Anasayfa
20 Kasım 2021, 2:08
sizden08
Abone

Açık saçık elbise satmak

Açık saçık elbise satmak

fedayi72
Günümüzde maalesef bayanlarının çoğunu giydiği mahremini örtmeyen elbiseleri satan giyimcilerin bu ürünleri satmaklar ilgili bir günahı varmıdır.. selametle


Cevap: açık saçık elbise satmak

Yusuf
Dolaylı yoldan sebep oluyor kişinin günahına !!


Yanıt: açık saçık elbise satmak

mumsema
< Günümüzde maalesef bayanlarının çoğunu giydiği mahremini örtmeyen elbiseleri satan giyimcilerin bu ürünleri satmaklar ilgili bir günahı varmıdır.. selametle >
Elbiseyi satmak caizdir kardeşim. Dışarda giyip, vücudunu teşhir edenler sorumludur.

Allah’a emanet ol


Soru: açık saçık elbise satmak

anti_sukut
Abdullah İbni Abbas (RadiyAllahu Anhuma) şöyle dedi: "Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem): ‘Peruk takan ve taktıran, kaşlarını alan ve aldıran vücuduna dövme yapan ve yaptıran lânetlenmiştir!’ buyurdu.” Ebu Davud

Bu hadis ile kıyas yapılamazmı?

Ayrıca mumsame kardeş neye dayanarak caiz olduğunu söylüyorsunuz


mumsema
< Abdullah İbni Abbas (RadiyAllahu Anhuma) şöyle dedi: "Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem): ‘Peruk takan ve taktıran, kaşlarını alan ve aldıran vücuduna dövme yapan ve yaptıran lânetlenmiştir!’ buyurdu.” Ebu Davud

Bu hadis ile kıyas yapılamazmı?

Ayrıca mumsame kardeş neye dayanarak caiz olduğunu söylüyorsunuz >
peruk ile kıyaslanması yanlış çünkü peruk hakkında açık bir hüküm var.

elbise satmak caizdir ve satıcı caiz olan bir şey yapılıyor. elbisenin uygunsuz olduğunu düşünerek yanlış fetvalar vermeyin! verdiğiniz fetvalarla amel edildikçe sorumlusunuz.
Satıcı kumaşı veya herneşekil olan bir elbiseyi sattığında, satıcıya ne yapacağını soramaz/sorma hakkı yok. belki bir kadın kocasına giyinir süslenir. bundan men’ edemezsiniz.
dilediğiniz Alime sorun aynı cevabı alırsınız.
ama takvayı sorun ona farklı cevaplar veririlir. kardeşimiz bir günahı var mı diye sormuş, takva boyutunu sormamış.
Alalha emanet olun.

Okudunuz mu?  Oyunda Auto click yapmak günah mıdır?

anti_sukut
Ameller niyetlere göredir.Ama bu konudaki delilinizi söylemediniz,Ebu Hureyre (RadiyAllahu Anh) şöyle dedi:"Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) Kadının giysisini giyen erkeğe, erkeğin giysisini giyen kadına lanet etti.”Ebu Davud (4098) Nesei (9253-Kübra) İbni Mace (1903) İbni Hibban (5751) Ahmed (2/325)İbni Ebi Müleykete şöyle dedi:"Aişe (RadiyAllahu Anha)’ya:−Bir kadın erkek ayakkabısı giyiniyor denildi. Bunun üzerine Aişe (RadiyAllahu Anha):−Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) kadınlardan erkekleşenlere lanet etti dedi.”Ebu Davud (4099)konumuz ile ilgili olmayan bir hadis ama o bahsettiğimiz mağazalarda erkeğin giydiği elbise olan pantolonlarda var.


aleynabir
mumsema nın dedikleri doğru.kadın kocasına giyinmek için alabilir.illaki de sokakta herkesin görmesi için alcak değil ki.haa alır sokakta giyer o başka.giyenin zaten günahı olacak,bu kaçınılmaz. yusuf kardeşin dediği gibi dolaylı yoldan ortak oluyor satıcı ama alan sokaklarda giyecekse!!!!hiçbirimiz satıcının günahı olmaz demiyoruz ki,ama sen sokak için almazsan satıcıya bir şey olmaz!!! evinde giymek için alırsan durum değişiyor yani. bazı şeyler kaynak istemez ki; mantıkla da çözülebilir.
öbür türlü alan dışarda herkesin gözüne hitab edecek biçimde giyerse giyen günaha giriyor satan da dolaylı günaha giriyor. kısacası o kıyafetin ne için alınacağına bağlı.yani niyet edilen amel var orta. vesselam.

Okudunuz mu?  Üstadlara sorular: İnsan uyuduğunda ruh nereye gider?

anti_sukut
Mantık istiyorsanız yani bir mini etek ne için üretilir ve ne için satılır.mantıken size soruyorum öyle bir mağaza bunu kadının eşine güzel görünmek için sadece evde giymesi niyetiylemi üretiyor.Ameller niyetlere göredir
____________________________________________
Ben niyet konusunda kardeşime katılıyorum Allahualem


BiLaL HaTTaB
Bir işin fetvâ boyutuyla, takvâ boyutu farklıdır… Bu bakımdan mumsema’ya katılıyorum…

Afedersiniz ama, iç çamaşırı satan dükkanları da kilitlemek gerekiyor sizin mantığınızla. Alanın, o iç çamaşırını hangi amelde/işte kullanacağını bilebilir misiniz?

vesselam…


anti_sukut
sizin dediğiniz çamaşırlar hakkında iyi zan yapmak mümkündür ve gereklidir ama mağazada satılan badinin ve benzeri kıyafetlerin zannı nasıl mümkün olur


BiLaL HaTTaB
< sizin dediğiniz çamaşırlar hakkında iyi zan yapmak mümkündür ve gereklidir ama mağazada satılan badinin ve benzeri kıyafetlerin zannı nasıl mümkün olur >
Yukarıdaki yorumlarda ifade edildi… Kadın, kocasına güzel görünebilmek için alabilir… Kaldı ki, kimi zaman almak ve giymek de zorunda olabilir. Zira kadının en önemli görevlerinden biridir kocasının bakışlarını dışarıya yönlendirmemek. Bu bakımdan, değişiklik ve farklılık şart. Ve dışarıya karşı haram olabilen birçok şey, kocaya karşı helaldir. Mesela makyaj. Kadınların arasına dahi makyajlı çıkması çok uygun görülmüyorken, kocasının karşısına makyajlı çıkması gayet tabiî ve gerekli görülebilmiştir.

Okudunuz mu?  Kız arkadaş edinmek ve buluşmak günah mı

Anlaşabilmişizdir inşAllah…

vesselam…


anti_sukut
Kardeşim nedense benim yazılarım anlaşılımıyor.Dikkat ederseniz ben alıcılar için hiç yorum yapmadım.Güzel elbise makyaj kocası için kullanan kadının tek değil,kocanında en tabi hakkıdır Allahualem


BiLaL HaTTaB
< Kardeşim nedense benim yazılarım anlaşılımıyor.Dikkat ederseniz ben alıcılar için hiç yorum yapmadım.Güzel elbise makyaj kocası için kullanan kadının tek değil,kocanında en tabi hakkıdır Allahualem >
Satan olmazsa bu hakkı nasıl kullanacaklar?


anti_sukut
Cabir (r.a.)’den rivayet edildi, Mekke’de fetih günü Peygamber (s.a.v.)’i işitti, şöyle buyuruyordu:
"Allah azze ve celle ve onun rasulü içki, ölü, domuz ve putların satımını yasakladı.” Denildi ki:
"Ey Allah’ın rasulü ölünün iç yağları hakkında görüşünüz nedir, çünkü onunla gemiler yağlanıyor, deriler yağlanıyor ve insanlar onunla lamba yakıyor” buyurdu ki:
"Hayır, o haramdır” sonra Rasulullah (s.a.v.) buyurdu ki:
"Allah yahudilerin canını alsın, Allah onlara iç yağını haram kıldı, onlar bunun üzerine erittiler, sonra onu sattılar ve parasını yediler.”Bunu Buhari ve Müslim tahric etti.1
Bu hadisi Sahihayn Yezid bin Ebi Habib’ten tahric etti, o da Ata’dan, o da Cabir’den rivayet etti, Müslim’in bir rivayetin deYezid dedi ki: Bana Ata yazdı ve zikretti, bunun için Ebu Hatim er-Razi2 dedi ki:Yezid bin Ebi Habib’in Ata’dan bir şey işittiğini bilmiyorum, yani onun yazısını rivayet ettiğini kastediyor. S: 315 Yine onu Yezid bin Ebi Habib Amr bin Velid bin Abde’den, o da Abdullah bin Amr’dan, o da Peygamber (s.a.v.)’den benzerini rivayet etti.
Sahihayn’de1 ibni Abbas’tan şöyle dediği rivayet edildi:Ömer’e bir adamın içki sattığı haberi ulaştı ve bunun üzerine dedi ki:Allah onun canını alsın, bilmedi mi ki, Allah’ın rasulü şöyle buyurdu:"Allah yahudilerin canını alsın, onlara iç yağı haram kılındı da onlar da erittiler ve sattılar” bir rivayette de:"Ve parasını yediler” bunu Ebu Davud2 ibni Abbas’tan tahric etti, o da benzerini Peygamber (s.a.v.)’den bezer şekilde rivayet etti ve şu fazlalığı yaptı: "Allah bir şeyin yenilmesini haram kılarsa, onlara değerini de haram kılar” bunu ibni Ebi fieybe de tahric etti, lafzı şudur:"Allah bir şeyi haram kılarsa onun bedelini de haram kılar.”
Sahihayn’deEbu Hureyre Peygamber (s.a.v.)’in şöyle buyurduğunu rivayet etti: "Allah yahudilerin canımı alsın, onlara iç yağı haram kılınmıştı, onlar sattılar ve bedellerini yediler.”3

Okudunuz mu?  Teyze ile sarılıp uyumak

(1)Sahihtir, Cabir’den cemaat tahric etti (Ahmed, Buhrai, Müslim, Ebu Davud: 2/20, Tirmizi, Nesai ve ibni Mace)"Hurrime” sözcüğünde Sahihayn rivayetinde zamir tekil kılındı, kanunu koyanın Allah olduğunu açıklamak için ve Rasulullah (s.a.v.)’in bunun açıklayıcısı ve tabi olucusu olduğunu bildirmek için böyle oldu mu Allah Teala’nın şu sözüne benzer:(Allah ve rasulü razı etmelerine daha layıktır.) Yani Allah razı etmelerine, rasulü razı etmelerine daha layıktır, bazı rivayetlerde geldi ki: "Allah ve rasulü haram kıldı.”(Sübülüsselam: 3/5, Neylül Evtar: 5/141 ve sonrası, Camiulusul: 1/375 ve sonası).
(2)İlel kitabında.
(1)Sahihtir, Buhari ve Müslim ibni Abbas’tan, yine Ahmed, Ebu Davud tahric etti, zikredilen ziyadeyle musannef tahric etti (Neylül Evtar: 5/142).
(2)Ebu Davud’un sünenine bak: 2/251 Babil halebi baskısı.
(3) Ebu Hureyre’den Buhari, Müslim, Ebu Davud:(2/250)(Camiul usul: 1/378).

Okudunuz mu?  Evleneceğim Kişiyi Aldattım çok Pişmanım Ne Yapmalıyım

Bir şeyin aslı haramsa onu satmakta haramdır.İnsanlar sokaklarda bu müstehcen elbiseleri giyinip.sadece erkeklerin değil kadınlarında şehvetini uyandırmıyorlarmı.Nerden alacaklar diyorsunuz.Almak isteyen gidip usulune göre bir yer buluR ve alır veya özel diktirir bu konuda alternatif çoktur.Konuyu buralara getirmenin anlamı yok. Müslüman kadının belli bir giyiniş şekli vardır bunlar sünnette bize gösterilmiştir.
O işi yapanlar kimin ne için giyeceğini bilemezmi.yazılarımı okumadan hemen eleştri yapıyorsunuz.Baştan okusaydınız buraya kadar konu gelmezdi ALLAHUALEM

WESSELAM

Ben defalarca ameller niyetlere göredir dedim

kızların Sokakta Giyinmesi Için Satılan O Elbiseler Nasıl Olurda Caiz Olur Ben Anlamadım.eğer şeri Bir Deliliniz Varsa Fikrimizi Değiştiririz


BiLaL HaTTaB
anti_sükut kardeşim; haramları helal kılan kişi, Allah’ın insan için tayin ettiği alanı, Allah’a muhalefet ederek genişletmektedir. Aynı durum bunun tam tersi için de geçerlidir. Yani, nasıl ki kişi haramı helal kabul ederek günaha ve hatta küfre girerse, aynı şekilde helali haram kılarak da küfre girebilir. Çünkü, bu durumda da Allah’ın insan için tayin ettiği alanı daraltmak vardır. Allah kullarından sadece yasaklarına uymalarını değil, izinlerine uymalarını da emreder. Konuyla ilgili olarak şu ayetlere bakalım:

Okudunuz mu?  Arka avret yerinde görülmeyen şey gusul abdestine engel midir

"De ki: ‘Allah’ın kulları için çıkardığı süsü ve güzel rızıkları kim haram etti?’ De ki: ‘O, dünya hayatı inananlarındır, kıyamet günleri de yanlız onlarındır.’ İşte biz bilen bir topluluk için ayetleri böyle açıklıyoruz." (A’raf/32)

"Ey inananlar! Allah’ın size helal kıldığı güzel ve temiz şeyleri haram etmeyin, sınırı aşmayın. Çünkü Allah, sınırı aşanları sevmez!" (Maide/87)

Şimdi kardeşim; son bir örnekle daha açıklamaya çalışacağım. Yine başaramazsam anlatmayı, pes edeceğim, söz…

İçki hakkında emir kesindir. Allah çizmiştir bu hududu… Haram!

Bu bakımdan, içkinin alımı da, satımı da, taşınması da, içilmesi de haram olarak belirlenmiştir fıkıhta…

Ancak; hiçbir fakih, bunu sigaraya kıyas yapıp da, kesin olarak sigara haramdır ve sigara satan yerler de buna ortaktır deyip, market ve büfelerle uğraşmamıştır. İktisatta arz-talep vardır. Bir mala talep varsa, onu arz etmek zorundasın halka. Market işleten birisine; neden sigara satıyorsun? ya da neden coca cola satıyorsun? diyemezsin. Halk talep ediyor ve bu konu hakkında bir nass olmadığından(içki gibi) market sahibi de bunu halka arz ediyor…

Yukarıda verdiğin hadise gelelim tüm bunların ışığında…

Hayvanın iç yağlarının haram olması ile, bu konu hakkında kıyas yapamazsın. Bizden delil istiyorsan; Rabbimizin aşırıya gidenleri sevmediğini ve Peygamberimizin mutedil olunuz uyarılarını hatırlatalım. Peki sizin herhangi bir açık deliliniz var mı ki, helali haram yapabiliyorsunuz?

Okudunuz mu?  Rüyalandıktan sonra biraz yürümeden veya uyumadan gusül almak hakkında

En başta da denildi… İşin fetva boyutu ile takva boyutunu birbirine karıştırmayın lütfen. Takva boyutunu ilgilendiren şeylerle, insanlara fetva veremezsiniz. En fazla fetvayı verirsiniz; ancak bu işin uygunu budur diyerek onu daha güzele yönlendirebilirsiniz. Kaldı ki, fetva da bizim gibi acuzelerin işi değil. Ahmed b. Hanbel, kendisine doğru yaklaşan birini gördüğünde, ter boşalırmış üzerinden ve dua edermiş Rabbine fetva sormasın diye.

Biraz daha dikkatli olalım inşAllah…

"İbadetlerde aşırıya gidip kendiliklerinden sorumluluklarını artıranlar iki kez yanlış yapmışlardır. Birincisi, Allah’ın emretmediği birşeyi nefislerine vacip kılmışlar; ikincisi, Allah’ın rızasını kazanmak uğruna nefislerine vacip kıldıkları şeyin hakkını da verememişlerdir. Böylece öyle bir dalalete düşmüşlerdir ki, Allah’ın azabını hak etmişlerdir." (Mevdudi, Tefhimu’l-Kur’an,6/130)

vesselam…


anti_sukut
Selam Hidayete Tabi Olanlara Olsun.Allah razı olsun kardeşim. Helali,haramlaştırma konusu usul konusudur.Kişiyi küfre götürdüğü yer sabit olmakla beraber,kişiye bir zararda vermeme durumu söz konusudur.Bu haramı helalleştirme içinde aynıdır.Araf.32 ve Maide.87 ayeti ise bu konuya kesinlikle delil olmaz.Bu ayetler hakkında İmam Kurtubi’nin tefsirine bakabilirsiniz.Sevgili kardeşim ben kıyas yaptım.İslam’ın ruhuna aykırı üretilen elbiselerin satımında Ameller niyetlere göredir dedim ve kişi onu kızların giyip sokakta giyerek zinaya davetiye açması niyetile (sonuçta kızın bunu giydiği vakit erkeklere veya kızlara fitne olacağını bilmemek akılla bağdaşmaz)satması caiz değildir dedim.Kıyasa gelince dikkat ederseniz hayvanın içiyle gemiler yağlanıyor, deriler yağlanıyor ve insanlar onunla lamba yakıyor.Bu üç şeyde önemli değilmi o asrın şartları gereğince:ona rağmen efendimiz onun satışının caiz olmadığını söylemiştir.Ama bu elbiseler kızları ne hale sokuyor,zinaya teşvik bile burda suç değilmidir.Ben bunu nefsim için söylemiyorum.

Okudunuz mu?  Magazin programlarını izlemek günah mıdır?

Medine
< peruk ile kıyaslanması yanlış çünkü peruk hakkında açık bir hüküm var. >
demişsin mumsema abi bu hükmü söyler misin?


Kayıtsız Üye
Böyle cevap mı olur , adam satarken nerede giyeceksiniz diye mi soracak şimdi, ya olur ya olmaz


Kayıtsız Üye
Arkadaşım öncelikle selam üzerine olsun.bende bu konuda vicdanen rahatsızim kendimde giyim eşyası satıyorum bu konuyu çok inceledim vardigim sonuç satıcı işlenen günaha ortak olmaz.acik saçıklik başlı başına bir sorun bu sorun her asırda olacak( gıybet hırsızlık adam öldürmek vesaire) bu gibi günahlar gerek aile gerek okul eğitimi ile kur-an merkezli bir eğitim verilirse minimum seviyede tutulabilir buna rağmen konusu olan uygunsuz kıyafetlerin satışı yine olacaktır çünkü ülkemizde farklı inançlara sahip olduğu için tamamen bitmesi mümkün değildir.selamlar


Okan_Tr
Tesettüre uymayan elbiselerin imalatında çalışmak haram değildir. Kazanılan para da helaldir. Zira elbisenin zatı haram değildir.

Örtülmesi gereken yerleri örtmemek haramdır. Tesettüre uygun olmayan elbise ve gelinlik tarzı elbiseleri satmak caizdir. Çünkü helal olan bir mal satılmaktadır. O elbiseyi alıp yanlış şekilde kullanan kişi mesul olur. Bu elbiseleri, bir bayan, evinde yalnız kocasına görünmek için giyebilir.

Okudunuz mu?  İlim öğrenmeye nereden başlamalıyım?

Bu konularda dikkat edilmesi gereken kural şudur: Satılan mal helal olarak da kullanılabilir ise bu malı satmak caiz olur.

Selam ve dua ile…


Fersah28
Osmanlı zamanında ve dahi daha öncesinde de gerek arab yarımadasında gereksede anadoluda gayri müslim ahalinin gereksinimlerini karşılamak için elbise, takı ve ziynet eşyaları gibi eşyaların imalat ve satışı yapılmıştır. O zamanda dahi hiçbir müftü şeyhülislam veya halife müslüman ahaliye bubların yapım veya satınına karşı bir fetvası veya yasaklaması bulunmamaktadır. Kişi yaptığı amelden sorumludur. Sen tesettür üzerine bir kıyafet dahi satıyor olsan alan kişi onu kesip dikip yine mini yapsa ve o şekilde giyse sizin dediğinize göre tesettürü yapanda satanda günaha girmiş mi olacak. Hiçbir islam alimi veya evliyası bu konuda bir hüküm ileri sürmemiş iken hükmü yalnış bir şekilde vermek ve insanları yalnış yola sevketmek günahtır. Emri bil magruf nehyi anil münker. Emrine binaen günahtan kaçınalım iyiyi söyleyelim. Selamet ile.


Nevermind4721
Kardeşim şimdi bir insan mesela bıçak satacak bu adamın (ki günümüze göre konuşuyorum)kimsenin umrunda değil bu insan nerde kullanacak ben satayım paramı alayım derdindeyiz.Elbise de böyledir eğer bir mal helal yoldan kullanılabiliyor sa satışı caizdir.Satan kişinin eğer niyeti ben bu malı kötülük yapsın insanlar diye satayım derdindeyse elbette bu ortak olur.Ama dediğim gibi kimsenin pek umrunda değildir kim ne için kullanacak o yüzden satıcının da ortak olma gibi bir durumu olmaz eğer bu mantıkla gidecek olursak şuan ben bir bıçak sattım adam gitti onunla başkasını öldürdü ben neden ortak olucam ben işime bakiyorum.Umarim anlatabilmisimdir o yüzden satışı caizdir.Kullanan kendi maksadına göre hükmü ayrıdır.

Okudunuz mu?  Küsmek ile ilgili sorum var?

Nevermind4721
Mümkün müdür deniz kenarlarına sahil kenarlarına bakın bir o bahsettiğiniz elbiseleri acaba ne için kullanıyorlar. İç çamaşır dükkanlarını da kapatın o zaman insanlar deniz kenarında giyiyor bunu.Bir mal eğer helal yoldan kullanılabiliyor sa satışı caizdir.Bu mantıkla gidersek her şey haram için kullanılabilir.Mesela telefon o zaman onu da satmayın adam bu telefonla kötü sitelere girebilir.Umarım söylediğimi anlamışsınızdır. Allah’a emanet


açık kıyafet satmak günah mı, Kisa kollu bayan penyesi satmak gunah mi

Bu kategoride yer alan Helal sertifikalı ürünler hakkında bilgi başlıklı yazımızı da okumanızı tavsiye ederiz.
Ξ Bir cevap yazın

Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Ders Kitabı TIKLA! Sınıf Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Akrostiş Şiir
Forum Duası Copyright © 2007-2023
Gizlilik Politikası İletişim

Açık saçık elbise satmak Başlıklı Yazımızın Yanında Websitemiz İslami bilgilerden, Dini Sorular, Cevaplar, Hac, Meal, Cennet, Cehennem, Farz, Sünnet, Hanefi, Şafii, Rüya yorumları, Gusül, Abdest, İmanın şartları, Namaz, Oruç, Kuran Sureleri, Ayetleri, Hadis, Dualar, İslamda Aile Tavsiyeleri, Kadın İle İlgili Konular, İbadet, İman, Mezhep, Hanefi, Şafii, Maliki, Hambeli, İslamın Şartları, Diyanet, Eğitim, Sohbet, Arapça, Hayırlı Geceler, Zekat, Mahrem Sorular, Evlilik, Sahabe Hayatları, Salavat,Dini Hikayeler, Günah, Helal, Haram, Tecvid, Yemin, Sadaka, Siyer, Fıkıh, Ahlak Gibi Konular İçermektedir.