Anasayfa
9 Mayıs 2021, 0:16
sizden3
Abone

Bir Ayet Hakkında Açıklama Gerekiyor(Muminun 5-6)

Bir Ayet Hakkında Açıklama Gerekiyor(Muminun 5-6)

İslambol
Arkadaşlar bu ayette eşler ve cariyelerle ilişki serbest bırakılmış. Yalnız cariyeler ile ilişkiye girmek için sanırım onlarla evli olmak gerekiyor.

Onlar/Müminler, mahrem yerlerini günahlardan korurlar. Yalnız eşleri ve ellerinin altında bulunan cariyeleri ile ilişki kurarlar. (Müminûn, 23/5-6).

Sorularla İslamiyet sayfasında açıklama şu şekilde;

" Eğer (birden çok evlilikte kadınlar arasında) adaleti gerçekleştirmekten endişe ederseniz, bir kadınla veya eliniz altında olan cariyelerle yetinin. (Nisa, 4/3).

Cariyelerle ilgili olan evlilik, ayette: eliniz altında bulunanlar şeklinde ifade edilmiştir. Buna milkü’l-yemin veya akdu’l-mülk da denilir. "

Okudunuz mu?  Namaz Süreleri Bilemesek Namaz Kabul Olurmu

Burda da Nisa 4/3 aklımda soru işareti bırakıyor. Demek ki evlilik dışında olan bir kadınla veya cariyelerle de ilişki kurulabilir şeklinde anlıyorum ben bunu. Bu konuda gerçekten düzgün ve anlaşılır bir cevap gerekiyor. Kuran’ı sorgulamıyorum(haşa) ama çok kafa karıştırıyor bu 2 ayet.

Bir de meallerde çarpıtma olma ihtimali olabilir mi.Çünkü başka yerlerde okuduğum kadarı ile orjinalinde "sağ elinin altında olanlar" diye geçiyor diyorlar. Kuran’da cariye kelimesi geçmez diyorlar. Arapça bilmediğim için bu tip konularda malesef zayıfım. O yüzden yardım istiyorum sizlerden.


Cevap: Bir Ayet Hakkında Açıklama Gerekiyor(Muminun 5-6)

@mir
eğer cariyelerle cinsel ilişki için evlenmek şart olsaydı
o zaman ayetin meali şöyle olurdu:

Okudunuz mu?  Tesbih Çektikten Sonra Hep aynı duayı etmek caiz midir ?

sadece eşleri ile ilişki kurarlar.

halbuki ayet şu şekilde olup
Onlar/Müminler, mahrem yerlerini günahlardan korurlar. Yalnız eşleri ve ellerinin altında bulunan cariyeleri ile ilişki kurarlar. (Müminûn, 23/5-6).
ayette de görüldüğü üzere eşler ayrı carieler ayrı zikredilmiştir
demek ki cariyeler eş değildir
fakat isteyen hududu aşmadan onlarla evlenebilir

Allahu Alem


Cevap: Bir Ayet Hakkında Açıklama Gerekiyor(Muminun 5-6)

İslambol
İşte takıldığım yer orası. Evlilik dışı ilişki yasak değil mi? Zina yerine geçmiyor mu? Ayrıca yine okduğum kadarı ile kuran da cariye diye bir kavram yok yukarıda dediğim gibi sağ el altı diye geçtiğini söylüyorlar. Meal de mi sorun var yoksa orjinal dilde gerçekten cariye diye bir şey yok mu? Tefsirlerde de düzgün bir açıklama bulamadım konu ile ilgili.

Okudunuz mu?  Kalbin ağlaması ?

Cevap: Bir Ayet Hakkında Açıklama Gerekiyor(Muminun 5-6)

aforizma
konu kölelik hukuku ile ilgilidir. köleler üzerinde sahiplerinin sınırsız tasarruf yetkisi vardır. öldürmeleride dahil. cahiliye döneminde cariyelerini para karşılığı satarak gelir elde edenler olduğu gibi, eşine dostuna ikram edenlerde oluyordu. Yüce Allah,bu hususu kuran emri ile yasaklamıştır. dinimiz köle hukuku ile ilgili birçok kısıtlama getirmiştir ve köle azat etmeyi teşvik etmiştir.

Okudunuz mu?  Ergenlik çağını geçmiş bir oğla anne babası banyoda sırtına lif için gelebilir mi?

sorunun yanıtına gelince, evet, cariyeleri ile cinsel ilişki serbesttir. osmanlı döneminde odalık adı altında cariye sahibi olunabilir ve nikahsız ilişki kurulabilinirdi.


@mir
İslambol
konu ile ilgili olarak aşağıdaki linki oku:
forumduasi.com/misafir-sorulari/220140-tecavuz-ve-azil-konusunda-soru.html


Kayıtsız Üye
Ma meleket eymanuhum "yeminlerinin(yeminleriyle) sahip olduklari" demektir. Sag el ve yemin kelimelerinin ortak bir kelimeyle ifade edilmesi muhtemelen araplarin yemini bir seye el basarak gerceklestirdikleri için olabilir. Ama bu ifade kisinin bir sozlesme karsiliginda bakimini, korumasini vs ustlendigi kimseleri ifade eder. Turkcesinden de anlasilacagi uzere çok genel mana iceren bir kelimedir. Kullanildigi ayete göre icerigi belirlenir. Kisacasi mutesabih bir kelimedir. Kalbimizde hastalik yoksa doğru anlamaya çalışırız.

Okudunuz mu?  Namazda ne okuduğunu unutmak

Arapcada ve Kur’anda cariye anlamina gelen kelime "emetun" dur. "Yeminle sahip olunanlar" olarak zikredilen kimseleri cumbur cemaat "cariye" diye cevirmek akla uymaz.

Muminun suresinin başında "eşler veya yeminleriyle sahip olduklari mustesna, ferclerini korurlar" diyor. "Cinsel iliski istisnasina bir eşle ayni derecede tabi olan bu kimseler kim ola ki" diye düşündüğümüzde, kisinin bir ya da iki sefer boşadığı, ama henuz tamamen yol vermedigi kadinlar geldi benim aklima. O bekleme süresi bittiğinde tekrar nikah gerekecek sekilde bosanmis oluyorlar, fakat o sure zarfinda eğer barisirlarsa tekrar eş hayati yasayabilirler. Bu durum ayette anlatilan şeye uyuyor. Tam olarak esin degil, çünkü boşamissin. Ama henuz bakara 226 daki bekleme surecindeler. Bu sure zarfinda kadinin bakimi gene o erkege aittir. Tamamen bosanmis da degillerdir yani. Birbirlerine donerlerse, bu donus onlari tekrar eş yapar.

Okudunuz mu?  En erken sabah namazı kaçta kılınır

Kayıtsız Üye
zina yapanların çoğunluğunun perde arkasında kadınları yönlendiren erkek veya şahıslar olabiliyor oysaki cariyede senin bakım ve gözetimin altındadır başkaları müdahale edemez. zinadan farkı bu olabilir en iyisini ALLAH bilir.


Kayıtsız Üye
MÜ’MİNÜN – 5-6.ayetlerin açıklamalı doğru mealleri!

Mü’minün-5: Ve onlar,(o inanan erkek ve kadınlar) ki edep yerlerini (mahrem yerlerini gözlerden) koruyan (örten) kimselerdir.

Okudunuz mu?  Sakal traşı olan erkeklerin faullerinin hizası nerede olmalıdır, kulak memesi hizasında olmalı sözü doğru mu?

Not: Burada cinsel ilişki kast edilemez çünkü o manadaki ayetler, fuhuş çeşitlerinden uzak duranlar şeklinde ifade edilir. Buradaki anlam,edep yerlerinin örtülmesinden başka bir şey değildir.

Mü’minün- 6: Ancak eşlerine ya da (hasta,sakat,özürlü vb. olup tedaviye veya bakıma muhtaç durumda bulunan kimseye bakım veya tedavisini yapan) sözleşmelerinin sahip oldukları kimselere karşı hariç; şüphesiz onlar (o erkek ve kadınlar bunlardan dolayı) kınanmazlar, oysa bunun ötesine gitmek isteyenler,işte onlar, sınırları aşanların ta kendileridir.

Okudunuz mu?  Eşimi bu durumdan nasıl kurtaracağım?

Not: Kur’an’da geçen ”ma meleket eymanuhum” ifadesinin ”cariye,köle veya esirlerle”hiçbir alakası yoktur. Bu ifadeyle yerine göre kişinin kendi nikahi (nikah sözleşmesi) altındaki eşi kast edilebileceği gibi (Mesela: İlgili ayetle cinsel ilişkiye vurgu yapılıyorsa,kişinin eşi anlaşılır..) himayesinde,bakım,hizmet veya sorumluluğunda bulunan kimseler de kast edilebilir. Zira kur’an’ı kerim de köle ifadesi ”abd,” cariye ifadesinin tekili de ’emet”çoğulu da (ima’) diye geçiyor. İşte burada böyle ifadeler yoktur. Konuyla ilgili (Bakara-221 ve NÜR-32.ayetlerdir.) Ama burada”ma meleket eymanuhum”, ifadesi bulunuyor. Bu ifadeyle; ”Bir sözleşme gereği hasta, sakat, özürlü vb. durumdakilerin hizmetini yapan bakıcı veya hasta bakıcılar” anlaşılır. İşte gerek bunların bakımı ve gerekse tedavilerinin yapılabilmesi için gerek duyulduğunda kendilerine mahrem yerlerinin gösterilmesinde bir sakınca bulunmamaktadır. Mesela: Dr. hastayı muayene ederken veya hasta bakıcı görevini yerine getirirken,hastanın kendilerine görülmesi gereken mahrem yerlerini onlara açmak günah ve sakıncalı değildir.. İşte bu ve Mearic – 30. ayetlerde bu duruma vurgu yapılmaktadır. Ama en doğrusunu yüce Allah bilir. Selam ve dua ile.

Okudunuz mu?  Sinir anında yemin etmek kefaret gerekir mi

müminun 5 6, müminun 5, müminun suresi 5. ve 6. ayet

Bu kategoride yer alan Namazdan sonra görülen çapak başlıklı yazımızı da okumanızı tavsiye ederiz.
Ξ Bir cevap yazın

Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Ders Kitabı TIKLA! Sınıf Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Akrostiş Şiir
Forum Duası Copyright © 2007-2023
Gizlilik Politikası İletişim

Bir Ayet Hakkında Açıklama Gerekiyor(Muminun 5-6) Başlıklı Yazımızın Yanında Websitemiz İslami bilgilerden, Dini Sorular, Cevaplar, Hac, Meal, Cennet, Cehennem, Farz, Sünnet, Hanefi, Şafii, Rüya yorumları, Gusül, Abdest, İmanın şartları, Namaz, Oruç, Kuran Sureleri, Ayetleri, Hadis, Dualar, İslamda Aile Tavsiyeleri, Kadın İle İlgili Konular, İbadet, İman, Mezhep, Hanefi, Şafii, Maliki, Hambeli, İslamın Şartları, Diyanet, Eğitim, Sohbet, Arapça, Hayırlı Geceler, Zekat, Mahrem Sorular, Evlilik, Sahabe Hayatları, Salavat,Dini Hikayeler, Günah, Helal, Haram, Tecvid, Yemin, Sadaka, Siyer, Fıkıh, Ahlak Gibi Konular İçermektedir.