Anasayfa
20 Mayıs 2023, 23:39
Cocuk
Yönetici

Okul öncesi eğitimde oynanan oyunlar

Okul öncesi eğitimde oynanan oyunlar

suara
KURT BABA
çocuklardan bir tanesi kurt olur.Diğer çocuklar halka biçimlerinde hazır bulunurlar. kurt halkanın içine girer, diğer çocuklar da şarkı söyelyerek dönmeye başlar. şarkı bittiği zaman kurt çocukları kovalamaya başlar. yakalanan çocuk kurt olur.
ormanda gezer iken kurt babaya rastlar iken
kurt baba kurt baba ne yapıyorsun?
yemeğimi yiyorum
ormanda gezer iken kurt babaya rastlar iken
kurt baba kurt baba ne yapıyorsun?
dişlerimi fırçalıyorum
ormanda gezer iken kurt babaya rastlar iken
kurt baba kurt baba ne yapıyorsun
sizleri yemeğe geliyorummmmmm.

meyveleri tanima oyunu
Tutum ve yatırım haftasında uygulanabilecek bir oyun..
Bir tabağa mevsim meyveleri konur
(çiğ yenebilecek meyve, sebze, yemiş gibi) çocuğun gözleri bağlanır. Çocuktan dokunarak, koklayarak yada tadarak yiyeceklerin birini
yada birkaçını tanıyıp adını söylemesi istenir.
Sonuç olarak; çocuğun dokunma, tatma duygusu ve gelişir…

AVCI ADAM
Bir Lider Seçilir. Bu Lider, Herhangi Bir Yöne Doğru Yürür Ve ” Kim Benimle Ördek ( Ayı,Tilki, Geyik ) Avlamaya Gelir ?” Der. Bütün Çocuklar Arkasına Dizilir Ve Aynı Şekilde Lider (Avcıyı) İzlerler. Avcı Dönüp Hepsini Görünce Silahını Onlara Çevirir Ve ” Bumm ” Der. Bunun Üzerine Ayaktaki Çocuklar Koşarak Kendi Yerlerine Otururlar. Kim Yerine Önce Oturmuşsa Bir Dahaki Sefere O Lider ( Avcı ) Olur.

Acı-Tatlı Oyunu
Çocuklar Sıra Biçiminde Yan Yana Dizilirler. Öğretmen Karşılarına Geçer, Acı, Ekşi, Tatlı Vb. Tat Bildiren Sözcükleri Söyler.
Acı Denilince, Çocuklar Hep Birlikte, Ağızlarını Açıp Elleriyle Ağızlarını Yelpazeleyerek, Ağızlarının Acıdan Yandığını Belirtmeye Çalışırlar.
Ekşi Denilince, Yüzlerini Buruşturup Ekşi Yemişler Gibi Mimikler Yaparlar. Tatlı Denilince, Tatlı Yemiş Gibi Damak Şaklatıp Gülümserler.

ADINI SÖYLE
Öğrenciler on kişiden az olmamak üzere bir halka oluştururlar.Oyun yöneticisi oyunculardan birine bir eşya verir Bu arada İ harfi ile başlayan bir il adı söyle der ve çocuklar İ harfi ile başlayan meyve adını düşünürken eşyayı da yanındaki öğrenciye vermek zorundadırlar.Eşya ,elden ele dolaşıp tekrar aynı öğrenciye gelene kadar meyve adı söylenmiş olmalıdır.Aksi halde oyuncu oyunu kaybetmiş sayılır.

AYAKKABI KİMİN
Çocuklar halka şeklinde otururlar.Herkes ayakkabısını çıkarıp halkanın ortasına koyar.Bir ebe seçilir.Ebe öğretmenin seçtiği bir ayakkabıyı alır.Ve sahibini bulmaya çalışır.Tüm ayakkabıların sahibi bulunana kadar oyun devam eder

AH BENİM TURNAM
Ah benim turnam
Yeşil başlı turnam
Otur dersem oturur
Kalk dersem kalkar Yandaki sözlere uygun devinimler yapılır.
Büzül desem büzülür en sonunda çapraz biçimde kolkola girilerek
Süzül dersem süzülür dans edilir.
Ellerimizle şap şap
Ayaklarımızla rap rap
Bir sağa bir sola
Dans edelim kol kola

ASLANIN KUYRUĞU
Öğrenciler oyun alanına dizilirler tahtaya kuyruksuz bir aslan çizilir öğrenciler arasından sayışmayla bir öğrenci seçilir ve gözleri bağlanır gözleri bağlanan öğrenciyi diğer öğrenciler alkışlarıyla yönlendirirler gözleri bağlı öğrenci aslanın kuyruğunu doğru biçimde çizerse başarılı
sayılır oyuna bir başka öğrenciyle aynı şekilde devam edilir.

AMBARA VURDUM BIR TEKME
Çocuklar El Ele Tutuşup Bir Halka Oluştururlar. Aşağıdaki Sözlerle Şarkı Söylerken, Bir Yandan Sağa Yada Sola Dönerler, Bir Yandan Da Şarkının Sözlerine Uygun Devinimler Yaparlar.
Ambara Vurdum Bir Tekme ( Bir Tekme )
Ambarın Kapısı Açıldı ( Açıldı )
İnci De Boncuk Saçıldı ( Saçıldı )
Limonu Da Böyle Keserler ( Keserler )
Suyunu Da Böyle Sıkarlar ( Sıkarlar )
Çamaşırı Böyle Yıkarlar ( Yıkarlar )
Suyunu Da Böyle Sıkarlar ( Sıkarlar )
Ütüyü De Böyle Yaparlar ( Yaparlar )
Saçımı Da Böyle Örerler ( Örerler )
Vb. Sözlerle Oyun Sürdürülür…

Asiye As
Çocuklar El Ele Tutuşarak Bir Halka Oluştururlar. Bir Yandan Aşağıdaki Sözleri Ezgisiyle Söylerken, Bir Yandan Da Sağa Yada Sola Doğru Yürüyerek Dönerler. Yürüme Ve Şarkı Temposu Gitgide Hızlanır, Çocuklar Koşmaya Başlarlar. Şarkının Üçüncü, Dördüncü Söylenişinin Bitiminde Ellerini Bırakarak Birdenbire Yere Çömelirler. Çömelirken Yere Düşen Çocuk Yanmış Olur.
Asiye As
Altın Tas
Ayağıma Basma
Tahtaya Bas
Tahta Çürük
Çivi Tutmaz
Asiye Büyük
Kin Tutmaz

AVUCTAKI ESYAYI BUL
Çocuklar karşılıklı iki gruba ayrılırlar. Öğretmen gruptaki çocuklardan birine avuç içine sığacak bir şey verir. Oyuncular bunu yanlarındakine aktarırlar.
Karşıdaki grup lideri eşyanın kimin avucunda olduğuna karar verirse o kişinin elini kaldırmasını ister. Bulamazsa yerine başka elini kaldırmasını ister. Bulamazsa yerine başka biri geçer.
Her yanlışta o gruba bir fena puan alan gurup oyunu kazanır.

AYNA OYUNU
Bir çocuk ayna olur, diğer bir çocuk da karşısına geçer giyinir. Çeşitli süslenme taklitleri yapar, aynanın vazifesi, çocuğun her yaptığını aynen taklit etmektir, Güldürücü hareketler daha hoşa gider. Bütün çocuklar da ayna farzedilerek her çocuğun harekete katılması sağlanabilir.

 

Okudunuz mu?  Allah şifa versin!

Cevap: okul öncesi eğitimde oynanan oyunlar

suara
BEN KIMIM OYUNU
Çocuklar Yarım Halka Biçiminde Otururlar. Bir Ebe Seçerler. Ebenin Gözleri Kapatılır. Öğretmenin İşaret Ettiği Bir Çocuk Kalkar, Gelip Ebeye Sorar : “Ben Kimim ?” Der. Ebe, Soran Çocuğu, Sesinden Tanırsa, Ebelikten Kurtulur, Soran Çocuk Ebe Olur. Ebe Bilemezse, Ebeliği Sürer. Başka Çocuk Sorar.
Bu Oyun Hayvan Seslerini Tanıtmak Amacıyla Da Oynanır. Soran Çocuk, Bir Hayvan Sesi Çıkarır, “Ben Hangi Hayvanım ?” Diye Sorar. Öteki Kurallar Aynıdır.

BENZEYEN VE BENZEMEYENLER
Öğretmen çocuklardan birine, benzeyen ve benzemeyen cisimleri göstermesini, benzerliği ve farklılığı anlatmasını ister.
Bilen çocuk alkışlanır.

BU KIM OYUNU
Çocuklar, Yarım Halka Biçiminde ( Yere Ta Da İskemleye ) Otururlar.
Öğretmen Sorar :
“-Ben Kara Gözlü, Kıvırcık Saçlı Bir Kız Görüyorum; Kim Bu ?”
Çocuklar, Öğretmenin Bakmakta Olduğu Çocuğa Bakarak, Sorduğu Kızın Kim Olduğunu Bulurlar, Adını Söylerler.
Aynı Oyun, Çocukların Aşağıda Gösterilen Başka Özellikleri Sorularak Da Oynanır :
a) Göz Renkleri Ve Biçimleri ( Mavi, Kahverengi, Yeşil, Kara, Ela, İri, Küçük…Vb )
b) Yüz Biçimleri ( Yuvarlak, Uzun…Vb )
c) Saç Rengi Ve Biçimi ( Kara, Sarı, Kahverengi, Kıvırcık, Düz, Dalgalı ; Uzun, Kısa…Vb )
Bu Tür Oyunlar, Usandırmamak Koşuluyla, Arkadaşlarının Çeşitli Özelliklerini ( Ve Bu Arada Renkleri ) Çocuklar Öğreninceye Kadar Sürdürül

BUMM OYUNU
Çocuklar Halka Biçiminde Otururlar. Öğretmen “Çocuklar, Şimdi Bum Oyunu Oynayacağız. Aliden Başlayarak Her Çocuk Bir Sayı Söyleyecek” Der. Örnek Verir. Ali Bir Diyecek, Ayşe İki, Murat Üç, Elif Dört, Erol Beş Diyecek; Altıncı Sırada Oturan Aysun Da “Bum” Diyecek. Aysun’dan Sonra Yine Birden Başlanacak, Altıncı Çocuk “Bum” Diyecek Gibi Bir Açıklama Yapar Ve Oyun İstenildiği Kadar Sürdürülür.
Çocukların Öğrendikleri Her Sayıdan Sonra “Bum” Denilerek Bu Oyun Oynanabileceği Gibi, Daha Büyük Sınıflarda Sayıların Katlarına Gelince De “Bum” Denilerek Oynanabilir. Örneğin ; Bir-İki-Bum-Dört-Beş-Bum-Yedi-Sekiz-Bum-On-Onbir-Bum Gibi. Çocuklar Bum Sözcüğünü Topluca Da Söyleyebilir

Çocuklar Ayakta Durur. Öğretmen, Aşağıda Sözleri Söylerken, Çocuklar Bu Sözlere Göre Devinimler Yaparlar. Önce Büyü Büyü, Sonra Da Küçül Küçül Oyunu Oynanır.
Büyü Büyü
Kollarını Yukarıya Kaldır
Daha Çok Kaldır, Daha Çok Kaldır
Ayak Parmaklarının Ucuna Bas
Daha Çok Yüksel, Daha Çok Yüksel
Büyü Büyü Kocaman Ol, Büyü Büyü Kocaman Ol…
( Çocuklar En Çok Yükseldiklerinde, Ara Vermeden Küçül Küçül Oyununa Geçilir )
Küçül Küçül
Kollarını İndir
Çömelerek Büzül
Daha Çok Büzül, Daha Çok Büzül
Küçül Küçül, Minicik Ol…

ÇÖMELIK EL SENDE
Öğrenciler Bahçeye Dağılırlar. Bir Kişi Ebe Olur. Öğretmen Düdük Çalınca Ebe Hariç Diğer Çocuklar Leylek Gibi Tek Ayakları Üzerinde Dururlar. Ebe Dokunmak Üzere Leyleklere Yaklaşır. Leylekler Bir Ayakla Sekerek Kaçarlar. Kime Dokunursa O Çömelir. En Son Kalan Leylek, Ebe Olur.

Çiftçi Çukura Daldı ( Şarkılı Oyun )
Çocuklar Elele Tutuşup Bir Halka Oluştururlar. İçlerinden Biri “Çiftçi” Olarak Seçilir. Çiftçi Halkanın Ortasında Durur. Çocuklar Bir Yandan, Aşağıda Gösterilen Sözlerle Oyunun Şarkısını Söylerler, Bir Yandan Da Sağa Yada Sola Doğru Yan Yan Yürüyerek Dönmeye Çalışırlar.
Oyun Sırasında “Çiftçi Hanımını Aldı.” Sözleri Söylenirken Çiftçi Olan Çocuk Halka İçinden Bir Çocuğu Seçer, Yanına Alır. Sözlerin Öteki Dizelere Göre, Hanım Çocuğunu, Çocuk Dadısını, Dadı Köpeğini, Köpek Kedisini, Kedi Sıçanını, Sıçan Da Peynirini Seçer. Bunlar, İlk Halkanın İçinde İkinci Bir Halka Oluştururlar. Peynir Seçilince Çocuklar Ellerini Çırparak Şarkının “Peynir Ortada Kaldı” Dizesini Söylerler Ve Oyun Böylece Biter. Oyunun Yinelenmesinde “Peynir” Bu Kez “Çiftçi” Yapılarak Ödüllendirilir.
Çiftçi Çukura Daldı Haydi Peri Kızı
Çiftçi Çukura Daldı
Çiftçi Hanımını Aldı Haydi Peri Kızı
Çiftçi Hanımını Aldı
Hanım Çocuğunu Aldı Haydi Peri Kızı
Hanım Çocuğunu Aldı
Çocuk Dadısını Aldı Haydi Peri Kızı
Çocuk Dadısını Aldı
Dadı Köpeğini Aldı Haydi Peri Kızı
Dadı Köpeğini Aldı
Köpek Kedisini Aldı Haydi Peri Kızı
Köpek Kedisini Aldı
Kedi Sıçanını Aldı Haydi Peri Kızı
Kedi Sıçanını Aldı
Sıçan Peynirini Aldı Haydi Peri Kızı
Sıçan Peynirini Aldı
Peynir Ortada Kaldı Haydi Peri Kızı
Peynir Ortada Kaldı ( Oyun Bitinceye Dek Bu Dize Yinelenir.)

ÇÜRÜK ELMA
Öğrenciler oyun alanına halka biçiminde çömelerek elleri dizlerde otururlar öğretmen çocukların başlarından hafifçe iterek elmam çürükmü sağlam mı der itme sırasında çocukların elleri yeredeğerse eli yere değen oyun dışında kalır kazananlar alkışlanır.

Dokunma Oyunu
Bu Oyun Kolaydan Zora Doğru Üç Aşamada Oynanmalıdır. Çocuklar, Her Üç Aşamada Da, Tere Yada İskemlelere, Yarım Ay Biçiminde Oturtulurlar.
A)- Öğretmenin Göstermesiyle
Öğretmen, Elini Kendi Başına Koyar, Çocuklara “Başına Dokun” Der, Çocuklar, Öğretmene Öykünürler, Ellerini Kendi Başlarına Dokundururlar. Aynı Oyun “Eline Dokun”, “Dizine Dokun”, “Kulağına Dokun”…Vb. Sözlerle Sürdürülür.
B)- Öğretmen Göstermeden
Dokunma Oyunu Bu Kez, Öğretmenin Söylediği Yerlere Kendisi Dokunmadan Oynanır. Öğretmen Buyruk Verir, Çocuklar Yaparlar.
C)- Şaşırtma Yapılarak
Çocuklar, Öğretmenin “Dokun” Dediği Yerleri İyice Öğrendikten Sonra, Aynı Oyun, Bu Kez De Şaşırtmacalı Olarak Oynanır. Öğretmen, Kimi Kez Söylediği Yere Dokunur ; Kimi Kez De Başka Yere Dokunur. Örneğin; Kendisi,” Kendi Koluna Dokunurken, Çocuklara “Başına Dokun” Der. Çocuklar ( Öğretmenin Kendi Koluna Dokunarak Yaptığı Şaşırtmacaya Kanmadan ) Kendi Başlarına Dokunabilmelidirler.
Doğal Ki, Bütün Çocuklar Doğru Yere Şaşırmadan Dokunmayı Yapabilirler. Kimi Doğru, Kimi Yanlış Yapabilir. Bu Durumda İse Gülüşmeler Olur, Neşeli Bir Ortam Oluşur. Oyuna Başka Başka Zamanlarda, Çocuklar Şaşırmadan Yapıncaya Kadar Yinelenebilir

DÖN DÖN DÖNELİM
Çocuklar halka olarak dönmeye başlarlar Bu arada oyunun şarkısı söylenir
Dön dön dönelim
El ele verelim dans edelim
Kızlar içeri
Erkekler el çırp
Kol kola girelim dans edelim

DOKUN BİL
Masanın üzerine ayrı kaplar içerisinde kum toprak çakıl taşları ağaç kabukları yapraklar ağaç dalı vb. konur.Öğrencilerin masa üzerine konanları incelemeleri için yeteri zaman tanınır .Öğrenciler içerisinden seçilen ve gözleri bağlanan öğrenciden kendisine uzatılan kap içerisinde ki nesneleri dokunarak ne olduğu söylemesi istenir.Bildiği herşey için bir puan alır en çok
puan alan öğrenci birinci olur ve alkışlanır

DUYU GELİŞTİRME OYUNU
Çocuğun eline bir tebeşir verilerek gözleri bağlanır.Yazı tahtasının önüne bırakılır.Tanıdığı ,bildiği bir eşyanın resmini çizmesi istenir.Veyahut gözü bağlı ebeye, diğer arkadaşı elini tutarak bir resim çizdirir.Bunun ne olabileceğini bulması istenir.


Yanıt: okul öncesi eğitimde oynanan oyunlar

suara
DEĞİRMENCİ BABA
Çocuklar halka olurlar.Çocukların içinden bir değirmenci seçilir.Bu çocuk halkanın ortasına geçerek uyuma öykünmesi yapar.Çocuklar şarkı söyleyerek dönmeye başlarlar.
Yorgun uyuyor yaslanmış bir çuvala
Yorgun uyuyor değirmenci baba
Tiki tak tiki tak değirmenim
Çabucak çabucak dönüyor
Unlar savrulmuş
Her yer bembeyaz olmuş
Artık uyuma değirmenci baba

EŞYA VE YER
Bütün Çocuklar Sıralarında Otururlar. Öğretmen Bunlardan 6-8 Tanesini Çağırarak Yazı Tahtasının Önünde Yüzleri Arkadaşlarına Dönük Olarak Tutar Ve Hepsine Bir İsim Verir. ( Örneğin ; Renkler, Kuş İsimleri, Şehir İsmi Veya Oyuncak İsimleri Gibi ) Bundan Sonra Oturanlar Sıralarının Üzerine Başlarını Koyarak Gözlerini Kaparlar. Öğretmen Tahtadakilerin Yerlerini Değiştirir. Bundan Sonra Herkes Bakar, Bir Kaç Gönüllü İstenir. Bu Gönüllüler Arkadaşlarının Yer Ve İsimlerine Göre Onları Tekrar Dizerler

EŞ TUT OYUNU
Oyuna katılan çocuklar halka olurlar. Çocuklar dan biri ebe seçilir ve halkanın ortasında dunır. Halkadaki çocukların sayısı çift olmalıdır. Ebenin ışarctı ile halkadakiler sağa dönerler ve daire çevresi üzerınde koşaradım yürümeye başlarlar. Bir müddet sonra ebe “üş tut” komutunu verir. Herkes kendisine bır eş bulurken ebe dc onlardan birini eş tutmaya çalışır. Açıkta kalan ebe olur, oyun böylece devam eder

Eşini Bul Oyunu
Çocuklar, İkişer İkişer Eşlendirilir. Herkes Eşini Tanıdıktan Sonra, Eşler Bahçeye Dağılırlar. Öğretmen ;
– Ben İşaret Verdiğim Zaman, Kim Eşini Daha Çabuk Bulur Ve Karşıma Sıra Olursa, Onlar Oyunu Kazanırlar, Der.
Öğretmenin İşaretiyle İstenilen Yerde Sıralanan Çiftler, Oyunda Başarılı Sayılırlar

EŞİNDEN UZAK DUR
Sınırları belirlenmiş oyun alanında öğrencilerin kendilerinin seçtikleri eşleriyle yanyana dururlar öğretmenin “Eşinden uzak dur”komutuyla eşler bir birlerinden mümkün olduğunca uzaklaşmaya çalışırlar.Öğretmenin “dur “komutuyla durulur ve değerlendirme yapılır
en uzağa giden eşler alkışlanır

EŞYAYI SESİNDEN TANI
Masanın üzerine çocukların her zaman kullandıkları eşyalardan konur.Çocukların incelemeleri ve seslerini dinlemelerine olanak verilir.Sayışma ile seçilecek öğrencinin gözleri bağlanarak masa üzerindeki nesnelerin çıkardığı sesin hangi nesneye ait olduğunu söyle
mesi istenir

EBE EBE GEL BİZE
Çocuklar halka şeklinde sıralandıktan sonra öğretmen birisini ortaya çıkarır ve:
Biz hep beraber oyunun şarkısını söyleyip el çırpar bu arkadaşınızda sizin elinize vurmaya çalışacak .Sizde elinizi ondan kaçıracaksınız.Ebe kimin eline vurursa o oyunda başarısız sayılacak ve ebe olacaktır,der.
Bundan sonra oyunun şarkısı söylenir.
Ebe beb gel bize
Uzaktan vur elimize
Eğer vuramaz isen
Ebesin,ebe.
Şarkının melodisi bitince bütün oyuncular el çırpmaya başlar;oyun böylece devam eder

ELMA YE,BAL YE,SÜT İÇ
Sınıfta üç köşe seçilerek isimlendirilir.Çocuklar ortada ayakta dururlar.Bir tef veya ritim sopasıyla ritim tutulur.Sonra sırasıyla adlandırılan köşelerden birinin adı söylenir ve adı söylenilen köşeye uygun devinimlerde bulunurlar.(Elma dendiğinde elma yeme vb.) Yanlış köşeye giden öğrenciler oyun dışında kalır.Oyun böylece devam eder

ELMA TOPLAMA OYUNU
Öğrenciler hep birlikte
Hoplayalım zıplayalım
Daldan elma toplayalım
Bekçiyi görünce yere yatalım.
hareketlerini yaparlar yere yattıklarında öğretmen çocuklardan uyumalarını ister ve edinilen çarşafı her hangi birnin üzerine örter ve diğer öğrencilerden sınıftaki hangi arkadaşlarının çarşafın altında oluğunu bulmaları istenir.Oyun yinelenerek devam edilir.

Hacıyatmaz
Çocuklar Üçer Kişilik Kümelere Ayrılırlar. Her Kümede İki Çocuk Yüz Yüze Ve Karşılıklı Durur; Üçüncü Çocuk İse Bu İki Çocuğun Arasında ( İki Arkadaşının Birini Sağına, Ötekini Soluna Alacak Şekilde, Dimdik Ve Kaskatı )Durur. Ortadaki Çocuğa İki Çocuktan Biri, Hacıyatmaz’ı Ötekine, Öteki De Birinci Çocuğa Doğru, Omuzlarından İter. Yandaki Çocuklar, Hacıyatmaz’ı Düşürmemeye Özen Gösterirler. Oyunun Yinelenmesinde, Ortadaki Çocuk Yana Geçer. Üç Çocuk Da Hacıyatmaz Olduktan Sonra Oyun Biter.

HEDEFİ VURMA
Oyun alanında masa veya yere çeşitli nesneler yerleştirilir.Nesnelerin 3-4 metre uzağınada yere çizilecek dairenin dışına çıkmadan belirtilen hedeflerden üç atımla enaz iki nesneyi vurması/devirmesi istenir vuranlar başarılı sayılır ve alkışlanır.

Hangisi Yok Oyunu
Üniteye Uygun Birkaç Nesne, Varsa Bir Masanın Üzerine ( Yada Oyun Alanına ) Konulur. Her Biri Çocuklara “Bunun Adı Nedir ?” Diye Gösterilerek Sorulur. Çocuklar Her Nesnenin Adını Söylerler, Yinelerler.
İçlerinden Biri Ebe Seçilir, Dışarı Çıkarılır. Ebe Dışarıdayken, Nesnelerden Birisi Saklanır. Ebe İçeri Çağırılır. “Demin Burada Bulunan Nesnelerden Hangisi Yok ?” Diye Sorulur. Bilirse Ebelikten Kurtulur, Kurtulan Çocuk, Bir Başka Çocuğu Ebe Seçer. Oyun Böylece Sürer.


okul oncesi eğitimde oynanan oyunlar

suara
EĞİTSEL OYUNLAR ÖĞRETİMDE TAVSİYELER
KİM SAKLANDI? :
Bütün öğrenciler yerlerinde otururlar. Bir öğrenci kara tahtanın önüne getirilir. Diğerlerine arkası dönüktür ve gözlerini kapatır. Diğer bir çocuğu sınıfta bir yere saklar veya dışarı çıkarırlar. Öbür çocuklar da yerlerini değiştirerek karışık otururlar. Bundan sonra tahtada bekleyen öğrenciye”Kim saklandı ?” derler. Gözlerini yuman çocuk arkasını dönerek kimin dışarıya çıktığını veya saklandığını bulmaya çalışır. Bulamazsa ebe değiştirilir ve böylece oyun devam eder.

Okudunuz mu?  Çetele Örneği

ALİ KUTUDA
Bütün çocuklar sıra aralarındaki boşluklarda ayakta dururlar. Öğretmen ; “Ali kutuda.” dediği zaman herkes çömelik vaziyet alır. “Ali kutudan çıktı.” deyince herkes ayağa kalkar. Öğretmen bu tempo ile giderken bazı komutlarda değişiklik yapar. Bu değişiklikte yanlış yapanlar yerlerine otururlar. En sona kalan sınıfın birincisi olur.

Okudunuz mu?  Kimler akil hastanesinde yatma adayi ?

SİNCAP VE CEVİZ
Bütün öğrenciler yerlerinde otururlar. Bir öğrenci sincap olur ve ceviz olarak eline silgiyi alır. Diğer öğrenciler, başlarını sıralarının üzerine koyarlar ( Uyuyormuş gibi ). Yalnız bir elleri, avuçları açık olarak yandadır. Sincap, cevizle arkadaşlarının arasında dolaşırken, Cevizi ( Silgiyi ) bir arkadaşının eline bırakır ve yerine oturmak üzere kaçar. Yerine ulaşıncaya kadar yakalanamazsa kurtulur. Eline ceviz konulan öğrenci sincabı yakalayamazsa kendisi bir sonraki oyun için sincap olur.

Okudunuz mu?  Çocuklara icin: Meyveler Kitabı (Meyveleri taniyalim)

DOĞRU SIRALA
Bütün çocuklar sıralarında otururlar. Öğretmen bunlardan 6–8 tanesini çağırarak yazı tahtasının önünde yüzleri arkadaşlarına dönük olarak tutar ve hepsine bir isim verir. ( Örneğin; Renkler, Kuş isimleri, Şehir ismi veya oyuncak isimleri gibi ) Bundan sonra oturanlar sıralarının üzerine başlarını koyarak gözlerini kaparlar. Öğretmen tahtadakilerin yerlerini değiştirir. Bundan sonra herkes bakar, bir kaç gönüllü istenir. Bu gönüllüler arkadaşlarının yer ve isimlerine göre onları tekrar dizerler.

Okudunuz mu?  Yalnız kalmamak için bakış açınızı değiştirin

ÜÇ KÜÇÜK KUZU
Bir çocuk ( Büyük Kurt ) sınıfın önünde ve ayaktadır. Diğerleri yerlerinde oturmuştur. Kurt, sıraların arasında dolaşır. Üç küçük kuzunun ellerine vurur ve yine sınıfın önüne gelerek ; “hurr, hurr” der. Bu kelimeler ile birlikte ellerine vurulan üç kuzunun yerlerini değiştirmesi gerekir. Kurt da bu kuzulardan birinin yerine oturmaya çalışır. Ayakta kalan kuzu bir sonraki oyun için Kurt olur. Oyun böylece devam eder.

KARŞILA VE GEÇ
Öğretmen sınıfın önünde ve ortadadır. İki elinde birer silgi veya fasulye torbası tutar. Sağ ve sol gerisinde iki öğrenci vardır. İşaret verildiğinde bu iki öğrenci öğretmenin elindeki silgileri alır ve sıraların yanında koşuya başlar. Bu öğrenciler arkada karşılaşırlar. Öğretmene silgiyi önce getiren oyunu kazanır.

BEKÇİ KÖPEĞİ:
Bir yere bir cisim ( Nesne ) konur. Yanında gözleri kapalı bir bekçi köpeği durur. Diğer öğrencilerden birisi sessizce nesneyi oradan almaya çalışır. Eğer köpeğin haberi olmadan onu alabilirse, bir dahaki oyun için “Bekçi Köpeği” olur. Eşya alırken köpek farkına varırsa “hav hav” diyerek arkadaşını yakalar. O zaman yeni bir bekçi köpeği seçilir.

FASULYE TORBASINI BULMA
Çocuklar elleri arkada olmak üzere omuz omuza bir daire yapar. Bir çocuk ortadadır. Birisine bir fasulye torbası verilir. Dairedeki öğrenciler bunu elden ele verirler. Ortadaki öğrenci fasulye torbasının nerede ( kimde ) olduğunu bulmaya çalışır. Eğer tahmini çok uzun sürerse başka bir oyuncu ile değiştirilir.

MEYVE SEPETİ:
Bir öğrenci sınıfın önünde durur. Diğerleri yerlerinde otururlar ve hepsine 4 çeşit meyve ismi verilir. Öndeki öğrenci ” Elmalar ” deyince adı elma olanlar ayağa kalkar, yerlerini değiştirir. Bu arada ayaktaki oyuncu kendine bir yer bulmaya çalışır. İkincide başka grup meyve ismini söyler. Bu kez de bu meyveler yer değiştirir. Eğer ebe ” Meyve Sepeti ” derse her cins meyvenin yerlerini değiştirmesi gerekir.

Okudunuz mu?  Çocuklara Resimler: Meyveler - Boyama

AVCI ADAM
Bir lider seçilir. Bu lider, herhangi bir yöne doğru yürür ve ” Kim benimle ördek ( Ayı, Tilki, Geyik ) avlamaya gelir ?” der. Bütün çocuklar arkasına dizilir ve aynı şekilde lider (avcıyı) izlerler. Avcı dönüp hepsini görünce silahını onlara çevirir ve ” Bum ” der. Bunun üzerine ayaktaki çocuklar koşarak kendi yerlerine otururlar. Kim yerine önce oturmuşsa bir dahaki sefere o lider ( Avcı ) olur.

BALONLA DANS
Müzik eşliğinde dans ederlerken havaya atılın balonu da düşürmemeye çalışırlar. Balon yere düştüğünde hepsi donar kalır. Öğretmen müziği keser. Çocuklara dokunmadan onları güldürmeye çalışır. İlk gülen diğer oyunda öğretmenle birlikte diğerlerini güldürmeye çalışanlardan olur. Tek kişi kalana kadar oyun sürer. Oyunun galibi günün en ciddisi ilan edilir.

RESMİ BİL
Çocuklar uygun bir zemine (sandalye, minder vb.) otururlar. Öğretmen, arkası dönük resimli kartlardan çocuklara birer tane verir. (Top, bebek, araba, lego, bardak, çiçek, tavşan… vs).
Diğerlerinin resmi görmemesi sağlanır. Çocuklar sıra ile ellerindeki resmin özelliklerini söyleyerek, arkadaşlarının bu nesneyi tanımalarını ister. İlk tanıyan başarılı olur.

MANDAL TAKMACA
Sınıf iki gruba ayrılır. Her grubun önüne birer daire çizilir. Gruplardan birer kişi seçilir ve derin kolda tek sıra duran gruplarının tam karşısında ayakta dururlar. Çizilen dairelerin içinde eşit sayıda mandal konur. Müzik başladığında her çocuk sırayla bir mandal alır ve karşıdaki arkadaşının giysisine asar. Önce bitiren grup alkışlanır

MAVİŞ (DONDUM)
Çocuklar sınıf içinde dağılırlar. Bir kişi ebedir. Ebe, ebeliği başkasına devretmek için arkadaşlarına dokunmaya çalışacaktır. Ebe dokunmadan önce çocuk mavi dışında herhangi bir renk söyleyip, donar kalırsa, korumalı olacaktır ve ebe onu ebeleyemez. Donup kalanın başkası tarafından dokunulup çözülmesi gerekir. Mavi diyen ebe olur.

MISTIK
Oyun için biri seçilir ve sınıfın bir köşesine gider. Diğer çocuklara birer yakılmış mum verilir. Elinde mum olan çocuklar Mıstık’a yaklaşırlarken “Mustafa, Mıstık, arabaya kıstık, bir mum yaktık, seyrine baktık” derler. Mıstık, ayağa kalkar ve mumları üflemeye başlar. En son kimin mumu sönerse o Mıstık olur.

SAYILAR
Oyun için sınıf üç gruba ayrılır. Üç tane 6, üç tane 7, üç tane 8, üç tane 9 yazılı kartlar gruplara denk şekilde dağıtılır. Sınıfın orta yerine küçük bir daire çizilir. Öğretmen, “6’lar!” dediğinde kartında 6 yazılı çocuklar hemen daireye girerler. En son kim girerse, sevimli bir ceza alır.

UYKUCU HOROZ
Tüm çocuklar yumurta olup, yere otururlar. Uyur gibidirler ve gözlerini açmazlar. Öğretmen tek tek başlarına dokunur. Başına dokunulan çocuk, sessizce kalkar ve öğretmenin peşinden gelir. Son çocuk kalana kadar, öğretmen çocukların başlarına dokunarak kaldırır. Sona kalan çocuğun etrafında sessizce halka olunur. Ve birden, “uykucu horoz, uykucu horoz kalk artık!” diye bağırırlar. Uykucu horoz arkadaşlarını yakalamaya çalışır.

HAYVAN MÜZESİ
Bir müze bekçisi seçilir. Diğer çocuklar, müzedeki hayvanlar olurlar. Her çocuk, hangi hayvan olacağını kendi seçer, masanın üzerine çıkıp heykel olurlar. Müze bekçisi mumyaları inceler ve müzeden çıkar. Hayvanlar bekçi gidince canlanır, hareket etmeye başlarlar. Bekçi aniden geri döner ve hareket halindeki mumyaları yanar. En sona kalan mumya oyunu kazanır ve müze bekçisi olur.

Okudunuz mu?  Karakter Sahibi Bir İnsanın Özellikleri

UÇTU, UÇTU… UÇTU
Oyun, “uçtu, uçtu güvercin uçtu” gibi uçan bir hayvanla başlar. Eğer uçan bir hayvan söylendiyse çocuklar ellerini kaldırıp “uçar!” Diye bağırırlar. Eğer uçmayan bir hayvan söylendiyse çocuklar ellerini yere vurup “uçmaz!” Diye bağırırlar.

MİKROP
Sayışmacayla seçilen çocuk mikrop olur. Arkadaşlarına dokunarak onlara hastalık bulaştırmaya çalışır. Diğerleri de mikroptan kaçmaya çalışırlar. Hastalık kapan çocuk, hasta rolü yaparak yere oturur. En sona kalan çocuk diğer oyunda mikrop rolünü alır.

PARA KİMDE?
Sınıf iki gruba ayrılıp karşılıklı masalara geçerler. Öğretmen parayı bir grubun eline verir. Grup üyeleri parayı karşı gruba sezdirmeden masa altında elden ele dolaştırırlar. Karşı grup “Turist geldi!” dediğinde para dolaştıran grup ellerini yumruk şeklinde havaya kaldırırlar. Paranın kimde olduğunu tahmin ederler

HEYKEL
Bir ebe seçilir. Ebe diğer çocukları yakalamaya çalışır. Ebe çocuklara yaklaştığında çocuklar çeşitli pozisyonlarda heykel olurlar. Donup kalırlar. Henüz heykel olmamış olanlar heykelleri çözmek için ellerinde çivi, çekiç varmış gibi davranarak arkadaşlarını heykellikten kurtarırlar. En sona kim kalırsa ikinci oyunda ebe olur.

TRAFİK IŞIKLARI
Çocuklar öğretmen karşısında yan yana dururlar. Her biri bir aracı canlandırıyorlardır. Öğretmen trafik lambalarının renkleri olan kırmızı sarı ve yeşil renklerinden birine sahip olan bir nesne söyler. Çocuklar söylenen nesnenin rengini düşünür ve rengi trafik ışığı gibi düşünerek uygun davranışta bulunurlar. Örneğin çilek denmişse kırmızı ışığın gereği dururlar, çimen denmişse yeşil ışığın gereği harekete geçerler. En sona kalan oyunu kazanır.

EVİM- OKULUM- SINIFIM:
Yere birkaç metre aralıklarla iki çizgi çekilir. Oluşan üç alandan biri evim; biri okulum; diğeri de sınıfım diye adlandırılır. Öğretmen hangi alanın adını söylerse çocuklar o alana koşarlar. Yanılan oyundan ayrılır. Öğretmen yönergelerin temposunu arttırarak veya ardı ardına aynı alanın adını söyleyerek şaşırtmalarda bulunur

HOPLAYALIM, ZIPLAYALIM (bekçi baba)
Çocuklar sınıf içinde dağınık yerleşirler. Zıplayarak sözleri söylerler: “hoplayalım, zıplayalım, gökten elma toplayalım. Bekçi baba geldi!” hepsi yere yatar ve bekçi baba hiç kıpırdamayan bir çocuğu diğer oyunda bekçi baba olarak seçer.

SANDALYE KAPMACA
Sınıf mevcudundan bir eksik sayıda sandalye sınıfın içinde düzenlenir. Oyuncular müzik eşliğinde dans ederek sandalyelerin etrafında dönerler. Müzik durduğunda herkes bir sandalye kapar ve oturur. Bir kişi ayakta kalacaktır. Ayakta kalan oyundan ayrılır. Diğer turda bir sandalye daha eskitilir. Tek kişi kalana kadar oyun sürdürülür.

MİNDER KAPMACA
Sınıf mevcudundan bir eksik sayıda minderler sınıfın içinde düzenlenir. Oyuncular müzik eşliğinde dans ederek minderlerin etrafında dönerler. Müzik durduğunda herkes bir minder kapar ve oturur. Bir kişi ayakta kalacaktır. Ayakta kalan oyundan ayrılır. Diğer turda bir minder daha eskitilir. Tek kişi kalana kadar oyun sürdürülür.
KÖR RESSAM
Tahtaya gözleri olmayan bir insan kafası çizilir. Kör ressam olan çocuk gözleri bağlı iken tebeşirle resme göz çizmeye çalışır. Çocuklar sırayla kör ressam olurlar.
KOL ALTINDA KOVALAMACA
Çocuklar ikişer ikişer eşlenirler. Eşler karşılıklı durup kollarını birleştirip kaldırarak sınıf içinde dağınık olarak yerleşirler. İki çocuk ise boştadır. Bunlardan biri kovalayan, biri ise kovalanandır. Kovalamaca sırasında sınıf içinde kollarını birleştirmiş olan çocukların kollarının altından geçmek zorundadırlar.

Okudunuz mu?  Derin Düşünmek

ÇORAPLAR – AYAKKABILAR
Sınıf iki eşit gruba ayrılır. Oyun alanının bir başına ve bir de sonuna ikişer daire çizilir. Çocuklar çoraplarını çıkarıp ilk daire içine koyarlar. İkinci dairenin içine de ayakkabılarını koyarlar. Yarışma başlayınca çocuklar sırayla ilk önce ilk daireye giderek çoraplarını, ikinci daireye giderek ayakkabılarını doğru bir şekilde giyerek, sıranın arkasına geçer, yerini arkadaşına bırakır. Oyun her çocuk yarışana kadar devam eder.

GİYME-ÇIKARMA YARIŞI
Çocuklar iki gruba ayrılır, her gruba birer yelek verilir. Sıra ile gruptakiler yelekleri giyip-çıkarırlar. Turu ilk tamamlayan grup, oyunu kazanır.

DUDAK OKUMA
Çocuklar öğretmeni rahatlıkla görebilecekleri biçimde otururlar. Öğretmen ses çıkarmadan sadece dudaklarını oynatarak bir şeyler söylerken çocuklar da öğretmenin ne söylediğini anlamaya çalışırlar.

EŞLİ 1–2–3 OYUNU:
1, 2, 3, 4 ve 5 sayılarının her birine eşli yapılabilecek devinimler atanır. Müzik eşliğinde dans edilirken birden müzik durdurulur ve öğretmen beş sayıdan birini söyler. Herkes eşini bulur ve ilgili devinimi gerçekleştirir.

EŞLİ DUYGULAR OYUNU
Eşli oynanacak bir oyundur. Eşler oyun başlamadan belirlenir. Her duygu adına eşli yapılabilecek bir hareket tayin edilir. Örneğin mutluluk deyince eşler bir birine sarılır. Kızgınlık deyince eşler birbirlerine sırtlarını dönerler vs. Müzik eşliğinde dans edilir. Müzik susar ve öğretmen bir duygu adı söyler. Eşler doğru hareketi yapmaya çalışırlar.

ALKIŞTAN BUL
Ebe sınıftan çıkarılır. Kalan çocuklar bir eşyayı saklarlar. Ebe içeri çağrılır. Ebe eşyanın bulunduğu yere yaklaşınca çocuklar kuvvetlice; uzaklaşınca hafifçe alkışlarlar. Ebe bu ipucuyla eşyanın yerini bulmaya çalışır.

ÖRDEK VE KAZ
Bir çocuk kaz olur ve gözleri bağlanır. Diğerleri dağınık biçimde yere otururlar. Oturanlardan biri ördektir. Ördek vak vaklar ve kaz onu sesinden kim ve nerede olduğunu bulmaya çalışır.

EN SEVDİĞİM MEYVE
Çocuklar yerde halka şeklinde otururlar. Öğretmen bir çocuğun adını söyler ve topu ona atar. Çocuk topu tutar ve en sevdiği meyvenin adını söyler. Başka bir arkadaşına topu atar ve oyun sürer.

KAR TANELERİ
4–5 öğrenci rüzgâr olur. Diğerleri kar taneleridirler. Rüzgâr grubu kol kola girerek kar tanelerine doğru üfler. Kar taneleri rüzgârın estiği yöne doğru savrulurlar.

UZAYLI KONUŞMASI
Gönüllü iki çocuk seçilir. Çocuklar uzaylı rolündedirler. Kendi aralarında uzaylı diliyle saçma sapan konuşurlar. Konuşurlarken kelimelerin anlamları belli değildir ama hayret, kızgınlık, sevinç, hüzün, yorgunluk vs. duyguların vurgularının verilmesi önemlidir.

GİYSİ GİYDİRME
Çocukların palto, atkı, eldiven, bere, yelek gibi giysilerinden bolca alınır ve oyun alanına konur. Bir manken ve bir giydirici olarak iki grup sayışmaca ile seçilir. Müzik başladığında hiç hareket etmeyen mankenleri giydiriciler oyun alanındaki giysilerle giydirmeye başlarlar. Giysiler tükendiğinde oyun biter ve mankenlere giydirilen giysi sayısı karşılaştırılır. En fazla giysi giydiren grup alkışlanır.

Okudunuz mu?  Üvey anne ve öksüz kız

NE SESİ?
“Ne sesi?” oyunu için masalara geçilip, sandalyelere oturulur. Çocuklar gözlerini, masaya yatarak kapatırlar. Bu sırada, onlara çeşitli sesler dinletilir. (Anahtar sesi, alkış, tef, kapı açma vb.) Bu seslerin neye ait olduğunu tahmin etmeleri istenir. Sesler hızlı yavaş, ince–kalın vb. şekillerde çıkarılarak, oyun zenginleştirilir.

NE SESİ? (taşıtlar)
“Ne sesi?” oyunu için masalara geçilip, sandalyelere oturulur. Çocuklar gözlerini, masaya yatarak kapatırlar. Bu sırada, onlara çeşitli taşıt sesleri dinletilir. Bu seslerin hangi taşıta ait olduğunu tahmin etmeleri istenir. Sesler hızlı yavaş, ince–kalın vb. şekillerde çıkarılarak, oyun zenginleştirilir.

EL-ÇIRPMA
Çocukların isimlerini “el-çırpma” ritmi ile söyleme çalışmaları yapılır. Her çocuğun isimi sıra ile el çırparak söylenir (As-lı… Zü-be-yir gibi).

SICAK – SOĞUK
Bir çocuk ebe seçilir, sınıftan çıkarılır. Küçük bir oyuncak sınıfta bir yere saklanır. Ebe geri çağrılır. Ebe, oyuncağın bulunduğu yere yaklaşınca çocuklar sıcaklamış gibi; uzaklaşınca üşümüş gibi davranırlar. Ebe bu ipuçlarıyla oyuncağı bulmaya çalışır.

DEVE CÜCE PİRE KENE
Öğretmenin yönergelerine göre deve denildiğinde, ayağa kalkılır. Cüce denildiğinde oturulur. Pire denildiğinde küçücük olunur. Kene denildiğinde zıplanır. Şaşıran oyundan çıkar.
MA-ZÜ-Fİ-A-ZE
Çocuklar sınıftaki hayvan desenli halının üzerinde karışık dururlar. Öğretmen “ma” dediğinde maymuna, “zü” dediğinde zürafaya, “a” dediğinde aslana, “fi” dediğinde file, “ze” dediğinde zebraya geçerler. Açıkta kalan oyundan ayrılır.
HOP HOP HOPLARIZ
Çocuklar sınıf içinde dağınık yerleşirler. “Hop hop hoplarız, Zıp zıp zıplarız,Akşam olunca erken yatarız”şarkısını söyleyerek zıplarlar ve yere kapanırlar. Öğretmen bir çocuğun üzerini bir örtü ile örter. Çocuklar ayağa kalkarlar ve kimin üzerinin örtülü olduğunu bulmaya çalışırlar.
YAĞMUR- ŞİMŞEK- RÜZGÂR- DOLU
Her kelime için bir devinim atanır. Öğretmenin verdiği yönergeye uygun olarak çocuklar doğru hareketi yaparlar. Şaşıran oyundan çıkar.

ESKİ MİNDER
Eski minder yüzünü göster,
Göstermezsen bir poz ver
Güzellik mi, çirkinlik mi?
Havuz başında heykellik mi?
Yoksa başka bir şey mi?
Şarkının sözlerine uygun hareketlerle oyun oynanır.

SANA KİM VURDU?
Bir ebe seçilir. Ebe yere etrafını görmeyecek şekilde oturur. Diğer çocuklar ebenin çevresini alır. Biri ebenin sırtına hafifçe vurur. Sonra ebe gözlerini açar ve ona kimin vurduğunu tahmin etmeye çalışır.

EMİR KOMUTA
Öğretmen ardışık birkaç sözel emir verir. Çocuk, yönergeleri aklında tutup doğru sırayla uygular. ( Özen, ayağa kalk, üç kere zıpla, Meltem’i yanağından öp, yerine otur gibi…)

ENERJİN VAR MI?
Müzik eşliğinde çocuklar tüm enerjilerini harcamak istermişçesine hareket ederler. Kural bir an bile durmamaktır. En sona kadar dayanabilen çocuk alkışlanır ve günün en enerjik çocuğu seçilir.

BÜYÜ-KÜÇÜL
Öğretmen “büyü büyü büyü” dedikçe çocuklar bedenleriyle büyürler, “küçül küçül küçül” dedikçe bedenleriyle en küçük hali alırlar.

EŞİNDEN UZAK DUR
Sınıf ikili gruplara ayrılır. Müzik eşliğinde dans edilirken birden müzik durur ve eşler sınıf içinde birbirinden en uzak yere gitmeye çalışırlar. Öğretmen çiftleri tek tek kontrol ederek birbirine en uzak yerde bulunan çifti tespit eder, çift alkışlanır.

NESİ VAR?
Ebe bir nesneyi aklından tutar. Çocuklar “nesi var?” dedikçe ebe tuttuğu nesnenin renginden, şeklinden, boyutundan, kullanım şeklinden, kullanım alanından vs. ipucu verir. Çocuklardan hangisi nesneyi bilirse diğer oyunda ebe olur.

Okudunuz mu?  Çocuklar için sesli dini hikayeler dinle

KANAT ALTINDAN GEÇME
Bir kişi (öğretmen) kartal olur. Sınıfa arkası dönük ve ayakta kollarını kanat çırpar gibi yavaş yavaş hareket ettirir. Çocuklar sırayla kartalın kanatlarına değmeden kanat altından geçmeye çalışırlar. Oyunu zorlaştırmak için kanat çırpma hızlandırılabilir.

TREN
Bir kişi lokomotif olur. Sınıf içinde duraklar belirlenir. Çocuklar çeşitli durak yerlerinde beklerler. Tren duraklarda durdukça lokomotifin sonuna eklenirler.

EŞLİ GÜLMEME
Sınıf, ikişerli gruplara ayrılır. Eşler yüz yüze gözlerini birbirlerinden ayırmadan bakarlar. Amaç hiç gülmeden en sona kalabilmektir. Gülen çiftler oyundan çıkarlar.

BOVLİNG
Ahşap bloklar üst üste dizilir. Bovling oyunu gibi topla bloklar devrilmeye çalışılır.

MEKTUP VAR
Çocuklar halka olurlar ya da dağınık biçimde yerleşirler. Bir ebe seçilir. Ebe, elindeki zarfla halka dışında dönerek”mektup var, mektup var “diye bağırır. Zarfı bir arkadaşının arkasına bırakır. Arkasına zarf bırakılan çocuk, “postacı, zarfını düşürdün!” der ve yağ satarım oyunundaki gibi kovalamaca başlar.

TOP TUTMA
Çocuklar sınıf içinde dağınık ve ayakta yerleşirler. Orta boy bir top elden ele isim söylenerek atılır. Topu düşüren oyundan çıkar.

TELEVİZYONCULUK
Çocuklara televizyonda gördükleri haber anlatan, program sunan kişilerin kim oldukları sorulur. Sonra çocuklar ikili eş yapılarak, biri spiker diğeri kameraman olur. Çocuklardan biri bir olayı anlatırken, diğeri onu çeker. Çocuklara kamera olarak kullanmaları için WC kâğıdı rulosu, oyuncak kamera, ilaç kutuları vb. verilebilir.

ŞAPKA
Çocuklar halka olurlar. Bir şapka müzik eşliğinde kafadan kafaya dolaşır. Müzik durduğunda şapka kimdeyse bir şarkı söyler.

MANTARLAR
Çocuklar sınıf içinde dağınık olarak yerleşirler. Bir çocuk mantar toplayıcısıdır, diğerleri mantar… Mantar toplayıcısı, mantarların kafalarına bastırarak onları oturtmaya çalışır. Oturan mantar 10’a kadar saydıktan sonra tekrar ayağa kalkabilir. Mantar toplayıcısının amacı tüm mantarları oturtabilmektir.

ÖRDEK NEREDE?
Bir ebe seçilir. Gözleri bağlanır. Diğer çocuklar kazdır ve yerde otururlar. Yerde oturanlardan biri ördektir ve diğerleri “tıss tıss” diye ses çıkarırken, ördek “vak vak” diye ses çıkarır. Ebe gözleri bağlı şekilde ördeği karışık sesler arasından bulmaya çalışır. Ayrıca hangi arkadaşı olduğunu da tahmin etmesi gerekir.

KARŞITINI BUL
Öğretmen, “ben size bir sözcük söyleyeceğim, siz de o sözcüğün taşıdığı anlamın karşıtı anlam taşıyan bir sözcük bulup söyleyeceksiniz” der. Örneğin ; büyük-küçük, şişman-zayıf, beyaz-siyah, uzun-kısa, kalın-ince vb. öğretmen söyler, çocuklar yanıtlar.


mutemenna
Allahu teala razı olsun inş…


Medine
bu oyunu sevdim :p
Allah razı olsun…


mum
Allah razı olsun, hepsi harika ve çok güzel.


okul öncesi sınıfta oynanan oyunlar, okul öncesi araçla oynanan oyunlar, anasınıfında oynanan oyunlar

Bu kategoride yer alan Çocukların Bilgisayar Kullanmasının Yararları ve Zararları başlıklı yazımızı da okumanızı tavsiye ederiz.
Ξ Bir cevap yazın

Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Ders Kitabı TIKLA! Sınıf Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Akrostiş Şiir
Forum Duası Copyright © 2007-2023
Gizlilik Politikası İletişim

Okul öncesi eğitimde oynanan oyunlar Başlıklı Yazımızın Yanında Websitemiz İslami bilgilerden, Dini Sorular, Cevaplar, Hac, Meal, Cennet, Cehennem, Farz, Sünnet, Hanefi, Şafii, Rüya yorumları, Gusül, Abdest, İmanın şartları, Namaz, Oruç, Kuran Sureleri, Ayetleri, Hadis, Dualar, İslamda Aile Tavsiyeleri, Kadın İle İlgili Konular, İbadet, İman, Mezhep, Hanefi, Şafii, Maliki, Hambeli, İslamın Şartları, Diyanet, Eğitim, Sohbet, Arapça, Hayırlı Geceler, Zekat, Mahrem Sorular, Evlilik, Sahabe Hayatları, Salavat,Dini Hikayeler, Günah, Helal, Haram, Tecvid, Yemin, Sadaka, Siyer, Fıkıh, Ahlak Gibi Konular İçermektedir.