1. 1
    cesur_brave Üye
    cesur_brave
    Üye

    Üye No: 47838
    Mesaj Sayısı: 6
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 31

    Kavga sözleri boşanma sayılır mı


    :gul::gul::gul:Evli çift aralarında kavga ettiğinde ve bu kavga şiddetlendiğinde birbirlerine defol git ve seni istemiyorum gibi sözler söylüyorlar. Tabi sinirleri geçince normal hayatlarına devam ediyorlar bunların nikahları boş sayılır mı, tekrar nikah yapmaları gerekir mi?:gul::gul::gul:

    İlgili Yazılar

  2. 2
    seniseviyorum Üye
    seniseviyorum
    Üye

    Üye No: 99904
    Mesaj Sayısı: 60
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Evlilik


    Dini nikahin bozulma halleri sunlardir:
    - Erkeğin karısına boş ol demesi
    - Eşlerden birinin dinden çıkması
    - Mahkeme yoluyla boşanmak

    "Seni bıraktım, seni terk ettim" kelimeleri bir veya iki defa boşamaya, yani geri dönüşü mümkün olan boşamaya talak-ı rici denir. Yine de üç haktan biri gitmiş olur. Bu sözlerden biri bir defa söylendiğinde, pişman olursa, eski nikaha dönmek niyetiyle hanımının elini tutar veya öperse, tekrar nikah yapmadan iki bağ ile evliliğe devam eder.

    Evlilikte üç tane bağ vardır. Boşama sözleri üç defa tekrarlanırsa, "Seni boşadım, boşadım, boşadım", veya "Seni üç defa boşadım" derse üç bağı birden koparmış, geri dönüşü olmayacak şekilde boşamış olur. Üç kere boşayınca talak-ı rici, talak-ı baine dönmüş olur.

    "Babanın evine git!", "Defol git!", "Cehenneme git!", "Senin kocan değilim artık" gibi, başka manalarda da kullanılan sözler kinayeli, kapalı sözlerdir. Bu sözler, boşamak niyeti ile söyleyince boşamış olur. Buna bain talak, yani iddet müddeti içinde geri dönüşü olmayan kesin boşama denir.
    Bu şekilde boşamada, iddet müddeti geçip yeniden nikah yapılmadıkça bir araya gelinemez.

    "Şart olsun", "Dilediğini yap!" sözleri, boşamak manasına kullanılan yerlerde, hanımına böyle söyleyince, niyet etmese bile, bir bain talak olur.

    Hanımına, anam, kızım, kardeşim demekle boşama olmaz. Fakat (Şimdiden sonra anam, kızım veya kardeşim ol) derse boşama olur.


  3. 3
    Kayıtsız Üye Misafir
    Misafir

    Nikah gitmiş mıdır?


    Hocam ben talak konusunda çok hassasım eşim şunu yaparsan biter bitti gibi şeyler söyledi zamanında ki farklı zamanlarda hep söylüyor bunları sonrada ben talak kastetmedim niyete bakılır diyor. Ben de bir şeyden örnek verdim sen de bir daha bunları söylersen biter dedim o da bak işte ben senin kastettigini kasterim dedi. Ben de ben evlilik biter manasında kastettim dedim o yok ben onu kastetmedim ben senin öyle kastetmedigini düşündüm dedi. Bizim nikah gitti mi hocam? Çok korkuyorum


  4. Reklam

  5. 4
    arifselim Yönetici
    arifselim
    Yönetici

    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 29,472
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Kavga sözleri boşanma sayılır mı


    Bu konular hassas konular olup her iki tarafın ifadeleri alınmadan yani dinlenmeden bir cevap verilemez. Talak çok ciddidir ve talak ile şaka yapılamaz hafife de alınamaz.


  6. 5
    Kayıtsız Üye Misafir
    Misafir

    Eşimi dinlemedim dirdir ettim oda kendinden geçti ve beni yumrukladı senden boşanmak istiyom bıktım üç kere dedi sinirle bende tahrik ettim laflarımla git babanlara dedi sonra sordum hatırlamıyom bi kere dediğimi hatırlıyom dedi nikahımız var dimi hocam kendimi kaybetmesem vurmazdım diyor


  7. 6
    arifselim Yönetici
    arifselim
    Yönetici

    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 29,472
    Tecrübe Puanı: 10

    Aklı başından gidecek derecede bir sinirle yapılan boşama geçersizdir. Bu konularda her iki tarafın ifadesine başvurulmalı ve ona göre hareket edilmelidir. Bir müftülüğe giderek durumunuzu anlatın ve ona göre hareket edin.


+ Yorum Gönder