Anasayfa
8 Mayıs 2021, 6:44
sizden03
Abone

Zammı sure okumadan rukuya eğildim namaz sahih oldumu?

Zammı sure okumadan rukuya eğildim namaz sahih oldumu?

musab
bugün öğle namazında ilk rekatta ben fatihayı tam bitirdim imam rukuya eğildi.biraz hızlı kıldırıyorda.bende zammı sure okumadan rukuya eğildim.doğrumu yapmışım.namazım sahih oldumu.yoksa iade etmem gerekirmi.mezhep hanefi


Cevap: namaz sahih oldumu

reyna89
Sehiv sevdesi yapmanız gerekir bence ama yine de bilen cevaplasın


Cevap: namaz sahih oldumu

musab
tamamda cemaatle namaz kılarken nasıl yapacaktım ki sehiv secdesi


Cevap: namaz sahih oldumu

islamyolu
kardeş sen niye fatiha ve zammı süreleri okuyorsun. sen imama uymuyormusun namazda. imam zaten onları okuyor. senin yerine . sen subhanekeyi okuyacaksın. hocayı bekleyeceksin. o gerisini getiriyor.


musab
arkadaşım sen hiç cemaatle öğlen namazı kıldınmı önce bana onu söyle


islamyolu
malt1 kardeş sen cemaatta hoca ile berabermi sureleri okuyorsun. öyle yaparsan hata içindesin mekruh işliyorsun. Tahrimen mekruh hemde. yada tam olarak ne yaptıgını anlatamadın. benim anladıgım. sen cemaatte hoca ile beraber sureleri okuyorsun. hoca senden hızlı okudugu için direk rükuya gidiyor. sende zammı süreyi okumadan. hoca ile rükuya gidiyorsun. zaten senin onları okumayacaksın diyorum. uydum hazır olan imama demiyormusun. namaza başlamadan . işte imama uyacaksın imam okunacak sureleri okuyor zaten…


musab
sana sorumu tekrarlıyorum.sen hiç cemaatle öğlen ya da ikindi namazı kıldın mı.evet ya da hayır de sadece


miroğlu
malt1 kardeş namazın geçerlidir imam zammı sure okuduğu için senin okumana gerek kalmamıştır zamanında okusaydın olurdu, zamanında okuyamamışsın (o zaman okumasanda olur) imama uyup rukuya gidersin, sen imama uyuyorsun imamın okuduğu yeterlidir. sehiv secdesi yapılmaz

174- Cemaat, kıyam rükü, secde gibi yapılması gerekli rükünlerde, Sübhaneke ile Tesbihat ve Tahiyyat gibi dua ve zikirlerde imama uyarak bunları yaparlar. Fakat sözle yerine getirilmesi gereken kıraat rüknünde imama uymaz, imamın aşikare okuduğu Kur’anı dinler ve susar.
Bu İmamı Azam ile İmam Ebû Yusuf’a göredir. Bu iki zata göre, aşikare okunan namazlarda cemaatın okuması tahrimen (harama yakın) mekruh olduğu gibi, gizli okunan namazlarda da cemaatın okuması böylece mekruhtur. İmam cemaate öncülük etmektedir. Bunun için imamın okuması, cemaatın da okuması demektir. Nitekim bir hadis-i şerifte buyurulmuştur:
"Kimin imamı varsa, imamın okuyuşu o kimse için de okuyuştur" Fakat İmam Muhammed, gizlice kıraat yapılan namazlarda cemaatın da kıraat yapmasını caiz görmüştür.
(İmam Malik’e göre, gizlice Kur’an okunan namazlarda muktedi (imama uyan) da gizlice okur; bu müstahsendir. İmam Ahmed’e göre, gizlice okunan namazlarda muktedi de gizlice okur. Bundan başka imamın namazlarda aşikare okuyuşunu cemaatten herhangi biri işitmezse, o da kıraatta bulunur, bu vacibdir. Fakat işitirse, okuması caiz olmaz, imamı dinlemesi gerekir. İmam Şafîî’ye göre de, gizlice Kur’an okunan namazlarda muktedi, Fatiha’dan başka ayetler de okur. Aşikare kıraat yapılan namazlarda ise, eğer rek’atı kaçırmayacaksa, yalnız Fatihayı gizlice okur.)

Okudunuz mu?  Kur'an-ı kerim'de bulunan secde işareti

Büyük islam ilmihali alıntı


musab
ben hanefiyim.imamı azam ve ebu yusufa göre gizli okunan öğle ve ikindi namazlarında biz hiçbirşey okumuyacakmıyız.yani fatiha ve zammı sure felan sübhaneke okumuyacakmıyız.çünkü imam bunları zaten içinden okuyor.mesela akşam namazında ilk rekatta imam içinden sübhanekeyi okuyor o yüzden bizde mi okumuyacağız.aydınlatırsanız sevinirim.


islamyolu
< ben hanefiyim.imamı azam ve ebu yusufa göre gizli okunan öğle ve ikindi namazlarında biz hiçbirşey okumuyacakmıyız.yani fatiha ve zammı sure felan sübhaneke okumuyacakmıyız.çünkü imam bunları zaten içinden okuyor.mesela akşam namazında ilk rekatta imam içinden sübhanekeyi okuyor o yüzden bizde mi okumuyacağız.aydınlatırsanız sevinirim. >
kardeş evvela sordugun soruda ben cemaatle namaz kıldım. ama neden bu kadar zorladıgını anlamadım. bastıra bastıra dedigini anlamadım. yanlış söyledigim birşeymi var. o kadar iyi bildigiklerim için içime şüphe soktun..

Okudunuz mu?  Kapri ile namaz kılınrımı?

soruna geçelim gizli okunan demişsin. Gizli okunan bir tek subhanekedir. onu tek okuyacaksın. ondan sonra euzü besmele hoca çeker fatiha ve bir zammı süre okur. sende onları dinlersin. yani sen okumazsın hoca okur.. birde 2. rekatta oturdugun zaman. Tahiyatı sen okursun ikinci rekattada hoca Fatihayı ve bir zammı süre okur sen onları okumazsın. yani hocanın okudugu yerlerde sen susarsın hoca okur. hocanın okumadıgı yerlerdede sen okursun. bak Fatihayı veya zammı süreyi hoca ile birlikte okursan Tahrimen mekruh işlersin harama yakın mekruh.. bir tek en başta subhanekeyi oku. gerisini hocaya bırak. birde oturdugunda Tahiyyat salli barik vs inşAllah anladın


EarthQuake®

Temel Soru:

Cemaatle kılınan namazlarda,
İmamın sessiz kıraat yaptığı öğle ve ikindi namazının tüm rekatlarında;
İmamın sesli kıraat yaptığı sabah, akşam, yatsı namazlarının son rekatlarında
Cemaatin Fatiha Okuması gerekli midir?

Cevaplar:

Hanefi fıkıhçılarına göre imama uyan için açık ve gizli okunan namazlarda imamın okuması yeterlidir. Cemaat susar. Ama diğer üç mezhep imamlarına göre açık ve gizli okunan namazların hepsinde cemaatin de Fatiha okuması gerekir. Çünkü Peygamberimiz, Fatiha’sız namaz olmayacağını vurgulamıştır. Onun için imam Fatiha’yı bitirince biraz susar ki cemaat de kendi içinden okusun. Zaten öğle, ikindi namazlarında gizli okunduğundan, imamın okumasını dinleme sorunu yoktur. Herkes kendi içinden Fatiha okur ama sure okunması gerekmez. Benim kanaatime göre açık okunan akşam, yatsı ve sabah namazlarında imamın okuması yeterlidir. Ama gizli okunan öğle, ikindi namazlarında cemaatin de Fatiha okuması gerekir. Namazda susmak yerine elbette Fatiha okumak daha iyi ve sevaptır.
Prof. Dr. Süleyman Ateş

Okudunuz mu?  Sitelerin yaş sınırına uymamak günah mı?

Soru:Cemaatle kılınan namazda da diğer üç mezheb imamların içtihadına göre fatiha okumam hanefi içtihadına göre namaza zarar verir mi?

Mezhepler birbirinin daha iyisi veya daha kötüsü değildirler. Her bir müçtehit, Allah’a daha yakın olmayı sağlayacak işleri göstermeye çalışmışlardır. Bu nedenle, bir mezhepteki uygulama ne yanlıştır, ne de onu başka türlü tarif edeninki daha üstündür. Her mü’min, ittiba ettiği mezhepteki uygulamaya bağlı kalmalıdır. İmam Fatiha suresini okurken dinlemek, ayetin emrine binaen gerekli görülmüştür. Öyle yapmalıyız. Allah’a emanet olun.

"Kur’an okunduğu zaman ona kulak verip dinleyin ve susun ki size merhamet edilsin.
Rabbini, içinden yalvararak ve korkarak, yüksek olmayan bir sesle sabah-akşam zikret ve gafillerden olma."
(ARAF 204-205)

Nureddin Yıldız

Cemaatle namaz kılanlar şu şekilde hareket ederler:
1) Cemaatten her biri imama uymayı niyet eder. Kılacak olduğu namaz hangi vaktin ise onu kasdederek: "Niyet ettim bugünkü falan vaktin farz namazını kılmaya, uydum şu imama" şeklinde niyet eder. Sonra imam ellerini kaldırır, aşikare "Allahu Ekber" diyerek namaza başlar. Ona uyanlar da ellerini kaldırarak gizlice "Allahu Ekber" deyip imamla namaz kılmaya başlarlar. Beraberce namaz kılanların hepsi "Sübhaneke"yi okur, sonra cemaat susar. İmam gizlece "Eûzü Besmele" okur. Sonra kıraata başlayarak namazı kıldırır.
Şöyle ki: İmam sabah, akşam, yatsı namazlarının ilk ikişer rekatlarında ve vitir namazının her üç rekatında Fatiha suresi ile buna ilave edeceği ayetleri aşikare olarak okur, cemaate işittirir. Bütün tekbirleri, tesmi’leri ve selamları aşikare yapar. Akşam namazının üçüncü ve yatsı namazının üçüncü ve dördüncü rekatlarında, öğle ve ikindi namazının bütün rekatlarında kıraati gizli, tekbirleri, tesmi’leri ve selamları aşikare yapar.

Kıraati sadece imam yapar. İmamın okuması, cemaatin okuması yerine geçer. İmam okurken cemaat susar ve dinler; açıktan okunan namazlarda Fâtiha’nın bitiminde âmin der; kıraat dışında okunacak zikir ve tesbihleri kendisi okur.

Okudunuz mu?  Başımıza gelen iyi olaylar ALLAH tan kötü olaylarda bizlerden mi kaynaklanıyor

Ömer Nasuhi Bilmen / Büyük İslam ilmihali

İmam Şafii’ye göre;
Sesli bir namaz dahi olsa Fatiha okumayan bir kişinin namazı olmaz.
Dayandığı delil de şu Hadis-i Şerif’tir:

حدثنا ابن ابي عمر وعلي بن حجر قالا: حدثنا سفيان عن الزهري عن محمود بن الربيع عن عبادة بن الصامت عن النبي صلى الله عليه وسلم قال: ‘- "لا صلاة لمن لم يقرا بفاتحة الكتاب

Abbad bin Samit’in rivayetine göre Rasulullah (sav) Şöyle buyurmaktadır.
”Namazada Fatiha’yı okumayanın namazı yoktur.”

İbn-i İsa, Abbad’ın rivayet ettiği "bu hadis Sahihtir" demiştir.
Bu hadisle de bir çok alim ve sahabenin de amel ettiğini söylemiştir.
Bunlar;
Ömer İbnul Hattab
Cabir bin Abdullah
İmran ibnu Husayn ve diğerleri.
Dediler ki; Fatihasız namaz kılmak caiz değildir" demişlerdir.
Bu görüşe dayananların içerisinde, İbn-i Mubarek, İmam Şafii, Ahmed bin Hanbel ve İshak bulunmaktadır.

İmam Malik:
”İmam, sesli okuduğu namazlarda (Sabah, Akşam, Yatsı) Fatiha Suresi okunmaz, imam dinlenir, der”
”Sessiz namazlarda ise (Öğlen, İkindi) Fatiha Suresi herkes tarafından okunur, der.

İmamın sesli ya da sessiz okuduğu bütün namazlarda cemaatin fatihayı içlerinden okumasının gerektiren bir çok hadisler ve sahabe fetvaları vardır. Bunlar ve getirilen şüphelere verilen cevaplar hakkında el-Mubarekfuri’nin Tahkiku’l-Kelam adlı kitabına bakınız.

Bu konu ile ilgili delillerden bazıları şu şekildedir:

Ubâde’t-İbnu’s-Sâmit radıyAllahu anh‘den: "Rasûlüllâh sallAllahu aleyhi ve sellem buyurdu ki: ‘Her kim ki Fatihâtu’l-Kitâb’ı okumazsa onun namazı yoktur’” Buhârî, (756); Müslim, (394); Ebû Dâvud, (822); Tirmizî, (247); Nesâ‘î, (2/137); ve İbn Mâce, (837)

Ubâde’t-İbnu’s-Sâmit radıyAllahu anh‘den, o şöyle dedi: "Bir sabah namazında Rasûlüllâh sallAllahu aleyhi ve sellem‘in arkasında idik. Rasûlüllâh sallAllahu aleyhi ve sellem Kur’ân okurken, kıraati ona ağırlık verdi. Namaz bitince (cemaate hitaben): ‘Zannedersem sizler imamınızın arkasında (Kur’ân) okuyorsunuz dedi?’ Biz de: ‘Evet ya Rasûlâllâh! Hızlıca (size yetişebilmek için okuyoruz)’ dedik. Rasûlüllâh r: ‘İmâmınızın arkasında Fatihâ’dan başka bir şey okumayın! Zira Fatihâ’yı okumayanın namazı yoktur’ dedi” Ahmed, (5/313, 316, 322); Ebû Dâvud, (823); Tirmizî, (311); Nesâ‘î, (2/141);Buhârî, Cüz’ünde (60/226); Darekutnî, (1/318); İbn Hibbân, (1776); Ziyâ‘u’l-Makdisî, el-Muhtare(3/344); Hâkim, (1/364); Beyhakî, Sunen, (2/164) ve Kırâ’at’ta (98); İbn Ebî Şeybe, (1/373) ve Tahâvî, (1/215) hasen bir senedle rivayet etmişlerdir Darekutnî’nin rivayetinde İbn İshâk tahdis sigasını tasrih etmiştir. Ebû Nu‘aym ise Hilye’de (9/322) farklı bir rivayet yoluyla nakletmiştir.

Okudunuz mu?  Sürekli gusül alasım geliyor

Recâ’ İbn Hayve’den, o şöyle dedi: "Bir gün Ubâde’t-İbnu’s-Sâmit radıyAllahu anh’ın yanı başında namaz kılıyordum ki imamın arkasında (Fatihâ’yı) okuduğunu duydum. Namazı kıldıktan sonra, dedim ki: ‘Yâ Ebâ Velîd! Sen imamla olduğun halde arkasında (Fatihâ’yı) okuyor musun?’ dedi ki: ‘Yazıklar olsun sana (Fatihâ’sız) namaz yoktur (bilmez misin?)’” Abdurrezzâk, (2771) hasen bir senedle rivayet etmiştir.

Enes İbn Mâlik radıyAllahu anh‘dan: "Rasûlüllâh sallAllahu aleyhi ve sellem (bir gün) ashâbına namaz kıldırdı. Namazı bitince, yüzünü ashabına çevirerek dedi ki: ‘İmâm okuduğu halde siz de (arkasında) namazlarınızda okuyor musunuz?’ Hepsi sükût ettilerRasûlullah sallAllahu aleyhi ve sellem bu sorusunu üç kere tekrar etti. Birisi veya birkaçı dediler ki: "Evet Yâ Rasûlüllâh! Biz bunu yapıyoruz!’ Rasûlüllâh buyurdu ki: ‘Bunu yapmayın. Sizden biriniz imamın arkasında, içinden olmak üzere sadece Fatihâ’yı okusun.’” Buhârî, Cüz’ünde, (224); Darekutnî, (1/340); Tahâvî, (1/218);Abdurrezzâk, (2765); Beyhakî, Kitâbu’l-Kıra’at’ta, (121); Sunen’inde, (2/166); Hâtib, (13/176); Ebû Ya‘lâ ve Taberânî, Evsât’ta ve Mecmâ‘u’z-Zevâ’id, (2/110) sahih bir senedle rivayet etmişlerdir.

Okudunuz mu?  Banyoda abdest alırken şehadet getirmek

Ebû Hureyre radıyAllahu anh şöyle dedi: "Rasûlüllâh sallAllahu aleyhi ve sellem buyurdu ki: ‘Fatihâ okunmayan namaz yeterli değildir.’ Ebû Sâ’ib dedi ki: ‘Peki ey Ebû Hureyre! Eğer imamın arkasında olursam?’ Elimden tutarak: ‘Fatihâ’yı içinden (kendi kendine) oku dedi.’”Mâlik (188); İbn Huzeyme, (490); Ebû ‘Avâne (1/452); İbn Hibbân, (1780); Beyhakî, Kırâ’at (66) sahih bir senedle rivayet etmişlerdir.

Ebû Hureyre radıyAllahu anh şöyle dedi: "Rasûlüllâh sallAllahu aleyhi ve sellem buyurdu ki: ‘Her kim ki namaz kılar da o namazında Ummu’l-Kur’ân’ı okumazsa, o namaz güdüktür sonra güdüktür, (yani) tamam değildir’ dedi.” (Müslim’in rivayetinde ise: ‘Bu sözü üç kere tekrar etti’ şeklinde gelmiştir)

(Ravi diyor ki): Bunun üzerine dedim ki: "Yâ Ebâ Hureyre! İmâm sesli okuduğunda nasıl yapayım?’ Dedi ki: ‘Fatihâ’yı içinden okursun. Zira ben Rasûlüllâh r işittim ki şöyle buyurdu:

‘Allah Teala buyurdu ki: Ben Fatihâ’yı benimle kulum arasında yarı yarıya taksim ettim (Yarısı benim yarısı kulumundur) Ve kulumun istediği onundur Kul: Elhamdu li’llâhi Rabbi’l-‘âlemîn dediği zaman Allah da: ‘Kulum bana hamd etti’ der Kul: er-Rahmânirrahîm dediği zaman, Allah da: ‘Kulum beni sena etti’ der Kul: Mâliki yevmiddîn dediği zaman, Allah da: ‘Kulum beni temcid’ etti (ve bir defada: ‘Kulum bana tebyiz eyledi’ dedi) Ve buraya kadar benim. Kul: ‘İyyâke na’bûdu ve iyyâke netse’în dediği zaman, Allah: ‘Bu kulumla benim aramda ve kulumun istediği hakkıdır’ der. Kul: İhdına’s-sırâta’l-mustakîm sırata’llezine en’amte ‘aleyhim gayri’l-magdubi ‘aleyhim vela’d-dâllîn dediği zaman, Allah: ‘İşte bu kulumundur ve kulumun istediği hakkıdır’ buyurur” Müslim, (395); Ebû Dâvud, (821); İbn Mâce, (838); Mâlik, (1/84) İbnu Huzeyme, (489); İbn Ebî Şeybe, (1/375); İbn Hibbân, Buhârî, Cüz’ünde, (15/68/65/72); Abdurrezzâk, (2767); Ebû ‘Avâne,; Beyhakî, (2/38); Beyhâkî, Kitâbu’l-Kıra’at’da (52) sahih bir senedle rivayet etmişlerdir (2/138) (1775);

Okudunuz mu?  Namazdan sonra salaten tuncina duası okumak

‘Abdullah İbn ‘Amr radıyAllahu anhuma şöyle dedi: "Rasûlüllâh sallAllahu aleyhi ve sellem (ashâbına hitaben): ‘Benim arkamda olduğunuz halde (Kur’ân) okuyor musunuz’ diye sual etti? (Sahâbeler) dediler ki: ‘Evet Yâ Rasûlâllâh! Süratli bir şekilde okuyoruz’ (Bu cevap üzerine) Rasûlüllâh buyurdu ki: ‘(İmâmın arkasında) Fatihâ’dan başka bir şey okumayın.’” Buhârî, Cüz’ünde (33) ve Beyhakî, Kitâbu’l-Kırâ’at’ta(138) hasen bin senedle rivayet etmişlerdir.

Yezîd İbn Şerîk şöyle dedi: "Ömer İbnu’l-Hattâb radıyAllahu anh‘e dedim ki: ‘İmâm’ın arkasında iken Fatihatu’l-Kitâb’ı okuyabilir miyim?’ Ömer İbnu’l-Hattâb radıyAllahu anh: ‘Evet okursun’ dedi Ve tekrar dedim ki: ‘Sen okuduğun halde de mi Yâ Emire’l-Mu’minîn?’ Ömer İbnu’l-Hattâb radıyAllahu anh dedi ki: ‘Evet ben okusam da’ buyurdu.” Buhârî, Cüz’ünde (45); Beyhakî, (2/167); Hâkim, (1/239); Darekutnî, (1/218); Tahâvî, (1/218) ve Abdurrezzâk, (2776) hasen bir senedle rivayet etmişlerdir

Not: Sahâbelerden ve tabî’înden ehli ilmin çoğunluğunun ameli bu hadisler üzeredir. Sahâbelerden, Ömer İbnu’l-Hattâb, ‘Alî İbn Ebî Tâlib, ‘Â’işe bt Ebî Bekr,Ebû Hureyre, Enes İbn Mâlik, İbn Abbâs, İbn Ömer, İbn Mes’ûd, Mu’âz İbn Cebel, ‘Ubey İbn Ka’b, Ubâde’t-İbn es-Sâmit,‘Abdullâh İbn ‘Amr radıyAllahu anhum ve daha isimlerini zikretmediğimiz birçok sahâbe vardır.


emniciba
Allah kabul etsın . . .


EarthQuake®
< kardes cemeatle namaz kılıyorsun sen sadece namaz ıcındekı tesbıhatları yapacaksın >
Bir fetvacı daha.. :/ Subhaneke, Tahiyyat, Salli-Barik, Rabbena vb dualar tesbihat değildir, bunları her durumda cemaat içinden okur. Eksik bilgi vererek insanları yanlış yönlendirmeyelim. Ayrıca bir önceki yazıyı okusaydınız Fatiha ve zammı sureler hakkındaki görüşleri öğrenirdiniz.


islamyolu
< 1) Cemaatten her biri imama uymayı niyet eder. Kılacak olduğu namaz hangi vaktin ise onu kasdederek: "Niyet ettim bugünkü falan vaktin farz namazını kılmaya, uydum şu imama" şeklinde niyet eder. Sonra imam ellerini kaldırır, aşikare "Allahu Ekber" diyerek namaza başlar. Ona uyanlar da ellerini kaldırarak gizlice "Allahu Ekber" deyip imamla namaz kılmaya başlarlar. Beraberce namaz kılanların hepsi "Sübhaneke"yi okur, sonra cemaat susar. İmam gizlece "Eûzü Besmele" okur. Sonra kıraata başlayarak namazı kıldırır.
Şöyle ki: İmam sabah, akşam, yatsı namazlarının ilk ikişer rekatlarında ve vitir namazının her üç rekatında Fatiha suresi ile buna ilave edeceği ayetleri aşikare olarak okur, cemaate işittirir. Bütün tekbirleri, tesmi’leri ve selamları aşikare yapar. Akşam namazının üçüncü ve yatsı namazının üçüncü ve dördüncü rekatlarında, öğle ve ikindi namazının bütün rekatlarında kıraati gizli, tekbirleri, tesmi’leri ve selamları aşikare yapar.

Okudunuz mu?  Musibeti duyan kişinin söyleyeceği dua: İnna lillahi ve inna ileyhi raciun

Kıraati sadece imam yapar. İmamın okuması, cemaatin okuması yerine geçer. İmam okurken cemaat susar ve dinler; açıktan okunan namazlarda Fâtiha’nın bitiminde âmin der; kıraat dışında okunacak zikir ve tesbihleri kendisi okur.

Ömer Nasuhi Bilmen / Büyük İslam ilmihali >
yapılacak budur işte. benim anlatımın karışık olmuş. Ama Arkadaş çok güzel bir şekilde Anlatmış


Osman BALCI
malt1 kardeşim semünaleyküm hanefii mezhebinde imama uyan kimse sabah, öğle, ikindi, akşm yatsı farketmez cemat imamı dinler imamla yada imam dan sonra hiçbirşey okumaz


musab
kardeşim sorun imamın açıktan okuduğu zaman değil içinden okuduğu zaman


HAMMADUN
Ya Rab NİYYET ETTİM öğle namazının dört rekat farzını kılmaya, uydum hazır olan cemaatin imamına ALLAH-U EKBER.

Artık cemaatin imamına uydun…. İmam ne derse o. İster sesli okusun ister içinden, tüm cemaatin sorumluluğu onun üzerinde, eğer sehiv secdesi gerekiyorsa, farz namazında hoca efendi, sağına selam verip secdeye gider, sizde gidersiniz. Bunun dışında hocaefendinin verdiği komutların dışında hiç bir hal ve harekette bulunulamaz. Zira hazır olan cemaatin imamına biat etmişsinizdir. Tek yetkili ve sorumlu odur.

Okudunuz mu?  İçimden İstemeden Küfür Ediyorum Lütfen Yardım..

Peki imam o en önde gördüğümüz hocaefendimidir derseniz. Eğer namaz kıldığınız yerde bir evliyaullah varsa gerçek imam işte odur. Onun cemaatin neresinde olduğunun da önemi yoktur. O en önde gördüğün hocaefendi dahi komut verirken, o evliyaullah’a tabi olması hasebiyle onun komutunu tekrarlar, tekrarlarda neyi tekrarladığını bilmez.

Hülasa mevzu oldukça uzun bu kadarla iktifa edelim inşaAllah.

Rab’bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.


musab
mesela öğlen namazını kılcam.uydum imama sübhaneke okuyacam başka bir şey okumuyacammı.ne fatiha ne de zammı sure


emniciba
aynen öle 1. rekatta besmele subhaneke beklıyencen 5 vakıtg ıcınde aynı sonra namaz ıcındekı tesbıhatlarıda yapcan oturuncada okuyacaksın tahıyyat sal lı barık rabbena


musab
salli barik rabbena onlar tesbihat değil duadır


musab
peki camiye giden hanefi arkadaşlara soruyorum siz mesela öğlen namazınızı kılıyorsunuz cemaatle .sübhaneke okuyup başka bir şey okumuyormusunuz.diğer 3 mezhep fatihayı okumayı şart koşuyor zaten.nasıl yapıyorsunuz.gidenlerden cevap bekliyorum


bekir34
kardeş ne denilmesini bekliyosun arkadaşlar tarifi yapmış kaynak göstermiş yanlışın varsa bakar düzeltirsin

< Cemaatle namaz kılanlar şu şekilde hareket ederler:
1) Cemaatten her biri imama uymayı niyet eder. Kılacak olduğu namaz hangi vaktin ise onu kasdederek: "Niyet ettim bugünkü falan vaktin farz namazını kılmaya, uydum şu imama" şeklinde niyet eder. Sonra imam ellerini kaldırır, aşikare "Allahu Ekber" diyerek namaza başlar. Ona uyanlar da ellerini kaldırarak gizlice "Allahu Ekber" deyip imamla namaz kılmaya başlarlar. Beraberce namaz kılanların hepsi "Sübhaneke"yi okur, sonra cemaat susar. İmam gizlece "Eûzü Besmele" okur. Sonra kıraata başlayarak namazı kıldırır.
Şöyle ki: İmam sabah, akşam, yatsı namazlarının ilk ikişer rekatlarında ve vitir namazının her üç rekatında Fatiha suresi ile buna ilave edeceği ayetleri aşikare olarak okur, cemaate işittirir. Bütün tekbirleri, tesmi’leri ve selamları aşikare yapar. Akşam namazının üçüncü ve yatsı namazının üçüncü ve dördüncü rekatlarında, öğle ve ikindi namazının bütün rekatlarında kıraati gizli, tekbirleri, tesmi’leri ve selamları aşikare yapar.

Okudunuz mu?  Hatimle kılınan teravih namazında secde ayeti

Kıraati sadece imam yapar. İmamın okuması, cemaatin okuması yerine geçer. İmam okurken cemaat susar ve dinler; açıktan okunan namazlarda Fâtiha’nın bitiminde âmin der; kıraat dışında okunacak zikir ve tesbihleri kendisi okur.

Ömer Nasuhi Bilmen / Büyük İslam ilmihali >


musab
ya arkadaşım siz nasıl yapıyorsunuz diye sordum.imamı azama göremi ebu yusufa göremi amel ediyorsunuz


islamyolu
Malt kardeş İmam- Azama göre herşeyi gitmek yanlış bir düşünce. Çünkü ondan sonrada gelen Hanifi mezhebinden müçtehitlerimiz vardır. onlarada uymamız lazım. Ama şafi Maliki hambeli gibi mezheplerde olanlara Hanifi mezhebindeysek uymamız doğru olmaz. Ebu yusufa göre desekte pek yerinde olmaz. diyecegimiz söz. Hanifi mezhebi Alimlerinin cumhuruna göre gideriz. çünkü onlar doğrusunu daha iyi biliyor. ve daha iyi seçer. yani bizi ilgilendiren cumhurun görüşüdür. gerek Namazlarda Gerek Zekatlarda gerekse başka türlü Fıkıh veya başka meselelerde Bizi ilgilendiren Cumhurun görüşüdür..

Bu kategoride yer alan Şafii mezhebinde cumanın sıhhat şartları neledir? başlıklı yazımızı da okumanızı tavsiye ederiz.
Ξ Bir cevap yazın

Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Ders Kitabı TIKLA! Sınıf Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Akrostiş Şiir
Forum Duası Copyright © 2007-2023
Gizlilik Politikası İletişim

Zammı sure okumadan rukuya eğildim namaz sahih oldumu? Başlıklı Yazımızın Yanında Websitemiz İslami bilgilerden, Dini Sorular, Cevaplar, Hac, Meal, Cennet, Cehennem, Farz, Sünnet, Hanefi, Şafii, Rüya yorumları, Gusül, Abdest, İmanın şartları, Namaz, Oruç, Kuran Sureleri, Ayetleri, Hadis, Dualar, İslamda Aile Tavsiyeleri, Kadın İle İlgili Konular, İbadet, İman, Mezhep, Hanefi, Şafii, Maliki, Hambeli, İslamın Şartları, Diyanet, Eğitim, Sohbet, Arapça, Hayırlı Geceler, Zekat, Mahrem Sorular, Evlilik, Sahabe Hayatları, Salavat,Dini Hikayeler, Günah, Helal, Haram, Tecvid, Yemin, Sadaka, Siyer, Fıkıh, Ahlak Gibi Konular İçermektedir.