mantıktan gideceksek kafirlerin Kur’an’da saldırdığı ayetler de var
onları da mı onların hoşuna gidecek şekilde tefsir edeceğiz?

Okudunuz mu?  Kaçırılan namazlar

çelebiler
< 1400 yıl öncesinin Mekkesi’nde bu durumu daha doğal karşılamak lazım

hatta bunu bir imtihan olarak bile görebilirsiniz
“Acab kullarım hoşlarına giden şeylerde mi Resulümü tasdik edecek yoksa hoşalarına gitmeyen şeylerde bile onu tasdik etmeye devam edecekler mi?”
şeklinde bir imtihan diye düşünün bunu

yoksa aynı mantıktan gideceksek kafirlerin Kur’an’da saldırdığı ayetler de var
onları da mı onların hoşuna gidecek şekilde tefsir edeceğiz? >
1400 yıl öncesinin Mekke’sinde bu durumu doğal karşılayamayız.Çünkü 1400 yıl öncesinden öncede hiç bir Peygamber genel ahlak kurallarına aykırı bir tavır sergilememiştir.

Öyle bir imtihan da olamaz Allah kimsenin bir ahlaksızlığı kabul edip etmeyeceğini sınamamıştır.

Kafirlerin Kuran’da saldırdığı ayetler genelde yanlış tercümeler sonucunda yıllardır bizlere yanlış anlatılan ayetlerdir.Bizler bu yanlışlıklara Kuran’a iman ettiğimizden ve yanlış yorumlanan ayetlerin doğrusunu tam olarak bilmediğimizden çoğu zaman ayetlerin yorumlarındaki hatalara itiraz etmeye cesaret edemiyoruz.Yani hem ayetin doğrusunu bilmediğimiz için hem de sanki Kuran’a itiraz ediyormuş olmamak için yanlış yorumları ayetin kendisi zannediyoruz.Örnek “Kuran’a abdestsiz dokunulmaz” yanlışına delil gösterilen ayet gibi.

Nisa 6. ayette Rabbimiz “evlilik çağından” bahsediyorsa 1400 yıl önceki Mekke toplumu da evlenmek için belli bir yaş gerekli olduğunu biliyor ve bunu uyguluyor demektir.Buna göre Bir peygamberin bile 6 yaşında bir çocukla evlenip 9 yaşında çocukla cima etmesi o toplum tarafından hoş görülecek bir şey değildir.Çünkü yukarıda da bahsettiğim gibi hiç bir peygamber genel ahlak kurallarına uygun olmayan bir şey yapmamıştır.Üstelik Ayşe validemiz Peygamberimizle evlenmeden önce başka biriyle nişanlanmıştı.Bu olayda onun evlilik çağında olduğunu gösterir.

Ayşe validemiz Ablası Esma’dan 10 yaş küçüktü.Esma hicri 73 yılında 100 yaşında iken öldü.Öyle ise Esma hicrette27-28 yaşında idi.Ayşe validemiz 10 yaş küçük olduğuna göre hicrette 17-18 yaşında idi.Peygamberimizle Medine’de evlendiklerine göre Ayşe validemiz,Peygamberimizle evlendiğinde en az 19-20 yaşında olmalıdır.

Hicri 3.yılda Peygamberimiz Ayşe validemizi Uhud savaşına götürdü.Ayşe validemiz kılıç alarak savaşmak istedi fakat Peygamberimiz buna izin vermedi.Ayşe validemiz Uhud’da savaşan müslümanlara su dağıttı.

Yukarıda saydıklarıma göre Peygamberimiz 6 yaşındaki bir çocukla nikahlanıp 9 yaşına geldiğinde cima edecek ve bu 9 yaşıdaki kız çocuğunu Uhud savaşına götürecek 9 yaşındaki kız çocuğu da eline kılıç alıp savaşmak isteyecek.

Bunları yapan merhamet timsali Peygamberimizdir diyebilir miyiz?


@mir
< Kafirlerin Kuran’da saldırdığı ayetler genelde yanlış tercümeler sonucunda yıllardır bizlere yanlış anlatılan ayetlerdir. >
miras hakkında kadına 1 erkeğe 2 hisse verilmesi ayeti mi yanlış tercüme edilmiş?
ya da “kadınlar sizin tarlalarınızdır” ayeti mi?

kafirler kadınlarla ilgili hemen her ayete saldırırlar
hepsi mi yanlış tercüme edilmiş?

< Bunları yapan merhamet timsali Peygamberimizdir diyebilir miyiz? >
işte mantık hatanızın sebebi bu
siz kendi kafanızdan bir ahlak kuralı çiziyorsunuz
sonra da buna uymayan her hadisi reddediyorsunuz

halbuki yapmanız şunu demektir:
Resulullah bunu yapmışsa doğrudur

şimdi ben sorayım:
Resulullah 9 yaşındaki bir kızla evlenmişse size göre -haşa- merhametsiz midir?


ömerhattab
< şimdi ben sorayım:Resulullah 9 yaşındaki bir kızla evlenmişse size göre -haşa- merhametsiz midir? >
Araştırmalarda Hz Aişe r.a Evlenme yaşının 17 olduğu kesinleşmiştir…peygamber s.a.v efendimiz 9 yaşında biriyle evlenmediğine göre bu soruyu sormanız yanlıştır…

Okudunuz mu?  Arada bir alkol alıyorum Dua kabul olmaz mı?

Searhalu
işi duygusallaştırmaya gerek yok bu konu ihtilaflıdır ama 17-18 gibi rivayetler itibar edilecek düzeyde değildir Yapılan tahkiklere göre en ziyade kabul gören ve en sahih addedilen rivayetlere nazaran 6 yaşında iken nikahlanmış, 9 yaşında iken zifaf edilmiş olmasıdır.

Hz. AİŞE (r.anha)

Ummu’l-mu’minîn Âişe bint Ebî Bekr es-Sıddîk el-Kureşiyye (ö. 58/678) Hz. Ebû Bekir’in kızı ve Hz. Peygamberin hanımıdır.
Annesi Ummi Rûmân binti Âmir İbn Umeyr’dir.
Babası Ebû Bekir b. Ebû Kuhâfe, es-Sıddîk lakabıyla tanındığı için kendisine Âişe es-Sıddîka (es-Sâdıka) binti’s-Sıddîk denilmiştir. Annesi; Kinâne kabilesinden Ummu Rûmân bint Âmir b. Uveymir’dir.

Bi’setin 4. yılında (614) Mekke’de doğdu. Onun daha önce doğduğunu ve dolayısıyla Hz. Peygamber ile evlendiğinde 14 ile 18 yaşlarında olduğunu ileri süren batının pisikolojik saldırıları karşısında tutunamayan bazı çağdaş (!) araştırmacıların (Suleyman Nedvî, V, 12-25; Akkâd, s. 39, 59, 60) dayandıkları rivayetler sağlam değildir.
İbn İshak, Hz. Ebû Bekir’in daveti ile müslüman olanları sıralarken Hz. Âişe’nin de adını verir ve o sıralarda yaşının küçük olduğunu zikreder.
Hz. Âişe’nin, Ben ebeveynimi bildim bileli onları müslüman buldum ( Buhârî, Kefalet , 4.) ifadesinden kendisinin bi’set-i nebeviyyeden sonra doğduğu anlaşılmaktadır. Çocukluğu hakkında fazla bilgi yoktur.

Babası Rasûl-u Ekrem ile daha önce hicret ettiği için aynı yıl (622) annesi, ağabeyi Abdullah, kız kardeşi Esma. Hz. Peygamber’in hanımı Şevde, kızları Fâtıma ve Ummu Kulsum ile birlikte Medine’ye hicret etti.
Önceleri Medine’nin havasına alışamadığı için babası gibi rahatsızlandı. Ancak kısa bir süre sonra sağlığına tekrar kavuştu. Hicretin 2. yılı Şevval ayında (Nisan 624, iki bayram arasında )Hz. Peygamber’le evlendi. (Zehebî, II, 141-142.) Düğün tarihini hicretin 1. yılı Şevval ayı (Nisan 623) olarak kabul edenler de vardır.
Hz. Ebû Bekir, düğünü neden geciktirdiğini Hz. Peygamber’e sormuş, mehir parasını temin edemediği için tehir ettiğini öğrenince ihtiyacı olan 500 dirhemi ona ödünç vermişti.

18 yaşında dul kalan Hz. Âişe. Peygamber hanımlarının başkalarıyla evlenmelerini yasaklayan Kur’an hükmüne uyarak bir daha evlenmedi.
Hz. Peygamberden sonra 47 yıl daha yaşadı ve 65 (veya 66) yaşında iken 17 Ramadan 58 (14 Temmuz 678) Çarşamba gecesi, vitir namazını kıldıktan sonra Medine’de vefat etti.
56, 57 veya 59 yıllarında 19 veya 13 Ramadan’da vefat ettiği de rivayet edilmiştir, ölümü Medine’de büyük bir üzüntüyle karşılanmış, cenazesi aynı gece kaldırılmıştır.

İlgili Nass’lar :

5611)- Hz. Aişe (r. anhâ) anlatıyor:
“Rasûlullah (aleyhissalâtu vesselâm), ben 6 yaşında iken benimle evlendi. Medine’ye geldik. Beni’l-Hâris İbnu’l-Hazrec kabîlesine indik. Ben hummaya yakalandım. Saçlarım döküldü. (İyileşince) saçım yine uzadı.
Annem Ummu Rûman, ben arkadaşlarımla salıncakta oynarken, bana geldi, benden ne istediğini bilmeksizin yanına gittim. Elimden tuttu. Evin kapısında beni durdurdu. Evimizde, ensârdan bir grup kadın vardı. “Hayırlı, bereketli olsun!”, “Uğurlu mubarek olsun!” diye dualar, tebrikler ettiler. Annem beni onlara teslim etti. Onlar kılık kıyafetime çeki düzen verdiler.
Beni, [kuşluk vakti aniden] Rasûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)(ın gelişinden) başka bir şey şaşırtmadı. Annem beni O’na teslim etti. O gün ben 9 yaşında idim.”
(Buhârî, Nikâh 38, 39, 57, 59, 61; Muslim, Nikâh 69, (1422); Ebu Dâvud, Nikâh 34, (2121); Edeb 63, (4933,4934,4935, 4936, 4937); Nesâî, Nikâh 29, (6, 82). Ayrıca Kutub-i Sitte Tercüme ve Şerhi, Akçağ Yayın: 15/486.)

Okudunuz mu?  Aşurenin kelime kökeni

AÇIKLAMA:

1- Hz. Aişe’nin Rasûlullah ile evlenme yaşı ihtilaflıdır.
Yapılan tahkiklere göre en ziyade kabul gören ve en sahih addedilen rivayetlere nazaran 6 yaşında iken nikahlanmış, 9 yaşında iken zifaf edilmiş olmasıdır.
Rasûlullah’la evlendiği zaman Hz. Aişe’nin 16-17 ve hatta 18 yaşlarında olduğuna dair yapılan bazı açıklamalar varsa da tatminkâr değildir. Sahih rivayetlerin zahirine uygun gelmemektedir. Bu sebeple ihtiyatla karşılanması daha muvafıktır.
Rasûlullah vefat ettiği zaman Hz. Aişe 18 yaşında idi.
İbnu İshak’a göre, Raesulullah (aleyhissalâtu vesselâm) Hz. Hatice’nin vefatından sonra Hz. Sevde ile evlenmiş, Sevde’den sonra Hz. Aişe ile evlenmiştir. Ancak bazı rivayetlere göre, Hz. Hatice’den sonra Hz. Aişe ile evlenmiştir. Yapılan tahkikler, İbn-i İshak’ın kaydını haklı çıkarmıştır. Rasûlullah, henüz hicret etmezden önce Hz. Sevde ile evlenmiştir. Hz. Aişe’nin evliliği hicretten sonra Medine’de vukûa gelmiştir.

2- Bu hadise dayanan İslâm ulemâsı, küçük yaşta bulunan kız çocuğunun babası tarafından nikahlanabileceği hükmünü çıkarmıştır. Nevevî, bu cevaz hususunda İslâm ulemâsının icma ettiğini belirtir.
Hanefîlere göre bu câizdir. Ancak kızın buluğa erince seçme hakkı vardır, dilerse kabul etmeyebilir. Bu hakkını daha önce kullanamaz.
Şâfiî, Mâlikî gibi Hicaz ulemâsı bu seçme hakkını tanımazlar. İmam Şâfiî, Mâlik, Ahmed, Ebu Yusuf gibi birkısım ulemâ buluğa ermeyen küçüğü nikahlama yetkisine sadece babanın sahip olduğunu, diğer velilerin bu hakka sahip olmadığını söylerler. Ebu Hanife, Evzâi ve diğer birkısım ulemâ velilerin de evlendirebileceğine hükmetmiştir.

3- Hadis, gerdekten önce gelinin hususî bir hazırlığa tabi tutularak süslenmesinin mustehab olduğunu gösterir. Başka rivayetlerde, câhiliye devrinde, mâşıta denen kadın berberlerinin varlığını, bunların gerdeğe girecek kadınları -aynen günümüzde olduğu gibi- hususî bir hazırlık ve süslemeden geçirdiklerini, İslâm’dan sonra, aynı mesleğe devam edip edemeyeceklerini Aleyhissalâtu vesselâm’dan sorduklarını, Rasûlullah’ın da “kadınları süsleyin, kocalarına hazırlayın” diyerek cevaz verdiğini görmekteyiz.

4- Gerdeğe girecek kızın yanında kadınların toplanıp ilgi göstermeleri, zifaf âdâbını öğretmeleri, hayır ve bereket duasında bulunmaları mustehabtır.

5- Bu hadisin bazı vecihlerinde, Rasûlullah’ın kuşluk vakti zifafa girdiği tasrîh edildiğine göre, gündüzleyin de zifaf caizdir.
(Kutub-i Sitte Tercüme ve Şerhi, Akçağ Yayın: 15/486.)

——————————

4065- Âişe radiyAllahu anhâ’dan:
“Allah Rasulu (s.a.v.), benimle ben 6 yaşımdayken evlendi (nişanlandı). Medine’ye geldik. Haris bin el-Hazrecoğullarında konakladık. Sıtmaya yakalandım. Saçlarım döküldü, (iyileşince) yine uzadı. Ben salıncakta arkadaşlarımla sallanıp oynarken annem Ummu Rûmân bana geldi. Benden ne istediğini bilmeden yanma vardım. Elimden tutup beni evin kapısında durdurdu. Ben soluk soluğa idim. Nerdeyse kalbim duracaktı. Biraz su alıp yüzüme ve başıma sürdüm. Beni eve soktu. Evde bir takım Ensâr hanımları vardı.
«Hayırlı, uğurlu ve bereketli olsun!» dediler.
Annem beni onlara teslim etti. Üstümü başımı düzelttiler. Çok geçmeden Allah Rasulu (s.a.v.)’i orada görünce irkildim. Beni hemen ona teslim ettiler. Ben o zaman 9 yaşındaydım.”
(Bu hadisi Buhârî (nikâh 38-39, VI, 134; 57-59, VI, 139; 61, VI, 140), Muslim (nikâh no. 69-72, s. 1038-9), Ebû Dâvud (no. 2121,4933-7), Nesâî (nikâh 29/1-3, VI, 82) ve İbn Mâce (no. 1876), Hisâm b. Urve an ebîhî an Âise asl-ı senedi ile tahrîc ettiler. Rudani, Büyük Hadis Kulliyatı, Cem’ul-fevaid, İz Yayıncılık: 2/226-227.)

Okudunuz mu?  Şiiler de kaç çeşit kol vardır ? mezhepleri nelerdir?

4066- Urve dedi ki:
“Hatice, Peygamber (s.a.v.), Medine’ye gitmeden 3 yıl önce vefat etti. Ondan sonra 2 veya 2 seneye yakın bir müddet bekledikten sonra Âişe ile 6 yaşındayken evlendi, 9 yaşına bastığında onunla zifafa girdi.”
(Bu hadisi Buhârî (nikâh 38-39, VI, 134; 57-59, VI, 139; 61, VI, 140), Muslim (nikâh no. 69-72, s. 1038-9), Ebû Dâvud (no. 2121,4933-7), Nesâî (nikâh 29/1-3, VI, 82) ve İbn Mâce (no. 1876), Hisâm b. Urve an ebîhî an Âişe asl-ı senedi ile tahrîc ettiler. Rudani,Büyük Hadis Kulliyatı, Cem’ul-fevaid, İz Yayıncılık: 2/227)

4067- Diğer rivayet: “Onunla 9 sene birlikte oldu.”
(Bu hadisi Buhârî (nikâh 38-39, VI, 134; 57-59, VI, 139; 61, VI, 140), Muslim (nikâh no. 69-72, s. 1038-9), Ebû Dâvud (no. 2121,4933-7), Nesâî (nikâh 29/1-3, VI, 82) ve İbn Mâce (no. 1876), Hisâm b. Urve an ebîhî an Âişe asl-ı senedi ile tahrîc ettiler. Rudani, Büyük Hadis Kulliyatı, Cem’ul-fevaid, İz Yayıncılık: 2/227)


Searhalu
4068- Diğer rivayet: “Benimle, 7 yaşımdayken evlendi.”
[Buhârî, Muslim, Ebû Dâvud ve Nesâî.] (Bu hadisi Buhârî (nikâh 38-39, VI, 134; 57-59, VI, 139; 61, VI, 140), Muslim (nikâh no. 69-72, s. 1038-9), Ebû Dâvud (no. 2121,4933-7), Nesâî (nikâh 29/1-3, VI, 82) ve İbn Mâce (no. 1876), Hisâm b. Urve an ebîhî an Âişe asl-ı senedi ile tahrîc ettiler. Rudani, Büyük Hadis Kulliyatı, Cem’ul-fevaid, İz Yayıncılık: 2/227)


ömerhattab
< 4068- Diğer rivayet: “Benimle, 7 yaşımdayken evlendi.” [Buhârî, Muslim, Ebû Dâvud ve Nesâî.](Bu hadisi Buhârî (nikâh 38-39, VI, 134; 57-59, VI, 139; 61, VI, 140), Muslim (nikâh no. 69-72, s. 1038-9), Ebû Dâvud (no. 2121,4933-7), Nesâî (nikâh 29/1-3, VI, 82) ve İbn Mâce (no. 1876), Hisâm b. Urve an ebîhî an Âişe asl-ı senedi ile tahrîc ettiler. Rudani, Büyük Hadis Kulliyatı, Cem’ul-fevaid, İz Yayıncılık: 2/227) >
Arkadaş bu rivayetlerden hangisini kabuleniyorsunuz?


Searhalu
Yapılan tahkiklere göre en ziyade kabul gören ve en sahih addedilen rivayetlere nazaran 6 yaşında iken nikahlanmış, 9 yaşında iken zifaf edilmiş olmasıdır


çelebiler
< miras hakkında kadına 1 erkeğe 2 hisse verilmesi ayeti mi yanlış tercüme edilmiş?
ya da “kadınlar sizin tarlalarınızdır” ayeti mi?

kafirler kadınlarla ilgili hemen her ayete saldırırlar
hepsi mi yanlış tercüme edilmiş?

işte mantık hatanızın sebebi bu
siz kendi kafanızdan bir ahlak kuralı çiziyorsunuz
sonra da buna uymayan her hadisi reddediyorsunuz

halbuki yapmanız şunu demektir:
Resulullah bunu yapmışsa doğrudur

şimdi ben sorayım:
Resulullah 9 yaşındaki bir kızla evlenmişse size göre -haşa- merhametsiz midir? >
Örnek olarak bir ayet vermiştim.Kadınlarla alakalı konular,miras ayetleri de bunun gibidir.Araştırırsanız doğrularını bulabilirsiniz.

Mantık hatası yapmıyorum.9 yaşında bir kız çocuğu ile 50 küsür yaşındaki bir peygamberin evlenmiş olmasını kabul etmemek mantık hatası değildir.Ahlak kurallarına uygun düşünmektir.

Bir çocukla evlenmemek kabul gören bir ahlak kuralıdır.Bu ahlak kurallarını düzenleyen de dindir.Bu dinde islamdır.Yukarıda iki defa bahsettiğim ayeti gözden geçirin o zaman mutlaka anlarsınız.Rabbimiz evlilik çağından bahsediyor.Bu, Mekke toplumunda bilinen birşeydi.Bugünde,içinde bulunduğumuz toplumda da aynıdır.Öyleyse benim kendime göre ahlak kuralı çizdiğimi nereden çıkardınız?

Okudunuz mu?  İhtilam konusunda vesvese

Ahlak kuralı çizmeyi bir önceki iletinizde siz yapmışsınız

< kardeşler günümüzde bile 10-12 yaşında evlendirilen bir sürü kız var
hem de sadece İslam ülkelerinde değil
abd de bile var
bir ara vakit gazetesi haberini yapmıştı
fotoğraflı belgeli >

Yukarıdaki sözünüz çocuklarla evlenmeyi normal göstermeye çalışılmış bir söz olmuş.Oysa genel kural bu yaşlarda evlenilemeyeceğidir.
< 1400 yıl öncesinin Mekkesi’nde bu durumu daha doğal karşılamak lazım >
Bu sözünüzde yukarıdaki gibi çocuk yaşta evlenmeyi normal göstermeye çalışılmış bir söz olmuş.Aslında 1400 sene öncesinde de bir çocukla evlenilemeyeceğini insanlar biliyorlardı.
< hatta bunu bir imtihan olarak bile görebilirsiniz
“Acab kullarım hoşlarına giden şeylerde mi Resulümü tasdik edecek yoksa hoşalarına gitmeyen şeylerde bile onu tasdik etmeye devam edecekler mi?”
şeklinde bir imtihan diye düşünün bunu >

Bu sözünüzle de yukarıdakilerden daha ağır bir hata yaparak çocukla evlenme yanlışlığına kendi fikriniz olan bir ihtimal ile İnsanlık tarihi boyunca Allah’ın insanlardan istemediği birşeyi İstemiş olabileceğini söylemişsiniz.Bu sözlerinizle çocukla evlenmeyi normal gösterek kendi kafanızdan bir ahlak çizmiş olmamış mısınız?

Mantığıma uymayan hadisi değil Kuran’a uymayan hadisi redediyorum.Ayşe validemizin 6 yaşında evlenmiş olması Nisa 6.ayete uygun değildir.

Resulullah ne yapmışsa doğrudur.Elbetteki böyledir.Bir hataya düşecek olsa Rabbimiz tarafından uyarılıyordu.Ümmü Mektum olayındaki gibi.

Soruma cevap vermeden soru sormuşsunuz.Peygamberimiz 9 yaşında bir kız çocuğu ile evlenmediği için merhametsiz değildir.9 yaşında bir kız çocuğu ile evlendiğini siz kabul ettiğiniz için kendi sorunuzun cevabını kendiniz vermelisiniz.


nurya
bencede 17 yaşında olmalı hz.ayşe sevgili peygamberimiz [sav] küçük bir kızla evlenmez


ömerhattab
< Yapılan tahkiklere göre en ziyade kabul gören ve en sahih addedilen rivayetlere nazaran 6 yaşında iken nikahlanmış, 9 yaşında iken zifaf edilmiş olmasıdır >
Eminmisin son araştırmalarda 17 yaşında evlendiği kesindir…


Sakaleyn
Arap Geleneklerinde,Kız Çocuklarının Yaşı Ergenliğe Erdikten Sonra Sayılıyordu. HZ. AİŞE Annemizin (9) Yaşında Evlendim Demesinin Sebebi Budur.


karadamlalar
“Arap Geleneklerinde,Kız Çocuklarının Yaşı Ergenliğe Erdikten Sonra Sayılıyordu”

bu dediğiniz yorum ilk dönem islam tarihçilerinin duymadığı bir şeydir,hadis alimleri ve tarihçilerin 9 yaşında evlendiği görüşünün sağlam onca delili varken bu görüş sadece tevillerde kalıyor.


Sakaleyn
duydular veya duymadılar farketmiyo durum açık ortada

Hz Ayşe’nin evlendiği zaman yaşının büyük olduğunu, ablası Esma’nın biyografisinden kesin olarak anlıyoruz Eski biyografi kitapları Esma’dan bahsederken diyorlar ki: Esma yüz yaşındayken, Hicretin 73 Yılında vefat etmiştir Hicret vaktinde yirmi yedi yaşındaydı Hz Ayşe ablasından on yaş küçük olduğuna göre, onun da hicrette tam on yedi yaşında olması icap eder Ayrıca Hz Ayşe, Hz Peygamber’den önce Cübeyr’le nişanlanmıştı Demek evlenecek çağda bir kızdı


ELHAMDULİLLAH
< Ümmetine cevap veremeyeceği, kendisini savunmaya dair bir hadise’de asla miras olarak bırakmaz >
< mantığa bakın
neymiş bir hadisi savunmak zorunda kalıyorsak o hadis uydurma imiş
Allah akıl fikir versin >

Pekala @mir bu durumda size iki adet HADİS nakli sunalım.

Okudunuz mu?  Vücut kirleri abdeste mani midir ?

Gerçi TİRMİZİ’nin hadis naklini sanırım fakih bulmazsınız. Ancak biz nakilleri buraya nakledelim.

< HzCabir’ den (ra): Rasûlullah (asm) ayakta idrar yapmayı yasakladı” Sünen-i Tirmizi C:1 Sh 19/20

Hz Huzeyfe’den (ra) ”Bir gün Peygamber (asm) bir kavmin çöplüğüne vardı ve oraya bevletti” Tirmizi C:1, Sh 19
>
Siz çöplüğe Peygamberinizin bevlettiğini savunun, üstelik bunu görenlerin olduğunu bile bile bevlettiğini, üstelik hicab duymaksızın ümmetinin gözü önünde ve sakınmaksızın bevlettiğini savunun.

Bizim ise savunacak bir hadisimizin olmadığını beyanla Peygamber Efendimiz (S.A.V.) Ayakta bevletmeyi yasakladı diyelim.

Gerçekten siz çöplükte üstelikte ümmetinin karşısında hicab duymaksızın ulu orta işeyen bir Peygamberi bu hususda savunacakmısınız. Yoksa bir müslümanın imtina ettiği bu hareketten dolayı, o müslümanın peygamberinin (S.A.V.) bu hal ile hallendiğini mi savunmak istersiniz.

< Kafirlerin Kuran’da saldırdığı ayetler genelde yanlış tercümeler sonucunda yıllardır bizlere yanlış anlatılan ayetlerdir >
< miras hakkında kadına 1 erkeğe 2 hisse verilmesi ayeti mi yanlış tercüme edilmiş?
ya da “kadınlar sizin tarlalarınızdır” ayeti mi?

kafirler kadınlarla ilgili hemen her ayete saldırırlar
hepsi mi yanlış tercüme edilmiş? >
Evet @mir hepsi yalnış tercüme edilmiş ve bu gün misyonerler bu ayetlerle müslüman avına çıkmış ve üstelikte kadını kullanarak İSLAM’a saldırmaktadır.

Peki başarılı olabilmişlermidir. Yüzde bir dahi olsa, başarılı olabilmişlerdir. Zira Yüzde bir hristiyanı biz bu gün İSLAM’la tanıştırabildikmi. Yada ateisti.

Miras Hukuku’na gelince.

Kur’an-ı Kerim NİSA 11

Diyanet İşleri (eski) : Allah çocuklarınız hakkında, erkeğe iki dişinin hissesi kadar tavsiye eder. Eğer kadınlar ikinin üstünde ise, bırakılanın üçte ikisi onlarındır; şayet bir ise yarısı onundur. Ana babadan her birine, ölenin çocuğu varsa yaptığı vasiyetten veya borcundan arta kalanın altıda biri, çocuğu yoksa, anası babası ona varis olur, anasına üçte bir düşer. Kardeşleri varsa, altıda biri annesinindir; babalarınız ve oğullarınızdan menfaatçe hangisinin size daha yakın olduğunu siz bilmezsiniz. Bunlar Allah tarafından tesbit edilmiştir. Doğrusu Allah bilendir, Hakim olandır.

Allah çocuklarınız hakkında, erkeğe iki dişinin hissesi kadar tavsiye eder.

İki dişinin hissesi bellimi. Henüz değil. Ancak Erkek iki dişinin hissesi kadar alacağı hükmü var. TAVSİYE OLARAK.

< Eğer kadınlar ikinin üstünde ise, bırakılanın üçte ikisi onlarındır; >

Kadınlar Eğer üç kişi veya üstü ise, üçte iki onların. Erkeğe burda bir pay, kızlara ise ikinin üstende olmaları bakımından, iki pay. Miras belirginleşmeye başladımı.

Yavaş yavaş belirginleşmeye başladı. Devamında ne deniyor.

şayet bir ise yarısı onundur.

Bir kız bir erkek çocuk hisse bölüşümü yarı yarıya oldu.

Ana babadan her birine, ölenin çocuğu varsa yaptığı vasiyetten veya borcundan arta kalanın altıda biri,

Ana babaya vasiyetten ve borçtan sonra, ölenin çocuklarına bıraktığı YEKUN PAYIN ALTIDA BİRİ her biri için takdir edilir. Yani TÜM YEKUN ÖNCE ALTIYA BÖLÜNÜR. Altıda bir pay Anaya, Altıda bir payda babaya verilir. Geriye ne kaldı. Dört pay çocuklar arasında paylaşılmak üzere.

< çocuğu yoksa, anası babası ona varis olur, >
Çocuk yok. Bu durumda direk olarak ANA ve BABA varis tayin edilir. Burada anaya bir, babaya iki pay vardır. Hukuken eve bakan baba anaya nisbeten bir pay fazla alır. Ancak burada kadın için ev geçimi diye bir husus yokken, babanın üzerine bu vazife addolunmuştur.

Okudunuz mu?  Şehvetsiz meni gelmesi

Ölenin çocukları yok ve kardeşleri varsa bu durumda anaya düşen hisse ise, altıda bir miras hakkıdır. Geriye ne kalır beş, Babalar, oğulları ve kızlarının haklarıyla birlikte.

< babalarınız ve oğullarınızdan MENFAATÇE hangisinin size daha yakın olduğunu siz bilmezsiniz. >

< Bunlar Allah tarafından tesbit edilmiştir. Doğrusu Allah bilendir, Hakim olandır. >
Amenna ve Saddakna, El hak Rab’bim doğruyu söylüyor. O İlim ve Hikmet Sahibidir.


Ercan

http://www.youtube.com/watch?v=UImecTDpyAI

Ayrıca;Hz. Aişe’nin doğum yılı 604 veya 605′ dir. Peygamberimiz 632 yılında vefat ettiğinde Hz. Aişe ile evliydi. 9 yıl evli kaldıklarını biliyoruz.
632-9 = 623 yılında evlenmişler.

Hz. Aişe’nin doğum yılı 605.

623-605 = 18

Demekki Hz. Aişe 17-18 yaşlarında evlenmiştir.


@mir
Searhalu ve karadamlalar kardeşlerin hariçindekiler
Resulullah’ı kafirlere hoş göstermek için hadisleri inkar ediyorsunuz
farkında mısınız?

hatta bazıları ne yazık ki
bu dini kafirlere hoş göstermek için
ayetlerin bile günümüze kadar hep yanlış tercüme edildiğini savunacak kadar ileri gidiyor

ELHAMDULİLLAH da bunlardan hariç
çünkü o doğrudan doğruya hadis münkiri
hatta hadisleri inkar edebilmek için önce hadisin içinde geçmeyen bazı şeyleri hadise ekliyor
sonra da “Resulullah bunları yapmaz. demek ki bu hadis uydurma” diyor
böylece hem hadis düşmanlığı yapıp hem de kendini İslam müdafii gibi gösteriyor
47 yaşındaki adamın oynadığı tiyatroya bakın
yazık


çelebiler
< Searhalu ve karadamlalar kardeşlerin hariçindekiler
Resulullah’ı kafirlere hoş göstermek için hadisleri inkar ediyorsunuz
farkında mısınız?

hatta bazıları ne yazık ki
bu dini kafirlere hoş göstermek için
ayetlerin bile günümüze kadar hep yanlış tercüme edildiğini savunacak kadar ileri gidiyor

ELHAMDULİLLAH da bunlardan hariç
çünkü o doğrudan doğruya hadis münkiri
hatta hadisleri inkar edebilmek için önce hadisin içinde geçmeyen bazı şeyleri hadise ekliyor
sonra da “Resulullah bunları yapmaz. demek ki bu hadis uydurma” diyor
böylece hem hadis düşmanlığı yapıp hem de kendini İslam müdafii gibi gösteriyor
47 yaşındaki adamın oynadığı tiyatroya bakın
yazık >
Kardeşim biraz sakin ve birbirimizi kırmamaya çalışarak konuşursak iyi olur sanıyorum.Hiç kimse burada sizin tahmin ettiğiniz şeyleri yaptığı yok.Biz hoş göstermek istiyoruz da siz kötü mü göstermek istiyorsunuz.Böyle boş tartışmalara girmeye gerek yok.

Bu din hepimizin dini.Benim görüşüm farklı seninki farklı olabilir.Bunlar itikadi konular değildir.İtikadi olan konu bu ayettir. “Ancak müminler kardeştir.” Hucurat 10 İtikadi olmayan bir konu birilerine kabul ettiricem diye Rabbimizin ayetini yıkmanın alemi yoktur.

Siz fikrini söylediniz delillerinizi sundunuz,biz fikrimizi söyledik delillerimizi sunduk.Bu kadar bundan sonra kim neye inanmak isterse inansın.

Yeter ki biz İslam kardeşliğimize gölge düşürmeyelim.


mustazaf
bir konu üzerinde tartışmayı ve fitne çıkarmayı nede çok seviyorsunuz.
kardeşim herşey bellidir yaş belli Galus hocamızda gayet iyi ve net bir şekilde açıklamıştır daha ne tartışıyorsunuz be.

———————

< Searhalu ve karadamlalar kardeşlerin hariçindekiler
Resulullah’ı kafirlere hoş göstermek için hadisleri inkar ediyorsunuz
farkında mısınız?

hatta bazıları ne yazık ki
bu dini kafirlere hoş göstermek için
ayetlerin bile günümüze kadar hep yanlış tercüme edildiğini savunacak kadar ileri gidiyor

Okudunuz mu?  Müslüman olmayıpta cennete girecek insan varmı

ELHAMDULİLLAH da bunlardan hariç
çünkü o doğrudan doğruya hadis münkiri
hatta hadisleri inkar edebilmek için önce hadisin içinde geçmeyen bazı şeyleri hadise ekliyor
sonra da “Resulullah bunları yapmaz demek ki bu hadis uydurma” diyor
böylece hem hadis düşmanlığı yapıp hem de kendini İslam müdafii gibi gösteriyor
47 yaşındaki adamın oynadığı tiyatroya bakın
yazık >
ben amir kardeşe katılıyor aynen yazdığının arkasındayım bu ne ya —————hakkı saptırmayın

flod yapmak istemezdim ama üzgünüm


ömerhattab
< Searhalu ve karadamlalar kardeşlerin hariçindekilerResulullah’ı kafirlere hoş göstermek için hadisleri inkar ediyorsunuz farkında mısınız?hatta bazıları ne yazık ki bu dini kafirlere hoş göstermek içinayetlerin bile günümüze kadar hep yanlış tercüme edildiğini savunacak kadar ileri gidiyorELHAMDULİLLAH da bunlardan hariççünkü o doğrudan doğruya hadis münkirihatta hadisleri inkar edebilmek için önce hadisin içinde geçmeyen bazı şeyleri hadise ekliyorsonra da “Resulullah bunları yapmaz. demek ki bu hadis uydurma” diyorböylece hem hadis düşmanlığı yapıp hem de kendini İslam müdafii gibi gösteriyor47 yaşındaki adamın oynadığı tiyatroya bakınyazık >
Amir yaş konusunda bakarsan hep farklı yaşlarda daki rivayetler…Bu konun aslolan kesin cevabı hesaplamalar olacağıdır…


ELHAMDULİLLAH
ELHAMDULİLLAH da bunlardan hariç
çünkü o doğrudan doğruya hadis münkiri
hatta hadisleri inkar edebilmek için önce hadisin içinde geçmeyen bazı şeyleri hadise ekliyor
sonra da “Resulullah bunları yapmaz demek ki bu hadis uydurma” diyor
böylece hem hadis düşmanlığı yapıp hem de kendini İslam müdafii gibi gösteriyor
47 yaşındaki adamın oynadığı tiyatroya bakın
yazık

Şu aşağıda alıntı yapılan hadislerde eklememi var @mir kardeşim.

< HzCabir’ den (ra): Rasûlullah (asm) ayakta idrar yapmayı yasakladı” Sünen-i Tirmizi C:1 Sh 19/20

Hz Huzeyfe’den (ra) ”Bir gün Peygamber (asm) bir kavmin çöplüğüne vardı ve oraya bevletti” Tirmizi C:1, Sh 19 >

Bu durumda ekleme olan kısmı ile bizi uyarmanız ve aslını ortaya koymanız gerekmezmi.

Peygamber Efendimiz (S.A.V.)’in ahlakı sorulduğunda AİŞE VALİDEMİZ’e Kur’an-ı Kerimi getirip, işte O'(S.A.V.)’in AHLAKI BUDUR demişti.

EL HAK BİZDE O’na BÖYLECE İMAN EDERİZ.

Öyle çöplükte, ÜMMETİNİN KARŞISINDA. Üstelikte HİCAB DUYMAKSIZIN herkesin gözü önünde, AYAKTA BEVLETMİŞTİR demek. KUR’an-ı KERİM ahlakına ters düşer ki; RAB’bi O’nu doğduğu günden, Peygamber Olduğu güne kadar İNSAN’lara karşı işlenebilecek tüm ayıplardan muaf tutmuştur. Biz böylece İMAN EDERİZ.

O MUHAMMEDUL EMİN’dir. O çöplüğe varıp, ümmetinin karşısında hicap duymaksınız, ayakta bevledecek te değildir.

Eğer burada bir ekleme veya eksiltme var ise lütfen ve lutfeten bizleri bu hususda bilgilendiriniz.

MİRAS AYETLERİ’ni de yukarıda zikrettik. Bu hususda DİYANET ve Elmalılı Hamdi Yazır’ın tefsirlerine itibar ederiz.

< Allah çocuklarınız hakkında, erkeğe iki dişinin hissesi kadar tavsiye eder

İki dişinin hissesi bellimi Henüz değil Ancak Erkek iki dişinin hissesi kadar alacağı hükmü var TAVSİYE OLARAK

Eğer kadınlar ikinin üstünde ise, bırakılanın üçte ikisi onlarındır;

Kadınlar Eğer üç kişi veya üstü ise, üçte iki onların Erkeğe burda bir pay, kızlara ise ikinin üstende olmaları bakımından, iki payMiras belirginleşmeye başladımı

Okudunuz mu?  Lam Elif Durağından sonra rukuya varılabilir mi?

Yavaş yavaş belirginleşmeye başladı Devamında ne deniyor

şayet bir ise yarısı onundur >
Bir kız bir erkek çocuk hisse bölüşümü yarı yarıya oldu

< hadisin içinde geçmeyen bazı şeyleri hadise ekliyor
sonra da “Resulullah bunları yapmaz demek ki bu hadis uydurma” diyor >

Hadis denileni yukarıya tekraren kopyaladık. İnşaAllah bu hadis denilenin aslını bulursunuzda, biz bu hadis denilenden kurtulur. Aslı var ise aslına EL HAK işte bu HADİSTİR deriz.

Biz yazılarımızda HADİS’leri ve AYETLERİ birbirini destekler mahiyette her zaman yazılarımızda kullanırız. Kullanmaktanda imtina etmeyiz İnşaAllah.

Biz İnşaAllah HADİS MÜNKİRİ olmaz, HADİS DENİLEN MÜNKİRİ OLURUZ.

Hz. Ali (radıyAllahu anh) anlatıyor: “Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki: “Benim hakkımda yalan söylemeyin. Zira benim üzerime yalan uyduran cehenneme girer.” [Buhârî, İlm 38; Müslim, Mukaddime 1, (1); Tirmizî, İlm 8, (2662).

İbnu’z-Zübeyr (radıyAllahu anhümâ) anlatıyor: “Babama dedim ki: “Ben niye senin Resulullah’tan hadis rivayetini işitmiyorum. Halbuki falan ve falandan çokça işitiyorum?” Bana şu cevabı verdi:

“Evet ben, Müslüman olduğum günden beri Aleyhissalâtu vesselâm’ı hiç terketmedim. Hep beraber olduk. Ancak O’nun şöyle söylediğini de işittim:

“Kim bile bile bana yalan nisbet ederse ateşteki yerini hazırlasın.” [Buhârî, İlm 38, Ebu Davud, İlm 4, (3651).

Benim üzerime söylenen yalan, bir başkası üzerine söylenen yalan gibi değildir. Öyleyse kim bile bile bana yalan nisbet ederse cehennemdeki yerini hazırlasın!” [Buhârî, Cenaiz 34; Müslim, Mukaddime 4, (4); Tirmizî, İlm 9, (2664).

Büşeyr el-Adevî, Hz. İbnu Abbas (radıyAllahu anhümâ)’ya gelip:

“Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki…” diyerek birşeyler anlatmaya kalktı. Ancak İbnu Abbas onu konuşmaya bırakmadı ve kendisine iltifat etmedi. Büşeyr:

“Sözlerimi niye dinlemiyorsunuz? Ben size Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm)’dan anlatıyorum, hiç tınmıyorsunuz, niçin?” diye sordu. İbnu Abbas ona şu cevabı verdi:

“Biz vaktiyle, bir kimsenin “Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki” dediğini işitince, gözlerimizi ona çevirip kulaklarımızı da dinlemek üzere uzatıyorduk. Ne zaman ki, insanlar hadis rivayetinde laubalileştiler, biz de onlardan ancak bildiklerimizi almaya başladık.” [Müslim, Mukaddime 7, (7).

Nefislerinizi temize çıkarmayın (Necm 32) Savunmaya geçmeyin. RAB’bim mutlak HAKİM ve İLİM SAHİBİ’dir. İLİM’le BİRLİKTE HİKMET SAHİBİDİR.

İnşaAllah bu yazı nefsimizi temize çıkarmak adına değildirde, bir kardeşimize gerçeği ve Peygamberini(S.A.V.)’i tanıma adına yazmışızdır.

AKSİ TAKDİRDE RAB’bim KORUSUN, ZİYANA UĞRAYANLARDAN OLURUZ. RAB’bim AMELLERİ NİYETLERE BAĞLAYANDIR.

RAB’bim bu yazıda NEFS’imize gelebilecek her türlü fenalıktan İnşaAllah bizi korur. Zira bunlar RAB’bimin, RASULU”(S.A.V.)’in ve dahi ASHAB’ının ve ASHABLARI’nın sözlerindendir.


hz aişe kaç yaşında vefat etti, hz fatima kaç yasinda evlendi, hz aişe kaç yaşında vefat eti

Bu kategoride yer alan Boy abdesti aldım yalan söyledim başlıklı yazımızı da okumanızı tavsiye ederiz.
Ξ Bir cevap yazın

Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Ders Kitabı TIKLA! Sınıf Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Akrostiş Şiir
Forum Duası Copyright © 2007-2023
Gizlilik Politikası İletişim

Hz. Aişe gerçekten 9 yaşında mı evlendi? Başlıklı Yazımızın Yanında Websitemiz İslami bilgilerden, Dini Sorular, Cevaplar, Hac, Meal, Cennet, Cehennem, Farz, Sünnet, Hanefi, Şafii, Rüya yorumları, Gusül, Abdest, İmanın şartları, Namaz, Oruç, Kuran Sureleri, Ayetleri, Hadis, Dualar, İslamda Aile Tavsiyeleri, Kadın İle İlgili Konular, İbadet, İman, Mezhep, Hanefi, Şafii, Maliki, Hambeli, İslamın Şartları, Diyanet, Eğitim, Sohbet, Arapça, Hayırlı Geceler, Zekat, Mahrem Sorular, Evlilik, Sahabe Hayatları, Salavat,Dini Hikayeler, Günah, Helal, Haram, Tecvid, Yemin, Sadaka, Siyer, Fıkıh, Ahlak Gibi Konular İçermektedir.