Anasayfa
7 Mayıs 2021, 20:08

Apartman yöneticiliği nasıl yapılır?

Apartman yöneticiliği nasıl yapılır?

Kayıtsız Üye
Apartman yöneticiliği nasıl yapılır?

Arkadaşlar bir kişinin apartman yöneticiliği yapması için hangi vasıfları taşımas gerektiği hakkında eğitici bir yazı yazar mısınız ?


Cevap: Apartman yöneticiliği nasıl yapılır?

Efdal
Apartman Yönetimi
İnsanların barınma ihtiyacı gün geçtikçe önemli ölçüde artmıştır ve bu nedenle yeni yaşam alanlarının kurulmasının gerekliliği ortaya çıkarmıştır. Bundan dolayı çok katlı yapılar inşa edilmiştir.
İnsanlar da bu toplu yapılarda yaşamaya başlamışlardır ve bu yüzden toplu katlar (apartmanlar)da bir Apartman Yönetim kurulu oluşturulmaya başlanmıştır. Apartmanda apartman yöneticisi yok ise kat maliklerinden bir veya birkaçı yönetim oluşturabilir. Apartman yaşamında, kat malikleri olarak istesek de istemesek de belli dönemlerde apartman yöneticiliği yapmak durumunda kalabiliriz. Bu yönetim ile apartmana bir yönetici seçilir.
Bunun için öncelikle, bir adet Karar Defteri veya bir adet İşletme Defteri alınmalıdır.
Noterlikçe Apartman Yöneticiliği adına Tescil ettirilmelidir. Ve Yönetimin oluşturulması için bir toplantı bildirilmelidir. Hatta bir nüshası da apartmanın ilan panosuna asılmalıdır.
Yönetim Nedir?
Gelişmiş binalarda birçok insanın beraber yaşıyor olması, artık Apartman ların, Sitelerin , iş hanlarının, havaalanı, Alışveriş merkezi gibi yerlerin emekli veya amatörler tarafından yönetilemeyeceğini göstermektedir.Batı Ülkelerinde olduğu gibi Profesyonel yönetim çağdaş bir ihtiyaçtır.
Bina yönetimini gerçekleştirmek için bazı kurallar ve kanunları iyi derecede bilmemiz gerekmektedir.
Anayasa
Kanunlar (Kat mülkiyeti kanunu)
Yönetmelik ve kararnameler
Yargıtay içtihatları
Özel sözleşmele
Örf ve adetler
Kanunlar ve yönetmeliklerin anayasaya aykırı olamadığı gibi taraflar arasında yapılan özel anlaşmalar da kanunlar, yönetmelikler ve anayasaya aykırı olmamazlar.
Yönetimin Değişmesi
Bir binanın yönetimi değişmiş olsa bile yapılan hizmetlerin kalitesi ve sürekliliği için yeni yönetiçinin apartman hakkında bir takıp bilgiler edinmesi ve belgelere sahip olması gerekmektedir.
Apartmanın yönetim planı
Kat malikleri hakkında genel bilgiler vs. (Telefon ve adres bilgileri, mal sahipleri ve kiracılar kimlerdir.)
Apartman personeli hakkında bilgiler
Apartman techizatları hakkında genel bilgi (jenaretör, asansör, diğer demirbaşlar)
Apartmanın yapılasl durumu hakkında bilgi
Apartmanın geçmiş döneme ait hukuksal durumlarının incelenmesi

Okudunuz mu?  Çapraz sorgu nasıl yapılır

Cevap: Apartman yöneticiliği nasıl yapılır?

Efdal
Apartman Yöneticisinin Görevleri

Bir apartman yönetmek büyük sorumluluk gerektirir. Ne kadar basit bir işlem gibi görünese de sorumluluğun büyüğü küçüğü olmaz. Kişinin görevi eğer bir otorite, bir düzen sağlamaksa bunu en iyi şekilde yerine getirmek için çabalamalı ki görevini tam anlamıyla yapmış olsun.
Yönetiçinin görevleri arasında huzuru ve düzen ortamını sağlama, ihtiyaçlar doğrultusunda kararlar alarak talimatlar ile bu kararları hayata geçirmek. Yönetiçinin kararları hayata geçirilmesinde karşılacağı sorunlar arasında kat maliklerinin kararlara itirazları da vardır.
İtirazlara rağmen yönetici kendi fikrini uygulamaya sürmesi durumunda olumsuz tepkiler ile karşılacaktır. Eğer yönetici kat maliklerine alınan kararın artıları ve eksilerini açık/anlaşılır bir şekilde anlatıp onlarında onayını aldığı taktirde; farklı bir kararı yürürlüğe koyduğunda kat maliklerinin güvenini kazanmış olur ve kat malikleri yapılacak olan işin kendilerinin yararına olacağını bilir ve problemler azalır.
Ana gayrimenkulün tümünü ilgilendiren tebligatın kabul etmeli, kat mülkiyetine ilişkin borç ve yükümlerini yerine getirmeyen kat maliklerine karşı dava ve icra takibi yapmalıdır. Apartman yöneticisi, ana gayrimenkulü ilgilendiren bir sürenin geçmesine veya bir hakkın kaybına neden olacak tedbirlerin alınması gerekmektedir. Fakat bütün bu çabaların sonunda yönetiçinin mutlaka ve mutlaka apartmanı suiistimal etmekle suçlanabilme ihtimali de vardır.
Apartman yöneticisiyseniz, yapmanız gerekenler şunlardır:
Bir apartman yöneticisi, apartmanın temiz olmasını, otomatik, doğalgaz faturalarının zamanında yatırılması sağlamalıdır.
Aidatlar düzenli olarak toplanmalıdır. Kat malikleri kurulunca, verilen kararların yerine getirilmesi gerekmektedir.
Ana gayrimenkulün gayesine uygun olarak kullanılması, bunun korunması için ve apartmanın bakım ve onarımı için gereken tedbirlerin alınması ve ana gayrimenkulün sigorta ettirilmesi gerekir.
Apartman yöneticisi, Ana gayrimenkulün yönetimi ile ilgili diğer bütün ödemelerin kabul etmelidir.
Yönetim dolayısıyla doğan borçların ödenmesi ve bağımsız bölümlere ait kiraların toplanması gerekmektedir.

Okudunuz mu?  Aç insanlardan hesaba çekilecek miyiz

Cevap: Apartman yöneticiliği nasıl yapılır?

Sumame
bir apartmanı yöneticisi büyük sorumluk alır ve güzelce yönetilir


bina yöneticiliği nasıl yapılır

Bu kategoride yer alan Evalüasyon nasıl yapılır başlıklı yazımızı da okumanızı tavsiye ederiz.
Ξ Bir cevap yazın

Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Ders Kitabı TIKLA! Sınıf Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Akrostiş Şiir
Forum Duası Copyright © 2007-2023
Gizlilik Politikası İletişim

Apartman yöneticiliği nasıl yapılır? Başlıklı Yazımızın Yanında Websitemiz İslami bilgilerden, Dini Sorular, Cevaplar, Hac, Meal, Cennet, Cehennem, Farz, Sünnet, Hanefi, Şafii, Rüya yorumları, Gusül, Abdest, İmanın şartları, Namaz, Oruç, Kuran Sureleri, Ayetleri, Hadis, Dualar, İslamda Aile Tavsiyeleri, Kadın İle İlgili Konular, İbadet, İman, Mezhep, Hanefi, Şafii, Maliki, Hambeli, İslamın Şartları, Diyanet, Eğitim, Sohbet, Arapça, Hayırlı Geceler, Zekat, Mahrem Sorular, Evlilik, Sahabe Hayatları, Salavat,Dini Hikayeler, Günah, Helal, Haram, Tecvid, Yemin, Sadaka, Siyer, Fıkıh, Ahlak Gibi Konular İçermektedir.