1. 1
    canan Üye
    canan
    Üye

    Üye No: 1295
    Mesaj Sayısı: 13
    Tecrübe Puanı: 2

    Namazda huşu


    Büyük zatlar der ki:

    Namaz kılarken gönüllerini Allah (c.c) dan ayırıp,başka şeylerle meşgul edenler, kabirlerine konuldukları zaman, kendilerine bir melek gelerek yüzlerini kıbleden başka tarafa döndürür. Ondan sonra gelen Münker-Nekir melekleri onun yüzünün kıbleden döndürülmüş olduğunu görünce kendisine çeşitli azablar yaparlar...

    İlgili Yazılar

  2. 2
    LeoparGS Üye
    LeoparGS
    Üye

    Üye No: 26
    Mesaj Sayısı: 852
    Tecrübe Puanı: 15
    Yer: İstanbul


    Huşû için ne yapalım?


    Bahâeddîn Nakşibend Hazretleri’ne (kuddise sirruhu) sordular: “Bir kul, namazda nasıl huşûa erer?”
    O da cevâben, “Dört şeyle” diye buyurup şunları beyân etti:


    1. Helâl lokma,
    2. Abdest sırasında gafletten uzak durmak,
    3. İlk tekbîri alırken kendini huzûrda bilmek,
    4. Namaz dışında da Hakk’ı aslâ unutmamak, yâni namazdaki huzûr, sükûn ve mâ’siyetten uzakta durma hâlini namazdan sonra da devâm ettirebilmek.


    Ailem Dergisi
    Sayı:247




    Namaz, dünyayla bağları koparmaktır

    Tasavvuf ricâline göre namaz divân-ı ilâhîde durmaktır. Nitekim Cüneyd Bağdâdî’ye sordular: “Namazın farzı nedir? O şu karşılığı verdi: Dünya ile bağları koparmak, dikkati toplayarak divân-ı ilâhîde durmak. Bu sözün anlamı şudur: Namazda beden seccâdede, akıl divân-ı ilâhîde olmalı, kalb huşû, âzâlar huzû ve huzûr ile dolmalı.

    Namazın bilinen şartlarını “fıkıh” ilmi tanzîm eder. Fıkıhsız bir namaz mümkün değildir. Ancak fıkhî şartları yerine getirilmiş; ama huşûdan uzak, darmadağınık bir kalb ile kılınan namaz da mûteber olamaz. Dolayısıyla namazın zâhirini tanzîm eden fıkhî kaideler, kalb âlemini tezyîn eden mânevî kâidelerle bir araya geldiğinde ancak mûteber ve makbul bir namaz kılınabilir. Kalb âleminin tezyîni ise, Kur’ân-ı Kerîm’de buyurulan tezkiye (arınma) sırrını gerçekleştirmekle mümkündür.


    Ailem Dergisi
    Sayı:247



  3. 3
    Sedanur Sedanur
    Sedanur
    Sedanur

    Üye No: 12019
    Mesaj Sayısı: 528
    Tecrübe Puanı: 11

    --->: Namazda huşu


    Huzûr ve huşû' ile kılınan iki rek'at namaz, gâfil (Allahü teâlâyı unutmuş) bir kalb ile akşamdan sabaha kadar kılınan namazdan hayırlıdır. (Abdullah ibni Abbâs)

    Allah cc razı olsun...


  4. Reklam

  5. 4
    canan Üye
    canan
    Üye

    Üye No: 1295
    Mesaj Sayısı: 13
    Tecrübe Puanı: 2

    --->: Namazda huşu


    Amin! Rabbim sizlerden de razı olsun. cümlemizi kendine öz kul habibine öz ümmet eylesin.


  6. 5
    tutaçona Üye
    tutaçona
    Üye

    Üye No: 46714
    Mesaj Sayısı: 8
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 26

    allah razı olsun guzel paylaşımlar için.


  7. 6
    Candle Üye
    Candle
    Üye

    Üye No: 866
    Mesaj Sayısı: 382
    Tecrübe Puanı: 5

    %100 namazda huşu çok zordur herkese nasip olmaz
    Ama en az %10 olmalıdır.


  8. 7
    Kayıtsız Üye Misafir
    Misafir

    Selmun Aleyküm , Eskiden abdestte vesvese yapardım çok şükür atlattım bunu ,Şimdi de Namazda huşu vesvesesi yapıyorum yani vesvese mi değil mi onu da tam anlayamadım, Şimdi Namazda aklıma bir şey geliyor düşünmemeye gayret ediyorum okuduğum mealin düşünmeye çalışıyorum, kıldıktan sonra içimden bir ses ya düşünceyle namaz olmaz ya huşu ile kılmadın sen ,Namazın geçersiz tekrar kıl diye sanki birileri söylüyor lütfen yardım acayip moralim bozuldu..


  9. 8
    arifselim Yönetici
    arifselim
    Yönetici

    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 29,475
    Tecrübe Puanı: 10

    Aleykum selam. Eğer bir vesvese dönemi atlatmışsan kesinlikle bu tür düşüncelerin de vesevse olduğunu bilmen gerekir. Çünkü şartlarına uygun namazını kıldığın halde aklına böyle şeyler geliyorsa bileceksin ki bunlar şeytandandır. Bunları önemsememelisin.


  10. 9
    Hsnkara Üye
    Hsnkara
    Üye

    Üye No: 123699
    Mesaj Sayısı: 58
    Tecrübe Puanı: 1

    Selamün aleyküm. Öncelikle namaza başlayalı 4 ay falan oluyor 23 yaşındayım geç oldu ama elhamdülillah bulabildik doğru yolu başlarda her şey çok güzeldi namazlardan zevk almak falan sonraları vesveseler arttı ama genede hissediyordum yani rukûda secdede her şeyi yaratan rabbimin önünde eğildiğimi falan sonraları namazlara özen azaldı vakitleri geciktirmeler başladı ve artık hiçbir şey hissetmiyorum namazda vesvese dahi yok neredeyse yada ben öyle sanıyorum, sanki spor yapıyormuşum gibi geliyor süre okurken nefesim kesiliyor kalp atmışım değişiyor. Ama şöyle de bir şey var arada nafile kılma isteğim oluyor durduk yere namaz kılmak istiyorum bu hissizliğimin sebebi nedir bir yardım edecek olan var mı


  11. 10
    misafir1 Üye
    misafir1
    Üye

    Üye No: 122432
    Mesaj Sayısı: 376
    Tecrübe Puanı: 4

    güzel kardeşim insan hüşu üretmez veya hissettikleri her zaman hüşu da olmayabilir, aslında sen de yazarken eksiğin nerede olduğunu söylemişin; bize düşen namazlarımıza gereken özeni göstermekdir. hüşu olmuş veya olmamış bunlar bizim meselelerimiz veya bizim elimizde olan şeyler değil. kendi kendimize hissetkilerimiz de her zaman hüşu olmayabilir, ucub denir insanın kendi amellerini kendine süslemesi de olabilir.

    insanın bir şeyi bulması kadar onu koruması da önemlidir. hayatında en bereketli en gönlünce işe imza atsan, sonrasında ona gitmemezlik yapabilir misin ? veya en gönlünce en hayırlı evliliği yapsan; hanımını aramayıp sormayabilir, eve kafana göre girip çıkabilir, sorumluluklarını ihmal edebilir misin ? yani bunun için öyle duygusallıklara, paranoyalara veya vehimlere de gerek yokdur. aklı başında hareket etmek gerekir. namaz insanı cennete götürür ve namaz kılmayanın üzerinden de Allah ın koruması kalkar ve av avcının önüne atılır ve avcı avına yaklaşmak hususunda serbest bırakılır ve kimse de Allah ın koruması olmadan şeytanla başa çıkamaz. Allah korusun dünyasını da kaybeder, ahiretini de kaybeder.

    yani iştiyakımız azalabilir artabilir ancak bize düşen namazlarımıza devam etmek ve ona özen göstermekdir. namazın en güzeli de ezanı duyduğun zaman, camiye cemaate icabet etmekdir. en kolayı en dertsizi en bereketlisi de budur. evde oturuyorsan ayaklanırsın kafan dağılır, dışarıdaysan koşturmaya bir mola verir kafanı dinlersin. Allah ım çağırdın geldim deyip, namazı kıldıkdan sonra da kıldım bitti gidiyorum deyip elini kolunu sallaya sallaya çıkıp işine gücüne veya keyfine devam edebilirsin. hiç namazım kabul oldu mu olmadı mı, iyi kıldım kötü kıldım derdin olmaz, vakit sıkıştırmaz, bir şey yapmaz. mesela yaz aylarına geliyoruz, bir öğlen namazını saat oniki de birde camide kılsan, saat dört beş olur ne gelmez vakitmiş arkadaş gelse de ikindiyi de kılsak dersin. ama vakitleri son vaktine sıkıştıracak olursan, mesela öğlenin son vaktine öğlen namazını sıkıştıracam diye uğraşınsan sonrasında da ikindiyi kılayım diye uğraşırsan, o zevki de alamazsın. on beş yirmi dakikada, hem öğlen hem ikindi namazları kılacam diye mi uğraşılır. devamlı teyakkuzda, devamlı iki ayağını bir pabuca sokmaya çalışmış olursun. dediğim gibi bize düşen iştahımız artsın azalsın namazlarımıza devam etmek ve namazlarımıza önem vermekdir.


  12. 11
    Hsnkara Üye
    Hsnkara
    Üye

    Üye No: 123699
    Mesaj Sayısı: 58
    Tecrübe Puanı: 1

    Hocam sonlara doğru benim hatalarımı sıralamışsın. Vakti sonlara bıraktığında hemen diğer vakit giriyor bu seferde sanki günün tamamını namazla geciriyormussun gibi oluyor


  13. 12
    misafir1 Üye
    misafir1
    Üye

    Üye No: 122432
    Mesaj Sayısı: 376
    Tecrübe Puanı: 4

    güzel kardeşim başta da onu söyledim ya, sonraları namaza olan özenim azaldı demişin. bizim yapacağımız namaza özen göstermek ve önem vermek. namazın önemi kendinden güzel kardeşim, inşaallah her daim sarılırız ve şeytana malzeme olmayız, dünya işlerimizde de hatalara sevkolunmayız yoksa iştahımız azalabilir veya artabilir, her zaman hüşu da duymayabiliriz, bu bazen ucub denilen bizim amellerimizi kendimize sevimli göstermemiz de olabilir; bizim yapacağımız namaza önem vermek, öneminin farkında olmak.

    dediğin gibi namazın vaktini son vakitlerine bıraktığımız zaman da sanki bütün gün namazla uğraşıyor gibi oluyoruz, vaktin yarısında namazı kılmadım namazı kılmadım oluyoruz, sonları yaklaşınca da namazı kılayım namazı kılayım oluyoruz. halbuki ilk vaktinde namazı kılınca, insan: ne gelmez vakitmiş arkadaş, gelse de diğerini de kılsam diyebiliyor. şeytan insana, en hayırlısını en bereketlisini en kolayını, hep en zoruymuş gibi gösteriyor. ezan okununca elini kolunu sallaya sallaya camiye gitsen, namaz bitince de elini kolunu sallaya sallaya camiden çıksan, en kolayı en dertsizi o oluyor. yoksa namaz insanın günde yarım saatini alıyor, sadece önemini idrak etmemiz her şeyi değiştiriyor.


  14. 13
    Hsnkara Üye
    Hsnkara
    Üye

    Üye No: 123699
    Mesaj Sayısı: 58
    Tecrübe Puanı: 1

    Haklısın hocam mantıken zaten nice yaratılmışlara verilmemiş bir nimet aslında namaz, emirden daha çok rabbim bize değer vermiş huzuruna gelmemizi istemiş. Bir belediye başkanı sohbete çağırsa mutlu olacak olan biz Allah'ın çağrısını yük olarak görüyoruz. Ama iste bunu uygulamakta nefse zor geliyor.
    Rabbim farzlara tembellik yapanlardan değil özlem duyup nafilelerle huzuruna gelenlerden etsin hepimizi


  15. 14
    misafir1 Üye
    misafir1
    Üye

    Üye No: 122432
    Mesaj Sayısı: 376
    Tecrübe Puanı: 4

    güzel kardeşim işin aslı gayrimüslimler bile müslümanların namaz kıldıklarını biliyorlar. geçen birisi anlatıyor, yurtdışına gitmiş her haltı etmiş. aradan vakit geçmiş kadın sormuş, sen müslüman değil misin namaz kılmıyor musun demiş. içki zina bunlar büyük günahlar ancak bir gayri müslim bile; bir müslüman içkidir içmiş kadındır meyletmiş diyebiliyor ama namaz kılmayan müslümana şaşırıyor. büyük günahları anlatmıyorum büyük günahlar da büyük afette, namazsızlık başka bir afet. namazsızlık diye bir şey yok güzel kardeşim.


    mesela düşün bir yerde bir devlet başkanı bir dünya zengini bir film yıldızı otursalar, bir tarafda da ikimiz Allah kelamı etsek veya bir ilim meclisinde bulunsak; melekler onlara tenezzül edip bakmazlar bile, bizim meclimize itibar ederler. birbirlerine haber verirler, yetişemeyenleri o meclisin sağına soluna sürtünürler. bize bu kadar itibar edilirken biz kime ve neye itibar ediyoruz.

    ayet hadis sıralamak da istemiyorum, Allah ın lütfuyla namazlarımızı kılacaz kardeşim. hadi diyelim ki eksik namazlarımızı Allah bağışladı, namazın düzenlemediği ve korumadığı ve neticesinde şeytana av olunmuş bir hayat da başka beter. Allah korusun ili lak lak, iki kendin gibi arkadaş, bir bakmışsın elinde çürük çarık ne varsa o kalmış. lisanımdan anlayacağın gibi bende hoca değilim güzel kardeşim ama baktığım zaman şunu görüyorum; biz anlamlı, temiz, varış yerine hazırlıklı bir hayat peşindeyiz. ortada öyle enteresan bir şey de yok. gayrısı da çirkinlikler içerisinde rastgele bir yaşam oluyor. böylesi hem derli toplu oluyor, hem menfaatlerimize uygun oluyor. aslında dünya hayatında istediklerini bile daha iyi yapıyorsun sadece sana ne isteyeceğini, neyin peşinde koşacağını başkaları öğretmiyor. amaçsız rastgele çirkin kirli bir yaşam sürmemiş oluyorsun. insan namaz kılmayınca da; ne kadar çirkinlik varsa ucun ucun yaklaşıp, yuvarlak söylemlerle iş görüp muğlaklıklar/belirsizlikler içinde kalmaya ve neticesinde bunlarla hercümerç olmaya yatkın oluyor.


+ Yorum Gönder