Anasayfa
8 Mayıs 2021, 23:18
missa01
Abone

Şarkı dinlemek şarkı söylemek günah mı ?

Şarkı dinlemek şarkı söylemek günah mı ?

Kayıtsız Üye
Günah, haram olmayacağı şekilde, her hangi bir çalgı ile insanlara faydalı olabilecek şarkılar yapmak, söylemek [bir erkeğin söylemesi] günah mıdır? erkeğin yabancı kadınlara şarkı amaçlı sesi haram mıdır?


Yorum: Şarkı dinlemek şarkı söylemek günah mı ?

mum
11 yıldır burada müzikle ilgili yazı yazmaktan bıktık maalesef.
Müzik bazılarına göre haram bazıların göre mekruh bazılarına lehv aletleri bazılarına göre iyi yönde kulllanılırsa caizdir.
Bu fitne konuya cevap yetiştiremiyoruz.
Bu gibi şüpheli durumlardan en hayırlısı sakınmaktır


Yorum: Şarkı dinlemek şarkı söylemek günah mı ?

Kayıtsız Üye
Ben kız lisesinde okuyorum ve benden bahar şenliğinde şarkı söylememi istediler ben istemiyorum erkek hocalarda var napicam yardım edin böyle bir günah işlemek istemiyorum.Hocaya yapamam dedim adını müdüre verdim olmaz dedi.erkek hocalarda hep orta yaşlarda sorun olur mu?? Acill yardım edin nlurr


Yorum: Şarkı dinlemek şarkı söylemek günah mı ?

Omer Faruk
Güzel kızım sınır şudur, söylediğin şarkı şehvete çağırıyorsa, seni insanların gözünde bedenen cinsel obje haline getiriyorsa, hakkı değil batılı özendiriyorsa haramdır. Bunun dışında bütün müzik, şarkı söylemek ve müzik aletleri helaldir.


Vuslat79
Müzik şarkı vs helal olduğunu söylemek çok zor. Sonuç olarak zaman israfına da neden olabilir. Boyle konularda fetva vermek tehlikeli bence. Selamlar.


Omer Faruk
< Müzik şarkı vs helal olduğunu söylemek çok zor. Sonuç olarak zaman israfına da neden olabilir. Boyle konularda fetva vermek tehlikeli bence. Selamlar. >
Selamün Aleyküm güzel kardeşim.

Bir şeyin haram olduğuna dair ilk olarak Kur’an’a bakarız, eğer onda delil yoksa hadise bakarız onda da delil yoksa helaldir. Benim incelediğim deliller Kur’an’da ve hadiste şarkının, müziğin, müzik aletlerinin haram olmadığını gösteriyor.

İslam’da bir hükmün HARAM ya da FARZ olduğunu söylemek için Hanefi mezhebine göre DELALETİ KAT’i SUBUTİ KAT’i delil gerekir. Bu anlamda ne Kur’an’da ne de Hadiste böyle bir delil mevcut değil. Dolayısıyla müziğe, müzik aletlerine haram demek kendimizi Allah yerine koymak olur. Ancak yukarıda belirttiğim gibi her alet gibi müziği de haram için kullanabilirsiniz, tıpkı bıçağı insan öldürmek için kullanmak gibi. Bu bıçağı haram kılmaz, öldürme fiilini haram kılar. Dolayısıyla harama vesile edilmedikçe hiçbir şarkı, müzik aleti, şarkı söyleme haram olamaz…

Okudunuz mu?  Hz. Musanın kıssaları

Selametle…


Vuslat79
https://www.forumduasi.com/fikih-soru-ve-cevaplari/221228-hadisler-ve-ayetler-ile-muzigin-calgi-aletlerinin-haram-olusu.html


Omer Faruk
< https://www.forumduasi.com/fikih-soru-ve-cevaplari/221228-hadisler-ve-ayetler-ile-muzigin-calgi-aletlerinin-haram-olusu.html >
Buradaki konu tam da benim dediğim usule ters olarak ele alınmış. Doğru bir yaklaşım değil, tekrar edeyim hiçbir hoca Allah’ın direk HARAM kılmadığı bir konuda HARAM fetvası veremez.

< https://www.forumduasi.com/fikih-soru-ve-cevaplari/221228-hadisler-ve-ayetler-ile-muzigin-calgi-aletlerinin-haram-olusu.html >
Kaldı ki, müzik ve müzik aletleri haram ise Rasulullah’ı hicretinde karşılayan kadınlar hem şarkı söylemiş hem de çalgı aleti kullanmışlar. Rasulullah’ın bu noktadaki hadisini niye gözönüne almıyoruz.

Müzik olmadığında, İslami yaptığınız bir filmi nasıl seslendireceksiniz. İslami bir düğün nasıl yapacaksınız? Bu müziği de kafirlere mi çaldıracaksınız. ÇAĞRI filminin müziğini hiç dinlediniz mi? Filmlerimizin müziğini kafirler mi yapacak? Halbuki biz Kur’an’ı bile bir müzik olarak söylüyoruz. Kur’an makamları müzik değil midir? Kullanılan tefler, neyler müzik değil midir? Çocuklarımızın seyrettiği çizgi filmlerdeki müzik müzik değil midir?

Aynı şekilde bu yazıda verilen ayetlerin HİÇBİRİ ŞARKI, MÜZİK ALETİ gibi şeylerin haramlığına delalet etmiyor. Bu aynı zamanda üzücü bir durum çünkü ayeti bağlamından çıkarıp kendi nefsine alet etmek felakettir.

Örneğin şu ayet;

Lokman suresi 6. ayet : İnsanlardan bilgisizce Allah yolundan saptırmak için Hakkı boş sözlerle değişenler ve Allah yolunu alaya alanlar vardır. İşte horlayıcı azâb onlar içindir

Bu ayetin müziğin haramlığı ile ne alakası var? İnsan bunu müziğin haramlığına kullanmak için Allah’tan korkar. Ayetin bağlamı çok farklı ama adam illa müziği haram kılacak ve ayetten de delile ihtiyacı var, cımbızlayıp delil üretiyor.

Üstelik bu hadislerin hepsi de harama yol açan, durumları betimlemek için söylenmiştir. Tekrar edelim birisi BIÇAKLA adam öldürdü diye BIÇAK haram olmaz. Paylaştığınız bu linkteki görüş şunu söylemek istiyor:

Eğer Bıçakla adam öldürülüyorsa BIÇAK haramdır….

Vesselam!…


Vuslat79
Yukarıdaki yazılarımda ben müziğe kesin haram diye bir şey yazmadım. Çünkü Fetva vermenin vebalı de vardır. Dinimizce kesin bir şekilde müziğin helal olduğuna dair net bir delil yok. Bu durum şüphelidir. Ve takva sahibi müminler de şüpheli durumlardan kaçınmalıdır.

5163)- Nu’man İbnu Beşir (radıyAllahu anhümâ) anlatıyor: "Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki:

Okudunuz mu?  Akraba ilişkileri ile ilgili hadis ve ayetler

"Şurası muhakkak ki, haramlar apaçık bellidir, helaller de apaçık bellidir. Bu ikisi arasında (haram veya helal olduğu) şüpheli olanlar vardır. İnsanlardan çoğu bunları bilmez. Bu durumda, kim şüpheli şeylerden kaçınırsa, dinini de, ırzını da tebrie etmiş olur. Kim de şüpheli şeylere düşerse harama düşmüş olur, tıpkı koruluğun etrafında sürüsünü otlatan çoban gibi ki, her an koruluğa düşebilecek durumdadır. Haberiniz olsun, her melikin bir koruluğu vardır, Allah’ın koruluğu da haramlarıdır. Haberiniz olsun, cesette bir et parçası var ki, eğer o sağlıklı olursa cesedin tamamı sağlıklı olur, eğer o bozulursa, cesedin tamamı bozulur. Haberiniz olsun bu et parçası kalptir." [Buharî, İman 39, Büyû 2; Müslim, Müsakat 107, (1599); Ebu Davud, Büyû 3, (3329, 3330); Tirmizî, Büyû 1, (1205); Nesâî, Büyû 2, (7, 241).]


Omer Faruk
Sevgili kardeşim paylaştığın linkte HARAM olduğu söyleniyor bu bir. İkincisi, HARAM olmayan şey prensip olarak MÜBAH’tır. Allah birşeyi HARAM kılmamışsa o şey helaldir. Kaldı ki senin yazdıklarına cevaben yazdığım bütün açıklamaların toplamı şudur;

Müzik, ne ayete göre ne de sahih hadise göre HARAM değildir. İkincisi MÜZİK, tıpkı bıçak gibi bir alettir. Hayra kullanılırsa hayır, şerre kullanılırsa şerre araçtır. Böylece haram olan MÜZİK değil müzik ile yapılan şerdir. Afedersiniz müzik çalar dansöz oynatırsanız haram olan müzik değil dansözün oynatılmasıdır. Aynı şekilde İslami bir film yapıp onun arka planına müzik koymak ise helaldir. Bu konuda da en çarpıcı örnek ÇAĞRI filmidir. O filmden o müziği kaldır, film anlamını kaybeder.

Bu kadar açıklamaya girişmemin temel sebebi müslümanlar müziği ihmal eder, helal üretim yapmazlarsa zaten müslüman gençler gayrimüslimlerin müziklerini tüketiyorlar. Oysa bizim çocuklarımıza çizgi film yapıp onun müziğini yapması için müzik üretimi yapan gençlere, müzisyenlere, müzik aletlerine ihtiyacımız var. İlahi bile söylerken o ilahinin müziklerini yapacak müslümanlara ihtiyacımız var.

Rasulullah’ın bütün hadislerini incelediğimizde haram olan şeyin müzik olmadığını MÜZİĞİN KULLANIM biçimi olduğunu anlıyoruz. Bu da bizim için helallik noktasında yeterlidir.

Selametle…


Vuslat79
müziğin, çalgının bir muslumana dünyada ve ahirette ne gibi faydaları olabilir ? Açıklar misiniz ? Genel olarak Müzik zaman israfıdır. Bir mumin şu kısacık hayatını boyle şeylerle doldurmamalıdır. Ahirette bu adam dünyadayken iyi müzik dinlemiş deyip cennete mi alacaklar bizleri ?
Müzik dinlemek söylemek iyi veya faziletli bir şey olsaydi Peygamberimiz yapardı. Sahabelere tavsiye ederdi. Neden öyle yapmamışlar helalse? Ve ben hala haram demiyorum. Helal de diyemem. Çünkü bu yazıyı okuyanlar müzik helalmiş deyip gun boyu zamanlarını müzik dinleyerek harcarlarsa bunda helal diyenlerin de vebali olabilir

Okudunuz mu?  Sürekli akıntım oluyor gusül gerektirir mi

Vuslat79
Ayrıca Kuran’ı Kerim ne bir müziktir ne de bir şiirdir.

Ey Muhammed! De ki: "Yemin olsun, eğer insanlar ve cinler bu Kur’ân’ın benzerini getirmek üzere toplansalar ve birbirlerine yardımcı olsalar bile, yine onun bir benzerini meydana getiremeyeceklerdir." (İSRA/88)

O bir şair sözü değildir, siz çok az inanıyorsunuz.

Bir kâhin sözü de değildir, ne de az düşünüyorsunuz!

O, âlemlerin Rabbi tarafından indirilmedir. (HAKKA/41-43)

Hayır, hayır, O kur’ân kuşkusuz bir öğüttür.

Dileyen onu düşünür. (MÜDDESSİR/54-55)


Omer Faruk
Güzel kardeşim

Kur’an musikisi konusunda bilgin az olduğu için itiraz etmişsin. Kur’an’ın arabi makamı vardır türk makamı vardır. Abdussamedi dinlenir kılan okuyuşundaki musikidir. Davudi ses ne demektir? Bilir misin? Güzel ilahiler (şarkılar) söyleyen Davut Peygambere nisbetendir.

Hatta Kur’an’ın işaret ettiği tabiatın da kendi müziği vardır. Kuşların ötüşü, yaprakların hışırtısı, suların şırıltısı da müziktir. Hasılı insan güzel sesin aşığıdır.

Müzik yalnızca müzik aletinden elde edilen "tınılar" değil aynı zamanda bizatihi insanın kendi sesidir. Müzik ya da musiki, en genel tanımı ile sesin biçim ve anlamlı titreşimler kazanmış halidir.

Müzik, bıçak gibi bir alettir. Güzel şeyler de yaparsın şer şeyler de yaparsın. O kadar…

Selametle, güzellikle kal kardeşim…


Vuslat79
Açıklamalarınız için teşekkür ederim sayın hocam. Ancak bir muslumana karşı her zaman Hüsnü zan etmeliyiz. Kimin ilmi az veya fazla kalplerdekini ancak Allah bilir.
Ben sorulrima tam cevap alamadım ama. Müziğin helalligiyle ilgili hadisler var mi ?helalse peygamberimiz ve akabinde sahabeler neden müzik dinlememiş tavsiye etmemişler ?


Omer Faruk
Kardeşim hakkında hüsnü zannım tamdır. Ancak hepimizin eksik bilgisi olabilir. Ben de gördüğüm bilgi eksizliğini işaret ettim. İslam Hukukunda temel bir kaidedir: "Eşyada ibaha esastır". Bu şu anlama gelir, eğer bir şey Allah ve Rasulü tarafından kesin bir "EMİR SİGASI" ile yasaklanmamışsa o şey helaldir. Yani Allah haram olanları söyler gerisi helal kategorisine girer. Örneğin, Allah su içmenin helal olduğunu söylemez çünkü haram olduğuna dair bir NAS yoktur. Allah portakal yemenin helal olduğunu söylemez çünkü haram dedikleri arasında portakal yoktur. Bunun gibi.

Okudunuz mu?  Dinde samimiyet ne demektir

Tekrar etmek gerekirse bütün hadislerde geçen MÜZİK harama alet edildiğinde yasaklanmıştır. Burada tek tek hadisleri alıp incelemeyi gerek görmüyorum. Bu başlık altındaki hadislere bakarsan yaptığım tespiti göreceksin.

Sevgili kardeşim seni kıracak bir kelam ettiysem, hakkını helal et. Selametle…


avni
İsmail yk nın Allah belanı versin yada 90 60 90 vucudum var şarkıları gibi şarkıları dınlemek tabıkı haramdır. Orhan gencebayın batsın bu dunya kadere sitem gibi şarkılarıda haramdır. Müziğe komple haram yada helal diyemeyız. İlahı dinlemenın neresi haramdır ?


Vuslat79
İlahi dinlemek haram mi bilmiyorum ama şahsım adına konuşuyorum ben dinleme taraftarı değilim. özellikle çalgılı ilahileri. Karşı olmamın nedeni ise bazı ilahilerde cennette nebiler bile senden medet ister. ve gel şefaat eyle kemter kuluna gibi sözlerden dolayıdır. Bizler Allah in kullarıyız sadece ve peygamberimizin de ummetiyiz. Ayrıca Allah im peygamberimizin şefaatine bizleri nail eyle demek dinimize daha uygunken, Allah a dua etmeyip peygamberimizden doğrudan istemek de hoş değildir. size göre doğruysa dinleme özgürlüğüne sahip tabiki herkes. Ancak dediginiz gibi harama düşürme tehlikesi olmayan bir müzik türü veya bir sanatçı söyleyin dinleyeyim?
İlahilerde bile bazen hatali sözler olabiliyor. Ben peygamberimizin sünnetlerine bakarım.calgili İlahi dinlemek güzel bir şey olsa asrı saadet devrinde dinlenirdi peygamberimiz de katılırdı tavsiye ederdi. Benim için kıstas Budur. Hakkım helal olsun varsa. Burada amacımız birbirimizi kirmak değil zaten. Müminler ancak kardeştir. Amacımız Allah a daha yakın olabilmeye çalışmak, nasıl Allah in rızasını kazanırız gayreti gütmektir. Ben sadece şüpheli durumlardan kaçınmanın takva sahibi bir insana daha çok yakışacağıni belirtmeye çalıştım esas olarak. Selamlar.


Omer Faruk
< Ben peygamberimizin sünnetlerine bakarım.calgili İlahi dinlemek güzel bir şey olsa asrı saadet devrinde dinlenirdi peygamberimiz de katılırdı tavsiye ederdi. >
Peygamberimizin sünneti açık ve net; Örneğin, Mekke’den Medine’ye hicreti esnasında Medineli hanım sahabeler damların üzerinde tefler eşliğinde (o günün müzik enstrümanıdır) Tala’al Bedru Aleyna isimli ilahiyi söyleyerek karşılamışlardır. Biliyorsunuz Peygamberin sünneti aynı zamanda TAKRİRİ’dir. Yani görüp de menetmediği bir fiil yapılabilir demektir. Bu konuda Rasulullah’ın engelleyici hiçbir sözü olmadığı gibi bu karşılamadan hoşnut olmuştur. DOĞRU MÜZİĞİN HELAL olduğuna bu delil yeterlidir. Zaten Kur’an’da yasaklayıcı hiçbir AYET YOKTUR…

Okudunuz mu?  İkindi namazını akşam namazına kaç dakika kalırsa kıla biliriz?

Allah’u A’lem

Selametle…


Vuslat79
Sual: Beyheki bildiriyor ki: Resulullah, hicret esnasında Medîne’ye teşrif buyurduğu zaman, kadınlar dam başlarında defli ve sesli olarak, Taleal-bedru aleynâ…. diyerek sevinçlerini göstermişlerdir. Bu da, her çeşit çalgının helal olduğunu göstermiyor mu?
CEVAP
Kesinlikle göstermez. Bu olay, henüz İslamiyet’in başında olmuştur. O zaman henüz hicab âyet-i kerimesi inmemişti. Yani kadınların kapanmaları yasak edilmeden, kadın erkek beraber oturulması yasak edilmeden önce idi. Kadın sesinin haram edilmediği vakitte idi. Eshabı-ı kiram, içki yasak edilmeden önce içki içip namaz kılarlardı. Bunu örnek gösterip de içki içmenin caiz olduğunu söylemek nasıl yanlış ise, hicab âyetinden önceki olayları gösterip, kadınların şarkı söylemesine cevaz vermek de o kadar yanlış olur.

Bu yazı Ehlisunnetbuyukleri com dan alınmıştır.


Vuslat79
İddaa ettiğiniz olayın cevabı gayet nettir.

Ayrıca mizmar ( çalgı ) ile ilgili hadisler ;

Sual: Çalgıyı yasaklayan hiçbir hadis yoktur. Varsa birini bildirir misiniz?
CEVAP
Bir değil pek çoktur. Yirmiden fazlası şöyledir:
(İlk teganni eden şeytandır.) [Taberani]

(Sesini gına ile yükseltene şeytan musallat olur.) [Deylemi]

(Rahmet melekleri, ceres, [çan, zil, çıngırak] bulunan yere girmez.) [Nesai]

(Rahmet melekleri, köpek ve çan bulunan kafileye yaklaşmaz.) [Müslim, Ebu Davud, Tirmizi]

(Ceres, şeytanın mizmarıdır.) [Müslim, Ebu Davud, Nesai] [Mizmar çalgıdır]

(Şarkıcı kadını dinlemek, yüzüne bakmak haramdır.) [Taberani]

(Cenab-ı Hak, zurna, gırnata, ud, def gibi bütün çalgı aletlerini, cahiliyet döneminde tapınılan putları kaldırmamı emretti.) [İ.Ahmed]

(Bir zaman gelecek, zina, içki ve mizmarı [çalgıyı] helal sayanlar çıkacaktır.) [Buhari]

(Suyun otu büyüttüğü gibi, şarkı, oyun ve eğlence kalbde nifakı büyütür.) [Deylemi]

(Rabbim içkiyi, kumarı, darbukayı ve şarkıcı kadınları haram kıldı.) [İ. Ahmed]

Okudunuz mu?  Dünyadan zevk alamıyorum

(İçkilere başka isim verilerek içilir. Çalgılarla eğlenirler. Allahü teâlâ, onları yere batırır, domuz ve maymun haline getirir.) [İbni Mace]

(Şunlar zuhur ederse, ümmetimin helaki hak olur: Lanetleşmeler, içkiler, çalgılar ve erkeğin erkekle, kadının kadınla iktifa etmesi.) [Deylemi, Hâkim]

(Mizmarları, putları yok etmek için gönderildim.) [İ. Ahmed, Ebu Nuaym, İ. Neccar]

(İblise, Mizmarlar [çalgılar] müezzinin, yazıların dövme, Resulün [elçin] kâhinler, ve falcılardır denildi.) [İbni Ebiddünya, İbni Cerir, Taberani]

(İki ses melundur: Nimete kavuşunca çalgı, musibete maruz kalınca feryat.) [Bezzar]

(Nimete kavuşunca mizmar [çalgı çalmak] gazabı ilahiye sebep olur.) [Deylemi]

(Şarkılar, içkiler yayılınca, yere batmalar görülür.) [Tirmizi, Ebu Davud, İbni Mace]

(Kur’an mizmarlardan okunmadan önce salih amel işlemekte acele edin.) [Taberani]

(Kur’an mizmarlardan okunduğu zaman ölebilirsen öl.) [Taberani]

(Kur’anı mizmarlardan [çalgı aletlerinden] okuyanlara Allah lanet eder.) [Müsamere]

(Belaya maruz bırakan 15 kötü âdetten biri çalgıların yayılmasıdır.) [Tirmizi]

(Gözün zinası [harama] bakmak, kulağın zinası [haram şeyleri] dinlemektir.) [Müslim]

Resulullah çalgı aletleriyle para kazanmayı yasakladı. (Begavi)

Ehlisunnetbuyukleri com dan alınmıştır


Omer Faruk
Güzel kardeşim her aldığın hadisi dilediğin gibi kullanamazsın. Bunun bir usulü vardır.

1- Hadis sahih mi? sahih değilse kimseyi bağlamaz
2- O hadis hangi amaçla söylenmiş, Esbab-ı vürudu nedir? Eğer bunu bilmiyorsan yine kullanamazsın.
3- İlgili hadis zaman ve mekana dönük söylenmiş olup evrensel olmayabilir.
4- Söylenen hadis kişiye özel söylenmiş olabilir geneli kapsamaz.

Yukarıdaki hadisleri birer birer değerlendirmeye gerek yok çünkü hiçbiri Müziğin haramlığına delalet etmeyen hadisler. Eğer bu hadislerin haramlığına delalet ettiğini söylemek istiyorsanız. Her birinin SIHHATİNİ yazınız lütfen. Daha sonra da Esbab-ı vürudunu yazınız. Bunlardan sonra konuyu değerlendirebiliriz.

Tekrar etmekte fayda var, MÜZİĞIİ HARAM KILAN HİÇBİR NAS YOKTUR!!! Bunu söyleyebilecek hiçbir alim de yoktur. Bunu söylerse hata etmiş olur çünkü NASS’ın DELALET-İ KAT’i SÜBUT-U KAT’i olması gerekir. Bu anlamda müziği zatıyla haram kılacak bir tek ayet bir tek hadis yoktur. Yukarıdaki hadisler bu noktada delil olamayacak hadisler.

Lütfen, paylaştığınız hadislerin sıhhatini ve delil olması açısından esbablarını bildiriniz.

Kolay gelsin.


Omer Faruk
< ual: Beyheki bildiriyor ki: Resulullah, hicret esnasında Medîne’ye teşrif buyurduğu zaman, kadınlar dam başlarında defli ve sesli olarak, Taleal-bedru aleynâ…. diyerek sevinçlerini göstermişlerdir. Bu da, her çeşit çalgının helal olduğunu göstermiyor mu?
CEVAP
Kesinlikle göstermez. Bu olay, henüz İslamiyet’in başında olmuştur. O zaman henüz hicab âyet-i kerimesi inmemişti. Yani kadınların kapanmaları yasak edilmeden, kadın erkek beraber oturulması yasak edilmeden önce idi. Kadın sesinin haram edilmediği vakitte idi. Eshabı-ı kiram, içki yasak edilmeden önce içki içip namaz kılarlardı. Bunu örnek gösterip de içki içmenin caiz olduğunu söylemek nasıl yanlış ise, hicab âyetinden önceki olayları gösterip, kadınların şarkı söylemesine cevaz vermek de o kadar yanlış olur. >

Bu cevap tamamen sakat bir cevap. Rasulullah’ı karşılayan bu ilahiyi bize rivayet ederek ulaştıran hiçbir sahabe bununla ilgili yasaklamayı bildirmemiştir. Bu kadar meşhur olan bir olay ve ilahi konusunda, Rasulullah haram olduğunu düşünecek ama bunu açıklamayacak öyle mi? kadının sesisinin haramlığı da tamamen absürd bir çıkarım. Kadının sesi kesinlikle haram değildir. Kur’an’dan hiçbir AYET KADININ SESİNİ haram kılmaz.

Okudunuz mu?  Allah sevdiği kulu ile irtibat halinde olması

Bahsettiğiniz site BİZİM İÇİN DELİL niteliğinde değildir kardeşim…

İslam dini müzik konusunda ayrıntılı ve özel hüküm koymak yerine genel ilke ve amaçları belirlemekle yetinmiştir. Buna göre İslam’ın ilke ve esaslarına aykırı, günaha sevk eden, haramı teşvik eden müzikleri yapmak ve dinlemek günahtır. Dinimizin temel inanç, amel ve ahlak ilkelerine aykırı olmayan, haramların işlenmesine sebep olmayan müzik türlerini dinlemekte ise dinen bir sakınca yoktur.
Kur’an ve sünnette müzikle meşgul olmanın, müzik dinlemenin mutlak anlamda günah olduğunu gösteren deliller bulunmamaktadır. Aksine, Resûlullah’ın (s.a.s.), ilke olarak müziğin caiz olduğuna işaret sayılabilecek nitelikte ifadelerinin bulunduğu bilinmektedir. Nitekim o, nikâhın duyurulması için def çalınmasını öğütlemiştir (Tirmizî, Nikâh, 6). Yine bir bayram günü Hz. Âişe’nin yanında def çalıp türkü söyleyen iki cariyeye çıkışmak isteyenlere Bırakın bu gün bayramdır diye uyarıda bulunmuştur (Müslim, Îydeyn, 17).
Müzik yapmanın ve dinlemenin hükmünün ne olduğu konusu İslam bilginleri tarafından çokça tartışılmış, lehte ve aleyhte çok şey söylenmiştir. Tarafların ileri sürülen görüşleri, gerekçeleri ile birlikte değerlendirildiğinde müziğin mutlak anlamda yasaklanmadığı, aksine ilke olarak mubah kılındığı sonucuna ulaşılır (Bkz. Zeylaî, Tebyin, IV, 222).

Okudunuz mu?  Hz. Muhammed nerede doğdu, nerede öldü, nereye defnedildi ?

DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞININ FETVASI


Vuslat79
Cariyeler ile ilgili hükümler hür bir insandan farklıdır. Nitekim kolelerin de keza. Çünkü çünkü Cuma namazı rukunlerinden bir tanesi de hür olmaktır. Cariyelerde bazı uygulamalarda ayrı hükümlere tabidir.
Ben kaynaklarıyla beraber yazdım hadisleri. Dogru değil diyorsanız sizin aksini ispatlamanız gerekir ?
Ayrıca ben sadece bir musluman olarak bildiklerimi söyledim. Her insan kararını kendisi verecektir. İsteyen sabah akşam müzik dinlesin. Bir kere müzik dinlemenin ahiretimize bir faydası var mi söyler misiniz ?


Omer Faruk
Bir hadis için gösterdiğiniz KİTAP delil değildir. Delil olması için sıhhati ile ilgili alimlerin görüşleri önemlidir. Buna CERH TA’DİL ilmi denir. Lütfen önce delil konusunu Hanefi Fıkıh Usulü’ne göre yeniden gözden geçiriniz.

Mesela Deylemi, Bezzar, Fetavayi hindiye dediniz mi? bu kaynakların hiçbir anlamı yok. Örneğin, İmam Gazali’nin ihya-u Ulumuddinin’de bile uydurma hadisler vardır. Siz Gazali’yi kaynak verdiğinizde o kaynak dolayısıyla paylaştığınız HADİS SAHİH OLMAZ!!!! Hatta bundan dolayı Gazali eleştirildiğinde alimler Gazali’nin hadisçi olmadığı dolayısıyla bundan dolayı mazur olduğunu söyleyerek O’nu savunmuşlardır.

Önce sahih hadis nasıl tespit edilir onu öğrenmeniz lazım. Bunun için de Hadis usulüne ihtiyacınız var. Bu da yetmez, bu hadislerin nasıl ictihadi değer kazandığını öğrenmeniz lazım. Bunun için de Fıkıh Usulü’ne ihtiyacınız var. Bu da yetmez, bu hadislerin İslam Tarihin’de ne sebeple söylenildiğini bilmeniz gerekir, bunun için de sağlam bir İslam Tarihi okumasına ihtiyacınız var.

Gördüğünüz gibi, bir yerden kopyala yapıştır yaparak hadis paylaşmak ilim de olmaz delil de olmaz. Üstelik bunun vebali var.

Gelelim Müziğin ahiretimize faydası. Öncelikle fıtratta olan müzik ihtiyacının farkına varmalısınız. Size Müzik nedir diye bir tanımlama yapmıştım. Müzik yalnızca enstrümanla yapılan değil insan sesi dahil tabiattaki herşeyin titreşime sebep olan sesleridir. Yani tabiatın kendisi müziktir, sestir.

Müziğin hem dünyada hem ahirette ne işe yaradığını öğrenmek istiyorsanız, fıtratınıza dönüp bakmanız gerek. Hemen faydalarına gelelim.

1- Müzikle eğitim çok etkilidir,
2- Müzik eşliğinde ezber çok kolaydır
3- Çocukların eğitiminde müzik çok etkindir.
4- Müziksiz bir hayat sağır olmak demektir.
5- Müzik peygamberler dahil bütün topluluklarda yer almış ortak bir duygu ifadesidir.
6- Müzik peygamberimizin de naklettiğim hadislerde gördüğümüz gibi insanların eğlenmesini sağlar
7- Müziği haram kabul eden hocaefendiler öncelikle kullandıkları telefonu terketsinler, evlerindeki televizyonu kaldırsınlar, youtube’da yayınladıkları videolarını kaldırsınlar, videolarını çektirmesinler. Çünkü bunların hepsi de müziğin yan enstrümanlarıdır.

Okudunuz mu?  Halid bin velidin bilinen en büyük özellikleri

Eğer Müziği etkili ve helal şekilde kullanırsak bugün haram yolla üretilen müziğe karşı helal bir alternatif geliştirmiş oluruz. Galiba farkında değilsiniz elinizdeki telefon da müzik çalıyor, zil sesi müzikle, kapınızı müzikle çalıyorsunuz, otobüsten inerken STOP düğmesine bastığınızda bir müzik sesi çıkıyor. Banka’da sıranız geldiğinde uyarı sesi bir müzik. Asansöre bindiğinizde uyarı sesi bir müzik. Yağmurun sesi, rüzgarın sesi, suyun akışı, yaprağın hışırtısı hep müzik. Abdüssamedin OKUYUŞUNU NİYE BEĞENİYORSUNUZ. Niye sesi çirkin birinin sesinden Kur’an dinlemek sizi pek hoşnut etmiyor. Çünkü o da bir müzik.

Hayatın hertarafı müzik ile kaplanmış ama siz müziği reddederek hayatı reddediyorsunuz. Ateşle cami yaktılar diye ATEŞİ yasaklıyorsunuz.

Bence sizin herşeyden önce MÜZİK NEDİR sorusuna cevap vermeniz gerekiyor….

Allah rızası için biraz daha derin ve hikmetli düşünelim, vesselam.


Vuslat79
benim bahsettigim konuların esası çalgı ile ilgilidir. Doğadaki sesleri müzik olarak değerlendiriyorsunuz siz ama. Neyse çalgı şarkı turku dinlemeyi çok faydalı görenler ömrünün sonuna kadar yine dinleyebilir bir yasak yok. Ayrıca çalgı konusu dinimizce açıkça helal değildir. Asıl açık bir hüküm bulunmayan bir alanda helal demenin vebalı vardır. Şüpheli bir konudur. Kimsenin tam olarak helal veya haram dememesi gerekir. Şüpheden sakınmakla ilgili de bir çok hadis var ama paylaşmaya gerek yok. Araştırıp bulabilirsiniz.


Vuslat79
Sigara ile ilgili Kuran’da açık bir hüküm var mi haram diye? Yok. O zaman sigara helal diyebilir miyiz? Sigaranın vücuda zarar verdiği ispatlanmış. Ve bize emanet olan bu bedene eziyet ediyoruz. Sigara ile ilgili hüküm yok diye sigara helal mi şimdi mesela ?


Omer Faruk
Sevgili kardeşim,

Allah insan öldüren BIÇAĞA ceza vermez KATİLE ceza verir. Müzik de bıçak gibi kötü değildir, onu kötü kullananlar kötüdür. Rasulullah’ın müzikle ilgili bütün yasaklayıcı tedbirleri müzik ve müzik aletlerine yönelik değil, müzik ile kötülük üretenleredir. Örnek verdiğim Rasulullah’ın müziği onayladığı bütün hadisler de müzikle iyilik üretenlere yöneliktir.

Okudunuz mu?  Karşı cinsle arkadaşlık ( normal arkadaş olarak konuşmak ) günah mıdır?

Sizin gibi Rasulullah döneminde yaşayıp Rasulullah’ı yanlış anlayan sahabeler vardı. İşte bir örnek:

Her ne kadar Yüce Rabbimiz bunu Kur’an âyetiyle, siyah iplik ile beyaz iplik birbirinden ayırt edilecek zamana kadar 13 şeklinde bildirmiş ise de bu mecâzî ifadeyi bazı sahâbîler anlayamamıştı. İmsak vaktini tayinde zorlananlardan biri de Tay kabilesinden cömertliğiyle meşhur sahâbî Adî b. Hâtim (ra) idi. Oruca başlama vaktini belirleyen âyet indiğinde Adî, bir siyah bir de beyaz ip alıp bunları yastığının altına koymuştu. Gece bunlara bakıp aralarında bir fark tespit edemeyince oruca ne zaman başlayacağına bir türlü karar verememişti. Sabah olunca hemen Resûlullah’a gelerek bu durumu anlattı. Allah Resûlü, Öyleyse senin yastığın enli ve uzunmuş. sözleriyle onun âyette kastedileni anlamadığını ima ederek gülümsedi14 ve şu açıklamayı yaptı:Âyette bahsi geçen siyah ve beyaz iplik, gecenin karanlığı ile gündüzün aydınlığından ibarettir.

Bu kadar cevap yeter diye düşünüyorum. Siz telefonunuzdaki müziği, evinizdeki televizyonu, seyahat ettiğiniz dolmuştaki çalan müziği terkedin. Muhtemelen evli değilsiniz yarın çocuğunuz olursa çizgi filmleri seyretmesini yasaklayın, okulda şarkı öğrenirse okula göndermeyin ve Selametle kalın…


Vuslat79
Çok farklı bir bakış açısı. Ben çizgi film telefon müziklerine karşı değilim ki. Çalgılı Sarki turku kavramı benim için çok bir şey ifade etmiyor. Bana faydası olmayan birseye niye zamanımı harcayayım ? Ben kesin haramdır demedim diyemem zaten. Kesin helaldir demek de çok tehlikeli boyle şüpheli bir konuda. Allah bizlere Hidayet eylesin. Allah herkese akıl vermiş. İsteyen istediği gibi kullanır. Siz beni ikna etmek zorunda değilsiniz bende sizi keza.


şarkı söylemek günah mı, sarki soylemek gunahmi, sarki soylemek gunahmidir

Bu kategoride yer alan Kaş boyatılabilir mi? islamda caiz mi? başlıklı yazımızı da okumanızı tavsiye ederiz.
Ξ Bir cevap yazın

Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Ders Kitabı TIKLA! Sınıf Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Akrostiş Şiir
Forum Duası Copyright © 2007-2023
Gizlilik Politikası İletişim

Şarkı dinlemek şarkı söylemek günah mı ? Başlıklı Yazımızın Yanında Websitemiz İslami bilgilerden, Dini Sorular, Cevaplar, Hac, Meal, Cennet, Cehennem, Farz, Sünnet, Hanefi, Şafii, Rüya yorumları, Gusül, Abdest, İmanın şartları, Namaz, Oruç, Kuran Sureleri, Ayetleri, Hadis, Dualar, İslamda Aile Tavsiyeleri, Kadın İle İlgili Konular, İbadet, İman, Mezhep, Hanefi, Şafii, Maliki, Hambeli, İslamın Şartları, Diyanet, Eğitim, Sohbet, Arapça, Hayırlı Geceler, Zekat, Mahrem Sorular, Evlilik, Sahabe Hayatları, Salavat,Dini Hikayeler, Günah, Helal, Haram, Tecvid, Yemin, Sadaka, Siyer, Fıkıh, Ahlak Gibi Konular İçermektedir.