Kayıtsız Üye
Sarık sarmanın hükmü nedir?
mumsema
Sarıkla ilgili rivayetler
Allah’ın Resulü (sav) şöyle buyurmaktadır: "Sarıkla kılınan iki rekât namaz, sarıksız olarak kılınan yetmiş rekattan daha hayırlıdır"(1).
Sarık konusunda da hadis kitaplarında birçok haber gelmiştir. Bunların ekserisinde Hz. Peygamber (sav)’in başına sarık sardığı ve bunun değişik renklerde olduğu belirtilir (2).
Bazılarında da bu hadisler pek kuvvetli değildir.
Rükâne (ra) Peygamber (sav) ile görüşmüştür. Rükâne der ki:
"Resûlullah (sav) in şüphesiz bizimle müşrikler arasındaki fark, takkeler üzerindeki sarıklardı, buyurduğunu işittim" (3).
Tirmizî bu hadisin hasen ve garip olduğunu, isnadının kuvvetli olmadığını söyler.
İbn abbas (ra) Resûlullah (sav)’in şöyle buyurduğunu ifade eder:
"Sarık sarınız, vakarınız artar". Taberanî bu hadisin ravilerinden olan Ubeydullah b. Ahmed’in metruk olduğunu söyler (4).
İbn Ömer’den Resûlüllah’ın şöyle buyurduğu rivayet edilir:
"Sarık sarmaya devam ediniz. Çünkü o meleklerin simasıdır. Onları sırtınıza sarkıtınız" (Taberanî). Darekutnî bu hadisin ravilerinden olan İsa b. Yunus’un meçhul olduğunu söylemiştir (5).
Resûlullah (sav): "Şüphesiz sarık İslâm’ın simasıdır. Müslümanlar ile müşrikler arasındaki engeldir" buyurur. İbn Teymiye bu son hadis için şöyle der: "Şüphesiz müslümanlarla müşrikler arasında itikatte ve amelde, sarık olmadan farkın hasıl olmadığını gösterir." Ebû Bekir b. Arabî de: "Şüphesiz sarık peygamberlerin
sünnetindendir" demiştir. Eski Mısır müftülerinden Mahlüf. sarık sarmanın sünnet olduğuna fetva vermiştir (6).
Ahmet el-Farukî, sarığın müslümanlara has bir kıyafet olduğu için şunları söyler: "Zimmi, sarık ve rida gibi ilim ve din ehline mahsus olan kıyafetleri giyemez" (7).
Bu rivayetlerden de anlaşılacağı üzere Peygamberimizin sarık sardığı ve sarıkla kılınan namazın faziletinin daha fazla olduğu anlaşılmaktadır.
1- Deylemi, Taç c. 1 s 169
2- Bkz. İbn Mâce. Libas, 14; Tirmizî. Libas. 11
3-Tirmizî. Libas, 42; Ebû Davud, Libas. 24
4- Mecma’uz-Zevâid, 5/19
5- Mecma’uz-Zevâid, c. 5. s. 20
6- Muhammed Mahlüf, el-Fetavâ eş-Şer’iyye, c. l, s. 248
7- Mektûbât, c. 2, s. 381
Halil GÜNENÇ, Günümüz Meselelerine Fetvalar II.177
DZALBAY
< Bu rivayetlerden de anlaşılacağı üzere Peygamberimizin sarık sardığı ve sarıkla kılınan namazın faziletinin daha fazla olduğu anlaşılmaktadır. >
Güzel açıklamalar için Rabbim cc razı olsun hocam.
Berât1
sanık değilde kep giyiyoruz hocam işimiz gereği Allah razı olsun
Yetim
İbn Ömer’den Resûlüllah’ın şöyle buyurduğu rivayet edilir:
"Sarık sarmaya devam ediniz Çünkü o meleklerin simasıdır Onları sırtınıza sarkıtınız" (Taberanî) Darekutnî bu hadisin ravilerinden olan İsa b Yunus’un meçhul olduğunu söylemiştir (5)
sarkıtmanın ölçüsü nedir?
sarık sarmanın hükmü, sarık nedir, sarık sarmanın fazileti
Sarık sarmanın hükmü nedir? Başlıklı Yazımızın Yanında Websitemiz İslami bilgilerden, Dini Sorular, Cevaplar, Hac, Meal, Cennet, Cehennem, Farz, Sünnet, Hanefi, Şafii, Rüya yorumları, Gusül, Abdest, İmanın şartları, Namaz, Oruç, Kuran Sureleri, Ayetleri, Hadis, Dualar, İslamda Aile Tavsiyeleri, Kadın İle İlgili Konular, İbadet, İman, Mezhep, Hanefi, Şafii, Maliki, Hambeli, İslamın Şartları, Diyanet, Eğitim, Sohbet, Arapça, Hayırlı Geceler, Zekat, Mahrem Sorular, Evlilik, Sahabe Hayatları, Salavat,Dini Hikayeler, Günah, Helal, Haram, Tecvid, Yemin, Sadaka, Siyer, Fıkıh, Ahlak Gibi Konular İçermektedir.