musab
hanbeli mezhebinde intikal tekbirini almak vaciptir.(hanbeli mezhebinde vacip farz demek)
şöyle bir detay verirler.ruku halinde imama uyduk ve iftitah tekbirini aldık ve tekrar tekbir almadan rukuya gittik.bu durumda iftitah tekbirinden sonra ruku tekbiri almak sünnet oluyor.yani tek tekbir alan kişinin namazı geçerlidir.
Şema:
Bu bilgi de ilginç
Hanefi ve Şafiide sünnet
Ben:
+Maliki Mezhebinde de sünnet.
Delil olarak şu olabilir.Rasulullah intikal tekbirlerini sürekli almıştır.Terk ettiği hiç rivayet edilmemiş.Bu intikal tekbirlerinin vacip olduğunu delalet eder.(Bir yerde görmedim,tamamen kendi yorumum.Bir yerde delil niteliğinde bir şey görürsem yazarım.)
Mesela,Hanefi Mezhebinde bu metod yok.Rasulullahın sürekli yapması o işin farz olması anlamına gelmez.Sadece kuvvetli sünnet olur.Vacip bile olmaz.
Şema:
Tekbir almadığı konusunda da rivayet vardir
Ben:"Sünen-i Ebu Davud Tercüme ve Şerhinde" Hanbeli Mezhebinde intikal tekbirleri farzdır,intikal tekbirleri sünnettir diye iki farklı görüşün olduğu yazıyor.
Tekbir almadığını söyleyen rivayetleri yazarmısın?
Cevap yazılmamış soruma
Hanbeli mezhebinde intikal tekbirinin hükmü? Başlıklı Yazımızın Yanında Websitemiz İslami bilgilerden, Dini Sorular, Cevaplar, Hac, Meal, Cennet, Cehennem, Farz, Sünnet, Hanefi, Şafii, Rüya yorumları, Gusül, Abdest, İmanın şartları, Namaz, Oruç, Kuran Sureleri, Ayetleri, Hadis, Dualar, İslamda Aile Tavsiyeleri, Kadın İle İlgili Konular, İbadet, İman, Mezhep, Hanefi, Şafii, Maliki, Hambeli, İslamın Şartları, Diyanet, Eğitim, Sohbet, Arapça, Hayırlı Geceler, Zekat, Mahrem Sorular, Evlilik, Sahabe Hayatları, Salavat,Dini Hikayeler, Günah, Helal, Haram, Tecvid, Yemin, Sadaka, Siyer, Fıkıh, Ahlak Gibi Konular İçermektedir.