Anasayfa
8 Mayıs 2021, 4:58
Mezhepler
Yönetici

Her hangi bir mezhebe bağlanmak farz mıdır? Bir mezhebe tabii olmayan insan günahkar olur mu?

Her hangi bir mezhebe bağlanmak farz mıdır? Bir mezhebe tabii olmayan insan günahkar olur mu?

Ahmet Hoca
Her hangi bir mezhebe bağlanmak farz mıdır?
Bir mezhebe tabii olmayan insan günahkar olur mu?_
Bu iki soruyu bir ele almak gerekiyor. Her şeyden önce bilinmesi gereken bir durum vardır ki; mezhepler Peygamber Efendimizin döneminde yoktu, sonradan şartlar ortaya çıkardı, durum böyle olunca, mezheplere uyma hakkında bağlayıcı bir nas olması mümkün değildir. Yani bir mezhebe bağlanmak farz değildir. Bağlanmayan insanlar günah işlemiş olmaz. Bu kısa cevap.
Uzun cevap
Ama her şey bu kısa cevapla bitmiyor. Evet bir yönüyle bir mezhebe bağlanmak farz değil iken, diğer bir yönüyle farzlar ötesi bir farz dır. Bir insanın her hangi bir mezhebe bağlı olmaması için gerekli şart, o kişinin müçtehit imamlar seviyesinde olmasıdır. Eğer kendisi, kendini müçtehit imam seviyesinde görüyorsa, o zaman bir imama bağlı olmadan yaşayabilir. Bilinen bir gerçektir ki, müçtehit imam seviyesinde insan çok azdır. Yukarıda bir müçtehitte bulunması gereken şartları bugün kaç insan da bulabiliriz. Bir mezhep imamına bağlı olup yanlışsız olarak dini vecibelerini yapmak varken, bir imama bağlanmayıp, yaptığını yanlış yapmak bir felakettir. İnsan yanlışını aza indirmek için dünya işlerinde kendinden iyi bilenin tavsiyesini alıyor. Ahiret işlerinde daha dikkatli davranmalı değil mi? Bu konuda düşülen bir başka yanlışta onlarda insan, bizde insanız aldatmacasıdır. Bir talebe, öğretmende insan, bende insanım, ne gerek var öğretmenden ders almama, oturup evde çalışırım dese ne kadar büyük yanlış olur herkesin malumudur. Aynen bunun gibi bir imamın arkasından gitmemek netice olarak insanı felakete götürür. Evet dinen bir mezhebe bağlanmak her ne kadar farz olmasa da, götüreceği yanlış neticelerden kaçınılması itibarı ile uyulması gereken farzlar ötesi bir farzdır. Mesela İstanbul boğazında eskiden kılavuz kaptan almak mecburi değildi. Ama boğazı bilmeyen gemi kaptanlarının yaptıkları korkunç kazalar, kılavuz kaptan almayı zorunlu hale getirdi. Konumuza bir de bu misal ışığında bakılabilir.


Cevap: Her hangi bir mezhebe bağlanmak farz mıdır? Bir mezhebe tabii olmayan insan günahkar olur mu

imam
< Mesela İstanbul boğazında eskiden kılavuz kaptan almak mecburi değildi. Ama boğazı bilmeyen gemi kaptanlarının yaptıkları korkunç kazalar, kılavuz kaptan almayı zorunlu hale getirdi. Konumuza bir de bu misal ışığında bakılabilir. >
mezhep taklidi konusunda güzel bir örnek

Okudunuz mu?  Şia'da Ezan ve ikamede "Eşhedu enne aliyyen veliyullah" denmesinin hükmü

Cevap: Her hangi bir mezhebe bağlanmak farz mıdır? Bir mezhebe tabii olmayan insan günahkar olur mu

Kayıtsız Üye
4 mezhebe göre ibadet etmenin mahzuru varmıdır?


mezhebe tabi olmak şart mı

mum
bir mezhebe bağlı olmak zorunlu mudur
< 4 mezhebe göre ibadet >
Mahzuru olmasa da karıştırmamak en doğrusudur. Çünkü her imamın her konudaki delil ve yorumu farklı olabiliyor.


Kayıtsız Üye
Esselamünaleyküm hocam 4 mezhepten de faydalanmak sakıncalı olabilir demişsiniz şimdi namaz konusunda Hanefi den gelen hadisler zayıf senetleri yok ama Şafi den gelen hadisler sahih senetleri var bu durumda Hanefi mezhebine giden biri Şafi mezhepi görüşünü almalı mıdır ?? Esselamünaleyküm


arifselim
Ve aleykum selam ve rahmetullah kardeşim. Bir mezhebe uyan kişi bütün konularda mezhebine uymalıdır. Şu hüküm şu mezhepte daha sahih veya şurdaki hüküm şöyledir gibi nedenlerden dolayı başka mezhep taklit edilemez. Eğer hadis ilmine, fıkıh ilmine, tefsir ilmine ve arapçanın bütün yönlerine hakimseniz ve daha pek çok müçtehidlerde bulunan vasıflara sahipseniz o zaman elbette dilediğiniz gibi uyabilir, içtihat edebilir ve delillerden istediğinize uyarsınız.


Kayıtsız Üye
(Bazı mezheplerde haram olan şey, diğerinde haram değil,biz mesela Sacide haram olmayan ama Hanefi mezhebinde haram olan şeyi yapsak günah işler miyiz )aslında birinde haram olup diğerinde haram değil denmesi saçma deilmi aynı dini yaşıyoruz sonucta


mum
Doğru olan her zaman birdir.
Müçtehit, hükmü kesin olmayan konularda görüş bildirir amel eder dileyen de on uyar. Bu dinimizde vardır.
Saçma denmez ama biri isabet etmiş dilediğiniz mezhebe uyun


Kayıtsız Üye
Selam Aleykum ve Rahmetullah.Ben azerbaycanda yasiyorum sunniyim ama mezhepler hakkinda çok bir sey bilmiyorum.biliyorumda çok az bir sey.ben mezhep secmedim sadece sizin kildiginiz gibi namaz kılıyorum.sunneti ve farzi.toplam gunde 40 rekat ediyo.ama bilemiyorum hangi mezhepi seçsem.Şimdi ben mezhep secmeden namaz kilsam olurmu?17 yasim var.buyuyunce mezhepleri anladigim zaman secsem olurmu daha bir sey bilmiyorum. arasdirdim bir az,ama secemedim.namazımı kimin için kildigimi ne için kildigimi biliyorum.kalbin Allahdan ve Resulunden yana .ama mezhep secmedim boyle devam etsem olurmu?

Okudunuz mu?  Hanefi mezhebine göre abdest nasıl alınır?

Omer Faruk
Selamün Aleyküm kardeşim,

İslamda insanlar bilgileri bakımından mezhep açısından üç kısma ayrılır;

1- Mukallid
2- Muhakkik
3- Müctehid

1- Mukallid; Arapça bilmez, Kur’an ilimlerini bilmez, fıkıh bilmez ancak kısıtlı derecede islam bilgisi vardır. Dolayısıyla bir alime danışarak dinini yaşamaya gayret eder. MUKALLİDİN MEZHEBİ OLMAZ. Hangi alime danışıyorsa onun fetvasına göre amel eder.

2- Muhakkik; Arapça ilmi ve islami ilimlerde bilgisi vardır, bir mezhep içinde verilen farklı fetvaları kavrayabilir, kaynaklarını araştırıp hangisi doğru diye karar verebilir. Bunlar MEZHEP İÇİNDE o mezhebin usulüne uyarak islami hayatlarını yaşarlar ama MEZHEPLERİNİ bilgilerinden dolayı bilinçli seçerler.

3- Müctehid; İslami ilimlerde ve beşeri ilimlerde daha derin araştırmaları olan, ya daha önce kuralları belirlenmiş bir mezhebe göre İCTİHAD eden ya da bizatihi kendisi kurallarını belirlediği yeni bir İCTİHAD usulü geliştiren insandır.

Eğer MUKALLİD iseniz dinini yaşayan hangi ALİME uyarsanız onun mezhebine uymuş olursunuz. Dolayısıyla sizin MEZHEP SEÇME gibi bir seçeneğiniz yok çünkü MUKALLİDİN mezhebi olmaz.

Ama islamda TAKLİT kınanmıştır, yani cahil olanlar, okumaya yazmaya vakti olmayanlar yada okuma yazma öğrenemeyecek insanlar için geçerli bir durumdur. Böylece taklit edebilirsiniz ama her gün Allah için ayıracağınız 1 saat sizi 1 kaç yıl içinde MUHAKKİK seviyesine çıkarabilir. Günümüzde artık CEHALET mazaret değildir, vesselam.


Kayıtsız Üye
Mumsema selamun aleykum arkadaşlar benim sorularım olacaktı
1.şimdi diyorsunuz ki kim bir mezhebi seçerse onun fetvasıyla amel etmelidir şimdi diyelim bir mezheb bir konuda yanlış fetva vermiş ben buna inanırsam ve ölenedek buna inanırsam kafir mi olurum kafir olarak mı ölmüş olurum
2.ben mesela bir konu oluyor ya kafamı karıştıran önce internet sitelerinden hocalara soruyorum sonra dört mezhebin fetvasına bakıyorum hangisi daha sahih gelirse ona inanıyorum yani mezheb seçmek istemiyorum bu yaptığım doğrumudur çünki ben bir yerde duymuştum ki fırkalara(mezheblere) bölünmek caiz değil hem de peygamber efendimiz bir mezhebe bağlı değildi lütfen bana yardım edin nasıl yapmalıyım şimdiden teşekkürler


Kayıtsız Üye
ben böyle bir hadis duydu burada peygamber efendimiz şöyle demiştir:Benim ümmetim yetmiş üç fırkaya ayrılacak bunların biri hariç hepsi cehenneme atılacak. bu hadis yüzünden ben mezhep seçmek istemiyorum söylediğim gibi yapsam bir sakıncası olurmu nasıl yapmalıyım şimdiden teşekkürler

Okudunuz mu?  Hanbeli Mezhebinde Namazda Eller Nasıl Bağlanır?

vel Fecr
< ben böyle bir hadis duydu burada peygamber efendimiz şöyle demiştir:Benim ümmetim yetmiş üç fırkaya ayrılacak bunların biri hariç hepsi cehenneme atılacak. bu hadis yüzünden ben mezhep seçmek istemiyorum söylediğim gibi yapsam bir sakıncası olurmu nasıl yapmalıyım şimdiden teşekkürler >
oradaki kasıt ehli bida mezhepleri. kaderiye murcie gibi.
tek fırka olan ehli sünnet yani bunların içinde 4 hak mezhep var. mezhep seçinde bozuk fırkaları seçmiş olmuyorsunuz.
bir müslüman neye göre namaz kılacağını mezheplerden öğrenir bunda bir sakınca yoktur.


Omer Faruk
Selamün Aleyküm,

< ben böyle bir hadis duydu burada peygamber efendimiz şöyle demiştir:Benim ümmetim yetmiş üç fırkaya ayrılacak bunların biri hariç hepsi cehenneme atılacak. bu hadis yüzünden ben mezhep seçmek istemiyorum söylediğim gibi yapsam bir sakıncası olurmu nasıl yapmalıyım şimdiden teşekkürler >
Bu hadis sıhhati açısından tartışılmış olmakla beraber, hadiste geçen rakam "çokluğu" ifade eder.

Ayrıca toplumda genel bir söyleyişle "4 hak mezhep" kavramı yanlış bir nitelemedir. Rasulullah (A.S)’dan sonra 4 değil yüzlerce mezhep (yorum) ortaya çıkmıştır. Aynı mezhep içinde bile birbiriyle çelişen onlarca yorum vardır.

Dolayısıyla Kur’an dışında yapılan yorumlara HAK demek, doğru değildir çünkü onlar yorumdur. Dinin asli kaynağı KUR’AN’da çelişki olmaz, yorumlarda çelişki olur.

Tekrar etmekte fayda var mezhep taklidi hayırlı bir iş değildir. Hayırl olan dinini kendin öğrenip, hocaların doğru söyleyip söyleyemediğini anlamaktır. Mezheplerin çıktığı dönemde bu mümkün değildi;

1- Yeterince Kur’an nüshası yoktu
2- Hadisler toplanmamıştı
3- Okuma yazma oranı çok düşüktü
4- İslam’a yeni giren milletlerin eski dinden getirdiği bidatlar vardı
5- İslam alimleri islami ilimleri henüz ortaya koymaya başlamıştı.

Bütün bu sebeplerden dolayı TAKLİDE dayalı islami yaşam normaldi. Ancak bugün ulaştığımız seviyede artık bu MAZARET değildir. İLİM her müslümana farzdır. Okuma yazması olan, internete vakit ayıran, rızkını kazandıktan sonra boş vakti olan kişilerin oturup dinlerini öğrenmek yerine HOCALARIN peşine takılması onları VEBALDEN kurtaramaz. Örneğin, FETULLAH’ın peşine takılmış bir tıp doktoru "ben bilmiyordum" diyemez…

Erken zamanda dininizi öğrenmeye gayret ediniz, Allah emanet olun…


hayhuyhay
Tüm mezhep imamları çok büyük alimlerdi. hangisine uyarsanız zarar etmezsiniz. Müçtehid (tüm dini huhuslara hakim) alim olursanız. o zaman başka alimi taklid etmeniz uygun olmaz. öğrendiğiniz ilimleri uygulamak zorundasınız.
Ykardaki sorularda farklı fırkalar denmiş. ehli sünnet mezhepleri aynı fırka. 4 değil yüzlerce mezhep var. ama diğer mezheplere uyanlar kalmamış ve 4 tane çoğunluğun rağbet ettiği mezhep kalmış. bu yüzlerce mezhepte ehli sünnetti yine ayrı fırka değil.
Yukarıda bir soruda denmiş ki. ya mezhep imamlarından biri yanlış yapmışsa ben günahkar mı olacağım. bunu söylemek hakarettir. çünkü mezhep imamları müçtehid alimlerdi. ömürlerini ilimle geçirdiler. Peygamber efendimiz (s.a.v), sahabe, tabiin dönemlerini çok iyi biliyorlardı. bu alimlerin hükümleriyle amel işleyerek günah işleyemezsiniz. bu yanlış bir düşünce.

Okudunuz mu?  Taha suresinin (Rahman, Arşa istiva etmiştir) mealindeki 5 âyeti yorumu

Omer Faruk
Kardeşim ilminiz olmadan lütfen cevap vermeyin.

Hiçbir mezhep alimi peygamber değildir ve yaptıkları YORUMDUR. Eğer bunu bilmiyorsanız burada başkalarına bilmeden aktardığınız bilginin vebali vardır.

< Tekrar etmekte fayda var mezhep taklidi hayırlı bir iş değildir. Hayırlı olan dinini kendin öğrenip, hocaların doğru söyleyip söyleyemediğini anlamaktır. Mezheplerin çıktığı dönemde bu mümkün değildi;

1- Yeterince Kur’an nüshası yoktu
2- Hadisler toplanmamıştı
3- Okuma yazma oranı çok düşüktü
4- İslam’a yeni giren milletlerin eski dinden getirdiği bidatlar vardı
5- İslam alimleri islami ilimleri henüz ortaya koymaya başlamıştı.

Bütün bu sebeplerden dolayı TAKLİDE dayalı islami yaşam normaldi. Ancak bugün ulaştığımız seviyede artık bu MAZARET değildir. İLİM her müslümana farzdır. Okuma yazması olan, internete vakit ayıran, rızkını kazandıktan sonra boş vakti olan kişilerin oturup dinlerini öğrenmek yerine HOCALARIN peşine takılması onları VEBALDEN kurtaramaz. Örneğin, FETULLAH’ın peşine takılmış bir tıp doktoru "ben bilmiyordum" diyemez…

Erken zamanda dininizi öğrenmeye gayret ediniz, Allah emanet olun… >


hayhuyhay
Eğer ki mezhep imamlarına duyduğum saygı (hepsinin ayakları başımın üstündedir) vebalse ben razıyım. ben hepsine kurban olayım. hepsi de ömürlerini Allah yolunda harcadılar. her görüşlerinde yüzlerce delil var.
söylediğin gibi bizler ilmi olan insanlar değiliz. Mezhep imamlarına uyacağız. bundan zarar da etmeyeceğiz inşAllah.

Siz ilminizle hareket edin…


Omer Faruk
Sevgili kardeşim, üslubunuza dikkat edin "YALNIZCA ALLAH’a KURBAN OLUNUR" başka kimseye kurban olunmaz. İlminiz yoksa ya öğreneceksiniz ya da dediğiniz gibi alimleri taklit edeceksiniz. Mukallid fikir ve delil tartışmasına girmez/giremez. Girerse sizin gibi akidesini/imanını tehlikeye atar.

Okudunuz mu?  İslam da miras hukuku...

Bahsettiğiniz yüzlerce delili bilmiyorsanız, yalnızca dinler varsa sorunuz sorarsınız. Unutmayınız "yarım doktor candan, yarım hoca dinden eder" Bunu sizin iyiliğiniz için söylüyorum. Ben herkesin bu dini öğreneceğine inanan birisiyim. Oturun emek verin, günde bir saat islami eserleri okuyun, böylece hem kendiniz dininizi hakkıyla öğrenmiş olursunuz, hem de burada yorum yazdığınızda insanları yanıltmamış olursunuz.

Bahsettiğiniz alimler annelerinin karnından ALİM olarak çıkmadılar. Onlar da sizin bizim gibi insanlar ve okuyarak öğrendiler. Bugün müslümanların en büyük problemi TAKLİTÇİ olmaları.

TAKLİT etmek sizi Allah’ın önünde mazaretli kılmaz. FETULLAH’ı da ALİM gören ve KURBAN (!) olan çok insan vardı hala var. Sebebi nedir? biliyormusunuz? Çünkü emek vermediler dinlerini HOCA denilen bir hokkabaza teslim ettiler. Sizin tabii olduğunuz kişinin hokkabaz olup olmadığını nasıl anlıyorsunuz? Eğer elinizde metre (ilim) yoksa nasıl ölçeceksiniz?

HOCA köken olarak DELİL sahibi demektir. Yani okur, fetvalarını da Kur’an’a ve Rasulullah’a dayandırır. Biz de bu hocalara DELİL sormalıyız="Sen hangi ayete, hangi hadise göre hüküm veriyorsun=?" Ama ilminiz yoksa bu soruyu soramazsınız aldığınız cevabın da doğru olup olmadığını bilmezsiniz.

Allah hepimize "OKU" hükmünü anlamayı nasip etsin. Selametle kalın…


hayhuyhay
1. si " ben sana kurban olam" gibi klişeleşmiş deyimler. sevgi, saygı ve hürmeti temsil eder. gerçek manada ki kurbanlık koyunun kesilmesi manasına gelmez. kültürdür.
2. si ben kitap okumuyor değilim. okuduğum kitaplarda, yine başka alimlerin yazmış olduğu kitaplar. tefsir, hadis, ilim bunları hep başka alimlerin yazmış olduğu kitaplardan öğreniyorum. muhtemelen sende de durum bu şekildedir. kitaplarını okuyup ilim öğrendiğim bu alimlerde, bahsettiğimiz mezhep imamlarına tabiler.

mezhep imamlarına tabi olmak sana neden bu kadar dokunuyor gerçekten anlamış değilim.


hayhuyhay
< Bahsettiğiniz alimler annelerinin karnından ALİM olarak çıkmadılar. >
her ana böyle yiğitler doğuramaz.

< TAKLİT etmek sizi Allah’ın önünde mazaretli kılmaz. FETULLAH’ı da ALİM gören ve KURBAN (!) olan çok insan vardı hala var. Sebebi nedir? biliyormusunuz? Çünkü emek vermediler dinlerini HOCA denilen bir hokkabaza teslim ettiler. Sizin tabii olduğunuz kişinin hokkabaz olup olmadığını nasıl anlıyorsunuz? Eğer elinizde metre (ilim) yoksa nasıl ölçeceksiniz? >
fetö ile Ebu Hanefi Hz. nasıl aynı kefeye koydunuz ?

Okudunuz mu?  Hanbeli mezhebinde tahiyyat

Omer Faruk
< fetö ile Ebu Hanefi Hz. nasıl aynı kefeye koydunuz ? >
Ebu Hanife bugün yaşamıyor, lütfen yazdığımı doğru okuyunuz, Ebu Hanife yazımda geçmiyor bile. Yazımda FETULLAH ve benzerleri geçiyor. Hem bilmiyorsunuz hem de bana iftira atıyorsunuz. < her ana böyle yiğitler doğuramaz. >
Kısa ve öz kim doğurursa doğursun kimse anasından ALİM doğmaz.

Lütfen MUKALLİD ne demek Türkiye Diyanet Vakfının ansiklopedisine bakınız. Siz çok yanlış yapıyorsunuz.

1- Arapça bilmiyorsanız
2- İslami ilimleri tahsil etmemişseniz

Bir mezhebi taklit eden MUKALLİD konumundasınız.

1- İslami konuları tartışamazsınız, onunla ilgili fikir yürütemezsiniz, herhangi bir alimin daha iyi ya da daha kötü olduğu konusunda FİKİR BELİRTEMEZSİNİZ.
2- Emek vermeden, yemek istiyorsunuz, buna: "yarım hoca dinden, yarım doktor candan" eder derler.

İlla İslami meseleleri tartışmak istiyorsanız;

1- Arapça öğreneceksiniz
2- İslami ilimleri tahsil edeceksiniz
3- Tartıştığınız meselenin delillerini iyi bileceksiniz
4- Tartışmanın sonunda yine de Allah’u A’lem diyeceksiniz.

Bunlar islamı tartışmanın asgari şartlarıdır. Eğer tıp ile ilgili bir meseleyi tartışmak istiyorsanız KASAP olmanız yetmez, ANATOMİ okumanız gerekir. Evet Kasap vücuda ait pek çok organı kestiği hayvandan dolayı bilir ama yalnızca yemeklik, kebaplık bilgisi vardır.

Bir KASAP doktor olmak isterse bunun önünde hiçbir engel yoktur oturur emek verir, o konuyu bir doktor kadar öğrenir ve kendi görüşünü ortaya koyar. Eğer bunu yapmadan ben de kasabım organları biliyorum derse HADDİNİ bilmemiş olur.

Selametle kal kardeşim…


hayhuyhay
demogoji yapmışsın. kelime üzerinden yorumlar yapmışsın. değişik örneklendirmeler yapmışsın ve bunlara mutlak doğru olarak iman etmişsin.
ortada bir konu var. Konu mezheplere bağlanmanın önemi. ben diyorum ki çok önemlidir. sen diyorsun ki önemsizdir herkes ilmiyle amel etsin.
ama sen bu konuyu bir tarafa bırakıp, bana diyorsun ki; Sen ilimsiz bir insansın, bunları tartışmak senin haddine değil.
ben medrese de yetişmedim (sende yetişmedin). ama müslümanım . ve haliyle müslümanlık konusunda bir çok bilgiye de hakimim. buna mecburumda ibadet edebilmek için. ama sen bana senin tescilli bir ilmin yok bu öğrendiklerinde boşuna dersen bu hatadır. kasap doktor ilişkisi gibi değil. çünkü ikisinin işi farklı.
Fakat biz bir alimle aynıyız. bir alimin işi öğrenip, amel edip öğretmek. benim işim ise; öğrenmek ve amel etmek. aslında aynıyız. ben sadece bana lazım olan kadarını öğreniyorum. mezhepte bana lazım olan kısmında. çünkü nasıl ibadet edeceğimi mezheplerden öğreniyorum. ve doğru bildiğimi insanlara tavsiyede bulunuyorum.

Okudunuz mu?  Cennetin anahtarı

(İlmini başkasına bildirmeyen, hazineyi gömüp kimseye yardım etmeyene benzer.) (Taberani)

ilim çok gereklidir. herşey değildir. Amelsiz ilim fayda vermez. itikadın sağlam olmadıkça yanlış kişilerin yönlendirmesinde boğulur gidersin. şeytan sağdan da yaklaşır.


Omer Faruk
Kardeşim diye hitap ettiğim halde yine de haddinizi bilmiyorsunuz. Üstelik ne selam ne sabah… Lütfen kendinize gelin ben sizin düşmanınız değilim, müslümanım…


Omer Faruk
Selamün Aleyküm tekrar,

Birincisi, medrese ilmim var üzerine ilahiyat okudum ayrıca sosyoloji mezunuyum. Avrupa’da yaşıyorum, bulunduğum yerde ve bu sitede karınca kaderince hizmette bulunuyorum.

İslam’ın en önemli şartı haddini bilmektir. Siz haddinizi bilmediğiniz gibi size önerdiğim hudutlara itina göstermiyorsunuz. Lütfen şunları tekrar okuyunuz, tabii edep dairesinde kalmak şartıyla cevap verebilirsiniz. Burada konuştuğum tek söz demogoji değildir hepsi de islami ilimlere dayanır. Varsa deliliniz ve bilginiz siz de delilinizi ortaya koyun.

Lütfen MUKALLİD ne demek Türkiye Diyanet Vakfının ansiklopedisine bakınız. Siz çok yanlış yapıyorsunuz.

1- Arapça bilmiyorsanız
2- İslami ilimleri tahsil etmemişseniz

Bir mezhebi taklit eden MUKALLİD konumundasınız.

1- İslami konuları tartışamazsınız, onunla ilgili fikir yürütemezsiniz, herhangi bir alimin daha iyi ya da daha kötü olduğu konusunda FİKİR BELİRTEMEZSİNİZ.
2- Emek vermeden, yemek istiyorsunuz, buna: "yarım hoca dinden, yarım doktor candan" eder derler.

İlla İslami meseleleri tartışmak istiyorsanız;

1- Arapça öğreneceksiniz
2- İslami ilimleri tahsil edeceksiniz
3- Tartıştığınız meselenin delillerini iyi bileceksiniz
4- Tartışmanın sonunda yine de Allah’u A’lem diyeceksiniz.

Bunlar islamı tartışmanın asgari şartlarıdır. Eğer tıp ile ilgili bir meseleyi tartışmak istiyorsanız KASAP olmanız yetmez, ANATOMİ okumanız gerekir. Evet Kasap vücuda ait pek çok organı kestiği hayvandan dolayı bilir ama yalnızca yemeklik, kebaplık bilgisi vardır.

Bir KASAP doktor olmak isterse bunun önünde hiçbir engel yoktur oturur emek verir, o konuyu bir doktor kadar öğrenir ve kendi görüşünü ortaya koyar. Eğer bunu yapmadan ben de kasabım organları biliyorum derse HADDİNİ bilmemiş olur.

Selametle kal kardeşim…

Okudunuz mu?  Hanefi Mezhebinde Cinsel Organa Dokunmak Abdesti Bozar mı?

hayhuyhay
Aleykümselam. nerde ne okudun, kimden ne ilim öğrendinse bunlar ehli sünnet çerçevesinde olmamış maalesef. Profilinde ki tüm yorumlarında bu çizgiyi ihlal etmişsin. bildiğim tüm vahhabilerle aynı doğrultuda yorum yapmışsın. itikadi olarak inandığımız değerler arasında uçurum olduğunu düşünüyorum.o açıdan bana tavsiyede bulunacak merci sen değilsin.
bu konuya olmasada sana son yorumum. burada yazanlar insanlara yarar sağlamaz. tartışmadan ibaret. biz bir birimizi tanımayız. tanımayalımda.


Omer Faruk
Ben Erzurum’da hem medrese hem ilahiyat okudum. Sen ne okudun ne bilgin var? Kasap hesabı doktoru yargılıyorsun. Allah Kur’an’da hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu diyor? Zannediyorum burada serbest ortam bulduğun için dilediğim şekilde konuşabilirim, birisi de itiraz ederse hemen ehli sünnet değil, VAHHABİ diye suçlarım diye düşünmüşsün.

Benim ilmimi yargılaman için delil ile konuşmalısın. Hem arapçan yok, hem islami ilimler okumamışsın ama bol bol suçluyorsun. Yani hem KASAPSIN hem DOKTORLUĞA talipsin. Kusura bakma ama bu dünyada sana birisi haddini bildirmezse, öbür dünya için geç kalmış olursun.

2 defa yanılıyorsun kardeşim, birincisi din; tartışmada üstün olmak değil hakkı bulmaktır, ikincisi bilmiyorsan, bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıptır. Edep, haddini bilmektir.

Evet şimdi dürüstçe nerede eğitim aldın söyleyebilirsin zannediyorum.


Kayıtsız Üye
4 Mezhepte aynı yola çıkar. İllaki birine tabisin. Peygamber efendimiz(s.a.s) zamanında böyle bir şey yoktu

Mesela Peygamber efendimiz (s.a.s) Hz.Ayşe’ye dikenli gül uzatırken gülün dikini elini kanatmış ve aynı zamanda eli Hz.Ayşe’ye değmiş.
Peygamber efendimiz (s.a.s) abdest almış.

Kimisi eli kanadığı için kimisi hanımın eline değdiği için abdest almış. Ya ResulAllah eli kanadı diye mi abdest aldı yoksa kadına dokunduğu için mi abdest aldığının bildirisini yapmamış.

Hanifi mezhebine göre kanayınca Abdestın bozulur. Şafi mezhebinde erkek bir kadına dokunduğunda bozulur veya kadın, erkeğe dokunduğunda

Mezhepleri şöyle görüyorum ben.
Örneğin şehir merkezine gitmek için evinizden çıktığınızda kaç çeşit yoldan gidebiliyorsunuz?
Mesela 4 olsun
4 yoldan da sonuçta gitmek istediğiniz yere varabiliyorsunuz değil mi? Bazı yoldan kısa, bazı yoldan uzun varacağımız yer belli bunlara takılmamak gerek. Önemli olan nasıl yaşadığımız.

Selamette dostlar


Kayıtsız Üye
selamun aleykum arkadaşlar benim soruma bu kadar cevap yazmışsınız sizden Allah Teala (c.c) razı olsun şimdi burdan anladığım kadar ben bol-bol islami kitaplar(Kuranı-Kerim ve tefsiri hadis kitabı ve saire) okumalıyım sonra hocaların yorumunu neye dayanarak yaptığını sonra hangisi daha mantıklı yani kurana ve hadislere hangisi daha çok uyuyorsa o hükmü kabul etmeliyim doğrumu anladım şimdiden teşekkürler

Okudunuz mu?  Fıkıh ilmi ile ilgili söylenmiş sözler

hayhuyhay
Hayır abi ortaya karışık mezheplere tabi olamazsın. Bir mezhebe tabi olmalı ve bu şekilde ibadet etmelisin. Usülü zayi eden vusülden mahrum olur.


Omer Faruk
Sevgili kardeşim < Hayır abi ortaya karışık mezheplere tabi olamazsın. Bir mezhebe tabi olmalı ve bu şekilde ibadet etmelisin >
bu hükmü sen veremezsin.

Çünkü sen MUKALLİD’sin. Dolayısıyla burada din ile ilgili sorulara cevap verirken, arapça bilmediğini, islami ilimleri okumadığını söyleyerek senin de başka yerden alıntı yaptığını belirtmelisin.

Aksi takdirde yaptığın hatalı cevaplardan, yargılardan dolayı Allah katında ağır sorumluluk altında kalırsın!! Ben seni bir abin, müslüman bir kardeşin olarak uyarıyorum. Bu benim görevim, ahirette Allah’a hesap vereceğim. Burada uyardığım, arapça bilmeyen usul okumamış pek çok kardeşim bundan dolayı alınıyorlar. Alınmaya gerek yok "bilmiyorum demek ilmin yarısıdır" diğer yarısını da emek verirseniz öğrenirsiniz.

Selametle kalın…


ilimsever
Ben diyelimki hanefiyim şafii mezhebindeki gibi ellerimi göbek üstünde tutabilirmiyim çünkü bu hadisler sahihmiş imam azam’ın eline göbek altında tutma hadisi zayıfmış bu konuda bilgi verebilirmisiniz


Kayıtsız Üye
1.yani doğrumu yapıyorum
2.eğer bir konuda yanlış yapsam ona inansam kafir mi olurum yani bir konuyu ortaya alalım sadece bir konuda bile hanefi,şafi,maliki mezhebi farklı yorum yapmış buda köpeğin necisliği konusudur yani doğru olan birdir sadece yorumlar çoktur ben yanlış yoruma inanırsam ve ya yanlış yorum yaparsam kafir mi olurum ölenedek ona inansam kafir mi olarak ölmüş olurum
3.birde ben bir hadis peygamberimizin bir hadisini yazmıştım ya bu durumda müslümanların hepsi değil sadece bir fırka cennete gidecek şimdi bütün müslümanların cennete gitmesini istemek hadise karşı gelmek diğil mi şimdiden teşekkürler


Omer Faruk
Kardeşim Müslümanlar İslam önünde bilgileri açısından 3 kısımdır;

1- Mukallid
2- Muhakkik
3- Müctehid

MUKALLİD, Arapça bilmez, islami ilimleri bilmez ise MEZHEBİ OLMAZ. Hangi hocaya sorarsa ona göre amel eder.

MUHAKKİK, Arapça bilir, islami ilimleri bilir, fetva verilen konunun delillerini araştırabilir. Bu kişi de bir mezhebi takip eder ama delil durumuna göre başka mezheblerden de görüşler alabilir.

Okudunuz mu?  Necis su nedir Şafiide Necis sular

MÜCTEHİD; mezhebde yahut kendi müstakil mezhebinde olmak üzere ictihad eden kimse demektir.

Burada senin konumun MUKALLİD dolayısıyla, arapça ve islami ilimler öğreninceye kadar en yakın camiideki bir hocanın söylediklerini dinle, onun dediğine göre amel et. Ve buraya soru sorma. Çünkü burada farklı mezhepten ve görüşten insanlar var. Her biri kendi mezhebine göre görüş belirtince kafan karışır.

Mezhepler DİN değildir, her biri farklı yorumla beraber HAKKA ulaşmak için gayret ederler. Bize düşen Allah’ın dinini internetle, başka boş işlerle uğraştığımız kadar öğrenmeye gayret etmektir. Çünkü Allah’a hesap vereceğimiz zaman yanımızda hiçbir hoca, hacı, şeyh alim olmayacak. Onları hatalarımızdan dolayı bahane edemeyeceğiz.

Dolayısıyla günde 1 saat İslam tarihi ve Kur’an meali (diyanet) okursan 1 yıl içinde bu söylediklerimin önemli bir kısmında kendi cevaplarını bulabileceksin.

Allah’a emanet ol….


arifselim
Hak olarak kabul edilen dört mezhebimiz ile sizin bahsettiğiniz bu ümmetin fırkalara ayrılması ile hiç bir ilgisi yoktur. Öncelikle bu mezhepleri bu tür grup ve fırkalarla karıştırmamalısınız. Bu mezheplerimiz sadece birer rahmet ve kolaylık vesiledirler. Tarih boyunca hiç bir zaman bir düşmanlık ve ayrılığa sebep olmamışlardır.


Kayıtsız Üye
bu yazdıklarınız bana cevap olmadı lütfen rica ediyorum benim sorularıma karşısındaki rakama uygun olarak cevap verin ve bana en yakın hoca ve ya camiye ulaşıp geri gelmek için günde 4 saat harcamam gerekir lütfen sorularıma karşısındaki rakama uygun olarak yazın ve doğru olan birdir şimdi bir mezhep hocası(onlara saygım var ama soru için böyle yazmam gerekir) farklı şekilde söyledi diye doğru olan değişmiyorki birde hezhep fırka aynı şey değillermi şimdiden teşekkürler


bir mezhebe bağlı olmak zorunlu mudur, mezhebe tabi olmak şart mı, bir mezhebe bağlanmak şart mı

Bu kategoride yer alan Namazda tekbir alırken eller nereye kadar kaldırılır? başlıklı yazımızı da okumanızı tavsiye ederiz.
Ξ Bir cevap yazın

Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Ders Kitabı TIKLA! Sınıf Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Akrostiş Şiir
Forum Duası Copyright © 2007-2023
Gizlilik Politikası İletişim

Her hangi bir mezhebe bağlanmak farz mıdır? Bir mezhebe tabii olmayan insan günahkar olur mu? Başlıklı Yazımızın Yanında Websitemiz İslami bilgilerden, Dini Sorular, Cevaplar, Hac, Meal, Cennet, Cehennem, Farz, Sünnet, Hanefi, Şafii, Rüya yorumları, Gusül, Abdest, İmanın şartları, Namaz, Oruç, Kuran Sureleri, Ayetleri, Hadis, Dualar, İslamda Aile Tavsiyeleri, Kadın İle İlgili Konular, İbadet, İman, Mezhep, Hanefi, Şafii, Maliki, Hambeli, İslamın Şartları, Diyanet, Eğitim, Sohbet, Arapça, Hayırlı Geceler, Zekat, Mahrem Sorular, Evlilik, Sahabe Hayatları, Salavat,Dini Hikayeler, Günah, Helal, Haram, Tecvid, Yemin, Sadaka, Siyer, Fıkıh, Ahlak Gibi Konular İçermektedir.