Anasayfa
14 Kasım 2022, 1:44
sizden2
Abone

Araplar neden namazda sünnetleri kılmıyorlar?

Araplar neden namazda sünnetleri kılmıyorlar?

senayusa
Biz hep sünnet namazlar terk edilmez mecbur kalinmadikca diye buyutulduk de o zaman Araplar neden namazda sünnet kilmiyorlar. Onlarin yaninda namaz kilarken bana sünneti neden kildigimi sordular, cevap veremedim… Ben onlara neden sünneti kilmadiklarini sordum onlarda tam bir cevap veremediler? Peki bu farkliligin sebebi nedir?


Cevap: Araplar neden namazda sünnetleri kilmiyorlar?

Muhasibi
Araplar sünnet namaz kılmaz veya kılmıyor diye bir şey hiç görmedim ve duymadım.
Ama şu bir gerçektirki belki gördüğün kişiler şafi olabilirler.
Hanefi mezhebini taklit edenler şafi mezhebini taklit edenlere oranla sünnete daha fazla önem veriyorlar.


Cevap: Araplar neden namazda sünnetleri kilmiyorlar?

islamyolu
misal olarak nerenin arapları. bu önemli çünkü mezhep farkları var. ama her mezheptede sünnet kılınması lazım. tabiki kaza borçları varsa o ayrı birşey


Cevap: Araplar neden namazda sünnetleri kilmiyorlar?

Taha
Bütün müslümanlar sünnet kılar.
Bazı müslümanlar kılmıyor diye bir ülkeyi itham etmeyin.
Ama bizim türkler gibi sünneti farz gibi bilen bir millet yok.

Öğle Namazı kaç rekat denince, 10 rekat diye cevap alıyoruz.
Öğle namazı 4 rekattır. sonra sünnetleri söylersiniz.


senayusa
Amacim bir ulkeyi itham etmek ya da fisleyip kendimizi yuceltmek değil sadece bana soruldugunda doğru yanit verip mahcup olmamak.
Ben abd de yasiyorum ve su ana kadar tanidigim tum arap arkadaşlarım sünnet kilmiyorlar. Basta da saudi arabistan, birlesik arap emirlikleri, katar gibi ulkeler var. Ve tanigidim neredeyse tum araplar hanefi. Yani benimle ayni mezhepten. Iste bu yuzden bilgisizligimden yonelttim bu soruyu. Cok küçük bir ornek vereyim bu konuda. Buna birkac gun önce babam da sahit oldu. Yakinimzdaki bir camiye goturdum cuma namazı için. Ve sadece iki rekat kildiklarini soyledi babam. Orada degisik milletlerden yuzlerce musluman vardi ve turkler disinda hicbir milletin sünnetleri kildigini gormediginide ekledi babam. Cunku bu iki rekat sonrasi cami bosalirken babam icerde son sünneti kiliyordu.


»чυϞυѕ«
Rahman ve Rahim Allah’ın Adıyla..

Muhasibi < Araplar sünnet namaz kılmaz veya kılmıyor diye bir şey hiç görmedim ve duymadım
Ama şu bir gerçektirki belki gördüğün kişiler şafi olabilirler
Hanefi mezhebini taklit edenler şafi mezhebini taklit edenlere oranla sünnete daha fazla önem veriyorlar
>

Bu görüşe katılıyorum ama bir ekleme yapayım gördüklerin bazı "maliki" mezhepli kesimlerde olabilir.


islamyolu
< Amacim bir ulkeyi itham etmek ya da fisleyip kendimizi yuceltmek değil sadece bana soruldugunda doğru yanit verip mahcup olmamak.
Ben abd de yasiyorum ve su ana kadar tanidigim tum arap arkadaşlarım sünnet kilmiyorlar. Basta da saudi arabistan, birlesik arap emirlikleri, katar gibi ulkeler var. Ve tanigidim neredeyse tum araplar hanefi. Yani benimle ayni mezhepten. Iste bu yuzden bilgisizligimden yonelttim bu soruyu. Cok küçük bir ornek vereyim bu konuda. Buna birkac gun önce babam da sahit oldu. Yakinimzdaki bir camiye goturdum cuma namazı için. Ve sadece iki rekat kildiklarini soyledi babam. Orada degisik milletlerden yuzlerce musluman vardi ve turkler disinda hicbir milletin sünnetleri kildigini gormediginide ekledi babam. Cunku bu iki rekat sonrasi cami bosalirken babam icerde son sünneti kiliyordu >

İşte osmanlı ecdadımızın bize bıraktıgıdır bunlar. onların yolundan şaşmayalım. Onlar dinimizi son derece güzel yaşadılar. Hep sünnetlere önem verdiler. Onlardan gelen kitaplarla ehli sünnet ayakta. Allah atalarımızdan razı olsun. İslamı çok güzel yaşadılar. bizler de onlardan gelen itikatı , ibadetleri , sünnetleri , ne varsa bırakmamamız lazım.. buraya kadar sağlam geldi. buradan sonrada inşaAllah sağlam gider..

Okudunuz mu?  İncili Allah'mı gönderdi yoksa Hazreti İsa'nın havarilerimi yazdı ?

muhasebeci
1-sudı arabıstanın zaten dınle ılgısı yok vahabı onlar
2-osmanlının çok küçük bır kısmı ıslamı dogrudurust yasadı.zatan cogu padısah sarapcıydı bıde fuhus yuzde doksanında vardı(her padısahın haremı)


senayusa
Muhasebeci kardesim bu yazdiklarini okumamis olmayi isterdim. Yapmayin lutfen, ecdadimizi karalayan bu tur sozler bize yakismiyor. Ustelik osmanli hakkinda gercemten bilgisi olan bir kisi oldugunuzu dusunmuyorum, bilseniz bu sekilde konusmazsiniz.


muhasebeci
pekı benı aydınlat osmanlı hakkında
1-harem denen bugünku genelev neden zına olmuyo
2-ıı selımın lakabı sarhoş selımdı
3-dorduncu murat ıcerdı ama halaka yasaklamıstı
4-kanunı ılk yıllarında ıcerdı
yanı ksacası ıckı ıcmeyen çok az vardır


senayusa
Bu bilgilerinin kaynagini sorabilir miyim?


muhasebeci
1, sorunun kayanagı olmaz o senın aklınla bulacagın bı seydır.bınlerce kadınla yatmanın günahı vrmı yokmu fuhus mu degılmı osenın kendı dusuncelerınle bulabılecegın bısey
2-osmanlı padısahlarının ıctıgını bılmıyosan maalesef bunun nedenı ulkemız ınsanlarında olan kıtap okuma eksıklıgıdır.ben osmanlı padısahlarını evlıya sanan bır çok adam tanıyorum.okumak lazım bıraz koru korunu ecdadımız boyle buyuktu boyle avrupaya korku saldı geyıklerıyle maalesef yol alamayız


Muhasibi
İslam düşmanları, hiç bir vesikaya dayanmadan (Yıldırım içki içerdi) diye yalan söylüyorlar, iftira ediyorlar. Maalesef müslümanım diyen bazı ahmak kimseler de, bu dinsizlerin tesiri altında kalıp, onları vesika göstererek yüce padişaha aynı iftirayı yapıyorlar.
Dinsizin biri, bir kitap yazıyor. Kitapta (Falanca padişah içki içerdi, masondu) diyor. Başka bir dinsiz de bu kitabı vesika gösteriyor, sayfa numarası veriyor. (İşte masonluk vesikası) diyor. Müslümanım diyen bazı ahmaklar da bunları vesika olarak gösterip Osmanlı sultanlarına iftira ediyorlar. Osmanlı sultanlarına olan düşmanlığın altında din düşmanlığı yatmaktadır.
Avrupa’nın Yıldırım Han’a düşmanlığı neden ileri geliyor? Bu kahraman padişah, Alman, Macar ve Fransız ordularını Niğbolu’da perişan etti. İstanbul’u fethetmeye çalıştı. Bizans imparatoru on bin altın cizye vermek mecburiyetinde kaldı. Nefes darlığından vefat etti. Bursa’ya defnedildi. Yıldırım Han’ın ölüm haberini işiten Timur Han, (Yazık oldu, büyük bir mücahidi kaybettik) dedi. Çok cesur ve adil bir sultan idi. Bursa’da yaptırdığı Cami-i kebir, bu kahraman mücahidin İslamiyet’e olan bağlılığının bir vesikasıdır. Kızını Emir Sultan gibi evliya bir zatla evlendirdi. Emir Sultan hazretleri de, mücahid bir padişaha damat olmakla şereflendi. Evliya bir zat, kötü bir kimsenin kızı ile evlenmek istemez


muhasebeci
işte maaalesef muahdıbi arkdasımızın yazdıgı seylere ınana ınana halk arasında boyle efsaneler cıktı.
tamam gecmısımızdekı ıyı seylerı anlatalım ama kotuluklerden derste alalımkı
nıye battıgımızı anlayalım.o kadar pempe bır tablo varkı sankı batan brı ımparatorluktan bahsetmıyoruz dunyada hala suren bır ımparatorluktan bahsedıyorz
her yazılan kıtabı ısımıze gore yorumlamak cehalet ornegıdır.


senayusa
Nasil yani sorunun kaynagi olamaz. Kardesim ben bir egitimciyim. Bu soylediklerini kafandan uydurmadigini nerden bilecegim, nerde okudun, Hangi alim soyledi. Sen diyorsun ki bunun ne oldugunu kafandan bulursun. Iyide bende sana soruyorum bu soylediklerinin dogruluguna da ben kafamdan mi inanacagim, sorgulamayacak miyim, soylediklerine koru koru inanacak miyim?

Okudunuz mu?  Çok tehlikeli bir haller yaşıyorum

islamyolu
< işte maaalesef muhasebeci arkdasımızın yazdıgı seylere ınana ınana halk arasında boyle efsaneler cıktı.
tamam gecmısımızdekı ıyı seylerı anlatalım ama kotuluklerden derste alalımkı
nıye battıgımızı anlayalım.o kadar pempe bır tablo varkı sankı batan brı ımparatorluktan bahsetmıyoruz dunyada hala suren bır ımparatorluktan bahsedıyorz
her yazılan kıtabı ısımıze gore yorumlamak cehalet ornegıdır. >

kanıt getir bana. sen Osmanlı devletindeki O degerli padişahlarımıza İftira atmış olacaksın. Osmanlı devleti sayesinde Ehli sünnet dahada ayakta be. Osmanlı devletinde kim Şarap içki içmiş. sizleri kimler böyle kandırıyor anlamış değilim. birileri çıkmış Fatih sultan mehmet şarap içerdi diyor Televizyonda. Ya Allahtan damı korkmuyorsunuz. Peygamberimizin (SAV) hadislerde övdügü padişaha bile iftira atan zihniyet çıkmış şimdi. Osmanlı devleti dinimizi buraya kadar getirdi. batan imparatorluk diyorsun. dünyada hangi ülke 700 yıl ayakta kalmış sen onu bana söyle. Halifelik bile Peygamberden sonra hemen hemen 30 yıl sürmüştür.


@mir
camide nafile kılınmaz
tanıştığınız Araplar nafileleri evlerinde kılıyor olabilecekleri gibi
camide hiç nafile kılınmadığı için
nafile namazların varlığından dahi haberdar olmayabilirler

NOT: halkın çok özen gösterdiğimiz bazı nafilelerin de
aslında sünnet olmadığı yolunda iddialar var
özellikle Cuma namazının ilk sünneti son sünneti zuhru ahiri
tamamı ile sonradan uydurulmuştur diyenler bile var
yani nafileyi kılmayanlar değil
siz hata yapıyor olabilirsiniz

2.NOT: Namazlara eklenmiş bu nafilelere gösterdiğimiz özeni
ne yazık ki farzlara göstermiyoruz
nafileleri o kadar şişirmişiz ki
biran önce bitsin diye farzları bile
Resulullah’ın deyimi ile "tavuğun yem gagalaması gibi" kılıyoruz


senayusa
Bu yazilanlar sadece bizim ecdadimizi karalayan ve hicbir dayanagi olmayan bir mantiksizlik. Bu makaleyi okumanizi tavsiye ederim… Kalinlastirdigim yerler aslinda size cevap olarak soylemeyi düşündüğüm yerler ama bunu benim yerime degerli bir hocamizin yapmasini daha uygun buldum. Biraz uzun, okumayi severseniz okuyunuz… Ya da koru korune kendi saplatili dusunceleriniz arasinda yasayiniz… ! Ben uzerimdeki vebali size bu yaziyi gondererek atiyorum. Hocam eğer konu tartismaya giderse lütfen kapatiniz. Derdim tartisma cikarmak degil, yeni bir seyler ogrenmekti ama konu amacindan sapti…

Osmanlı Padişahları içki içer miydi?

Kendimizi bildik bileli işittiğimiz bir terâne bu. Son günlerde yine gündeme getirildi. Her şey yaşlı ve afili bir gazete köşe yazarının Osmanlı hanedanının en yaşlı âzâsından naklettiği bir sözle başladı.

Buna göre Sultan Hamid rom içermiş. Gazete yazarı, "Dedesini defalarca görmüş olan torunundan daha mı iyi bileceğiz?" diye de soruyor. Gel gör ki bunu söylediği iddia edilen Şehzâde Ertuğrul Efendi 1912 doğumludur. Sultan Hamid 1918 yılında vefat etti. Ertuğrul Efendi"yle biz de görüştük. Kendisinden bizzat işittiğimize göre, dedesi Sultan Abdülhamid"i ömründe bir defa, mahbus bulunduğu Beylerbeyi Sarayı"nda görmüş. O zamanlar beş yaşında imiş. Babası Şehzâde Burhaneddin Efendi ile beraber ziyaret etmişler. Dedeleri kendilerini kucağına alıp sevmiş. Ömründe bir defa o da beş yaşında iken gördüğü dedesinin rom içtiğini Ertuğrul Efendi bilir mi? Bunu nezaketen kendisine sormak istemedim. Belki başkasından işitmiştir. Ama Sultan Abdülhamid"i çok daha yakından tanıyan ve onu defalarca görmüş olan yakın çevresinden böyle bir şey işitilmiş değil.

Okudunuz mu?  Annem ile yaklaşık 1 hafta ya yakın küsüm sırf dediğini yapmıyorum diye

İş burada bitecek iken, popüler bir gazetenin nevzuhur tarihçisi, Osmanlı padişahlarından hangisinin içki içtiğine dair bir yazı yazdı. Buradaki bilgiler onsekizinci asırda yaşamış bir şair-tarihçiden naklediliyordu. Osmanzâde Tâib, karışık hayatı sebebiyle müderrislikten atılmış; kulağı delik ve muhiti geniş bir müellifti. Sağdan soldan işittiklerini kitaplarına dercetmesiyle tanınır. Hele bu meselede Osmanzâde Tâib"in başlıca kaynağı olan Gelibolulu Âli"nin abartılı ifadeleri, ilmî çevrelerde çok ihtiyatla karşılanmıştır. Meselâ Şemsi Paşa"ya olan antipatisi, onu Sultan Murad"a rüşvet vermiş göstermeye kadar varmıştı. Osmanzâde"nin ikinci kaynağı ise dokuzuncu asırda yaşamış ve Mutezile mezhebine mensubiyetiyle tanınan Şiî Arap şairi Câhız. Bu da başka bir âlem. O zaman mahkemeye gitse, şâhidliği kabul edilmeyecek birisinin sözünü, şimdi biz mi kabul edelim?

Gelelim Osmanlı padişahlarının içki içip içmediği meselesine…
Bunu bilmek neredeyse imkânsız. Çünki Osmanlı padişahları, aileleri dâhil, hiç kimseyle beraber yemek yemezlerdi. Hatta buna dair Fatih kanunnamesinde hüküm bile vardır. Sultan Abdülhamid"in son senesine kadar da bu gelenek devam etti. Öyleyse padişahları içki içerken kimsenin görmesi mümkün değildir. Maamafih içmiş olabilirler. Peygamberler dışında hiç kimse masum sayılmaz. Herkes hatâ yapabilir, günah işleyebilir. Ama görmeden ve iyice bilmeden bir kimse hakkında hüküm de verilemez. Hele tarihçilerin sözüyle aslâ. Tarihçilerden bazıları belli kimselere yaranmak için tarihî hâdiseleri bile tahrif etmekten çekinmemişlerdir. Böylesine mahrem bir mevzuda, üstelik asırlar geçtikten sonra ne söyleyebilirler? Hele modern yazarların padişahların ağızlarına sayaç takmış edâsıyla konuşmalarına ne demeli! Maamafih ciddî Osmanlı tarihçileri, zaten böyle bir şey söylemiyorlar.

O halde bazı padişahların içki içtiğine dair rivayetler nereden çıkıyor? Bunlara itibar etmek mümkün mü? Asırlar öncesine ait hadiseleri bugün olmuş ve bizzat görmüşcesine hikaye etmek olacak iş mi? Halbuki İslâmiyet, kim olduğu bilinmeyen, hatta fâsık birisi bir haber getirirse, buna hemen inanmamayı emrediyor. Bir müslümanın gizli işlediği günahı bile gelip başkasına anlatan kimse fâsıktır. Sözüne inanılmaz, güvenilmez.

Benzeri iddialar önceki müslüman hükümdarlar için de ortaya atılmıştır. Meselâ bazı Emevî ve Abbasî halifeleri için söylenmedik söz bırakılmamıştır. Halbuki bunların hepsi iman ve ahlâk sahibi âdil insanlardı. Evet, içlerinde tek tük nefislerine mağlup olup sefih bir hayat yaşayanlar çıkmıştır. Fakat, bunların da İslâmiyete zararları olmamış, nihayet nefislerine zulmetmişlerdir. Buna da etraflarındaki devlet ricâli sebebiyet vermişti. Sonra gelen bazı tarihçiler, zamanlarındaki idarecilere yaranmak için bunların hatâlarını şişirmiş: hatta bu uğurda hadîs bile uydurmuşlardır. Bazı Osmanlı tarihleri de, zaman yakınlığı ve sınır komşuluğu bakımından bu tarihlerden tercüme edilmiş ve onların tesiri altında kalmış olduğundan, aynı yanlışlıkları tekrarlamıştır. Nevzuhur tarihçimizin kaynağı, Ömer bin Hattab"ın içki içtiği için cezâ alanlardan birisi olduğunu yazıyor. Şarap haram edilmeden önce Hazret-i Ömer içki içmiş olabilir. Ama haram kılındıktan sonra içki içtiği, hele cezâ aldığı hiçbir yerde geçmez. İslâmiyetin peygamberlerden sonra en üstün tuttuğu ikinci zât için böyle bir iddiaya lâ havleden başka ne denir! Ancak Mutezile itikatı ve Şiî görüşlü Câhız"dan böyle bir şey beklenir.

Okudunuz mu?  Tevbe ettikten sonra başıma belalar gelmeye başladı bu belalar Allahtan bir ceza mi acaba?

senayusa
Bugün çok sıradan insanlar, içkiyi haram bilip içmezken, hayatlarını İslâmiyeti yaymak uğrunda sarfetmiş, ülkeyi hayır eserleriyle donatmış, dindarlıklarıyla menkibe kitaplarına geçmiş ve aynı zamanda müslümanların halîfesi olan Osmanlı padişahlarının içki içecek kadar zayıf iradeli olduğuna inanalım mı? Zaten bunu yazanlar da bazı padişahların sonradan tövbe edip içkiyi bıraktığını söylüyor. Hatâsını anlayıp dönmek de bir fazilettir.

İçki içen ilk padişah yaftası yapıştırılan Yıldırım Sultan Bayezid, Bursa"da Ulu Cami"yi ve kendi adıyla anılan câmiyi binâ etmiştir. Bizans İmparatoruna, İstanbul"da bir müslüman mahallesi kurulup, câmi yapılarak kâdı tayinini kabul ettirmişti. Meşhur mutasavvıf Emir Sultan ile sohbet etmiş, hatta O"na kızını vermişti. Sırp kralının kızıyla evlendi diye Yıldırım Sultan Bayezid"e kızıp, kendisini bu kızın içkiye alıştırdığını söyleyenlere ne diyelim? Padişahı içki içerken kim görmüş, belli değildir. Yaptığı siyasî bir evlilikti. Belki bir araya bile gelmediler. Padişah, onun sözüyle içki içecek birisi miydi? Doğrusu çok söz götürür. Diyebilirsiniz ki câmi de yaptırır, içki de içer. Evet bu mümkün. Ama bugün bana gösterebilir misiniz çevrenizde hem câmi yaptıran, hem de içki içen kaç kişi var?

Üstelik bu âdeti anne tarafından Mevlâna Celâleddin Rûmî"nin torunu olup soyu Hazret-i Peygamber, Hazret-i Ebûbekr ve Hazret-i Ömer"e dek ulaşan Çelebi Sultan Mehmed, Sultan II. Murad, hatta İstanbul"u fethetmekle Hazret-i Peygamber"in övgüsüne mazhar olan Fatih Sultan Mehmed ve velî lakabıyla tanınan Sultan II. Bayezid de devam ettirmiştir. Sekiz senelik saltanatını Ehl-i sünneti korumak için Safevîlerle savaşmak ve müslümanların mukaddes beldesi Hicaz"ın fethiyle geçiren Yavuz Sultan Selim ara sıra içer, ama hemen sarhoş olurmuş. Osmanlı ülkesini hayır eserleriyle donatan ve adaletiyle tanınan Kanuni Sultan Süleyman önceleri içermiş, sonra bırakmış. Eh, bu sözlere de pes demekten öte geçilemez.

İslâm hukukunda gayrımüslimlerin içki içmesi yasak olmadığı gibi, bunların içki alıp satması ve meyhane açması da serbest idi. Kanunî Sultan Süleyman zamanında Müslümanların ekseriyette bulundukları mahallelerde gayrımüslimlerin meyhane açması yasaklanmış; Sultan II. Selim zamanında buna tekrar izin verilmişti. Nitekim gayrımüslimlerin meyhanelerinden ve içki satışlarından vergi alındığı da gizli bir bilgi değildir. İşin aslından habersiz bazıları, bunu padişahlardan ilkinin dindarlığına, diğerinin de şaraba düşkünlüğüne bağlamışlar; hatta kendisine Sarhoş Selim demişlerdir. Yangında yanıp tekrar yaptırdığı saray hamamını gezerken tansiyonu düşüp kaymış ve beyin kanamasından vefat etmişti. Buna rağmen, "Sarhoş halde hamamda kız kovalarken öldüğü" bile söylenip yazılmıştır. Halvetî tarikatına bağlılığı ile bilinen Sultan II. Selim"in dindarlığı Selimiye Camiini yaptırmasından bellidir. Ayasofya camiini de esaslı tamir ettirmişti. Zaten nevzuhur tarihçimiz de padişahın içki içtiği halde beş vakit namazını kıldığını; sonradan şeyhinin telkiniyle içkiye tövbe ettiğini; hatta ölürken kendisine verilen ilacı; içinde içki vardır diye reddettiğini de yazıyor.

Amansız içki ve tütün yasağıyla meşhur Sultan IV. Murad da içki içmediği halde, mübtelâ olduğu gut hastalığının ağrılarını hafifletebilmek için hekimbaşı tarafından verilen afyon hülâsalarını (morfin) alırdı. Bu da kendisinde halsizlik ve uyuşukluk yapardı. Sendeleyerek yürüdüğünü birkaç defa görenler padişahın içki içtiğine hükmetmekten çekinmemiştir. Babası gibi Üskürdarlı Aziz Mahmud Hüdâî"ye bağlıydı. Selden yıkılmış olan Kâbe-i Muazzama"nın bugünki binâsını yaptırmış; Karaköy Arab Câmiini harab bir binâ iken şimdiki hâle getirmiştir.

Okudunuz mu?  Mezi Temizleme , Mürted ve Gusül Hakkında ?

Nevzuhur tarihçiler, yaptıkları istatistiklerle, Sultan II. Mahmud"un içkiye en düşkün padişah olduğuna karar vermişler. Halbuki Osmanlı Devleti"ni mutlak felâketten kurtararak âdetâ yeniden kuran bu padişahın da dindarlığına çok deliller vardır. İstanbul"daki bütün Sahâbe-i kiram kabirlerini bulup yaptıran, öte yandan Tophâne"de zarif Nusretiye Câmiini, Eminönü"nde Hidâyet Câmiini, Üsküdarda Adliye Câmiini, Arnavudköy"de Tevfikiye Câmiini inşâ ettiren O"dur. Vehhâbîleri işgal ettikleri Hicaz"dan çıkararak Hazret-i Peygamber"in kabri üzerine yeşil kubbeyi yaptıran O"dur. Hele Medine"deki Hücre-i Seadete hediye gönderdiği altın şamdan münasebetiyle yazdığı ve "Şemdan eyledim ihdâya cür"et yâ resûlAllah.." diye başlayan na"tta Hazret-i Peygamber"e olan sevgisini çok içli ve edebî biçimde terennüm etmiştir. Ağır verem hastası iken, Çamlıca"da kızkardeşinin köşkünde fenalaşmış, "Beni bir câmiye kaldırın da, bari orada vefat edeyim" demiştir. Yeniçeri Ocağı"nı ve bununla organik bağı sebebiyle Bektaşî tekkelerini kapattığı için malum dedeler tarafından "Gavur Padişah" diye anılmış; yeni düzende yemleri kesilenler de bu hakaret sözüne dört elle yapışmıştı. İçki içtiğini de muhtemelen yine bunlar uydurmuştur.

Sultan Mahmud"un içki içtiği söylenen oğlu Sultan Mecid ise Medine"de Mescid-i Nebevî"nin bugünki hâlini yaptırmış; Kâbe-i Muazzamaya kâşî tuğla döşetmiş; Hırka-ı Şerif, Dolmabahçe, Ortaköy, Teşvikiyye gibi zarif câmiler binâ ettirmişti. Hasta yatağında iken Medine halkından gelen mektubu hürmeten ayağa kalkıp dinlediği meşhurdur. Üstelik Nakşî meşâyihinden Yanyalı İsmet Efendi"ye bağlıydı. Türbesinin Sultan Selim câmii avlusunda, ama Sultan Selim"inkinden daha alçak yapılmasını istemiş; Yanyalı İsmet Efendi tekkesi müridlerinin her Cuma gecesi türbesinde hatm-i hâcegân yapmasını vasıyet etmişti. Bu nâzik ve içli padişah, yine de iftiralardan kendisini kurtaramamıştır. Hele zamane bir tarihçisinin gözüyle görmüş gibi padişahın sarhoş olup hammallar tarafından küfeye konup saraya getirildiği sözüne ne denir! Sultan Mecid, içki içseydi, bunu müptezel şekilde yapmayacak kadar nâzik bir insan idi.
Yakışıklılığı, nazik ve demokrat tavırları ile modern Avrupa monarşilerindeki hükümdarları andıran Sultan V. Murad ise, amcası Sultan Abdülaziz"in feci ölümü üzerine ağır bir depresyon geçirmiş; şuuruna halel geldiği için tahttan indirilmişti. Bu halde bulunan bir insanın fiillerinden mesul tutulamayacağı âşikârdır. Kaldı ki kendisinin içki içtiği rivayeti, sağlam kaynaklarda geçmez. Nevzuhur tarihçinin de yazdığı gibi merhum Sultan Reşad içki içmezdi. Fakat keşke içki içseydi de, iktidarı İttihatçılara bırakmasaydı. Koca imparatorluk sayelerinde yıkıldı.

Hele, Üsküdar Yeni Câmiini ve şehrin iki yanında çok zarif iki çeşme inşâ ettiren, hattatlığıyla meşhur Sultan III. Ahmed ile Nuruosmaniye câmii inşaatını başlatan, Rumelihisarı, Kandilli, Yeraltı, Beşiktaş Arab İskelesi, Üsküdar Mahmudiye, Defterdarkapı sı, Tulumbacılar Odası, Yalıköşkü câmi ve mescidlerini yaptıran Sultan I. Mahmud"un içki içtiğine dair hiç delil yoktur. Gelin görün ki yazar, Sultan Ahmed"in hangi balkonda hangi yastığa dayanarak kiminle rakı içtiğini, gözüyle görmüşcesine anlatıyor.

Günlük hayatı neredeyse saniyesi saniyesine malum bulunan Sultan Hamid"in içki, hatta rom içtiği bilinmiyor. Ama dinî hassasiyetinde hemen herkes müttefik. Zevcesi Behice Kadınefendi, padişahın helâdan çıkıp banyoya gidene kadar abdestsiz yere basmamak için teyemmüm edecek derecede dindar olduğunu söylemiştir. İttihatçılar, II. Meşrutiyet"i müteakip, Sultan Hamid"i halkın gözünden düşürmek için neler söylemediler. . Abdullah Cevdet, "Sultan Hamid hakkında yüz yalan uydurdum. Bazısına kendim de inandım" demekten kendisini alamamıştır.

Okudunuz mu?  Cennet'i çok istiyorum ve hemen ölmek istiyorum

Nevzuhur tarihçinin kaynağına göre, "Fatih Sultan Mehmed Han ve Sultan Bayezid-i Veli, komutanları ve vezirleriyle arada sırada ıyş ü nûş ederlerdi. Hatta Bayezid-i Veli, Sadrazam Gedik Ahmed Paşa"yı ışret sırasında katletmişti". Yazar ıyş ü nûş kelimesini içki âlemi; ışret kelimesini de içki diye tercüme etmiş. Sultan IV. Murad"ın şeyhülislâmı Zekeriyazâde Yahya Efendi"nin "Mescidde riyâmişler etsin ko riyayı/Meyhaneye gel kim ne riya var ne mürai" beytini yazarak "Eee, şimdi bu şiiri nasıl değerlendireceğ iz?" diyor. Divan edebiyatından ve tasavvuftan biraz anlayan, bunu değerlendirmekte zorluk çekmez. Şair ve tarihçilerin kullandığı ıyş ve ışret, sâki ve bâde gibi kelimeleri şahid gösterip de bu hükmü vermek tamamen hatâlıdır. Divan şiirinde meyhane tekkeyi; sâki sevgiliyi ve şeyhi; bâde ve şarap ise ilahî aşkı sembolize eder.

Iyş, yaşamak; ışret, eğlence ve cümbüş demektir. İkisi de arapçadır. Eğlenmek illâ içki içmekle mi olur? Eşi dostuyla dinin izin verdiği şekilde eğlenmek yasak değil ki. Buna da ıyş ü ışret deniyor. Nûş, farsça içmek demek. Su için de kullanılır, şerbet için de. Dôlu eski türkçede içine su karıştırılan su dışındaki içecekleri anlatır. Ayrana da dôlu denirdi. Hatta Bursa"da askere ayran yapıp verdiği için Dôlu baba diye bilinen bir evliyânın kabri vardır. Sâki yalnızca içki dolduran değil, su veren kimse için de kullanılır. Zaten sâki, arapça sulayan demektir. Arapçada da "şarap" şürb edilen, yani içilen şey demektir. Şerbet, çorba, meşrubat, şurup gibi kelimeler hep aynı köktendir. Kur"an-ı kerimde içilmesi yasak olan hamr"dır. Fermantasyona uğramış içki demektir. Biz bugün buna şarap diyoruz. Ama eski metinlerde "şarap" içilecek her şey için kullanılır. Lisanını ve kelimelerini bilmeden bir devir hakkında rastgele hüküm vermek ne kadar hatâlı!

Üstelik İslamiyette üzüm ve hurmadan yapılan şarap ve bundan elde edilen alkol kesinlikle haram olan bir içkidir. Bunun dışında bazı alkollü içkiler vardır ki kimi âlimler bunların ilaç ve ihtiyaç için sarhoş etmeyecek mikdarını içmeye cevaz vermiştir. Rom da bu kabildendir. O halde neyin ne için içildiğini bilmeden ahkâm kesmemek lâzım.


senayusa
Peki bu iddiaların maksadı ne olabilir? Muhtemelen muhafazakâr çevrelere mesaj verilmek isteniyor. Nasıl bir mesaj? İki ihtimal var: Birincisi, "Sizin çok övdüğünüz Osmanlı padişahlarının hâline bakın! İçki içerlermiş. Demek ki iyi insanlar değilmiş. Dolayısıyla temsil ettikleri değerler de böyleymiş. Gerçeği öğrenin!". İkinci ihtimal, "Bakın, dindarlıkları herkesçe malum olan Osmanlı padişahları bile içki içmiş. O halde siz de inad etmeyin, yolunda olduğunuzu söylediğiniz padişahlar gibi yapın!" Görülüyor ki bunlar abesle iştigalden başka bir şey değil. Her şey biraz da Osmanlı padişahlarını her istediğini yapabilen Avrupa krallarına benzetmekten kaynaklanıyor. El-insaf!

Son devir ulemâsının büyüklerinden Seyyid Abdülhakim Efendi hazretleri dermiş ki: "Osmanlı padişahları, kendilerinden önceki hükümdarlar gibi değildir. Hepsi dindar insanlar idi. Dini muhafaza ettiler. Dinin direği idiler. İçlerinde bir tane kötü yoktur. Ama aralarında derece farkı vardır." Sevdiği ve büyük bildiği atalarına hakaret edilmesi, insanları incitmez mi? O halde müslümana düşen hüsnü zan etmektir. Kendilerini savunacak durumda olmayan tarihî şahsiyetler hakkında ileri geri konuşmak insana yakışmaz. Hele dedikodu ve iftirâdan kaçınmak, sadece dinî değil, herkesin uyması gereken ahlâkî bir vecibe olduğu unutulmamalıdır.

Kaynak : Prof. Dr. Ekrem Ekinci (marmara üniversitesi türk hukuk tarihi profesörü. )

Okudunuz mu?  Hz.Adem in oğulları ?

ravza 2
< Fakat keşke içki içseydi de, iktidarı İttihatçılara bırakmasaydı. Koca imparatorluk sayelerinde yıkıldı. >
Her satırını okudum bu satırını çok abesle iştigal ne bu şimdi _-_


senayusa
Evet bu cumle benimde dikkatimi cekmisti. Burdan bir kez daha su sonucu cikaralim ki bir insanin (alimler, padisahlar dahil) yanlis dusundukleri yerler ya da davranislar olabilir ama yine de husnuzan ile yaklasip genel olarak degerlendirmek gerekir.


ravza 2
Hatasız kul olurmu tabiiki her kulun bir hatası olur bu mubareklerde hocanın dediği gibi hiç mi iyi şeyler yapmamışta içkisini araştırıyorlar ww ki içtiklerine ait bir kanıtta yok ellerinde


sorularla islam
Emin olun ben gördüm ve yaşadım
araplar sünnet konusunda bizden daha bağlıdırlar
sünnete bizden daha çok önem veriyorlar


musab
sünnet namazı efendimiz zaten genelde evinde kılmıştır.bizimde yapmamız gereken odur.araplar evinde kılıyor olabilir.bunu bilemeyiz ki.tabi sürekli evde kılma durumu günümüz yaşamına uymuyor.ama arada bir farzdan sonra çıkıp sünneti evde kılmak çok zor olmasa gerek?


umutlucan
bilip bilmeden suizanda bulunmamak lazım . araplar sünnete önem verir genelleme yapmayalımmmm


jojoo75
ben 20 yildir suudi arabistanda yasiyorum.suud araplarinin %80 ni hambeli mezhebine,%15 i henifi mezhebine,% 5 ide safii mezhebine tabiler.sunneti asla kilmazlar we biz turkler gibi namaz kilmazlar.bu arada kurani kerimin hiç bir suresinde hiç bir ayetinde gunde 5 vakit namaz mecburidir farzdir, su kadar.sunnet kiliNIR ve su figurlerle kılınır, yada kilinicak diye bir ayeti kelime yoktur.


Kayıtsız Üye
iki defa arabistana gittim ve arapların sünnete bağlılıkları kadar hiç kimse görmedim
araplar hakkında kötü yazmayın günah olur.


Kayıtsız Üye
Arapların namazlarında sünnet namazlarını kılmadıklarını nereden biliyorsun ki böyle diyorsun


umutlucan
Şimdi şunu belirtmekte fayda var
imam ı şafiye göre kaza borcu olanın önce borçlarını ödemesi gerekir.
Aynı düşünceyi abdulkadir geylani hazretleride savunmuştur.
Camide kılmıyo olabilirler belkide evde kılıyorlardır Bu kimseyi ilgilendirmez.Ayrıca kimin sünnete baglı olduguda belli oluyor yaşayış tarzından Herkes önce kendine baksın!


Kayıtsız Üye
dinle ilgisi yok diye bunu söylemek büyük zalimliktir (Hud 31 okursanız anlayabilirsiniz)
hem tefekkür edin Ankebut 67 – Çevrelerinde insanlar kapılıp götürülürken (öldürülürken, ya da esir edilirken), bizim (Mekke’yi) güven içinde kudsî bir yer yaptığımızı görmediler mi? Hâlâ batıla inanıp Allah’ın nimetine nankörlük mü ediyorlar? . Günümüzü değerlendirdiğimizde zannediyorum yönetim olarak İslam a en yakın yönetilen bir yönetimin hizmeti altında.

Osmanlı ya dair tarih bilginizi yok sayıyorum. Allah CC dan korkun. Allah CC herkese nasip etmez Mescidi haram ın fethini Kur an ı Kerim de Muttakilerin Mescidi Haram ın hizmetine ehil olduğu bildiriliyor.Tarihe baktığınızda Allah CC İslamiyet i kimlerin eliyle fetih ruhuyla yaydığı aşikar Alparslan ın fetihteki konumunada bir göz atın derim.Osmanlı nın da akıbeti eserlerinden bile belliyken bu tutum olmaz yapmayın

Okudunuz mu?  Kalp mühürlenmesi nedir?

Kayıtsız Üye
Çunku Arapça, araplarin ana dili olmadigi için. Yanlis anlamislar. İslamiyetin çikis yeri anadolu ve anadilimiz Arapça oldugundan. Biz daha iyi biliyoruz. Tadili erkana uyarak dort rekat namaz kilmaktansa. Ayni surede on rekat ruhsuz yat kalk namaz kilmak daha iyi değil mi.. Ozellikle namazı hizli kildirdin mi senden buyuk imam yok.


Kayıtsız Üye
Ya bir turlu anlamiyorum .. musluman ulker arasinda en az namaz kilan biziz,encok acik gezen biziz,encok zina yapan biziz,70 yasina kadar kahvede pisti atan biziz vs.. bu ornekleri cogaltabiliriz , ama nedense herkezin diline dolasmis Müslümanlar arasinda en iyi biz yasiyoruz dinimizi , diye diye bu hale geldik..baska ulkede gorseler gulerler bizm ulkemizde sifir sakal gravatla namaz kildiran imamlar var..yazik yazik yazik … ama muslumanligin cikis yeri olan ve muslumanca yasayan diğer ulkelerin insanlarini elestrmektende geri kalmiyoruz…araplar nasıl yasiyorsa gercek odur kardesim kimse kndini kandirip bidat ehline aldanmasin..yatsi namazının 4 rekaat sünneti yoktur..cuma namazının farzdan önce 4 rekaat sünnet diye kilan tek ulkeyiz..yatsi namazının vitir vacibi die kilan tek ulkeyiz vs…………….


Kayıtsız Üye
A.S
Almanyada yaşıyorum..Komşum faslı..faslılar sünnet kılmıyor..bende sorduğumda net bir cevap anlamamıştım..daha sonra tanıştığım araplardada rastladım sünnet kilmiyorlar..daha doğrusu sünnet kılan varsada hiç denk gelmedim..


Kayıtsız Üye
islamda zorlama yok denir ama biz türkler maaşAllah işi zorlaştırmada üzerimize yok. canım cuma namazı 2 den 10 a çıkmış sonrada efendim peygamberimiz şöyle yapardı böyle yapardı gibi çarelere başvururuz. hiç kıvırmayalım işin özü belli mecburu 2 rekattır gerisi kişiye kalmıştır mecbur değildir ama bizde mecbur gibi dayatılır. bu dayatmayıda çeşitli bahanelerle şirinleştirmeye sevdirmeye çalışmayalım. imanın özünden gittikçe uzaklaşıyoruz


Kayıtsız Üye
Muhasebeci okumussun ama hep boş kitaplar okumuş sun atatürk ve atatürk yalakalari inkilapla ilgili yazdıkları kitaplarını okumuş sun cumhuriyeti kuranlar osmanliyi kotulemek osmanlıdan kalma ne var ne yoksa dinle ilgili hepsini bu yeni nesillere yalnış tanıtmakla omur geçirdiler onun için türkiye hep geri kaldı.osmanlı padisahlari ve atalarımız senin anlattıklarınla alakası olmadığı çok açık cunki fethettikleri her ülkeye önce cami yaptılar islamla sereflendirdiler o beldeyi.peygamber. efendimiz in s.a.s övgüsünü alan fatih mehmed hakkında öyle pis şeyler konuştuğuna göre tohumunu tekrar kontrol et.


Kayıtsız Üye
vahabi demek kafir mi çok cahilsiniz müslümanım diyen kelime-i şahadet getiren kuranı kerime inanan herkes müslümandır mezhepler sonradan çıkmıştır meshebi kabul etmeyen dinden çıkmaz


Kayıtsız Üye
Arkadaş doğru söylüyor ben Arabistan’da yım Araplar sünnet kılmıyor direk farza geçiyor buda hoş bir şey değil bence sünnet peygamber efendimizin emridir ama bu emri yerine getirmiyorlar


Kayıtsız Üye
padisah larin istahi cokmus efendi cariye filan alanrazi veren razı hile yok hurda yoksa poroblemde yok her ne olursa olsun zorlama varsa riza disinda ise orada dur herseyin olcusu var olcup bicilmeden sana pantolon dikilmez olcusuz hicbirsey yok


Kayıtsız Üye
Ben sizleri anlamıyorum hakketen. Ben azerbaycanlıyım ve sizden daha çok osmanlı tarihi ile gurur duyuyorum. Hep Şah İsmayıla kızıyorumkı, neden iranla arkadaş oldu kendi türkümüz olan osmanlıtla düşmanlık etti. Ama siz kendi tarihinizi karalıyorsunuz. Ermeni az kala italyan pizasını bile kendi adına cıkartıyorkı, dünyada adı kalsın. Sizin bazılarınız ise tarihe gurur duyucu damga basan atalarınıza böyle abuk sabuk seyler dıyorsunuz. O osmanlının torunu sen olmaktansa, kaş ben olsaydım. Hep gururla söylerdim atalarım osmanlı diye

Okudunuz mu?  Sunniyim ama alt mezhebimi bilmiyorum

Kayıtsız Üye
Selamın aleyküm. ben 10 yıldır maroc yani sizin bildiğiniz fas ta yaşıyorum. Bildiğim kadarıyla maroclular maliki mezhebinden. ben bu ülkede sadece akşam namazlarırda camide namaz kılabiyiyorum.çünkü atşam namazının farz önce kılınır. Diğer vakitlerde ilk süre var ve burda sünneti kılmadıkları için hemen imamla farz kılmaya başlıyorlar. o ytzden ben ilk sünneti kılmıyor um .bunuda bir türlü anlayamadım. bende namazları evde kılmak zorunda kalıyorum. Bu konuda bir fikri olan varmı


Hoca
< Diğer vakitlerde ilk süre var ve burda sünneti kılmadıkları için hemen imamla farz kılmaya başlıyorlar. >
Sünnet namazların hükmü tüm mezheplerde aynıdır. Belki evde kılıp geliyorlar siz iyi zanda bulunun. Çünkü sünnetleri evde kılmak daha hayırlıdır.
Kılamadığınız sünnetleri farzdan sonra kılabilirsiniz ama sadece müekked sünnetleri
müekked olmyan ikindi ve yatsıdan önce kılınmayan sünnetler sonradan kılınmaz


Kayıtsız Üye
Ben bir arabım (Libyalıyım) Kuzey afrikadan geliyorum, hepimiz sünneti kılıyoruz kardeşim. Ama şunu bilki, sizin gibi kılmıyoruz, bizimki sadece iki rakât camii girince kılıyoruz (siz dort rakât nerden buldunuz gerçekten merak ediyorum), ve eğer camiiye geç gelseydik yani namaz vakti geldiyse "camaatle", sünneti kılmıyoruz ve direk namaza yetişiyoruz. Sen bunları boşver kardeşim, Elhamdulillah bizim ezanımız hala okunuyor, çok şukur namaza da bırakmadık. Rabbim islam âlemi yeniden beraber birlik oluruz inşAllah. Allah emanet ol.


Kayıtsız Üye
Selam arkadaşlar ne oldu birtane arap arkadaşımız birkaç şey yazdı diye konu kapandımı yani size göre konuşuyorum demekki şu ana kadar kimse yazdığı şeyden emin değilmiş arap arkadaşım sana gelincede bende cezayirde yaşadım arapların namazlarınıda gördüm vede namazda sadece sağa selam verildiğinide sizde gördüm camiye ezan okununca 10 dakka sonra gidildiğinide sizde gördüm ve ezanda Allahuekber eşhedüenlailaheillAllah bunların birerkere söylendiğinide sizde gördüm günde 4 defa ezan okunduğunuda sizde gördüm yani gördümde gördüm herneyse herkesin dini ve inancı kendisini ilgilendirir saygı duymak lazım benim tek kızdığım olay sen
sünnet iki rekattır 4 ü nerden buldunuz ben hanefi mezhebindenim 4 rekatlık sünnetide Allah resulü peygamberimden buldum peygamberim namazlarını böle kılarmış bende böle kılıyorum peki sen i 2 rekat sünneti nerde buldun ben o kadar kitap okudum ayet okudum hiçbiryerde sadece 2 rekatlık bir sünnetin konusunun geçtiğini görmedim elhamdülillah hepimiz müslümanız ama sen neye göre sadece 2 rekat sünnetten bahsettin bende bunu merakettim


Umut67
Selam arkadaşlar ne oldu birtane arap arkadaşımız birkaç şey yazdı diye konu kapandımı yani size göre konuşuyorum demekki şu ana kadar kimse yazdığı şeyden emin değilmiş arap arkadaşım sana gelincede bende cezayirde yaşadım arapların namazlarınıda gördüm vede namazda sadece sağa selam verildiğinide sizde gördüm camiye ezan okununca 10 dakka sonra gidildiğinide sizde gördüm ve ezanda Allahuekber eşhedüenlailaheillAllah bunların birerkere söylendiğinide sizde gördüm günde 4 defa ezan okunduğunuda sizde gördüm yani gördümde gördüm herneyse herkesin dini ve inancı kendisini ilgilendirir saygı duymak lazım benim tek kızdığım olay sen
sünnet iki rekattır 4 ü nerden buldunuz ben hanefi mezhebindenim 4 rekatlık sünnetide Allah resulü peygamberimden buldum peygamberim namazlarını böle kılarmış bende böle kılıyorum peki sen i 2 rekat sünneti nerde buldun ben o kadar kitap okudum ayet okudum hiçbiryerde sadece 2 rekatlık bir sünnetin konusunun geçtiğini görmedim elhamdülillah hepimiz müslümanız ama sen neye göre sadece 2 rekat sünnetten bahsettin bende bunu merakettim

Okudunuz mu?  Teşrik tekbiri kazası

Kayıtsız Üye
Kuran’ı açıp okuma anlama tenezülünde bulunmadığınız nasıl ortada .Tıpkı oradaki müşrik sözlerini sarfetmişsiniz (onlar da Allah’a inanmıyor değillerdi ) fakat dinlerini hep önceki ataları gibi yaşadıkları onların doğru olmayan kuranla bağdaşmayan örf adetlerini uyguladıkları için işte kuran munafık sayıyor onları … Biz önceki atalara sünnet diye uydurulan yüzde doksanı yalan olan hikayeye değil efendim kuranımıza tabi olucaz… böyle söylemlerin tehlikeli olduğunu bildirmek istedim size ayrıca bir tavsiyem uymanız gereken Kuran’ı açıp anlayarak okumanız .Ordan burdan duylarınız size bir fayda sağlamayacaktır …


Kayıtsız Üye
Araplar sünnet namaz kılarlar ama evde kılarlar. Peygamer (sav)’ın şöyle hadisleri nakledilmiştir: Evlerinizi mezara çevirmeyiniz. ve Farz namaz müstesna, kişinin en hayırlı namazı evinde kıldığı namazdır. (Müslim, Salâtü’l-Müsâfirîn: 212-213). O yüzden Araplar yanlış yapmıyor. Hatta mesela bizler Cuma namazı sonrasındaki 4 rekat sünneti de evde kılmamız lazım çünkü Allah Cuma suresi 10. ayette şöyle der: Namaz kılınınca artık yeryüzüne dağılın ve Allah’ın lütfundan nasibinizi arayın. Allah’ı çok zikredin ki kurtuluşa eresiniz. . Yani bizim yaptığımız asıl sünnete uygun değil.


Kayıtsız Üye
kardeşim belli ki ne tarih bilgin ne de sosyal bilgin var. bari geçmişini sevmesen de iftira atma. o sevmediğin osmanlı olmasaydı belki sen de olmazdın. içki içende içmeyende kendinden sorumlu olduğunu unutma.


Kayıtsız Üye
Bu iftiraları ancak bir Allah düşmanı din düşmanı ve toplum düşmanı kendini insan zanneden mahluklar atabilir bu iftiralar bilgisizlikten değil düşmanlıktan yada yalan yanlış beyninin yıkanmasından dolayı atılıyor. Kendi kafanın ürünü olan bu gibi iftiraları bir de gözünle görmüş gibi utanmadan yazıp üstelik tarih bilimine de çamur atıyorsun olmamış şeyleri olmuş gibi göstererek buralara yazıyorsun. İşte bizim ülkemiz böyle kripto Müslüman görünümlü kimliksiz, şanlı bir tarihi olan milleti de kimliksizleştirmeye çalışan zavallı yaratıklar yüzünden 100 senelik bir tarih aralığına sıkıştırılmaya çalışılıyor.yazıklar olsun 1000 senelik kutlu Selçuklu ve Osmanlı tarihini unutturmaya çalışanlara.


araplar neden sünnet kılmıyor, araplar neden sünnet kılmazlar, suudi arabistan kaç vakit namaz kılınıyor

Bu kategoride yer alan "Selamun Aleykum" de Allah kelimesi nerede geçiyor? başlıklı yazımızı da okumanızı tavsiye ederiz.
Ξ Bir cevap yazın

Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Ders Kitabı TIKLA! Sınıf Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Akrostiş Şiir
Forum Duası Copyright © 2007-2023
Gizlilik Politikası İletişim

Araplar neden namazda sünnetleri kılmıyorlar? Başlıklı Yazımızın Yanında Websitemiz İslami bilgilerden, Dini Sorular, Cevaplar, Hac, Meal, Cennet, Cehennem, Farz, Sünnet, Hanefi, Şafii, Rüya yorumları, Gusül, Abdest, İmanın şartları, Namaz, Oruç, Kuran Sureleri, Ayetleri, Hadis, Dualar, İslamda Aile Tavsiyeleri, Kadın İle İlgili Konular, İbadet, İman, Mezhep, Hanefi, Şafii, Maliki, Hambeli, İslamın Şartları, Diyanet, Eğitim, Sohbet, Arapça, Hayırlı Geceler, Zekat, Mahrem Sorular, Evlilik, Sahabe Hayatları, Salavat,Dini Hikayeler, Günah, Helal, Haram, Tecvid, Yemin, Sadaka, Siyer, Fıkıh, Ahlak Gibi Konular İçermektedir.