Anasayfa
9 Mayıs 2021, 0:15
sizden3
Abone

Kan Abdesti Bozmaz,ÇÜNKÜ;

Kan Abdesti Bozmaz,ÇÜNKÜ;

TarikateSon!
Abdullah ibni Ömer (R.anh) yüzünde bulunan sivilceyi sıktı ve sonra ondan kan çıktı.Çıkan kanı parmaklarının arasında onları birbirine sürterek izale etti,sonra namaz kıldı da abdest almadı.” Ebu Şeybe 1/163/6, İbnu’l-Münzir El-Evsad 1/178 ,Beyhakî 1/141

Misver bin Mahreme (R.anh) şöyle dedi:
Ömer Bin Hattab(R.anh)’ı hançerlendiği gece yanına girdim.Ve Ömer’i sabah namazı için uyandırdım.Ömer Bin Hattab (R.anh) şöyle dedi:”-Namaz’ı terkedenin İslam’dan bir nasibi yoktur,sonra Ömer Bin Hattab (R.anh) yarasından kan aktığı halde namaz kıldı. Muvatta 1/3,9,40 Darekutnî 2/52 Abdurrazzak 5010

Hasan’ı BasrÎ (R.anh) söyle dedi:
Müslümanlar yaralarından kan akmöasına rağmen namaza devam ederlerdi. Buhari 1/52 İbn’i Ebi Şeybe 1/92

Tavus,Muhammed bin Ali,Atâ (R.anh) ve Hicaz Alimleri şöyle derlerdi:
Kandan dolayı abdest bozulmaz. Buhari 1/52

Enes Bin Mâlik hacamat olmuş (kan aldırmış) ve yeniden abdest almadan namaz kılmıştır

Aişe (R.anh) şöyle dedi:”Kan damlaları hasırın üzerine düşse bile namaz kılabilirsin.

Abdullah İbn-i Ömer ve Hasan’ı Basri (R.anh) kan aldıran kimseler hakkında şöyle demişlerdir:Kişinin kan aldırdığı yerleri yıkaması dışında başka bir şey yapmasına gerek yoktur.(Yani abdest almasına gerek yoktur)”

Okudunuz mu?  Namazda rekatları şaşırmak

Peki ufak bir yerleri kanadı diye yeniden abdestlerini tazeleyenler ve abdestinin bozulmuş olduğuna hükmedenler bu uygulamalarında neyi kaynak alıyorlar.Bu konuda burada kaynak olarak sunacağınız -Peygamberimiz namazı esnasında sevde ederken alnına bir kan damlası sürülmüş,Aişe (R.anh) validemiz de bu kanı eliyle silmiş,Peygamberimiz de yeniden abdest alıp namazını kılmıştır-mevzusunu aynı zamanda kadın eli değdi diyerek abdest aldığı yönünde uygulayan şafii mezhebi mensubları da sunmaktadırlar.Ortada bu kadar sahabe uygulaması ve sözler mevcut iken içinizdeki kendinizi alamadığınız şüpheleriniz yüzünden ,kan sebebi ile almış olduğunuz yenilediğiniz abdestlerinizi sahabe de uygulayamaz mıydı,siz ne zamandan beri kendinizi sahabeden üstün görüyorsunuz?


Cevap: Kan Abdesti Bozmaz,ÇÜNKÜ;

cihad38
< Peki ufak bir yerleri kanadı diye yeniden abdestlerini tazeleyenler ve abdestinin bozulmuş olduğuna hükmedenler bu uygulamalarında neyi kaynak alıyorlar >
hastasın sen kardeş,derhal psikolağa gitmelisin.
kan abdesti bozmamış olsun,ama bir yeri kanadığı için abdest alınca nur üstüne nur olmuş olup daha sevap değilmi,

Okudunuz mu?  Resimli Kitap Almak

abdullah ibn i ömer ;ağzımdan kötü bir söz çıktığında aldığım abdest,yellenmeden dolayı aldığım abdestten bana daha sevimlidir diyor,

hasta adam,müslümanlıkla işin olmadığı halde sürekli çirkeflik yapıyorsun,tedavi ol.


Cevap: Kan Abdesti Bozmaz,ÇÜNKÜ;

ömerhattab
Vücuttan çıkan kanın abdesti bozması hususunda Hanefîler’in dayandıkları deliller:1) Her akan kandan dolayı abdest almak gerekir. [Zeylâî, Nasbu’r-Râye, 1, 37] 2) Her kim namazda iken kusar veya burnundan kan akarsa, namazdan çıksın ve gidip abdest alsın. Ondan sonra da konuşmadığı sürece gelsin, namazını bıraktığı yerden tamamlasın [Zeylâî, a.g.e., 1, 38] hadis-i şerifleridir.


Cevap: Kan Abdesti Bozmaz,ÇÜNKÜ;

musab
cidden bu üyenin yazdıklarına şaşıyorum.birde kütübi sitte dışındaki hadiside delil getirmiş.hani kabul etmiyordunuz o hadisleri.zayıftı hani.


ömerhattab
Hanefi mezhebi imamları, akan kanın abdesti bozduğuna delil olarak şu hadisleri göstermektedir İbni Mace Hz Ayşe’den rivayet etmiştir: Her kim namazda iken kusar veya burnundan kan akarsa, namazda çıksın ve gidip abdest alsın Ondan sonrada konuşmadığı sürece gelsin, namazını bıraktığı yerden tamamlasın Ali bin Ömer, Temim ed-Dari’den nakletmiştir: Her akan kandan ötürü abdest almak gerekir (Nasbu’r-raye,1/37)Bazı arkadaşlar, bu hadisin şüpheli olduğunu iddia etmekte; ancak buna da bir delil getiremeyip, kişisel görüşünü ya da kendisiyle aynı fikirde olan bazı kişilerin fikirlerini dile getirmektedir Temim ed-Dari sahabeden olup, kendisinden 18 hadis nakledilmiştir Hadislerinden bazıları Müslim’de de yer almaktadır Hanefilerin delil olarak gösterdikleri diğer bir hadis: Bir-iki damladan değil, ancak akan kandan abdest almak gerekir (Neylu’l-Evtar, 1/182) Ayrıca aşağıdaki hadis-i şerif de akan kanın (burun kanaması gibi) abdesti bozması için bir delil olarak gösterilebilir Resulullah (sav) buyurdular ki: Namaz kılarken kimin abdesti bozulacak olursa hemen namazdan çıksın Eğer cemaatle kılınan bir namazda ise burnunu tutarak ayrılsın (Burnunu tutmasını emretmesi, cemaate burnu kanamış zannını vermek içindir Bu davranış, avretin örtülmesi ve kabihin gizlenmesi hususunda bir nevi edebe riayettir ) (Kutubi Sitte, Hadis No: 2658)İmam Ebu Hanife, aşağıdaki iki olayı da kanın abdesti bozduğuna delil olarak göstermiştir İmam-Mâlik b Enes el-Esbahî, Nafi’nin Ömer bin Hattab ile ilgili şunları bildirdiğini yazar: Ömer bin Hattab, namaz esnasında burnu kanadığında yerinden kalktı, hiç konuşmadan abdest aldı ve namazına kaldığı yerden devam etmişti (Muvatta, 62-63)Yine Abdullah bin Kusayt’tan nakledildiğine göre Said bin Müseyyeb de, burnu kanadığında namazı bırakmış, abdestini yeniledikten sonra kaldığı yerden devam etmiştir (Muvatta)

Okudunuz mu?  Allah'a en iyi şekilde nasıl şükredebilirim ? Hamdedebilirim ?

-zombi-
tariketeson üye Müslüman değil heralde ateistler gibi hadis ve ayetlerde açık arıyo 😀 ama bırakın arasın kardeşlerim bunlar cehenneme gidecekler !
Yüce Allah’a şükürler olsun biz Müslümanları ve kafirleri eşdeğer tutmuyo , Allah’ın Laneti şirkcilerin üzerine olsun.


ömerhattab
< Peki ufak bir yerleri kanadı diye yeniden abdestlerini tazeleyenler ve abdestinin bozulmuş olduğuna hükmedenler bu uygulamalarında neyi kaynak alıyorlar.,kan sebebi ile almış olduğunuz yenilediğiniz abdestlerinizi sahabe de uygulayamaz mıydı,siz ne zamandan beri kendinizi sahabeden üstün görüyorsunuz? >
Hanefi mezhebi imamları, akan kanın abdesti bozduğuna delil olarak şu hadisleri göstermektedir İbni Mace Hz Ayşe’den rivayet etmiştir: Her kim namazda iken kusar veya burnundan kan akarsa, namazda çıksın ve gidip abdest alsın Ondan sonrada konuşmadığı sürece gelsin, namazını bıraktığı yerden tamamlasın Ali bin Ömer, Temim ed-Dari’den nakletmiştir: Her akan kandan ötürü abdest almak gerekir (Nasbu’r-raye,1/37)Bazı arkadaşlar, bu hadisin şüpheli olduğunu iddia etmekte; ancak buna da bir delil getiremeyip, kişisel görüşünü ya da kendisiyle aynı fikirde olan bazı kişilerin fikirlerini dile getirmektedir Temim ed-Dari sahabeden olup, kendisinden 18 hadis nakledilmiştir Hadislerinden bazıları Müslim’de de yer almaktadır Hanefilerin delil olarak gösterdikleri diğer bir hadis: Bir-iki damladan değil, ancak akan kandan abdest almak gerekir (Neylu’l-Evtar, 1/182) Ayrıca aşağıdaki hadis-i şerif de akan kanın (burun kanaması gibi) abdesti bozması için bir delil olarak gösterilebilir Resulullah (sav) buyurdular ki: Namaz kılarken kimin abdesti bozulacak olursa hemen namazdan çıksın Eğer cemaatle kılınan bir namazda ise burnunu tutarak ayrılsın (Burnunu tutmasını emretmesi, cemaate burnu kanamış zannını vermek içindir Bu davranış, avretin örtülmesi ve kabihin gizlenmesi hususunda bir nevi edebe riayettir ) (Kutubi Sitte, Hadis No: 2658)İmam Ebu Hanife, aşağıdaki iki olayı da kanın abdesti bozduğuna delil olarak göstermiştir İmam-Mâlik b Enes el-Esbahî, Nafi’nin Ömer bin Hattab ile ilgili şunları bildirdiğini yazar: Ömer bin Hattab, namaz esnasında burnu kanadığında yerinden kalktı, hiç konuşmadan abdest aldı ve namazına kaldığı yerden devam etmişti (Muvatta, 62-63)Yine Abdullah bin Kusayt’tan nakledildiğine göre Said bin Müseyyeb de, burnu kanadığında namazı bırakmış, abdestini yeniledikten sonra kaldığı yerden devam etmiştir (Muvatta)

Okudunuz mu?  Mute Savaşına Katılan Sahabeler

karadamlalar
bir konuda hüküm veirlecekken sahih hadisler varsa onunla çelişen zayıf hadise itibar edilmez,ebu hanife(rh.a) sahih hadislere ulaşamamış olabilir arkadaşlar,fakat bizler sahih hadisler varken MEZHEBİN FETVASI diye birinin sözünün peşinden gidemeyiz.


Agri_Kesici
< Abdullah İbn-i Ömer ve Hasan’ı Basri (Ranh) kan aldıran kimseler hakkında şöyle demişlerdir:Kişinin kan aldırdığı yerleri yıkaması dışında başka bir şey yapmasına gerek yoktur(Yani abdest almasına gerek yoktur)”
>

< Hasan’ı BasrÎ (Ranh) söyle dedi:
Müslümanlar yaralarından kan akmöasına rağmen namaza devam ederlerdi Buhari 1/52 İbn’i Ebi Şeybe 1/92
>

İyi de arkadaşlar,bu sözleri söyleyen kişi Tarikate Son isimli üye değil ki.O sadece bu görüş üzerine söz söyleyen sahabelerin sözlerini aktarmış,bir de buna karşılık adama ateist demişsiniz,kusura bakmayın ama Ateist diyen zombi isimli üye ;Ateist diyerek bu sözlderi söyleyen sahabeleri hedef almış farkında değil.Acilen tevbe etmesinde fayda vardır .

Okudunuz mu?  Muska Takmak Şirk Boylamada Şirk Olurmu

Snowdrop
Ateist senin gibilerdir.birisi saçmaladı diye neden sehabeye ateist diyorsun.sehabenin ne günahı var.esas ateist sensiz sen tevbe etmelisin.


imamhatipli42
Hanefiler, bu konuda, şu hadisleri temel almışlardır: "Akan her kandan dolayı, abdest tazelemek gerekir." (Zeylaî, Nasbu’r-Râye, 1/37); "Kim namaz kılarken kusar veya burnundan kan akarsa, namazdan çıksın, gidip hemen abdest alsın. Ondan sonra da konuşmadığı sürece hemen gelsin, namazını bıraktığı yerden tamamlasın." (Malik, Muvatta, taharet, 46, 47; Zeylaî, age, 1/38; Şevkânî, Neylu’l-Evtâr, 1/187); "Bir-iki damla kan çıkmasından dolayı, akan bir kan olması dışında, abdest tazelemek yoktur." (Zeylaî, age, 1/44; Şevkânî, age, 1/189)

Okudunuz mu?  Kandil günü çikolata, lokum gibi yiyecekler dağıtmanın bir faydası var mıdır

Şafiî ve Malikî Mezheplerine göre ise, idrar ve dışkı yolları dışındaki kanama ve diğer sıvı maddeler, hiçbir şekilde abdesti bozmaz. Dayandıkları deliller şunlardır: "Rasulullah (s.a.) kan aldırdı ve abdest tazelemeksizin namaz kıldı. Kan aldırdığı yerleri yıkamanın dışında, başka bir şey yapmadı." (Buharî, vüdû, 34; Müslim, hayz, 18) Ayrıca Hz.Peygamber (s.a.) Zâturrık’a Savaşı’ndayken, birine ok isabet etmiş, kan akarken rükû ve secdeye vararak namazını tamamlamıştır. Rasulullah, bu sahabînin yaptığına ses çıkarmamıştır. (Buharî, vüdû, 34)

Okudunuz mu?  Batıl inanç

Agri_Kesici
< birisi saçmaladı diye neden sehabeye ateist diyorsun >
Git işine Allahını seversen,ben ne diyorum sen ne diyorsun,düzeysiz seviyesiz insan.Ben sahabeye ne dedim de bana çirkeflik yapıp ortalığı bulandırıyorsun.Git kendine oyalanacak başkalarını bul,senin gibi ilimden nasipsizleri cebimden çıkarırım ben,terbiyesiz herif…

Okudunuz mu?  Üç harflilerden kurtulamamak ve hocaya gidemememek

cihad38
< senin gibi ilimden nasipsizleri cebimden çıkarırım ben,terbiyesiz herif >
Allahü teâlâ, kendini başkalarından üstün görmeyi ve üstün bilmeyi haram etmiştir. Nitekim sevgili peygamberimiz "sallallâhü aleyhi ve sellem" (Kalbinde zerre kadar kibir bulunan kimse Cennete giremez) buyurdu.
< …düzeysiz seviyesiz insan….,çirkeflik yapıp…terbiyesiz herif … >
644 Allah Resûlü sallAllahu aleyhi ve selleme, "Bana bir öğüt ver," dedim
Şöyle buyurdu:
"Kimseye hakaret etme! Yapılan iyiliği sakın küçümseme! Kardeşinle konuşurken daima güler yüzlü ol! Bu bile iyiliktir
Eğer biri, sendeki kusuru bilerek, sana hakaret eder veya seni ayıplarsa, sen onda bildiğin bir kusurdan dolayı onu ayıplama ki, onun vebali kendi üzerine olsun!"
Câbir radıyAllahu anh Tirmizî

Okudunuz mu?  Evlenilecek Erkekte Aranacak Vasıflar.

kızınca aynı hatayı ben de çok yapıyorum,ama biraz daha dikkat etmeliyiz gibime geliyor.


@mir
3 kişi birden kanın abdesti bozmadığı yolundaki hadislere itibar eden üylere
"ateist Müslümanlıkla işi olmayan müşrik diyorlar"

sen onlara tek satır yazmazken
lafı çarpıtılarak tekfir edilen ve bu yüzden de haliyle kızan üyeye
kibirli diyorsun

ne deniyordu buna?
kendine Müslüman
mı?


Rehber Kuran
Yine öncelik hadislere verilmiş. Unutmayın peygamber kuranin aksine konuşmaz. Kuranda cinsel ilişki ve tuvalet olayları söylenir abdesti bozmasi için.


imam
< Yine öncelik hadislere verilmiş. >
Rehberimiz önceliğimiz Kur’an sonra sünnettir. Kitapta olmadığında sünnete bakarız biz SÜNNİYİZ


Rehber Kuran
ben sünni değilim. tüm imamlara saygı duyarım ve hepsini görüşlerini önemserim. kurana uygun olanı alırım. kuranda mezhep yok. peygamberin mezhebi yok. Kuranda bölünmeyin tefrikalara ayrılmayın diyor. bizler ben sünniyim ben şiiyim diyerek kurana karşı çıkıyoruz adeta. kuranda abdesti bozan şeyler arasında kan yok. kuranda olmayan şeye sünnete bakarsın diyorsun. kuranda abdesti bozan şeyler yazıyor. kuranın üstüne bişeyler eklemek sünnet değildir. sünnet kavramını öğrenmek lazım önce. kuranda tuvalet ve cinsel ilişki bozar diyor. aksini kanıtlarsan sevinirim kardeşim 🙂

Okudunuz mu?  Gusül abdesti ve Kelime i Şehadet

Kuşkusuz ben müslümanlardanım diyenden daha güzel sözlü kimdir?
Fussilet 33


kan neden abdesti bozar, kan akması neden abdesti bozar, Kanı Peçeteyle Silmek

Bu kategoride yer alan Çocukken işlediğim büyük bir günah! başlıklı yazımızı da okumanızı tavsiye ederiz.
Ξ Bir cevap yazın

Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Ders Kitabı TIKLA! Sınıf Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Akrostiş Şiir
Forum Duası Copyright © 2007-2023
Gizlilik Politikası İletişim

Kan Abdesti Bozmaz,ÇÜNKÜ; Başlıklı Yazımızın Yanında Websitemiz İslami bilgilerden, Dini Sorular, Cevaplar, Hac, Meal, Cennet, Cehennem, Farz, Sünnet, Hanefi, Şafii, Rüya yorumları, Gusül, Abdest, İmanın şartları, Namaz, Oruç, Kuran Sureleri, Ayetleri, Hadis, Dualar, İslamda Aile Tavsiyeleri, Kadın İle İlgili Konular, İbadet, İman, Mezhep, Hanefi, Şafii, Maliki, Hambeli, İslamın Şartları, Diyanet, Eğitim, Sohbet, Arapça, Hayırlı Geceler, Zekat, Mahrem Sorular, Evlilik, Sahabe Hayatları, Salavat,Dini Hikayeler, Günah, Helal, Haram, Tecvid, Yemin, Sadaka, Siyer, Fıkıh, Ahlak Gibi Konular İçermektedir.