Anasayfa
8 Mayıs 2021, 4:59
Mezhepler
Yönetici

Hanbeli Mezhebinde Ölüyü Yıkamak Abdesti Bozar mı?

Hanbeli Mezhebinde Ölüyü Yıkamak Abdesti Bozar mı?

musab
Hanbeli Mezhebine göre ölü yıkamak abdesti bozar. Mezhebin genel görüşü budur.

Hanbeli Mezhebi alimlerinden Ebul Hasan’a ve ibn Kudame’ye göre ölüyü yıkamak ve taşımak abdesti bozmaz.İbn Kudame abdest almanın müstehap olduğunu söyler.

Okudunuz mu?  73 Fırka ve Ehl-i Sünnet Nedir ?

mum:
Cenazeyi yıkayan, yıkansın hadisinden dolayı mı acaba
imam Ahmedin bu delilini merak ettim

Ben:
Ben dediğin hadisi bilmiyorum.Konuyla ilgili hadislere bakacak olursak;

HADİS 1:Kim bir ölüyü yıkarsa gusletsin,kim ölüyü taşırsa abdest alsın.

Bu hadise 4 mezhep imamın bakışı şu olabilir;ölüyü taşımak isteyen kişi cenaze namazını kılabilmek için abdest alsın.Bu hadise emir gibi değilde tavsiye olarak yorumlanmış olabilir.

Okudunuz mu?  Şiada Ters İlişki Caiz Değildir

HADİS 2:Ölüyü yıkayacak olursanız gusletmeniz gerekmez.Çünkü ölüleriniz necis değildir.Ellerinizi yıkamanız yeterlidir.

Bu hadis 3 mezhep imamın delili olabilir.

Hadis 3:Biz ölüyü yıkardık kimimiz guslederdi kimimiz etmezdi.

SONUÇ:Hanbeli Mezhebinin görüşü çok ilginç.Neden mi?Onlara göre ölü yıkamakla abdest bozuluyor.Ama ben ölüyü yıkamak abdesti bozar hadisi bilmiyorum.Deselerdi ki ölü yıkayanın gusül alması gerekir o zaman birinci hadisi delil almışlar diyecektim.Ama onlar abdest bozulur diyorlar.

Okudunuz mu?  Şafi Mezhebinde Sünnet Olmanın Hükmü Nedir?

Ben:
Ölüyü yıkadıktan sonra gusül almak sünnettir diye de görüş varmış.Zaten Hanbeli Mezhebinde tek görüş bulmak zor.

Hanbeli Mezhebinin ölü yıkayanın abdest alması gerekir demelerinin sebebi dediğimiz hadis değil bence.Çünkü hadiste gusül alsın diyor.Hanbeli Mezhebi de gusül almayı emir olarak değil de tavsiye olarak algılamıştır.Peki neden abdest bozulur diyorlar?Abdesti bozan şey ölüyü yıkamak değil aslında.Hanbeli Mezhebine göre cinsel organa dokunmak abdesti bozuyor.Onların ictihadına göre ölüye dokunmakla diriye dokunmak arasında fark yok.Yıkadığımız kişinin avret bölgesine değeceğimiz için yıkamak abdesti bozar diyorlar.Yani diri olan birini yıkadığımızda da,ölü olan birisini yıkadığımızda da abdest bozulur.Abdestin bozulmasının sebebi ölü yıkamak değil,avret yerine değmek.Ben böyle yorum yapıyorum ve mantığıma da yatıyor.Öbür türlü o hadis zaten delil olamaz.

Okudunuz mu?  Hanefi Mezhebine Göre Secde Ayetleri

Dediğime katılıyor musunuz?


Uzun Süre Abdestli Kalmak, hanbeli mezhebinde abdesti bozanlar

Bu kategoride yer alan Hanbeli Mezhebinde Cinsel Organa Dokunmak Abdesti Bozar mı? başlıklı yazımızı da okumanızı tavsiye ederiz.
Ξ Bir cevap yazın

Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Ders Kitabı TIKLA! Sınıf Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Akrostiş Şiir
Forum Duası Copyright © 2007-2023
Gizlilik Politikası İletişim

Hanbeli Mezhebinde Ölüyü Yıkamak Abdesti Bozar mı? Başlıklı Yazımızın Yanında Websitemiz İslami bilgilerden, Dini Sorular, Cevaplar, Hac, Meal, Cennet, Cehennem, Farz, Sünnet, Hanefi, Şafii, Rüya yorumları, Gusül, Abdest, İmanın şartları, Namaz, Oruç, Kuran Sureleri, Ayetleri, Hadis, Dualar, İslamda Aile Tavsiyeleri, Kadın İle İlgili Konular, İbadet, İman, Mezhep, Hanefi, Şafii, Maliki, Hambeli, İslamın Şartları, Diyanet, Eğitim, Sohbet, Arapça, Hayırlı Geceler, Zekat, Mahrem Sorular, Evlilik, Sahabe Hayatları, Salavat,Dini Hikayeler, Günah, Helal, Haram, Tecvid, Yemin, Sadaka, Siyer, Fıkıh, Ahlak Gibi Konular İçermektedir.