Anasayfa
8 Mayıs 2021, 22:36
missa05
Abone

Günah Alma konusu? Birinden sözederken boşver günahını alma denir. Gerçekten böyle birsey varmidir?

Günah Alma konusu? Birinden sözederken boşver günahını alma denir. Gerçekten böyle bir şey varmidir?

Kayıtsız Üye
Selamun Aleykum Dostlar…

Toplumumuz icersinde yaygin kullanilan bir kelime vardir. Birisinin arkasindan konusurken veya farkli bir konuda konusulurken : "bosver GUNAHINI ALMAYALIM" diye bir tabirde bulunuruz. Gercekten boyle bir şey varmidir? Yani konustugumuz kisinin gunahini alirmiyiz? Boyle soylemek doğru mudur?

Saygilar…


Cevap: Günah Alma konusu? Birinden sözederken boşver günahını alma denir. Gerçekten böyle bir şey varmidir?

Hoca
< Selamun Aleykum Dostlar…
Toplumumuz icersinde yaygin kullanilan bir kelime vardir. Birisinin arkasindan konusurken veya farkli bir konuda konusulurken : "bosver GUNAHINI ALMAYALIM" diye bir tabirde bulunuruz. Gercekten boyle bir şey varmidir? Yani konustugumuz kisinin gunahini alirmiyiz? Boyle soylemek doğru mudur?Saygilar… >

ve aleykumusselam ve rahmetullah.
Günahını alma sözünden kasıt aslında GÜNAHA GİRME/ĞIYBET ETME anlamında kullanılıyor.
Ama günah alma konusuda doğrudur.
Çünkü gıybet kul hakkıdır.
Kul hakkını ödemeden cennete girilmez.
Ödeme şeklide hadiste geçtiği gibidir:

Okudunuz mu?  Delailul hayrat ile ilgili soru

Günah Alma konusu? Birinden sözederken boşver günahını alma denir. Gerçekten böyle bir şey varmidir?

220. Ebü Hüreyre radıyAllahu anh‘den rivayet edildiğine göre, Rasülullah sallAllahu aleyhi ve sellem:

"Müflis kimdir, biliyor musunuz?" diye sordu. Ashab:

– Bizim aramızda müflis, parası ve malı olmayan kimsedir, dediler. Rasülullah sallAllahu aleyhi ve sellem:
"Şüphesiz ki ümmetimin müflisi, kıyamet günü namaz, oruç ve zekat sevabıyla gelip, fakat şuna sövüp, buna zina isnad ve iftirası yapıp, şunun malını yiyip, bunun kanını döküp, şunu dövüp, bu sebeple iyiliklerinin sevabı şuna buna verilen ve üzerindeki kul hakları bitmeden sevapları biterse, hak sahiplerinin günahları kendisine yükletilip sonra da cehenneme atılan kimsedir" buyurdular.[1]

Açıklamalar

İnsanlar arasında müflis, parası ve malı bulunmayan veya pek az olan kimse diye bilinirse de, Peygamber Efendimiz, hakiki müflisin bunlar olmadığını açıklamıştır. Çünkü bu durum, daha sonra zengin olmakla ortadan kalkabilir veya ölümle sona erebilir. Gerçek müflis ise hadiste bildirilendir. Böyle kimseler tamamen mahvolmuş, helak olmuş, ahirete götürdüğü hayır ve hasenattan elinde hiç bir şeyi kalmamıştır. Bunların bütün iyilik ve sevapları, üzerlerinde hakları olanlara ve alacaklılarına verileceği gibi, günahları da onların üzerlerine yüklenecek, sonra da cehenneme atılacaklardır. Gerçek zarar ve ziyan, hakiki iflas işte budur. Böyleleri ahiret yoksulu sayılırlar.
Hz. Peygamber’in "müflis kimdir?" tarzındaki sorusu, toplum tarafından onun kelime olarak bilinen manasını açıklamak değil, onları irşad etmek, aydınlatmak gayesi taşımaktadır. Nitekim, Allah Resülü’nün müflisin ahiret hayatıyla ilgili olan gerçek anlamını onlara açıklamasından bunu anlamak mümkün olmaktadır.

Kişinin namazı, orucu, zekatı ve benzeri ibadet ve taatları onun iyilik kazanmasını ve sevap elde etmesini sağlar. Ancak, cennete girmek için bunlar yeterli olmaz. Emredilen ibadet ve taatlarla birlikte, hatta bunlardan daha önemli olarak dinin haram kıldığı, nehyettiği şeylerden sakınılması icab etmektedir. Özellikle maddî ve manevî yönü itibariyle, kulların haklarına tecavüz, amme mallarına hıyanet, Allah’ın affetmeyeceğini bildirdiği büyük günahlar arasındadır. Bu nevi günahları işleyenler, dünyada hak sahipleriyle helalleşip tevbe etmedikleri takdirde, ahirette hak sahipleri onlardan haklarını alacak ve Allah’ın huzurunda hesaplaşacaklardır.
Başkasına sövmek, hakaret etmek, kötü söz söylemek, iftira etmek, namuslu insanların namusuna dil uzatmak, haksız yere birinin malını yemek, kanını dökmek, insanları dövmek, her nevi zulüm ve haksızlık, iyilikleri ve onlardan elde edilen sevabı ortadan kaldırır, sahibini cehenneme sürükler.
Kıyamet gününde ödenecek bir mal ve mülk yoktur. Dolayısıyla haksızlıkların karşılığı haksızlık yapanın iyi amellerinin sevaplarının alınması, üzerinde hakkı olanların günahlarının haksızlık yapanların üzerine yükletilmesi şeklinde olacaktır. Orada hiçbir hak zayi olmayacak, kimseye en küçük bir zulüm ve haksızlık yapılmayacaktır.

Hadisten Öğrendiklerimiz
1. Kul hakları başta olmak üzere, her türlü haramdan sakınmak gerekir.
2. Kul hakları, maddî ya da manevî olabilir.
3. Kişinin ibadet ve taatleri, üzerinde bulunan kul haklarını affettirmez.
4. Kul hakları, ibadet ve taatin ve her çeşit iyiliğin sevabını ortadan kaldırabilir.
5. Gerçek müflis, ibadet ve taatı olduğu halde, üzerinde bulunan haklar sebebiyle, bu amellerin sevabı hak sahiplerine verilince, kıyamet gününde cehenneme girmeyi hak edenlerdir.

[1]Müslim, Birr 59. Ayrıca bk. Tirmizî, Kıyamet 2


Cevap: Günah Alma konusu? Birinden sözederken boşver günahını alma denir. Gerçekten böyle bir şey var

Selman CAN
Allah Razı olsun çok güzel bir açıklama oldu .. hep merak etmiştim "gunahını almak" sözcügü toplumdan mı teretişmiş yoksa gerçekten de böle bişi var mı diye 🙂 çok saolun 🙂

Okudunuz mu?  Çekilişe katılmak caiz mi

birinin günahını almak, günah almak, günahını almak

Bu kategoride yer alan Arabayla giderken okunacak dua başlıklı yazımızı da okumanızı tavsiye ederiz.
Ξ Bir cevap yazın

Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Ders Kitabı TIKLA! Sınıf Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Akrostiş Şiir
Forum Duası Copyright © 2007-2023
Gizlilik Politikası İletişim

Günah Alma konusu? Birinden sözederken boşver günahını alma denir. Gerçekten böyle birsey varmidir? Başlıklı Yazımızın Yanında Websitemiz İslami bilgilerden, Dini Sorular, Cevaplar, Hac, Meal, Cennet, Cehennem, Farz, Sünnet, Hanefi, Şafii, Rüya yorumları, Gusül, Abdest, İmanın şartları, Namaz, Oruç, Kuran Sureleri, Ayetleri, Hadis, Dualar, İslamda Aile Tavsiyeleri, Kadın İle İlgili Konular, İbadet, İman, Mezhep, Hanefi, Şafii, Maliki, Hambeli, İslamın Şartları, Diyanet, Eğitim, Sohbet, Arapça, Hayırlı Geceler, Zekat, Mahrem Sorular, Evlilik, Sahabe Hayatları, Salavat,Dini Hikayeler, Günah, Helal, Haram, Tecvid, Yemin, Sadaka, Siyer, Fıkıh, Ahlak Gibi Konular İçermektedir.