Anasayfa
28 Ağustos 2021, 8:27
Sohbet
Yönetici

Disiplin Nedir? Disiplinin Amacı Nedir?

Disiplin Nedir? Disiplinin Amacı Nedir?

Hoca
DİSİPLİN NEDİR?

Disiplinin amacı; çocuğa istenilen davranış ve alışkanlıkları öğretmek ve kendisini denetleyebilecek seviyeye ulaşmasını sağlamak olmalıdır.

İster öğretici olun, ister anne – baba; disiplin kurallarını öğretebilmeniz için, öncelikle onunla konuşarak uyum sağlamalısınız.

Ev ortamında disiplin; o evin ve ailenin değer, düşünce ve davranışlarına uygun yapılması ve yapılmaması gereken davranışları ele alan tedbir sistemi, yani bir davranış düzenidir.
Disiplinin amacı; çocuğa, istenilen davranış ve alışkanlıkları öğretmek ve kendisini denetleyebilecek seviyeye ulaşmasını sağlamak olmalıdır.
Disiplin Türleri
1 – Kuvvete, Otoriteye Dayanan Disiplin Çocuğun kendine güvenini ortadan kaldıran, şahsiyetini silikleştiren bir dış kontrollü disiplin şeklidir. Çocuk çok sıkı bir denetimde tutulur, en küçük hata ve yanlışları bile göz ardı edilmez. Evde çok sıkı kurallar ve yasaklar hâkimdir. Sözel (kızma, hakaret etme, tehdit) ve fiziksel (dövme, bodruma kapatma, çimdikleme) cezalar hep ön plandadır.
Bazı çocuklar bu yönteme katlanır; son derece kuralcı, sessiz, uslu ve dürüst olarak yetişebilirler ama son derece miskin, teşebbüs kabiliyetinden yoksun, korkak ve dalkavuk bir karakter geliştirirler.
Bu disiplin yöntemi, bazı çocukları da tam tersine bir zorba, bir isyankâr olmaya yönlendirici etki yapar.
Aşırı İtaat: Toplumumuzda itaatkâr ve uslu çocuklar çok takdir edilir. Ancak sürekli itaate zorlanan, kendini denetleme fırsatı kendisine verilmeyen bir çocuk, müstakil karakter edinemez. Yani hep aşırı bir dış kontrolle davranışlarının düzenlenmesine alışan çocuk, içsel kontrollerini geliştiremez. Kendisine sürekli ne yapması gerektiğini söyleyen anne – babasını bulamadığı anda, ilk karşılaştığı otoriter kişinin tesirine girer. Toplumda kötü arkadaş yoluyla, kötü alışkanlıklara kapılıp giden çocuklar, aşırı uyum ve itaate alıştırılmış çocuklardır.
2 – Gevşek Disiplin
Gevşek disiplinde sınırsız hoşgörü anlayışı hâkimdir. Çocuğa aşırı sevgiyle beraber geniş bir özgürlük verilir. Çocuktan beklentiler çok azdır ve disiplin yok denecek seviyededir.
Bu disiplin türünde yetişen çocuklar, yetişkinliklerinde sorumsuz, vermeyi bilmeyen, hep alıcı, bencil, sabırsız, doyumsuz gibi menfî vasıflarıyla karşımıza çıkar.
3 – İç Kontrollü Özgür Disiplin (İç Denetim)
İç denetim, kişinin ön görülen kuralları kabullenmesi ve dış uyarılara gerek duymadan bu kurallara kendi kendine uyması, yani iç kontrolü kazanmasıdır. Önemli olan çocuğun istenilen davranış kurallarını büyükler hatırlatmadan edinebilmesidir.
Bu disiplin tarzı, çocuğu sorumluluklarıyla baş başa bırakır, kendi hareketlerinin sonucu olan bir özgürlük verir.1 Öz Denetimi Sağlamada Kurallar
Anne – baba, hatta diğer yakın aile büyükleri arasında çocuğun davranışlarına gösterilen tepki ve tutumların aynı olmasını sağlayın.
Çocuklara disiplin tekniklerini uygularken, yaş seviyelerini, karakterlerini ve özel durumlarını, fizyolojik ve psikolojik yapılarını mutlaka göz önünde tutun.
Çocuk için belirlediğiniz kurallara öncelikle kendiniz uyun.
Çocuğa, kuralların sebeplerini izah edin.
Belirlediğiniz kurallarda istikrarlı olun; zamana ve yere göre değiştirmeyin.
Beklediğiniz davranış şeklini net bir şekilde anlatın ve öğretin. Öğretilmeden uygulanan disipline, biz sadece yaptırım diyoruz. Disiplinde öz denetimin (çocuğun kendi kendini kontrol altına alabilmesi) sağlanması, dış kontrolle yaptırım gücü haline gelmemesi için kuralların öğretilmesi, izah edilmesi şarttır.
İster öğretici olun, ister anne – baba, disiplin kurallarını öğretebilmeniz için, öncelikle onunla konuşarak uyum sağlamalısınız.
Çocuğunuzla belirli zaman dilimlerinde, nitelikli beraberlik sağlayın. Bu beraberliğin teke tek olmasına ve yaptığınız şeylerin (oyun, gezi, spor, kitap okuma vb. …) çocuğunuzun yaşına, ilgisine ve sizin de zevkinize uygun olmasına dikkat edin.
Çocuğunuza doğru davranışları yerleştirmek için en etkili yöntemin ödüllendirme olduğunu unutmayın.
Çocuğunuz, olumlu bir davranışı öğrenirken, başlangıçta her o davranışı tekrarlayışında onu ödüllendirin. Davranış, yerleşmeye başlayınca ödüllendirmeyi aralıklı yapın.
Ödülün zamanını ve nasıl olacağını çocuk değil, siz seçin. Çocuk istedi diye ödül vermenin onu arsızlığa alıştıracağını unutmayın.
Çocuğunuzun olumsuz davranışlarına değil, olumlu davranışlarına odaklanın. Olumlu davranışlarını âdeta cımbızla arayın.
Çocuğa, ne yapmaması gerektiğinden çok, ne yapacağını öğretin.
İstediğiniz bazı davranışlar için çocuğunuzla bir sözleşme yapın. Yani çocuktan beklediğiniz davranışları beraberce tespit edin. Mümkünse sözleşme olarak kâğıda dökün. Neticenin ne kadar tesirli olduğunu gözlemleyin.
Çocuğunuzu olumsuz davranışlarının neticeleriyle karşılaştırın.
Meselâ, yemek vaktinde masaya gelmek istemeyen, yemek yemeyen çocuğunuza öğün arası yiyecek vermeyin veya sabah servisi kaçıran çocuğunuzu okula arabanızla değil, yürüyerek gönderin.
Çocuğunuzun yaptığı bir yanlışın arkasından doğrusunu bulmaya, düşünmeye yönlendirin.
Mesela: Bu davranışın doğru mu, yanlış mı? Yarına kadar bunu düşün ve değerlendir deyin.
Çocuğunuza yapma demek yerine, alternatif sunmaya çalışın.
Çocuğunuzun gerek olumlu, gerekse olumsuz davranışlarında kendisini değil, davranışlarını ele alın. Yani, övgü ve eleştirileriniz çocuğun davranışlarına olsun; kişiliğine değil.
Çocuğunuzu başkalarının yanında asla eleştirmeyin.
Çocuğunuzu başkalarıyla hiçbir zaman kıyaslamayın. Gerekiyorsa kendisiyle kıyaslayın.
Mesela: Geçen sene oldukça başarılıydın, istersen yine başarılı olabilirsin. deyin.
Çocuğunuza, gerektiğinde hayır denilmesi gerektiğini bilin.
Çocuğun davranışlarına sınır getirebilirsiniz; ama duygularına sınır getiremezsiniz. Onun için çocuğun olumsuz duygularını asla örtbas etmeyin. Yetişkinliklerinde terapistlerin kapısını en çok aşındıranlar, duyguları örtbas edilmiş; kendilerine olumsuz duygularının ifadesine fırsat verilmemiş çocuklardır.
Çocuğunuz sizi sevdiğini söyleyebildiği gibi, gerektiğinde; kızgın ve kırgın olduğunu da söyleyebilsin. Bu cesareti ona verin. İfade edilemeyen olumsuz duyguların kangrenleşerek, onarılmaz yara haline geldiğini unutmayın.
Çocuklara, duygularını ifade özgürlüğü verebilmek, ancak duyguları yansıtma yöntemiyle mümkündür. Duyguları yansıtma yönteminin, anne – baba ve eğitimciler için, üç yaştan ergenliğe kadar en güzel disiplin yöntemi olduğunu asla unutmayın.
Çocuğunuz bir sorunundan dolayı duygularını size açtığında hemen akıl ve mantığa dayanan izahlarla ona nasihat vermeye kalkışmayın. Duyguları yansıtma yöntemiyle önce onu anladığınızı gösterin.
Bu yöntem, size duygularını açan çocuğun sözlerini küçüklerde aynen; büyüklerde farklı kelimelerle tekrar ederek onu anladığınızı göstermenizden ibarettir.
Arifan Dergisi

Okudunuz mu?  Uluhiyet Tevhidi nedir?

Cevap: Disiplin Nedir? Disiplinin Amacı Nedir?

Leyli Rana
faydali bir paylasim Allah razı olsun mum


Cevap: Disiplin Nedir? Disiplinin Amacı Nedir?

MUUM
Allah (c.c.)hepinizden razı olsun yazanlara Allah uzun ömürler versin…


Cevap: Disiplin Nedir? Disiplinin Amacı Nedir?

BEYAZ_gul
Hocam ben ogluma güzel terbiye vermeye calisiyorum.
Anneanne ve Dedesi malesef bu durumu hiç anlamiyorlar.
Cocuktur buyusun oyle verirsin terbiyeyi o ne anlar Terbiyeden
diyorlar:(

Okudunuz mu?  Aileye mektup

Konu için ALLAH razı olsun Hocam çok güzel bilgiler.


yüzbin
Disiplin..

Disiplin nedir ve nasıl uygulanır?

Bir çocuğun mizacını değiştiremezsiniz çünkü bu onun doğasıdır, fakat kişiliğini şekillendirebilirsiniz. Kişilik, bir çocuğun doğal mizacı ile birlikte ortaya koyduğu davranışların tamamıdır. Bir çocuğun mizacı dağıtılmış iskambil kağıtları gibidir. Çocuğun kişiliği ise onun oyunu oynayış biçimidir. Ebeveynler çocuklarına ellerindeki kağıtlarla en iyi nasıl oynanabileceğini öğretebilirler.
Dr.William Sears, Martha Sears

Okudunuz mu?  Özel gün ve davetiyeler (okul öncesi eğitim)

Disiplin nedir?

Disiplin, kurallar dahilinde davranış eğitimi ya da doğru davranış ve hareketi geliştirmek için tasarlanmış talimat ve egzersizler anlamına gelir.
Disiplin, çocuklarınıza kazandırdığınız alışkanlıklar yoluyla ona, yaşama hazırlanmak için gerek duydukları araçları vermek demektir.
Disiplinin büyük çoğunluğu iyi davranışları özendirmektir, kalanı ise kötü davranışlara karşı takındığımız tavırdır.
Disiplin, sorumlu davranmayı öğretmektir: Çocuğun bilgi toplaması, önündeki seçenekleri ve sonuçları görmesi, aralarından kendileri ve başkaları için en iyisini seçmesi, iç disiplin dir. İtaat ise dış disiplindir. Kişi, sorgulamadan kabul eder.
Disiplin, cezalandırma değildir.
Ceza, istenmeyen bir davranışı geçici bir süre engelleyebilir, ama çocuğunuzun nasıl davranması gerektiğini öğretmez.

Okudunuz mu?  R. İhsan Eliaçıkın "Yaşayan Kuran" meal/tefsir çalışmasına dair...

Disiplinin ilkeleri:

Kararlılık: Uzun bir tartışmaya girmeden arzuladığınız davranışın gerekçesini söyleyip istediğinizi yapmasını beklemek
Kesinlik: Hayır demişsem o olmayacak
Süreklilik: Geçen defa hayır demiştim, ısrarın faydası yok
Sakinlik: Ağlaman bittiğinde haber ver, bu konuyu konuşalım
Ödüllendirme: Aferin, ne kadar güzel toplamışsın odanı

Okudunuz mu?  Sabır taşı

Disiplin nasıl uygulanır?

1. Çocuğunuza iyi örnek olmak:
Çocuklar kendilerine söylenenlerden çok gördüklerini yaparlar.

2. Olumlu davranışları ödüllendirmek:
Ödül, davranışı pekiştirir; gelecekte yinelenme olasılığını artırır. Hakedildiği zaman verildiğinde etkinliği artar. Ödülün etkili olması için istenilen davranışta bulunan çocuğu hemen ödüllendiriniz. En etkili olan ödüller, sosyal ödüllerdir. Ödül çocuğa değil davranışa yönelik olursa daha etkili olur.

Ödüller:

Sosyal Ödüller: gülümseme, göz kırpma, kucaklama, aferin , övgü, vb.
Tanınacak hakları içeren etkinlik biçimindeki ödüller: Baba ile parkta gezinti, çocuğun sevdiği ama geç vakitte olan bir televizyon filmini izleme, ailece oyun oynama, vb.
Maddi ödüller: dondurma, balon, oyuncak, vb

3. Kötü davranışı ödüllendirmemek:

Örneğin Markette alışveriş sırasında çocuğunuz istediğini aldırmak için ağlayıp ortalığı birbirine katıyor, siz bu duruma son vermek ve onu susturmak için istediğini alıyorsunuz. Bu durumda, aslında farkında olmadan kötü davranışı ödüllendirmiş oluyorsunuz; böylece kötü davranışın gelecekte yinelenme olasılığı artıyor. Sürdürülmesini uygun bulmadığınız davranışlar karşısında:
Başınızı çeviriniz ve onunla göz göze gelmekten kaçınınız,
Başka birşeyle uğraşıyormuş gibi yapınız ya da odadan çıkınız, o anda onunla sözel diyaloğa girmeyiniz, sakinleştikten sonra konuşunuz.
Kötü davranış son bulunca çocuğunuzla bol bol ilgileneceğinizi söyleyiniz ve bunu yapınız.

4. Kötü davranışı cezalandırmak:

Kınama: Soğukkanlı olarak çocuğunuza yaklaşınız, gözlerinin içine bakınız, ciddi bir tavır takınınız, davranışı belirtip duygularınızı ifade ediniz, örn Bana vurman canımı yaktı ve beni üzdü . Çocuğunuzu alaycı ve küçük düşürücü sözlerle hırpalamanızın bir faydası yoktur. Hatta bazı çocuklar anne-babalarının çileden çıkmasını seyretmekten hoşlanırlar; olumsuz da olsa, ilgi görmüşlerdir.

Okudunuz mu?  Çocuklar için sesli dini hikayeler dinle

Davranışın doğal sonucuna katlandırmak:

Kötü davranışının sonucu olarak çocuğun başına gelen olayı yaşamasına izin verilir. Örnekler:
Soğuk havada eldiven giymezsen ellerin üşür.
Arkadaşlarına kötü davranırsan onlar da seninle oynamaz.
Ödevini yapmazsan öğretmenin kızar.
Oyuncağını kırarsan, kırık bir oyuncakla oynamak zorunda kalırsın.

Davranışın mantıklı sonucuna katlandırmak (3 yaştan sonra):

Bazı davranışların doğal sonuçları çocuk için tehlikeli olacaksa, anne babalar buna izin vermez; bununla birlikte davranışın içeriğine göre mantıksal olarak uygun bir sonuç yaşamaları sağlanır. Örnekler:
Sebze yemeğini yemezsen tatlı yiyemezsin.
Boya kaleminle duvarları çizersen kalemlerin elinden alınır.
Yerleri kirletirsen, temizlersin.
Oyuncağını kardeşinle paylaşamıyorsan, oyuncağın bir süre kaldırılır.
Bisikletinle caddeye çıkarsan, bisiklete bir gün süreyle binemezsin.

Davranış cezası (5 yaştan sonra):

Verilen ceza ile kötü davranış arasında mantıksal bir bağ yoktur. Çocuk, kendisi için anlam taşıyan şeylerden bir süre yoksun bırakılır ya da sevmediği işleri yapmakla yükümlü tutulur; Örn. bir takım hakları yitirmek, hoşuna gitmeyecek bir iş gördürmek gibi. Bu yöntemi kullanacağınız zaman, hangi davranışta bulunursa ne tür bir ceza ile karşılaşacağını çocuğunuza önceden belirterek onu uyarınız. Bu cezanın şiddetli ve uzun süreli olmasından kaçınınız.

Mola yöntemi (2-12 yaş arası):

Dürtüsel, saldırganca ya da düşmanca olan ve sürekli yinelenen, başa çıkması zor davranışların düzeltilmesinde özellikle etkilidir. Amacı, bağırma-dövme-aşağılama ve eleştirme vb. gibi çocukla yetişkinin ilişkisini zedeleyen olumsuz disiplin yöntemleri yerine sorunlu davranışı anında durdurmaktır. Çocuk, kısa bir süre (çocuğunuzun yaşı ile orantılı örn. 2 yaş için 2 dk.) kendisi için sıkıcı bir yere konur, ilgi ya da başka biçimlerde ödül elde etmesi engellenir. Uzun vade de ise amacı çocuğun kendini denetlemesini öğretmektir (Lütfen bu konuda daha detaylı bilgi için şu kaynağa başvurunuz: Lynn Clark, Ph.D.: S.O.S! Ana babalara yardım, Evrim Yayınları, İstanbul)

Okudunuz mu?  Okul Öncesi Eğitim: Meslekler

Çocuğunuzu cezalandırırken kızdığınızı belirtiniz, ancak öfke göstermeyiniz! Aksi takdirde çocuğunuz kötü davrandığı için değil, öfkelendiğiniz için onu cezalandırdığınızı sanabilir.

LÜTFEN DİKKAT!

Bunu yap, yoksa sen bilirsin denilen bir çocuk söyleneni yapacak ve kurala uyacaktır, fakat bunun sebebi ebeveynlerinin bilgeliğine duyulan saygıdan çok hissedilen korku olacaktır. Ebeveynler kurallar koyarak ve bu kurallara uyulmadığı zaman çeşitli cezalar uygulayarak çocuklarını kontrol altında tutabilirler, ancak burada olması gereken karşılıklı saygı yoksa, otorite eksiktir, burada sadece dış disiplin vardır. Çocuk neyi, neden yapması gerektiğini bilmez, cezadan korktuğu için boyun eğer. Ancak ceza korkusu duymadığı durumlarda (anne baba yokken) istediği gibi davranır, çünkü iç disiplin i gelişmemiştir.

Çocuklar sınırlara ihtiyaç duyarlar. Aile sınırları içinde hareket etmeyi öğrenmiş olan bir çocuğun, hayatının ileri dönemlerinde girdiği diğer sosyal ortamlara (okul, iş, vb.) uyumu kolaylaşır.

Kurallar konmalı, bunlar anlaşılır, sınırlayıcı ve belirli olmalıdır. Kurallar oluşturulurken mutlaka sebepleri, bunların arkasındaki prensipler ve kurala uymanın kazandıracakları ile uymamanın kaybettirecekleri karşılıklı konuşulmalıdır.

Ebeveynler ve çocuklar kontrolü ele almak için çabalarken, düşmanca bir ilişkiye girebilirler. Bir tarafın kazanması için diğer tarafın kaybetmesi gerekmektedir. Evde patronun kim olduğunu göstermek amacıyla tepki veren ebeveynler, iletişimi keser (örn. küser), sonuçta herkes kaybeder. Oysa çocuğun istek ve ihtiyaçlarını, gelişim dönemi özelliklerini gözönüne alarak hareket eden, kararları çocuklarıyla birlikte alan, tartışmaya açık olan ve kuralların nedenlerini açıklayan ebeveynler, çocuklarının gözünde otoritelerini kazanırlar, hürmet görürler.

Okudunuz mu?  Örnek Öğrenci Nasıl Olmalı ?

Hangi yaşta olursa olsun, bir çocuğun disipliniyle ilgili anahtar o çocuğun yapabileceği davranışları önceden sezebilmek ve gerekli önlemi almaktır. Örneğin yeni yürümeye başlayanlara uygulanacak disiplin, evi çocuğa uygun hale getirmektir. Böylece çocuğa sık sık hayır diyerek güç savaşına girmenize gerek kalmaz. Kimse devamlı hayır demekten ya da kendisine devamlı hayır denmesinden hoşlanmaz. Gerektiği zaman ve kararlı söylenen hayır ın başarı şansı daha yüksektir.

Çocuğa hayır demek çoğu ebeveyn için zordur, çünkü dirençle karşılaşırlar. Çocukların istedikleri gibi davranmalarına izin vermek ise çok daha kolaydır. Ancak bu sükunet kısa ömürlüdür.

Mesajlarınızı hayır yanıtı almayacak şekilde iletiniz: Sütünü iç yerine sütünü bardakla mı yoksa kırmızı fincanınla mı içmek istersin deyiniz.

Yapılmasını istediğiniz şeyi pozitif cümlelerle ifade ediniz: Ayakkabılarını çıkar yerine Haydi terliklerini giy deyiniz.

Çocuklar için gereğinden az korunmak çok büyük bir sorundur. Ebeveyn yönlendirmesi olmadan, kuralsız ortamda büyüyen çocuk birçok kararı kendisi vermek zorunda kalır ve zorluk çekerler. Bu çocuklar hayata karşı kızgın olabilirler.

Fazla Hoşgörülü ailelerin çocukları, sahip olduklarına değer vermeyen, zor tatmin edilen, bencil, hizmet bekleyen, dikkat çekmek isteyen, dolayısıyla sosyal uyumu zayıf çocuklar olurlar.

Okudunuz mu?  Çalışan Eşler Arasındaki Aile Bütçesi Ve şahsi Bütçe Kavramı Ne

Kendilerinden ne beklendiğini bilen çocuklar, ona göre hareket ederler, zihinleri daha az karışır. Bazen verilmesi gereken tek mesaj Ben senin bunu yapmanı istiyorum, çünkü ben senin annenim ve senin güvenliğini ve sağlığını düşünmek benim görevim dediğinizde, sorumluluğu üstleniyor olmanız çocuğunuzu rahatlatır.

Çocuğun iyi davranışını sık sık övünüz, kötü davranışını ödüllendirmekten sakınınız: Çocuğunuz ilgiye muhtaçtır. Bu ilgiyi iyi davranarak görememişse, yaramazlık yaparak görmeye çalışır. Bu yüzden onun iyi davranışlarını zamanında farkedip övmek, kötü davranışlarını azaltır. İlgi çekemeyen çocuk kötü davranışlar sergilediğinde anne ya da baba onu azarlar. Bu da bir çeşit ilgidir, çünkü çocuk dikkat çekmeyi başarmıştır. Bazen de çocuk ağlar, ağlar, ağlar, anne-baba ilgi göstermez, en sonunda susmadığını görünce istediğini yapar. Burada asıl ödüllendirilen ağlama davranışıdır. Çocuk, ancak uzun süre ağlarsa istediğinin yapıldığını öğrenmiştir.

Zamanlama da çok önemlidir. İyi davranışın tekrarlamasını istiyorsanız, davranışın hemen ardından onu övmelisiniz.

Çocuğumuzun her yaptığı iyi şey için sürekli övgüye gerek yoktur. Sen mükemmelsin, prensessin, dünyanın en güzel kızısın gibi gerçek dışı övgüler, özgüvenin aşırı derecede kabarmasına ve kendini diğerlerinde üstün görmesine yol açar. Büyüdükçe bunun gerçek olmadığını anladığında ise çocuk hayal kırıklığı yaşar, geçimsiz olur.

Çocuğunuzu disipline ederken, her zaman davranış üzerine odaklanınız. Eleştirdiğiniz şey çocuğunuzun kişiliği olmamalı, yoksa çocuk beni sevmiyorlar , beni istemiyorlar , ben kötüyüm ki beni istemiyorlar gibi hislere kapılarak özgüvenini kaybeder. Hatta ben kötüyüm diye düşünen çocuk bu ünvana layık olmaya çalışır, ilerki hayatında da gerçekten kötü davranışlar sergiler.

Okudunuz mu?  DUA EZBER ÇİFTLİĞİ - Çocuklara Namaz Dualarını Ezberletmek İçin...

Kullanılan tüm disiplin yöntemleri, çocuğun kendisine saygısını korumalı ve geliştirmelidir. Çocuk topluluk içinde azarlanmamalı, küçük düşürülmemelidir. Onu uyaracaksak, bunu yalnızken yapmalı, konuşulanları yalnızca o ve siz duymalısınız.

Adil olmak, herkese aynı davranmak değildir. Herkes ayrı bir bireydir ve herkesin farklı farklı ihtiyaçları vardır.

Dünyaya çocuğunuzun gözüyle bakınız. Onların davranışları genellikle dürtüseldir; istediklerini o anda elde etmek için yanlış davranışlarda bulunabilirler. Amaçları, düşünerek sizin otoritenize karşı gelmek değildir. Burada anahtar, çocuğunuzu tanımak, yaşına uygun olan ihtiyaçlarını bilmek ve onu nasıl disiplin altına alacağınıza karar vermektir. Onu en kısa sürede en az zorlukla nasıl itaat ettireceğinizi biliyorsanız, işte disiplin budur.

Çocuğunuzun hangi aşamada kendi başının çaresine bakabileceğini ve hangi aşamada olaya el koymanız gerektiğini ayırt etmelisiniz.

Çocuklarınızın hata yapmasına ve hatalarından birşeyler öğrenmelerine izin veriniz. Yapılan seçimlerin sonuçları, çocukların karar verme becerilerini şekillendirir.

Birşey sizi çocuğunuza disiplin uygulamaktan alıkoyuyorsa, onun ne olduğunu meydana çıkarınız ve bu durumu düzeltmeye çalışınız


disiplin nedir , dısıplın nedır, disiplinin amacı nedir

Bu kategoride yer alan Kendine Güven Nedir? başlıklı yazımızı da okumanızı tavsiye ederiz.
Ξ Bir cevap yazın

Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Ders Kitabı TIKLA! Sınıf Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Akrostiş Şiir
Forum Duası Copyright © 2007-2023
Gizlilik Politikası İletişim

Disiplin Nedir? Disiplinin Amacı Nedir? Başlıklı Yazımızın Yanında Websitemiz İslami bilgilerden, Dini Sorular, Cevaplar, Hac, Meal, Cennet, Cehennem, Farz, Sünnet, Hanefi, Şafii, Rüya yorumları, Gusül, Abdest, İmanın şartları, Namaz, Oruç, Kuran Sureleri, Ayetleri, Hadis, Dualar, İslamda Aile Tavsiyeleri, Kadın İle İlgili Konular, İbadet, İman, Mezhep, Hanefi, Şafii, Maliki, Hambeli, İslamın Şartları, Diyanet, Eğitim, Sohbet, Arapça, Hayırlı Geceler, Zekat, Mahrem Sorular, Evlilik, Sahabe Hayatları, Salavat,Dini Hikayeler, Günah, Helal, Haram, Tecvid, Yemin, Sadaka, Siyer, Fıkıh, Ahlak Gibi Konular İçermektedir.