Anasayfa
9 Mayıs 2021, 0:16
sizden3
Abone

Sen olmasaydın, ey Habîbim, felekleri [kâinatı] yaratmazdım kudsî hadisi ne anlama gelmektedir?

Sen olmasaydın, ey Habîbim, felekleri [kâinatı] yaratmazdım kudsî hadisi ne anlama gelmektedir?

poyrazgülü
"Sen olmasaydın, ey Habîbim, felekleri [kâinatı] yaratmazdım" kudsî hadisi ne anlama gelmektedir?
selamunaleyküm ilahiyat 2. sınıf okuyorum ve geçenlerde hocam bu hadisin kudsi olmadığını söyledi kafam karışmadı desem yalan olur bilgisi olanlar cevap verebilirmi lütfen ? şimdiden Allah razı olsun .


Cevap: bilenler cevap verebilirmi ?

ksmcnr
Bu hadis en meşhur uydurma hadistir. Genel olarak tartışma hadisin uydurma olup olmamasında değil de manasının doğru olup olmadığı konusunda düğümleniyor. Günümüzde birçok kaynak eserde bu söz bir hadis olarak sıkça zikredildiği için çoğu grup tamam bu bir hadis olmasa da manası doğrudur tezini savunurlar.

Kaynakları birçok yerden araştırabilirsin, kaynak diye gösterilen eserlerin Hadis Kitabı olup olmadığına dikkat etmelisin. Hadis alimlerinin görüşlerini dikkate almalısın çünkü Hadis İlmi dünyada eşi benzeri olmayan ilim ve bilim dalıdır!

Okudunuz mu?  Yemin niyette de geçerli miydi? kefaret gerekir mi?

Bilinen en mütevatir hadis şudur: "Kim bilerek bana yalan isnad ederse Cehennem’deki yerine hazırlansın"

yani hangi şeyh hangi üstad bu sözü hadis olarak kullandıysa kullansın biz artık bunun aslını öğrendiğimizde şeyhimiz bunu kullanıyor diye arkasında durmamamız lazım. Her insan her kaynağa ulaşamaz, o öyle öğrenmiştir öyle anlatmıştır, bunu daha fazla hadis olarak her sohbette anlatmanın manası yok, yukarıdaki mütevatir hadis bizi bu noktada çok dikkatli olmaya davet ediyor.

manasının doğru olup olmadığı konusu tartışılabilir bir konu, fakat direk Allah’ın hitabı ile cümle kurulu olduğundan neye dayanarak tartışacaksınız ona da siz karar verin.

Okudunuz mu?  Saç boyasıyla tırnaklarım boyandı gusul geçermi

Cevap: bilenler cevap verebilirmi ?

ehli-sunnet
Şu Makale sanırım yeterli olacaktır.

Hadis hususunda bazı kaide ve tespitleri sıralar isek mesele daha iyi anlaşılır.

1. Hadis kaynakları olarak, sadece Kütüb-ü Sitte ve onun gibi şöhret bulmuş kaynakları kabul edip, diğer hadis kaynaklarını yok saymak yanlıştır. Halbuki Buhari ve Müslim dışında sağlamlık açısından kıymetli çok hadis kaynakları da vardır.

2. Hadis değil demek, manası yanlış demek değildir. Sadece o sözün Allah Resulüne ait olmadığı vurgulanıyor. Halbuki bu hadisin manasını teyit eden ayet ve hadisler mevcuttur.

3. Hadis alimlerinin, hadisi değerlendirme ve sorgulama kriterleri farklı olabiliyor. Bazen birinin sahih kabul ettiği hadisi, başka bir hadis alimi hasen kabul edebiliyor. Hatta Buhari ve Müslim gibi hadis alimlerince kabul görmüş hadislere İbn-i Cevzi gibi muhakkik ve münekkid bir hadis uzmanı mevzuu diyebiliyor.

Okudunuz mu?  Sarık sarmak için ne yapmalı?

4. Ama bu itiraz, hadis otoritelerince kabul görmemiştir. Biz İbn-i Cevzi, mevzu dedi diye hadisleri mevzu kabul etsek cahillik etmiş oluruz.

5. Bütün ilim dallarında şaz hükümler itibara alınmaz. Yani bir ilim dalında makbul olmuş bir meseleyi, yine o ilimde makbul bir alim tenkit etse, onu destekleyen delil ve veriler yeterli olmadığı için itibara alınmaz. Mesela, hadis alanında otoriter olan İbn-i Cevzi, üç yüze yakın sahih hadisi mevzuu kabul etmesi fikrini hadis çevreleri itibara almamıştır.

Okudunuz mu?  Oruçluyken cinsel organı ellemek

6. Günümüzde bir takım din düşmanları, özellikle hadis sahasına şüphe atmak için sistematik olarak çaba sarf ediyorlar. Bunu da bir takım ulema-i su kapsamına giren ehli bidat alimlerince dillendiriyorlar. Bu da avam müminlerin zihnini karıştırıyor.

7. Hadisin sahih ve mevzuu olması, bizim sahamıza giren bir husus değildir. Hadisin sıhhat çalışmasını hadis alimleri yapmışlar ve bize sunmuşlar. Bize düşen; o hadisi kabul etmektir.

8. Levlake sözü hadistir ve ümmetçe kabul görmüştür. Bu hadis, bir alimin, ya da müçtedin bir yorumu ve değerlendirmesi değildir. Bahsi geçen kaynaklarda olmaması, hadis olmadığı anlamına gelmez.

9. Hadis kaynakları sadece Buhari, Müslim, Tirmizi ye mahsus değildir. Onun dışında yüzlerce sahih ve güvenilir kaynaklar vardır. Bu hadisin, Kütüb-ü Sitte’de olmaması, onun sıhhatine zarar vermez. Zaten Kütübü Sitte sahipleri, "sahih hadis sadece bu altı kitapta mevcuttur; başka kitaptakiler uydurma diye bir tezleri de yoktur.

Okudunuz mu?  Kafayı Yemek Üzereyim

10. "Levlâke levlâke Lema halaktül-eflâk = Sen olmasaydın, sen olmasaydın, Ben âlemi yaratmazdım." sözü; İslâm ümmetinin âlimleri ekseriyetince kudsî hadis olarak biliniyor.

Bu hadis-i kudsînin kaynakları: Bu hadis-i kudsî, Suyutînin El-Leâlil-Masnûa; Aliyyü-Kârînin El-Esrârul-Merfûa ve diğer bir eseri olan Şerhüş-Şifâ; Şevkânînin El-Fevâidül-Mecmûa; Hâfız Aclunînin Keşfül-Hafâ; Muhammed Said Zalûlün Tahkîk; İmam-ı Nevevînin El-Ezkâr adlı eserlerinde kayıtlıdır.

Diğer yandan Mevlânâ Câmî, Ahmed-i Cezerî, Mevlânâ Hâlid, İmam-ı Rabbânî, Bedîüzzaman Said Nursî gibi nice İslâm âlimleri bu hadis-i kudsîyi eserlerine almışlar.

Okudunuz mu?  Çocuk olması için okunacak dua var mı?

Cevap: "Sen olmasaydın, ey Habîbim, felekleri [kâinatı] yaratmazdım" kudsî hadisi ne anlama gelmektedir?

Şema
Ne için varım? Allah’a kulluk etmek için mi yoksa Peygamber Efendimize (sav) dost olmak için mi yaratıldım?

– Hadisin meali şöyledir:

"Sen olmasaydın, sen olmasaydın felekleri yaratmazdım."

Bu hadisi sahih hadis kaynaklarında görme imkânımız olmadı. Alimler, hadis olarak kaynağı olmasa da bunun manasının doğru olduğunu söylemişlerdir.(bk. Leknevî, el-âsaru’l-merfua, 1/44)..

Deylemî, İbn Abbas (r.a.)’tan merfuan şunu rivayet etmiştir:

"Cibril bana geldi ve dedi ki: Ya Muhammed! Sen olmasaydın cennet yaratılmazdı, sen olmasaydın nâr (cehennem) yaratılmazdı."(Kenzu’l-Ummal, h. No:32025).

Okudunuz mu?  Ramazanda oruçken boşalmak

Bu hadis yukarıdaki hadisin manasını desteklemektedir.

– Hadisin manasını, bütün her şeyin sırf Hz. Muhammed (a.s.m)’in şahsı için yaratıldığı şeklinde anlamak yanlıştır. Anlatılan hususu şu iki noktadan değerlendirmek gerekir:

Birinci nokta: Değer bakımından bütün kâinatın merkezinde oturan hayattır. Hayatın merkezinde ise, şuur vardır. Şuurlu varlıklar arasında ise, en değerli varlık insandır. İnsanlığın merkezinde en nuranî şahsiyet ise, bütün kâinatın iftihar tablosu olan Hz. Muhammed (a.s.m)’dir. Hadiste, insanların bu değerli konumu, onların en büyük temsilcileri olan Hz. Muhammed (a.s.m)’in eşsiz şahsiyetiyle vurgulanmıştır.

İkinci nokta: Kâinatın yaratılış gayesi, yüce yaratıcının varlığı ve birliğini tanıtmak ve onun hak mabut olduğunu gönüllere nakşetmektir. Özellikle şuurlu varlıktan cinlerin ve insanların sırf bu görevle yükümlü tutulduğunu

Okudunuz mu?  Abdest aldıktan sonra idrar damlaması için ne yapılmalı?

Ben cinleri ve insanları sırf beni tanıyıp yalnız bana ibadet/kulluk etsinler diye yarattım. (Zariyat, 50/56)

mealindeki ayetten anlamaktayız. Allah kendini özellikle şu iki kitapla tanıtmak istemiştir:

a. Ontolojik vahyin eseri olan bir nizam ve âhengin örgüsü olan kâinat kitabı.

b. Diğeri ise, bu kâinat kitabının ezelî bir tercümanı ve tefsiri olan ve bütün semavî kitapların esaslarını ihtiva eden Kur’an-ı Kerim.

İşte gerek kainat kitabı olsun, gerekse Kur’an olsun, Hz. Muhammed (a.s.m) gibi bir muallim olmaksızın, tamamen anlaşılmasının mümkün olmadığı bir gerçektir. Halbuki, anlaşılmaz bir kitap -ne kadar güzel olursa olsun- onu anlatan, açıklayan bir muallimi yoksa, o kitabın manasız bir tomar kağıttan farkı kalmaz.

Okudunuz mu?  Besmele çekmek istediğimde dilim dönmüyor bunun sebebi nedir?

İşte hadiste, Allah’ın en büyük tarifçisi / tanıtıcısı olan bu iki kitabın yegâne muallimi olan Hz. Muhammed (a.s.m)’in Şahsiyet-i Muhammediye denilen bu unvanı dikkatlere sunulmuştur. Bu açıdan bakıldığında, her şeyin Şahsiyet-i Muhammediye için yaratıldığını söylemekte bir beis yoktur. Bu sebeple, ortada şaşkınlığa yol açan bir durum söz konusu değildir.

İnsan, Allah’a kul olmak için yaratılmıştır. Allah’ın Elçisini Allah için sevmek ise ibadettir. Bir kimse onu sevmekle ve ona uymakla, Allah’ı sevdiğini göstermiş olur.


Kayıtsız Üye
zaten o üstadlar sıratı mustakim dört hak mezhebin üstadları diğer bifak fıkralarını bağlamaz


Kayıtsız Üye
Sadece Kur’an’a bakılarak konuşulmalı. Tek kaynak Kur’an’dır. Ne mezhep imamları ne de peygamber sözü denilen hadisler. Bunlar çelişkiler ve hurafelerden ibarettir. Tek kaynak Kur’an. Allah’ın söylemediği bir şey mi bildiriyorlar? DİYENLERİN HEPSİ YALANCI VE CAHİLDİRLER

Okudunuz mu?  Evlendikten sonra anne ve kardeşlere bakmak

habibim ne demek, ey habibim sen olmasaydın alemleri yaratmazdım, sen olmasaydın alemleri yaratmazdım hadisi

Bu kategoride yer alan Bir Ayet Hakkında Açıklama Gerekiyor(Muminun 5-6) başlıklı yazımızı da okumanızı tavsiye ederiz.
Ξ Bir cevap yazın

Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Ders Kitabı TIKLA! Sınıf Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Akrostiş Şiir
Forum Duası Copyright © 2007-2023
Gizlilik Politikası İletişim

Sen olmasaydın, ey Habîbim, felekleri [kâinatı] yaratmazdım kudsî hadisi ne anlama gelmektedir? Başlıklı Yazımızın Yanında Websitemiz İslami bilgilerden, Dini Sorular, Cevaplar, Hac, Meal, Cennet, Cehennem, Farz, Sünnet, Hanefi, Şafii, Rüya yorumları, Gusül, Abdest, İmanın şartları, Namaz, Oruç, Kuran Sureleri, Ayetleri, Hadis, Dualar, İslamda Aile Tavsiyeleri, Kadın İle İlgili Konular, İbadet, İman, Mezhep, Hanefi, Şafii, Maliki, Hambeli, İslamın Şartları, Diyanet, Eğitim, Sohbet, Arapça, Hayırlı Geceler, Zekat, Mahrem Sorular, Evlilik, Sahabe Hayatları, Salavat,Dini Hikayeler, Günah, Helal, Haram, Tecvid, Yemin, Sadaka, Siyer, Fıkıh, Ahlak Gibi Konular İçermektedir.