Anasayfa
8 Mayıs 2021, 13:03
missa08
Abone

Kuranda mürtedin cezası

Kuranda mürtedin cezası

Kayıtsız Üye
Kuranda mürtedin cezası hakkında eğitici bilgilere ihtiyacım var yardımcı olur musunuz ?


Cevap: kuranda mürtedin cezası

Omer Faruk
Bu konuda mürtede direk ölüm cezası verilememesinin delilleri şunlardır;
1- Kur’an’da bu konuda delil yoktur
2- Hadislerde varolan deliller ise “zanni” olup Kur’an derecesinde “mütevatir” değildir.
3- Hadislerde yer alan mürtedlerin öldürülmesinin sebebi, “inkar” değil, İslam’a savaş açmış olmalarıdır.
4- Aynı durumdaki kadınların öldürülmemesi, Serahsî el-Mebsût isimli eserinde (Siyer-Mürted bölümü) Ebû Hanîfe’nin bu konudaki yorumunu uzunca naklediyor. Hz. Peygamber’in savaşta kadınların öldürülmelerini yasakladığına dair hadisleri aktarıyor ve Peygamberimizin, savaşta öldürülen bir kadın için “Bu savaşmaz ki…” ifadesinden hareketle şu kesin ifadeye yer veriyor: Bu söz gösteriyor ki, dininden dönenin öldürülmesi -dinden dönme- eylemine değil, savaş açma karar ve eylemine bağlıdır, bu sebeple kadınlar öldürülemezler; çünkü onlar savaşmazlar.”

Bu konudaki hadislerin “zanni” olup, Kur’an gibi 1. derecede muhkem olmaması ölüm gibi geri dönülemez bir karar için yeterli değildir. Dolayısıyla “delalet-i kat’i subuti kat’i” olmayan bir delil ile kişinin ölümüne karar vermek zulüm olur.

Rasulullah (A.S)’ın bu hükmü yukarıda da zikrettiğim gibi Kur’an’daki ayetlerin inişinden önce söylediğini düşünüyorum. Eğer Allah zülcelal böyle ağır bir hükmün mutlak olarak uygulanmasını isteseydi Kur’an’ı hakiminde yer verirdi. Çünkü; İslam’ın zaruri maslahatlar dediğimiz 5 esası; can, mal, akıl, din, nesil emniyeti aslı temellerdir. Bu bağlamda bir babanın çocuğunu kasten öldürdüğünde bile, “baba şefkatinin buna izin vermeyeceği” şüphesiyle, babaya kısas cezası düşer uygulanmaz. “Şek ile yakîn zail olmaz” diye bilinen kaide gereğince, can emniyeti esastır canın helal olması ancak şüphe olmayan “delalet-i kat’i, subuti kat’i” delil ile mümkündür.

Bugün DEAŞ gibi örgütler ve 1990’larda Türkiye’de çıkan hizbullahçı diye bilen örgüt önce müslümanları tekfir ediyor sonra da bu hüküm gereğince katlini caiz görüyorlardı. Bunları düşünmeden bu hükmü nas gibi sunmanın sonuçlarını iyi tefekkür etmek gerek, vesselam. Allah’u A’lem, Allah’a emanet olunuz.


vel Fecr
Kardeşler 4 mezhep imamının 3’ü tevbe etmediği takdirde öldürülmesi görüşündeyken bize pek bir laf düşmez.
merak eden araştırabilir.


Realite
Kardeşler 4 mezhep imamının 3’ü tevbe etmediği takdirde öldürülmesi görüşündeyken bize pek bir laf düşmez.
merak eden araştırabilir.

@vel Fecr;

Hata etmişlerdir kardeşim.Namaz kılmayan’ın bile hükmü ölüm.Böyle bir şey olabilir mi?Hadisi yanlış yorumlamışlar.

Fakat ebu hanife nin bu konuda hükmü yok.öğrencisi fikir beyan etmiş.Lakin ebu hanifenin kendi ağzından dediği bir şey yok.


Realite
@Ömer Faruk;

Yazdıklarına katılıyorum.Saçma sapan hükümler. Ne kuran ne sünnette böyle bir şey yok.Olan hadiste zaten savas zamanı islama karsı zarar veren kisiler ile alakalı.

Şeriat yönetiminde “namaz kılmayan”ın bile öldürüleceği hükmünü vermişlerki bu bile saçma. Böyle bir şey olmaz.Hata etmişlerdir.Ne kuran da ve ne hadiste böyle bir şey yok.Namaz kılmayanın öldürülmesi diye bir şey olabilir mi? Saçma sapan.Olan hadiside yanlış yorumlamışlar.Hadiste Peygamberin öncesinde ne söylediği belli değil sonrasında ne söylediği belli değil. Bundan hüküm çıkarılmaz.

“Kim dininden dönerse, onu öldürün”

Bu hadisin öncesinde ve sonrasında peygamberin ne dediği belli değil.sadece bir cümleye bakarak hüküm çıkarmayı sende doğru bulamazsın bende doğru bulmuyorum.

Ne malum cümlenin öncesinde peygamberin şöyle demediği;

-Islama savaş açmak,hainlik yapmak,bozgunculuk cikarmak,düşmanla işbirliği yapmak amacıyla kim dininden dönerse onu öldürün.gibisinden bir şey demediği ne malum.ya da sonunda çünkü diyerek “İslama savaş açmış , hainlik ediyorsa vs.” ya da bir şey anlatıyor savaş meydanında düşmanın tarafına gecip kim dininden dönerse onu öldürün gibisinden bisey dedi belki.

Okudunuz mu?  Hayızlı iken salavatı kübrayı okuyabilirmiyim

Bu yüzden böyle bir hadise bakıp hüküm çıkarmayı doğru bulmuyorum.


vel Fecr
Realite. Fitnemisin bilmiyorum ama televizyon programlarındaki sözde hocalar gibi konuşma.

yanlış düşünmüşler dediğin mezhep imamlarının amelini fıkıhını taklit ediyorsun. önce burdan başla o zaman.

aklına göre bu dini yorumlama lütfen. ha dersen ki ben 4 mezhep imamımdan daha iyi biliyorum kendi mezhebimi buldum sana hiçbirşey söylemem.


Realite
@vel Fecr;

Onlar hata etmez diye bir şey mi var? Namaz kılmayan’ın hükmü ölüm olur mu kardeşim? Eee günümüzde o kadar namaz kılmayan müslüman var.Öldürülecekler mi şimdi? Böyle bir şey olamaz. Yanlış.


Realite
Şeriat da namaz kılmayan’ın hükmünü arastır da bak. Bir hadisten bu hüküm çıkarılamaz. Zaten o hadiste peygamberin öncesinde ne söylediği belli değil sonrasında ne söylediği belli değil.Alimleri ‘PUT’ edinmeyin.


Omer Faruk
Kıymetli kardeşim, islam 4 mezhep imamından müteşekkil değildir. Zaten islamı 4 mezhep ile sınırlamak doğru değil. Bu konuyu yeterince araştırdım. Vardığım sonuç yukarıda delilleriyle ortaya konmuştur. Ayrıca İslam tarihini okumanızı tavsiye ederim. Saltanatlar döneminde nice alimin sırf bu hükme istinaden “mürted” oldu diye katledildiğini (susturulduğunu) göreceksiniz. Bu hükmün bu şekilde vücut bulması ve devamının sebebi hristiyanlık ve yahudilikle aynıdır, farklı düşüneni “susturun!”…

Halbuki Kur’an’da hiçbir ayet dininden döneni öldürün demediği gibi yalnızca “ahirette amellerinin boşa çıkacağını” haber verir. Bunun yanında Bakara suresinde geçen “dinde zorlama yoktur” ayeti yeterli ve sarihtir. Yani bu kadar açık bir ayet varken, size savaş açmamış ve dininden dönmüş bir insanı öldürmek toplumdan fitneyi kaldırmadığı gibi o toplumu münafıklaştırır. Hz. Ali’nin de hariciler tarafından “mürted” oldu diye şehit edildiğini unutmayınız, vesselam…


imam
Realite ve ömer faruk kardeşler ikisi müctehid maşAllah
5. Mezhebin adı ne olsun belki benimseyen olur


vel Fecr
sizinle cedele girmeyeceğim. ne kadar kolay değil mi işinize gelmeyen bir hüküm olduğunda, alime güvenmeyip, hemen kendi hevanızdan hüküm çıkarmak.

size söylemek istediğim önce alimlerin hayatını bir araştırın sonra kendinizi bir yere koyun ondan sonra bu yorumları yapın.


Omer Faruk
Cedel tabii ki doğru bir yöntem değil. Ama karşınızdakini kardeş bilmeyip rakip görerek suçlayıcı dil kullanmak da doğru bir yöntem değil.

İslamın yöntemi müzakeredir. İlminiz var ise delillerinizi sunarsınız. Burası herkese açık bir forum insanlar böylece kendilerine hayırlı olanı kullanırlar. Eğer benim söylediklerim doğru ise benimkini atar sizinkini kullanırlar. Dikkat ettiyseniz yorumlarımın sonunda heva ile benim dediğim doğru diyerek bitirmiyorum; allah-u A’lem (Allah en iyisini bilir) diye bitiriyorum.

Unutmayın biz rakip değil müslüman kardeşleriz ve hayırda yarışırız. Allah’a emanet olunuz.


Realite
Lokman suresi 21:

Ve Allahın indirdiğine tabi’ olun denildiği vakıt kendilerine «hayır, biz atalarımızı neyin üzerinde bulduksa onun ardınca gideriz» diyorlar, ya Şeytan onları saîr azâbına da’vet ediyor idise de mi?

Not: Alimleri(atalarımızı) eleştirdim diye bu onları sevmediğim manasına gelmez.Mezhepçilikle veya başka bir şey ile alakası yok .Yanlış yanlıştır -doğru doğrudur.Alimleri ilahlaştırmak son derece sakat ki yukardaki ayetten mütevellit ortada zaten hersey.tesekkürler.


Omer Faruk
Kıymetli kardeşim, bu şekilde cevap doğru olmamış bu bir. İkincisi, İslam dört mezhepten müteşekkil değildir. Mezhep islami yorum demektir ve 4 değil yüzlerce mezhep olabilir. Mezhepleri dört ile sınırlayan bir vahiy ya da sünnet hükmü var mıdır? Yoksa lütfen delilli konuşunuz.


Realite
Mezhep derken “ehli sünnet” yani kardesim.Sen ne manada kullanıyorsun bilmiyorum.Yani mezhep bazında değil eleştirim. Bilakis ilim babındadır.Kuran ve hadis ölçüsündedir.

Okudunuz mu?  Çok sevmek günahmıdır? günah değilse helaliniz olmayan birini çok severseniz günah için uygun ortam varsa hangi irade da

Omer Faruk
Paylaşımlar alt alta geldiği için kimin kime cevap verdiği belli değil kardeşim sözüm sana değildi… İmam nickli arkadaşa idi.


imam
Alimlerin çoğu sahih hadise dayanarak murtedin cezası ölümdür derler
Bu ictihattir
Peki ictihatta hata edenle isabet edeni bilen kimdir
Nasıl onlar hata etti diyorsunuz
Bu hevası ile hükmetmek degilmidir


Omer Faruk
< Alimlerin çoğu sahih hadise dayanarak murtedin cezası ölümdür derler
Bu ictihattir
Peki ictihatta hata edenle isabet edeni bilen kimdir
Nasıl onlar hata etti diyorsunuz
Bu hevası ile hükmetmek degilmidir >

İmam kardeşim, yukarıdan beri ortaya koyduğum hükümler ve deliller muvacehesinde siz de görüşlerinizi belirtirseniz ilmi bir müzakere olur. Gördüğüm kadarıyla müzakere “suçlama” uçurumuna düşmek üzere.

1- Hadisler sahih de olsa “ölüm” cezası gibi geri dönüşü olmayan bir cezayı içerdiği için “zanni” delile dayanarak hüküm vermek, zaruri maslahatlardan “can” güvenliği ile çelişki doğurmaktadır.
2- Had cezalarında ölümü veya herhangi bir uzvu geri dönüşsüz şekilde ortadan kaldıran deliller; delalet-i kati subuti kat’i olmak zorundadır. Aynı şekilde bir şeyin haram veya farz olması da bu delil ile mümkündür.
3- Günümüzde ve tarihte mürted hükmü, uygulanmasında oldukça istismar edilmiş bir hükümdür. Yalnızca bugün DEAŞ ve Türkiye’de hizbullahçı gibi örgütlerin rakiplerini yoketmek için kullandığı bir yöntem değil geçmişte, sultanların kendine karşı gelen alimlere karşı da kullandığı bir yöntemdir. Bunun en büyük eziyetini yine Hanifi Fıkhının kurucusu Ebu Hanife yaşamış ve maalesef Harun Reşid’in kadılığını kabul etmediği için zindanda şehit edilmiştir. Aynı akibetle öğrencisi Yusuf da karşılaşmış ve mecburen kadılığı kabul etmiştir.
4- Üstelik Rasulullah’tan gelen hadislerde söz konusu mürtedlerin islama karşı savaşları sözkonusu. Size El-mebsuttan bir görüş aktardım, zannediyorum onu dikkate almadınız. Dolayısıyla mürtedin öldürülmesi ancak islama karşı savaşması durumunda olur. Normalde herhangi bir savaşı olmayan ama ben kabul etmiyorum diyeni Kur’an: yalnızca amelleri boşa çıkartılır” diye tehdit ediyor, başka delalet-i kati subuti kati delil yok. Üstelik Bakara suresinde 256: Dinde zorlama yoktur; artık doğru ile eğri birbirinden ayrılmıştır. Artık kim tâğutu reddedip Allah’a iman ederse, kopmaz ve kırılmaz, sapasağlam bir kulpa yapışmış olur. Allah ise herşeyi işiten, herşeyi bilendir.)” Bu ayette ceza yok rehberlik vardır.
Allah böylesine önemli bir cezaya niçin kısas’ta olduğu gibi Kur’an’da yer vermemiş de yalnızca “amelleri boşa çıkartılır” diyerek ifade etmiş.
5- Son olarak sizin sorduğunuza binaen ben de bir şey sorayım: DEAŞ bu hükme dayanarak şehadet getiren müslümanları katlederken kim bunlara nasıl müdahele edecek? Ya da Ezher müftüsünün Mursi hakkında vereceği ölüm fetvasına kim nasıl müdahale edecek? Ezher müftüsü, “ben karar verdim Mursi mürted oldu bundan dolayı da ceza ölümdür derse” bunu nasıl telafi edeceğiz? Nitekim Mısır diktatörü ve önceki diktatörler, sultanlar idam cezasından önce hep müftülerden fetva alarak bu idamları tamamladılar.
6- Bu ictihatla katledilen insanların hesabını kim verecek…

allah-u A’lem, Selametle kalın kardeşim…


Realite
@Imam;

Çok basit.Kuran’a ve sünnete bakman yeterli.Bidat olduğunu görürsün.Kaldı ki onlar o hadisleri külliyen yanlış anlamışlar.Hem bir cümle hadisten ölüm hükmü çıkartılır mı kardeşim?Peygamberin hangi durum için söylediği, başı ve sonu belli olmayan.Kısaca hata etmisler iste.

Hata etmediklerine dair senin delilin ne? Başı ve sonu belli olmayan, ne için ve hangi manada söylendiği muamma bir iki cümle hadisler mi?Iste bu durumda topyekün hadis değerlendirmesi şart olur.O zamanda böyle bir hüküm çıkmaz.Alim dediğinde insan e en nihayet.

Okudunuz mu?  Müslüman olmayanlara ne denir?

Realite
Sünnet derken peygamberin uygulamarı demek istedim yanlış anlama.


imam
Ictihatta isabet edeni bilen Allah
Ne sen bilirsin ne ben nede içtihat eden.

Bende ilmim var içtihat ederim derseniz bile ümmetin takip ettiği imamlara sayısızlık yapmayın


taat
[URL]https://youtu.be/0fC3ErEanlQ

BU VİDEOYU LÜTFEN SONUNA KADAR İZLEYİN…..

Yusuf Suresi, 38. ayet: Atalarım İbrahim’in, İshak’ın ve Yakub’un dinine uydum. Allah’a hiçbir şeyle şirk koşmamız bizim için olacak şey değil. Bu, bize ve insanlara Allah’ın lütuf ve ihsanındandır, ancak insanların çoğu şükretmezler.

Zuhruf Suresi, 22. ayet: Hayır; dediler ki: Gerçekten atalarımızı bir ümmet üzerinde bulduk ve doğrusu biz onların izleri (eserleri) üstünde doğru olana (hidayete) yönelmiş (kimse)leriz.

Necm Suresi, 23. ayet: Bu (putlar ise,) sizin ve atalarınızın (kendi istek ve öngörünüze göre) isimlendirdiğiniz (keyfi) isimlerden başkası değildir. Allah, onlarla ilgili ‘hiçbir delil’ indirmemiştir. Onlar, yalnızca zanna ve nefislerinin (alçak) heva (istek ve tutku) olarak arzu ettiklerine uyuyorlar. Oysa andolsun, onlara Rablerinden yol gösterici gelmiştir.

Mü’minun Suresi, 68. ayet: Onlar, yine de o sözü (Kur’an’ı) gereği gibi düşünmediler mi, yoksa onlara, geçmişteki atalarına gelmeyen bir şey mi geldi?

En’am Suresi, 148. ayet: Şirk koşanlar diyecekler ki: Allah dileseydi ne biz şirk koşardık, ne atalarımız ve hiçbir şeyi de haram kılmazdık. Onlardan öncekiler de, Bizim zorlu-azabımızı tadıncaya kadar böyle yalanladılar. De ki: Sizin yanınızda, bize çıkarabileceğiniz bir ilim mi var? Siz ancak zanna uymaktasınız ve siz ancak zan ve tahminle yalan söylersiniz.

Bize ALLAHTAN CC İLİM GELMİŞTİR İLMİ ALİMLERDEN ALIRIZ…….. ilimsiz ehli SÜNNET ALİMLERİMİZİN SÖylemediği bişey söylemeyelim ilim siz konuşmayalım. ehli sünnet vel cemaatten fırkayı NACİYE KIL KADAR AYRILMAYALIM….İLİMSİZ KONUŞ MAYALIM….

YUKARDAKİ VİDEOYU LÜTFEN SİLMEYİN…. Müslümanlar önce EHLİ SÜNNET VEL CEMMETİN ÖNEMİNİ ANLAMALILAR……BİZİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİİİİİİ


vel Fecr
@taat Allah razı olsun. çok iyi bir paylaşım olmuş.

şüphesi olan arkadaşlar 8.dk’dan itibaren direk izleyebilirler.


taat
< @taat Allah razı olsun. çok iyi bir paylaşım olmuş.

şüphesi olan arkadaşlar 8.dk’dan itibaren direk izleyebilirler. >

Elhamdülillah sizn gibi anlayan kardeşlerimize daha çok göreV düşüyor. önce onlara delili göstermeliyiz. yapma etme demek le zor oluyor…bu videoyu ve sözlerini PAYLAŞMALIYIZ…….cübbeli AHMET HOCAMIZ EHLİ SÜNNET Alimdir her konuda videoları var delillerle İLİMLE konuşan hocamızı herkese tavsiye edin……


Omer Faruk
< Bize ALLAHTAN CC İLİM GELMİŞTİR İLMİ ALİMLERDEN ALIRIZ.. ilimsiz ehli SÜNNET ALİMLERİMİZİN SÖylemediği bişey söylemeyelim ilim siz konuşmayalım. ehli sünnet vel cemaatten fırkayı NACİYE KIL KADAR AYRILMAYALIM….İLİMSİZ KONUŞ MAYALIM…. >
Kıymetli kardeşim ALlah’ın selamı üzerine olsun,

1- Biz Allah’tan gelen ilmi Allah’tan alırız. ALlah Kur’an’ı alimlere değil bütün insanlara indirmiştir. Kimse annesinin karnından alim olarak çıkmaz, kim çalışır, talep ederse Allah ona ilmi verir. Yahudiler ve Hristiyanlar bunun için şaşırdılar; TEVBE-31: Yahudiler Allah’ı bırakıp bilginlerini, hahamlarını; Hıristiyanlar da rahiplerini ve Meryem oğlu Mesîh’i rabler edindiler. Halbuki onlara…..”
Bu ayet okunurken Rasulullah (A.S)ın huzuruna varan, Adiyy b. Hatim radiyAllahu anh şöyle demiştir:
“Onlar hahamlarını ve rahiplerini Allah’ı bırakıp rabler edindiler.” ayetini okurken vardım. Ben:
“Onlar haham ve rahiplerine ibadet etmiyorlar” dedim.
Bunun üzerine Rasulullah sallAllahu aleyhi ve sellem:
“Fakat onlar onlara herhangi bir şeyi helal kıldıkları zaman helal, haram kıldıkları zaman da haram olarak kabul ediyorlardı.” buyurdu.

2- Ehli Sünnet vel Cemaat din değildir. İçinde çok farklı düşüncelerin olduğu alimler topluluğudur. Bunun teşekkülü ise ehli şiaya karşı oluşturulmuş mihver bir topluluk olmasıdır. Realitede böyle bir topluluk yoktur. İnsanlar ehli sünnet alimlerinin birbirlerini suçlamadıklarını, hatta tekfir etmediklerini birlik içinde hareket ettiklerini zannediyorlar. Ehli Şia için de aynıdır insanlar aynı şekilde ehli şia denince yekvücut bir topluluk var zannediyor. Oysa onlarda da Kur’an eksik diyenler olduğu gibi, sünnilerin inandığı Kur’an’ı aynen kabul edenler vardır. Ehli Sünnetin oluşumu Sıffin savaşından sonra başlamış siyasi toplulukların kendini izah etmek için kullandıkları bir tanımlamadır. Ehli Sünnet ve’l Cemaat terkibinin ilk olarak, Semerkandi(373/898)’nin Fıkhu’l-Ekber şerhinde kullanıldığını söylenmektedir. Bu da Rasulullah (A.S)’dan yaklaşık 250 yıl sonraya işaret ediyor.

Okudunuz mu?  Nişanlımla dini nikah kıymıştım o başkasıyla kaçtı nikah ne olur

3- Ehli Sünnetin “Fırkayı Naciye” (Kurtulmuş topluluk) olduğu söylemi ise ne Kur’an’da ne de Rasulullah (A.S)’ın sünnetinde yer alır. Tam tersine Rasulullah’ın kızı fatıma ile ilgili hadisinde, “babam peygamber diye güvenme” uyarısı kimsenin kurtuluşunun garanti olmadığnı gösteriyor.

4- Kıyamet, cennet, cehennem, küfür ve imana taalluk eden meseleler ancak: “delalet-i kat’i subut-i kat’i” delillerle temellendirilebilir. Bunun dışında yorumlar kişilerin öznel yorumlarıdır kendilerini bağlar, bunlara saygı duyarız ama inanmak kabul etmek zorunda değiliz. Ehli Sünnet konusunda yukarıdaki görüşünüz de böyle bir görüştür. Görüşünüze saygı duyuyorum ama yukarıda yazdığım sebeplerden dolayı görüşünüzün isabetli olmadığını düşünüyorum, vesselam. ALlah’a emanet olunuz.


Realite
Hayy Allah’ım yarabbim.Kardesim sen önce “ehli sünnet” ne demektir ve “mezhep” nedir onu öğren bir evvela.Ehli sünnet bir daire, mezhepler ise o daire içerisinde kümelerdir bunu anla ilk önce.Hasılı kimsenin sözü dinde sened değildir peygamberden başka.Ebu hanife mezhepsiz olur ki bu kabuklaşmış fikrince oysa aslı ehli sünnet alimidir doğurusu böyle.Sen 4 mezhebi ehli sünnet dışı, özünde farklı mı sanıyorsun.Genel itikadi noktası bir ki ehli sünnet diyoruz bu 4 üne.İlimsiz konusmayın sizler daha en temel seyleri bilmiyorsunuz.Takım tutar gibi de alim tutuyorsunuz.Uyarı benim değil uyarı Rabbin bir önceki sayfada ayeti paylastım zaten.Tesekkürler.


taat
< Kıymetli kardeşim ALlah’ın selamı üzerine olsun,

1- Biz Allah’tan gelen ilmi Allah’tan alırız. ALlah Kur’an’ı alimlere değil bütün insanlara indirmiştir. Kimse annesinin karnından alim olarak çıkmaz, kim çalışır, talep ederse Allah ona ilmi verir. Yahudiler ve Hristiyanlar bunun için şaşırdılar; TEVBE-31: Yahudiler Allah’ı bırakıp bilginlerini, hahamlarını; Hıristiyanlar da rahiplerini ve Meryem oğlu Mesîh’i rabler edindiler. Halbuki onlara…..”
Bu ayet okunurken Rasulullah (A.S)ın huzuruna varan, Adiyy b. Hatim radiyAllahu anh şöyle demiştir:
“Onlar hahamlarını ve rahiplerini Allah’ı bırakıp rabler edindiler.” ayetini okurken vardım. Ben:
“Onlar haham ve rahiplerine ibadet etmiyorlar” dedim.
Bunun üzerine Rasulullah sallAllahu aleyhi ve sellem:
“Fakat onlar onlara herhangi bir şeyi helal kıldıkları zaman helal, haram kıldıkları zaman da haram olarak kabul ediyorlardı.” buyurdu.

2- Ehli Sünnet vel Cemaat din değildir. İçinde çok farklı düşüncelerin olduğu alimler topluluğudur. Bunun teşekkülü ise ehli şiaya karşı oluşturulmuş mihver bir topluluk olmasıdır. Realitede böyle bir topluluk yoktur. İnsanlar ehli sünnet alimlerinin birbirlerini suçlamadıklarını, hatta tekfir etmediklerini birlik içinde hareket ettiklerini zannediyorlar. Ehli Şia için de aynıdır insanlar aynı şekilde ehli şia denince yekvücut bir topluluk var zannediyor. Oysa onlarda da Kur’an eksik diyenler olduğu gibi, sünnilerin inandığı Kur’an’ı aynen kabul edenler vardır. Ehli Sünnetin oluşumu Sıffin savaşından sonra başlamış siyasi toplulukların kendini izah etmek için kullandıkları bir tanımlamadır. Ehli Sünnet ve’l Cemaat terkibinin ilk olarak, Semerkandi(373/898)’nin Fıkhu’l-Ekber şerhinde kullanıldığını söylenmektedir. Bu da Rasulullah (A.S)’dan yaklaşık 250 yıl sonraya işaret ediyor.

3- Ehli Sünnetin “Fırkayı Naciye” (Kurtulmuş topluluk) olduğu söylemi ise ne Kur’an’da ne de Rasulullah (A.S)’ın sünnetinde yer alır. Tam tersine Rasulullah’ın kızı fatıma ile ilgili hadisinde, “babam peygamber diye güvenme” uyarısı kimsenin kurtuluşunun garanti olmadığnı gösteriyor.

Okudunuz mu?  Kuranda salat kavramı

4- Kıyamet, cennet, cehennem, küfür ve imana taalluk eden meseleler ancak: “delalet-i kat’i subut-i kat’i” delillerle temellendirilebilir. Bunun dışında yorumlar kişilerin öznel yorumlarıdır kendilerini bağlar, bunlara saygı duyarız ama inanmak kabul etmek zorunda değiliz. Ehli Sünnet konusunda yukarıdaki görüşünüz de böyle bir görüştür. Görüşünüze saygı duyuyorum ama yukarıda yazdığım sebeplerden dolayı görüşünüzün isabetli olmadığını düşünüyorum, vesselam. ALlah’a emanet olunuz. >
yukardaki videoyu sonuna kadar izlememişsin…. EHLİ SÜNNET VEL CEMAAT dindir…. AMENERRRASULÜDE GEÇİYOR. HOCAMIZI SONUNA KADAR DİNLEYİN……


Realite
Ömer Faruk kardesim bu arkadaşlarda kavram hataları var.İlk önce bunları düzeltmeleri gerek ki söyleneni anlayabilsinler.4 işlemi kavrayamayana integral anlatmak abes olur.


taat
< Kıymetli kardeşim ALlah’ın selamı üzerine olsun,

1- Biz Allah’tan gelen ilmi Allah’tan alırız. ALlah Kur’an’ı alimlere değil bütün insanlara indirmiştir. Kimse annesinin karnından alim olarak çıkmaz, kim çalışır, talep ederse Allah ona ilmi verir. Yahudiler ve Hristiyanlar bunun için şaşırdılar; TEVBE-31: Yahudiler Allah’ı bırakıp bilginlerini, hahamlarını; Hıristiyanlar da rahiplerini ve Meryem oğlu Mesîh’i rabler edindiler. Halbuki onlara…..”
Bu ayet okunurken Rasulullah (A.S)ın huzuruna varan, Adiyy b. Hatim radiyAllahu anh şöyle demiştir:
“Onlar hahamlarını ve rahiplerini Allah’ı bırakıp rabler edindiler.” ayetini okurken vardım. Ben:
“Onlar haham ve rahiplerine ibadet etmiyorlar” dedim.
Bunun üzerine Rasulullah sallAllahu aleyhi ve sellem:
“Fakat onlar onlara herhangi bir şeyi helal kıldıkları zaman helal, haram kıldıkları zaman da haram olarak kabul ediyorlardı.” buyurdu.

2- Ehli Sünnet vel Cemaat din değildir. İçinde çok farklı düşüncelerin olduğu alimler topluluğudur. Bunun teşekkülü ise ehli şiaya karşı oluşturulmuş mihver bir topluluk olmasıdır. Realitede böyle bir topluluk yoktur. İnsanlar ehli sünnet alimlerinin birbirlerini suçlamadıklarını, hatta tekfir etmediklerini birlik içinde hareket ettiklerini zannediyorlar. Ehli Şia için de aynıdır insanlar aynı şekilde ehli şia denince yekvücut bir topluluk var zannediyor. Oysa onlarda da Kur’an eksik diyenler olduğu gibi, sünnilerin inandığı Kur’an’ı aynen kabul edenler vardır. Ehli Sünnetin oluşumu Sıffin savaşından sonra başlamış siyasi toplulukların kendini izah etmek için kullandıkları bir tanımlamadır. Ehli Sünnet ve’l Cemaat terkibinin ilk olarak, Semerkandi(373/898)’nin Fıkhu’l-Ekber şerhinde kullanıldığını söylenmektedir. Bu da Rasulullah (A.S)’dan yaklaşık 250 yıl sonraya işaret ediyor.

3- Ehli Sünnetin “Fırkayı Naciye” (Kurtulmuş topluluk) olduğu söylemi ise ne Kur’an’da ne de Rasulullah (A.S)’ın sünnetinde yer alır. Tam tersine Rasulullah’ın kızı fatıma ile ilgili hadisinde, “babam peygamber diye güvenme” uyarısı kimsenin kurtuluşunun garanti olmadığnı gösteriyor.

4- Kıyamet, cennet, cehennem, küfür ve imana taalluk eden meseleler ancak: “delalet-i kat’i subut-i kat’i” delillerle temellendirilebilir. Bunun dışında yorumlar kişilerin öznel yorumlarıdır kendilerini bağlar, bunlara saygı duyarız ama inanmak kabul etmek zorunda değiliz. Ehli Sünnet konusunda yukarıdaki görüşünüz de böyle bir görüştür. Görüşünüze saygı duyuyorum ama yukarıda yazdığım sebeplerden dolayı görüşünüzün isabetli olmadığını düşünüyorum, vesselam. ALlah’a emanet olunuz. >
BAKARA SURESİ
137. Eğer onlar da sizin inandığınız gibi inanırlarsa doğru yolu bulmuş olurlar; dönerlerse mutlaka anlaşmazlık içine düşmüş olurlar. Onlara karşı Allah sana yeter. O işitendir, bilendir.

burda kuranı kerim önce PEYGAMBERİMİZE İNİYOR SONRA SAHABE EFENDİLERİMİZEMİZE OKUNUYOR. burda ilk önce sizin inandığınız gibi buyruluyor burda siz sahabe efendilerimiz cemaati temsilm ediyor. ve ehli sünnet ulemasını

Okudunuz mu?  Anadolu lisesinden imam hatibe geçiş yapabilir miyim ?

taat
(Ümmetim, 73 fırkaya ayrılacaktır. Bunlardan 72’si, Cehenneme gidecek, yalnız bir fırka kurtulacaktır. Cehennemden kurtulacak olan tek fırka, benim ve Eshabımın yolunda gidenlerdir.) [Tirmizi, İbni Mace]

KURANI KERİMİNİ bize açıklayan PEYGAMBER EFENDİMİZDİR. SIRATI MÜSTAKİM FATİHAYI ŞERİFDE GEÇEN. HADİSİ ŞERİFİ SIRATI MÜSTAKİMİ AÇIKLIYOR.
Cehennemden kurtulacak olan tek fırka, benim ve Eshabımın yolunda gidenlerdir.) [Tirmizi, İbni Mace]

SIRATI MÜSTAKİM DEMEK DOĞRU YOL………..
FATİHA
Anlamı
1- Rahmân ve Rahîm olan Allah’ın ismiyle.
2- Hamd o âlemlerin Rabbi,
3- O Rahmân ve Rahim,
4- O, din gününün maliki Allah’ın.
5- Ancak sana ederiz kulluğu, ibadeti ve ancak senden dileriz yardımı, inayeti.
6- Hidayet eyle bizi doğru yola,
7- O kendilerine nimet verdiğin mutlu kimselerin yoluna; o gazaba uğramışların
ve o sapmışların yoluna değil.


Omer Faruk
< yukardaki videoyu sonuna kadar izlememişsin…. EHLİ SÜNNET VEL CEMAAT dindir…. AMENERRRASULÜDE GEÇİYOR. HOCAMIZI SONUNA KADAR DİNLEYİN >
Rabbım hidayet etsin, dinim ehli sünnet vel cemaat demekten Allah’a sığınırım. Bu tıpkı dinim Hanifilik, Şafiilik, hanbelilik demektir ki siz ne söylediğinizin farkında değilsiniz, sizi müslüman kardeşim olarak Allah’a havale ediyorum, Allah ıslah etsin diye dua ediyorum. Daha fazla yoruma gerek yok…


taat
< Rabbım hidayet etsin, dinim ehli sünnet vel cemaat demekten Allah’a sığınırım. Bu tıpkı dinim Hanifilik, Şafiilik, hanbelilik demektir ki siz ne söylediğinizin farkında değilsiniz, sizi müslüman kardeşim olarak Allah’a havale ediyorum, Allah ıslah etsin diye dua ediyorum. Daha fazla yoruma gerek yok… >
ehli sünnet vel cemaat dinde delildir…….

Dinimizde delil . Dinimizde dört tane delil vardır. Bunlar;
1- Kitab,
2- Sünnet,
3- İcma [âlimlerin söz birliği],
4- Kıyası fukaha [Fıkıh âlimlerinin ictihadı]


Omer Faruk
< Dinimizde delil sadece Kur’an-ı kerim değildir. >
Bak o kadar yazdım okumak yerine slogan gibi kendi bildiğini anlatıp duruyorsun kardeşim. Sana tavsiyem önce “delat-i kat’i, subut-i kat’i” delil ne demek bunu öğren. Ondan sonra belki neyin delil olduğunu anlarsın. Bu konuyu bilmediğin için her demir rengine boyanmış malzemeyi demir zannediyorsun.


Realite
@taat kardesim ;

Amed, Mehmet öyle dedi.Alimdir vs. ile bu iş olmaz.Delil dediğin “Kuran ve Sünnet” ile olur aksi kendi şahsi düşüncenden öteye geçmez.

Ne kuran ve ne de sünnette ki uygulamada böyle asın/kesin gibi bir şey yoktur.Yorumlamalardan doğmuş hükümlerdir ki hata edilmiştir.Bu apaçıktır.Ve hala mezheplerin hepsinin ehli sünnet dairesi içinde olduklarını sanıyorsunuz.Bu daire içinde olan 4 hak mezheptir diğerleri bu daire dısındadır.Onları bu daire içine alan amentüdeki esaslardır vesselam.Din islamdır.ehli sünnet ise islam yoludur.Bu yoldan sapan diğer yanlış fırkalara(topluluk yollarına) gider.

Kavram hatalarınız başı geçmiş hangi birini düzelteyim.


Realite
Ehli sünnet din değildir.Yoldur.İslam yoludur.Sen böyle dersen bir diğeri de çıkar ben “sunni” dinindeyim der.Öbürü vahabbi dinindeyim der.Daha öbürü şii dinim der.Der oğlu der…İşte din “İSLAM”dır.Senin ve bizim yolumuz ise ehli sünnet yoludur ki mezhep değildir bu fırkadır,hak yoludur.


taat
< @taat kardesim ;

Amed, Mehmet öyle dedi.Alimdir vs. ile bu iş olmaz.Delil dediğin “Kuran ve Sünnet” ile olur aksi kendi şahsi düşüncenden öteye geçmez.

Ne kuran ve ne de sünnette ki uygulamada böyle asın/kesin gibi bir şey yoktur.Yorumlamalardan doğmuş hükümlerdir ki hata edilmiştir.Bu apaçıktır.Ve hala mezheplerin hepsinin ehli sünnet dairesi içinde olduklarını sanıyorsunuz.Bu daire içinde olan 4 hak mezheptir diğerleri bu daire dısındadır.Onları bu daire içine alan amentüdeki esaslardır vesselam.Din islamdır.ehli sünnet ise islam yoludur.Bu yoldan sapan diğer yanlış fırkalara(topluluk yollarına) gider.

Okudunuz mu?  Ehli sünnet vel cemaat itikadı nedir

Kavram hatalarınız başı geçmiş hangi birini düzelteyim. >
BENDE ŞAHSİ GÖRÜŞLERİMİ SÖYLEMİYORUM SİZE. hocamızda zaten EHLİ SÜNNET VEL Cemaat ı n önemini bize anlatıyor. farklı bişey demiyor ki….BİZDE dört hak meshep vardır diyoruz…..asın kesin demiyoruz …..hocamızın vidiolarından öğrenebilirsin diyorum….SUÇLULARIN CEZASINI ANCAK DEVLET VEREBİLİR ŞAHISLAR DEĞİL….

sünnetteki uygulamalarda islamın şeriat kuralları uyglanmıştır… uygulanmadı diyemezsiniz…islam devleti islam şeriatıyla cezalndırma yetkisine ancak devlet sahiptir. şahıslar cezalandırmaz ancak Müslümanların emirine itaat edilir……..


Realite
Sonra, “x” kişisinin ilmi diyorsun da; o kişiler Kuran ve Sünnet ‘ten kendi düşünüp ortaya bir şey koymuyor ki.Önceki alimlerin sözlerini naklediyorlar.Bunlara “bilgi sahibi” veya “okumuş insan” denir ama alimlik öyle kolay kazanılacak bir makam değildir bunuda bil isterim.Amacım ise kimseyi ilimsizliği yüzünden küçük düsürmek değil nasihat sadece.Umarım; düşünüp,tutar, öğüt alırsın.

Müslümanların emirine itaat edilir de müslümanların emirinin de düşünüp tartması gerekir.zira emir diye hata etmez diye bir şey yoktur.Kaldıki ahirette verdiği hükümlerden hesap olacak ve nihahi Hüküm Allah’ın dır.Ve sünnet derken hadisleri anlamanda yanlış peygamberin uygulamasıdır kastteddiğim.Peygamber ise kimseyi bu sebeplerden ötürü asıp,kesmemistir.Böyle bir şey olsa uygulamasında zaten tartışmayız.Sonuçta nihahi Hüküm herzaman Allah’ındır.


Omer Faruk
< BİZDE dört hak meshep vardır diyoruz. >
Yoksa bu da mı Kur’an’da yazıyor 🙂


Realite
Yani o kadar çok kavram kargaşaları var ki Ömer bey hangisi düzelteceğimi şaşırdım.Onları hak mezhep yapan mürtedi öldürün hükümleri değil ki.Onları hak mezhep yapan amentüdeki esaslar.Mezheplerin hükmü ise tartışılamaz değildir.Gayet tabi kuran ve sünnet ölçüsünde tartışılır.Aksi delil güçlü ise veya eldeki veri yetersizse pass geçilir.Olayı fanatikleştirmek hakikate ulaştırmaz.

Hem müslümanların emiri git kendini şu tepeden at dese itaat edilmez.İşte ehli sünnet budur.İntihar yasaktır kim ne dese desin.Emirim öyle dedi diye intehar edersen e ehli sünnet dairesinden de çıkarsın.Önce bu kavram kargaşalarını düzeltmek gerek bu kardeslerin.Vakti zamanında bende böyle olduğum için onları anlayabiliyorum.Neden öfkelendiklerinide.lakin öğrendikçe sakinleşecekler.Hemencecik olmaz zaten.Bilinç atlamaları lazım.

Işte Ömer faruk ve ben böyle düşünüyoruz diye bu bizi ehli sünnet dairesi dışına atmaz.Bilakis kuran ve sünnet yolu ile ulaştığımız bir netice olduğu için ve peygamber uygulaması ile yanlışlanamadığı için ehli sünnet yapar bizi.Evet mezhep imamım bazı durumlar için ne demiş belli değil ve bu beni mezhepsizde yapmaz.Diğer mezhep imamlarına düşmanda yapmaz.

Ebu Hanife;

“Ben bîr beşerim. Doğruyu da bulurum, hata da ederim. Sizler benim görüşlerime bakın. Allah’ın Kitabı, Resulünün Sünnetine uyanı alın, uymayanı bırakın”

Demiş ki ; işte bu söz beni sizden hallice Hanefi Mezhebi üyesi yapıyor.Keza diğer 3 mezhep imamıda hemen hemen aynı sözleri sarfetmiş ki yine bu sözleri beni herkesten hallice Hanefi,Şafi,Maliki,Hanbeli yapıyor.


Omer Faruk
< Hem müslümanların emiri git kendini şu tepeden at dese itaat edilmez. >
Kardeşim, biz buna ehli sünnet demiyoruz, İSLAM diyoruz. İslam kültürüne daha önce belirttiğim gibi Hz. Peygamberin vefatından 250 yıl sonra girmiş bir kavramı İSLAM’ın vazgeçilmez kavramı diye sunmak doğru değil. Bu durum aynı şekilde ehl-i Şia’da da var. Kendilerinden başkalarını onlar da müslüman kabul etmiyor. Bunun tarihsel arka planı Hz. Peygamberden sonra iktidar paylaşımı kaynaklıdır. Herkes din üzerinden iktidarını perçinlemek istediği için “En süper müslüman!” benim demeye getiren kavramlar kullanmaya yetmedi kendi mezhebi için hadis uydurmaya kadar işi götürmüşler.

Aksi takdirde Ebu Hanife’yi devlet kadısı yapmaya çalışıp işkenceyle şehid eden Harun Reşid’in derdi ne idi. Çünkü islami onay almadıkça iktidarının sürmeyeceğini iyi biliyordu bunun için halk nezdinde itibarlı alimleri pis işlerine fetva verdirerek kendisini meşrulaştırıyordu.

Okudunuz mu?  Kız çocukları Kaç Yaşına Kadar Babaları ile Yatabilir Dinen Caizmidir

Bunları bilmeden ehli sünnet, ehli şia meselesini çözemezsiniz. Müslümanlar Hucurat süresini hakkıyla yerine getirip HAKKI tutmadıkları için böyle kavramlara tutunarak toplumu ayakta tutmaya çalıştılar. Bugün geldiğimiz nokta bunun eseridir. Nerede öldürülen var, müslüman, nerede tecavüz edilen varsa, müslüman…. Bağlı bulunduğunuz şeyhi, hocayı, alimi Medineli müslüman kadının camiinin içinde minberde Hz. ÖMer’i sorguladığı gibi sorgulayamadığınız müddetçe müslümanlar ayağa kalkamayacaklar. Hemen bir kaç kelime edecek olsanız, afaroz hazır…. Zaten söylediğiniz yanlışsa insanların vicdanında bir yankısı olmaz. Şimdi afedersiniz kadın oynatan hoca diye geçinen kimseyi müslümanlar anlamayacak mı? Ama anlamayanlar var? neden çünkü o da sakın ha okumayın beni dinleyin, benden başka doğru söylemez diyor.

Hakaret etmeden, öfkelenmeden herkesin eteğindeki taşı dökmeye ihtiyacı var. O zaman kimin nesi var onu görürüz.


taat
KURANI kerimde cennetle müjdelenmiş sahabeyi kiramı bizim sorgulamaya ne yetkimiz var…. bizim garantimiz neki de sorgulayalım…

kendine gel meye davet ediyorum meshepsiz sen kendi kendine ibadetlerini neye göre yapacaksın bir ilminmi var …..

SÜNNNERLERDE VAHİYDİR VE AYNEN DİNDİR……
kURANI KERİMDEN TEK FARKI NAMAZLARDA OKUNMAZ….

DAHA FAZLA İLİMSİZ KONUŞMA ..
ehli sünnet ulamadan başka hoca dinleme….


Omer Faruk
Mübarek kardeşim senin videolardan önce acil okumaya ihtiyacın var. İlim için malum okumak gerekiyor. Birincisi güzel bir islam tarihi oku. Videolarla ilim olmaz. Bir şey daha senin de aklın var, dinlediğin hocalar analarından alim olarak doğmadılar. Burada yazmak için biraz ilme ihtiyacın var. Kopyala yapıştır ile ilim olmaz. Selametle kal…


taat

SANA Kuranı kerimden ve Hadisi şeriflerden deliller getiriyorum seni hadis. KURANI KERİM DURDURMAZSA NEREDE DURACAKSIN SEN NE OKUYOSUN YA SANA BU SON YAZMAMDIR…….


Omer Faruk

Kıymetli kardeşim, kopyala yapıştır delil değildir, islami kavramları bile bilmiyorsun. Temel usulü bilmiyorsun bana videolarla delil getiriyorsun. Ayetleri değil mezhebini ve hocanın videolarını delil getiriyorsun. Sana tavsiyem ilmi bir makale nasıl olur internette oku öyle buraya yaz.

Bir şey daha burada yazdıklarımı sana yazmıyorum, burası açık bir platform herkes okuyor dolayısıyla işi kişiselleştirmek doğru olmaz.

İslam’da ortak noktamız Ali İmran 64’de anlatılıyor: De ki: Ey kitap ehli! Bizimle sizin aranızda ortak bir söze gelin: Yalnız Allah’a ibadet edelim. O’na hiçbir şeyi ortak koşmayalım. Allah’ı bırakıp da kimimiz kimimizi ilâh edinmesin. Eğer onlar yine yüz çevirirlerse, deyin ki: Şahit olun, biz müslümanlarız.

Bu ayet hristiyanlara hitap olsa da “esbabı nüzulu has olsa da hükmü âm’dır” hükmü gereğince müslümanlar için de ortak kelam Allah’ın sözüdür. Müslümanlar arasında ihtilafsız kabul görecek ayetler ise “Muhkem” ayetlerdir. Biz buna fıkıh usulünde “Delaleti ve subuti kat’i” naslar deriz. Bütün bu kavramları bilmeden hocanızı mutlak doğru gibi sunmanız Kur’an’a saygısızlık, ilme saygısızlık ve vebaldir. Tabii ki bütün alimlerin islam konusunda çabaları ve doğruyu bulma azimleri takdire şayandır. Ancak hiçbir alim Kur’an’ın ve Rasulullah (A.S) sahih uygulamasının yerine geçemez. Bir görüştür, diler kabul ederiz, diler kabul etmeyiz. Ancak kabul ederken de reddederken de delile dayanmak gerekir.

Kardeşim, ahirette hesabı biz vereceğiz, tabi olduğumuz alimler, şeyhler, hocalar değil. Dolayısıyla kendi hesabınız için okuyunuz, tabii olduğunuz hocayı sorgulayınız, soru sorun, yanlışları varsa düzeltmesi için telkinde bulunun. Sakın aklınızı küçümsemeyin, eğer okuma yazmanız var ise buraya yorum yazmaya zamanınız varsa ilme de zamanınız vardır. Allah’a emanet olunuz.


Realite
@taat

Kalıplaşmış düşüncelerin var.Az çok matematik, fizik,kimya,biyoloji,astronomi bilmeyen alim olamaz. En az 15-20 bu ve benzeri yine manevi olarakta 15-20 farklı ilim tahsis etmeliki alim diyeyim o kişiye.

Okudunuz mu?  Yemin kefareti borcu kime verilir

Sen git sor “x” kişisine daha pisagor bağıntısını bilmez.Temelfizik yasalarını bilmez.Atom ve element arasındaki farkı yani kimya bilmez.Elementlerin nasıl oluştuğunu, kütle cekim,madde ne,izafiyet ne astronomi bilmez Boşver gavur icadı cart curt cennet, huriler hoş şarap ırmak der geçiştirir… ben sadece nasihat ediyorum.

>>>>Şimdi sen gelmiş bana bu kişileri örnek veriyorsun ki ; hiçbirinin benim kadar, bu kadar çok alanda okuduğunu sanmıyorum.Pozitif ve manevi bilimler olarak.Kuranı da çoğu imamdan iyi bilirim.Hadisleride keza,tasavvufuda,marifetide..Ilmin arttıkça bu yazdıklarına gülüvereceksin.Onun içinde çooook okumalısın.Tek taraflı okumak değil ama.Pozitif ve Manevi bilimler.


vel Fecr
forumun yönetici kadrosu bu konuya neden müdahele etmiyor ?
bu konunun önemi rüya tabirlerinden dahamı düşük ki göz ardı ediliyor ?

forumun yöneticileri lütfen gelsin ilimlerini kelamlara döksünler. yoksa burayı okuyan başka bir misafir kardeş neye inanacağını bilemeyebilir.


Omer Faruk

Kıymetli kardeşim gördüğüm kadarıyla pek çok soruya cevap veren bir alimsiniz. Bu konuda yönetici arkadaşlara çağrı yapacağınıza kendiniz şöyle delilleriyle bir görüş belirtseydiniz. Allah’a emanet olun.


vel Fecr

ben bildiğim kadar alimim.herkes öyle. bilmediklerimi bilmiş gibi göstermekten rabbime sığınırım. kaldıki ben görüşlerimi yukarıda belirttim. inandınız yada inanmadınız ben görevimi yaptım.
ben herşeyi biliyorum diye iddaa falan etmiyorum, ama buradaki yönetici arkadaşların bu konuda bilgi sahibi olupta paylaşmıyorlarsa onlarada vebal düşer haberleri olsun.

sen ehli sünnet alimlerinin görüşlerini pek takmıyorsun ama iş amele gelince mezheplere göre yapıyorsun.

sünnet sünnet diyorsunuz. sünnete imanımız tamdır. peki sünnet sana nasıl ulaştı hiç düşündün mü ? yaptığın amellerin şekillerini nereden gördün ?
kan çıkında abdestin bozuluyor mu bozulmuyor mu ? namazda ref yapıyormusun yapmıyormusun ?
atalarının dini üzerinemisin yoksa ilim ile mi yapıyorsun ? atalarının dini üzereysen lafım biter lakin hadis üzereyim araştırdım diyorsan hangi imama göre neden yerine getiriyorsun ? yada bu gibi konularda imamına güvenip ciddi meselelerde görüşüne güvenmiyor musun ? ağır mı geliyor hüküm ?


Omer Faruk

Selamün Aleyküm kardeşim, Ben hanefi mezhebinin usulüne göre tahkik yaparım. Taklitçi değilim, arapçam var, Araştırdığım konuda islam alimleri hangi delilleri kullanmış ona bakarım. Eğer deliller arasında ayet zikredilmişse tefsirleri karşılaştırarak nasıl yorumlanmış ona bakarım, hadis kullanılmışsa herhangi bir hadis hakkında bütün hadis kitaplarından kritiklerini (cerh ve ta’dil) okur hadisin sıhhatine bakarım. Bir de Ezmânın tebeddülü ile ahkâmın tağayyürü inkâr edilemez kaidesince değişen şartlara göre acaba geçmişte verilen fetva bugüne uygun mu değil mi diye bakarım.

Böylece amel edeceğim fetvayı seçerim. Çünkü Hanefi mezhebinde de bir konuda birden fazla görüş mevcuttur. Tabii bütün bunlar bir emek istiyor. Oturup okuyacaksınız, öğreneceksiniz, usul öğreneceksiniz böyle olmayınca ortalık birbirini suçlayan ama hiçbir emek vermeden bilgisizlikle tartışanlardan geçilmiyor. Hele hele internetten kopyalayıp yapıştırarak islami görüş paylaşılmaz. Çünkü insanlar belki de bilerek işlerine gelen tarafı alıyorlar.

Kısaca anlattığım süreçte ben dinimi öğrenir, yaşarım ve bu çalışmalarımı da paylaşırım ama sonunda da Allahu A’lem der Allah’a tevekkül ederim.

Hasılı kıymetli kardeşim bugün değil geçmişte de alimler birbirleriyle kıyasıya tartışmışlar bu da normaldir. Hepimiz eksiğiz ama samimi olursak Allah eksiğimizden dolayı bizi muaheze etmeyecektir. Birbirimizi üzmeye, kırmaya gerek yok, herkes görüşünü söyler ve allah-u A’lem der tevazu gösterir. Allah’a emanet olunuz.


Realite
@vel Fecr;

>>>Hem ehli sünnet alimi diyorsun hem ehli sünnet alimi sözü dinlemiyorsun.

Ben bîr beşerim. Doğruyu da bulurum, hata da ederim. Sizler benim görüşlerime bakın. Allah’ın Kitabı, Resulünün Sünnetine uyanı alın, uymayanı bırakın”

Okudunuz mu?  Takıntı hastalığı nedeniyle istemeden yemin etmek geçerli yemin olur mu ?

Demiş Ebu Hanife.

Şimdi sen nasıl hanefi mezhebindesin, seni anlamak zor gerçekten.Mantık kuramıyorum sözlerin içinde.Resmen ehli sünnet alimine ters konusuyorsun.Ben senden daha hanefiyim kusura bakmada bu durumda.


vel Fecr
bende mantığıma uymak yerine 4 mezhep imamının görüşüne inanırım.

bu konuda hanefi mezhebi hariç 3 mezhep imamı murtedin cezasının ölüm olduğunu söylemekte. hanefi mezhebide sürgün edilmesini belirtlmekte. ha siz ne ceza verirsiniz ne düşünürsünüz bilemem. hangi kitabtan ne anlam çıkardığınızda, 4 mezheb alimi varken benide pek ilgilendirmiyor. ben kendimi ne imam şafi ne imam hanefi ne imam hanbel nede imam maliki ile kıyaslamıyorum.


Realite
Iyde onlar diyor ki hata da edebiliriz anlamiyor musun? O zaman görüşümüzü terk edin diyorlar. Sen ise hala onlara uyduğunu sanıyorsun. Bunu da anlamiyorsan yapacak bişeyim yok maalesef.Böyle yaparak mezhep imamlarına karsı gelmiş oluyorsun gayet açık.


vel Fecr

tabiki hata yapabilirler. burada lafım yok. peki sence bu alimler hiç kurana sünnete hadislere bakmadan mı bu kararı veriyorlar ?

sana sorayım murtedin cezası nedir ? lütfen fetva ver.


taat
Senin takıldığın konuları anladım şimdiki bazı yeni hocaların kullandıkları sözlere takılıyorsun. mezhepe cemaate bağlanmayı şirk zannediliyor.HAŞA

işin aslı öyle değil..
Bayraktar Bayraklı (3/ÂLİ İMRÂN-31: Ey Peygamber, de ki: Eğer Allah’ı seviyorsanız bana uyunuz ki, Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın. Allah çok bağışlayıcıdır; merhamet sahibidir. )

BURDA cenabı ALLAH PEYGAMBERE UYULMASI BİLDİRİYOR

SENİN paylaştığın ayeti kerimede ise yalnız ALLAHA İBADET EDİLMESİ GEREKTİĞİ BİLDİRİLİYOR.

Ali İmran 64’de anlatılıyor: De ki: Ey kitap ehli! Bizimle sizin aranızda ortak bir söze gelin: Yalnız Allah’a ibadet edelim. O’na hiçbir şeyi ortak koşmayalım. Allah’ı bırakıp da kimimiz kimimizi ilâh edinmesin.

BURDA Peygamberimize uyulması gerektiği yine ALLAH IN EMRİ.

haşa şirk koşulmuş olmuyor

MESHEBE BAĞLAANMAKLA ŞİRK KOŞULMUŞ OLMUYOR HAŞA

YİNE peygamberimiz buyuruyor sav

Mevduat-ül-ulum ve Hayrat-ül-hisan‘daki hadis-i şeriflerde buyuruluyor ki:
(Ebu Hanife adında biri gelir. Bu, kıyamet günü ümmetimin ışığı olur.)
(Ebu Hanife denilen biri gelir, Allah’ın dinini ve benim sünnetimi canlandırır.)
(Her asırda, ümmetimden yükselen olur. Ebu Hanife, zamanının en yükseğidir.)

Mirât-ı kâinat‘daki birkaç hadis-i şerif:
(Ebu Hanife adında biri gelir. O, bu ümmetin en hayırlısıdır.)
(Ümmetimden biri, dini canlandırır. Bid’ati öldürür. Adı Numan bin Sâbittir.)
(Ebu Hanife’nin iki küreği arasında ben vardır. Allahü teâlâ dinini onun eliyle canlandırır.)

sorularla islamiyetten alıntı

 

Peygamberimiz ALLAH CC RASULÜ VE elçisidir….

BİRİLERİNDEN YARDIM İSTEMEK ŞİRK DEĞİLDİR….yardımı yaratan Allah tealadır….
yaratan ancak ALLAH tealadır…….

Allah ümmetimi dalalette birleştirmez (dalalette birleşmelerine izin vermez). Allah’ın (yardım)eli cemaatin üzerindedir. Cemaatten ayrılan ateşe ayrılmış olur. (Tirmizî, Fiten, 7).

Cemaatten bir karış kadar ayrılan kimse İslam’ın boyunduruğunu boynundan çıkarmış olur. (Tirmizî, Emsal, 3).


Realite
Kurana ve hadise bakarak karar veriyorlar ve diyorlar ki; hatada edebiliriz.Değişen ne?

Sen herseyi, kavramları filan hep birbirine katıp karıştırıp çorba etmişsin.Hem hata edebilirler diyorsun hem yok onlar bilmiyor sen ve ben mi bilecez diyorsun.Ben seni çözemedim.Çok çelişkilisin vel Fecr.


kuranda mürted , kuranda mürtedin hükmü

Bu kategoride yer alan Mevlana hazretlerinden bir hoşgörü hikayesi başlıklı yazımızı da okumanızı tavsiye ederiz.
Ξ Bir cevap yazın

Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Ders Kitabı TIKLA! Sınıf Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Akrostiş Şiir
Forum Duası Copyright © 2007-2023
Gizlilik Politikası İletişim

Kuranda mürtedin cezası Başlıklı Yazımızın Yanında Websitemiz İslami bilgilerden, Dini Sorular, Cevaplar, Hac, Meal, Cennet, Cehennem, Farz, Sünnet, Hanefi, Şafii, Rüya yorumları, Gusül, Abdest, İmanın şartları, Namaz, Oruç, Kuran Sureleri, Ayetleri, Hadis, Dualar, İslamda Aile Tavsiyeleri, Kadın İle İlgili Konular, İbadet, İman, Mezhep, Hanefi, Şafii, Maliki, Hambeli, İslamın Şartları, Diyanet, Eğitim, Sohbet, Arapça, Hayırlı Geceler, Zekat, Mahrem Sorular, Evlilik, Sahabe Hayatları, Salavat,Dini Hikayeler, Günah, Helal, Haram, Tecvid, Yemin, Sadaka, Siyer, Fıkıh, Ahlak Gibi Konular İçermektedir.