Kayıtsız Üye
Abi benim tanıdığım microblading yaptırdı kaşlarına. Türkçesi şöyle;
< Bu işlem kaşların arasındaki ve çevresindeki boşluklara kalıcı makyaj boyası ile kıl görünümlü çizgilerin yerleştirilmesi işlemidir. Yani aslında kaş kıllarınızın yanına, kaşlarınız ile aynı renkte ve aynı yönde kıllar çiziliyor. Bu çizim yapılırken kalıcı makyaj boyaları ile yapıldığından uzun süreli olarak kullanabiliyorsunuz. Cildin üst tabakasına çizilen bu kıl görünümlü çizgiler karşıdan bakan kişi tarafından ayırt edilemiyor. >
Sorum şu; bu su geçiriyorsa ve kadın dışarı çıkarken yüzünü dahi kapatıyorsa yani yabancı erkekler görmüyorsa caizmi?harammı?
Peki su geçirmiyorsa bu harammı/helalmı?
Ve her iki cevaptada haram ise, nedem haram? Mesela ikinci soru haramsa, abdesti geçirmediğinden dolayı namaza mani diyemi haram ?
Ve bu geçici dövme gibimi oluyor ?
Olmuyorsa kalıcı makyajla farkı nedir ?
Bana yardımcı olurmusunuz? Böyle detaylıca sordum kusura bakmayın, ama ben çok iyi anlamak istiyorum..
Ve buarada ben yurtdışındayım. Burda bir işlem var ve adı X.
Bu işlem şöyle oluyor. Mesela kaş örneğini vereyim. Bu kaşlara çizik atıyorlar, ve onun üzerine boya döküyorlar. Bu X işlemi dinimizce yeri nedir ? Hükmü nedir ?
Birde bir sorum var. Burda bir işlem daha var, adı yeery. Bu şöyle oluyor. Mesela kına gibi vucuduna bir boya sürüyorlar ve biraz beklettikten sonra bunu siliyorlar ama rengi kalıyor, aynı kına gibi. Ama kına değil boya. Bu caizmidir ? İkinciyse; bunu kadınlar makyaj olarak yapıyorlar mesela dudaklara. (Yabancı erkeklerin görmeme şartıyla yapmaları caizmi?) veya vucuduna bir yazı yaptırsalar? Buarda bunda ciltten su geçiyor. Abdeste mani değil.
Yardım için çok teşekkür ederim
Omer Faruk
Sevgili kardeşim,
Öncelikle bütün sorularını senin de belirttiğin gibi şu şartla cevaplıyorum; Bu yapılan işlemleri özellikle dudak boyasını yabancı erkeklere göstermemek şartıyla.
Kadının veya erkeğin güzel görünmek için vücuduna yaptığı işlemlerde öncelikli şart ayet ve sahih hadis ile yasaklanmamış olması. Bundan sonra gelen şart ise sağlığına olumsuz etkisinin olmadığının kesin bilinmesi. Sağlık şartı vücudun bize emanet olması, diğer şart ise zaten belli, Allah’ın emri olması.
Şimdi bakalım,
1- Söylediğiniz konuda ayeti kerimelerden hareketle bir yasaklamanın olmadığını biliyoruz.
2- Rasulullah’ın hadislerinde ise yalnızca FITRATI değiştirme ile ilgili bir hadis var. Bu hadis de varolan vücut organlarının kendisine müdahale ile ilgilidir. Makyaj, süslenme, kaş, ya da tüyleri alma ile ilgili değildir. Tam aksine Peygamberimiz biata gelen bir kaç hanımın biatlarını ellerinin bakımsız olması ve erkek eline benzemesi yüzünden almamış, hanımlar gidip ellerine bakım uyguladıktan sonra gelmişler.
Bir keresinde de Peygamberimiz ona bir şey uzatan bir hanımın verdiğini almamış.
< Bu kadın eli midir erkek eli midir? diye sormuş. Kadın: Kadın eli ya RasulAllah dediğinde
Öyle olsaydı tırnaklarına kına sürerdi. diye cevap vermiştir.
Hz.Aişe biat esnasında kadınların el ve ayaklarını desensiz şekilde boyayacakları konusunda söz verdiklerini ifade etmiştir. Görünen yerlerde kına yakarken dövme gibi desenler yapmak yasaklanmış. Kadınlar açıkta görünen yerlerine desensiz boya; el, yüz ayak dışında görünmeyen yerlerini desenler yaparak boyamışlar.
Başka bir misal: Hz.Peygamber biata gelen ve ellerine boya kullanmayan kadına bunun nedenini ve evli olup olmadığını sormuş. Kadın evli olduğunu söyleyince boya kullanmasını söylemiş ve şu tespitte bulunmuş. Kadın boya kullanırsa bekarsa kısmeti açılır, evliyse eşinin beğenisini kazanmayı amaçlar. >
Sonuç olarak, kaşları tüylere benzeyen şekilde boyama, SAÇ BOYAMA (sağlığa zararı olmayanlar zaten suyu da geçiriyor) ev içinde kullanılacak dudak boyası, saç boyası sağlığa zarar vermemek şartıyla helaldir. Allah’u A’lem…
Kayıtsız Üye
Gerçekten yorumdan HİÇBİRŞEY anlamadım. Hangisine cevap verdiniz hangisine değil belli değil. Ben özellikle tüm soruları satır satır yazdım. Tek yazıda değil. Ama cevaba baktığımda bir genel cevap var.? Bunları zaten internetten okuyoruz ama sorun bunu detaylı cevap alabilmemiz. Ben şuan ilk sorduğumdaki gibi hala bir bilgim yok helalmı değilmi, hangisi caiz hangisi değil … biri detaylı yazarsa sevinirim..
Omer Faruk
Sevgili kardeşim;
Biz dinimizi iki temel kaynağa dayandırırız; BİRİNCİ sırada, Kur’an, İKİNCİ sırada SÜNNET. Müslüman ilim ehli cevap verirken, cevaplarını buna dayandırmak zorundadır. Ben de normal olarak bunu yaptım.
Ancak bazı kardeşlerimizin alıştığı gibi direk ve kısa olarak, doğru, yanlış caiz, haram gibi cevaplar beklemişsiniz. Bu tür cevapları doğru bulmuyorum çünkü herkes neye niçin cevap verdiğinin delillerini ortaya koymak zorundadır.
Size Kur’an’dan sorduğunuz soru hakkında bir yasaklama olmadığını belirterek BİRİNCİ kaynağın görüşünü ortaya koydum.Hadisten’de bir delil göstererek o günün şartlarında kadınların kullandığı süsten örnek verdim. Aynı şekilde Rasulullah’ın FITRATI bozmama ile ilgili uyarısını hatırlattım.
Bu kadar hatırlatmadan sonra SONUÇ diye yazıp, sonucu söyledim. Soru/Cevap usulü İLİM öğrenmenin bir başka yoludur. Size, müslüman ilim ehlinin bir konu hakkında nasıl cevap verdiğinin metodunu gösterdim.
Size ve sizin gibi kardeşlerimize tavsiyem, dininizi kimseye emanet etmeyin ve mutlaka; "bu görüşünüzle ilgili deliliniz" nedir diye sormayı alışkanlık haline getiriniz. Çünkü size fetva veren hoca, kıyamette sizinle birlikte hesap vermeyecek ve O’nu aradığınızda Allah; "sizin aklınız" yok muydu, niye okumadınız, niçin sorgulamadınız diye sizden hesap soracak.
Ben burada müslüman kardeşlerime yardımcı olarak hep bunu hatırlatıyor ve olması gerekeni söylüyorum.
Yukarıdaki mantık silsilesinde cevaplarınızın tamamı mevcut ama biraz gayret edip temel mantığını anlamaya çalışın. Bundan sonra bu konuda başkasına soru sormaya ihtiyaç duymayacak kadar bilgi sahibi olmuş olacaksınız.
Selametle…
Kayıtsız Üye
Abi benim bunu sormamın sebebi şu: benim türkçem çok iyi değil. Ve her satırı birden fazla kes okuyorum ama gerçekten anlamıyorum. Zaten o yüzden öyle uzun uzun satı satır yazdım. Şuan yine okudum ama yine anlamadım.. 🙁
Kayıtsız Üye
Ben anladığım kadarıyla şöyle sana yardımcı olmak istedim umarım yanlış anlamamışımdır yapabilirsin diyor bence ama yabancı erkeklerin görmemesi şartıyla ama sen zaten tesettürlü biri değilsen seni zaten her türlü gördükleri için ben artı bir günah yok gibi düşündüm ama bilemiyorum tabi yine ben açıkçası öle anladım ve yaptırmaya karar verdim yanlışsa lütfen cevap verirmisiniz bana da
Microblading, Kalıcı Makyaj Ve Dövme ? Başlıklı Yazımızın Yanında Websitemiz İslami bilgilerden, Dini Sorular, Cevaplar, Hac, Meal, Cennet, Cehennem, Farz, Sünnet, Hanefi, Şafii, Rüya yorumları, Gusül, Abdest, İmanın şartları, Namaz, Oruç, Kuran Sureleri, Ayetleri, Hadis, Dualar, İslamda Aile Tavsiyeleri, Kadın İle İlgili Konular, İbadet, İman, Mezhep, Hanefi, Şafii, Maliki, Hambeli, İslamın Şartları, Diyanet, Eğitim, Sohbet, Arapça, Hayırlı Geceler, Zekat, Mahrem Sorular, Evlilik, Sahabe Hayatları, Salavat,Dini Hikayeler, Günah, Helal, Haram, Tecvid, Yemin, Sadaka, Siyer, Fıkıh, Ahlak Gibi Konular İçermektedir.