Git İlk 12
  1. 15
    -UGUR- Emekli
    -UGUR-
    Emekli

    Üye No: 85005
    Mesaj Sayısı: 99
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Kur'andaki Namaz


    bu ne ya sadece Allahın kelamından sorulacak diyor. peki okadar biliyorsunda kuran-ı Kerimi orda demiyormu. Peygamberin verdigini alın. Yasakladıklarını yapmayın diye. birkere bak bakalım Kuran tefsirlerini neye göre cıkartıyorlar yorumluyorlar tabiki hadislere bakarak. Ya inşallah düzelirsin. Tövbe edersin. cünkü senin bu yaptıgın 73 fırkanın hiç birini tutmuyor. yeni bir fırka dahamı cıkartıyorsun. Şia bile uydurma hadis yazmış onlara inanıyor. Vahabbiler bile Buhari hadisi gördügü zaman susup kalıyorlar. Kuran-ı Kerim den sonra Hadisi şerifler bizim rehberimizdir. Gerek buhari gerek müslim , tirmizi ,ebu davut , taberani vs hadislerinin hiç birini ret etmem. bizler ehli sünnetiz. Sonuna kadar sünnete uyarız...

    ehli sünnet kardeşim benimde okuyunca morelim bozuldu. hele birde Hadisleri inkar edenleri görünce daha sinirleniyorum.. birkere namaz Kuranda 71 yerdemi ne Bahsedilmiş. Allah bizleri Sapık fırkalardan korusun Ehli sünnet Vel cemaat yolundan ayırmasın...



  2. 16
    reyna89 Es Rahmet Rüzgarı
    reyna89
    Es Rahmet Rüzgarı

    Üye No: 49643
    Mesaj Sayısı: 205
    Tecrübe Puanı: 4
    Yaş: 31

    Cevap: Kur'andaki Namaz


    Arkadaşlar böyle bu gibi insanlara cevap yazarak vaktinizi boşa harcamayın .. yazar yazar susarlar cevap yazarak daha çok heveslendirip mutlu ediyoruz bu gibi insanların amacı da bu zaten ... yönetici arkadaşlarım ya da admin konuyu kitlerler ya da silip banlarlar lütfen cevap yazarak daha çok üstüne düşmeyelim benim düşüncem bu .. Allah'a emanet olun .


  3. 17
    rönesans üçüncü göz
    rönesans
    üçüncü göz

    Üye No: 51313
    Mesaj Sayısı: 174
    Tecrübe Puanı: 5

    Cevap: Kur'andaki Namaz


    Müminin çalışması ibadettir. Fakat imansızın çalışması ibadet olamaz. Ben namaz kılmam ama bak çalışıyorum, bu da ibadettir demek yanlıştır. Namaz kılmayanın da çalışması ibadet olmaz.Kimseye muhtaç olmamak için çalışmak çok kıymetlidir. Peygamber efendimiz, Hazret-i Muaz ile müsafeha edince buyurdu ki:
    - Ya Muaz, ellerin nasırlaşmış.
    - Evet ya Resulallah, kazma elimde toprakla meşgul oluyor ve bu sayede çoluk çocuğumun nafakasını kazanıyorum.
    Fahr-i kâinat efendimiz, Hazret-i Muaz’ı öpüp buyurdu ki:
    - Bu eli Cehennem yakmaz. (Tibyan)

    Yine bir gün bir genç, sabah erkenden işine gidiyordu. Eshab-ı kiramdan bazıları, bunu uygun görmediler. Orada bulunan Peygamber efendimiz buyurdu ki:
    (Öyle söylemeyiniz! Eğer kimseye muhtaç olmamak, ana babasını ve aile efradını muhtaç etmemek için işine gidiyorsa, her adımı ibadettir. Eğer kazanacağı para ile öğünmek, keyf sürmek niyetinde ise, şeytanla beraberdir.) [Taberani]

    Görüldüğü gibi bir müslümanın iyi niyetle çalışması ibadettir. Fakat kâfirin ve her haramı işleyen kimsenin çalışması ibadet olmaz. Namaza ne lüzum var, çalışmak da ibadettir demek çok yanlıştır. Böyle söyleyen kâfir olur. Namaz kılan, haramlardan kaçan kimsenin iyi niyetle çalışması ibadettir. (K. Saadet)

    Herkesin rızkı ayrılmıştır
    İnsan, rızkını aradığı gibi, rızk da, sahibini arar. Çok fakirler vardır ki, zenginlerden daha iyi, daha mutlu yaşar. Allahü teâlâ kendisinden korkanlara, dinine sarılanlara, ummadıkları yerden rızk gönderir. Allahü teâlâ, insanları yaratırken, ömürleri gibi, rızklarını da takdir etmiştir. Bu konudaki hadis-i şeriflerden bazıları şöyle:
    (Allahü teâlâ, müminin rızkını ummadığı yerden verir.) [İ.Hibban]

    (Allah’tan korkun, istediğiniz şeylere kavuşmak için, iyi sebeplere yapışın. Kötü sebeplere yanaşmayın! Hiç kimse, takdir edilen rızkına kavuşmadıkça ölmez.) [Hakim]

    (Eceliniz sizi nasıl takip ederse, rızkınız da öylece takip eder. Rızk için sıkıntı çekerseniz, Allahü teâlânın emrine uygun hareket edin.) [Taberani]

    (Allah korkusunu sermaye edinen, rızkına ticaretsiz ve sermayesiz kavuşur.) [Taberani]

    (Allahü teâlâya tam tevekkül etseydiniz, sabah aç gidip, akşam tok dönen kuşlar gibi rızka kavuşurdunuz.) [Tirmizi]

    Helal rızka kavuşmak isteyen sebeplerine yapışmalıdır! Para kazanmak, malı arttırır. Fakat, rızkı arttırmaz. Rızk, mukadderdir. Yani ezelde ayrılmıştır. Rızk, maaşa, mala, çalışmaya bağlı değildir. Fakat Allah emrettiği için çalışmak gerekir. Çünkü, Allahü teâlânın işleri, sebepler altında tecelli eder. Âdet-i İlahiye böyledir. Fakat, bazen, sebebe yapışıldığı halde, iş hasıl olmayabilir. Yahut, sebepsiz de, hasıl olabilir. Bu konudaki hadis-i şeriflerden bazıları şöyle:
    (Rızkının bol olmasını isteyen, sıla-i rahm etsin!) [Buhari]

    (Sadaka vermeye devam edenin rızkı artar!) [İbni Mace]

    (Cömerdin evine rızk, devenin göğsüne vurulan bıçaktan daha tez gelir.) [İbni Mace]

    (İstiğfara devam eden, ummadığı yerden rızıklanır.) [İbni Mace]

    (Namaz kılmak rızkın bereketine sebep olur.) [Miftah-ül cenne]

    (Hanımı ile [iyi geçinip] şakalaşanın, rızkı artar.) [İ.Lal]

    Fakirliğe sebep olan şeyler
    Bazı şeyler fakirliğe yol açar, rızkın güçlükle gelmesine sebep olur. Mesela tırnağı uzun olanın rızkı meşakkat ile, sıkıntı ile hasıl olur. Bu konudaki hadis-i şeriflerden bazıları şöyle:
    (Günah işlemek, rızktan mahrumiyete sebep olur.) [İbni Mace]

    (Yalan söylemek rızkı azaltır.) [İsfehani]

    (Zina fakirliğe yol açar.) [Beyheki]

    (Sabah uykusu rızka manidir.) [Beyheki]
    [Rızkların dağılması sabah namazından sonra olur. Manevi rızkların dağılması ise ikindi namazından sonradır. Bu iki vakitte uyumamaya dikkat etmelidir! (El-Envar)]

    (Sabah namazını kıldıktan sonra uyumayın, rızkınızı aramaya çalışın!) [Taberani]

    (Hak teâlâ rızkları, fecr ile güneşin doğacağı vakitler arasında verir.) [Beyheki]

    (Rızka kavuşan çok hamd etsin!) [Hatib]

    Hamd etmek, Allahü teâlâya şükretmek demektir. Her nimetin Allahü teâlâdan geldiğine inanmak gerekir. Allahü teâlâ, Hazret-i Musa’ya buyurdu ki:
    (Kendine verdiğim nimeti, benden bilip kendinden bilmeyen, nimetlerin şükrünü eda etmiş olur. Rızkını kendi çalışması ile bilip, benden bilmeyen ise, nimetin şükrünü eda etmemiş olur.) [İ.Gazali]

    Zarardan dönmek gerekir
    Zararın neresinden dönülürse kârdır. Rızk endişesiyle, harama el uzatmamalı ve şu hadis-i şerifin muhatabı olmamalıdır:
    (Bir zaman gelir ki, insanlar, yalnız malın, paranın gelmesini düşünür, helalini ve haramını düşünmezler.) [Buhari]

    Allahü teâlâ, herkesin rızkını ezelde takdir etmiş, ayırmıştır. Rızk değişmez, azalıp çoğalmaz. Kimse kimsenin rızkını yiyemez. Allahü teâlânın 99 isminden biri Rezzak'tır, her varlığın rızkını vericidir. Allahü teâlâ, (Herkesin rızkı bana aittir) buyuruyor. Rızk için Allahü teâlânın verdiği söze güvenmelidir! Kur'an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
    (Yeryüzündeki her canlının rızkı, Allah’a aittir.) [Hud 6]

    Hadis-i şeriflerde de buyuruldu ki:
    (Rızk için üzülme, takdir edilen [ezelde ayrılmış olan] rızk seni bulur.) [İsfehani]

    (Rızkı genişleten, daraltan, gönderen yalnız Allahü teâlâdır.) [Redd-ül Muhtar]

    (Allah’tan kork, rızkını güzel yoldan ara, helali al, haramı terk et!) [İbni Mace]

    (Rızkını gecikmiş sayma! Hiç kimse, rızkına kavuşmadıkça ölmez.) [Hakim]

    (Hiç kimse, nasibinden fazla rızka kavuşamaz. Rızkına kavuşup yemedikçe de ölmez. İstemese de rızkı kendisine verilir.) [Hakim]

    (Hak teâlâ, Hazret-i Adem'e bin çeşit sanat öğretip buyurdu ki: Neslin, bu sanatlardan biri ile rızkını arasın! Sakın dini geçim vasıtası yapmasın!) [Hakim]

    (Zikrin hayırlısı hafi [gizli] olanı, rızkın hayırlısı ise kâfi olanıdır.) [Beyheki]

    (Allahü teâlâ sevdiğine, rızkını kâfi [yetecek kadar] verir.) [Ebuşşeyh]

    (Allahü teâlânın verdiği rızka kanaat eden mümin kurtulmuştur.) [Müslim]

    (Helal kazanmak için sıkıntı çekene, Cennet vacip olur.) [İ.Gazali]

    (En güzel rızk, helale, harama dikkat edilerek kazanılandır.) [Nesai]

    Peygamber efendimiz, (Eğer Allah korkusunu kendinize sermaye edinirseniz, rızkınız, ticaretsiz ve sermayesiz gelir) buyurup şu mealdeki âyeti okudu:
    (Kim Allah’tan korkarsa, Allah ona bir çıkış yolu ihsan eder ve rızkını ummadığı yerden gönderir.) [Taberani-Talak 2,3]

    Allahü teâlâ emrettiği için çalışan, rızkını helal yoldan arayan, ezeldeki rızkına kavuşur. Rızkı da bereketli olur. Bu çalışmaları için de sevap kazanır. Eğer, rızkını haram yoldan ararsa, yine ezelde ayrılmış olan rızka kavuşur. Fakat, bu rızk ona hayırsız, bereketsiz olur, kazandığı günahlar da, onu felaketlere sürükler.
    Hazret-i Hızır'ın tamir ettiği binanın altındaki altın levhada şunlar yazılı idi:
    (Ölüm hak iken gülüp eğlenen, kadere inandığı halde üzülen, rızka Allahü teâlâ kefil iken zahmetlere giren, Kıyamette sorgu-sual varken gaflete dalan, fâniliğini bildiği dünyaya bel bağlayan kimseye nasıl hayret edilmez?)

    Çok kazanmak için çok çalışmak
    Sual: Çok kazanmak için çok çalışmak dine aykırı mıdır?
    CEVAP
    Kendinin ve çoluk çocuğunun nafakasını kazanacak ve borçlarını ödeyecek kadar çalışıp kazanmak farzdır. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
    (Çalışıp kazanmak farzdır.) [Taberani]

    Çoluk çocuğunun bir yıllık nafakasını toplayacak kadar çalışmak mubahtır. Müslümanlara yardım için, cihad etmek için fazla çalışıp kazanmak müstehaptır, iyidir. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
    (İnsanların en iyisi, insanlara faydalı olandır.) [Kudai]

    Gösteriş için, övünmek için kazanmak tahrimen mekruhtur. Çalışmak rızkı artırmaz. Çalışmak takdir edilen rızka kavuşturmaya vesiledir. Rızkı veren Allahü teâlâdır. Çalışmak sebebe yapışmaktır.


  4. Reklam

  5. 18
    imamhatipli42 Özel Üye
    imamhatipli42
    Özel Üye

    Üye No: 7
    Mesaj Sayısı: 1,880
    Tecrübe Puanı: 34

    Cevap: Kur'andaki Namaz


    Alıntı
    Geleneksel Namaz:
    kimi uydurma hadislerde beş vakit,kiminde üç vakit diye geçen,kiminde 4 rekat diye kiminde iki rekat diye geçen budistlerin ibadet şekline çok benzeyen ritüel şekilsel hareketler.salat'ın anlamı ise namaz demek değildir.Kur'ana göre salatın anlamı münkirler için Kur'an sistemini tanımak müminler içinde Kur'an sistemini desteklemek anlamında kullanılmıştır.yani kısacası Kur'andaki salat'ın namazla uzaktan yakından ilgisi yoktur.
    selamlar,sevgiler.
    Sadece üzülüyorum sana basiretin kapanmış. Allah hidayet etsin cümlemize.


  6. 19
    imam Özel Üye
    imam
    Özel Üye

    Üye No: 2034
    Mesaj Sayısı: 4,906
    Tecrübe Puanı: 54
    Yer: minallah-ilelllah

    Alıntı
    Kur'andaki Salat:
    [URL="https://www.forumduasi.com/farz-namazlar/166042-kurandaki-namaz.html"]Kur'andaki Namaz[/URL] Hacc18:''Göklerde ve yerde olanların,güneş,ay,yıldızlar,dağlar,ağaçlar, hayvanların ve insanların birçoğunun ALLAH'a secde ettiklerini görmüyor musun?''buyurulmuştur.
    güneş,ay,yıldızlar,dağlar,ağaçlar ALLAH'a nasıl secde ediyorlar?ALLAH'ın onlara verdiği kainatta ve yeryüzündeki vazifelerini yaparak secde etmiş oluyorlar.işte insanların dünyada yaptıkları işler de secde ve ibadet sayılır.yani
    bir katibin yazı yazması,bir memurun bilgisayarıyla yazması,bir işçinin kürek sallaması,bir çiftçinin bağını budaması,bir şoförün otobüsüyle insanları taşıması,bir çöpçünün çöpleri toplaması,bir temizlikçinin temizliğini yapması,bir mümin veya mümine dostumun burada insanları yorumlarıyla aydınlatması hep secde ve ibadet sayılıyor.
    Nebe10-11:''Geceyi sizin için istirahat,gündüzü de rızkınızı elde etmeniz için çalışma vakti kıldık.''

    Geleneksel Namaz:
    kimi uydurma hadislerde beş vakit,kiminde üç vakit diye geçen,kiminde 4 rekat diye kiminde iki rekat diye geçen budistlerin ibadet şekline çok benzeyen ritüel şekilsel hareketler.salat'ın anlamı ise namaz demek değildir.Kur'ana göre salatın anlamı münkirler için Kur'an sistemini tanımak müminler içinde Kur'an sistemini desteklemek anlamında kullanılmıştır.yani kısacası Kur'andaki salat'ın namazla uzaktan yakından ilgisi yoktur.
    selamlar,sevgiler.
    Alıntı
    Tevbe5:<<Haram aylar çıkınca bu Allah’a ortak koşanları artık bulduğunuz yerde öldürün, onları yakalayıp hapsedin ve her gözetleme yerine oturup onları gözetleyin.Eğer tövbe ederler,Kur'an sistemini tanıyıp müminlere kötülük yapmaktan arınırlarsa ,kendilerini serbest bırakın.Şüphesiz Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.(diyanet işleri yeni meali)
    Kıyame31:<<O, (Peygamberi) doğrulamamış,Kur'an sistemini de tanımamıştı.>>
    Kıyame32:<<Fakat yalanlamış ve yüz çevirmişti.>>
    altı çizili kelimelerin yerine diğer meallerde yanlış bir tanımlama yapılarak <<namaz kılmak>>yazılmıştır.oysaki sizde bilirsinizki kafirler namaz kılmazlar.iman etmedikleri sürece zaten kılsalar bile bunlar batıl sayılır.
    selamlar,sevgiler.
    Alıntı
    selamlar,kıymetli dostlarım.benim görüşlerimi kimseye benimsetmek gibi bir derdim yoktur,ben sedece inandığım doğruları ifade ediyorum.size gelince ehli sünnetçi geçiniyorsunuz ama ehli sünnetten haberiniz bile yok,herhalde siz bu kafayla ehli sünnetide bir kenara bırakıp kafirlere zorla namaz da kıldırırsınız.oysaki yüce Rabbim,kelamında<<la ikrahe fiddiyn>>buyurmuyor mu?peygamberin ağzıyla:<<leküm diynüküm veliye diyn,yani sizin inancınız size,benim inancım bana>>buyurmuyor mu?kuru suçlamalardan başka bir şey yaptığınızda yok.şayet samimi iseniz,benim ayetlerden getirdiğim delilleri nasıl çürüteceksiniz?önce bunu düşünün.ha çürütemiyorsanız Allah'ın kelamına inanacaksınız,inanmıyorsanız,cehennem sizi bekliyor demektir.kuru suçlamalarınız beni pek ilgilendirmiyor.beni bağlayan sadece Allah'ın kelamıdır.
    Alıntı
    selamlar,sevgiler.
    Alıntı
    selamlar,kıymetli dostlarım,bazıları doğruluk tespitinde çoğunluğu kriter almışlar,ne kadar sakat bir yöntem.şimdi ehli sünnetçi diye geçinen güruh çoğunlukta o halde onlar doğru yolda öyle mi?pekala peygamberimiz,bedir savaşı başladığı döneme kadar müminler azınlıktaydılar,o zaman müşrikler doğru yoldamı sayılıyorlardı.o zaman peygamber müşriklerle niye savaştı?.bu tür ipe sapa gelmez iddialara da karnım tok.Allah'ın kelamından başka bir şeyle sorumlu tutulmayacaksınız.onun için size tavsiyem önce yüce Rabbimin Kitabını anlamaya çalışın.Kur'anı iyi anladığınız zaman zaten hurafelerden kurtulmaya başlarsınız.inşaallah o zaman bana duada edersiniz.
    Tam muhlis bir Münafıksın!
    Şeytan bile senden kaçar!


+ Yorum Gönder
Git İlk 12