Anasayfa
9 Haziran 2021, 0:24
Misafir
Yönetici

Ailem sevdiğim erkeği istemiyor ne yapmalıyım?

Kayıtsız Üye
selamünaleyküm,
hikayem biraz uzun olacak, umarım cevaplarsınız:

ben 22 yasında üniversite okuyan genç bir kızım, ve 3,5 senedir beraber olduğum 24 yasında üniversite okuyan sevdiğim bir erkek arkadaşım var.
Allah’ın izniyle evlilik kararı aldık, ben onun ailesiyle tanıştım. babası vefat etti, annesiyle tek kalıyor. annesi beni çok sevdiğini ve beni gelini olarak almak istediğini dedi. bende evlenmeyi istiyorum Allah’ın izniyle. ama ailem karşı.
annem ilk başta onayladı, yaşım küçük diye bir sene okulumu beklememi istedi. erkek arkadaşım benden iki üç santim kısa olduğu için, annem istemiyor onu. fiziken beğenmediği için bana bırak dedi. ilk bakışta insanları anladığına güvenen annem, ona içinin ısınmadığının, hatta itici olduğunu dedi. sabrettim, abimle konuştum konuyu. abim onayını verdi.
aralık 2011de sevdiğim bana evlilik teklifi etti, bende kabul ettim. abim, ablam ve kardeşim biliyorlardı. anneme demedik.
bizim senelerdir beklediğimizi bilen annemin en yakın arkadaşı bize yardım etmeyi teklif etti. sevdiğimin annesini ayarladı, sürpriz yapıp bize getirdi. annem sinirlendi. ve annemin arkadaşı bilmiyormuş gibi yaptı, hatta gidecekti. annem olumlu bakmadığını, sevdiğimi beğenmediğini, onun itici geldiğini, ne kadar beklesek de beni vermeyeceğini dedi. onlar gittikten sonra annemin arkadaşı annemi dolduruşa getirdi. sevdiğimi ve ailesini kötüledi anneme.
aradan bir kaç gün geçti, annem izindeyken sevdiğim bizim eve geldi, ablamla konuşmak istediği için, ama ablam ona çok sert davrandı, kapıda tartıştılar. sevdiğim ablamdan özür dilemesine rağmen, ablam bu olayı anneme anlattı ve annem artık sevdiğime tehditler yağdırıyor. her gün evini arıyorlar, sesini dinleyip kapatıyorlar. dayılarım hepsi evini arayıp onu tehdit ediyor. abim hala arkamızda, ama tek o. annem ve ablam mahalledeki kadınların ve oturduğumuz yerdeki bütün Türklerin bizi konuştuğunu, sevdiğimin dedikoducu annesininde çok kötü birisi olduğunu anlattıklarını dediler. ama biliyorum, böyle bir şey yok.
şimdi ablam, benim ona sevdiğim hakkında dediğim her şeyi anneme anlatıyor, ve annem bunları bana başkasından duymuş gibi anlatıyor.

sevdiğimin annesi hala beni Allahın izniyle istemeye gelmek istiyor, ama annem…

sizce ne yapmalıyım? annem silerim diyor. biz birbirimizi çok seviyoruz, ama benim ailem sevdiğime çok kötü davranıyor. çok acı çekti benim yüzümden, benim için her şeye katlandı. ve halada umutluyuz, evleneceğiz diye. ama ben artık pek umutlu değilim. sevdiğim her gün gözümün önünde eritiyorlar, kendisi psikolojik çok hasar gördü.

lütfen bana yardım edin.


Cevap: Ailem sevdiğim erkeği istemiyor ne yapmalıyım?

imam
ve aleykumusselam. hayırlısı olsun kardeş
Anneni ikna etmeden bu işe kalkışırsan Allah seni mutlu etmez onu bil.
bizde beğendiğimiz sevdiğimiz kimseler oldu ama aile hayır dediği için kerhen vazgeçtik.


Cevap: Ailem sevdiğim erkeği istemiyor ne yapmalıyım?

Kayıtsız Üye
Sevdiğim bir insan var uzun zamandır beraberiz evlenmek istiyoruz okulum var üni 3.sınıfa geçtim oda kpss hazırlanıyor. Ailem istemiyor. Lakin istememek için bir sebepleri yok. Annem paraya değer veren köyde büyümüş ama kendini saraylı gibi gören biri. Sürekli babamı bana karşı dolduruşa getiriyor babamla dahi konuşamaz oldum. Sevdiğimin ailesi beni seviyor istemeye gelmek adını koymak istiyorlar. Gelin görünki annem maddiyata çok önem veriyor. O çocukla evlenirsen herkesi karşına alırsın diyorlar. Çok seviyorum. Anlamıyorlar. O ben inançsız haldeyken Rabbimi hatırlatan beni ona döndüren avuçlarımı açtıran oldu. Rüyalar görüyorum dua edip uyuduğumda yüzükler yada beni isteyeceğini yada evlendiğimizi yada annesini. Ne yapacağımı bilmiyorum bana bir akıl verin 🙁


elig
Herkes seviyor ama kavuşamıyor.ben 21 yaşındayım sevgilim 25 yaşında sevmek dursun ölümü bile göze alırım.evlenmeye karar verdik keşke vermeseydik !! neyse aileler tanıştı herşey güzel babam araştıralım nasipse olur dedi öylede yaptı araştırdı. sevgilim adam yaralamadan ceza almıştı onu ögrendi illede yok balık baştan kokar unut ayrıl ve bi daha asla konuşma dedi ama bi şeyi hiç anlamadı onu sevdigimi öylelikle vermedi işte.sevgilim bi gün kaçalım dedi ilk başta tamam dedim sonra insanın aklı o kadar karışıyor ki 21 seneni,anneni babanı, baba evini babanın bu zamana kadar didinip yemeyip yedirmesi giymeyip giydirmesi bunların her biri beynini kemiren şeyler oluyor. belki kızacaksınız ama onca çabalamam dan sonra bi tercih yapmak zorunda kaldım, ve tahmin edersiniz ki ailemi seçtim ve ona bunu bugün istemeyerek söylüycem. anne baba rızası olmadan bi yuva kuramam.başıma bir ömür sen kaçtın geldin diye kalkış yapamam, biraz uzun oldu amaa demezler mi adama bugün ailesini sen için satan yarın bi başkası için seni satar diye ,üzgünüm hemde çok severekte olsa bunu yapmak zorundayım …. yani anlayacagınız etrafımdakiler üzülmesin diye ben üzüldüm …kaçmak aglamak çözüm degil yani bende bi çözüm bulmadı sadece geçmişte bu da olmuştu diyecegimiz kötü bi yaşandı.


Kayıtsız Üye
7 aylık bir ilişkim var ben 19 yasındayım sevgilim 2 hafta önce askere gitti annem sevgilimi istemiyor ama hakkında da hic bişsey bilmiyor sadece bir kere fotografını gördü ve beğenmedi bide okumamasına karsı çıktı yanı kesinlikle olmaz diyor bende annemle kendımı bildim bileli inatızdır hic uyusmayız hep tartısırız sevgilimi cok seviyorum oda beni, o kadar iyi saf temiz ki ama gel gelelim annemin inadı ama ne kadar istemezse istemesin Allah tarafından bi ayrılık olmazsa kullarına izin yok 🙂


Kayıtsız Üye
Ailen razı olmuyorsa asla evliliğe yanaşma
Alkol alan kişi tehlikelidir. Samimi tevbe edip dini yaşıyorsa o başka


Kayıtsız Üye
Benim de ailem izin vermiyor hayatta olmaz diyo kaçmayı düşünüyorum ama sonu aile görmemek oluyor. …


Kayıtsız Üye
Bakıyorum herkesin bu konuda bir derdi var
Aynen benim de bu şekilde bir derdim var ve ne annem ne ablam destek vermiyor
Babama söylemekte tehtid ediyorlar
Babam da öğrendiğinde istemezse mecbur kaçmayı düşünüyorum
Ömür boyu annem babam yanımda olmayacak herkes ölümlü bu hayatta, yalnızlık Allah’a mahsustur.
Bence sevdiğinize varın gitsin


Şema
Tavsiyemiz anne baba sözü dinle ki ilerde pişman olmayasın.
Ailenin izin vermediği evliliklerin çoğunda bereket olmuyor.


Kayıtsız Üye
Herkesin ailesimi böyle arkadaş ya benimde öğrendiler neymiş eroinman mış ya eroinman olsa mesafe koyardım tanışmazdım zaten hiç anlamıyorum buna da anne olunca anlarsın yazarlar😒


Kayıtsız Üye
Sevdiğim var 2 senedir beraberiz ve çok mutluyuz evlilik düşünüyoruz ben üniversite 1. Sınıfım sevgilim ise seneye Üniversitesi ye gidicek beraber okumayı karar verdik çalışıyor fakat annem tofaş arabası var diye kaliteli insan değil diyerek ön yargılı annemde paraya düşkün biri sana ilerde bakamaz gibi bişiler dedi tanışmak istedi tanıştırcam ama annem istemiyor yinede bana ayrıl demedi ama annem sürekli surat asıyor çok seviyorum onsuz yapamam ama sizce başka napmalıyım 😭


Kayıtsız Üye
bende çok seviyorum 20 yaşındayım sevdiğim adam 26 yaşında annemle normalde arkadaş gibiyiz her konuda yardımcı olur bana anlattım anne istemeye gelecekler dedim bana layık bulmadı babama söyledi babam insan yerine koyup kızım ne diyorsun bile demedi yok kısaymış bizim ailemize uyguın değilmiş önemli olan beni sevmesi ve ben hayata ilk adımı onunla attım aşkı sevgiyi insanları onunla tanıdım bana her konuda destek çıkan tek insan her zaman arkandayım kelimesini kullanıyor ailesi ile bile tanışmayı kabul etmediler ben ne yapacağım bilmiyorum yardımcı olur musunuz ??


arifselim
Merhaba. Sizi aileniz kadar hiç kimsenin sevmeyeceğini ve iyiliğinizi aileniz kadar hiç kimsenin isteyemeyeceğini asla unutmayın. Bunu aklınızın bir yerine not edin. Elbette sevmek hakkınız insan sevebilir aşık olabilir ama bir insan duygularının esiri ve kölesi olmamalıdır. Gerçekleri görmeli ileride hayatını zinden edecek kararlar vermemelidir. Bunun için aileden başka size kolay kolay kimse destek olmaz olamaz. Bu her ailenin doğru olduğu ve verdiği kararların doğru olduğu anlamına gelmez. Elbette ailelerde çocuklarına karşı hata yapabilirler. Ama Allah korusun bir gün düşerseniz elinizden ailenizden başka kimse tutmayacaktır. Siz yinede orta yolu bulmaya çalışın. Anne ve babanın fikrini alın onlarla konuşun, saygı ve sevgi ile anlatın. Her ne olursa olsun iyilik ve güzellik karşısında anne de baba da etkilenecek ve sizi dinleyecektir.


Kayıtsız Üye
kardeşlerim yazdıklarınızın bi kısmını okudum bu kadar acı çekmenizin sebebi maalesef ki haram işinizden medet ummanız iki yıldır sevgiliyiz 3 yıldır birlikteyiz bilmem ne günahın içine batmışsınız öncelikle tövbenizi edin bu işlere bulaştığınız için. Nurettin yıldız hocanın çok güzel cevapları var bu konularla google a aile hayatı yazarsanız mektuplara verdiği cevapları okuyabilirsiniz. Allah Ümmet-i Muhammedin gençlerine harama girmeden hayırlısıyla gözlerinin ve gönüllerinin seveceği hayırlı eşlerle evlenmeyi tez zamanda nasip etsin amin.


erdemim
1.5 yıldır birlikteyiz. Evlenmek istiyoruz. Erkek arkadaşımın ailesi haber gönderiyolar gelmek icin annem babam kesinlikle olmaz diyo ben ondan başkasını istemiyorum. Sebep olarak nişanlanıp ayrılmasını söylüyolar ben bunu bahane etmiyorum. Onu tüm kusurlarıyla kabul Ediyorum


Kayıtsız Üye
Okudum kardeşim bende aynı durumdayım seninki kadar çıkma çıkmazda değilim ama hemen hemen aynı şeyler sana bir şey söyleyeceğim sevdiğini bırakma illaki evlenecek sin ALLAH ın izniyle ama bu sevdiğin kişi olsun ki hayatının geri kalanını mutlu geçir ben senin yerinde olsam ailemi karşıma alır sevdiğime giderdim öyle yapıcam bende galiba hani aile önemli mi çok çok önemli ama senin için yanlış olanı seviyorlarsa lütfen onları dinleme evlen ve çok çok mutlu ol inşAllah sevdiğinin elinden sıkıca tut bırakma sakın sonra pişman olursun inşAllah bırakmazsın…


Kayıtsız Üye
Ailem sevdigim erkeği istemiyolar suna 17 yaşındayım sevdiğim erkek askerde seneye gelicek kaçmayı düşünüyoruz birbirimizi çok seviyoruz annem bizi sürekli ayırmaya kalkiyo telefonumu elimden alıyorlar ve yapicam çaremiz yok kacicaz sizce dogrumu


Kayıtsız Üye
Annemin onayı babamın onayı var ama abim istemiyor senin bilmediğin şeyler bar diyor kızıyor istemiyor her ne kadar unuttum desemde içimde kaldı oda beni çok seviyo gizli gizlide birlikte olamam abimde bana ya abin ya da sevdiğin çocuk dedi tabiki abim dedim ama abimi ikna edip sevdiğim çocukla mutlu olmak istiyorum yardım edin nasıl ikna edicem


arifselim
Eğer anne ve babanın onayı varsa evlenmeniz elbette kolay olmalı. Ama abin bilmediğin şeyler var demekle işi geçiştirmesine hakkı yoktur. Ya sana durumu izah edip anlatmalı ve seni ikna etmelidir yada annen ve baban sana destek olmalıdırlar. Sen yinede hayırlı olan nasıl ise onu yapmalısın. Evlilik bir ömür sürecek bir birlikteliktir.


Ayşe doğan
Yedi yıldır konuştuğum biri var 23 yaşında yim ailem özellikle babam çok karşı çıkıyor asla kesinlikle olmaz evlenemezsin onunla diyor sadece memur olmadığı için istemiyor bende onunla evlenmezsem başkasıyla evlenemem, yapamam ne yapmalıyım hiç bilmiyorum 😞😞


çağlayan
Bence ailemiz çünkü aile Allah ve peygamberden sonra ikinci sıradalar


Kayıtsız Üye
Merhaba ben 18 yaşındayım ve 4 senelik bir birlikteliğim var erkek arkadaşımla erkek arkadaşım Trakyalı içkisi sigarası yok ben rizeliyim erkek arkadaşım geçen yıl askeri gitti askerdeyken bir kaç kez mesajlastik ve bu mesajların uygunsuz kısımlarını abim uygunsuz dediğimde sapik bir anlamda değil geleceğe dair konuşma benimle bir gelecek kurmak istemesi falan evlenmek istemesi benden karısı falan olmam gibi abim bu mesajları okuduktan sonra ısrarla erkek arkadaşımi arayıp küfür etmiş ana bacı bizimki de dayanamayıp küfür etmiş ana bacı ve abim ona karşı çok ama çok öfkeli sizce bu ikisinin arasi nasıl düzelir acil cevap lütfen ?


Şeyma 2202
Merhaba bende aynı dertten muzdaribim 19 yaşındayım 2 yıllık bir ilişkim var erkek arkadaşım bu yıl üniversiteyi bitirip askere gidicek biraz kıskanç biri onun için benim üniversiteye gitmemi istemiyor annem bunun için çok sorun çıkarıyor gerçekten psikolojim bozuldu ileride çalışmanı istemem ailen buna da karışmaz heralde diyor o da haklı kendince ama diğer tarafta annem var onu da çiğnemek istemiyorum ama çok seviyorum sizce ne yapmalıyım lütfen yardımcı olun ..


Kayıtsız Üye
Kendin söyledin annen köyde büyümüş para yüzü görmemiş onun için senin rahat etmeni istiyor okulunu bitirmeye bak anneler asla kötü düşünmez aksine hayatının güzel geçmesine yardım ederler.


arifselim
Bunun tek bir çözümü vardır karşı tarafın bu konuda bir şekilde ailene ulaşmaları ve ailenle tanışarak onları ikna etmeye çalışmalarıdır. Ailen tanıştıktan sonra fikirleri değişebilir.


Kayıtsız Üye
gecmis olsun kardeşim ayni durumdan bende de var onumde 2 yol var kafam karıştı vicdanen yüküm cok ağır Allah yolumuzu acik etsin hep dua ediyorum hayirlisi ne ise o olsun


Kayıtsız Üye
Sevdiğim çocuğa ben her zaman onunla konuşması ve bir şeyler öğrenmesi için birilerini yolluyordum. Çocuk her seferinde ters cevaplar verip, soruları cevaplamıyordu. Birilerini daha gönderdim. Yani şansımı bayağı zorladım. Konuşturuyorum filan. En sonunda arkadaşlarıma çocuğu anlatıyordum, çocuk arkamızdaymış. (İsmi Mustafa) Aikido dersine giderken onu gördüğümü ve bir arkadaşı Mustooo diye bağırdığını söyledim. Onlarda MUSTOOOO!!! diye bağırıp arkalarına baktılar. Biraz salaklık yapıp saklanmaya çalıştılar. Çocuk, “sizi döveceğim” diyip duruyor. Sınıfıma gelip dövmeye çalışıyor. Biraz odun ama seviyorum ne yapayım. Çareee


Kayıtsız Üye
Arkadaşlar ailenizin dediğinden sakin çikmnayin onlar sizin iyiliğinizi ister


Kayıtsız Üye
Benimde sevgilim var ailelerimiz tanışıyor annem ve babam onlarin ailesini hic sevmiyor babam duyarsa beni döver hatta telefonumu da alir napabilirim babam ve annemin rizasi olmadan da evlenmek istemiyorum napıcaz biz birbirimizi cok seviyoruz


Kayıtsız Üye
Benim ailem sevgili mi öğrendi ve istemedi üniversite okuyordum okuldan aldılar ben de madem öyle evlenicem dedim babamınzorda olsa tanışmaya ikna ettik ama o hun geldiğinde ailesi farklı şehirde maddi nedenler dedi ve gelmediler haliyle kimse artık onları görmek istemiyor sevgilinin bi suçu yok babası parayı bulurum deyip bulamamış ve 3 gün hiç eve gelmemiş onlarda gelemedi ailem izin vermiyor vazgeçmiyorum da ne yapmalıyım bir dua edin


Kayıtsız Üye
Selamın aleyküm arkadaşlar benim ailem erkek arkadaşımın öğrendi beni okuldan aldı, zar zor istemeye ikna ettik babamı ama o gün Allahını işi ya aksilik oldu gelemediler babam da sil onu dedi şimdi devam ediyoruz ama ne olacak bilmeden ne yapmam lazım


Ece esra
16 yaşındayım 2 senelik çıktığım var ailem kimse istemiyor annem annesine mesaj atıyor görüştürmüyor bana kızıyor görüşmüceksin diye çocuk seviyorum bırakmam diyor ne yapmalıyım ailemimi dinlim yoksa sevdiğim çocuğumu ailem okumadı diye istemiyor


arifselim
Aileni dinle ve haram ilişkilerden uzak dur. Henüz küçük yaştasınız. Sadece evlilik için bir imkan olduğunda sana talip olur ve bir yolunu bularak ailelerinizi ikna edebilirsiniz. Ancak hiç bir şekilde ailenin rızası dışına çıkmak helal değildir.


Kayıtsız Üye
Ben ailem için vazgeçtim sevdigmden ailemin istediği kişiyle evlendim ama olmuyo sevginizden vazgeçmeyin şimdi ailem bile keşke onunla evlenseydn diyor kalbinde başkası oldukça o hep bir izdir bende 2 sene 6 ay sevgili 3 ay nişanlı kaldım sevdiğimle ama ailem huzur vermedi bizi ayırdı ama vazgeçmeyin derim çünkü başkasının kollarında mutlu olunmuyo sevdigin varken ben çok pişman oldum sizde olmayın derim


Tevbe
allah-ü Teala size hidayet buyursun. Onlar nasıl sözler ! Eşinize çok büyük haksızlık, merhametsizlik ediyorsunuz. Buraya bunu yazmak ile eşinizin hakkına giriyorsunuz eşler asla birbirleri hakkında durup dururken aşk gibi bir yalan uğruna böyle kötü konuşmamalı ! Eşinizi sevin, sayın, hoşgörün, merhametli olun ve bunları Allah rızası için yapın ve tövbe edip bir daha asla böyle düşünmeyin. allah-ü Teala gönlünüze eşinize karşı sıcaklık, merhamet, hoşgörü buyursun.


Çaresiz..
Ben ve erkek arkadaşım öğretmeniz. Erkek arkadaşım kürt olduğu için annem istemiyor ki daha babamın bundan haberi bile yok o öğrenince de ayrı bir sorun çıkacak. Ben çok seviyorum ama o benden daha çok seviyor ona böyle bir kötülük yapamam. Hayatını bir insanın mahvedemem kendimden çok onu düşünüyorum kıyamam ben ona. Hep bana sensiz yaşayamam, sen benim nefesimsin, ben seninle yaşamaya başladım diyor ki her hareketi sözü ile sevgisini görebilirsiniz. Şuan tercih yap deseler onu seçerim ama sonradan pişman da olmak istemiyorum hayat neler getirir belli olmaz. Sonradan biz demiştik demelerini geri dönecek yüzüm kalmamasıda ayrı kafamı kurcalıyor. Keşke ölsem diyorum seçim yapmak zorunda kalmam kimse birşey söyleyemez, geleceğim olmaz…


cpuslayer
Anne baba rızası Allah Teala’ nın rızası gibidir. Seni büyüten, bugüne kadar getiren insanları bir kalemde silip atacak mısın?
Yan yana durmaya, baş başa kalmaya bile dinen izin yokken, nasıl oluyor da biz bu kadar bir kişiye bağlanıyoruz, onsuz yapamam diyoruz? Ne ara görüştük, ne ara tanıdık, ne ara sevdik ve bağlandık bu kadar.?
Yoksa haramlar ve günahlar işleye işleye o haramlar bizim gözümüzü kör mü etti de, biz bunun adına ”AŞK” dedik?
Sonuç : Ana baba rızası olmadan yapılan evlilikten hayır gelmez. ”Anne babaya öf bile demeyin.” diye emreden dinimizin emri sizce bu konuda da geçerli değil mi ?
Size tavsiyem ”Dinen evlenilmesi gereken insanlarda olması gereken özellikler nelerdir?” diyerek bir araştırma yapın. Bu kriterlere önce kendimiz uymalı, ardından da evleneceğimiz insanı ona göre seçmeliyiz.


Kayıtsız Üye
Allah hepinize yardım etsin. Söylenecek çok şey var aslında ama söyleyemiyor insan. Anne baba dediğimiz insanlar bile bazen bizlere bir mutluluğu çok görüyor. Zaten hayat zor ve yeteri kadar yorucu.Bir de onlar karşı çıkıyorlar mutlu olmana insana en çok da o koyuyor. Üzüldüğün zamanlarda en çok yanında olacak insanlar yanında olup sana destek çıkmayı bırak mutlu olmana engel oluyorlar. Oysaki bir parça mutlu olmak için neleri verir bazen insan… Ama öyle işte her insan bir değil. Ne demek gerekir bu durumlarda bilemicem ama Allah hiç kimseye çocuğuna mutluluğu çok gören anne baba nasip etmesin. Başka bişey diyemeyeceğim. Nasip olursa da Allah o çocuklara yardım etsin.


Kayıtsız Üye
Arkadaşlar aranızda sonuca kavuşturan hiç mi yok? Birileri yazsın fikir versin bizlere de. Benimde böyle bir sorunum var. Ve bi dua istiyorum sizlerden. Ayrıca tavsiyem istihareye yatıp hakkınızda hayırlı olanı istemeniz.

Ablam evli 2 çocuk annesi. Evlenmeden önce sevdiği herif (aynı zamanda komşumuzun oğlu) bunu aldattı sonra pişman oldu ama annemler vermedi kavuşamadı sevdiğine. Şu an hala onu soruyor bana haber alıyor musun geliyor mu mahalleye diye. Hala içinde uktedir o sevda. Benim de öyle olmamı istiyor. Olmayacağım.

Bırakın onların doğruları onlara kalsın arkadaşlar siz kimsenin doğrusuysa yaşamak zorunda değilsiniz. Siz sevmişsiniz, siz onunla hayat kurmayı istemişssiniz bu onları zerre ilgilendirmez.

Benim sevdiğim adam bir şekilde haber ulaştırıyor, üzülmemem için elinden gelenin fazlasını yapıyor. Eğer sevdiğiniz insan gerçekten sizin için doğru insansa size olan sevgisinden eminseniz aile akraba arkadaş boş.

Ben şu an sadece sabrediyorum. Çok az bi zaman sonra sular durulunca gelip isteyecekler. Vermedikleri takdirde ne abim ne annem ne babam ne ablam kimse umrumda olmayacak. Kendi istekleriyle vermezlerse kaçar giderim daha da dönmem bu Antebe. Barışmaya falan gelenler olur ya kaçtıktan sonra. Ben gelmem işte. Bu zamanlarımı bana zehir edenlere ben ağzımdan çıkan her kelimeyi kurban ederim . Öyle bir nefret ettirdiler ki kendilerinden. Şeytan görsün yüzlerini.

Sizin hayatınız hakkında size sormadan karar alan, size mutluluğu çok gören insanlara saygınız da olmasın sevginiz de. Hayat yolunda sizin içilen çizilen rotayı istediğiniz gibi gidin. Herkesin rotası kendine. İzin vermeyin ulan sizi üzmelerine size eziyet etmelerine.

Çok konuştum biliyorum. Mağrur görün. Allah kimseyi sevdiğinden ayırmasın, ayrı koymalarına müsaade vermesin. Sevgiyle kalın, yüreğinizin peşinden gidin.


Kayıtsız Üye
Aynı durumları yaşıyorum yazık gerçekten yazık ama benim kaçmaya bile cesaretim yok babam diktatör gibi bir adam çok sevmiştim vazgeçmek zorundayım nasıl unutucam bilmiyorum benim için dua edin kötü günler yaşıyorum çok kötü günler.


Kayıtsız Üye
Hocam bir sorum olacak. Diyelim ki çok sevdiğimiz biri var hem de bu çok iyi biri insan. 5 vakit namazını kılan, Kur’an-ı Kerimi okuyan, oruç tutan, camiye giden, hiç kötü alışkanlığı olmayan biri. Ama kendisi arap ve sırf bu yüzden kızın ailesi o kişiyi istemezse, ahirette aileye bunun hesabı sorulur mu ve onlara günahı olur mu ?


arifselim
Allah kullarına haksızlık etmez ve her hakkı eksiksiz bir şekilde hak sahibine verecektir. Anne ve baba bazen hataları olsa da genellikle evlatlarının iyiliğini isterler. Hataları varsa eğer ya iyilikle ikna etmek yada onları affedip onlara dua etmek gerekir.


Onur.
Ne demek Vazgeçtim. Ne demek vazgeçtim. Aşk mıdır bu? Vazgeçmek miş. Geçiyor mu gönlünden öyle bir şey karşındaki kızın gururu onun sana duyduğu sevgi boşa mı çıksın sana yaptığı fedakarlık lar boşa mı çıksın! Asıl bu günahtır yazıktır. Etmeyin eylemeyin. Seven adam, adam gibi sever. Yok vazgeçtim şu bu. Allah herkesin gönlüne göre versin. Rabbim kolaylık versin


Kayıtsız Üye
canım bende aynı aynı acıları yasıyorum … sevdiğinden ayrıldığını özlediğini anlıyorum ama kendini bu kadar harap ettirecek nasıl acılar çekip nasıl olaylar yasadın biraz anlatır mısın elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım


Kayıtsız Üye
Bazen gelip bakıyorum kaç ay olmuş diye. Düşünüyorum ne zaman geçicek diye. Başıma gelen en güzel şeydi şu an ayrı olmamıza rağmen.
❤ Aralık 2015 ❤ Muhammed’im ❤
Allah’ım kurban olduğum ne olur 2 buçuk yıldır aklımda, kalbimde, hayallerimde olan bu kulunu bana nasil et ne olur…
Sadece onu severek ölürüm inşAllah 🙏🏻


Kayıtsız Üye
Hala aileniz ikna olmadı hala aynı sevginiz devam ediyor mu bende benzer bi durum yaşıyorum ama ne yapacağımı bilmiyorum maalesef


Kayıtsız Üye
Ben 20 yaşında üniversite okuyan bi kızım sevgilim de 21 yaşında üniversite okuyan bir genç anneme sevgilimi söylediğimde çok normal karşılamıştı ama sonra bi şekilde bu olayı Dayım öğrendi ve annem olaya artık karşı çıkmaya başladı. Sırf saçı uzun ve kulağı küpeli diye onu istemiyorlar oysaki karakter dış görünüşte değil ki onu seviyorum onun da beni sevdiğine eminim oda beni ailesine söylemiş çok normal karşılayıp zaten anladıklarını söylemişler hatta annesi bana bi yazma bile ördü. Sırf kızım diye üzerinde bu kadar baskı kurmaları ve benim ne hissedip düşündüğümü bile sormamalarına anlam veremiyorum düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın ne yapmalıyım😔


Misafir adam
Bildiğim kadarıyla ve çevremden duyduğum kadarıyla aile rızası şart ama resmi nikah yapılır ve aynı gün içerisinde imam nikahı yapılırsa normal evlilik gibi oluyor.ama yinede bilenlere danışmak daha iyi olacak tır.


Kayıtsız Üye
6 yıl oldu görmeyeli. Senelerdir seviyorum iki seneye yakın çıkmıştık ilk tanıştığımız sıralar ama annem istemedi ya ben ya o dedi bende normal olarak annemi seçtim 6 yıl geçti şimdi tekrar karşılaştık beni özlediğini söyledi bende onu çok özledim bu çaresizlikten kurtulmak istiyorum ne yapmalıyım


Kayıtsız Üye
Dayanılacak gibi değil artık. Keşke delirsem onu unutsam, her şey daha güzel olur. Keşke hafızamı kaybetsem, ona dair her şeyi unutsam. Artık beynim ağrıyor düşünmekten, üzülmekten. Sanki beynimde bir alarm kurulu geceleri beni 2 – 3 defa uyandırıp onu düşündüren ve ağlatan. Uyuyup onu biraz da olsun unutmak isterken o yine beni buluyor. İntihar… intihar denen şey günah olmasaydı bir dakika düşünür müydüm acaba…
Koca 3 yıl onu unutamamışken şimdi nasıl unutabilirim ?
Hocam bu benim imtihanım mıdır ? Ona kavuşabilecek miyim er ya da geç ? Sabredersem mükafatı var mıdır ? Ben sadece o olsun istiyorum.
Allah (c.c) rızası için gönlümü birazcık ferahlatın.


Kayıtsız Üye
Selamun aleyküm. 4 aydır nişanlıyım. Nişanlımın şu an bir işi yok imamlığa hazırlanıyor. Ailesinin durumu iyi değil. Yani kıt kanaat kendilerine geçim sağlayacak neticede rızıkları var. Babası memur olduğu halde köyde tarla ekimi üzüm bağları ve ekmek yapıyorlar aşırı derece de. Ailem sen onlarla yapamazsın iyi düşün deyip duruyor. Nişanlımın zaten maddiyatına değil maneviyatına bakıp evet dedim. Namazını kılıyor elhamdülillah. Bilmiyorum ailem bu konu da çok baskı yapıyor. Ne yapacağımı şaşırdım. 😔


Kayıtsız Üye
Bende 20 yasındayım sevdiğim erkekle 4 yıldır beraberiz babama duyurmadık bu zamana kadar ama dedikolar olunca babam duydu şimdi beni sevdiğim çocuğa vermiyor ailesini ve kendisini sevmiyor ve baba tarafıımda istemiyor babamı daha çok etkiliyorlar aklını çeliyorlar sevdiğimle benim ikimizde psikolojisi bozuldu artık ne yapacağımız şaşırdık sevdiğim kaçalım dedi ama kaçmak istemiyorum hepimiz az çok kaçtığımızda neler yaşayacağımız biliyorsunuz akıl verin ne yapmalıyım


emirhan uysal
a- Asla anne babanın gazabını çekecek cümleler kullanma. Onları yok sayma sürecine girme.
b- Akrabalardan babanıza tesir edecek birini devreye sokmaya çalış.
c- Buna rağmen süreç başlamazsa, karşı tarafa git, durumu izah et. O şartlarda bir evlilik şartlarını konuş.
d- Baban annen hâlâ ‘yok’ demeye ısrar ediyorlarsa, onlarsız ama onlara saygısızlığın olmadığı bir sürece gir, evlen. Onların senin evliliğini engellemeye hakları yoktur. Yardım etmemeye hakları olabilir. Bu tür aileler, masraf olmazsa onay verirler. Maalesef böyle. Evlen ve onlara saygılı ol.
e- Bu arada asla hanım olacak tarafla riskli bağlantılar kurma. Telefonu bile kaldır. O olmazsa ikinci bir adayı araştır.
Allah işini kolay etsin.


Kayıtsız Üye
Arkadaşlar banada yardım edin lütfen ben 19 yasındayım sevdiğim 21 yasında 1 yıl 3 ay kadar konuştuk birbirimizi çok seviyoruz ama ailem den kimse onaylamıyor babam annem ablam vs kimse istemiyor çok kötü durumdayım ama çok seviyorum vazgeçemiyorum oda beni çok seviyor ailemi kırmak üzmek istemiyorum ailemin rızasıyla olmasını istiyorum ama imkansız gözüküyor dua ediyorum sürekli sevdiğim adamdan başkasını istemiyorum sadece sevdiğim olursa evlenmek istiyorum başkasını asla istemiyorum.


Omer Faruk
Aşkın gözü kördür sevgili kızım,

Sana tavsiyem, mumsema’da boşanma ve eşlerle ilgili yorumları okumandır. Sevdiğin insanı niçin istemediklerini yazmamışsın. Muhtemelen ailen çocukta uygun olmayan bir durum görmüş olabilir. Bunun için aşkın gözü kördür derler. Onların gördüğünü sen göremezsin.

Sana tavsiyem, ailenin onaylamadığı biriyle asla evlenme ya da kaçma. Aile danışmanlığı yapan bir büyüğün olarak asla tavsiye etmem.Bu tür evliliklerin yaşama oranı oranı çok düşüktür. Burada uzun uzun anlatırım ama ayrıntılı bilgi vermediğin için şimdilik bu kadar.

Allah hayırlı yuvalar nasip etsin….


MutluAy
Sevgililik halleri şeytana kapı açmaktır. Ya evlenin bitsin bu haram, yada ayrılın daha hayırlısı olsun. Bu tür halleri seven nefistir, nefsine gem vurabilmek ancak müslüman işidir.


Kayıtsız Üye
Kardeşim ailene tek birşey diyeceksin kaçarım karar sizin diyeceksin 1 hafta bekliyeceksin hala daha ses yok kaçacaksın anca böyle evlenebilirsiniz annen seni silsede silemez bir zaman sonra yine affedecektir evlat bu atılmaz


Senaa
Benim konuştuğum kişi de 27 yaşında ben 18 yaşındayım akrabayız teyzemin oğlu Babamlar yaşın küçük olmaz elalem ne der diye onaylamıyorlar konuştuğumu biliyorlar ama bırakacağımı zannediyorlar ama ben bırakamam 9 aydır beraberiz şimdi diyeceksiniz kaç sene konuşup da kavuşamayan var sabır et sabır ediyorum ama teyzemin oğlu olmasına rağmen sıcak bakmıyorlar elalemin lafına sözüne bakıyorlar Bi yol gösterin ya


Kayıtsız Üye
Unutabildin mi? Bir de ayrıldığında sen ne kadar üzüleceksin ama ailen 1 saat bile değil.


ilkim
benime öyle. Allah aşkına bir küfür etti diye her yerden engellettirdi annem. çocuğu gerçekten çok seviyorum oda öyle o benim çocukluk arkadaşımdı ilk okulu beraber okuduk 3 ve 4 sınıfı okuduk çocukken bile kapıma gül getiriyordu bir kaç problem oldu biz o mahalleden taşındık 3 yıl geçti aradan ve mahalleye gittim İstanbul çekmeköyde orada benim babam yaşıyordu o sırada tabi biz karasu sakaryaya yerleştik annemle neyse işte 3 yıl sonra gittim baktım hala burada mı diye işte ben yeni arkadaşlar yaptım sonra onu gördüm çok değişmişti çok tatlı bir şey olmuştu biz birbirimizi bulduk bırakmadık ilk görüşte aşk tabi hemen 2.gün çıktık bu olaylarda haziran okul tatil edildiğinde oldu 9 ayımız doldu hala çok seviyoruz ama ailem engel koydu aramıza her şeye rağmen çok seviyorum sende takma ne acılar yaşayanlar var keşke tek derdimiz bu olsa kardeşim görüşürüz


Kayıtsız Üye
Selamün aleyküm arkadaşlar 😥bende size bir konu hakkında danışmak fikir almak istiyorum ben 19 yaşındayım 15 yaşında amcamın oğlunu sevdim hemde cok ama ailem eltisiyle geçmişte kötü şeyler yaşamiş😥diye hep karşı çıktı ama sonunda verdi ve yüzük taktık sözlendik çok şükür 🙏onunla çok mutluyum ama aileler devamlı sıkıntı çıkarıyor 😥😥annem senin nişanına düğününe gelmem kendi başına git kapıdaki it bile senden değerli onlar kimdi ki onları bana tercih ettin diyor
Babam ise sakın oraya gittiğin zaman buralara adım atma gittiğin yerde sessiz kal kimseyle tartışma tartışırsan uğrama bize almam içeri diyor 😥ben üniversite okumak istiyorum sınava da çalışıyorum 😥😭 sevdiğim üniversiteye gidemezsin diyor ölürüm yine yollamam diyor iki yıllık bir bölüm ve bulunduğum şehirde okuyum diyorum ona da yok ama gitmezsem ailem beni iyice gözden çıkarır çünkü annem okumadan evlenmek.yok diyor her gece ağlıyorum içim sıkılıyor 😥😭mutlu değilim sevdim diye üstüme geliyor herkes


ailem sevdiğim erkeği istemiyor, ailem sevgilimi istemiyor, ailem evleneceğim kişiyi istemiyor

Bu kategoride yer alan Karıncanın Düştüğü Yemek Yenir Mi başlıklı yazımızı da okumanızı tavsiye ederiz.

Bir Yorum Yazın.


Forum Duası Copyright © 2007-2021
Gizlilik Politikası İletişim Sitemap Sitemap2 Sitemap3

Ailem sevdiğim erkeği istemiyor ne yapmalıyım? Başlıklı Yazımızın Yanında Websitemiz İslami bilgilerden, Dini Sorular, Cevaplar, Hac, Meal, Cennet, Cehennem, Farz, Sünnet, Hanefi, Şafii, Rüya yorumları, Gusül, Abdest, Namaz, Oruç, Kuran Sureleri, Ayetleri, Hadis, Dualar, İslamda Aile Tavsiyeleri, Kadın İle İlgili Konular, İman, Mezhep, Diyanet, Eğitim, Sohbet, Hayırlı Geceler, Zekat, Mahrem Sorular, Sahabe Hayatları, Salavat,Dini Hikayeler, Tecvid, Siyer, Fıkıh, Ahlak Gibi Konular İçermektedir.