Anasayfa
7 Mayıs 2021, 6:41

İki kaş arasını kesmek caiz midir?

İki kaş arasını kesmek caiz midir?

Hoca
İki kaş arasını kesmek caiz midir?

Kadınlar için kaş almak, kaşları yolmak, yüzdeki kılları gidermek, kaşların arasında ve kenarlarında biten kılları almak caiz midir?

Cenab-ı Hak her insanı ayrı bir güzellikte yaratmıştır. Birlik mührünün açıkça okunduğu insan simasındaki güzellik, fıtrî ve tabiî olanıdır. Bunu muhafaza etmek, sahip olduğu özellik ve güzelliklere şükredip, Allah’ın uygun görüp ihsan ettiği kadarına razı olmak kulluğun bir derecesi ve işaretidir.

Bunun için hayatî ve zarurî bir maslahat yoksa, vücutta bulunan mevcut durumu değiştirmeye gitmemek lâzımdır. Çünkü böyle rast gele yapılan bir tasarruf insanı ağır bir mes’uliyet altına sokabilir.

Bir zaruret yokken insan bedeni üzerinde yapılan değişiklikleri şiddetle yasaklayan Peygamberimiz (a.s.m.), başına ilâve saç takana, cildine dövme yapana ve yaptırana, güzelleştirmek maksadıyla dişini inceltip seyrekleştirene, kaş ve kirpiklerini yolan kadınlara, Allah’ın yarattıklarını değiştirdikleri için ilahi rahmetten uzak kalmış olacaklarını bildirmiş ve ikazda bulunmuştur.

Fıkıh alimleri bu hadisten hareket ederek yüzünde sakal ve bıyık biten kadının onları gidermesinin caiz olacağını; ancak kaşları inceltmenin, tabi şeklinden çıkarmanın, kirpikleri düzeltmenin veya takma kirpik kullanmanın caiz olmadığını belirtirler. Çünkü diş, kaş ve kirpik birer aza mesabesindedir. Aslında olmayıp sonradan biten yüzdeki kıllar ise bu sınıfa girmediğinden, kadının bunları gidermesin de bir mahzur görülmemektedir. Aynı şekilde kadının bacağındaki kılları gidermesinde de bir mahzur yoktur. Çünkü bu kaş gibi bir uzuv mesabesin de değildir.

Fıkıh kitaplarına baktığımızda şu hükmü görmekteyiz:

Okudunuz mu?  Erkek çocuklara Bedirhan ismini koymakta bir sakınca var mıdır?

– Kadını çirkinleştiren yüzdeki tüyler alınır. Erkeklerde görülen sakal, bıyık gibi şeylerin kadınlarda görülmesi halinde; alınması câizdir.

İbn-i Âbidin, sakal ve bıyığın kadında fıtrat olmadığını, bu sebeple (eğer çıkarsa) kesilmesinin (müstehab) olacağını beyan etmiştir!

Bu kılları gidermenin en uygun yolu tıraş olmak değil, ağda, pudra veya benzeri tıbbî şeylerle yolmaktır. ( Kadın İlmihali, Mürşide Uysal, s. 370)

Anlaşılan odur ki, dindar hanımın kendini beyine karşı cazip duruma getirmesi müstehabdır. Beyini yabancıların cazibesinden korumuş olma hikmeti de vardır bunda.

Kaşların arasında ya da kaşların kenarlarında biten kıllara gelince:

Normal kadın kaşının bir şekli (normal sayılan şekilleri) vardır. Bunların dışına çıkan, göze sakil (çirkin) gelen, sahibini çirkin gösteren ve bu yüzden onu rahatsız eden fazla kıllar alınabilir. Normal kaşları, modaya uyarak inceltmek, yerlerini değiştirmek… caiz görülmemiştir. (Prof. Dr. Hayreddin Karaman)

Kadınların yüzlerindeki kılları yolması, kaşlarını inceltmesi, kirpiklerini uzatması konusunun şer’i hükmü İslam alimlerini bir hayli meşgul etmiştir. Hz. Peygamber’in (sas) bu konu ile ilgili bir hadisinde; "Allah yüz tüylerini yolan ve yolduran kadına lanet etsin." (Buhari, ‘Libas’, 84; Müslim, ‘Libas’, 120) buyurmuş olması, bu ifadenin hangi fiilleri kapsadığı İslam hukukçuları arasında tartışma konusu olmuştur.

Alimlerin çoğuna göre; kadının kocasına güzel gözükmek için ve onun izni ile yüzünde, kadınlara mahsus olmayan tüylerin (sakal, bıyık tüyleri) bitmesi halinde bunları alması, güzelleşmek için makyaj yapması, kaşlarının etrafındaki dağınık tüyleri (iki kaş arası, etrafı) alması caiz olup, hadisteki yasak, kadının dışarı çıkmak için, yabancılar için yüz kıllarını yolması ve kaşlarını alması ile ilgilidir.

Okudunuz mu?  Diş teli gusle mani midir ?

Malikiler ve bir grup alim ise, bunu yaratılışı değiştirme olarak değerlendirdiğinden hiçbir şekilde caiz görmemekte veya mekruh saymaktadır.

Sonuç olarak, hadiste yasaklanan kıl koparmayı, herhangi bir hastalık veya illet sebebiyle kadının yüzünde sonradan biten ve yüzünü çirkinleştiren yüz kıllarını (sakal, bıyık kılları) koparma değil de, başkalarına güzel görünmek maksadıyla kaşları inceltmek veya yukarı kaldırmak için kaş kıllarını yolmak, almak olarak anlamak daha doğrudur.

İnsan, Allah’a inandığı, inanması ölçüsünde Rabb’inin kendisine emanet ettiği vücudundan ötürü saygılı olması, nimetlerine şükürle karşılık vermesi gereğindendir. Bunun için Müslüman hanımın, Allah’ın (cc) yüzüne verdiği güzelliği bozmadan muhafaza etmesi esere olan saygısının, ruh ve gönül huzurunun manevi ışıltısını yüzüne aksettirerek güzelliğine güzellik katabilmesi ise, eserin sahibi Yüce Allah’a olan sevgisinin ifadesidir.
Dr. Jale Şimşek


Cevap: İki kaş arasını kesmek caiz midir?

anti_sukut
Ben şu rivayetide ekliyeyim İnşAllah

Güzelleşmeyi seven genç bir kadın Hz. Aişe validemize (r.a) geldi vekadın kocası için alnındaki tüyleri yalabilir mi? diye sordu Oda Seni rahatsız eden şeyleri giderebildiğin kadar gider’dedi(Tirmizi,sünen,libas:31 Nesai sünen,Zinet 41)


Yanıt: İki kaş arasını kesmek caiz midir?

şaf_ak
merak ettiğim bişi var.
kadın kocası için makyaj yapabilir evet dışarı çıkarkn siler geçer ama kaş almak geçecek bişi deilki kocası için kaşını alan bir kadın o haliyle dışarıda çıkacak ve yabancı erkeklerle karşılaşabileck.
bunda bir sorun yok mu?

Okudunuz mu?  Bir bayan bize, pantolon giyen kadın Müslüman değildir! Allah lanetlemiştir diye bir hadis olduğunu söyledi

Soru: İki kaş arasını kesmek caiz midir?

Hesna
onu bilen eşi zaten kadının bu durumu abartmasına izin vermez diye düşünüyorum
Güzelleşmeyi seven genç bir kadın Hz. Aişe validemize (r.a) geldi vekadın kocası için alnındaki tüyleri yalabilir mi? diye sordu Oda Seni rahatsız eden şeyleri giderebildiğin kadar gider’dedi(Tirmizi,sünen,libas:31 Nesai sünen,Zinet 41) fazlası tehlikeli olacağından,sınırı tutturmak gerek


Gülehasret
< Kadınların yüzlerindeki kılları yolması, kaşlarını inceltmesi, kirpiklerini uzatması konusunun şer’i hükmü İslam alimlerini bir hayli meşgul etmiştir. Hz. Peygamber’in (sas) bu konu ile ilgili bir hadisinde; "Allah yüz tüylerini yolan ve yolduran kadına lanet etsin." (Buhari, ‘Libas’, 84; Müslim, ‘Libas’, 120) buyurmuş olması, bu ifadenin hangi fiilleri kapsadığı İslam hukukçuları arasında tartışma konusu olmuştur. >

burda Efendimiz "Allah yüz tüylerini yolan ve yolduran kadına lanet etsin." (Buhari, ‘Libas’, 84; Müslim, ‘Libas’, 120) derken bizde lanetten kaçmamız lazım bunun üzerine laf söylenmez Rabbim bize güzellik vermiş onu bozmayalım Haşa beğenmemiş oluyoruz Rabbimin verdiği güzelliği

Allah cc razı olsun mum kardeşim


anti_sukut
Rasulullah (s)… 23 yıl boyunca sahabisiyle yaşadı. Sahabisine direktifler verdi. Vermiş olduğu direktifler bazen içinde bulunduğu konumdan kaynaklanıyordu. Bazen karşısındaki şahıstan kaynaklanıyordu. Yani şahsa münhasır bir direktif idi. Bazen çevresel faktörler devreye giriyordu. İçinde yaşadığı toplumun örf, adet ve geleneklerine göre zemin ve zaman değişimine göre bu direktiflerde değişimler söz konusu olabiliyordu.

İşte usulul fıkıh ilmi bütünüyle bunları göz önünde bulundurarak ortaya çıkmış bir ilim dalıdır. Gelen bir emrin kat’i bir emir mi yoksa illete bağlı bir emir mi olduğu, bir nehyin sebebinin kat’i bir nehiy mi yoksa bir sebebe bağlı mı olduğu, emrin umum mu has mı olduğu, umum ise muhasssısının ne olduğu ve buna benzer konular usul ilminin kendisini oluşturur.

Usul ilminin kaidelerine göre de İslam alimleri hüküm istinbatında bulunmuşlardır. Şimdi eğer tüm bunları göz ardı edersek –ki bunlar şu an selefi ve ehli sünnet olma maskesiyle reddedilmekte bizlerde hadis inkarcısı konumuna düşmekteyiz- karşınıza öyle bir Rasul ve sahabi çıkar ki inanın siz de şaşırırsınız. Bir şeyi yasaklayan sonra kendisi bizzat yapan, bir yer de bir şey söyleyip başka bir yerde tam tersini yapan bir rasulle karşılaşırsınız ki biz Rasulullah’ı bundan tenzih ederiz. Örnek olarak ayakta su içene içtiği suyu bizzat kusmasını emreden bir peygamber vardır bir başka yer de ise bizzat kendisi ayakta su içen bir Rasul çıkar karşınıza. Örnekleri daha da çoğaltmak mümkündür. Bundan dolayı usul ilminin ana kaideleri bu alanda bizlere yol gösterir. Zaten fıkıh alanında değişik ekollerin çıkmasının altında yatan temel faktörde usul farklılıklarıdır.

alıntıdır
şehadet.info


Gülehasret
kardeşim bana tam kaynak hadis gösterimisin alıntıyla olmas ben gösterdim kaynak

Okudunuz mu?  Akika kurbanlarının koyun olması şart mıdır, keçide akika kurbanı sayılır mı

anti_sukut
Hangi hadisin tam kaynağını göstereyim


Gülehasret
İki kaş arasını kesmek caiz midir? bide bu

< Rasulullah (s)… 23 yıl boyunca sahabisiyle yaşadı. Sahabisine direktifler verdi. Vermiş olduğu direktifler bazen içinde bulunduğu konumdan kaynaklanıyordu. Bazen karşısındaki şahıstan kaynaklanıyordu. Yani şahsa münhasır bir direktif idi. Bazen çevresel faktörler devreye giriyordu. İçinde yaşadığı toplumun örf, adet ve geleneklerine göre zemin ve zaman değişimine göre bu direktiflerde değişimler söz konusu olabiliyordu.

Okudunuz mu?  Erken doğmuş bebeğe iyileşmesi için Yasin suresi okunur mu

İşte usulul fıkıh ilmi bütünüyle bunları göz önünde bulundurarak ortaya çıkmış bir ilim dalıdır. Gelen bir emrin kat’i bir emir mi yoksa illete bağlı bir emir mi olduğu, bir nehyin sebebinin kat’i bir nehiy mi yoksa bir sebebe bağlı mı olduğu, emrin umum mu has mı olduğu, umum ise muhasssısının ne olduğu ve buna benzer konular usul ilminin kendisini oluşturur.

Usul ilminin kaidelerine göre de İslam alimleri hüküm istinbatında bulunmuşlardır. Şimdi eğer tüm bunları göz ardı edersek –ki bunlar şu an selefi ve ehli sünnet olma maskesiyle reddedilmekte bizlerde hadis inkarcısı konumuna düşmekteyiz- karşınıza öyle bir Rasul ve sahabi çıkar ki inanın siz de şaşırırsınız. Bir şeyi yasaklayan sonra kendisi bizzat yapan, bir yer de bir şey söyleyip başka bir yerde tam tersini yapan bir rasulle karşılaşırsınız ki biz Rasulullah’ı bundan tenzih ederiz. Örnek olarak ayakta su içene içtiği suyu bizzat kusmasını emreden bir peygamber vardır bir başka yer de ise bizzat kendisi ayakta su içen bir Rasul çıkar karşınıza. Örnekleri daha da çoğaltmak mümkündür. Bundan dolayı usul ilminin ana kaideleri bu alanda bizlere yol gösterir. Zaten fıkıh alanında değişik ekollerin çıkmasının altında yatan temel faktörde usul farklılıklarıdır.

Okudunuz mu?  Adak orucu tutan kadın adet görürse

alıntıdır >


anti_sukut
Hadis değilki bu sadece fıkıh veya hadis usulu ile ilgili bir not

ilgilenmek isteyenler Bünyamin Erol’un "Sahabenin sünnet anlayışı" isimli doktora tezine bakabilir


BouGie
"Allah yüz tüylerini yolan ve yolduran kadına lanet etsin." (Buhari, ‘Libas’, 84; Müslim, ‘Libas’, 120)

bu hadis anlayana yeter! bunun siniri neyi yoktur.

< Güzelleşmeyi seven genç bir kadın Hz. Aişe validemize (r.a) geldi vekadın kocası için alnındaki tüyleri yalabilir mi? diye sordu Oda Seni rahatsız eden şeyleri giderebildiğin kadar gider’dedi(Tirmizi,sünen,libas:31 Nesai sünen,Zinet 41) >
kardesim neden alintiyi tam almadin 🙂

İmam Nevevi (rh.) demiştir ki; sakalı, bıyığı, alt dudakaltı tüyleri biten kadınların, bu tüyleri yolması lânetten müstesnadır, o çerçeveye girmez, hatta onun bunları yolması müstehaptır. (7) İbn Hacer (rh.) ise, bunun kocasının iznine bağlı olduğunu ilave eder. Kaşı dışında tüy yolma-kazıma, tırnak törpüleme, kızıllama (ruj gibi) şeyler kocanın izni ile olursa caizdir; çünkü bunlar zinettirler. Kocasına karşı süslenmek anlamınadır. Taberi (rh.) şöyle bir rivayet nakleder: Güzelleşmeyi (makyajı) seven genç bir kadın Hz. Aişe validemize (r.anha) geldi ve, ‘kadın kocası için alnındaki tüyleri yalabilir mi?diye sordu. O da, ‘Seni rahatsız eden şeyleri giderebildiğin kadar gider’ dedi.(8) Çünkü yapılan bu işlem, Allah’ın normal olarak yarattığı ve görmek istediği fıtratı, yaratılış biçimini değiştirmek değildir. Çeşitli rahatsızlıklardan dolayı bozulan kadınlık fıtratını düzeltmek manasını taşımaktadır. Kadın böylece, eğer istiyorsa kocasının süslenme arzusunu da yerine getirmiş olur. Yukarıda da ifade ettiğimiz üzere bu da müstehaptır. Ayaklardaki anormal kılları yolmak için de aynı şey söylenebilir. Ancak bütün bunları başkalarına güzel görünmek maksadıyla değil, sadece kocası için yapacak; aksi takdirde haram olur.

(7) Münavi, Feyzu’l-Kadir, 5, 373.
(8) İbn Hacer, Fethu’l-Bârî, 10, 378.

Okudunuz mu?  Enflasyon oranında faiz helal midir? Yoksa faiz yerine altın, döviz vs.mi alınmalı?


Gülehasret
< "Allah yüz tüylerini yolan ve yolduran kadına lanet etsin." (Buhari, ‘Libas’, 84; Müslim, ‘Libas’, 120)

bu hadis anlayana yeter! bunun siniri neyi yoktur.

Alıntı:anit_sukut´isimli üyeden AlıntıGüzelleşmeyi seven genç bir kadın Hz. Aişe validemize (r.a) geldi vekadın kocası için alnındaki tüyleri yalabilir mi? diye sordu Oda Seni rahatsız eden şeyleri giderebildiğin kadar gider’dedi(Tirmizi,sünen,libas:31 Nesai sünen,Zinet 41) kardesim neden alintiyi tam almadin 🙂

İmam Nevevi (rh.) demiştir ki; sakalı, bıyığı, alt dudakaltı tüyleri biten kadınların, bu tüyleri yolması lânetten müstesnadır, o çerçeveye girmez, hatta onun bunları yolması müstehaptır. (7) İbn Hacer (rh.) ise, bunun kocasının iznine bağlı olduğunu ilave eder. Kaşı dışında tüy yolma-kazıma, tırnak törpüleme, kızıllama (ruj gibi) şeyler kocanın izni ile olursa caizdir; çünkü bunlar zinettirler. Kocasına karşı süslenmek anlamınadır. Taberi (rh.) şöyle bir rivayet nakleder: Güzelleşmeyi (makyajı) seven genç bir kadın Hz. Aişe validemize (r.anha) geldi ve, ‘kadın kocası için alnındaki tüyleri yalabilir mi?diye sordu. O da, ‘Seni rahatsız eden şeyleri giderebildiğin kadar gider’ dedi.(8) Çünkü yapılan bu işlem, Allah’ın normal olarak yarattığı ve görmek istediği fıtratı, yaratılış biçimini değiştirmek değildir. Çeşitli rahatsızlıklardan dolayı bozulan kadınlık fıtratını düzeltmek manasını taşımaktadır. Kadın böylece, eğer istiyorsa kocasının süslenme arzusunu da yerine getirmiş olur. Yukarıda da ifade ettiğimiz üzere bu da müstehaptır. Ayaklardaki anormal kılları yolmak için de aynı şey söylenebilir. Ancak bütün bunları başkalarına güzel görünmek maksadıyla değil, sadece kocası için yapacak; aksi takdirde haram olur. >
Allah cc razı olsun kardeşim

Okudunuz mu?  Salat-ı tefriciye veya Salat-ı nariye hakkında ayet veya hadis var mı?

yanlış bilgi vermeyelim vebale girmeyelim 🙂


anti_sukut
Mailiki Uleması hariç bir çok alim kaş almanın caiz olduğunu söylemişlerdir.Hadisin usulunu onlar daha iyi biliyorlar.


anti_sukut
Kardeş ben kopyala yapıştır yapmam alıntıyı neden almadın diyorsun ne alıntısı zaten sen almışsın yeter alıntı olsa alıntı diye eklerim sen rahat ol başkasının yazısını kendi yazım olarak göstermem
Hadisi olduğu gibi almak o hadisle amel etmemek demektir


BouGie
< Mailiki Uleması hariç bir çok alim kaş almanın caiz olduğunu söylemişlerdir.Hadisin usulunu onlar daha iyi biliyorlar. >
bu doğru degil. kardesim bana bir alim göster caizdir diyen kas almanin caiz oldugunu söyleyen.

< Kardeş ben kopyala yapıştır yapmam alıntıyı neden almadın diyorsun ne alıntısı zaten sen almışsın yeter alıntı olsa alıntı diye eklerim sen rahat ol başkasının yazısını kendi yazım olarak göstermem
Hadisi olduğu gibi almak o hadisle amel etmemek demektir >

evet hadisi oldugu gibi anlayarak amel etmek gerek

İmam Nevevi (rh.) demiştir ki; sakalı, bıyığı, alt dudakaltı tüyleri biten kadınların, bu tüyleri yolması lânetten müstesnadır, o çerçeveye girmez, hatta onun bunları yolması müstehaptır. (7) İbn Hacer (rh.) ise, bunun kocasının iznine bağlı olduğunu ilave eder. Kaşı dışında tüy yolma-kazıma, tırnak törpüleme, kızıllama (ruj gibi) şeyler kocanın izni ile olursa caizdir; çünkü bunlar zinettirler. Kocasına karşı süslenmek anlamınadır. Taberi (rh.) şöyle bir rivayet nakleder: Güzelleşmeyi (makyajı) seven genç bir kadın Hz. Aişe validemize (r.anha) geldi ve, ‘kadın kocası için alnındaki tüyleri yalabilir mi?diye sordu. O da, ‘Seni rahatsız eden şeyleri giderebildiğin kadar gider’ dedi.(8) Çünkü yapılan bu işlem, Allah’ın normal olarak yarattığı ve görmek istediği fıtratı, yaratılış biçimini değiştirmek değildir. Çeşitli rahatsızlıklardan dolayı bozulan kadınlık fıtratını düzeltmek manasını taşımaktadır. Kadın böylece, eğer istiyorsa kocasının süslenme arzusunu da yerine getirmiş olur. Yukarıda da ifade ettiğimiz üzere bu da müstehaptır. Ayaklardaki anormal kılları yolmak için de aynı şey söylenebilir. Ancak bütün bunları başkalarına güzel görünmek maksadıyla değil, sadece kocası için yapacak; aksi takdirde haram olur.

(7) Münavi, Feyzu’l-Kadir, 5, 373.
(8) İbn Hacer, Fethu’l-Bârî, 10, 378.


anti_sukut
Yazıyı en baştan kontrol etsen görürsün

Okudunuz mu?  Burs başvurusunda yanlış beyan

BouGie
🙂 senin kendinin vermis oldugun hadisin aciklamasini paylasdim
bence kas alanlar bunu kabulenmek istemiyorlar sorun bu!
<
"Allah yüz tüylerini yolan ve yolduran kadına lanet etsin." (Buhari, ‘Libas’, 84; Müslim, ‘Libas’, 120)

bu hadis anlayana yeter! bunun siniri neyi yoktur. >
——————–

vesselam


anti_sukut
Sen amel et kardeş ben muhaddisin hadis hakkındaki görüşüne bakarım bide eğer ailende biri namaz kılmıyorsa hadisin zahiri ile amel edersen tekfir etmek zorundasın bu ülkede namaz kılmayanın selamını almamanda gerekir.Sen hadisin zahiri ile amel et bak nelerle karşılaşırsın

Okudunuz mu?  İbrahim aleyhisselam hangi oğlunu kurban etmek istedi?

BouGie
< Sen amel et kardeş ben muhaddisin hadis hakkındaki görüşüne bakarım bide eğer ailende biri namaz kılmıyorsa hadisin zahiri ile amel edersen tekfir etmek zorundasın bu ülkede namaz kılmayanın selamını almamanda gerekir.Sen hadisin zahiri ile amel et bak nelerle karşılaşırsın >
ne alaka, zahirle amel edenlerden degilim.
benim görüsüm kuran ve sünnetdir.
ben senle bu konu hakkinda tartismicam

Allaha emanet ol.


anti_sukut
Hakkını helal et kardeş kafam karıştı konuda uzayınca yanlış anladım galiba hakkını helal et


BouGie
< Hakkını helal et kardeş kafam karıştı konuda uzayınca yanlış anladım galiba hakkını helal et >
helal olsun kardeşim


gönülçelen
ALLAH razı olsun


imam
Yanaklardaki kılları almak da buna göre caiz değil doğru mu?


imam
Kısaca Zaruri bir durum olmadıkça kaşları kesmek günahtır.


kaş kesmek günah mı, kaşları kesmek günah mı, kaşları kesmek

Bu kategoride yer alan Midye yemek haram mı? başlıklı yazımızı da okumanızı tavsiye ederiz.
Ξ Bir cevap yazın

Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Ders Kitabı TIKLA! Sınıf Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Akrostiş Şiir
Forum Duası Copyright © 2007-2023
Gizlilik Politikası İletişim

İki kaş arasını kesmek caiz midir? Başlıklı Yazımızın Yanında Websitemiz İslami bilgilerden, Dini Sorular, Cevaplar, Hac, Meal, Cennet, Cehennem, Farz, Sünnet, Hanefi, Şafii, Rüya yorumları, Gusül, Abdest, İmanın şartları, Namaz, Oruç, Kuran Sureleri, Ayetleri, Hadis, Dualar, İslamda Aile Tavsiyeleri, Kadın İle İlgili Konular, İbadet, İman, Mezhep, Hanefi, Şafii, Maliki, Hambeli, İslamın Şartları, Diyanet, Eğitim, Sohbet, Arapça, Hayırlı Geceler, Zekat, Mahrem Sorular, Evlilik, Sahabe Hayatları, Salavat,Dini Hikayeler, Günah, Helal, Haram, Tecvid, Yemin, Sadaka, Siyer, Fıkıh, Ahlak Gibi Konular İçermektedir.