Ercan
Aşağıdaki linkte namazın oturulan rekatlarında okunan tahiyyat ve anlamları verilmiş.
forumduasi.com/dua-ile-ilgili-yazilar-tavsiyeler/11491-ettehiyyatu-duasi.htmlhttps://www.forumduasi.com/dua-ile-ilgili-yazilar-tavsiyeler/11491-ettehiyyatu-duasi.html
Bu linkte ise tahiyyatın yanlış okunduğundan bahsediyor. Ve şöyle denilmiş.
Bugünkü kitaplarda yer aldığı gibi teşehhüd/ tahiyyat okumak, YANLIŞTIR VE GÜNAHTIR. Doğrusu; ‘Esselâmü aleyke eyyühennebiyyü‘ bölümünün ‘esselâmü alennebiyyi‘ şeklinde değiştirilerek okunmasıdır.
forumduasi.com/namazla-ilgili-yazilar/97965-namazda-tahiyyat-ve-salavatlar-hakki-yilmaz.htmlhttps://www.forumduasi.com/namazla-ilgili-yazilar/97965-namazda-tahiyyat-ve-salavatlar-hakki-yilmaz.html
Bu konuya bir açıklama getirir misiniz? Selamün aleykum.
Ehfiya
Tahiyyât kelimesi, Kur’an’ın diğer ayetlerinde de olduğu gibi selâm manasında kullanılmıştır.
Namazda okunan teşehhüd’e de, tahiyyât denir. Okunuşu şöyledir: "Et-tahiyyatu lillahi ve’s-salâvatu ve’t-tayyibâtu es-selâmu aleyke eyyuhen-nebiyyu ve rahmetullahi ve berekâtuhu es-selâmu aleyna ve alâ ıbâdi’llahi’s-salihin. Eşhedu en lâ ilâhe illallâh ve eşhedu enne Muhammeden abduhu ve resuluh".
Manası ise, şöyledir:
"Bütün dualar, senâlar, malî ve bedenî ibâdetler, mülk, azamet Allah’a mahsustur. Ey Peygamber! Selâm sana. Allah’ın rahmet ve bereketi senin üzerine olsun. Selâm ve esenlik bize ve Allah’ın salih kullarının üzerine olsun. Ben şehâdet ederim ki, Allah’tan başka bir ilâh yoktur. Muhammed O’nun kulu ve resuludür."
Ashab-ı kirâm namazda oturdukları vakit, "Esselâmu Alallâh" yani selam Allah’a, "Esselâmu ala fulân" yani filana selâm diyorlardı. Hz. Muhammed (s.a.s) bu durumu öğrenince, ashâbın bu hareketini tashih ederek, namazdaki oturuşlarında, "ettahiyyât"ı okumalarını öğretti. Çünkü selâm her tür afet, kusur ve ayıptan uzak olma manasınadır. Bu nimetlerin sahibi Yüce Allah’tır. Şu halde ashab-ı kirâm "Selâm Allah’a" demekle, Allah’ın verdiği bu ihsanı O’na iâde etmiş sayılıyorlardı (Müslim, Salat, 16).
Bu tahiyyât, Hz. Muhammed (s.a.s)’in Mirac gecesinde Yüce Allah ile yaptığı selâmlaşmasıdır. Allah ile onun arasındaki mesâfe, iki yay kadar yahut daha az kalınca (en-Necm, 53/9), Allah’a selâmlarını şöyle arzetti:
"Bütün dualar, senâlar, malî ve bedenî ibâdetler, mülk, azamet Allah’a mahsustur." Yüce Allah şöyle mukâbele etti:
"Ey Peygamber! Selâm sana. Allah’ın rahmet ve bereketi senin üzerine olsun" Hz. Muhammed (s.a.s) şöylece yeniden söz aldı:
"Selâm ve esenlik bize ve Allah’ın salih kullarının üzerine olsun." (Muhammed Hamidullah, İslâm Peygamberi, İstanbul 1972, 1, 106),
Yukarıda yazılan tahiyyât, Hanefî mezhebine göre okunan şeklidir. Diğer mezhep âlimlerinin çoğu da, tahiyyâtın bu şeklini benimsemişlerdir. Bu, İbn Mes’ud’un Hz. Muhammed (s.a.s)’den naklettiği tahiyyâttır. Şâfiî mezhebine göre okunan tahiyyât bundan biraz farklıdır. Onların okudukları tahiyyât, İbn Abbas tarafından nakledilmiştir. Aslında âlimler tarafından nakledilen daha farklı tahiyyât şekilleri de vardır. Bütün bu rivâyetlere dayanan tahiyyâtlar okunabilir. Hepsinin câiz olduğu hususunda âlimlerin ittifakı vardır. İhtilafları, hangisinin daha faziletli olduğu hakkındadır (Nevevî, Müslim Şerhi, 1924, IV, 115; es-Seyyid Sabık, Fıkhu’sSünne, Beyrut, (t.y)., 139 vd).
Şamil İslam Anskiklopedisi’nden alıntıdır…
Ercan
Teşekkürler Kardeşim. Rabbim razı olsun.
Namazda okunan Tahiyyat Hakkında Başlıklı Yazımızın Yanında Websitemiz İslami bilgilerden, Dini Sorular, Cevaplar, Hac, Meal, Cennet, Cehennem, Farz, Sünnet, Hanefi, Şafii, Rüya yorumları, Gusül, Abdest, İmanın şartları, Namaz, Oruç, Kuran Sureleri, Ayetleri, Hadis, Dualar, İslamda Aile Tavsiyeleri, Kadın İle İlgili Konular, İbadet, İman, Mezhep, Hanefi, Şafii, Maliki, Hambeli, İslamın Şartları, Diyanet, Eğitim, Sohbet, Arapça, Hayırlı Geceler, Zekat, Mahrem Sorular, Evlilik, Sahabe Hayatları, Salavat,Dini Hikayeler, Günah, Helal, Haram, Tecvid, Yemin, Sadaka, Siyer, Fıkıh, Ahlak Gibi Konular İçermektedir.