Git İlk 123 Son
  1. 15
    EarthQuake® Yolcu
    EarthQuake®
    Yolcu

    Üye No: 64514
    Mesaj Sayısı: 329
    Tecrübe Puanı: 5
    Yaş: 33
    Yer: Ankara

    Yanıt: Kaza namazı konusundaki tereddütlerle ilgili bir açıklama


    Rabbim razı olsun. Her tereddüt giderilmiş çok şükür. Yazıyı baştan sona okumanızı tavsiye ederim.



  2. 16
    imamhatipli42 Özel Üye
    imamhatipli42
    Özel Üye

    Üye No: 7
    Mesaj Sayısı: 1,880
    Tecrübe Puanı: 34

    Cevap: Kaza namazı konusundaki tereddütlerle ilgili bir açıklama


    Unutulmuş, uyuya kalınmış yada şuur dışı halde iken kazaya kalan namazlar durum müsait olduğunda hemen kaza edilirse vaktinde eda edilmiş gibi sevap elde edilir. Lakin bilerek kazaya bırakılan namazların kazası sadece borçtan kurtulmaktır sevab verilip verilmeyeceği Allah ın elindedir. Ama kasten de olsa kazaya kalan namazların kaza edilmesi ve tövbe edilmesi konusunda dört mezheb de ittifak etmiştir.


  3. 17
    Nazmi28 Üye
    Nazmi28
    Üye

    Üye No: 54393
    Mesaj Sayısı: 16
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 39

    Cevap: Kaza namazı konusundaki tereddütlerle ilgili bir açıklama


    selamun aleykum ben 30 yaşındayım ve yaklasık 3 senedırr namazlarımı kılıyorum....son 15 aydırda her vaktın sonunda gecmıs aynı vaktın kazasını kılıyodum.....
    lakın nette kaza namazı ıle bır kac yazı okumama kadar kazalarımı kıldım....

    belkı bırcok arkadas arkadas bana sımdı kızacak ama okudugum yazılar namazın kazasının olmayacagı ızlenımını verdı...sonucda ben 15 aydır vaktını bırakmadıgım gecmıs namazım yoktu....
    4 meshep imamlarımız gecmısde namazın kazasının olmasını namazlarını kılamayanlarının islamıyetten uzaklasmaması yonunde yorum yapmıs dıye dusunuyorum ...Suan gunumuzde ise kaza namazı insanları cok daa kolay bır sonrakı namaz vaktıne bıraktırabılıyor ve nasılsa kaza var dıyebılıyor....
    iyi niyetle soylenmıs olan gecmıs imamlarımız gunumuzde bu durumun bole olmadıgının acıkca kanıtıdır....namaz elbette Allah c.c lune borcumuz dıyebılırız ama bunun yanında da kulluk gorevımız degılmıdır....Kullugumuzu guzel bı sekılde yapmak elbette Allah c.c katında kabul gorecektır...
    o kadar arastırmama ragmen yuce kıtabımızda namazın tarıfı yok sadece bıze emır edılıyor vaktınde namaz kılmamızı....
    hadısler de de peygamberımızın savas ve uyku anında namazını kazaya bıraktıgını cok rahat gorebılıyoruz....gecmıs meshep imamlarımızın elbette bızler tırnagı kadar olamayız fakat ayet ve hadıs de tam acık olmayan bılgı hakkında gecmıs alımlerımızde nasıl abdestın bozulmasında kı gıbı cesıtlı farklılıklar gostermıslerse kaza namazında da gunumuzde cesıtlı dusunceler belırıyor....
    ben suan kaza namazlarımı bıraktım ve bıraz daha arastırmamla peygamberımızın yapmıs oldugu nafıle namazlarını elımden geldıgınce kılmaya calısıcam...

    benım fıkrım ve aklım bunu kabul edıyor cunku kaza namazı bıraz da bıd ata gırmıs dıye dusunuyorum....
    benım fıkrım ınsan namazlarına edebce bıan once baslamalı ve tövbesını etmelı ve bundan sonra kı namazlarına asırı ehemnıyet vermelıdır ....sonucda 45 yasında baslayan bır ınsan 30 35 senelık bır kaza namaz kılmak nefıs olarak da oınsana agır gelecektır....ama tovbe edıp bundan sonrakı namazlarını kılmak onu namaza daha da baglayacagını dusunuyorum....
    hatta yuce kıtabımızda edındıgım bılgılerce kadınların hayız halınde oruclarının kazası kuranımızda emredıldıgı uzre namazları ıcın bole bır emır gosterılmemıstır....

    bızım yapmamıs namazlarımıza bıan once baslamak ve aksatmamak ve elımızden geldıgınce peygamberımızın kıldıgı nafıle namazlarını kılmaktır


    selametle....


  4. Reklam

  5. 18
    EarthQuake® Yolcu
    EarthQuake®
    Yolcu

    Üye No: 64514
    Mesaj Sayısı: 329
    Tecrübe Puanı: 5
    Yaş: 33
    Yer: Ankara

    Cevap: Kaza namazı konusundaki tereddütlerle ilgili bir açıklama


    Ve aleykümüsselam. Ağabeyim, dini meselelerde bence sence olmaz. Yani herkes kendi düşüncesini açıklasa bin farklı yol olur, bunun adı da fitnedir. Namaz farzdır ve kılamadığımız namazlar boynumuzun borcudur. Nasıl ki orucu herhangi bir sebepten ötürü tutmadığımızda kazasını yapıyorsak (farz borcumuzu ödüyorsak) bu, namaz için de geçerlidir. 30-35 sene namaz borcu olan insan diğer taraftan 30-35 sene dininin farzını yerine getirmemiştir gaflete düşmüştür. Önceki sayfalardaki kaza namazı hakkındaki yazıları tekrar okumanızı öneririm. Selametle.

    Alıntı
    selamun aleykum ben 30 yaşındayım ve yaklasık 3 senedırr namazlarımı kılıyorum....son 15 aydırda her vaktın sonunda gecmıs aynı vaktın kazasını kılıyodum.....
    lakın nette kaza namazı ıle bır kac yazı okumama kadar kazalarımı kıldım....

    belkı bırcok arkadas arkadas bana sımdı kızacak ama okudugum yazılar namazın kazasının olmayacagı ızlenımını verdı...sonucda ben 15 aydır vaktını bırakmadıgım gecmıs namazım yoktu....
    4 meshep imamlarımız gecmısde namazın kazasının olmasını namazlarını kılamayanlarının islamıyetten uzaklasmaması yonunde yorum yapmıs dıye dusunuyorum ...Suan gunumuzde ise kaza namazı insanları cok daa kolay bır sonrakı namaz vaktıne bıraktırabılıyor ve nasılsa kaza var dıyebılıyor....
    iyi niyetle soylenmıs olan gecmıs imamlarımız gunumuzde bu durumun bole olmadıgının acıkca kanıtıdır....namaz elbette Allah c.c lune borcumuz dıyebılırız ama bunun yanında da kulluk gorevımız degılmıdır....Kullugumuzu guzel bı sekılde yapmak elbette Allah c.c katında kabul gorecektır...
    o kadar arastırmama ragmen yuce kıtabımızda namazın tarıfı yok sadece bıze emır edılıyor vaktınde namaz kılmamızı....
    hadısler de de peygamberımızın savas ve uyku anında namazını kazaya bıraktıgını cok rahat gorebılıyoruz....gecmıs meshep imamlarımızın elbette bızler tırnagı kadar olamayız fakat ayet ve hadıs de tam acık olmayan bılgı hakkında gecmıs alımlerımızde nasıl abdestın bozulmasında kı gıbı cesıtlı farklılıklar gostermıslerse kaza namazında da gunumuzde cesıtlı dusunceler belırıyor....
    ben suan kaza namazlarımı bıraktım ve bıraz daha arastırmamla peygamberımızın yapmıs oldugu nafıle namazlarını elımden geldıgınce kılmaya calısıcam...

    benım fıkrım ve aklım bunu kabul edıyor cunku kaza namazı bıraz da bıd ata gırmıs dıye dusunuyorum....
    benım fıkrım ınsan namazlarına edebce bıan once baslamalı ve tövbesını etmelı ve bundan sonra kı namazlarına asırı ehemnıyet vermelıdır ....sonucda 45 yasında baslayan bır ınsan 30 35 senelık bır kaza namaz kılmak nefıs olarak da oınsana agır gelecektır....ama tovbe edıp bundan sonrakı namazlarını kılmak onu namaza daha da baglayacagını dusunuyorum....
    hatta yuce kıtabımızda edındıgım bılgılerce kadınların hayız halınde oruclarının kazası kuranımızda emredıldıgı uzre namazları ıcın bole bır emır gosterılmemıstır....

    bızım yapmamıs namazlarımıza bıan once baslamak ve aksatmamak ve elımızden geldıgınce peygamberımızın kıldıgı nafıle namazlarını kılmaktır


    selametle....



  6. 19
    Nazmi28 Üye
    Nazmi28
    Üye

    Üye No: 54393
    Mesaj Sayısı: 16
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 39

    guzel yamıssın kardesım ama gordugumuz gıbı alımleımız ve gecmıs meshep ımamlarımız da kendı bılgı bırıkımlerıyle bızlere kaza namazının oldugunu bıldırmişlerdir,,,
    eskı alımlerden ibn hazm ise namazın kazasının olmadıgını ondan oncekı bırcok alımı elestırmıstır....
    sıtemızde ıbn hazm hayatı bulunulabılır....
    ben kaza namazı yoktur dıye dıretmıyorum zaten son 15 aydır kılıyorum ve bence konusunada karsıyım ama itilaf lı konulada ne yapıcak pekı kımı dınlıcez solermısın kardesım...


  7. 20
    Nazmi28 Üye
    Nazmi28
    Üye

    Üye No: 54393
    Mesaj Sayısı: 16
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 39

    ”Kur'an'da Yüce Allah namazın kazasından bahsetmemektedir. Orucun kazasından bahsetmektedir. Orucun kazasından bahsetmesine rağmen namazın kazası konusunu gündeme getirmemektedir. Oruç tutarken, rahatsızlanan veya sefere çıkan, orucunu kazaya bırakabilir. Ama Nisa 101'de sefere çıkanın namazını kılacağını söylemektedir. Ayrıca Nisa 102'de savaş halindeyken de namazın kılınacağını buyurmaktadır. Diğer taraftan Maide 6'da su bulamadığımız takdirde teyemmüm alıp namazımızı kılmamız emredilmektedir. Eğer namazın kazası olsaydı seferilikte, savaşta ve susuzluk hallerinde kazaya bırakmamız uygun görülürdü. Şartlar ne olursa olsun, namaz kılınmalıdır.

    Namazın kazası olur diyenler, normal insanlardır. Hz. Peygamber kaza namazı kılmamıştır. Kırk yaşında peygamber oldu, 9 yıl sonra namaz farz kılındı. Kılmadığı namazları kaza etmiş midir? Tabi ki böyle bir namaz kılmamıştır. O zaman Yüce Allah'ın demediğini, peygamberin uygulamadığını nasıl söylüyorlar? Onların böyle fetva vermeleri ibadet eğitimi bakımından çok sakıncalı olmuş, olmaya devam etmektedir. Genç ve orta yaşlılar şöyle düşünüp söylüyorlar: Nasıl olsa namazın kazası oluyor. Elli yaşımızdan sonra kazalarımızı kılarız, şimdi kılmayabiliriz. İşte kaza fikri insanları namaz kılmamaya sevk etmektedir"


    Şartlar namazı terk ettirirse ne olur?

    Prof. Dr. Bayraktar Bayraklı, "şartlar namazı terk ettirirse ne olur? sorusuna aynı minvalde bir yanıt vererek şu açıklamada bulundu:

    Bu şartları ele alabiliriz: Uyuya kalmak, beyin ameliyatları gibi uzun süren ameliyatlar, çok önemli uluslararası toplantılar. Bu ve buna benzer şartlarda namaz kılma engellenmiş olabilir. O zaman ne yapabiliriz? Bu şartlarda önümüzde iki seçenek vardır:

    1- Öne alarak cem yapılır. Cem birden fazla namazı aynı anda kılmaktır. Yani iki vakit veya daha fazlasını birleştirerek kılmak anlamına gelmektedir. Mesela; bir beyin cerrahı uzun sürecek ameliyat süresinde geçecek olan namazlarını önceden birleştirip kılar ve ameliyatına girer.

    2- Sonraya bırakılarak cem yapılır. Mesela; uyuyan kişi uyandığında kılmadığı namazlar varsa, o andaki vakit namazı ile beraber kılar.

    Bunun anlamı şudur: Bu günün namazı mutlaka kılınmalıdır. Kaza niyeti ile değil eda niyetiyle kılınacaktır. Bugünün namazı yarına bırakılmamalıdır. Burada şu soru sorulabilir: "Geçmişte kılmadığımız namazlar ne olacaktır?" Namazı kılmamak günahtır. Günahın telafisi ancak af dilemek, tövbe etmekle olacaktır. Kıldığımız kaza namazları nafile yerine geçer. "Namazın kazası vardır" diyenler, halkın af dilemesine mani oluyorlar.

    Hz. Peygamber'e dayandırılan bir uygulamaya göre, kadınlar regl olduklarında namazlarını kılmaz, oruçlarını tutmazlar. Ramazan ayının sonrasında orucu kaza ederler ama namazı kaza etmezler, neden? Çünkü namazın kazası olmaz da ondan. Namazın kazası olsaydı, kadınlar kılmadığı namazlarını kaza ederlerdi.

    Konumuzla ilgili Prof dr. Abdülaziz bayındır ise şöyle söylemektedir:
    “Kur'an ve sünnette namazın kazası diye bir şey yoktur. Sadece uyuyan, bayılan ve unutan kimseler uyandığında / ayıldığında / hatırladığında namazlarını vakitleri dışında kılabilirler. Bu, onlar için bir kaza değil; eda olur. Bunun dışında kalan kimselerin gerek keyfi olarak gerekse gevşeklikten, tembellikten dolayı namazları vakit dışında kılmaları diye bir şey söz konusu değildir. Bunlar büyük bir günah işlemişlerdir. Tek yapacakları şey derhal tevbe-istiğfar etmek ve bir daha asla namaz kaçırmamaya çalışmaktır.

    (Prof Dr. Abdülaziz BAYINDIR ve Prof Dr. Bayraktar BAYRAKLI hocalarmıza aynen katılıyorum. Allah onlardan razı olsun. Konuyu güzel özetlemişler.)

    -----------------------
    Öte yandan ibadetlerin kazası, mazur durumlar için söz konusu olabilir. Namazın ise sadece iki mazereti vardır. Unutmak ve uyuyakalmak. Ancak bu durumlarda kaza namazı olabilir. Yıllarca kılınmayan namazların kazasının kılınması elbette yapılan bir hatanın en iyi telafisi, tevbesi olabilir. Ama siz bu kaza namazlarına, “o kılınmayan namazların yerine geçer” derseniz, yanlış bir din ortaya koymuş olursunuz.

    Bu yüzden bir çok kişi biraz zora gelince: "yahu sonra kazasını kılarsın diyor." Sanki birazcık zora gelince namaz kazaya bırakılabilir anlayışı ortaya çıkmış. Bu anlayışının ortaya çıkmasının sebebi de, işte bu şekilde yanlış bilinen kaza namazlarıdır.

    Ayrıca “İmamı Azam'dan, İmamı Şafi'den daha mı iyi biliyorsun?” düşüncesi çok yanlıştır. O zaman hiç bir din adamı fetva verilen konularda hiç konuşmasınlar. Çünkü onlardan daha alim değiller…

    Unutulmamalıdır ki O büyük müçtehitler kıyamete kadar gelecek tüm olaylar,durumlar için fetva vermemişlerdir. Verdikleri fetvalar özellikle zamanlarına ışık tutmuştur. Günümüzde de elbette o fetvalarla dinimizi idame ettiriyoruz. Ama o fetvalara aykırı söz söylenemez demek olsa olsa İslamı bilmemekten kaynaklanır. Zaten İmamı Şafi, İmamı Azamın talebesi değil midir? Ama hocasından çok farklı fetvalar vermiştir. (Yoksa hocasından daha mı iyi biliyor)

    Bunlar üzerinde de düşünülmesi gerekmektedir.



    ARKADASLAR BIR TARAFDAN KAZA VARDIR DIYRN BIR TARAF VAR BIR TARAF DAN KAZA YOKTUR DIYEN TARAF BIZ SIMDI HANGISINI UYGULAYACAGIZ....


  8. 21
    Nazmi28 Üye
    Nazmi28
    Üye

    Üye No: 54393
    Mesaj Sayısı: 16
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 39

    Kaza namazı varmıdır?


    Alemlerin Rabbi olan Allah’a, yarattıklarının adedince, arşının ağırlığınca hamd, Kulu ve Rasulü Muhammed (S.A.V.), ve onun ashabı ve sırat-ı müstekıym üzere olan bütün müslümanlara salat-ü selam olsun.

    İbadetlerin belirlene n vakti içerisinde yerine getirilme sine “edâ” bu vakit çıktıktan sonra yerine getirilme sine ise “kazâ” denir. Bir ibadetin kazâ edilebilm esi için şer’an geçerli bir mazeretin bulunması gerekir. Bu mazeretle r uyumak ve unutmaktır. Rasululla h (sallallah u aleyhi ve sellem) buyurdu ki: Herkim bir namazı kılmayı unutursa yahut uyuyakalırsa onu hatırladığında (ve uyandığında) kılsın. Onun bundan başka keffareti yoktur. (Bayılmak ve herhangi bir şekilde kısa süreli şuur kaybı da uyumak gibidir.) Bir kimse kılmadığı namazın vakti çıktıktan sonra uyansa o namazı kaza edebilir. Unutan kimse için de durum böyledir, isterse o yıllar önce unutarak kılmadığı bir namaz olsun, onu hatırladığında hemen kılar. Rasululla h (S) uyku veya unutma sebebiyle kılınamayan namaza, uyanmayı ve hatırlamayı vakit tayin etmiştir. Kaza edilen namaz vakti içerisinde nasıl kılınıyorsa öylece kılınır, yani ezan ve kamet okur, (dilerse sünneti ile birlikte) o farz namazı kaza eder. Bunu yaparken, falanca kılamadığım namazın kazasına diyerek niyet edilmez. kalbin yaptığı işi bilmesi niyettir ve Allah (C.C.) kalplerde olanı en iyi bilendir.

    KASTEN TERK EDİLEN NAMAZIN KAZASI OLUR DİYENLERİN DELİLSİZ İDDİALARI VE ONLARIN REDDİ :

    Kasten, ihmal edilerek kılınmayan namazların kazâ edileceğine dair şer’i bir delil bulunmama ktadır. Bir delil bulunmama sına rağmen, namazların kaza edileceğini, hatta kaza namazı borcu bitmeden, sünnet namazların kılınamayacağını söyleyen bid’atçılar vardır. Onların gayesi namazların kaza edilebile ceğini söyleyerek, namazın hafife alınmasına ve kazaya bırakılmasına, yani kılınmamasına sebep olmaktır. Namaz borcu olan sünnet namaz kılamaz sözleri ise ayrı bir dalâlettir, çünkü Rasululla h (sallallah u aleyhi ve selem) sünnet namazların , kulun namazlard an eksiğini tamamlaya cağını şöyle bildirmek tedir. ”Kulun ilk hesaba çekileceği şey namazdır. Namazı tamam olursa kurtulup mes’ud olur. Değilse pişman olur, sıkıntıya düşer. Eğer farz namazı eksik ise Allah-u Teala : (Kendisi daha iyi bildiği halde) Bakın kulumun nafile namazları var mı, buyurur . Bunun üzerine noksan olan farz namazları nafileler le tamamlanır. Diğer amellerin deki eksiklikl er de bu şekilde tamamlanır. Rasululla h’ın (sallallah u aleyhi ve sellem) Hendek savaşında ikindiyi akşamın vaktinde kılmasını, yine Hendek savaşında öğleyi ve ikindiyi akşamın vaktinde kılmasını, namazın kaza edileceğine delil sayanların bu işi bir çok yönden reddedili r.

     Birincisi : İkindinin, vakti çıkana kadar kılınmama sebebi ihmal değil savaşın şiddetidir. (Hendek savaşı günü) Rasululla h (sallallah u aleyhi ve sellem) buyurdu ki: “Güneş gecedeki yerine dönünceye kadar bizi orta (ikindi) namazını kılmaktan alıkoydular. Allah onların kabirleri ni ateş doldursun . Yahut evlerini yahut karınlarını.”

     İkincisi : Korku (savaşta tedbir) namazı ile ilgili ayet henüz nazil olmamıştı. O günden sonra nazil olan ayetle peygamber ve sahabeler i amel ettiği gibi sonra gelen ümmet de amel etmelidir .

     Üçüncüsü : Bu olay savaş sebebiyle kılınamayan namazın kaza edileceğine de delil olmaz, çünkü Allah (c.c.) ümmetin başına ilk defa gelen bu sıkıntıyı giderecek olan ve savaşta kazaya bırakmadan nasıl namaz kılacaklarını açıkladığı ayetlerin i vahyetmiştir. Daha sonraki savaşlarında Rasululla h (sallallah u aleyhi ve sellem) hiçbir namazını savaş sebebiyle vaktin dışına bırakmamıştır. Ayetlerde tarif edildiği üzere kılmıştır.

     Dördüncüsü : Unutmak veya uyumak dışında bir sebeple kılınmayan bir namazın kazası olmadığına dair, Rasululla h (sallallah u aleyhi ve sellem) buyurduki : “Her kim sabah namazını kılarsa o Allah’ın zimmetind edir. Allah zimmetini n terk olunmasından dolayı sizden hiçbir şey talep etmez. Muhakkak olan şu ki Allah her kimi sorumlu tutarsa ona mutlaka yetişir, sonra da onu cehennem ateşine yüzü üzere yatırır.” Yine Rasululla h (sallallah u aleyhi ve sellem)” uykuda iken namazı kaçırmada bir taksirat (günah olan kusur) yoktur. Taksirat diğer bir namaz vakti girene kadar namazını kılmayan kimse üzerine vardır,” buyurmakt adır. Namazı terk etmenin bir keffâreti olsaydı, bu şeriatın sahibi onu da, elbette haber verirdi.

     Beşincisi : İbadetlerde asıl olan taabbudîliktir. Yani bir ibadet Allah’ın istediği ve Rasulünün öğrettiği şekilde yapılır. İnsanların kendi varsayımlarıyla icad ettikleri, kasten terkedile n namazın kazası merduttur, kabul olunmaz.

    KEFFÂRETİ OLMAYAN GÜNAHLARDAN TÖVBE EDİLİR VE AFFI UMULUR :

    Bir zamanlar üzerine farz olan namazları kılmayan kimseler bu günahlarından dolayı, samimi olarak ve Rasululla h’ın (sallallah u aleyhi ve sellem) “Kim bir günahına tövbe ederse, o günahı işlememiş gibidir.”sözüne güvenerek Allah’a tövbe etmeli, bundan sonraki farz namazlarını aksatmada n kılmalıdır. Sünnet namazlarını da hem sevabına kavuşmak, hem de kılmadığı namazlara keffaret olsun diye kılmalıdır. İslamı kabul edip iman etmek nasıl ki kendinden önceki günahları silerse nasûh olan tevbe de kendinden önceki günahları yok eder. Bu hususlard a radyo ve TV.lerde şarlatanlık yapanlara da aldırmamalı, dinini Allah’ın Kitabından, Peygamber inin sahih sünnetinden öğrenmelidir. Dünya, ahirete nisbetle bir yolcunun, bir ağaç gölgesinde eyleşmesi gibidir. Bu kısa dünya hayatı için yaptığımız talebeliği, çıraklığı ahiretimi z için de yapmalıyız. Ebedi rahatımızı ise, bidatçılara ve dinimizi, TV.lere meze yapanlara emanet etmemeliy iz.

    Allah’ın selamı rahmeti bereketi üzerinize olsun.


  9. 22
    Hoca Moderatör
    Hoca
    Moderatör

    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 14,854
    Tecrübe Puanı: 188

    Alıntı
    selamun aleykum ben 30 yaşındayım ve yaklasık 3 senedırr namazlarımı kılıyorum....son 15 aydırda her vaktın sonunda gecmıs aynı vaktın kazasını kılıyodum.....
    lakın nette kaza namazı ıle bır kac yazı okumama kadar kazalarımı kıldım....

    belkı bırcok arkadas arkadas bana sımdı kızacak ama okudugum yazılar namazın kazasının olmayacagı ızlenımını verdı...sonucda ben 15 aydır vaktını bırakmadıgım gecmıs namazım yoktu....
    4 meshep imamlarımız gecmısde namazın kazasının olmasını namazlarını kılamayanlarının islamıyetten uzaklasmaması yonunde yorum yapmıs dıye dusunuyorum ...Suan gunumuzde ise kaza namazı insanları cok daa kolay bır sonrakı namaz vaktıne bıraktırabılıyor ve nasılsa kaza var dıyebılıyor....
    iyi niyetle soylenmıs olan gecmıs imamlarımız gunumuzde bu durumun bole olmadıgının acıkca kanıtıdır....namaz elbette Allah c.c lune borcumuz dıyebılırız ama bunun yanında da kulluk gorevımız degılmıdır....Kullugumuzu guzel bı sekılde yapmak elbette Allah c.c katında kabul gorecektır...
    o kadar arastırmama ragmen yuce kıtabımızda namazın tarıfı yok sadece bıze emır edılıyor vaktınde namaz kılmamızı....
    hadısler de de peygamberımızın savas ve uyku anında namazını kazaya bıraktıgını cok rahat gorebılıyoruz....gecmıs meshep imamlarımızın elbette bızler tırnagı kadar olamayız fakat ayet ve hadıs de tam acık olmayan bılgı hakkında gecmıs alımlerımızde nasıl abdestın bozulmasında kı gıbı cesıtlı farklılıklar gostermıslerse kaza namazında da gunumuzde cesıtlı dusunceler belırıyor....
    ben suan kaza namazlarımı bıraktım ve bıraz daha arastırmamla peygamberımızın yapmıs oldugu nafıle namazlarını elımden geldıgınce kılmaya calısıcam...

    benım fıkrım ve aklım bunu kabul edıyor cunku kaza namazı bıraz da bıd ata gırmıs dıye dusunuyorum....
    benım fıkrım ınsan namazlarına edebce bıan once baslamalı ve tövbesını etmelı ve bundan sonra kı namazlarına asırı ehemnıyet vermelıdır ....sonucda 45 yasında baslayan bır ınsan 30 35 senelık bır kaza namaz kılmak nefıs olarak da oınsana agır gelecektır....ama tovbe edıp bundan sonrakı namazlarını kılmak onu namaza daha da baglayacagını dusunuyorum....
    hatta yuce kıtabımızda edındıgım bılgılerce kadınların hayız halınde oruclarının kazası kuranımızda emredıldıgı uzre namazları ıcın bole bır emır gosterılmemıstır....

    bızım yapmamıs namazlarımıza bıan once baslamak ve aksatmamak ve elımızden geldıgınce peygamberımızın kıldıgı nafıle namazlarını kılmaktır


    selametle....
    Alıntı
    ARKADASLAR BIR TARAFDAN KAZA VARDIR DIYRN BIR TARAF VAR BIR TARAF DAN KAZA YOKTUR DIYEN TARAF BIZ SIMDI HANGISINI UYGULAYACAGIZ....
    ve aleykumusselam kardeş.
    Cevap yazdığın bu konuyu okumuş olsaydın asla bir tereddüdün kalmazdı.
    Zahmet edip konuyu okuduktan sonra mutmain olmadığın konuyu yaz ona göre cevap yazalım.


  10. 23
    Nazmi28 Üye
    Nazmi28
    Üye

    Üye No: 54393
    Mesaj Sayısı: 16
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 39

    şımdı sengılı kardesım ben daha once 15 aydır kılıyodum kazalarımı zaten aklımda bırakırım dıye bır nıyetımde yoktu ama bı kac yazı okuyana kadar kafam karıstı ve peygamberımızın sunnetınde ve yuce kıtabımızda kaza belırlı hallerde olmustur uyuma ve savas hatta mevlamız hendek savasından sonra da ayet ındırerek savas esnasında bıle namazı nasıl kılacagımızı bırakmıcamızı bıze bıldırmıstır.....
    sıtelerde yazan meshepsızlıkle bır tutulan bu gorusun ıbn hazm gorusu oldugu hatta ıbn hazm ıle nette arastırdıgımızda onunla ılgılı bıle bırcok farklı gorus oldugu gorulmektedır

    http://islamilmihali.net/dini/dini-yazilar/177-ibni-hazm-kimdir.html
    bu farklı bı gorus yazısı

    https://www.forumduasi.com/arap-islam-alimleri/102525-ibn-hazm-kimdir.html
    bu sızın sıtenın yazısı

    hal bole olunca goruyoruz kı farklı dusunceler cıkabılıyor....

    sımdı buyuk mesheep ımamlarımız bu husuda hem fıkır olup kaza namazı vardır demıslerdır yalnız bunlar yorum konusunda kaza namazı vardır demıslerdır....alanen kaza namazı nın olduguna karsı delıl gorulmemektedır....
    ben ınanıyorum kı yukarda kı yazıda abdülazız ve bayındır haoca dıne nıfak sokma nıyetınde degıldır onlar da kendı yorumlerını dıle getırmıslerdır....

    zaten namazın bıze emır olundugu zamandan ıtıbaren kılmamız bunun baska yolunun olmadıgını bılıyoruz lakın gevseklık ve pek umursamama yuzunden bazı kısıler ben dahıl belırlı bı yasa gelene kadar namazlarımızı kılmıyoruz oysakı namazlarımızı zamanında kılsak bole bı sorun olmuycaktır....eger kı bız bunları zamanında kıılamadıysak zaten dusundugunde de kaza yarıne her vakıtte kılınan sunnet ve nafıle namazlarda gecmısı tamamlayıcı nıtelıkte degılmıdır kaza ıle sunnet farkkı kamet ve ezan okumak degılmı bırde nıyet amac ama namaz kılmak sonucda ve kullugumuzu yerıne getırmıs olmuyor muyuz....


    burda onemlı olan ınsanın durust bı swkılde ıbadetlerını yerıne getırmesı cevremde bazı arkadaslarım bıle o kadar muhım bı neden olmamasına ragmen cok rahat kaza sını yaparım dıye bılıyor.....
    pekı bu gorus olmasa ıdı daha ıyı olmazmıydı ınsanlar ıslerını namazdan once degılde namazı ıslerınden once tutmazmıydı.....

    işde bu nedenlerdendır kı ben de kaza namazı olduguna sadece uyku ve baygınlık harıcı durumlarda kaza olacagını dusunuyorum cunku namaz vakıtlerıyle bıze emır edılen bır ıbaadettır.....
    Allah c.c bızlerı af etsın yanlıslarımız varsa bızlerı affetsın ....
    bu kadar kafadan bu kadar farklı sonuc cıkıp bırılerı rant saglıyosada Allahım onları afetsın ınsallah....


  11. 24
    mperk Üye
    mperk
    Üye

    Üye No: 83270
    Mesaj Sayısı: 12
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 31

    @Nazmi28

    Nazmi hocam,

    Bu dinin bencesi sencesi olmaz. Şu ahir zamanda bizlerin aklı kıttır. Geçmişteki alimlerin görüşleri var iken bence böyle olmalı demek olmaz.
    Alimlerimiz kaza namazı vardır demişlerse bizim bunu sorgulamamız bile yanlıştır. Mantıkla yaklaşılmaz İslamiyet mantık dini değildir. Mantıkla fetva vermiyelim lütfen ahirette hesabı zor olur. Kendi yorumu diye birşey olur mu ya. Nakil yapmak zorundadır. Kafadan yorum mu olur.
    Allah'ım c.c cümlemizi muhafaza eylesin. cümlemizi affetsin
    Yarabbi tüm ehli sünneti sen Kur'an da cem eyle yarabbi .Amin


  12. 25
    Nazmi28 Üye
    Nazmi28
    Üye

    Üye No: 54393
    Mesaj Sayısı: 16
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 39

    2 Kasten namazı terk etme günahının, kaza ile telâfisinin mümkün olmayacağı, esasen Rasûlüllah (sas) in bu konudaki söz ve uygulamalarının hep mazeret sebebiyle vakti geçirilmiş namazlarla ilgili olduğu düşüncesinden hareketle, sahabeden Hz Ömer, oğlu Abdullah, Sa'd b Ebî Vakkas, İbn Mes'ud, Selman Fârisî ve tâbiundan el-Kasım bMuhammed, Muhammed b Sîrin, Mütarraf b Abdillah, Ömer b Abdilaziz, Büdeyl b Meysere ve Sâlim b Ebi'l-Ca'd ile Dâvud ez-Zâhîri, İbn Hazm ve İbn Rüşd gibi Zâhiri mezhebi müçtehit ve fakihleri kasden terkedilmiş olan namazların kaza edilemeyeceği görüşünde iseler de, (5) başta dört mezhep müçtehit ve fakihleri olmak üzere İslâm âlimlerinin cumhuruna (çoğunluğuna) göre, edâsı farz olan namazların, mazeretsiz (kasten) terkedilmiş de olsa, kazası da farzdır (6)


    hocam bu sızın yazınız goruluyor kı o zamanda bıle tartısma yazanmıs yanı kazayı savunan var kaza olmaz dııyen var....

    burda bence yapılması en guzel karar nedır dıye sorarsanız bugunun ıslam bılgınlerı sızler bır araya gelıp dıyanet le bırlıkte bu tarz konularda ortak karar alıp fetva vermek
    yoksa bu farklılıklar hep olacaktır ....
    sızler bıle dını konularda tartısmalar yasarsanız ya bızler ne yapacagız ....işde yukardakı arkadasın dedıgı gıbı bense sence kavramı cıkar pekı nasıl cıkmasın kı solermısınız....

    ınsan netı acıyor bısey yazıyor aklına takılan bakıyor kı farklı cevaplar var adamın aklı bıanda karısıyor
    bırı dıgerıne hemen suc atıyor cubbelı ahmet hoca bunu cok yapıyor dıgerlerı hakkında hemen kotu bır imaj yapıstırmak bu pekı onu ne kadar dogru oldugunu gosterır....yaptıkları gıybet degılmıdır....
    sonucda bu ınsanlar medya karsısına cıkıp halkı aydınlatıyolar ama ben eger kı bır alımın dın bılgınının tv ye cıkıp ve ya baska kıtle araclarında baska bırını kotuledıgını gorursem o ınsanı samımı bulmuyorum....musluman muslumanı kotulemez....ben daha ıyıyım ımajı vermez....ama bu ınsanlar nedense cokca en ıyı ben ımajı vermek ıcın bu yolu kullanıyolar


    selametle...


  13. 26
    Nazmi28 Üye
    Nazmi28
    Üye

    Üye No: 54393
    Mesaj Sayısı: 16
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 39

    @Nazmi28

    Nazmi hocam,

    Bu dinin bencesi sencesi olmaz Şu ahir zamanda bizlerin aklı kıttır Geçmişteki alimlerin görüşleri var iken bence böyle olmalı demek olmaz
    Alimlerimiz kaza namazı vardır demişlerse bizim bunu sorgulamamız bile yanlıştır Mantıkla yaklaşılmaz İslamiyet mantık dini değildir Mantıkla fetva vermiyelim lütfen ahirette hesabı zor olur Kendi yorumu diye birşey olur mu ya Nakil yapmak zorundadır Kafadan yorum mu olur
    Allah'ım cc cümlemizi muhafaza eylesin cümlemizi affetsin
    Yarabbi tüm ehli sünneti sen Kur'an da cem eyle yarabbi Amin


    kardesım bak sımdı

    Kasten namazı terk etme günahının, kaza ile telâfisinin mümkün olmayacağı, esasen Rasûlüllah (sas) in bu konudaki söz ve uygulamalarının hep mazeret sebebiyle vakti geçirilmiş namazlarla ilgili olduğu düşüncesinden hareketle, sahabeden Hz Ömer, oğlu Abdullah, Sa'd b Ebî Vakkas, İbn Mes'ud, Selman Fârisî ve tâbiundan el-Kasım bMuhammed, Muhammed b Sîrin, Mütarraf b Abdillah, Ömer b Abdilaziz, Büdeyl b Meysere ve Sâlim b Ebi'l-Ca'd ile Dâvud ez-Zâhîri, İbn Hazm ve İbn Rüşd gibi Zâhiri mezhebi müçtehit ve fakihleri kasden terkedilmiş olan namazların kaza edilemeyeceği görüşünde iseler de, (5) başta dört mezhep müçtehit ve fakihleri olmak üzere İslâm âlimlerinin cumhuruna (çoğunluğuna) göre, edâsı farz olan namazların, mazeretsiz (kasten) terkedilmiş de olsa, kazası da farzdır (6)

    ben dınde bence demıyorum bu kadar bu zamanda bıle tartısma varken hangısı fdogru onu bulalım ıstıyorum bole bu durumde senın kafanda bı fıkır belırlenmez mı hangısını yapıcan solermısın ben bence demek ıstemedım yanlıs algılamayın konuyu acıklık varsa yazın bılelım
    bana takılı kalma kardesım konuya hakımsen gorusunu yaz dogru dıyosan bızde faydalanalım ....


  14. 27
    mperk Üye
    mperk
    Üye

    Üye No: 83270
    Mesaj Sayısı: 12
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 31

    Hocam bakın şimdi,

    Alimler doğru bildiğini söylemez ise hangi hoca ehli sünnet üzere fetva veriyor hangi hoca mutezileye çalışıyor hangisi vahhabi görüşlü ben aklımla çözemem. Neden ? Çünkü ilmim o kadar yok.

    Cübbeli hocanın isim vermesi bundan ibarettir. Şahısları kötülemez şahısların verdikleri fetvaların yanlış olduğunu beyan eder. Buna da reddiye denir.

    Adam kalkıp Hz. Muhammed (s.a.v) hakkında olumsuz bir söz söyler de bir alimde kalkıp o adamın söylediklerinin yanlış olduğunu beyan etmezse ne olur ? Bu cahil halk(ben de dahil) onun peşinden gitmeye kalkmaz mı ?
    Bir Hoca yı eleştirmek benim haddime düşmez.Çünkü Hoca'nın ilmi nere benim ilmim nere sadece örnek vereceğim ;
    Şimdi Yaşar Nuri hoca kalkıp kaza namazı yoktur diyor altına da mantıkla süslenmiş bir iki cümle yazmışsa, bu görüşün yanlış veya doğru olduğunu sen ben bilebilir miyiz ? ayırt edebilir miyiz ? İşte ehli sünnet bir ALİM hocanın yapmış olduğu reddiye sayesinde Yaşar Nuri hocanın o fetvasının yanlış olduğunu öğreniyoruz. Cübbeli hoca medyada bunu yapmak zorunda yoksa din gidiyor elden. Savunan kalmadı. Bu halka duyuran kalmadı. Bu dini bozmaya çalışıyorlar.

    Allah'ım c.c cümlemizi uyandırsın.
    Allah c.c. razı olsun


  15. 28
    Kutubi-sitte Üye
    Kutubi-sitte
    Üye

    Üye No: 91634
    Mesaj Sayısı: 3
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 35

    Selamun aleykum kardeslerim.
    Bu konu hakkinda bende birkac sey ilave etmek istiyorum
    Oncelikle kaza namaziyla ne demek istendigini ele almak istiyorum cunku bu daha once bu konuda bazi yanlis anlasilmalar gordum . Namazi kazaya birakmak cok buyuk gunah oldugunu hepimiz biliyoruz yani kaza namazi var diyince ben namazimi (Herangi nedenden dolayi, neden neolursa olsun)kazaya birakabilirim anlamina gelmiyor bunu iyi bilmek gerekir. Burda kasdedilen kaza namazi tempellikten kilinmayan namazdir. Ulkemizde 1000ce kisi namaz kilmiyorlar ve bu kisiler birgun oluyor namaza basliyabiliyorlar ozaman gecmiste kilmadiklarina pismanlik duyduklari namazlari kaza edebilirlermi? Yoksa ben bugun namaz kilmayayim nasilolsa yarin kaza edebilirim diyemeyiz boyle birsey asla olamaz.
    Simdi ben yillarca namaz kilmadim, bu namazlar borcunu kaza kilarak odemem gerekirmi ? Hepimiz namazin islamda nekadar onemli oldugunu biliyoruz . Peygamberimiz (s.a.v) zamaninda bile kaza namazi kilinmistir ama bile bile hicbirzaman namazi terketmediler onlar. Eger zaruretsiz namaz kaza kaldiginda namazin kazasi varsa neden bile bile birakanin olmasin ?
    Dunyadaki gelmis gecmis en buyuk alimler bu konuda ayni fikir (kaza namazi vardir diyorlar) yani 5 yil namaz kilmayan kisi namaz borcunu odemeli diyor. Delilleride cok kuvvetli. Yok diyenlerinde delilleri var ama az sayidalar ve delilleri okadar guclu degil.
    Hadi diyelimki kaza namazi yok, hepimiz birgun Allahin huzuruna cikacagz. Allah ya sorsaki neden sana emir olan namazi eksiksik kildin derse neolacak ? Ya Allah derseki neden birkac Alimin yada kisilerin zayif delilleriyle namazi borcuyla oldun? Peki kaza namazlarini kilan bir kisiye Allah nediyecek fazlalik namaz kildinmi diyecek fazla namaz zararlimi diyecek ? Nasil bakarsan bak Allah korkusu olan kisi bunu dusunur ve namazini fazlasiyla kilar. Yani her harikarda kaza namazini kilan karlidir.
    Kafir olan bir kisi musluman oldgunda kaza namazi kilmasi gerekmez bu konuda ayni fikirdeyiz ama biz kafir degiliz. Biz muslumaniz ve eksik namazlarimiz var … Borclarimiz odeyelim.
    Ayrica bunu diyenler 4 buyuk mezhebin disina cikiyorlar. Oysa onlar mucedehit idiler. 4 mezhepe bagli olmamiz cok onemli arkadaslar, bunun disina cikilirsa ozaman herkez kafasina gore fetva verir ayet ve hadislere dayanarak hüküm cikarir ve bu cok tehlikeli. Abul aziz bayindirda bunu yapiyor gibi geliyor bana kendisi daha kuran ezbere okuyamiyorda nasil mucdehitlik yapiyorlar. Su anda bu dunyada Mucdehit yoktur. Mucdehit olmanin cok agir sartlari var biri eksik olursa mucdehit olamazsin.
    Bunun yanisira bazi insanlarda soyle dusunuyorlar; Benim yillarca namaz borcum var bari ben su azinligin dusuncesine katiliyimda namazdan kurtuluyum . Insanin nefsine bazen agir gelebiliyor namaz kilmak.
    Arkadaslar Allahtan korkuyorsaniz namaz borcuyla bu dunyadan gocmeyin…….
    Allah hepimize eksiksin namazla oylmeyi nasip etsin…

    Allaha Emanet olun.


+ Yorum Gönder
Git İlk 123 Son