Anasayfa
17 Ekim 2021, 17:22
Gusul
Yönetici

Gusül abdesti (boy abdesti) nasıl alınır?

deepsilent
Hayırlı akşamlar;
normalde boy abdestimi burdaki hocanın anlattığı gibi yapıyorum. Yani niyet ediyorum, ellerimi 3 kere yıkıyorum, önce ağzıma sonra burnuma 3 kere su veriyorum. Ardından tüm vücudumu yıkıyorum. Biraz araştırınca gusül sırasında namaz abdesti alanlarda varmış. Hangisi doğrudur? Benim yaptığım boy abdesti kabul olmuyor mudur?


Cevap: Gusül abdesti nasıl alınır?

NURİMERCAN
Gusülden önce namaz abdesti ayaklar hariç almak sünnettir. Alınmasada gusle engel değil. Guslün sünnetleri aşağıda yazıldığı gibidir.

1- Gusül eden kimse için evvela ellerini ve avret mahallini yıkamak,

2- Eğer bedeni üzerinde necaset varsa gidermek,

3- Namaz abdesti aldığı gibi bir. abdest almak, ancak ayaklarını yıkamaz,

4- Başını ve bedeninin diğer kısımlarını üçer defa dökmek,

5- Gusul ettiği yerden çıkarak ayaklarını yıkamak. Eğer su saç Örgülerinin altına (köklerine) erişirse, kadına örgülerinin çözülmesi lazım gelmez ve vacip de değildir..


Cevap: Gusül abdesti nasıl alınır?

deepsilent
Allah razı olsun fakat paylaştığım videoda uzman kişi anlattığım türdende alınabileceğini söylüyo. Ne yapmalıyım?


Cevap: Gusül abdesti nasıl alınır?

NURİMERCAN
kardeş guslün farzları değişmez sen farzlarını uy önemli olanda bu…Gusulün Farzları Nelerdir ?

Gusul
Tüm bedenimizde hiç kuru yer bırakmadan yıkanmaya gusül denir.(Niyetlenerek)

Gusulün Farzları Nelerdir ?

1 ) Ağıza bolca su alıp iyice boğaza kadar çalkalamak
2 ) Burunmuza su çekip yıkamak
3 ) Bütün vücuda bir damla kuru bir yer bırakmayarak yıkamak.

Gusle başlamadan önce besmele çekmek

1) Gusl etmeye niyetlenmek
2) Vücudumuzun her hangi bir yerinde kir varsa onları öncelikle temizlemek
3) Gusle başlamadan evvel abdest almak
4) Edep yerlerini temizleyip yıkamak
5) Suyu dökerken bedeni iyice oğuşturmak
6) Abdestten aldıktan sonra üç kere başımıza üç kere de sağ omzumuza üç kez de sol omuza suyu dökerek yıkamak her suyu döküşte suyu vücudun her yanına ulaştırmak
7) Ayakların durduğu kısımda yerde su birikmişse en son ayaklarıda yıkamak
Abdest aldıktan sonra yapmamız gereken öncelikle, üç kez başımıza. sonra üç kez sağ omuza üç kezde sol omuzumuza su dökerek yıkanmak suyu her döktüğümüzde vücudumuzun her tarafına ulaşmasını sağlamak.

Gusül Nasıl Alırız ?

Gusül abdesti ( boy abedesti )alacak olan kişi öncelikle besmele okuması gerekir ve niyetlenir
gusül abdesti almaya daha sonra eller bileklere kadar yıkanır daha sonra edep yerlerini temizleyip yıkar.
Sonrada sağ avucu ile üç defa ağzına su alır her seferindedesuyu boğazına kadar çeker ağzınıda iyice çalkalar, şayet oruçlu ise daikkatli alması gerekir çünki boğazına su kaçırmamasına dikat etmelidir daha sonrada yine sağ avucunla burnuna üç kez. suyu çekmeli her seferindede sol eli ile burnunu iyice temizlemeli (sümkürmeli ).
Sonraki işlemde üst tarafta açıkladığımız gibi abdest alınmalıdır. Abdest alma bitince, sağdan başlayıp vücudu üçer defa su dökerek yıkanılır. Vücutta iğne ucu kadar kuru yer bırakmamalıdır her suyu döküştede vücudu iyice ovmalıdır ellerimizin yetitiği yere kadarda vücudumuzun her bölgesini ovalamalıyız.

Yıkanırken Ne Yapıcağız ?

Kulaklarımızın iç kısımları ve kıvrımları. kulağımızdaki küpe deliklerini, göbekteki olan boşluğu, sakal, bıyık saç diplerinin ıslanmasına da özen göstermeliyiz. Gusül alırken dua okunması gerekmez, eğer üzerinde örtü gibi bişey yoksa kıbleye dönülmemesi gerekir. Mecbur kalmadıkcada konuşulmaz.
Böylece farz ve sünnetleri ni uygulamış gusül abdesti almış oluruz.


Kayıtsız Üye
Lütfen cevaplayın Şimdi anladığım kadarıyla şöyle mi üç kere ağız burundan sonra yüz üç kere yıkanarak namaz abdestine devam etmek. Sonra üç defa baş sağ ve sol omuza su dökmek. Peki bu esnada başa her üç sağa her üç sola heri üç döküşte mi ovalayacağız yoksa üç kere başa sağa sola döktükten sonra bir sefer vücudu yıkasak olur mu?


arifselim
Her su dökmede o yerlerin tümüne suyun ulaşmasını sağlamak gerekir. Üçten maksat olan sünnet olandır. Sadece su döküp bırakmak demek değildir. Asıl farz olan suyun her yere bulaşması ve ıslatmasıdır.


Kayıtsız Üye
hocam bir sorum olacak ,hocam şimdi ben duşa girdim temizliğimi yaptım ,gusletmeye niyet ettim sonra namaz abdestine niyet edip namaz abdesti aldım ve sonra tüm vücudumu kuru yer kalmaksızın yıkadım bundan sonra yine gusül niyet edip ağza burna kafa ve omuzlara 3er kere su verdim fakat gusülüm uzun sürdü vesveseliyim ,vücudumda yıkadığım yerler kurumuş mudur gusülün farz ını en son aldığım için kurusa bir sıkıntı olurmu gusle mani olurmu ve aldığım gusül doğrumudur (şafi mezhebindenim) hocam çok uzun oldu bir sorabileceğim siz varsınız hocam cevaplarsanız çok sevinirim

Okudunuz mu?  Gusül abdesti alırken burnuma 3 defa su verdim ama sertçe değil,yani genzime ulaşmadı su

Selam2
Diğer bir yer kuruyacak kadar banyoda kalıyorsan birazda su israfına vesveselen. Önemli olan bir defa yıkamaktır kurumuş yer bir kez yıkanmışsa kurumuş olması guslünü engellemez. tekrar yıkamak zorunda değilsin. Su israfı yapma günahtır.


Kayıtsız Üye
TEŞEKKÜR EDERİM kardesim Allahın selamı üstüne olsun beni şüpheden kurtardın vesvese konusuna gelince yendim artık onu fakat gusülü alış şeklimde bir sıkıntı varmıdır sizce


klav
Şafiide gusül zaten basit iki farzı var niyet edip bir defa vücudunu yıkıyorsun o kadar. Gusllü fazlasıyla yapıyorsun sıkıntı yapacağın bir durum yok. Sadece daha kısa yıkanmayı denemelisin.


Kayıtsız Üye
Hocam gusül e başlarken 1 niyet yeterli midir, niyet duşa girildiği gibimi edilmelidir yoksa necaset giderildikten sonramı farkedermi ,gusül içindeki sünnet namaz abdesti içinde ek niyet gereklimidir? Ve şafi mezhebindenim el avret yerine bulasınca abdest bozuluyormuş gusülde avrat yerlerini yıkarken mecburen orayı yıkamalyız biraz çelişki var burda açıklarmısınız neyapmalıyız lütfen cevaplandırın hocam selam ve dua ile


arifselim
Bir kere ve suyu dökmeye başlarken niyet etmesi yeterlidir. Namaz abdestinin de geçerli olması için elbette namaz abdestini bozacak bir durum olmamalıdır. Suyu en son dökünürken ona göre dikkat edebilirsin.

Guslün Farzları Şafiiler için 3 tür:

1- Yıkanmaya başlarken niyet etmek: Niyet şöyle yapılabilir: Büyük hadesi, kaldırmaya niyet ettim. Veya cünüplükten yıkanmaya diyebilir.

2- Vücut üzerinde herhangi bir necaset varsa önce onu temizlemelidir.

3- Vücudun tamamını yıkamak. Suyu, tenin ve kılların her tarafına ulaştırmak gerekir.


Kayıtsız Üye
Hocam yani gusülden sonra ek bir abdestte almakmı gerekir,malum gusülün olması için heryere su döküp ovuyorum(vesvese olmaması için) haliyle el değiyor fakat yıkıyoum değdikten sonra temiz olsa bile, meşgul ettiğim için affedin tek sorum bu kaldı birazdaha anliyacağım şekil yazın hocam teşekkür ederim

——————

Hocam hanefide el avret yerine değince abdest bozulmuyormuş ama şafiide bozuluyor bu konuda hanefiyi taklit edebilirmiyim?


arifselim
Sırf bu konuda taklit edemezsin. Ancak bazı zaruri durumlarda ve o konuda da tam bir bilgi sahibi olarak başka bir mezhep taklit edilebilir.


Kayıtsız Üye
Arif hocam peki sadece namaz abdesti mi bozuluyor, gusülü alırken bozarmı elin avret yerine değmesi şafii mezhebinde selametle.


emre
Elin avret yerine değmesi sadece normal abdesti bozar. Gusle engel değil.


Kayıtsız Üye
hocam benimde bir sorum olacak. diyelim ki gusülde bir yeri yıkamayı unuttuk yada kuru kaldığını düşünüyorum. daha sonradan yıkadığımızda ben mesela burnuma su çekip yakmayı unuttum diyelim bunu yapmadan öncede niyet etmek gerekir mi Allah ım gusülde kuru kalan yeri yada unuttuğum yeri yıkamaya niyet ediyorum demeli miyiz mutlaka


arifselim
Gusül alırken unutulan bir yer varsa yeni bir gusül almaya gerek olmadan sadece o yeri yıkamak yeterlidir. Bu unutulan yeri yıkarken özel niyet etmeye gerek yoktur. Zaten ne niyetle yaptığını kalbinle yapmış oluyorsun.


Kayıtsız Üye
Gusülde burnumuza her su aldıktan sonra içini temizlemek yerine üçüncü alışımızdan sonra temizlesek sıkıntı olur mu

Gusülde burnumuza her su alisimizda içini temizlemek yerine üçüncüden sonra temizlesek sorun olur mu?


arifselim
Gusülde şart olan sadece burna su verilmesidir. Farz olan burnun içinin temizlenmesi değildir. Bu bir seferde olsa da yeterli olur, hiç olmasa da gusül yinede geçerlidir.


Kayıtsız Üye
Simdi ben kuvete girdikten sonra niyet ettim ve normal abdest aldim sonra bütün vucudumu yikadim bu gusül gecerlimidir


arifselim
Guslün farzları yerine geldi mi gusül geçerli olur. Bu küvete veya duşa girilmiş olsun bir şey farketmez aynıdır. Ağza ve burna su vermek ile bütün vücut yıkandı mı gusül yerine gelmiştir.


Genç Adam
Ben gusül abdesti alırken burnuma su veremedim ve tekrar gusle yeniden basladım sízce gusül kabul olmusmudur
Şimdiden Teşekkur ederim


Arkat
Hatırladığın zaman ağza ve burna su verebilirdin yeterli olurdu. Ama zaten baştan başlamışsın. Soracak bir soru bile kalmamış ki ortada.

Okudunuz mu?  Gusül abdesti alırken akıntı gelmesi

Kayıtsız Üye
Gusül abdesti aldiktan sonra hizli giyinmek sartmi bide bir sorum daha olcak hanefiyim diş dolgusu yaparken cunup olursak ondan sonra alacağimiz gusül abdestleri kabul olmazmi bazilari diyo kabul olmaz ?


arifselim
Gusül aldıktan sonra hızlı değil gayet normal giyinilir. Hızlı giyinme şartı yoktur. Hanefi mezhebinde de cünüp iken yapılan diş dolgusunun bir zararı yoktur. Tedavi olmak zaruri bir durumdur. Ayrıca ağzı yıkamak sadece hanefilerde farzdır diğer mezheplerde sünnettir.


Anonim.
Selamın aleyküm cümleten merhabalar.
Gusülümün doğru olup olmadığını öğrenmek için yazıyorum. Öncelikle niyet edip 3 kere ağzıma 3 kere burnuma su alıyorum . Sonra duşa girip başımı , kulaklarımı ,omuzlarımı ve özel bölgem başta olmak üzere iyice yıkıyorum. İnternette araştırdım fakat bazı yerlerde duşa girmeden avret yerlerini yıkamak gerektiği yazıyor. Benim bu güne kadar yaptığım gusül abdesti yanlışmı acaba cidden yorumlarınıza ve fikirlerinize bakmak için sabırsızlıkla bekliyorum . Uzatmaya gerek yok sanırsam şuan akşam cümleten hayırlı akşamlar.


ait
Guslün geçerlidir farzları yerine getiriyorsun. Okuduğun şey sünnetlerdir. Sünnetleri yapmamak guslü geçersiz kılmaz ama Peygamberimizin sünnetlerini de yapmak gerekir. Gusülden önce avret yeri yıkanır ve namaz abdesti alınır sonra guslü geçilir. Bu sünnetlerdendir.

Guslün sünnetleri: www.forumduasi.com/islamda-temizlik-taharet/263518-guslun-sunnetleri-kisaca.html


kardeşler
hayırlı ramazanlar dilerim bir kaç sorum var önemli benim için
1.önce normal abdest niyet edip normal abdest alıyorum ayaklarda dail yıkıyorum sonra güsüle niyet edip edep yerleri yyıkayıp güsül alıyorum çıkarken tekrar ayaklarıma su döküyorum

2.güsüle niyet edip edep yerleri yıkıyorum ağzı burnu yıkıyorum sonra normal abdeste niyet ediyorum abdest alıyorum ayakları sonra bırakıyorum abdest aldıktan sonra 3baş sağ sol su döküyorum tüm vucudu yıkadıktan sonra çıkarken ayakları abdestteki gibi yıkıyorum ve çıkıyorum

3.sorumda kedim var çok çılgın oruçluyum onu öpüyorum bozulurmu


mumsema
Gusül iki maddede de geçerlidir ama ilkinde ağız ve burnu yazmamışsın
Kediyi öpmek orucu bozmaz, ağzına boğazına kıl geçmesin dikkat et


Kayıtsız Üye
unutmuşum yazmayı ilk güsülü alırsam daha güzel olur inşAllah birde terlik giymek sorun çıkarırmı ilkinde dediğim gibi normal abdestte ayakları yıkıyorum güsülden çıkıncada su döküyorum


Kayıtsız Üye
Selamünaleyküm sayın hocam

Gusülde çok vesvese yaptığım için sadece farzları yerine getirmeye çalışarak gusül abdesti almaya çalışıyorum
Banyoya girme sebebim zaten gusül abdesti niyeti olduğu için bunu kalbimden geçiriyorum.

Banyoya girmeden önce tuvalete gidip idrar yapıp taharetleniyorum.

Banyoya girince önce avret yerlerimi sabunluyorum şampuanlanıp vucudumu lifletip durulaniyorum.

Sonra gusül abdesti için tekrar besmele çekip niyet ediyorum
Ağzıma 3 kere su veriyorum calkalıyorum bogaza kadar ulaştırmaya çalışıyorum gargara yapıyorum.

burnuma 3 kere su veriyorum bazen suyu çok çekip nefessiz bile kalıp ölecek gibi oldum.
Burnu sizlatmaya gerek var mı ?
Duşun altına girip
3 Defa başıma döküyorum.
Başımdan suyu verirken kaş kulak ve kulak kıvrımları kupe delikleri göz pınarları ve göbek deliğine suyu ulastimaya gayret ediyorum.
Sonra 3 defa sağ 3 defa sol omzuma su döküyorum ve elimin yetiştigi yerlerimi ovalıyorum.
Kollarımı koltukaltlarimi göğüs uçlarımı ve göğüs altlarimi sirtimi bacaklarimi
Avret yerime de tekrar su tutuyorum
En son ayak parmak aralarını ve ayaklarımi
Yıkayıp çıkıyorum.
Bütün bu işlemleri 15 20 dk sürüyor şampuanlanıp liflenme dahil
Eskiden 2 saatte banyodan çıkamazdim.
Sitede sadece farzlarını yerine getirmek suretiyle gusül yapılabileceğini öğrenmem büyük kolaylıkla ve de su israfının önüne gecmeme neden oldu .Rabbim razı olsun sizlerden.

Bu sekilde guslüm doğru mudur?

Banyodan çıktıktan sonra guslederken tamam dediğim yerleri tekrar aklıma getirmeye ve eksik bir şey yaptım mi diye guslümü düşünce ile irdeletmeye çalışıyor şeytan.
Ben tekrar etmiyorum.
Vesveseden kurtulmak için
Ya kuddüs ya selam ismi celilerini çekmeye başladım
Ayetel kürsi Felak Nas okuyorum
HasbinAllah ve nimel vekil nimel mevla ve nimen nasir okuyorum.
Başka okuduklarim da var.


arifselim
Aleykum selam kardeşim. Bu şekilde gusül abdestin geçerlidir. Bu sürede çok uygun bir süredir. Sakın şeytana uyarak vesveseye bir daha kapılma, böyle devam etmelisin. Burnuna iyice su ver ama bu seni zorlayacak kadar olmasına gerek yoktur.


Kayıtsız Üye
Allah razı olsun Arif selim hocam
Bilgilerinizden çok istifade ediyorum.
Bir de gusülde ağıza şu verme konusunda
Kimi bogaza kadar suyu ulaştırmaktan gargara yapmaktan bahsediyor kimi sadece ağza bol su alıp çalkalayıp suyu tükürmekten bahsediyor.
Ömer nasuh bilmen hocanın ilmihalinde ağza ve buruna bolca su alınmalı demiş gargara vs bogaza kadar su ulaştırma yazmamis.
Şu da ikilemde bırakıyor insanı bazıları orucken sadece ağza su ver oruc dışında boğaza kadar çalkala diyor.
İnsan gargara yapmak ya da bogaza su değirmeye çalışırken de bunaltı gelmesi bogulmasi işten bile değil.

Okudunuz mu?  Gusül niyetinden sonra avret yeri yıkamak abdeste mani olur mu

Siz nasıl nereye kadar alıyorsunuz hocam gusülde ağza ve buruna suyu ?


Kayıtsız Üye
Peki diyorsun ki 3 defa başa 3 defa sağ omuza 3 defa sol omuza ama benim kullandım banyoda tas yok sade fışkıye var ne yapmalıyım 3 defa başa omuzlara dökmesem gülüm olmazmı?

Bir tane daha sorum var : cenabetken namaz vakti geçtiyse haram olurmu ? Şimdiden teşekkürler.


ACİLSERVİS
Üçer tas demedik bunu sen öyle anlıyorsun. Önce sağ taraftan başlanarak üçer defa yıkanılır sünnet olan üçtür bir defa da yıkasan geçerlidir. Tası artık kim kullanıyorki zaten hepimizin evinde fiskiye var.

Namaz vakti geçirince namazı nasıl kılıyorsun? Cenabet kalmak değil kötü olan NAMAZ kılmamaktır.


Kayıtsız Üye
Mrb adeti biten biri bitiminden bir gün Geçen biri gusül abdestine nasıl niyet etmelidir niyet ettim Allah rızası için gusül abdesti almaya demek doğru mudur
2. Sorum ağza şu verirken bogazim islansin diye suyu dolu dolu içiyorum bu doğru mudur cevaplariniz için çok sağolun


mum
1. Adet niyeti şekli: Niyet ettim Allah için gusül almaya
2. Doğru değildir, ağzınızı su doldurun boşaltın, zorlamayın


OsmanMurat2000
Selamünaleyküm Ve Rahmetullah kardeşlerim,
Bugün gusül abdesti almak için banyoya girdim. Besmele çektim, niyet ettim ve 3 kere ağza, 3 kere burna su verdim. Sonra 3 kere başımı 3 kere sağ omzumu, 3 kere sol omzumu yıkadım. Ardından tüm vücudumu kuru yer kalmayacak şekilde tepeden tırnağa yıkadım. Çıkarken ayaklarımı yıkadım. Ev boştu. Bu yüzden giyinmeden salona çıktım. Ardından öğrendim ki buruna verilen su genzi yakmak zorundaymış. Ayrıca sağ elle verilip, sol elle sümkünülürmüş. Ben sağ elle sümkürmüştüm. Bu yüzden burnuma su vermek için banyoya gittim. Tam içeri giriyordum, maalesef yellenmek zorunda kaldım. Ardından takmadan gidip 3 kere burnuma yanacak şekilde su verdim. Hem de sol elle sümkürdüm. Konuyla ilgili sorularım şunlar :

Soru 1 : Gusül alırken bir yere unuttuğumuzda, unutulan yeri yıkamaya gitmeden önce yellenmek tekrar guslü gerektirir mi ?
Soru 2 : Gusül alırken genzi yakmak farz mı ?
Soru 3 : Gusül alırken sağ elle sümkürürsek kabul olmaz mı ?


ACİLSERVİS
ve aleykümüsselam.
1- Yellenmek guslü bozmaz
2- Burnuna çekebildiğin kadar çekmişsin sıkıntı yok,
3- Kabul olur. guslün sünnetlerini oku.
4 -Daha önce vesvese sorularını istemediğimizi söylemiştim. Selametle.


Kayıtsız Üye
Oncelikle selamun aleyküm hocam bende bir çeşit takıntı hastalıgı var ( vesvese ) budan dolayı duşa girdimmi 3 saat civarı cıkmıyorum ve ailem buna çok kızıyo bu nedenden dolayı ailem benı doverek dustan cıkartmak zorunda kalıyo bana kötü bişi oldugunu sanıyolar bende bu nedenden bazen gusulumu tamamlayamıyorum mesala en son güsül alırken 3 saat civarı bısey surdu ve ailem benı doverek cıkardı ama güsül alırken sadece sol ayagım ve ellerımı yıkamam kaldı yapamadan zorla cıkardılar obur heryerımı tertemız yaptım bundan dolayı güsülüm kabul olmazmı yoksa hastalıgımdan dolayı özürlü olarak geçermi ve bu vesvese hastalıgım asırı derece abarttı Bu arada Şafiyim ona göre cevap verirseniz sevinirim


ACİLSERVİS
Banyoda saatlerce kalmak ve tertemiz yıkanması gerektiğini düşünmek ve yapmak ancak cahilliktir. Dinini okuyup öğrenirsen bir defa su dökmenin yettiğini üç defa sünnet olduğunu göreceksin gerisi şeytandandır.


Meliss99
Merhaba her yerde güsulde abdest almak sünnettir diyorlar peki bu abdest nasıl güdle birleştiriliyor bu şekilde doğrumu (elleri yıkamak, avret yerini yıkamak, bundan sonra namaz abdesti: yani elleri yıkamak ağza burna 3 kez su vermek yüzü 3 kez yıkamak kolları 3 kez yıkamak başı kulağı enseyi mehs etmek ayakları yıkamak sonrada başdan su döküb ovalamak sonra sağ sonra sol tarafı yıkamak) alınış şekli bumu lütfen yardım edermisiniz yani namaz abdesti gibi abdest almak diyorlar bazı yerlerdede namaz abdesti gibi abdest almak yani ağza burna su vermek yüzü kolları yıkamak ve başdan sağdan soldan su dökmek mesh etmek falan yazmıyo hangi alınış şekli doğru lütfen açıklamalı olarak alınış şeklin yazarmısınız elleri yıkamak avret yerleri yıkamak ve namaz abdesti almak şeklinde değilde içindeki namaz abdestinin alınışınıda yazarmısınız bide bazıları namaz abdesti alınmalı diyo baxıları sadece farzı yap diyo onuda açıklarmısınız bir delil falan lütfen şimdiden teşekkürler teşekkürler

Okudunuz mu?  Günlük kuran okuma programı

ACİLSERVİS
Kardeşim diyorlar demek çok acı bir kelimedir. Ve delil istiyorsun deliller ilmihaldedir bu ilmihali okumak sana namaz kılmak gibi farzdır. İlmihalden oku oradan anlamadığını o zaman sorabilirsin. İlmihalin yüzüne bakmadan bu şekil diyorlar ile sormak hiç bir Müslümana yakışmaz.


Kayıtsız Üye
Okudum farzlarınıda biliyorum sünnetleride sünnetleriyle alınan güslde eller avret yerler yıkanır namaz abdesti alınır yazıyor buradaki namaz abdesti nasıl alınıyor onu merak ediyorum bazende internetde baktığımda insanı şüpheye düşürüyorlar o yüzden bir cevap istiyorum teşekkürler


ACİLSERVİS
Herhangi bir namaz vaktinde namaz kılmak için aldığın abdest namaz abdestidir.


Kayıtsız Üye
Esselamu aleyküm ve rahmetullahi ve berekatuhu kardeşim Eğer rüyalandıktan sonra gusül alıyorsan özel bölgeni sabunla temizlemen lazım. Eğer orada kıl tüy var ise onları sabunla temizledikten sonra kesmeyi öneriyorum Çünkü vücuttan ayrılan her şey temiz olarak ayrılmak ister. onları da temiz iken kesmek daha doğru olur sonrasında Niyet edip gerekeni yaparsın inşaAllah ve yaparken de suyu değdirip bırakma elinle de Ovala vücudunu


Kayıtsız Üye
Selamun aleykum.
Ben gusül abdestini şöyle alıyorum doğru mudur diye sormak istedim.
Önce tuvalete sol ayakla girip besmele çekip niyet ediyorum, sonra sabunla şampuanla yıkanıyorum. Ondan sonra da önce gusül abdesti yani niyet, eller, 3 kere derince ağza, 3 kere derince burna alıyorum, ondan sonra da normal abdest alıyorum. Daha sonra 3’er kere sırasıyla baş sağ omuz sol omuza su dökmek gerekir mi? Sorum budur teşekkürler.


ACİLSERVİS
Aleykümüsselam.
Senin öğrenmek istediğin guslün sünnetleridir. Guslün sünnetlerinini ne demek olduğunu ve neler olduğunu öğrenirsen tüm sorunun ortadan kalkacaktır. Bu uyarıyı önemse ve araştır.


Kayıtsız Üye
Selamun Aleykum.
Hayırlı günler değerli Mumsema Forum üyeleri ve takipçileri. Ben gusül abdesti alırken bazı ayrıntılara takılıyorum, diğer konulara da baktım ama tam aradığım cevabı bulamadığım için yeni konu açmak istedim. Ben gusül abdesti almak için tuvalete sol ayak ve euzu besmele ile girip niyet ediyorum daha sonra duş yerine girip normal bir şekilde yani sabun ve şampuanla yıkanıyorum. Her yerimi yıkadıktan sonra gusül abdesti için niyet edip önce eller sonra 3 kere derince ağza ve 3 kere derince burna su alıyorum sol elle de sümkürüyorum. Ondan sonra normal abdest alıyorum. Bundan sonra sırasıyla 3’er kere kafaya, sağ omza, sol omza su dökmek gerekir mi? Çünkü zaten her yerimizi ıslattık yıkandık gusül abdesti ve normal abdesti de aldık, yani bunları yaptıktan sonra tekrar su dökmeye gerek var mı? Ve son olarak gusül abdesti için ayrıntılar nelerdir en incesine kadar öğrenmek isterdim bununla ilgili hadislerin de toplandığı bir yer var mıdır, varsa çok yararlı olur. Teşekkürler.


ACİLSERVİS
Aleykümüsselam
Anladım benim umursadığım senin umurunda değil. O halde istediğin gibi yazayım. Niyet edip temiz su ile tüm vücudunu yıkadıktan sonra üç başa, üç sağa ve üç sola su dökmen gerekmez. Eğer sana önerdiğim sünnetlere baksaydın yıkanırken yani gusül alma sırasında önce baş ile başlayıp sağ ile devam edip sol ile bitirileceğini görmüş olurdun.
Bunları yapsan da yapmasan da guslün bozulmaz. Son soruna cevap ise bilgilerin toplandığı yer ilmihaldir mutlaka okumalısın.


gusül abdesti nasıl alınır, boy abdesti nasıl alınır sırasıyla, namaz abdesti nasıl alınır

Bu kategoride yer alan Gusül için Diş temizlemek zorunlumu? Dişler arası artıklar boy abdestine engelmidir? başlıklı yazımızı da okumanızı tavsiye ederiz.
Ξ Bir cevap yazın

Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Ders Kitabı TIKLA! Sınıf Ders Kitabı Cevapları
Forum Duası Copyright © 2007-2021
Gizlilik Politikası İletişim

Gusül abdesti (boy abdesti) nasıl alınır? Başlıklı Yazımızın Yanında Websitemiz İslami bilgilerden, Dini Sorular, Cevaplar, Hac, Meal, Cennet, Cehennem, Farz, Sünnet, Hanefi, Şafii, Rüya yorumları, Gusül, Abdest, İmanın şartları, Namaz, Oruç, Kuran Sureleri, Ayetleri, Hadis, Dualar, İslamda Aile Tavsiyeleri, Kadın İle İlgili Konular, İbadet, İman, Mezhep, Hanefi, Şafii, Maliki, Hambeli, İslamın Şartları, Diyanet, Eğitim, Sohbet, Arapça, Hayırlı Geceler, Zekat, Mahrem Sorular, Evlilik, Sahabe Hayatları, Salavat,Dini Hikayeler, Günah, Helal, Haram, Tecvid, Yemin, Sadaka, Siyer, Fıkıh, Ahlak Gibi Konular İçermektedir.