Anasayfa
8 Mayıs 2021, 22:45
sizden05
Abone


Evleneceğim kız bazı sorunlarım var ne yapabilirim?

StayAway
kız suanda açık yani saçı açık ancak sağlam bir imanı var yani gördüğüm kadarı ile kapanacak kendi isteği ile ben zorlamadım ancak ben buna tesettür e girmeden islamda tesettürü araştırma yap ondan sonra kapan dışarıdaki giyinik çıplak olacaksan hiç kapanma dedim buda araştırma yapmış ve hak verdi bana ama ben etek giyemem dedi pantolon giyinsem üzerine ferace giysem olur mu dedi pantolon belli olmayacak. ama pantolon ile rahat ettigini söyledi bende biraz araştırma yaptım ama açıkçası pek mantıklı cevap bulamadım internette. kopyala mayın mantıklı cevap verebilecek varsa rica ediyorum ayrıca kız sadece kapanmakla kalmıyor diğer ibadetlerini de yerine getirecek zaten evlendikten sonrada umre ye gideceğiz inşAllah


Cevap: Evleneceğim kız bazı sorunlarım var ne yapabilirim?

yasemin
Valla kardeşimiz dinsiz değilmiş imansız değilmiş , kendi fikrimi söyleyeyim , şekilci bir insan değilim ilk önce fikri zikri önemli bnm için , Ebu cehil ve Pygamberimiz Sav aynı dönemin insanı ve aynı tarz kıyafeti giyiniyorlar , bu yüzden bnm için önemli olan ahlaki Muhammediyeyi giyinebilmek , Kuran ahlakını giyinebilmek , ve bu sınırlar içinde iyi insan olabilmek . İnşAllah Onun için uygun olan zamanda hakkıyla kapanmayı nasip eder Mevlam




Cevap: Evleneceğim kız bazı sorunlarım var ne yapabilirim?

umutlucan
kur an ahlakıyla yaşamak gerekir.
zira bunun dışında hayat boştur.
kapanmak konusuna gelince içini kapattıgın gibi vucudunuda kapatacaksın
. doğru olan kapanıs şekli hanefi mezhebi alimlerine göre el ve yüz müstesna bütün beden.
dikkat çekmiyecek.


Cevap: Evleneceğim kız bazı sorunlarım var ne yapabilirim?

StayAway
ya arkadaşlar anlatamıyorum galiba pantolon giyecek ama üzerine ferace giyecek pantolon belli olmayacak topuz falan onları zaten yapmayacak


halilcan
ferace pantalonu kapatmıyor mu zaten sorun nerede? yani pantalon burda bir nevi iç çamaşırına donusmuyor mu?



yalnız çok doğru bır yaklasım da bulunmussunuz, neden kapandıgını bılmemek de sıkıntı. kapanıyor ama kaplan desenlı basortusu takıyor hanımlar, bunlar hep sıkıntı.

fakat bu zamanda anlattıgınız tarz bir hanım bulmak kolay degil, su an bazı eksıklıklerı olsa bile bunları kapatma gayreti içinde olacagına ınanıyorsanız kacırmayın derim.




maximilian
StayAway
ne zaman evlilik?


StayAway
haklısın kardeşim 4 4 lük bulmak zaten zor eyvAllah evlilik şuan yakın değil çünkü okulu var benim de biraz borcum var biz zaten buluşup görüşen insanlar degiliz sadece fırsat bulursak yazışıyoruz. neyin ne olacağını bilecek yastayiz zaten




kerze
< evlilik şuan yakın değil >
pantolon kadın için iğrençtir


halilcan
stayaway, evlenecegin kişinin kuranda olan herşeyi kabul ettiğinden emin olman lazım, mesela kadın-erkek mirasla ilgili ayetleri görüp cahilce kadına haksızlık yapılıyor diye dusunurse o evlilik olmaz. Mirasın neden oyle oldugunu hikmetlerini falan anlatman lazım, yani bütün kalbıyle kuranı kabul etmesi lazım, bu devir de zor böyle eş bulmak. Kuranın türkçe mealini okuması konusunda ısrar et bence, islamın kadına ne kadar çok değer verdigini , kuranı butunuyle anlayınca farkeder.




bayanbayan
Erkeklerin kadınlara benzemesi ve kadınların erkeklere benzemesi fıtrata aykırıdır. Kötülüğe giden kapıların açılması ve toplumdaki çözülmenin yayılmasıdır. Bu davranış şer’an haram kılınmıştır. Şer’i bir nasta bir işi yapan hakkında lanet zikrediliyorsa bu o işin haram kılındığına ve büyük günahlardan olduğuna delalet eder. Abdullah ibni Abbas(RadiyAllahu Anhuma)şöyle dedi:
Rasulullah(SallAllahu Aleyhi ve Sellem)erkeklerden kadınlara benzeyenlere ve kadınlardan erkeklere benzeyenlere lanet etti.
Buhari Fethu’l-Bari 10/332

Bu benzeme, duruş ve hareketlerde veya yürümede olabilir. Vücudu kadınlaştırmak, konuşma ve yürüyüşte kadınsı davranmak gibi.
Bu benzerlik giyimde de geçerlidir. Erkeğin hippi ve metalci gruplar arasında yaygın olduğu gibi kolye, bilezik, halhal, küpe vb. takması caiz değildir. Yine kadının; pantalon vb. erkeklere özel giysileri giymesi caiz değildir. Daha da ötesi şekil ve ayrıntıda erkeklerden farklı olması gereklidir. İki cinsin her birinin diğerinden farklı olması gerektiğine delil, Ebu Hureyre(RadiyAllahu Anh)’dan gelen şu hadistir:
Rasulullah(SallAllahu Aleyhi ve Sellem)şöyle buyurdu:
Kadın giyinişiyle giyinen erkeğe ve erkek giyinişiyle giyinen kadına Allah lanet etsin.



Günümüzde de pantalon erkek kıyafetidir, nasıl ki erkekler etek giymiyor, kadınlarda pantalon giymemelidir.Ferace altına giyilen pantalon ya da üzerine bir şey almadan giyilen pantalon, hiç farketmez.

Bu kategoride yer alan Döviz alıp satmak caiz midir? başlıklı yazımızı da okumanızı tavsiye ederiz.


Bir Yorum Yazın.

Ders Kitabı Cevapları TIKLA! 2021-2022 Ders ve Çalışma Kitapları TIKLA!
Forum Duası Copyright © 2007-2021
Gizlilik Politikası İletişim

Evleneceğim kız bazı sorunlarım var ne yapabilirim? Başlıklı Yazımızın Yanında Websitemiz İslami bilgilerden, Dini Sorular, Cevaplar, Hac, Meal, Cennet, Cehennem, Farz, Sünnet, Hanefi, Şafii, Rüya yorumları, Gusül, Abdest, İmanın şartları, Namaz, Oruç, Kuran Sureleri, Ayetleri, Hadis, Dualar, İslamda Aile Tavsiyeleri, Kadın İle İlgili Konular, İbadet, İman, Mezhep, Hanefi, Şafii, Maliki, Hambeli, İslamın Şartları, Diyanet, Eğitim, Sohbet, Arapça, Hayırlı Geceler, Zekat, Mahrem Sorular, Evlilik, Sahabe Hayatları, Salavat,Dini Hikayeler, Günah, Helal, Haram, Tecvid, Yemin, Sadaka, Siyer, Fıkıh, Ahlak Gibi Konular İçermektedir.