Anasayfa
8 Mayıs 2021, 5:49
Cenaze
Yönetici

Şafii mezhebine göre defin nasıl oluyor ?

Şafii mezhebine göre defin nasıl oluyor ?

hasene
bir yerde okuudm safi mezhebine mensup biri olunca hanefi mezhebine gore defin edilir diyodu . ama safi olarak yasamis insan neden hanefi mezhebine gore defin ediliyo acaba ?

bu bilgi dogrumu degilse dogrusu nedir acaba?


Cevap: safi mezhebine gore defin nasıl oluyor ?

mumsema
< bir yerde okuudm safi mezhebine mensup biri olunca hanefi mezhebine gore defin edilir diyodu . ama safi olarak yasamis insan neden hanefi mezhebine gore defin ediliyo acaba ?

Okudunuz mu?  Cenazede okunan duayı bilmeyen kimsenin ne yapaması gerekir?

bu bilgi dogrumu degilse dogrusu nedir acaba? >
Defin işinde Mezhepler arasında pek bir fark yok zaten:) Gerekli işlemler yapıldıktan sonra ölü alınır ve açılan mezara konur.

nerde okuduğunuda keşke yazsaydın. yanlış bilgilendirme.

Şafii Mezhebinde Ölen Müslümana Yapılması Vacib Olanlar:

  1. Ölünün Yıkanması
  2. Ölünün Kefenlenmesi
  3. Cenaze Namazı
  4. Cenazeyi Defnetmek

Şafii Mezhebine göre Cenazeyi Defnetmek

a. Cenaze, kokusu duyulmayacak ve yırtıcı hayvanların cesedi parçalamasına engel olacak kadar derine, yüzü kıbleye dönük olarak gömülmelidir. Kabir’in en uygunu, orta boylu bir kişinin ellerini havaya kaldırdığı boydaki bir derinlikte olmasıdır. Kabir’in genişliği ise 1 zira ve 1 karış olmalıdır. Hz. Peygamber Uhud şehidleri hakkında şöyle buyurmuştur:
Kabri derin kazın, genişletin ve güzelleştirin![18]
b. Ölüyü sağ kolu üzerine yatırıp yüzünü kıbleye çevirmek vacibdir.
Eğer ölünün yüzü kıbleye çevril memişse, onun üzerine toprak atılıp kapatılmış – olsa da -cesedin bozulmadığı kanaati varsa- kabri yeniden eşip ölüyü kıbleye çevirmek vacib, yüzünü toprağa koymak ise mendubdur.
c. Eğer toprak sert ise kabire Iahd yapmak sünnettir.
Çünkü Sa’d b. Ebî Vakkas, ölüm hastalığı esnasında şöyle demiştir: ‘Hz. Peygamber’in kabrine yapıldığı gibi, benim kabrime de Iahd yapın ve üzerime tuğla koyun’.[19]
Lahd, kıble tarafındaki duvarın altını, cesedin sığabileceği kadar oymaktır. Toprağın, cenazenin üzerine atılmaması için lahd’in önü ince ve uzun taşlarla kapatılmalıdır. Eğer toprak gevşekse, şak yapmak men-dubtur. Şak, kabrin tam ortasında cenazenin sığabileceği kadar bir çukur açmak, o çukurun iki tarafını da tuğla ve benzeri şeylerle yükseltip -cesedin üzerine toprak düşmemesi için- üzerini taşla örtmektir.
d. Ölü, teneşirden aşağıya ve kabre indirilirken baş tarafından tutulup indirilmelidir.
Haris, namazını Abdullah b. Zeyd’in kıldırmasını vasiyet etmişti. Abdullah onun cenaze namazını kıldırdı. Sonra onu ayakların geldiği taraftan kabre soktu ve ‘Bu sünnettendir’ dedi.[20]
Ölünün en yakın erkek akrabalarından bir veya iki kişinin, düzeltmek için kabre inmeleri sünnettir. Ölüyü lahd’e yerleştiren kişi ‘Bismillah! ve ala sünneti rasûlullahi’ (Allah’ın ismi ve Peygamber’in sünnetiyle) demelidir. Çünkü Hz. Peygamber böyle demiştir.
İbn Ömer’den şöyle rivayet edilmiştir: Hz. Peygamber, cenaze kabre konulduğu vakit şöyle derdi: ‘Allah’ın adıyla ve Rasûlullah’ın sünneti üzerine…’[21]
Cenaze Teşyî’nin Âdabı ve Bu Husustaki Bid’atlar
Cenazeyi kabre kadar teşyî etmek, erkekler için müstehabdır.
Berâ b. Âzib şöyle rivayet etmiştir: ‘Hz. Peygamber, cenazenin arkasından gitmemizi, hastaları ziyaret etmemizi, aksıran kişiye ‘yerhamu-kellah’ dememizi, davete icabet etmemizi, mazlumun yardımına koşmamızı emretti’.[22]
Ölü defnedildikten sonra mezarlıktan ayrılmak müstehabdır. Hz. Peygamber şöyle buyurmuştur:
Kim cenaze namazı kılınıncaya. kadar cenazede hazır olursa ona bir kırat, kim de gömülünceye kadar cenazede hazır bulunursa ona da iki kırat vardır. ‘İki kırat nedir?’ diye sorulduğunda, Hz. Peygamber şöyle buyurmuştur: ‘İki büyük dağ kadar sevap vardır, demektir.[23]
Kadınlara gelince, onların cenazeyi teşyî etmeleri müstehab değildir. Belki kadınların cenazeyi teşyî etmeleri sünnetin terki demektir. Çünkü Hz. Peygamber’in tavsiyesine aykırıdır.
Ümmü Atiyye şöyle demiştir: ‘Biz kadınlar, cenazeleri takip etmekten nehyolunduk. Cenazenin arkasından gitmek bizim üzerimize farz kılınmadı’.[24]
Hz. Ali’den şöyle rivayet edilmiştir: Hz. Peygamber, bazı kadınların oturduğunu gördü ve dedi ki:
– Neden burada oturuyorsunuz?
– Cenazeyi bekliyoruz.
– Cenazeyi siz mi yıkayacaksınız?
– Hayır.
– Cenazeyi siz mi taşıyacaksınız?
– Hayır.
– Onu kabre indirecekler arasında bulunacak mısınız?
– Hayır.
– O halde dönün![25]
______________________
[18] Ebu Dâvud/3215, Tirmizı/1713, (Hişam b. Amr’dan)
[19] Müslim/966
[20] Ebu Dâvud/3211
[21] Ebu Davud/3213, Tirmizî/1046
[22] Buharî/1182
[23] Buharı/1261, Müslim/945, (Ebu Hüreyre’den)
[24] Buharî/1219, Müslim/938
[25] İbn Mâce

Okudunuz mu?  Kabir Üzerine Oturmak Mekruhtur

Büyük Şafii Fıkhı


Yanıt: Şafii mezhebine gore defin nasıl oluyor ?

hasene
Allah razı olsun . okudugum yerdede kaynak belirtilmemisti oyuzden tereddutte kalmistim .


şafi mezhebinde mezar nasıl olur, kimler gece cenaze defneder, Gosil

Ξ Bir cevap yazın

Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Ders Kitabı TIKLA! Sınıf Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Akrostiş Şiir
Forum Duası Copyright © 2007-2023
Gizlilik Politikası İletişim

Şafii mezhebine göre defin nasıl oluyor ? Başlıklı Yazımızın Yanında Websitemiz İslami bilgilerden, Dini Sorular, Cevaplar, Hac, Meal, Cennet, Cehennem, Farz, Sünnet, Hanefi, Şafii, Rüya yorumları, Gusül, Abdest, İmanın şartları, Namaz, Oruç, Kuran Sureleri, Ayetleri, Hadis, Dualar, İslamda Aile Tavsiyeleri, Kadın İle İlgili Konular, İbadet, İman, Mezhep, Hanefi, Şafii, Maliki, Hambeli, İslamın Şartları, Diyanet, Eğitim, Sohbet, Arapça, Hayırlı Geceler, Zekat, Mahrem Sorular, Evlilik, Sahabe Hayatları, Salavat,Dini Hikayeler, Günah, Helal, Haram, Tecvid, Yemin, Sadaka, Siyer, Fıkıh, Ahlak Gibi Konular İçermektedir.