rabia38
tasavvufa başlamak istiorum bana yardımcı olurmusunuz bunun ilk adıma nedir.
Ravza Sevdam
TASAVVUFA GİRİŞ
TASAVVUFUN TARİFİ
Tasavvuf,kalbin ve nefsin iyi ve kötü hallerini bilip ,kötü hallerden temizlenmeyi ve iyi hallerle bezenip allah-ü teala’ya yakın olmayı öğretir.
Tasavvufun mevzuu, ma’rifetullahtır . Yani, Allahü tealayı bilmektir. Tasavvufun kurucusu (vazıı) Hazreti Allah celle celalühüdür.
Tasavvuf,dinin ruhudur.
TASAVVUFUN LÜZUMU
Tasavvufun lüzumuna dair, iki büyük zatın iki kıymetli sözünü buraya almakla iktifa ediyoruz:
İmam-ı Azam Hazretleri buyuruyor:
”- (Tasavvufa intisabım olan son)iki sene olmasaydı, Numan helak olmuştu”
Seyyid Şerif Cürcani Hazretleri buyuruyor:
”Hace Alaeddin Attar’ın hizmetine yüz vurmayınca , Allah Teala’yı bilemedim”
İNSAN
Tasavvufun hedefi insan olunca ,tasavvufun insana nasıl baktığını bilmek lazımdır:
İnsanın iki cephesi vardır.
1-Maddi vücut 2- Manevi vücut
Maddi vücut herkes tarafından bilinen ve görülen vücuttur. Manevi vücut ise gözle görülmez.
Kur’anı kerimde ve hadis-i şeriflerde isimleri geçen, Kalb, Ruh, Akıl, Nefs gibi unsurlar hep manevi vücudun azalarıdır.Bu unsurlar hayvanlarda yoktur.
İnsan maddi vücudunun yaşaması için yemeye , içmeye, teneffüs etmeye ihtiyacı olduğu gibi, manevi vücudun da gıdaya ihtiyacı vardır.
Manevi vücudun gıdası ise nurdur. Nur Allahü Teala Hazretlerinden gelir. Mürşid-i kamil denilen büyük velilerin kalbi vasıtasıyla dağıtılır.Manevi vücut ancak, bu nuru aldığı takdirde sıhhatli yaşayabilir. Nuru alamayan manevi vücut önce hastalanır, sonra da ölür. Bu manevi ölümdür. Bu durundaki bir insan, yaşayan ölü gibidir.”Onların kalbleri vardır; anlamaz, gözleri vardır görmez, kulakları vardır, işitmez. Dikkat edin onlar hayvanlar gibidir; belki de dalalet hususunda onlar daha aşağıdadırlar.”ayet-i kerimesi bu kimseleri tarif eder. A’raf-7/179
Cenab-ı Hak, Kur’an-ı Kerimin; 191 yerinde ”manevi kalb”den, 49 yerinde ”nur”dan, 59 yerinde ”akıl”dan, 9 yerinde ”ruh”tan bahsediyor.Tasavvuf işte bu;kalb,ruh, akıl ve nefs gibi manevi unsurlarla alakalanır.
Tasavvufu hedefi, insanın vücudunu, manevi ölüm ve manevi hastalıklardan korumak, dünya ve ahirette insanı manen, huzurlu ve sıhhatli yaşatmaktır.
Tasavvuf imine göre insanın manevi vücudunda iki zıt varlık vardır. Bunardan biri ruh, diğeri de nefstir. (Cenab-ı Hak Kur’an-ı Keriminde her ikisinden de bahsetmektedir.)Bu iki zıt varlık insanın vücuduna hakim maki in mücadele ederler. Vücut ülkesinde her ikisi de sultan olup idareyi ele almak isterler. İnsanın vücudu, bu iki varlığın mücadele ve savaş alanıdır.
Nefsin gıdası günahlar, yardımcısı da şeytandır. İnsanın içinden her türlü kötü düşünce , fiil ve ahlaksızlığın sebebi nefstir.
”Nefs (insana) mübalağa ile kötülüğü emreder” Yusuf suresi a.52
”İnsanın en büyük düşmanı iki kaşının arasındaki nefstir”(hadis-i şerif)
”nefs kötülüklerin deposudur”(mektubat i. Rabbani)
İşte din ve tasavvuf, insanın indeki bu habis ve kötü varlığın terbiyesi ve temizlenmesi ile alakalanır. Başta peygamberler, daha sonra da peygamberlerin hakiki varisi olan alimler ve evliyaullah=Mürşid-i kamiller (aleyhimüsselam) hep insandaki bu kötü varlığın temizlenmesi, nefsin mağlup olup ruhun galip gelmesi için çalışırlar.
EN KESTİME YOL
Nefsin temizlenmesi ve kalbin nuru ilahi ile dolmasının en kestirme yolu, Şah Nakşbend (k.s.) Hazretlerinin tarif ettiği yoldur. Bu yola girme hususunda, Muhammed Bahauddin-i Şah Nakşibendi (k.s.) Hazretleri şöyle buyurdular:
”Yolumuz, ender bulunan yollardandır. Sağlam halkadır. Rasülullah (s.a.v.) Efendimiz Hazret-i Mustafa’nın sünnetlerine tutunmaktan başka bir şey değildir.Ashab- kiramın takip ettiği yolu izlemekten başka bir gaye yoktur.
Abdülkadir Dedeoğlu (Osmanlı yayınevi)
Eserin yazarı: Abdülkadir Dedeoğlu Eser: TASAVVUF BAHÇESİ
TASAVVUFTA İLK ADIM
İLK ADIM
Hakiki bir mürşide gelip bu ilmi öğrenmek isteyen bir mümin,nefsinin terbiyesi için ilk adımı atmış olur.Artık o mürşide kendini teslim etmiş ve biat etmiş demektir.
Bu maksatla bir mürşide gelip bağlanan kişiye mürid(yani Allah’a ulaşmayı arzu eden kişi) denir.
Mürid geçmiş günahlarına tövbe etmi, farzları yapmaya ve haramlardan kaçınmaya kati derecede söz vermiştir.Artık bu kişnin nefsi sıkı bir takip ve kontrol altına girmiş demektir.Sonra mürid kalbine ve ruhuna Allahü Tealadan gelen bu nuru almakta vasıta;peygamberler ve peygamberlerin varis ve vekili olan mürşidi kamillerdir.Mürşid nuru almakta bir sebeptir ve çeşme vazifesi görür.
NURUN ALINIŞI
Mürid tenha ve temiz bir yerde kıbleye dönerek oturur.Gözlerini yumar.Mürşidin tarif ettiği sure ve duaları okuduktan sonra da dilini damağına yapıştırır.Sonra aklından ve kalbinden masivayı (mahlukatı düşünmeyi) çıkarır.Bütün dikkatini nurun çıkış merkezine toplar.Ve orada manevi kalbine Allahdan gelen nurun geldiğini düşünür.Bir müddet sonra da dilini oynatmadan sırf kalbinden Allah ismi şerifini zikreder.Bu Allah’a yakın olmanın ilk adımıdır.Nur geldikçe ruh kuvvetlenir.Nesfte böyle birruha galip gelemez ve vücut mücadelesini ele geçiremez.
Abdülkadir Dedeoğlu(Osmanlı Yayınevi)
rana
SORU: Selamünaleyküm. Hocam tasavvuf sistem olarak bidadtır demişsiniz bir soruya verdiğiniz cevabınızda ilaveten muhtevası islamın ruhudur demişsiniz. Aslına bakarsanız çok açık ve net bir cevap olmuş. Fakat tasavvuf ne demek? Kişi tek başına tasavvuf ehli olabilirmi? Tek başına tasavvuf ehli olamaz ise sonuç itibariyle bir grubun içine girecek ve her bir grubun kendine has düzeni kaidesi kuralı var bu kaide ve kuralları sistem olarak algılamayacaksak sistemden kasıt nedir?
CEVAP: Selamünaleyküm.
Tasavvuf, ince çizgileri ile İslam’ı yaşamak ise ki, öyle olduğunu sayarak konuşuyoruz, bunu her Müslüman yapabilir. Resmi bir kayıt veya belli bir üye sayısı gibi bir şart olamaz, yoktur da.
Nureddin Yildiz
ELHAMDULİLLAH
< tasavvufa başlamak istiorum bana yardımcı olurmusunuz bunun ilk adıma nedir. >
İlk adımı EDEB’dir. ADAB’dır. ADAB-I MUHAŞERET’tir…… Giriş Kapısı EDEB YA HU diye açılır.
O öyle bir kapıdır ki; ikiye ayrılır.
Birinci hal…….. O EDEB’le girip, EDEB’le yol alırsınız ve O Kapıdan çıktığınızda baktığınız yerde sanatkarın sanatını temaşa edersiniz.
İkinci hal……… O EDEP’le girip, EDEBSİZCE yol aldığınız ve O Kapıdan çıktığınızda baktağınız yerde sanatın sanatkarına isyan edersiniz.
Hülasa; Girdiğiniz yerden çıkarken, çıktığınız yerden, girmediğiniz hal üzere hallenirsiniz.
İçeride gördüğünüz şeyh sadece bir aynadır. Tabi AYNA olabilmiş bir ŞEYH ise eğer.
Sizde cevher varsa, O’nda sadece bir kıvılcım bulursunuz.
Potaya girmeye ve erimeye hazır iseniz, potaya girer ve erirsiniz. O potadan saf metal’de çıkar, cüruf’da.
kaos-duzen
NURUN ALINIŞI
< Mürid tenha ve temiz bir yerde kıbleye dönerek oturur.Gözlerini yumar.Mürşidin tarif ettiği sure ve >
< forumduasi.com/dua-ile-ilgili-yazilar-tavsiyeler/20099-cuma-gunu-icinde-dualarin-kabul-edildigi-vakit.htmlduaları okuduktan sonra da dilini damağına yapıştırır.Sonra aklından ve kalbinden masivayı (mahlukatı düşünmeyi) çıkarır.Bütün dikkatini nurun çıkış merkezine toplar.Ve orada manevi kalbine Allahdan gelen nurun geldiğini düşünür.Bir müddet sonra da dilini oynatmadan sırf kalbinden Allah ismi şerifini zikreder.Bu Allah’a yakın olmanın ilk adımıdır.Nur geldikçe ruh kuvvetlenir.Nesfte böyle birruha galip gelemez ve vücut mücadelesini ele geçiremez. >
dilimi damağıma yapıştırmasam olur mu?
ELHAMDULİLLAH
Yani bu durumda, bir şekilde dili lal olan, Hazreti Musa (A.S.) veya bir şekilde damağına dilini yapıştıramayacak derecede sakat olan biri NUR ALAMAZMI….????
Demek tasavvufa girmek böyle oluyormuş….. Bu kimin tasarrufundaki tasavvuf böyle….????
kaos-duzen
< dilimi damağıma yapıştırmasam olur mu? >
< Demek forumduasi.com/islamda-tasavvuf-bolumu/tasavvufa girmek böyle oluyormuş….. Bu kimin tasarrufundaki forumduasi.com/islamda-tasavvuf-bolumu/tasavvuf böyle….???? >
soruya ancak bu kadar hoş cvp verilir
çelebiler
Tasavvufa başlamak ve ilk adımınızın nasıl olmasını soruyorsanız.İlk adımınız geriye doğru olsun.Hiç tasavvufa girmeyi denemeyin.Tertemiz kalın.Aklınızı ,fikrinizi,itikadınızı kirletmeyin.
Kayıtsız Üye
esselamün aleyküm tasavvuf açıklanamaz o büyük bir hal olsa gerek.ama kaleme dökmekse niyet tasavvuf bu olsa gerek.hocam güzel anlatmış diğer karşıt arkadaşlarada yunus emre nin şu mısralarını verelim:kıymetin duyar isen neye değer iş bu dem,erenlerin manisin bilmezlere satmayalar..
tasavvufa giriş, tasavvufa girmek, tasavvuf nasıl yapılır
Tasavvufa başlamak istiyorum yapmam gereken nedir? Başlıklı Yazımızın Yanında Websitemiz İslami bilgilerden, Dini Sorular, Cevaplar, Hac, Meal, Cennet, Cehennem, Farz, Sünnet, Hanefi, Şafii, Rüya yorumları, Gusül, Abdest, İmanın şartları, Namaz, Oruç, Kuran Sureleri, Ayetleri, Hadis, Dualar, İslamda Aile Tavsiyeleri, Kadın İle İlgili Konular, İbadet, İman, Mezhep, Hanefi, Şafii, Maliki, Hambeli, İslamın Şartları, Diyanet, Eğitim, Sohbet, Arapça, Hayırlı Geceler, Zekat, Mahrem Sorular, Evlilik, Sahabe Hayatları, Salavat,Dini Hikayeler, Günah, Helal, Haram, Tecvid, Yemin, Sadaka, Siyer, Fıkıh, Ahlak Gibi Konular İçermektedir.