Anasayfa
7 Nisan 2022, 19:09
edep
Yönetici

Vird âdabı

Zenan
VİRD ÂDABI

Başladıkları dersi artırmak isteyenler, mürşidine veya onun görevlendirdiği kişilere (vekile) müracaat ederler. Vekil, belli bir yere ve sayıya kadar vird artırmaya yardımcı olabilir. Ondan sonrasını mürşide bizzat sormalıdır.

Vird, en az dört ay çekildikten sonra artırılmalıdır. Özel bir durum olursa, mürşide danışarak daha önce de artırmak mümkündür.

Vekil, kimseyi virdini artırması için zorlayamaz. Kimsenin vird süresini takip etmesi gerekmez. Sofiye vird tavsiye ve teşvik edilir, kendi gönlü ile müracaat edenin virdi usulünce artırılır.

Vekil, yirmi bir bine kadar artırabilir. Artış, ikibin ikibin olur. Mürşid ise, gerekli gördüğü kadar artırır.

Vird çekerken vücutta meydana gelen ağrı, yanma, batma, bayılma, sızı gibi haller, virdi artırma sebebi olabilir. Ancak vekil, bu tür hallerde virdi bırak diyemez, durumu mürşide bildirir.

Şehadet parmağı olmayanlar vird çekemezler, hâllerine uygun zikir dersleri alırlar.

Gününde çekilememiş olan vird, kaza edilmez. En dar anlarda virdi terk etmek yerine, Fâtihâları okuyup hediye etmek ve bir miktar tespih çekmek gerekir. Bunun da feyzi ve faydası vardır.

Hareket hâlindeki araçta vird çekilmez. Yolculuk sırasında mürid vird dersini çekemediği için zarar görmez. Ancak kalben uyanık olmaya ve bir sayı düşünmeden kalbiyle zikretmeye çalışmalıdır. Bunu her durumda yapabilir.

Normal şartlarda örtüsüz vird çekilmez. Ancak kişi örtü yerine kullanabileceği herhangi bir şey bulamazsa veya bunaltıcı sıcaklık varsa örtü kullanmayabilir. Bu da izne tabidir.

Örtü kullanılmadan vird çekileceği zaman önünü bir duvara veya direğe getirmeli, insanların gelip geçeceği yerlerde virde oturmamalıdır.

Mürid hiçbir virdi kendi başına artırıp eksiltemez. Kendi başına mürşidinin verdiği zikirlerin dışında yeni zikir çeşitleri tercih edemez. Ederse ilerleyemez ve şeytanın hilelerinden emin olamaz. Bu işte asıl fayda kâmil mürşide itaattedir.

Günlük işlerin önünde veya sonunda okunan ve vird hükmünde olmayan dua ve zikirler serbesttir. Onlar o işin ve vaktin sünnetidir, herkes yapabilir, yapmalıdır.

Salavat okumayı günlük vird hâline getirmek isteyenlerin bunun için izin ve talimat almaları güzel olur. Vird hâlinde okunacak salavatlar için Delailü’l-Hayrât kitabı tavsiye edilir.

Herkes günde istediği kadar Kur’an-ı Kerim okuyabilir. Ancak büyükler başlanan bir amelin az da olsa devamlı olmasını tavsiye ediyorlar. Bunun için her gün bir cüz Kur’an okumak ve ayda bir hatim yapmak en güzelidir.

Vird ve diğer zikir çeşitleri ile yetinerek Kur’an okumasını ihmal etmek doğru değildir. Her gün beş on sayfa salavat okurken, bir sayfa Kur’an okumamak, adaba aykırıdır. Hele bütün gününü işe ve hizmete ayırırken, farz namazlarında okuyacağı Kur’an’ı öğrenmek için biraz vaktini ayırmamak, şeytanın bir hilesidir; zarardır, tasavvuf büyüklerinin usul ve adabına aykırıdır.

Okudunuz mu?  İyilikleri emretmek ve kötülükten sakındırmak ile ilgili hadis ve açıklaması

Kaynak : Arifler Yolunun Edepleri / Semerkand Yayınları


Cevap: VİRD ÂDABI

muvahhidim
Virdin âdabı zikirlerini, dualarını düzenli ve zamanında yapmaktır.


Cevap: VİRD ÂDABI

sertyuuu
vird dedikleri sey baslarina bir ortu alarak kafalarini orterek kibleye doğru gecmeleri ellerine bir tesbih alip ellerini kalp hizalarina goturmeleri ayaklarini yana acmalari ve dillerini damaklarina yapistirarak Allah Allah demeleridir. Bu naksi tarikatina girince enaz mertebesi 5000 kere denir ilerde bu 10 000 100 000 defa demeye kadar varir ki bu hergün yapılır..!Bunu yapmayan sofi gürevini yabmayinca şeyhe şüzünü tutmadidiye rencide ederler şeyhi yurulacakmiş ve yerine çekecekmiş dersinidiye murted gibi gorulur hatta sofiler arasinda ya sen vird yapiyormusun neden yapmiyorsun yapmazsan olmaz gibi muhabbetler çokca yapılır..İmam nevevi el ezkarda soyle demektedir yapilan bütün zikirler dil ile soylenir ve kulak ile duyulmalidir. Dil ile soylenmyene ve kulak ile duyulmayan zikirler sahih degildir.Peygamber sAllahu aleyhi ve selleme bir sahabe geldi ve ya resulullah bana islamın emirleri agır geldi bana 1 sey soylede daima onu yapayım dedi efendimiz ona soyle buyurdular dilin daima Allahın zikri ile ıslak kalsın – tirmizi ve hakim –demekki sünnet olan zikir zikiri dil ile soylemek ve kulak ile duymakgene bu insanların kafalarina ortu ortmeleri ve gunde 5000 kere Allah demelerininide kitab ve sünnette delili yoktur. cunku peygamber boyle bir amel yapmadi sahabede yapmadi. aksine peygamber sunlari yapardiher gun 100 defa estağfirullah derdi – muslim –sabahlayinca 100 kere la ilahe il Allahu vahdehu la serike leh lehul mulk ve lehul hamd ve huve ala kulli sey’in kadir derdi – buhari muslim –gunde 100 kere gene subhanAllahi ve bihamdihi derdi – buhari muslim –daha pekcok zikir yapardi bunlari imam nevevinin el ezkarinda ibni sunninin amelul yevm vel leylesinde ve imam nesai nin amelul yevm vel leyle kitabinda bulabilirsiniz said el kahtaninin hisnul muslim kitabida bunlarin bir ozetidirgordugunuz gibi bir kaç zikiri kaynakli verdik ve hepsi sahih hadistir bu zikirler dururken imam nevevinin el ezkarda rivyaet ettigi 1500 kadar sahih zikir ve dua dururken neden bu insanlar kendi kafakarindan dua uyduruyorlar???o halde bu bir bidattir peygamber sAllahbu aleyhi ve sellem soyle buyuruyor kim bizim bu dinimizde emrimiz olmadan bir şey yaparsa o red edilmistir – muslim –ve gene soyle buyuruyor Allah bidat sahibinin namazını orucunu haccini vesair hicbir ibadetini kabul etmez – ibni mace –demekki bidat sahibinin namazı orucu bile makbul degil!!!ey musluman yaptigin amellere dikkat et kitap ve sünnetten delilleri varmi mezheb kitaplarinda geciyormu gecmiyormu bunlara iyi bak gördüğün gibi vird ve rabitanin hicbir delili yok. peygamber bunlari yapmadi sen nasıl yaparsin ondan rivayet edilen 100 000 hadis yetmedimi sana da alinin velinin icad ettigi bidatlarla amel ediyorsun??

Okudunuz mu?  Giyim kuşam adabı

ayni seyleri hazmaktansa kopyala yapistir yapiyorum kusura bakmatin


Kayıtsız Üye
Ey örtüye bürünen meali ile başlayan ayeti okur musun birader…


hazalvg
Birader kusura bakma da sen yolu çok yanlış anlamışsın. O hadisi biliyorsun da Efendimiz aleyhisselamin hira da hz ebubekir e "ey ebu bekir korkma dilini damagina yapistir ALLAH de " dediğini ne diye bilmezsin. Ya da " onlar ayaktayken , otururken , yanları üzere yatarken ALLAH i zikrederler " ayetini de m i bilmezsin. Hadi onu da geçtim Sen , ağaçların toprağın dağın taşın zikrittegini de mi bilmezsin … Duyuyor musun onları.yoksa sen mi karar veriyorsun ALLAH Teala ya zikrin nasıl olacagina … Biraz mantıklı düşünün . Her şeye bidat diyeceginize önce öğrenin. Tevessül teberruk bidat nedir araştırın önce. Her şeye bidat demekle olmuyor. Sen dirildiginde topraktan dilini de mi gotureceksin sorgu suale. Ruhun dili yok ruh kalbiyle konuşur. ve" kalb ler de ancak ALLAH i zikir ile mutmain olur" …. Yazdığın hadiste sessiz zikir çekme dememiş efendimiz aleyhisselam. Sesli de dememiş. Sadece zikir demiş. İşinize geleni uygulamayin araştırın önce….


Şema
< "ey ebu bekir korkma dilini damagina yapistir ALLAH de " >
Bu hadis değil bir kaynağı yok
Varsa yazın inanalım


Kayıtsız Üye
gizli zikir hakkında onlarca hadis var. bunca Allah dostu bilmiyor da senmi biliyorsun kardeşim. haddinizi hududunuzu bilin. durduk yere günah işlemeyin. peygamber efendimizin yaptığı bir ameli yapmadı diye yargilamak ayrı bir günah. hem bu gizli zikir hz ebubekirden bu yana gelmiştir ki ebubekir r.a cennette en üstün sahabidir. sıddıklık makamının sahibidir. işiniz gücünüz tarikatları kötülemek. tarikatlar haktır kardeşim. şeriatın özü tarikattır.


Kayıtsız Üye
yapmayın yapana da karışmayın ne kadar saçma Allah diyeni eleştiriyorsunuz sırf Allah dedi diye bir de sünnette geçen zikirleri yaptınız da size yapmayın diyen mi oldu yada günde 100 salavat getirebildiniz mi?neyin peşindesiniz…


Kayıtsız Üye
Virdi aksatarak çekmek günahmidir. Sofi kardeşlerim


Kayıtsız Üye
Nisa Suresinde 59 Ayet ne diyor . Allah’a itaat et Peygambere itaat et Zamanın imamına itaat et
. eyy kardeş zamanın imamı ne derse itaat etmek lazımdır. insanlara bilir bilmez fetva verme zikir konusunda

Okudunuz mu?  Bağışlanmayan günahlar hangisidir

Kayıtsız Üye
Herşeyi yazmissin kardeşim de neden ALLAH u telanin beni çokça zikredin ayetini yazmissin ki elhamdülillah yolumuz doğru yoldur ve kimseye zararimiz yoktur insanları asalamayiz kendimizi de onlardan asla üstün gormeyiz biz en asagidayiz sen günde 5000 ALLAH de biz şahit olduk elhamdülillah manevi haller yaşanır inşaAllah madem yanlış yapıyoruz nasıl oluyor bu iş vay kardeşim yanlış bir kelime mubarekleri bir laf etme adamı dinden çıkarır dinden çıkan gevur olur helal olan karısı haram olur tekrar kelimei şahadet tövbe i istiğfar ve dini nikah gerektirir dikkat etmek lazım biiznillah


Kayıtsız
Kardeşlerim sadatların yolunu bırakmayın.İnşAllah bu yol bizleri Allahın ŕızasına götürecek olan yoldur. kim islamda hayırli ve güzel bir çığır ve yol açarsa ve o yolu açanda o yoldan gidende hayırlara mazhar olur inşAllah.Bu tiplerin işi gücü yok tasavvufu eleştirirler.dinsuz imansızla uģrasmazlar.mevlana hzlerini dünya kabul etmis.sen etmesen nolur.selametle


Kayıtsız Üye
Evet aksatmasak daha iyi olur güzel kardeşim çünkü kalpte bir çiçek gibidir çiçeği sularsan açar ve güzelleşir mis kokular saçar kalpte böyledir Allah dedikçe berraklaşır güzelleşir ve içini tarifsiz bir neşe kaplar inşAllahu teala


Kayıtsız Üye
kardesim bidat deyipte kendi kendinize fetva vermeye kalkışmayın tartisacaginiz konu hakkında bir kaynak varmı diye önce bir göz atın


Garip sofi
Kardeşim ayeti yazmışsın ama yanlış yazmışsın. Ayette Allah’a itaat edin, peygambere itaat edin, sizden olan ulu’l-emre (emir verenlere/idareci/yönetici) itaat edin….. şeklinde. Bu ayet için hiçbir mealde zamanın imamına itaat edin şeklinde cevrilmemistir. Yanlış bilgi vermeyelim insanlara. Allah razı olsun.


Kayıtsız Üye
Sesiz zikir geçersizdir dille söyleyip kulakla duyulmalidir diyen kardeşim Araf süresi 205 ve sabah ve akşam vakitlerinde Rabbini kendi kendine korkarak ve yalvararak sözün sesli olmayanı ile zikret ve gafillerden olma

Peygamber Efendimiz svs ahır zamanda benim hadislerm tartışılacak o vakit kurana bakın kurana ter düşen benim hadisi olamaz buyuruyor seni paylaştığın hadis kurana ters kardes


Kayıtsız Üye
Selamün aleyküm arkadaşlar.. Şimdi ben virde başlamak istiyorum ama kendi kendime başlayabilir miyim ? Birde zikir dersini tamamlarken bebeğim uyanırsa ona bakıp sonra devam edersem yine de olur mu ?


mum
Tavsiyem, "el ezkar" adlı dua ve zikir kitabını alın ve okuyun uygulayın.
Bebek uyandığında ara verin elbette.


Kayıtsız Üye
Selamun aleykum virde 25 estagfurullah ile baslar bitirince 25 estagfurullah ile cikariz.basta 8 fatiha okur ve basta peygamber efendimiz olmak uzere silsile yoluyla bagislariz.sonra zikre baslariz .olurda isiniz vardir 1000 tane cektiniz cocuk uyandi 25 estafirullah cekip cocukla ilgilenebilirsiniz.tekrar geri kalan zikrinizi tamamlamak için 25 estagfurullah cekilit kaldiginiz yerden devam edersiniz tekrar 8 fatiha okumaniz gerekmez .eger olurda sasirirsaniz 1000 mi cektim 2000 demi kaldim diye bu durumda yuksek olani kabul edersiniz.benim bildiklerim bunlar.burda güzel kardeslerim daha bilgili buyuklerimizinde bu konuda aciklama yaparlar insAllah.kendi basiniza 50 bin zikir cekmenin faydasi ile bir mursidi kamilin yolunda cekeceginiz 5000 bin Allah zikri daha faydali olacagina emin olun.yoksa tehlikeli yollara girilebilir.insanin Allah demekten baska neyi vardirki su yalan mulk ustunde.

Okudunuz mu?  Yolda Yürüme De Görgü Kuralı

HaTIra
< Iblisin köpek burnu gibi burnu vardır. Ve onu Âdem oğlunun kalbine koymuştur. Ona şehvet ve lezzetleri hatırlatır. Ve Allah hakkında şekke düşürecek vesvese verir. Kul, "Eûzü billâhissemî’il alimi mineşşeytanirracim. Ve Eûzü billâhi en yahdurûn, İnnAllahe hüvessemî’ul alim" dedikçe hortumunu kalbinden çeker.(Bu sözler yürekten söylenecek. Yoksa zikirden ileri geçmez)
Ravi: Hz. Muaz (r.a.)
Sayfa: 111 / No: 3
Ramuz El-Ehadis

Yeterli mi?

Yetmezse bitane daha…

Şeytan hortumunu ademoğlunun kalbinin üstüne koymuştur. O kimse Allah’ı anarsa, hortumu kalkar, unutursa, kalbi hortumunun içine düşer. (O zaman yürek sıkıntısı vaki olur. Bunu zikir giderir.)
Ravi: Hz. Enes (r.a.)
Sayfa: 102 / No: 9
Ramuz El-Ehadis

Yetmedi mi? Al o zaman…

Hafaza meleklerinin işitmediği zikir, işittiği zikirden yetmiş kat fazladır.
Ravi: Hz. Âişe (r. anha)
Sayfa: 208 / No: 14
Ramuz El-Ehadis >

(üstünü örtü ile örtmezsen yada dilini haretket ettirirsen hafaza melekleri işitir yada görür)
Örtünün gizlilik olduğunuda şöyle kanıtlayayım banyoya girerken avret yerlerinizi örtün diyor dimi Efendimiz? eee banyoda benden başka kim var? Zira sizin görmedikleriniz sizi görür diyor dimi Efendimiz?… O halde örtü bir gizlilik aracıdır işe yaramasaydı örtüyü tavsiye etmezdi Resullullah Efendimiz… ayrica yukardaki Hadis-i Şerifler kaynağın babasından gelmektedir, neden acaba hiç dil dememiş sadece kalp demiş yahu??? Güzel kardeşim silkelen kendine gel… ALLAHIN zikri şöyle olmaz böyle olmaz diye konuşma ne kadar hassas yaklaşırsan o kadar takvalı olursun… örtü bir hassaslık dilini kıpırdatmadan yapmak bir hassaslık yani farklı bir gayret var dimi? yanlış bir hareket değil haram bir hareket değil… ALLAHIN hoşuna gider zikre önem verirken bu ayrıntıları yapmak… Sadece onun rızası için değil mi herşey??? Selametle…


vird artırma belirtileri, vird çekerken neden örtü, vird çekerken yaşanan haller

Bu kategoride yer alan Fakirlere, Yetimlere, Muhtaçlara Yardım Etmek Âdabı başlıklı yazımızı da okumanızı tavsiye ederiz.
Ξ Bir cevap yazın

Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Ders Kitabı TIKLA! Sınıf Ders Kitabı Cevapları
Forum Duası Copyright © 2007-2021
Gizlilik Politikası İletişim

Vird âdabı Başlıklı Yazımızın Yanında Websitemiz İslami bilgilerden, Dini Sorular, Cevaplar, Hac, Meal, Cennet, Cehennem, Farz, Sünnet, Hanefi, Şafii, Rüya yorumları, Gusül, Abdest, İmanın şartları, Namaz, Oruç, Kuran Sureleri, Ayetleri, Hadis, Dualar, İslamda Aile Tavsiyeleri, Kadın İle İlgili Konular, İbadet, İman, Mezhep, Hanefi, Şafii, Maliki, Hambeli, İslamın Şartları, Diyanet, Eğitim, Sohbet, Arapça, Hayırlı Geceler, Zekat, Mahrem Sorular, Evlilik, Sahabe Hayatları, Salavat,Dini Hikayeler, Günah, Helal, Haram, Tecvid, Yemin, Sadaka, Siyer, Fıkıh, Ahlak Gibi Konular İçermektedir.