musab
hanefilerde farzı terk haram,vacibi terk tahrimen mekruh,sünneti terk(hanefilerde sünnet peygamberimizin çok az terk ettiği şeylerdir)tenzihen mekruhtur.mesela öğlenin ilk sünneti müekked sünnet yani hanefilere göre sünnet kapsamında.bunun terki tenzihen mekruh yani helala yakın mekruh.ama sonuçta küçük günah diyebiliriz.ama biz sünnetin terki günah değildir diyoruz.burda biraz çelişiyoruz.
imam
< hanefilerde farzı terk haram,vacibi terk tahrimen mekruh,sünneti terk(hanefilerde sünnet peygamberimizin çok az terk ettiği şeylerdir)tenzihen mekruhturmesela öğlenin ilk sünneti müekked sünnet yani hanefilere göre sünnet kapsamındabunun terki tenzihen mekruh yani helala yakın mekruhama sonuçta küçük günah diyebilirizama biz sünnetin terki günah değildir diyoruzburda biraz çelişiyoruz >
Sünnetin terki Günah değildir zaten.
Tenzihen mekruhun cezası olmazki.
< MEKRÛH NEDİR?
Sözlükte "mihnet, şiddet, şer, sevilmeyen" anlamlarına gelen mekrûh, dinî bir kavram olarak, Şâri’ tarafından kesin ve bağlayıcı olmayan bir tarzda yapılmaması istenen fiil demektir
Bu tanım fakihlerin çoğunluğuna göredir Hanefîler ise mekrûhu, tahrimen mekrûh ve tenzîhen mekrûh olmak üzere ikiye ayırırlar Tahrîmen mekrûh, zannî bir delil ile kesin olarak yapılmaması istenen şeydir Bu yasak aslında, haram gibi yapılmaması kesin ve bağlayıcı olarak istenmiştir Ancak, bu talep haber-i vahit gibi sübut bakımından kesin olmayan bir delile dayandığından veya delaletindeki bir kapalılıktan dolayı haramlığı kesin olarak sabit olmamıştır Bu sebeple Hanefîlerin açıklamış oldukları bu mekrûh türüne amelî haram da denilmiştir Yani bu davranışların yapılması haram hükmündedir Bunları işlemek, haram bir fiili işlemek gibi cezayı ve kınanmayı gerektirir; bunlardan uzak durmak ise övülmeyi ve sevabı müstelzimdir Ancak inanç yönünden farklılık vardır; haram olmadığını söyleyen kimse kâfir olmaz Meselâ, sigara içmek, erkeğin altın takması, ipek giymesi böyledir Tenzîhen Mekrûh ise, Şâri’in bağlayıcı ve kesin olmayan bir tarzda yapılmamasını istediği fiildir Başka bir ifadeyle, yapılmaması yapılmasından daha iyi olan davranıştır Bu tür fiilleri işlemek cezâ ve kınamayı gerektirmez Ancak bunlardan kaçınmak, övülmeyi ve sevabı gerektirir Dinî salabeti olan, faziletli kişiler bundan kaçınırlar Cemaate giden kimsenin soğan sarımsak yemesi, ikindi namazından sonra, kerahat vaktine kadar nafile namaz kılmak bu tür mekrûhtur (İP) >
musab
mesela namazda sureleri sırayla okumamak mekruh.ama tenzihen mekruh yani cezası olmayan dolayısıyla günah olmayan mekruh.o zaman biz sünnete uymak içinmi sırayla okuyoruz.neden o zaman sureleri sırayla okumak sünnettir demiyoruzda sırayla okumamak mekruhtur diyoruz.kafam karıştı benim
Kayıtsız Üye
Namazda sünneti terketmek tenzihen mekruhtur onun için sırayla okumak nasılki sünnetse sırayla okumamakta tenzihen mekruh oluyor.birde namazda süreleri sırayla okumak farz namazlar için sünnettir nafile namazlarda sırayla okumamanın bir sakıncası yoktur.
Sünnetin terkedilmesi ve mekruh kavramı Başlıklı Yazımızın Yanında Websitemiz İslami bilgilerden, Dini Sorular, Cevaplar, Hac, Meal, Cennet, Cehennem, Farz, Sünnet, Hanefi, Şafii, Rüya yorumları, Gusül, Abdest, İmanın şartları, Namaz, Oruç, Kuran Sureleri, Ayetleri, Hadis, Dualar, İslamda Aile Tavsiyeleri, Kadın İle İlgili Konular, İbadet, İman, Mezhep, Hanefi, Şafii, Maliki, Hambeli, İslamın Şartları, Diyanet, Eğitim, Sohbet, Arapça, Hayırlı Geceler, Zekat, Mahrem Sorular, Evlilik, Sahabe Hayatları, Salavat,Dini Hikayeler, Günah, Helal, Haram, Tecvid, Yemin, Sadaka, Siyer, Fıkıh, Ahlak Gibi Konular İçermektedir.