lionwolf27
sa
ilk kez böyle soları size soruyorum siz çok yardımcı oluyosunuz çünkü benim sorunum şu :
Cünüb durumda iken camiye gitmek zorunda kalıyorum acilen gussül almam gerekiyor ama alamıyorum alim izin vermiyor. ( gusül alacagımı bilmiyorlar )
bende mecburen gidiyorum bunu günahı varmıdır.Kısayolda duşa girmeden gusül alma yolu varmırdır
Yardımcı olursanız çok sevinirim 🙂
tekturk
< sa
ilk kez böyle soları size soruyorum siz çok yardımcı oluyosunuz çünkü benim sorunum şu :
Cünüb durumda iken camiye gitmek zorunda kalıyorum acilen gussül almam gerekiyor ama alamıyorum alim izin vermiyor. ( gusül alacagımı bilmiyorlar )
bende mecburen gidiyorum bunu günahı varmıdır.Kısayolda duşa girmeden gusül alma yolu varmırdır
Yardımcı olursanız çok sevinirim 🙂 >
Dinimizde abdestsiz gezemezsin kardesim , bunuda hepimizin vede dolayisiyla
abinin de bildigi bir şey oldugu için ..acikca soyleyeceksin boy abdesti almak zorundayim diye…
Hele hele camiye giriyormussun , olmaz kardesim..
Guray
A-)HANEFİ MEZHEBİ
Ebu Hanife ve arkadaşlarına göre gusül abdesti olmayanların içinde durmaksızın geçmek suretiyle de olsa mescide girmeleri haramdır. Ancak evinin kapısı mescide açılan kişiler kapılarının yönünü değiştiremiyorlar ve oturacak başka bir ev de bulamıyorlar ise ortada bir zaruret bulunduğu için mescitten geçebilirler.
Hanefilere göre mescitte iken cünüp olan kişi bulunduğu yerde teyemmüm edip, hemen dışarıya çıkmalıdır. Cünüp olduğunu unutup mescide girdikten sonra durumunu hatırlayan da aynı şekilde hareket etmelidir. Teyemmüm yapılmadan süratle mescidin terkedilmesi de caizdir. Dışarı çıkmaya gücü yetmiyorsa teyemmümle orada kalabilir. Fakat bu teyemmüm ile namaz kılamaz, Kur’an okuyamaz. 125
Cünüb, hayızlı ve lohusanın iş yerlerinde veya okullarda mescit olarak tahsis edilen bölgelere girmelerinde bir mahzur yoktur. Çünkü Hanefi Mezhebinde gusül abdesti olmayan kişilerin girişinin haram kılındığı mescitler her zaman halka açık bulunan alanlardır. Oysa ki okul ve işyeri, kapatılması halinde cemaatten uzak kalacaktır. 126
Hanefi Mezhebinin Delilleri:
Hanefi alimleri Cesra binti Dicace’nin Ben hayızlı ve cünübe mescidi helâl kılmıyorum mealindeki hadisi ile amel etmişlerdir. 127
B) ŞAFİİ MEZHEBİ
Şafii Mezhebinde gusül abdesti olmayanların mescitte durmaları haramdır. Fakat kişi mescitte iken ihtilâm olmuş ve mescidin kapıları üzerine kapatılmışsa yahut gusül abdesti olmayan herhangi bir kişi mescitten çıktığı taktirde malının telef olmasından korkarsa zaruret icabı- teyemmüm yaparak mescitte kalabilir.
Şafii mezhebi hayızlı ve cünübün mescitten geçmesini ayrı bir konu olarak ele almış ve cünübün mescitten geçmesinin caiz olduğunu söylemiştir. Hayızlı kadının mescidi kirletme korkusu varsa geçmesi haram, böyle bir korkusu yoksa mekruhtur denilmektedir.
Şafii Mezhebinin Delilleri:
Şafiiler hayızlı ve cünübün mescitte durmasının haramlığı hususunda Hz. Aişe’den rivayet edilen: Rasulullah (sallâllahu aleyhi ve sellem) bana buyurdu ki: Mescitten seccadeyi bana ver. Ben, hayızlıyım dedim. O da: Senin hayzın elinde değildir buyurdu mealindeki hadisi delil olarak zikrederler.
Onlar ayrıca: Ey iman edenler! Sarhoşken ne söylediğinizi bilinceye, cünüpken de yol geçen müstesna yıkanıncaya kadar namaza (namaz yerine) yaklaşmayın, 128 ayeti kerimesini cünübün mescitten geçmesine bir ruhsat olarak değerlendirirler. Şafii alimlerine göre âyeti kerimede zikredilen ( ) yol geçen kelimesi ancak karşıdan karşıya geçen anlamına gelebilir. Çünkü başka türlü yol geçmek imkansızdır. ( ) Abir kelimesine karşıdan karşıya geçen anlamı verildiğinde ise ayetin akışı gereği, namazın bir yakasından öbür yakasına geçilmesi gibi bir anlam ortaya çıkmaktadır. Böyle bir eylem imkânsız olduğu için Şafiiler zorunlu olarak ( ) namaz kelimesine de âyet içerisinde namaz yeri anlamı vermişler ve âyeti kerimeyi cünüp olduğunuz zaman yol olarak kullanan gelip geçen hariç namaz yerine yani mescitlere yaklaşmayın şeklinde tefsir etmişlerdir. 129
C) MALİKİ MEZHEBİ
Maliki mezhebinde cünüp ve hayızlının mescide girmesi haramdır. 130
Maliki Mezhebinin Delilleri:
Malikiler, Cesra’nın: Ben mescidi hayızlı ve cünübe helâl kılmıyorum 131 hadisini delil alarak hayızlı ve cünübün mescide girmesinin haram olduğunu söylerler.
Bidayetu’l Müctehid ve Nihayetül Muktesid’de İmam-ı Malik’in konu hakkındaki görüşü bu hadis, hadis ehlinin görüşüne göre sahihliği tesbit edilmemiş bir hadistir ifadesiyle eleştirel bir yaklaşımla aktarılmıştır.
D) HANBELİ MEZHEBİ
Hanbeli Mezhebinde cünüp ve hayızlının mescitte durması haramdır. İhtiyaç halinde içeride kalmaksızın bir şey almak ya da bir şey bırakmak amacıyla mescidin içinden geçilmesi caizdir.
Cünübün mescitte durmasının haram olması abdesti olmadığı taktirdedir. Abdesti olan cünüp mescitte durabilir. Tabii burada söz konusu edilen abdest, gusül abdesti değil namaz için alınan abdestdir. Gusül abdesti alan kimsede zaten cünüblük kalmaz. 132
Hanbeli Mezhebine ait olmayan bazı kitaplarda bu mezhebin görüşü olarak; hayızlı kadının kanının kesilmesi halinde cünüple aynı hükümde olacağı yani namaz için alınan abdestle mescitlere girebileceği zikredilir. 133 Fakat biz, Hanbeli kaynak kitaplarında böyle bir ibareye rastlamadık.
Hanbeli Mezhebinin Delilleri:
Hanbeli Mezhebi Cesra’nın Ben hayızlı ve cünübe mescidi helal kılmıyorum 134 hadisini delil alarak gusül abdesti olmayanların mescitte durmasını haram kabul etmişlerdir. Ey iman edenler, sarhoşken ne söylediğinizi bilinceye, cünüpken de yol geçen müstesna yıkanıncaya kadar namaza (namaz yerine) yaklaşmayın 135 ayetini cünübün mescitten geçmesine bir ruhsat olarak değerlendiren Hanbeli alimleri Rasulullah’ın ashabı cünüpken mescitte yürürlerdi. 136 hadisini ve Hz. Aişe’nin hayızlıyken mescitten seccadeyi alması için verilen ruhsatla ilgili hadisi gusül abdesti olmayanların mescitten geçebileceklerine delil olarak zikrederler.
Ayrıca Hanbelilere ait namaz abdesti alan cünübün mescide girebileceği görüşünün delili de: Peygamber’in (sallâllahu aleyhi ve sellem) ashabı abdestsizken mescitte konuşurlardı. Cünüp olan da abdest aldıktan sonra mescide girer ve konuşmaya katılırdı. mealindeki rivayettir. 137 Hanbelilere göre hadis ashabın tamamının bu şekilde hareket ettiğine dolayısıyla abdestli cünübün mescide girmesinin cevazı hususunda icma oluştuğuna işaret etmektedir.
Ercan
Kardeşim gusletmen gerektiği zamanlarda hemen guslet. 2 vakit arası abdest almak zorundasın. Örneğin akşam eşinle ilişkiye girdin yada evli değilsen vücuttan meni çıktı. Bu durumda sabah ezanı okunmadan gusletmen gerekir. Ama ille de sabah ezanına kadar bekleme guslü hemen yerine getir. Unutma ki abdestsiz olarak adım atmak bile günahtır. Ama su bulamadığın, susuz bir yerdeysen teyemmüm abdesti de albilirsin.
Guray
< Kardeşim gusletmen gerektiği zamanlarda hemen guslet. 2 vakit arası abdest almak zorundasın. Örneğin akşam eşinle ilişkiye girdin yada evli değilsen vücuttan meni çıktı. Bu durumda sabah ezanı okunmadan gusletmen gerekir. Ama ille de sabah ezanına kadar bekleme guslü hemen yerine getir. Unutma ki abdestsiz olarak adım atmak bile günahtır. Ama su bulamadığın, susuz bir yerdeysen teyemmüm abdesti de albilirsin. >
Arkadaşım lütfen yanlış bilgiler vermeyelim meni çıktıktan sonra beklemek veya bir süre uyumak sünnettir.
Ercan
yanlış ya da eksik yazmış olabilirim. Kusura bakmayın. Ama ben meni çıktıktan hemen sonra guslet anlamında söylemedim. Tabiki beklemek veya uyumak gerekir yada idrar yapmak gerekir. İdrar çıktıktan sonra beklemeye gerek yoktur. Hemen gusledilebilir.
Benim söylemek istediğim, son ana kadar beklemeyin. Ne kadar erken olursa o kadar güzeldir anlamında söylemiştim. Hani namazda olduğu gibi. Öğlen namazını ikindi vaktinden önceye kadar kılabilirsiniz. Ama ille de ikindi vaktine 10 dk kalasıya kadar beklememek yerine daha erken kılmak daha güzelidir.
Yanlış yönlendirmekten Allah’a sığınırım.
Selam ve Dua ile.
Guray
< yanlış ya da eksik yazmış olabilirim. Kusura bakmayın. Ama ben meni çıktıktan hemen sonra guslet anlamında söylemedim. Tabiki beklemek veya uyumak gerekir yada idrar yapmak gerekir. İdrar çıktıktan sonra beklemeye gerek yoktur. Hemen gusledilebilir.
Benim söylemek istediğim, son ana kadar beklemeyin. Ne kadar erken olursa o kadar güzeldir anlamında söylemiştim. Hani namazda olduğu gibi. Öğlen namazını ikindi vaktinden önceye kadar kılabilirsiniz. Ama ille de ikindi vaktine 10 dk kalasıya kadar beklememek yerine daha erken kılmak daha güzelidir.
Yanlış yönlendirmekten Allah’a sığınırım.
Selam ve Dua ile. >
Tamam kardeşim ben yanlış anlamışımdır kusuruma bakma hakkını helal et 🙂
lionwolf27
sağolun çok teşekkür ederim
Ercan
Tamam kardeşim ben yanlış anlamışımdır kusuruma bakma hakkını helal et 🙂
Estağfurullah. Din kardeşleri birbirlerinin kusurlarını araştırmaz, örterler. Beni hakkım varsa helal olsun.
lionwolf27
helal olsun tabiki ne demek 🙂
cünüp iken teyemmüm, cünüp iken okula gitmek, cenabet uyumak
Cenabet iken karşılatığım sorunlar Başlıklı Yazımızın Yanında Websitemiz İslami bilgilerden, Dini Sorular, Cevaplar, Hac, Meal, Cennet, Cehennem, Farz, Sünnet, Hanefi, Şafii, Rüya yorumları, Gusül, Abdest, İmanın şartları, Namaz, Oruç, Kuran Sureleri, Ayetleri, Hadis, Dualar, İslamda Aile Tavsiyeleri, Kadın İle İlgili Konular, İbadet, İman, Mezhep, Hanefi, Şafii, Maliki, Hambeli, İslamın Şartları, Diyanet, Eğitim, Sohbet, Arapça, Hayırlı Geceler, Zekat, Mahrem Sorular, Evlilik, Sahabe Hayatları, Salavat,Dini Hikayeler, Günah, Helal, Haram, Tecvid, Yemin, Sadaka, Siyer, Fıkıh, Ahlak Gibi Konular İçermektedir.