1. 1
    Hükümdar Ehl-i sünnet
    Hükümdar
    Ehl-i sünnet

    Üye No: 44640
    Mesaj Sayısı: 233
    Tecrübe Puanı: 5
    Yaş: 35

    Fal günah mıdır? Falcılık ve büyücülük aynı şey midir?


    Fal günah mıdır? Falcılık ve büyücülük aynı şey midir?


    Yıldız falı, kahve falı, el falı gibi her çeşit fal hurafedir. Hadis-i şeriflerde buyuruluyor ki:
    (Falcının, büyücünün söylediklerine inanan, Kur'an-ı kerime inanmamış olur.) [Taberani]

    (Fal baktıran, falcıya inanmasa bile, kırk gün namazı kabul olmaz.) [Müslim]

    Cinci hocanın cinden kurtardığına inanarak, ona ücret vermek caiz değildir. Çalınanları, kaybolanları bilirim diyen ve buna inanan da kâfir olur. Bana cin haber veriyor, onun için biliyorum derse, yine kâfir olur. Çünkü cin de gaybı bilmez. Gaybı yalnız Allahü teâlâ, bir de onun vahy ve ilham ettikleri bilir. Cin, bu iki yoldan öğrendiğini haber verirse, Bana falanca evliya bildirdi derse küfür olmaz. Cinden arkadaş edinip, olmuş şeyleri ona sorup, ondan öğrenmek ve bunları başkalarına bildirmek de caiz değildir. Çünkü cinlerin gördüğü şeyleri doğru anlatıp anlatmadığı bilinemez.

    Cincilere ve büyücülerin, söylediklerine, yaptıklarına inanmak, bazen doğru çıksa bile, Allah'tan başkasının her şeyi bildiğine ve her dilediğini yapacağına inanmak olup, küfürdür. Büyü öğrenmek de, öğretmek de haramdır. Müslümanları zarardan korumak için öğrenmek de haramdır. Hayırlı iş yapmak için de haram işlemek, büyü çözmek için büyü yapmak da caiz değildir. Büyü yaparken, küfre sebep olan bir şey yapmak küfürdür. Böyle olmazsa, büyük günahtır. Hadis-i şerifte (Büyü yapan ve yaptıran ve bunlara inanan bizden değildir) buyuruldu. (Bezzar)

    Burçlara göre fal açmak da hurafedir. Her burçta doğan aynı karaktere sahip olsa, bütün dünyadaki insanlar burç sayısı kadar yani 12 karakterli olurlar. Aynı burçta doğan iki kişiden biri âlim, diğeri zalim, biri sert, öteki yumuşak olabilir. İnsanların karakterlerini burçlar tayin etmez.

    Siftah olarak alınan parayı çeneye sürmek, güvercine kağıt çektirmek, misafir giden evi 3 gün süpürmemek, salı günü yola çıkmamak, sabunu elden ele vermemek, kötü bir şey söylendiği vakit eliyle bir yere tıklayarak şeytan kulağına kurşun demek, cenazede küreği birinin eline vermeyip yere atmak, lohusa kadının kırkı çıkıncaya kadar, dışarı çıkmaması, yanında birisinin bulunması, hatta yanına bir süpürge olsun koymalı demek, kırkı çıkmamış iki çocuğu birbirinin yanına getirmemek bâtıl inançtır.

    Hıdrellezi, Nevruzu, Noeli kutlamak, dert ve dilek için yatırlarda bulunan ağaçlara çaput bağlamak, türbelere mum dikmek, cenazeyi yüksek sesle tekbirle veya marşla götürmek, matem işaretleri taşımak, çelenk götürmek caiz değildir.

    Bid'at olmayanlar
    Bid'at ehli, aşağıdakileri de hurafe saymışsa da yanlış söyledikleri çeşitli kitaplarda yazılıdır:

    Kur'an ve hadiste olmayıp da, icma veya kıyası fukaha ile meydana gelen hükümler bid'at değildir.

    İki bayram arasında nikah yapmak caizdir. Peygamber efendimiz, Cuma gününe rastlayan bir bayram günü, namazdan sonra, nikah yapması istenince, (İki bayram arası nikah olmaz) buyurdu. Yani vakit dar, bayramlaştıktan sonra tekrar Cuma namazı için mescide geleceğiz demek istemiştir.

    Nazar için kurşun dökmek, nazar boncuğu takmak, tarlaya at kafası takmak bid'at değildir. Bunlara bakılınca, gözlerdeki şua ilk defa oraya gider ve nazar önlenir. (Hindiye)

    Ölü işittiği için, ölüye telkin vermek sünnettir.
    Devir ve iskat bid'at değildir.
    Definden sonra, mezarlıkta, cenaze sahiplerine taziyede bulunmak bid'at değildir.

    Peygamber efendimizin âdet olarak yaptığı şeyleri yapmamak [mesela entari giymemek] yahut da yapmadığı şeyleri yapmak, [mesela çatal kaşık kullanmak] bid'at değildir.

    Ölmüş evliyaya adak yapmak, yani mübarek bir zatı vesile edip, Allahü teâlâya yalvarmak caizdir. Mesela (Hastam iyi olursa, sevabı Seyyidet Nefise hazretlerine olmak üzere, Allah için, adak olarak bir koyun keseceğim) demek. Burada, Allahü teâlâ için kesilen adağın sevabı Seyyidet Nefise hazretlerine bağışlanıyor, onun şefaati ile, Allahü teâlâ, hastaya şifa veriyor kazayı, belayı gideriyor. Koyunu mezar başında kesmek haramdır. Puta tapanların, put yanında kesmelerine benzememeli. Türbenin avlusu genişse, bir kenarda kesilebilir.

    İşleri, Allahü teâlânın yaptığına inanarak, türbelerdeki evliyadan yardım istemek, onların hürmetine dua etmek de bid'at değildir. Hazret-i Mevlana, (Ben ölünce, beni düşünün, imdadınıza yetişirim) buyurdu. Deylemi'nin bildirdiği (Kabirdekiler olmasa, yeryüzündekiler yanardı) hadis-i şerifi de, Allahü teâlânın izni ile, ölülerin dirilere yardım ettiğini göstermektedir.

    Fal ve din istismarı
    Kabataş parkında çoluk çocuk oturuyorduk. Esmer bir kız, yanımıza yaklaşıp, (Şu gözlüğümü bir takayım, falınıza öyle bakayım. Neyse halın, çıksın falın) dedi. Ben de, başımdan savmak için, (Biz fala mala inanmayız) dedim. Hemen, (İyi ama beyim, Fala inanma, falsız da kalma dememişler mi? Sen yine inanma. Falına bakar, karamsarlıktan kurtulursun, rahata kavuşursun) dedi. Falcıyı uygun şekilde uzaklaştırdıktan sonra, Peygamber efendimizin, (Falcının söylediklerine inanan, Kuran-ı kerime inanmamış olur) buyurduğunu oradakilere söyledim. Benim hadis-i şeriften bahsettiğimi gören, cübbeli ve bid'at sakallı bir genç, yanıma yaklaşarak, (Amca, duamı almak istemez misin?) dedi. Onun ne demek istediğini anlayamadım. Elimdeki galetayı ona verip, (Dua edersen et, bana niye soruyorsun?) dedim. Eli ile para işareti yaptı. Sonra anladım ki, (Para ver, sana dua edeyim) demek istiyormuş. Halbuki dini alet etmek doğru değildir. Çünkü Allahü teâlâ, Âdem aleyhisselama, (Sakın ola ki, neslin dini geçim vasıtası yapmasın, din ile dünya menfaatini talep edenlere yazıklar olsun!) buyurmuştur.

    Kabir fareleri
    Kabataş'a gelmeden önce de, Beşiktaş'a uğramıştım. Mezarlığın yanından geçerken bir Fatiha okuyayım, dedim. Hemen yanıma bir genç gelip dedi ki:
    - Amca hazır hatim var.
    - Kaça satıyorsun?
    - Amca Kur'an satılır mı, satılsa ona değer biçilir mi?
    - İyi ama sana ne vereceğiz?
    - Gönlünden ne koparsa...
    - Sen hafız mısın?
    - Elbette amca.
    Cebimden çıkardığım Tebareke cüzünü gösterip sordum:
    - Şunu bir okur musun?
    - Amca, hafız olan hoca efendidir. Hatmi de o hazırladı. Ben sadece vazifeliyim.
    - Hatimlerin parasını hoca efendi ile müşterek mi paylaşıyorsunuz?
    - Hayır, ben aldıklarımın hepsini veriyorum. O da duruma göre az çok veriyor.
    - Hoca efendi para ile Kur'an okumanın caiz olmadığını bilmiyor mu?
    - Bilmez olur mu hiç?
    - Biliyor da niye hatim sattırıyor?
    - Amca biz hatim satmıyoruz. Hediye ediyoruz. Para veren olursa alıyoruz.
    - Delikanlı müftiyüssekaleyn diye birini duydun mu? Sen şu hoca efendinin adını söyler misin?
    Genç, söylediğim kelimeyi anlamadı galiba. Müftü müfettişi mi ne zannetti.
    - Hoca efendi öldü, sağlığında verdiği hatimleri bağışlıyorum.
    - Anlaşıldı. Bak sağlığın yerinde, alnının teri ile kazansan olmaz mı?
    - Olur, bundan sonra öyle yaparım, diyerek uzaklaştı.

    Dini alet etmek
    Malını müşteriye gösterirken, tüccarın Allah demesi, Kelime-i tevhid okuması günahtır. Bunları para kazanmaya alet etmek olur. Müşteri çekmek için dükkanına dini levhalar asmak da, dini ticarete alet etmek olur.

    Gerek şahsi, gerek siyasi menfaat veya nüfuz sağlama işine din istismarı denir ki, bunun dinimizdeki adı riyadır. Koltuk kapmak, alkış toplamak, bir grup insanı peşine takmak, herhangi bir menfaat gibi Allah rızasından başka niyetlerle yapılan her iş riya olur. Riya çok büyük günahtır. İmam-ı Gazali hazretleri buyuruyor ki: İyi bil ki, riya haramdır. Peygamber efendimiz, (Ahir zamanda dünya menfaati için dini alet eden, gösteriş yapan, sözleri baldan tatlı kimseler çıkar. Bunlar kuzu postuna bürünmüş birer kurttur) buyurdu. (Tirmizi)

    Din alet edilerek elde edilen mala şair lanet ederek der ki:
    Lanet ola ol male [makama, şöhrete] ki,
    tahsiline anın ya din ola, ya ırz, ya namus ola alet.

    İlgili Yazılar

  2. 2
    naqshi Üye
    naqshi
    Üye

    Üye No: 41624
    Mesaj Sayısı: 143
    Tecrübe Puanı: 3
    Yaş: 42

    --->: Fal günah mıdır? Falcılık ve büyücülük aynı şey midir?


    Alıntı
    Nazar için kurşun dökmek, nazar boncuğu takmak, tarlaya at kafası takmak bid'at değildir. Bunlara bakılınca, gözlerdeki şua ilk defa oraya gider ve nazar önlenir.
    yani nazar boncuğu hak diyor öylemi? ben efendimizin veya sahabelerinin bi yere at kafas astıklarını duymadım
    Alıntı
    alını müşteriye gösterirken, tüccarın Allah demesi, Kelime-i tevhid okuması günahtır. Bunları para kazanmaya alet etmek olur. Müşteri çekmek için dükkanına dini levhalar asmak da, dini ticarete alet etmek olur.
    o zaman dini levha ve poster satmak yasaktır..
    Alıntı
    Devir ve iskat bid'at değildir.
    çalışalım ama namaz kılmayalım nasılsa iskat var oh ne güzl orucu da düşürücez mal ile nasıl olsa yaşasın cennetlik oldum
    Alıntı
    Ölmüş evliyaya adak yapmak, yani mübarek bir zatı vesile edip, Allahü teâlâya yalvarmak caizdir. Mesela (Hastam iyi olursa, sevabı Seyyidet Nefise hazretlerine olmak üzere, Allah için, adak olarak bir koyun keseceğim) demek. Burada, Allahü teâlâ için kesilen adağın sevabı Seyyidet Nefise hazretlerine bağışlanıyor, onun şefaati ile, Allahü teâlâ, hastaya şifa veriyor kazayı, belayı gideriyor. Koyunu mezar başında kesmek haramdır. Puta tapanların, put yanında kesmelerine benzememeli. Türbenin avlusu genişse, bir kenarda kesilebilir.
    oldu o zaman al sana bi göbek ve bana bir bebek hikayesi gerçekmiş hadi kısır bayanlar herkes göbek baba türbesine...


    arkadasım bu yazının kaynağı kimdir? isnatsız birisi veya alim olmayan birisi yazmış. dahada ileri gidersek sapmıştır bu yazar..yazarı söylede yanılıp kitaplarını okumayalım


  3. 3
    ezdli cündep Üye
    ezdli cündep
    Üye

    Üye No: 36789
    Mesaj Sayısı: 218
    Tecrübe Puanı: 4

    --->: Fal günah mıdır? Falcılık ve büyücülük aynı şey midir?


    Alıntı

    Alıntı:Nazar için kurşun dökmek, nazar boncuğu takmak, tarlaya at kafası takmak bid'at değildir. Bunlara bakılınca, gözlerdeki şua ilk defa oraya gider ve nazar önlenir.yani nazar boncuğu hak diyor öylemi? ben efendimizin veya sahabelerinin bi yere at kafas astıklarını duymadım
    Alıntı:alını müşteriye gösterirken, tüccarın Allah demesi, Kelime-i tevhid okuması günahtır. Bunları para kazanmaya alet etmek olur. Müşteri çekmek için dükkanına dini levhalar asmak da, dini ticarete alet etmek olur. o zaman dini levha ve poster satmak yasaktır..
    Alıntı:Devir ve iskat bid'at değildir.çalışalım ama namaz kılmayalım nasılsa iskat var oh ne güzl orucu da düşürücez mal ile nasıl olsa yaşasın cennetlik oldum
    Alıntı:Ölmüş evliyaya adak yapmak, yani mübarek bir zatı vesile edip, Allahü teâlâya yalvarmak caizdir. Mesela (Hastam iyi olursa, sevabı Seyyidet Nefise hazretlerine olmak üzere, Allah için, adak olarak bir koyun keseceğim) demek. Burada, Allahü teâlâ için kesilen adağın sevabı Seyyidet Nefise hazretlerine bağışlanıyor, onun şefaati ile, Allahü teâlâ, hastaya şifa veriyor kazayı, belayı gideriyor. Koyunu mezar başında kesmek haramdır. Puta tapanların, put yanında kesmelerine benzememeli. Türbenin avlusu genişse, bir kenarda kesilebilir.oldu o zaman al sana bi göbek ve bana bir bebek hikayesi gerçekmiş hadi kısır bayanlar herkes göbek baba türbesine...


    arkadasım bu yazının kaynağı kimdir? isnatsız birisi veya alim olmayan birisi yazmış. dahada ileri gidersek sapmıştır bu yazar..yazarı söylede yanılıp kitaplarını okumayalım

    ....nagshi kardeş maşallah ALLAH ilmini artırsın bidatları iyi analiz etmişsin en önemlisini gözden kaçırmışşsın yalnız...
    Alıntı
    Hazret-i Mevlana, (Ben ölünce, beni düşünün, imdadınıza yetişirim) buyurdu
    .....cümledeki küfre bak



  4. Reklam

  5. 4
    naqshi Üye
    naqshi
    Üye

    Üye No: 41624
    Mesaj Sayısı: 143
    Tecrübe Puanı: 3
    Yaş: 42

    --->: Fal günah mıdır? Falcılık ve büyücülük aynı şey midir?


    amin kardeş ecmain. o kadar bidat ve küfür varki arada kaçırmışım kusura bakmayın hakkınızı helal edin. ancak su da varki yüksek mertebelerdeki evliyaullahın ruhaniyetlerinin öldükten sonrada hala yardım amaçlı gelebildiği vardır


  6. 5
    şükürzade Üye
    şükürzade
    Üye

    Üye No: 46382
    Mesaj Sayısı: 7
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 39

    Arkadaşlar fal ve falcılık bahane.insan kendisini avutup hayatını devam ettirmekte.aslında olmaması gerekli ama oluyor.inanın insanlar bir güzel söze hasret kalmış.insanlara güzel sözlerle umutlar verin.verinki insanlar falcılığa ve fala yönelmesinler.teşeküler.


  7. 6
    naqshi Üye
    naqshi
    Üye

    Üye No: 41624
    Mesaj Sayısı: 143
    Tecrübe Puanı: 3
    Yaş: 42

    Alıntı
    Arkadaşlar fal ve falcılık bahane.insan kendisini avutup hayatını devam ettirmekte.aslında olmaması gerekli ama oluyor.inanın insanlar bir güzel söze hasret kalmış.insanlara güzel sözlerle umutlar verin.verinki insanlar falcılığa ve fala yönelmesinler.teşeküler.
    kardeşim mümin allahtan ümidii kesmez ve daima güzel şeyler için dua eder ben sana güzel şeyler söylemek için yalanmı söyleyim? veya gelecekte sana şöyle güzel şeyler olacak deyip hem yalan söyleyip hemde gelecek hakkındamı konusayım? konusurum tamam ama sende benim yerime yancaksın işine geliyosa nasıl olur?


  8. 7
    şükürzade Üye
    şükürzade
    Üye

    Üye No: 46382
    Mesaj Sayısı: 7
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 39

    Bana yalan söylemek zorunda deyilsin.
    Beni anlamak isteseydin ne demek istediğimi anlardın.insanlara gerçeklerden bahs edebilirsin.ve bahs ederken.yalan deyil ama olması an olabilir diyebilirsin.teselli edersin.
    İnsan umutlarıyla yaşar hayalleriyle yaşar.dualarıyla yaşar.sen beni tanımıyorsun.ben ise sana derdimi anlatmıyorum.Ki eyer anlatsaydım bana teselli verebilirdin.bana gelecekten bahs etmiye bilirsin.ama umutlarımı süsliye bilirsin.


  9. 8
    naqshi Üye
    naqshi
    Üye

    Üye No: 41624
    Mesaj Sayısı: 143
    Tecrübe Puanı: 3
    Yaş: 42

    umutları kalbindeki allah sevgisiyle süsle ben umut ver güzel sözler söyle deyince konu bide falcılık olunca direk öyle anladım napıyım şeytan işte vesevese verip duruyor :) hakkını helal et...


  10. 9
    ezdli cündep Üye
    ezdli cündep
    Üye

    Üye No: 36789
    Mesaj Sayısı: 218
    Tecrübe Puanı: 4

    Ah birde hadisleri kaynağıyla aktarsan alıntı yaptığın kitapta hadis noları yoksa araştır noları eklede bizde araştırabilelim vesselam......ha birde hep aynı kitaptan alınyı yapıyorsun kitabın ismini ve yazarını rica edebilirmiyiz...


  11. 10
    naqshi Üye
    naqshi
    Üye

    Üye No: 41624
    Mesaj Sayısı: 143
    Tecrübe Puanı: 3
    Yaş: 42

    kardeşim madem delillerin var zamanında çıkrda bizde yanlış düşünmeyelim. ancak şu da varki allahın rızasını dilemeden ve allaha dayanılarak yapılmayan her işte şeytanın parmağı vardır. sen nazar boncuğu as hayvan kafası as sonra bunlar nazarı keser de olmaz olamaz bu hadis bile olsa ya eksik çevirilmiştir yada sahih değildir. nazarı kesen allahtır efendimizin veya sahabelerin böyle bir davranışta olduğunu duymadım okumadım.efendimiz bile nazara karsı felak ve nas surelerini kumuşken.bak alıntı yaptığın sitede nazar bncukları veya teymiyeler hakkında:
    "Nazar boncuğu, bizzat kendisi nazarı önlemez. Nazarı önleyen Allahü teâlâdır. Bakan kimse, önce bunları görünce, gözlerinden çıkan zararlı şualar bunlara isabet eder. Böylece, nazar boncuğunu takan kimse kötü nazarlardan korunmuş olur. İbni Abidin hazretleri buyuruyor ki:
    Temime boncuk demektir ki, Araplar onları çocuklarına takarlar, onlarla çocuklarından, iddialarına göre, nazarı, kötü bakışları uzaklaştırırlardı. İslamiyet bunu kaldırmıştır. Onlar temimenin kendisinin deva ve şifa kaynağı olduğuna inanıyorlardı. Hatta bunları Allah’a ortak koştular. Çünkü onlar temimelerle, kendileri hakkında yazılmış kaderlerin değişip yok olmasını beklerlerdi. Allah’tan başkasından musibetin kaldırılmasını isterlerdi. (ibni esir) " diye bir yazı da var dikkat edersen.
    iskat konusunda eğer namaz kılmayım orucu tutmayım da çalışıyım nasılsa iskatı var ben malı biriktiriyim sonra nasılsa vasiyet ederim diye bir düşünce olursa seni ne malın kurtarır ne de başka birşey ayrıca namazın miskatı da çok ağırdır yine alıntı yaptığın sitede miskatın devamındaki soruda:
    "
    Sual:
    Devir ve iskât nasıl yapılır?
    CEVAP
    Ölü için yapılan iskâtta, bir fakire nisaptan fazla verilebilir. Hatta, altınların hepsi, bir fakire verilebilir. Diyelim ki bir ölünün iskâtı 25 kilo altın tuttu hepsi bir fakire verilse iskât yapılmış olur. Bu kadar altını bulmak zor olacağı için âlimlerimiz devir yolunu bildirmişlerdir. Bir yerden bir kilo altın ödünç alınır. Bir fakirle 25 kere devir yapılır veya 25 fakir bulunur, bir kere vermekle tamam olur.

    Bütün namazlarının iskâtı için vasiyet eden ölünün hiç malı yoksa veya üçte biri, vasiyete yetişmiyorsa veya hiç vasiyet etmemiş olup, veli kendi malı ile iskât yapmak isterse devir yapar. Fakat veli devir yapmaya mecbur değildir.

    Bir aylık namaz iskâtı için, beş altın lira veya 36 gram bilezik verilir.
    Bir senelik iskât için 36 x 12 = 432 gram bilezik gerekir.

    Namaz kılmadığı yıllar x bir yıllık altın sayısı = fakir sayısı x bir fakire verilen altın sayısı x devir sayısıdır.
    Mesela, ölü 69 yaşında bir kadın ise, 60 senelik namaz iskâtı için, 60 x 432 = 25920 gram altın, yani 25 kg ve 920 gram altın bilezik vermek gerekir. Bu kadar altını bulmak zor, hatta imkansız olacağı için devir yapmak gerekiyor. Elimizde 100 gram altın var ise, bir fakire 259 defa verip geri almak gerekir. Elimizde 1 kg altın var ise, 26 defa verip geri almak gerekir. Devire oturan fakir sayısı 26 ise, bir devirde namaz iskâtı verilmiş olur. Fakir sayısı 13 ise iki devir yapmak gerekir.

    Ölünün velisi veya vârislerinden biri veya bunlardan birinin vekil ettiği kimse, (Merhum .................. nin namaz iskâtı için, bedel olarak, bu beş altını sana verdim) diyerek, beş altını birinci fakire sadaka niyet ederek verir. Sadakayı fakire verirken (hediye ediyorum) denmez. Sonra fakir, (Aldım, kabul ettim. Sana hediye ediyorum) diyerek bunu vârise veya vârisin vekiline hediye eder. O da teslim alır. Sonra, yine buna veya ikinci ve diğer fakirlere verir ve hediye olarak ondan geri teslim alır.

    Bir aylık Ramazan orucu iskâtı yaklaşık 1 altındır.
    60 yıllık iskâtı ise 60 x 7.2 = 432 gr bilezik eder.
    Veli, altınları fakirlere her verişte, namaz veya oruç iskâtı diye niyet etmelidir. Fakir de, veliye geri verirken, hediye ediyorum demeli ve veli teslim aldım demelidir. Veli, fakire verirken, (Falancanın şu kadar namazının iskâtı için, şu altınları sana verdim) demesi lazımdır. Fakir de, (Kabul ettim) demelidir ve altınları alınca, kendinin mülkü olduğunu bilmesi lazımdır. Bilmiyorsa önceden öğretilmelidir. Bu fakir de lutfedip, kendi isteği ile (Falancanın namazının iskâtı için, bedel olarak şunu sana verdim) diyerek başka fakire verir. O fakir de, eline alıp, (Kabul ettim) demelidir. Alınca, kendi mülkü olduğunu bilmelidir. Emanet, ödünç gibi alırsa devir kabul olmaz. Bu ikinci fakir de, (Aldım, kabul ettim) dedikten sonra, (Aynı şekilde sana verdim) diyerek üçüncü fakire verir. Böylece namaz, oruç, zekat, kurban, sadaka-i fıtr, adak ve kul hakları, hayvan hakları için devir yapmalıdır. Yemin ve oruç kefaretleri için devir yapılmaz.

    Ondan sonra, altınlar hangi fakirde kalırsa, lutfedip, arzusu ve rızası ile, veliye hediye eder. Veli alıp, kabul ettim der. Eğer fakir hediye etmezse, kendi malıdır, zor ile alınmaz. Veli bir miktar altını veya kâğıt para veya ölünün eşyasından bu fakirlere verip, bu sadaka sevabını da ölünün ruhuna hediye eder." gibi güzel bir yer var keşke bunları da açıklasaydında direk bunlar olmaz demeseydik. hala bunlar olmaz demek istiyorum ama çünkü bunların hepsi zorunlu hallerde yapılacak işlerdir öncelikle amelin ameli yapacak kişi tarafından yapılması farzdır.

    evliyadan medet ummak konusuna gelince burda da niyet çok önemlidir keşke bunuda açıklsaydın da insanları yanlış düşünceye sevk olmasaydı şöyleki evliyanın türbesine gidip ey.... kişi benim...... işim var nolur yardım et nolur şu işimi çöz derse ne olacağını sen benden daha iyi bilirsin ya... kişi benim şu işimi hallet de senin için kurban keseyim derse de durumun ne olacağını sen yine benden daha iyi bilirsin. amma velakin eğer allahım şu veli kulun sana benden daha yakındı o seni benim seni sevdiğimden çok severdi şu veli kulunun hürmetine diyerek dua edip gelecek olan hayır ve şerrin allahtan olduğuna iman edip allaha teslim olup duasına başlarsa zaten bunda bir beis yoktur. olsa zaten sahabe efendilerimiz dahil müslüman kalmazdı ortalıkta.
    inşallah yanlış bir anlaşılma olmaz bu konuda

    vesselam veddua

    not:alıntılar Mehmet Ali Demirbaştan yapılmıştır.


  12. 11
    EL-KAİDE Üye
    EL-KAİDE
    Üye

    Üye No: 46348
    Mesaj Sayısı: 56
    Tecrübe Puanı: 2

    Alıntı
    İşleri, Allahü teâlânın yaptığına inanarak, türbelerdeki evliyadan yardım istemek, onların hürmetine dua etmek de bid'at değildir. Hazret-i Mevlana, (Ben ölünce, beni düşünün, imdadınıza yetişirim) buyurdu. Deylemi'nin bildirdiği (Kabirdekiler olmasa, yeryüzündekiler yanardı) hadis-i şerifi de, Allahü teâlânın izni ile, ölülerin dirilere yardım ettiğini göstermektedir.


    (Allahım) Yalnız sana ibadet ederiz ve yalnız senden yardım dileriz.(FATİHA 5)


  13. 12
    ezdli cündep Üye
    ezdli cündep
    Üye

    Üye No: 36789
    Mesaj Sayısı: 218
    Tecrübe Puanı: 4

    [QUOTE]Nagshi'den alıntıancak su da varki yüksek mertebelerdeki evliyaullahın ruhaniyetlerinin öldükten sonrada hala yardım amaçlı gelebildiği vardır

    [/
    QUOTE]...Bu sözünüzü anlayamadım açarmısınız....


  14. 13
    ezdli cündep Üye
    ezdli cündep
    Üye

    Üye No: 36789
    Mesaj Sayısı: 218
    Tecrübe Puanı: 4

    Alıntı
    ancak su da varki yüksek mertebelerdeki evliyaullahın ruhaniyetlerinin öldükten sonrada hala yardım amaçlı gelebildiği vardır
    ...Nagshi kardeş bu sözünüzü anlayamadım açarmısınız...


  15. 14
    naqshi Üye
    naqshi
    Üye

    Üye No: 41624
    Mesaj Sayısı: 143
    Tecrübe Puanı: 3
    Yaş: 42

    düzgün kuramamısım cümleyi hakkınızı helal edin. evliyaullahın öldükten sonra da keramet olarak yardıma gelebildiğini ve hatta bu konuda bir kaç örneği okumustum gaybı bilen yalnız allah olduğu için mevlana hazretlerinin bu sözlerini de o yüzden çok fazla irdelemedim.


+ Yorum Gönder