Anasayfa
8 Haziran 2021, 17:44
admin
Yönetici

İslami Soru Sor Cevap Al

Kayıtsız Üye
Selamünaleyküm
Benim küçüklüğümden bu yana tırnak yemek gibi bir alışkanlığım var ve bir türlü bunu aşamıyorum çoğu zaman istemsizce farkında olmadan yediğim oluyor.
Orucumu 6 senedir tutuyorum ve bluğ çağına gireli 4 yıl oluyor. Ama tuttuğum oruçlarımda tırnak yediğim hatta bazen yuttuğum olabilir
Onlar için kaza gerekir mi ?Eğer gerekiyorsa sayısını bilmediğim için kaç gün yapsam doğru olur?


imam
Ağız yoluyla boğaza giden şeyler orucu bozar. Eğer dudak ve tırnak yutuluyorsa bu orucu bozar. Yutulmadığı, ağza alınıp tükürüldüğü takdirde ise orucu bozmaz.

Kaynak: Diyanet İşleri Başkanlığı


Kayıtsız Üye
Iyi günler ben namazda zammı surede sadece fil ve ihlas suresi okuyorum çünkü şu anda başka bilmiyorum bu şekil mekruh mu namaz geçerli oluyo mu


imam
Farz Namazda zammı sure olarak iki tane bilmeniz yeterlidir. 4 rekatlı sünnetler için ise 2 tane daha sure ezbeleyin
Kevser ve asır sureleri gibi hem kısa hem ezberlenmeli 10 dk almaz.


İibf li
Insan ölümden neden korkar? Namaz kılıyorum,oruç tutuyorum insanlara karşı guleryuzluyum hep. Elimden geldiğince kötü amelden uzak duruyorum.ama ölümden korkuyorum.

Birde namaz kılarken secdede yüzüme gülümseme geliyor sebepsizce neden acaba?


@hmet
Ölüm yüzü soğuktur kimse sevmez çünkü ahrette durumu ne olacak bilinmez
Birde sevdiklerinden ayrılma var endişe var
Mümin sevmez amelim az der kafir sevmez yok olacağına inanır

İslami Bir Soru Sor Cevap Al

Kayıtsız Üye

dudak ve yanak öpme oldumu diye sordu bende söyleyemedim hayır olmadı dedim. Yalan söyledim bu kul hakkına girermi evlenicez yakında da hani yalan için tövbe ediyorum ama oldu deseysim ayrılcaktık kötü şeyler olucaktı. Kul hakkımıdır bu çok üzülüyorum


mum
Geçmişinizde zina olmadığı sürece diğer konuları anlatmayın ama yalan da söylemeyin ben zina etmedim temizim deyip geçiştirin


Kayıtsız Üye
Selamun aleyküm bir internet sitesinde okuduğum yazıda peygambere küfredenin tövbesi kabul olmaz ve cenaze namazı kılınmaz diye okudum başka bir yerde ise 4 mezhep imamı ebu hanife şafii hanbel ve malik e göre tövbesi kabul olup cenaze namazı kılınır diyor yani tövbesi kabul olmaz demenin dünyadaki cezasının düşmemesi anlamında olduğu söyleniyor bu konuya açıklık getirebilirmisiniz lütfen çok kafama takıldı kaygı duyuyorum acaba ben de mi küfür edeceğim diye böyle bir durum var mıdır acaba


mum
Günahın türü ve büyüklüğü ne kadar büyük olursa olsun, iman eder ve tövbe ederse günahı silinir ve müslüman olur.


Kayıtsız Üye
Selamun aleyküm hocam.Ben bugün sabah namazımı kılıp Kuran okuyup ardından kaç gündür planladığım çok içten bi dua ettim ve ettiğim duanın rüyamda gerçekleştiğini gördüm yani duamda istediğim şeyi rüyamda yaşadım gördüm bu ne anlama geliyor


mum
Rüyalar üç çeşittir, Allahtan, Şeytandan ve Psikolojik.
Sizin rüyanız Allahtan ise peşin müjde sayılır inşAllah hayırlısı ise gerçekleşir.


Zeynom
Dini nikahlı eşim devamlı sosyal medyada kadınlara evlilik teklif ediyor etek altı muhabbetler yapıyor ve beni kullanarak yaşıyor ayrılmak istiyorum nikahı düşür diyorum bana git birini bul onunla yat zaten nikah düşer ben seni boşamam diyor şu anda da çekti memleketine gitti ben bu nikahtan nasıl duşebilirim

O şeyin ne olduğunu biliyordum göstermez diye izledim birisinin avret yerini gösterdi onu gördükten sonra kafamı çevirdim 1 kaç dakika sonra yine baktım avreti gösterince kapattım günaha girmiş oldum mu ben


mum
< nikahı düşür diyorum bana git birini bul onunla yat zaten nikah düşer >
Bu söyledikleriniz doğru ise hemen boşanın. Bir erkek karısına git zina yap der mi?
Yöntemi biliyorsunuz aileleri bir araya getirin konuyu açın bitirsinler

< kaç dakika sonra yine baktım >
2. bakışınız haramdır.

Harama bakmak şeytanın zehirli oklarından bir oktur (hadis)


Kayıtsız Üye
Kasiyerler bazen mesela 1lira 62 kuruşluk harcama yaptıysak 1 lira 65 kuruş istiyor ustu onlarda kalıyor bu durum kul hakkına girermi girerse magaza sahibimi kasiyermi kul hakkına girmiş olur


mum
Para üstünü istediğiniz halde vermezlerse sorumludurlar ama siz alış verişten vaz geçme hakkınız var.
Siz önemsemezseniz bunun hakkı olmaz.

 


Kayıtsız Üye
– Selamun aleykum evimde ALLAH ve MuHAMMET yazılı iki çerçeve var yattığım odada ayaklarımı onlara karşı uzatabilirmiyiz

– Selamün aleyküm hocam.
Oruçlu olan bir kişi İhtilam olsa uyandıktan sonra gusül abdesti alırken orucu bozulmasın diye ağzına ve burnuna tam su çekmediği için, iftardan sonra da gusletmesi gerekir mi.?


mum
Gusül abdest alırken, oruçlu da olsanız ağzınızı ve burnunuzu yıkamak zorundasınız, bu farzdır. Ağza burna su verirken gusül sırasında şayet boğaza geçerse, sorumlu değilsiniz yalnız ağza ve burna su verirken abartmayıp az su verilmelidir.

Ağzınıza ve burnuna su vermeyerek, akşama kadar cünüp kalmayın. Yazık olur, günah olur.


D.bakir2121
Alm hocamkuran da kabeyi koruyacağız deniliyordu ama hz.Muhammed’in vefatından sonra kabe çok kez is kale uğradı ve saldırıyla yakın dönemde de bunlar oldu bunları galiba hep insanlar engelledi Allah’in korunmasının sebebi nedir


arifselim
Allah dilediği şekilde ve dilediği zaman kabeyi korur. Kuranı kerimde kuranı biz koruyacağız bildirilmiştir ama kabeyi de şüphesiz koruyan Allah’tır. Zaman zaman saldırılar olmuş olsa da sonuçta daima hakimiyeti Allah’a iman edenlerin olmuştur.


Kayıtsız Üye
1 – Almanyada Kadin Doktorunda çalışıyorum ve hamile kadınların (Müslüman) kürtajlarinda Doktora Asiste ediyorum veya düsmesi icin ilac veriyorum meslegim geregi Günahmidir ?

2 – Başka bir işte yapilan gunah diğer işler de etkisi olur mu?
Merhaba,Benim aklımda bir soru var.Bir işte kötü birşey yaptıysak bu diğer işlerimize sıçrar mı?Yoksa bu sadece bir batıl inanç mıdır?


imam
1. Helal işlerde yardım edebilirsiniz ama haram bir durum varsa kazancınız haram olur. Haram kazanca bir örnek “ciddi sağlık sebebi yokken bebeği aldırmak” gibi

2. Kötülük bulaşıcıdır. İşlediğiniz günah maneviyatınıza etki eder.


Kayıtsız Üye
Öncelikle selamün aleyküm abilerim annem bana lisede sigaraya başlarsan sütümü helal etmem demişti bende yaz tatilinde okul başlamadan cahillik ile 2 tane içtim sonra bir daha içmedim.Anneme bu durumu söylemedim söylemeden helallik alma şansım var mıdır?


cevaplamayın
Müsait bir zamanda elini öpüp,anneciğim üzerimde çok hakkın var helal et demek yeterlidir


Kayıtsız Üye
Merhaba Hocam ben daha önceden yazmışdım size. Başka bir şehire okumak için taşındım ama eskiden düzenli olarak 15 gün olmadan eve dönüyordum. Ama şimdi ev arkadaşımın dersleri yoğun olduğu için bilemiyoruz 15 günden öncemi gideceğiz yoksa sonramı.Ne yapacağımı bilmiyorum namazı seferi kılmasam olurmu nasıl kılma gerekiyor


Hoca
Hanefi mezhebine göre, Niyetiniz 15 günden önce dönmek ise veya ne zaman döneceğinizi bilemezseniz seferisiniz


Kayıtsız Üye
Selamün aleyküm.37 bir erkeğim eşim benden küçük.iki yıl öncesine kadar çok iyi bir evliliğimiz vardı.yer içer gece kulüplerinde eğlenirdik.alkol alırdık ..şimdi ise rabbim nasip etti ibadetlerime ağırlık veriyorum.esimle anlaşamaz oldum biraz karşı geldi ona bu durum.tekrar içkili mekanlara gitmek istiyor benimle.ona anlattım ama ben böyle iyiyim dedi.bosanmak istemiyorum ne yapmalıyım Allah rızası için yardımcı olun.gitsem ama hiçbir şey icmesem o razı olsun diye olurmu


Şem’a
Allah hidayetinizi daim etsin ve Eşinize de hidayet versin size tavsiyemiz Sabır ve namazla Allah’tan yardım dileyin çokça sabredin

Yıllar önce benim bir tanıdığım vardı Kendi iman etti karısı onun seccadesini yırtar secdeye giderken secdesini Bozar ibadetine engel olurdu 80 yaşında olan Alim babamın yanına geldi tavsiye istedi babam hep sabret dedi birkaç sene geçti karısı bir gün sabah uyandı duaları rüyasında ezberlemiş örtünmüş ve namaz kılmaya başladı
Hidayet ne zaman gelecek nasıl gelecek bilemeyiz Onun için sabredin dua edin ve güzellikle muamele edin en önemlisi bu asla sert çıkışmayın ama haram işlemesine de elinizden geldiği kadar engel olun Allah yardımcınız olsun


Kayıtsız Üye
Ben 16 yaşında ailemin kararıyla nişanlandım ve dini nikah yapıldı.Nikah sırasında babam yoktu.Eve geldikten sonra haberi oldu.7 aylık nişanlılık döneminden sonra bizim isteğimizle nişan bozuldu ve ben 5 yıl sonra başka biriyle evlilik yaptım.tabi bu arada biz babamın işi dolayısıyla başka bir ile taşındık.Eski nişanlım beni boşamışmıdır ya da bu nikah araya zaman girince bozumuşmudur onu merak ediyorum.


Şem’a
Dini nikah kıymayı nasıl önemsiyorsanız boşanma sırasında da boşanmayı önemseyiniz
Kıyılan Dini nikah üzerinden 5 sene 10 sene de geçse bozulmaz Onun için mutlaka aile büyüklerine konuyu açan eski nişanlınız ama Gerçekte kocanızı bunun sizi boşasın


Kayıtsız Üye
Yedi ay önce oğlum kazayla kendini vurdu çok acı çekiyorum onu çok özlüyorum bazen rüyamda görüyorum bana uzak çocukluğunu görüyorum çok özledim her gece kuran okuyorum dua ediyorum daha çok görmek için ne yapmalıyım


arifselim
Allah rahmet eylesin ve Allah sabırlar ihsan etsin. Gördüğün rüyalar elbette yaşadığın olayın etkisinden dolayıdır. Ona bol bol dualarda bulun kabrini ziyaret et ve ruhuna hediye etmek üzere sadakalar dağıtabilirsin.


Kayıtsız Üye
Hocam ben 17 yasındayım.hep evde kaldığım için hiç özgüven sahibi olamadım mesela dışarı çıkmaya korkuyorum.çünkü kendimi kötü hisssediyorum.hiç girişken biri olmadım.bir ortamda olsam kendimi zavallı gibi hissediyorum.benim yaşımdakiler gayat özgüvenli ben kendimden utanıyuorum .mesela yarın öbürgün dışarda bir isim olursa diyelim annem babam hastalandı onları nasıl götürürüm.lütfen bunun için bir dua varmıdır?şimdiden Allah razı olsun.


arifselim
Bulunduğun ortamı yavaş yavaş değiştirmeye çalış, İyi arkadaşlar edin bunun için ailenden destek al. Çevrenle ilişkilerini geliştir. Unutma sende en az herkes kadar güçlü, akıllı ve irade sahibisin. Buna inanmalısın ve başarmak için azimli olmalısın. Sözlü duadan önce fiili dua etmelisin. Yani sen önce üstüne düşeni yap sonra ellerini açarak Allah’ım şu isteklerimi kabul et diye dua et.


Kayıtsız Üye
Selamın aleyküm bana sürekli geceleri ve gündüzleri adımla sesleniyor etrafıma dönüp baktığımda kimseyi göremiyorum vücudumda namaz kılarken sürekli titremeler uyuşmalar oluyo evde birkaç kere dolabın kapakları açılıp kapandı cin musallatında böyle şeyler oluyormuş ne yapmamı önerirsiniz lütfen yazın


arifselim
Aleykum selam. Cin musallatı ile bu anlattıklarının bir ilgisi yoktur. Bunlar tamamen vesveselerden ve kuruntulardan dolayı meydana gelir. Bu tür düşünceleri asla önemseme ve zaman zaman felak ile nas surelerini okursan rahat edersin Allah’ın izniyle.


Kayıtsız Üye
Selamün aleyküm bisry sormak istiyorum günümüzde çok tartışılan bi konu demokrasi biliyorsunuz ki ülkeler darül islam darül küfr diye ikiye ayrılır alimlerin çoğu Türkiye’nin darül İslam olduğunu söylüyo ama ülkemiz şeriatla yönetilmiyor yinede bu durumda devlet dairesinde memurluk yapılır mı yapılmaz mı yapılırsa sirk küfr mu öyle değilse neden değil öyleyse neden öyle durum yani ülkemizin sahip olduğu demokratik sistemde öğretmen hakim savcı gibi memuriyetler olur mu lütfen bu sorulara tatmin edici cevaplar verir misiniz teşekkür ederim


arifselim
Aleykum selam. Bu konuyla alakalı olarak sitemizde çok ayrıntılı tatmin edici bilgiler ve konular bulunmaktadır. Bu konulardan istifade etmenizi tavsiye ederim.


Kayıtsız Üye
Benim bir sorum olacaktı bizim mahallede bir komşumuz var imkanı olmasına rağmen temizliğine dikkat etmeyen bir komşumuz var çok kötü kokuyor evimize geldiği zaman kapıyı camı açıyoruz Allah affetsin pek hoşlanmıyoruz ama saygıda kusur etmiyoruz diye düşünüyorum diğer misafirlerimize davrandığımız gibi hareket ediyoruz bu sadece bizim fikrimiz değil mahallenin geneli böyle düşünüyor acaba günahmı.


arifselim
Temiz olmak hem insan olmanın gereğidir hemde dinimizin bir emridir. Siz saygınızı koruyor, hakaret etmiyor ve komşuluk vazifenizi yapıyorsanız yapacak bir şey yoktur. Eğer imkan olursa uygun birisi ona bu konuyu açabilir ve insanların rahatsızlığını ve temiz olması gerektiğini iyi bir dille ve kırmadan anlatabilir.


Kayıtsız Üye
bir soru sormak istiyorum..Allah’ın her şeye gücü yeter..hocalar ise hakkımda hayırlıysa nasip et değilse etme.diye dua edilmesini söylüyor..oysa Allah’ın her şeye gücü yeter o zaman hayırlı olmayan bir şeyi bir isteğimizi de hayırlı edip bize vermeye gücü yeter.. o zaman neden hayırlı değilse nasip etme diye dua edelim. o zaman Allah’ın gücüne kuvvetine inanmıyor olmaz mıyız bu yanlış değil midir..neden olmuyorsa zorlamamak gerekiyor.yoktan var eden olmazları olduran Allah değil mi..bu çelişki değil midir.


arifselim
Allah için her şey kolaydır onun her şeye gücü yeter. Eğer dünyadaki tüm şerleri ve kötülükleri Allah ortadan kaldırsaydı (ki buna gücü yeter) o zaman bu dünyadaki imtihanın hiç bir anlamı kalmazdı. Biz imtihanda olanlar ise salih ameller işleyeceğiz ve rabbimizden de yardım etmesi için dua edeceğiz. Bu bizim kulluk vazifemizdir.


ACIZIM
ALLAH Rızası için bana yardım edin 17 yasında belkide ümmetin anlamını tam bilmeden belkide bilerek haşa küfür ettim bütün Müslüman din kardeşlerimle nasıl helallesicem ben nasıl yanmadan af olucam ALLAH rızası için bana yol gösterin şimdi 21 yasındayım 2-3 ay üzüntüden kahroldum ne yediğimden bişey anladım ne içtiğimden dilim kopsaydı eğer söylediysem böyle bişeyi 2-3 tane dini sitelere sordum affolabilirsin bol bol dua et çok pişman olmuşsun dedi çok utanıyorum yaptığım şeyden 17 yasında eğer yaptıysam böyle bi şerefsizlik yüzünden ahiretim yansın istemiyorum benim durumum nedir


arifselim
Elbette bu söz büyük bir günahtır. Böyle günahlar için herkesten helallik almak mümkün değildir. Samimi bir tövbe ederek pişmanlığını Allah’a sunacaksın. Allah kalplerdeki pişmanlığı en iyi bilendir ve kullarını affedendir. Tövbe eden hiç günah işlememiş gibidir buyrulmuştur. Asla ümitsiz olma.


Kayıtsız Üye
Çöp necis midir?tuvalet çöpünü mutfağın parke yerini koyuldu,temiz çöp poşeti de o poşetin konduğu yere değdi,temiz poşet mutfak tezgahına kondu başka çöp atılmak için ,yani o poşetin değdiği yer mutfak tezgahı nı necis olur mu? Yemek yapılıyor tabak vb konuluyor sakıncası günaholur mu sünger ve bezle silnse tekrar kullanabilirmiyiz?sünger ve mutfak bezini?


arifselim
Her çöp necistir diye bir şey yoktur. Tuvaletten alınan çöpe neler atılmış ve konduğu yere bulaşmış mıdır bunu siz bileceksiniz. En kötü ihtimalle bulaştığını farzetsek bile değen tüm yerler ilaçlı suyla temizlense yeterli olur. Nasıl ki tuvalet temizliği yapan kişi su ve sabunla temizlenebiliyorsa bunu aynı sayabilirsiniz.


Kayıtsız Üye
Selamınaleyküm hocam öncelikle cevap verirseniz içimi rahatlatırsınız
Hocam ben öğrenciyim ve bir test kitabı aldım 41 tlye sonra o kitaptan 5 test çözdüm ancak arkadaşlarımla beraber başka bir kitap almaya karar verdik
Bende çözdüğüm yerleri sildim ve bu gün iade ettim ancak onlara sildiğimi söylemedim alacağımız kitapta pahalıydı ancak böyle bir yol geldi aklıma test kitabı bende durup israf olacağına silip iade ettim paramı aldım ancak aklıma sorular gelmeye başladı ne yapmalıyım alacağım kitap haram olur mu başarımı etkiler mi


arifselim
Aleykum selam. Kitabı geri iade etme hakkın varsa iade edebilirsin. Ama kullanım şeklinin bu olduğunu ve sildiğini de belirtmen gerekirdi. Başarını etkileyip etkilemeyeceğini biz bilemeyiz ama kul hakkının günah olduğunu hepimiz çok iyi biliyoruz. Gidip helallik almanı tavsiye ederiz.


Kayıtsız Üye
Hocam gittim ve kitap değiştirmiştim ama hakkımı helal ettirmemiştim hakkınızı helal edermisiniz dedim ancak silmeyle ilgili bir şey demedim ve haklarını helal ettiler sorun olurmu hocam


ACİLSERVİS
Olup olmayacağını daha ilk cevapta zaten söylendi. Sildiğini belirtmen gerektiğini yazdık. İade ile ilgili bir hakları varsa helal edilmiş oldu. Ancak silme ile ilgili hala bir aldatmaca var ve hakları hala helal edilmemiştir.


Kayıtsız Üye
Selamun aleyküm ben 27 yaşında mesleği olan bir bayanım ve evlenmek istiyorum çok dua ediyorum ama hayırlı istediğim gibi birisi çıkmadı benim aile ve kafa yapıma uyan birisi var ona evlilik anlamında yakın lık kurmak yanlış mı nolur yardım edin ne yapmam gerektiğini bilmiyorum ayrıca evlilik için dua var mı rica ediyorum bana dua edin


arifselim
Aleykum selam. Bir erkek evlenmek istediği biri için ne yapması gerekiyorsa kadının da bunu yapması normaldir. Ancak bu islami adaba uygun olmalıdır. Güvenilir ve mümkünse aileden bir kimsenin araya girmesi ile bir adım atılabilir. Hayırlı bir nasip ile evlilik için zaman zaman hacet namazı kılabilirsin.


Kayıtsız Üye
Selamün aleyküm hocam ben kardeşimin acısıyla başa çıkamıyorum ve çok düşünüyorum acaba nasıl canı yanıyor mu azap çekiyor mu diye çoğu zaman azap çektiğini düşünüp kahroluyorum bu suizanda bulunmam Allah’ın işine karıştığım anlamına mı geliyor Allah beni affetsin korkuyorum asi mi oluyorum bilemiyorum kardeşim intihar etti bir hafta uyumamış aldığı uyuşturucu mahvetti onu arkadaşı evine torbacı getirmiş yollayamamışta ayıp olur arkadaşına diye öyle başlamış kullanmadığı için vücut kaldıramadı ve delirdi resmen kendini aştı kardeşim için neler yapabilirim kılmadığı namazları da vardı ne yapmam lazım bana bir yol gösterin unutmalıyım düşünmemeli miyim her gece bir süre okuyorum anam babam için ve kardeşim için onun akıbetini çokça düşünüp üzülmem doğru mudur onu o kadar çok özlüyorum ki bunların hiç birini hak etmedi çok iyi bir insandı ama kaderi böyleymiş bana yardım edin akıl verin bir hoca bir abi abla olarak ne olur Allah razı olsun


arifselim
Aleykum selam. Allah rahmet eylesin. Öncelikle Allah’ın takdirine razı olmalı ve sabırlı olmalısın. Onu düşünmek ve üzülmek Allah’a bir isyan olmaz ama kardeşinin iyiliğini istiyorsan sabırlı olman gerekir. Ona bol bol dualarda bulun. Kuranı kerim oku ruhuna hediye et. Eğer imkanın varsa az veya çok ruhuna hediye etmek üzere fakirlere sadakalar dağıt.


Kayıtsız Üye
Cafede çalışan garsonun arkadaşına kötülük yaptığını öğreniyor ve o garsondan servis edilmiş olan çayını değiştirmesini istese ama çayda bir sorun yokken arkadaşına yapılan kötülüğe sinirlendiğinden kül hakkı olur mu. Bu olay 10 yıl önce gerçekleşmiş.ne yapılması gerekir.


arifselim
Hiç bir sorun yokken boş yere böyle bir şey yapmak bir hak ihlalidir. İmkan varsa helallik isteyebilirsin. Bir yıl yada elli geçmesi arasında bir fark yoktur. Müslüman daima dürüstlüğü tercih etmeli ve işlediklerinin hesabını vereceğini bilmelidir.


Kayıtsız Üye
Merhaba Hocam
1. benim 17 gün kazam 3 gün adak orucum vardı. Ünversteyi kazanırsam 3 gün oruç tutucam demiştim çok şükür kazandım. Şimdi benim bu üç günlük adağımın kabul olması için önce kazamımı tutmam gerekir.
2. Ben sistit hastasıyım ve oruç tutmak sağlığıma zararlıymış ne yapmalıyım? Bide oruçken yıkanmak teharetlenmek zorundamıyım sistit olduğum için idrara çok çıkıyorum. Cevabınızı bekliyorum. Şimdiden teşekkürler


arifselim
Merhaba. İlk önce kaza oruçlarını tut ve ardından arka arkaya 3 gün adak orucunu tutmalısın. Eğer doktor sana oruç tutmayı yasaklıyorsa o zaman özür sahibi olursun ve oruç tutmak yerine oruç kefareti çıkarman gerekir. Oruç tutmak için yıkanmaya gerek yoktur. Ama zaten gusül gerektirecek bir durum varsa bir namaz vaktinden fazla cünüp kalmak haramdır.


Kayıtsız Üye
Selamünaleyküm
Ben bir kitap aldım fiyatı 15 TL olarak daha sonra bu kitabı aldığım yer aynı kitabı arkadaşlarıma 28 TL ye satmış ve arkadaşlarım bi arakasimiz 15 TL ye almış demiş kırtasiyecide söyleyin paramı getirsin demis ama ben 28 TL olduğunu bilsem o kitabı almiycaktim başka bir yerden alacaktım. Ayrıca bu adamda dışarıdaki fiyatlardan baya pahalı satıyor bazen kafasına göre fiyatlar veriyor. Benim için 13 TL haram mı goturmelimiyim. 13 TL paradan değilim adamın yaptığı zoruma gitti.


arifselim
Aleykum selam. Satıcı kendi rızasıyla sattığı bu kitabı geri iade etmen yada fazladan istediği parayı vermen gerekmez. Alıcı ve satıcı anlaşıp bulundukları o yerden ayrıldıktan sonra artık vazgeçme hakkına sahip değillerdir.


Kayıtlıbl
Selamünaleyküm hocam benim kötü bir alışkanlığım var küçüklüğümden gelen bunu birkaç defa bozdum ama sonrasında kefaretini verdim öğrenci olduğum için fakiri doyurma ya param yetmiyordu ondan dolayı oruç tuttum. bundan bir ay önce ben tekrar tövbemi bozdum ve kefaretini ödemedim ama tekrar tövbe ettim vAllahi ve tAllahi ve billahi diyerek. Bugun tekrardan tevbemi bozdum hocam. Benim şimdi kaç gün oruç tutmam lazım hocam yardımcı olursanız çok sevinirim


arifselim
Yemin tutulmak için edilir ve ciddi bir konudur. Her yemini bozduktan sonra o yemine bir kefaret gerekir. Aynı şey için tekrar yemin eder ve tekrar bozarsan bir daha kefaret lazım gelir. Yani bu sürekli böyle devam eder.


Kayıtsız Üye
Ben bir siteden bilgisayar oyunlarıyla canlı yayın yaparak ya da yapılan canlı yayınları izleyerek para kazanıyorum. Sitedeki hesabımda 24$ olduğu zaman bu parayı çekebiliyorum, fakat Türkiye’de Paypal ödeme yöntemi kaldırıldığı için mecburen parayı bitcoin olarak almak zorundayım, başka bir siteden bitcoini Türk Lirasına çevirerek yani siteye bitcoini satarak alabiliyorum. Bunu yapmam doğru mudur?


arifselim
Oynadığın oyunlarda dine aykırı bir şey yoksa ve izlenen canlı yayınlarda haram içermiyorsa bu kazanç helal olur. Bitcoin denilen sanal para birimi hakkında Din işleri yüksek kurulunun verdiği fetvaya göre kullanılması tavsiye edilmemiş ve caiz görülmemiştir.
Çünkü bu tür işlemler belli kesimlerin haksız ve sebepsiz zenginleşmesine yol açmaktadır denilmiştir.


Kayıtsız Üye
Selâmün aleyküm ben 30 yaşındayım bekarım isteyenler çıkıyor ama bir türlü tanışma olmuyor istemsizce reddediyorum içime hiç sıcaklık gelmiyor rabbimmi istemiyor bendemi problem anlamadım namazımı kılıyorum duamı ediyorum yinede içimdeki sıkıntı gitmiyo ne yapmalıyım bilmiyorum nasıl dua etmeliyim yardımcı olurmusunuz.


muvaffak
Rabbinizden hayırlısı ise evlenmeniz için yol açmasını, hayırlı bir eş hayırlı bir yuva kurabilmeniz için kendisinden başka kimseden yardım isteyemeyeceğinize dair dua etmelisiniz. Kısmetinizi bulmakta aceleci davranmamalı, sabırlı ve sebat sahibi olmalısınız.


Kayıtsız Üye
Selâmün aleyküm ben hem soru hem dertleşme karışık bir duyguyla yazıyorum 30 yaşında bekar bir kızım 2018 mart ayında namaz kılmaya başladım hem vakit hem kaza namazlarımı kılıyorum duamı ediyorum yinede içimdeki sıkıntı gitmiyo ne yapmalıyım bilmiyorum nasıl dua etmeliyim nasıl rahatlamalıyım bilmiyorum geçmiş günahlarımın bedelini ödüyorum galiba dualarımı kabul olacağına adım gibi eminim sadece zamanını bilmiyorum evlenmek yuva kurmak çocuk sahibi olmak istiyorum ama nasip değilmiş olmuyor yada zamanı var tövbemi ediyorum tehedcüd namazımı kılıyorum duamı ediyorum yinede huzursuzluk gitmiyor içimden kendimi rabbim sesimi özledi dua etmemi istiyor diye rahatlatmaya çalışıyorum ama yinede zaman zaman kendimi ağlarken buluyorum bana bir yol göstetebilirmisiniz lütfen


seyit gazi
şeytan insana arkasından yaklaşacağını söylemiştir. insanın arkasında geçmişi vardır. insan geçmişinde hayırlar işlemiş güzellikler yaşamışsa, şeytan insana artık bazı şeyleri yitirdiğini ve bir daha eskisi gibi olamayacağını düşündürtür. insan geçmişinde hatalar yapmışsa, şeytan bu sefer insana geçmişde yaptığı hataları hatırlatır ve kendisinin iflah olmayacağını, düzelmeyeceğini veya güzellikleri haketmediğini düşünmesini ister. ayrıca şeytan insanın acele etmesini, hemen sonuç almak istemesini, bu olmayınca da ümitsizliğe kapılmasını ister. bundan başka teheccüdleriniz varken yapmaz ama şeytan insana geçmişde yaptığı yanlışları özletmek için de zaman ve fırsat kollar. dua ettiğiniz, namaz kıldığınız sürece dert etmeyiniz. yanlışlara gitmesi muhtemel yolları tesbit ediniz ve bunları kapatınız.


Kayıtsız Üye
Selâmün aleyküm benim sorum
1.Bekar bir kızım tanışmak için birine evet demiştim fakat kardeşim benden habersiz evlenmek istemiyor demiş ben tanışmayı çok istemiştim ama nasip olmadı malesef Hz. Ömer’in “Şu dört şeyi geri getiremezsin atılan ok,kaçırılan fırsat,söylenen söz ve geçen ömür ” sözüne göre kısmetimle ilgili bir fırsatı kaçırdım mı acaba merak ediyorum çünkü ben kardeşime gelsinler demiştim acaba rabbimmi istemedi yada bizim elimizde olmayan sebeplerin kaderimiz üstünde etkisi varmı çok üzüldüm ama yinede hayırlısı buymuş diyorum teselli ediyorum kendimi sonuçta bizim başımıza rabbimmin yazdığından başka birşey gelmez
2.Geçmiş hatalarımız dualarımızın kabul edilmemesine ve ya geç kabul edilmesine sebep olurmu.


seyit gazi
1 olanda hayır vardır demişler ancak kardeşinizle konuşabilir, böyle davranmasının sebebini anlamaya çalışabilir, kendinizi ifade edebilirsiniz. belki kardeşinizin size söylemek istemediği bazı şeyler vardır, bundan başka evliliklerde aile bireylerinin anlaşmazlıkları da tatsız olabilmektedir. şu dört şeyi geri getiremezsiniz sözü güzel bir sözdür de, geçmişe bakınca veya zamanı değerlendirmekle ilgili düşünülebilecek bir sözdür. elden geleni usülünce yapmakla, olanda hayır vardır arasında bir yerde durabilirsiniz


Kayıtsız Üye
Merhaba ben yurt dışında yaşıyorum belki iyi anlatamam kendimi o yüzden kusura bakmayın
Anlata bildim kadar anlatmaya çalışacağım


Ensar
Size soru soran komşunuza verdiğiniz cevaptan dolayı herhangi bir günaha girmiş sayılmaz sınız ancak size farz olan kapanma emrini hiçe sayarak açılmanızdan dolayı Allah bunun hesabını sorar. Bir bayanın kapanması onun için kem gözlerden korunması dır, sizin kapanmanız inşaAllah sizin önünüzdeki engelleri yok edecektir. Allah’a karşı gelmekten sakının ve örtünün bir bayan için ne derece farz olduğuna bir bakın Allah bizleri hak yoldan ayırmasın selametle kalın.


Kayıtsız Üye
selamün aleyküm hocam benim aklımı karıştıran bir sorunum var
şuan hem halam hemde dayımın oğlu yani anne babalarımızda teyze çoçukları olarak evlenmiş bizde evlenmeyi düşünüyoruz
bunu ailelere söyledik normal karşıladılar hayırlısı olsun karar sizin dediler.akraba evliliklerinde doğacak olan çoçuklar üzerinde daha fazla risk olduğu için biz gerekli doktora başvurduk ve bize aileden gelen kalıtsal bir hasatlık yoksa herhangi bir test yapılmaz fakat siz sağlıklı olasanızda taşıyıcı olmanız yüksek bu nedenle kaderinizi yaşarsınız dedi.korkum biz evlenmeyi istiyoruz bu şekilde evlenirsek ve olurki çoçuk hasta oldu bunun vebali bize mi ait yoksa kaderimimiz mi diyeceğiz yardımcı olur musunuz günlerdir bunu düşünüyoruz.


Ensar
Eğer tıbben baş vurmuş iseniz doktorlar size doğacak çocuklarınızın gerçekten sağlıksız doğacağı konusunda uyarıyor larsa ve bu durumu birden fazla doktora danıştıysanız bu söylenenlere kulak vermelisiniz sonradan pişman olacağınız ve sizi isyana sürükleyecek bir duruma düşmeyin deriz.


espanyol17
Selamun aleykum bir sorum olacak başka bir site de şafi mezhebine göre namaz da yatsı namazının 4 rekat farzı ve 2 rekat sünnet şeklinde yazıyordu ayrıca son oturuşta sadece Allahümme salla ve barik duaları vardı bende ona göre kıldım ama rabbena dualarını yazmamıştı baya araştırdım ama şimdi burda gördüm rabbena dualarını okumadan kıldım namazım kabul olur mu ve öğle ve ikindi namazlarını 2+2 sünnet olarak ayrılmıştı yardımcı olur musunuz Allah rızası için


ACİLSERVİS
Sünnet olduğunu kendin de söylüyorsun. Bir sünneti yapmamak namazı bozmaz. Namazın farzlarından biri yapılmaz ise namaz o zaman bozulur. Salli barik ve rabbena dualarını okumak farz değildir.


Kayıtsız Üye
Merhabalar.Ben namaz için her abdest aldığımda akıntım oluyor.Yani ayaklarımı suya değdirdiğimde kurulasamda birkaç sefer sonra kasıklarım,belim inanılmaz ağrıyor ve çok fazla beyaz sıvı akıntım oluyor.Bu yüzden namaza başlıyorum birkaç gün kılıyorum sonra bırakıyorum çünki çekilmrz oluyor hem ağrılarım hemde akıntılarımdan dolayı.Bu durumu nasıl çözebilirim.Mest giysem bütün gün ayağımdamı olması gerek yoksa sadece abdest alacağımda giysem olurmu


FıkıhYolu
Kardeşim abdest alırken ayağını yıkamak sağlık açısından büyük bir tehlike oluşturuyor Zarar görüyorsan teyemmüm ile abdesti alabilirsiniz mest ise süresi abdest alıp giydikten sonra 24 saat müddeti vardır böylede yapabilirsiniz


Kayıtsız Üye
Hocam ben risale nur okuyorum elimden geldiği kadar namazlarımı kılıyorum Hocam ben bir jandarma personeliyim ve de bir insan olarak her yaptığım işe vesvese falan çok geliyor kafam çok şeye takılıyor yani psikoljik olarak insanlara aceba vukuatlı suçlu biri bi sıkıntısı varmı diye aklıma takılıyor olmayınca falan da aceba günah hakkani girdim diyorum birine karşı haksızlık kötü birseymi yaptım aceba diye hep düşünüyorum hocam günaha bulastimmi hata yaptimmi aceba bide her şey her an kafama takılıyor hocam bazen çok geçmiş te olan şey bile bi an aklıma gelip kafama takılıyor insalara ve Allah’a karşı çok büyük bi hata affedilmedik bi günah mi işledim diye vuku buluyor hocam neden böyle oluyor engel olmaya çalışıyorum ama beceremiyorum


Ensar
Allah işinizde sizlere kolaylıklar ihsan eylesin. Kişi elbet te yaptığı hal ve hareketleri tartıp biçmelidir, yaşanan lardan sonra gönül kırıp kırmadığı, başkalarının hakkına girip girmediği hususunda titiz davranmalıdır. Sizde olan bu tavırlar gayet doğal ve olması gereken şeylerdir. Kimseye haksızlık etmeme konusunda düşüncelere kapılıyor sanız, bu işiniz de ne kadar titiz davrandığınızı ispat ediyor. Mümin kul yaptığı şeyleri daima hesaba çekmelidir. Siz işinizi adaletli bir şekilde yapın ve Allah ‘ın rızasını kazanacak işler yapın. Siz adalet ve Allah rızasını gözetin inşAllah bu durum zamanla hafifletecektir. Çünkü Adaletli davranmanız ve hakka girmediğiniz sizde huy haline gelirse inşAllah bu sıkıntı sizde son bulacaktır. Allah kolaylıklar nasip eylesin.


Meritamen27
Selamün aleyküm
Ben 30 yaşındayım.15 yasında sevdiğim bir delikanlı vardı.Beş yıl görüştük .beş yılın sonunda nişanlandık.Fakat ailelerimiz anlaşamadı .ve biz ayrıldık.İstemeyerek.Ben bu kırgınlıkla çok acı çektim.Ve onu unutamadım.Kimseye kalbim ısınmadı. Bir çok talibim oldu ama içim istemedi.Şu anda o beş yıllık evli ve bir erkek çocuğu var .Beni buldu .Eşiyle arasında sevgi olmadığını o dönem babasının ve ailesinin baskısıyla evlendiğini boşanmak ve benimle evlenmek istediğini söylüyor. Bu konuda da doğru söylüyor Ve beni hala çok sevdiğini.Allah şahit ki bende onu çok seviyorum.Fakat bu doğru olur mu ? Ben bundan sorumlu olmuş olur muyum bunun bana bir günahı olur mu ? Onunla evlenebilir miyim ?

Selamün aleyküm, hocam yalnız bir sorun var onu aklımdan çıkartamiyorum .Onu her yerden engelledim.Asla görüşmüyoruz.Ruyamda görüyorum.Bu duruma benimde gönlüm razı değil.Ben kötü bir insan değilim kimsenin yuvasiyla oynayamam.Allah korusun.Kalbime kendime kızıyorum.Ama nefsimle mücadele ediyorum.Ve bu çok zor.Baska bir erkeğe karşı kalbim ısınmıyor.Herkesten soğuyorum.Sanki büyülenmiş gibiyim.Allah rızası için bana yardım edin .Bu olan durumu aklım almıyor.Bu tuhaf bir hal almaya başladı.Artik bende yuva kurmak istiyorum.Ceyizlerim sandıkta kaldı.Zerre kadar içimden bir şey gelmiyor kimseye karşı .Biri beni istemeye gelince kalbim sıkışıyor.Moralim bozuluyor.vok kötü bir olay


Ensar
Sevmiş olduğunuz o kişiyle evliliğiniz kısmet olmadı ve beş yıl gibi bir süreyle sizinle evlenmek istiyor üstelik o kişi evli bir insan. Şeren ikinci bir evlilik helal olur Eğer adaletli bir şekilde davranacak olursa… ancak bilmeniz gerekirki ülkemizde yasalara göre bir evlilik mevcuttur. O kişinin sırf sizin için evlenmesi ailesini belki olan çocuklarını terk etmesi size günah kazandırır yuva yıkmayın bunun vebali ağır olur. Eğer eski nişanlınızın eşi kendi isteği ve hak hukuk çerçevesinde boşanmaları gerçekleşirse o zaman sizde helal bir evlilik yaparsınız. Allah tan korkun ve dine aykırı bir görüşme ve oyunlar içerisine girmeyin. Ancak Allahın rızasına uygun bir evlilik yapın.


Bu kategoride yer alan Arkadaşlar kullanıcı ismilerinizi rast gele mi aldınız yoksa bir anlamı var mı? başlıklı yazımızı da okumanızı tavsiye ederiz.

Bir Yorum Yazın.

Forum Duası Copyright © 2007-2021
Gizlilik Politikası İletişim

İslami Soru Sor Cevap Al Başlıklı Yazımızın Yanında Websitemiz İslami bilgilerden, Dini Sorular, Cevaplar, Hac, Meal, Cennet, Cehennem, Farz, Sünnet, Hanefi, Şafii, Rüya yorumları, Gusül, Abdest, İmanın şartları, Namaz, Oruç, Kuran Sureleri, Ayetleri, Hadis, Dualar, İslamda Aile Tavsiyeleri, Kadın İle İlgili Konular, İbadet, İman, Mezhep, Hanefi, Şafii, Maliki, Hambeli, İslamın Şartları, Diyanet, Eğitim, Sohbet, Arapça, Hayırlı Geceler, Zekat, Mahrem Sorular, Evlilik, Sahabe Hayatları, Salavat,Dini Hikayeler, Günah, Helal, Haram, Tecvid, Yemin, Sadaka, Siyer, Fıkıh, Ahlak Gibi Konular İçermektedir.