Anasayfa
9 Mayıs 2021, 0:51
Sizden
Yönetici

Tartışmak nikahı bozar mı

Elifff
Hayırlı günler. Ben 2.5 senelik evli bir bayanım. 4.5 aylıkta hamileyim. Bir gün eşimle tartıştık ve bana bıktım bıktım nefret ediyorum ben seninle mutlu değilim sensiz daha mutluyum daha mutlu olabilirim gibi sözler söyledi. Önceden de bana bir kavgamız üzerine saygı görmüyorsan gideceksin saygı görmediğin yerde durma gibi sözleri olmuştu. Benimde aklıma takıldı acaba bu sözleriyle nikahımız gitmiş midir diye sürekli düşünceler sarmaya başladı. Ne kadar bu laflarla nikah gitmez o kadar insan kavga ediyor boşanma eşiğine geliyor sonra tekrar barışıyorlar diye ama bi türlü ikna olamıyorum. Bi gün eşime sordum bana boşanma niyetiyle mi söyledin diye oda bilmiyorum geçmiş gün hatırlamadım ama o niyetle dememişimdir o niyetle nasıl denir ki bilmiyorum git defol git hayatımdan çık git gibi bişey mi dedi bende bilmiyorum git çık git gibi bişey herhalde dedim. Eşim bi düşünür gibi oldu tereddüt etti gibi geldi bana ama sonra dememişimdir dedi. Biraz zaman geçti beni kızdırmak için dedin dimi dedim o da yok dercesine kafasını sallayarak gülümsedi. Bende bu sefer doğru söyle o yüzden demedin mi diye bişey söyledim bu sefer eşim ters ters bakarak illa sinirlendireceksin dedi bende tamam tamam dedim. Eşimin böyle demesi de beni tatmin etmedi tam emin konuşmadığı için ya da beni susturmak için bi daha sormayayım diye o niyetle dememişimdir diye demiş olabilir gibi düşünceler sarmaya başladı. Sonra bi sabah hani böyle demiştin ya o niyetle demedin dimi diye sordum o da kaşlarını kaldırarak Yok der gibi kaşlarını yukarı kaldırdı. Sonra yine bu konu açıldığında öylede düşündüğüm oldu içimden geçti aklıma geldiği oldu gibi bişeyler dedi sonra senin psikolojin iyi değil uğraşacak bişey bulamıyorsun bunları düşünüyorsun gibi şeyler söyledi ve benim kafam iyice karıştı nikahımız gitti mi diye ama eşim çok rahat çevrem böyle şeylerle nikah gitmez şeytan vesvese veriyor diyor Ama bir türlü içim rahatlamıyor ikna olamıyorum. Eşimin yanında hep kendimi huzursuz hissediyorum nikahımız yoksa diye. Sizce nikahımız gitmiş midir. Bu durum nikahımızın düşmesine neden olmuş mudur. İçimi nasıl ferahlatabilirim nasıl emin olabilirim nikahımdan. Cevaplarsanız çok sevinirim. Şimdiden Allah razı olsun.


Yorum: Tartışmak nikahı bozar mı

mum
Elif kardeş, geçen sene aynı soruyu sordun ve bu konuda vesvese yaptığını, nikahının düşmediğini yazmıştık.


Yorum: Tartışmak nikahı bozar mı

Elifff
Fakat eşim öyle olduğu da oluyor gibi bu cümle kullandı. Anladığım kadarıyla aklından boşamayla ilgili şeyler geçti sanırım. Tam soramadımda net de hatırlamıyorum. Üzerine konuşmalarımız da oldu. Biraz zaman geçtikten sonra takmıyorum kafama öyle bişey olsa sende kafana takarsın dedim o da yani dedi. Bi daha da bişey sormadım. Ama öyle olduğu da oluyor gibi bir cümle kullandığı için şimdi aklımda acaba bundan dolayı nikahımız gitmiş midir diye düşünceler var. Ama eşim rahat öyle bişey olsa o da huzursuz olur kafasına takar diyorum. Ama bana öyle olduğunu da dediği için sorumluluk bende de olabilir mi diye düşünüyorum. Sizce boşuna mı kafama takıyorum bunda da mı vesvese yapıyorum.


Dini nikahta vesvese

Elifff
Hayırlı günler
Ben dini nikahım hakkında çok vesveseye düşüyorum. Acaba nikahımız gitti mi diye. Bununla ilgili sizlere de yazdım nikahım gitti mi diye bu konuda vesvese yaptığımı nikahımın düşmediğini söylediniz. Fakat eşim bana tartışmamızda ben ona sorduğumda boşama niyetiyle söylemedin dedim o da aynen dedi daha sonra öyle düşündüğüm de olmuştır düşünmüşümdür gibi cümleler kullandı. Şimdi benim aklıma takıldı acaba böyle dediği için nikahımız gitmiş midir diye ama eşim rahat dedim ona da artık takmıyorum öyle bişey olsa sende kafana takarsın diye o da yani dedi. Ama ben bir türlü ikna olamıyorum. Öyle düşündüğümde oldu gibi bi cümle kullandığı için nikahımız gitti mi diye. Bazen yeniyorum bu düşünceleri böyle şeylerle nikah mı gider diye sonra bi ara yine bu düşünceler geliyor ve beni rahatsız ediyor. Sürekli aklımda. Vesvese bu diyorum ailem de aynısını söylüyor.ama ikna olmayıp düştüyse diye sürekli düşünüyorum. Ben bu durumdan nasıl kurtulabilirim. Kafama nasıl takmayabilirim. Bu vesvese bende böyle sürecek mi hep. Bu konuda cevap veririrseniz çok sevinirim.


Kayıtsız Üye
Hocam selamünaleyküm. Okb hastasıyım. Yeşil reçete ilaç kullanıyorum. Ben talak konusunda bi hayli vesveseliyim. Eşim de bu konularda bilgili aslında hiç bosol da demedi. Kinaye sözlere de çok takılıyorum. Esime 2 gün once mesaj attım talak konuşmalarıyla alakalı onun ağzından yazip şu sekilde fetvasını sorsun diye;

"Selamünaleyküm. Hanımım talakta kinaye sözlere takmış durumda. Ben de sinirlendiğimde bazı söyler söylüyorum ama vAllahi hiç bosamayi aklımın ucuna getirmedim. Farklı zamanlarda bittin, bişey kalmadı, ananın evine git, afedersiniz siktir ol git demişim. Her dediğimde de o an sordu talak icin mi diye hayır dedim. Ama hep kafaya taktı. Safiiye gore de nikah yaptırdı tekrar bişey olmamasına karşın, ama gene aynı şeyler oldu. Ters bişey dediğim zaman talak icin mi dedin diyor hemen. Hep soruyor maksadın neydi diye taktigin yerden seni sinir etmekti dedim. Buna da taktı. Bu da talak demek diye yok diyorum anlamıyor. Tutturdu yalan söyledin dimi yoktu taktığım yerden beni sinirlendirmek gibi bi niyetin diye evet dedim. Asıl yalanı bu kez söyledim rahatlasın diye. Hocam hiç talakla alakası yok sinir etmek için desem de demesem de ama bana da kafayı yediriyor. Çok seviyorum kıyamıyorum. Sormadığı hoca kalmadı. İnandiramiyorum. Bir problem var mı?"

Mesaj buydu hocam. Normalde zaten durumumuzu bu şekilde açıklıyor kendisi.
Eve gelince de katılıyorum yazdıklarına dedi. Tamamına katılmıyosun ama dimi dedim katılmıyorum dedi. Sonra yüzüm değişince yarısına katılıyorum yarısına katılmıyorum dedi. Yani onun anlatmak istediği talak vermedim. Vermediğine alakalı neye katılmamı ıstiyosan katılıyorum demekti. Ama talak vermek icin demedim yazan seye katılmıyorum demesi talak değil mi?
Hocam yani durumu eşim tırnak içinde yazdığım gibi anlatıyor normalde. Ben de onun düşüncelerini kendim onun ağzından yazip mesaj attım katılıyorum dedi. Sonra ben gene tamamen katılmıyosun ama dimi dedim katılmıyorum dedi. Sonra yüzüm değişince yarısına katılıyorum yarısına katılmıyorum dedi. Bu bir sorun teşkil etmez mi? Aslında katıldığı şeye katılmıyorum demesi?


ACİLSERVİS
Kocanın dediğine güvenmek zorundasın. Allah kocana sabır versin. Bu ısrara devam edersen eninde sonunda istediğini elde edeceksin.


kinayeli talak

Bu kategoride yer alan Sabah yüz neden yıkanır başlıklı yazımızı da okumanızı tavsiye ederiz.

Bir Yorum Yazın.


Forum Duası Copyright © 2007-2021
Gizlilik Politikası İletişim Sitemap Sitemap2 Sitemap3

Tartışmak nikahı bozar mı Başlıklı Yazımızın Yanında Websitemiz İslami bilgilerden, Dini Sorular, Cevaplar, Hac, Meal, Cennet, Cehennem, Farz, Sünnet, Hanefi, Şafii, Rüya yorumları, Gusül, Abdest, Namaz, Oruç, Kuran Sureleri, Ayetleri, Hadis, Dualar, İslamda Aile Tavsiyeleri, Kadın İle İlgili Konular, İman, Mezhep, Diyanet, Eğitim, Sohbet, Hayırlı Geceler, Zekat, Mahrem Sorular, Sahabe Hayatları, Salavat,Dini Hikayeler, Tecvid, Siyer, Fıkıh, Ahlak Gibi Konular İçermektedir.