Anasayfa
19 Ağustos 2022, 23:40
sizden2
Abone

İmanın Gitmesi ?

İmanın Gitmesi ?

AydınlığaBak
SelamunAleyküm

Az önce bir sitede okudum ve çok büyük bir korkuya kapıldım yani insan büyük bir bölümünün yoksa imanı yokmu habersizce hatta bizim bile Tövbe Haşa

Günümüzde inananların en büyük tehlikesi imanını kaybetmektir. Malesef Ahir Zamanda imanı elde tutmam o kadar zor ki. Farkında olmadan insan nasıl dinden çıkar? Bu soru aklınıza gelmiştir hemen. Ancak unutulmamalıdır ki bir cümle ile (Kelime-i Şehadet) İslam dinine girdiğimiz gibi yine bir cümle ile dinden çıkabiliriz. İşte o dinden çıkaran cümleler, söylevler, hareketler nelerdir bunun cevabı yazımızın devamında yazılıdır.Allah bütün inananların Ahirete imanlı göçmesini nasip eylesin.
İbni Hacer-i Mekki hazretlerinin Zevacir isimli eseriyle, Hadika, Berika, Birgivi, Miftah-ül Cenne, Mektubat-ı Rabbani, Seadet-i Ebediyye, İbni Abidin’den aldığımız, küfre düşüren söz ve işlerden bazıları şunlardır:
1- Allahü teâlâya layık olmayan şey söylemek. Mesela bir kimse bir işi yaptığı halde, zaruretsiz (Allah biliyor ki yapmadım) demek. Yahut, yapmadığı bir şey için, zaruretsiz (Allah biliyor ki yaptım) demek. Böyle söylemek Allahü teâlâyı hâşâ cahillikle suçlamak olur.
2- Allah akıllıdır, şuurludur, iyi düşünür demek, Onu yaratıklara benzetmek olur ki küfürdür.
3- Peygamberleri küçültücü şey söylemek, onunla alay etmek. Mesela Hazret-i Âdemi kastedip (İlk insan vahşi idi) demek. Veya bir evliyayı peygamberden üstün bilmek. Yahut peygamberin dediği doğru ise biz kurtulduk demek.
(Yalnız Kur’an), (Kur’andan başka kaynak tanımam), (Kur’andan başka kaynağa lüzum yok), (Peygamber postacıdır, vazifesi bitmiştir) gibi sözler de küfürdür.
4- Peygamber efendimizden sonra başka bir Peygamberin geleceğini söylemek. (İsa aleyhisselam gelecekse de, Peygamber olarak gelmeyecektir.)
5- Melekleri küçültücü şey söylemek. Mesela (Senin bakışın bana Azrail gibi geliyor) demek. Yahut (Cebrail bile söylese inanmam) demek. (Çocuklarınızı iyi yetiştirmezseniz, zebani olur) demek.
6- İslam âlimlerinin sözlerini, fıkıh kitaplarını ve fetvalarını tazim etmesi gerekirken tahkir etmek. Mesela (İmam-ı a’zamın kıyası hak değildir) demek. Fetvayı yere çarpmak. Hadis ve tefsir kitaplarını yere fırlatmak.
7- Ahirette olacak şeylerle alay etmek. Mesela (Ben Cenneti istemem, Cehennemi isterim. Çünkü bütün fahişeler oradadır) demek.
8- Allahü teâlânın emir ve yasaklarına yani Kur’an-ı kerimde ve hadis-i şeriflerde açık bildirilmiş ve İslam âlimlerinin kitapları ile her tarafa yayılmış, inanılması zaruri olan din bilgilerinden birine inanmamak, beğenmemek veya önem vermemek. Mesela (Ben görmediğim için cinlere, nazara inanmam) demek.
9- Kesin haram olduğu bilinen bir şeyi yiyip içerken besmele çekmek. Mesela şarap içerken veya domuz eti yerken Besmele çekmek küfürdür. Hırsızlık yapılarak alınan bir şeyi yerken besmele çekmek küfür olmaz. Çünkü burada yenilen şey değil, hırsızlık haramdır.
10- Kâfirlerin ibadet olarak yaptıkları ve kâfirlik alameti olan veya İslamiyet’i inkâr etmek ve inanmamak alameti olan ve tahkir etmemiz vacip olan şeyleri yapmak, kullanmak. Bunlardan meşhur olanlarını bilmeyerek veya şaka olarak veya herkesi güldürmek için yapmak da küfürdür. Mesela zünnar denilen papaz kuşağını bağlamak. Bunları güldürmek için de kullanmak küfre sebep olur. İtikadının doğru olması fayda vermez. (Berika)
11- Yunan felsefecileri gibi, dünya ezeli ve ebedi demek.
12- İslamiyet’e, (İslam düşüncesi), (İslam nazariyesi) , (İslami görüş) demek. [Düşünce, bir iş için düşünülen çare veya kıyaslanan neticedir. Görüş de düşünce demektir. Nazariye de, akli, zihni esaslara dayanan görüş, teori demektir. İslam âlimleri, (İnsanın, akıl, şuur, hafıza ve düşünce gibi yaratılmış olan sıfatlarını Allah’a vermek küfürdür) buyuruyorlar.] 13- Allahü teâlânın bildirdiği hükümlere ilahi düşünce, ilahi görüş, ilahi nazariye, ilahi şuur demek. Kur’an-ı kerimdeki hükümlere Kur’ani görüş demek.
14- Kâfirlerin dini âyinlerini, bayramlarını beğenmek. Zaruretsiz Hıristiyanların Noelini tebrik etmek. Kiliseye gidip, âyinlere iştirak etmek.
15- (Yahudi ve Hıristiyanların Allah’a inananları Cennete gidecek) demek.
16- Mucizeyi veya kerameti inkâr etmek.
17- Meşhur bir harama helal, meşhur bir helale haram demek. Mesela domuz yağı helal, sirke haram demek.
18- Âyeti, besmeleyi, bir melek, bir peygamber ismi bulunan yazıyı, kasten helaya, necasete, [pisliğe] atmak. Müslümanın ağzına [def-i hacet lafzı ile] sövmek.
19- Kendisine kâfir diye hitap edilince, kabul ederek evet demek.
20- Bir dilim ekmek, din ilminden iyidir demek. Din ilmi küçümsendiği için küfürdür.
21- (Bir süre sonra Hıristiyan olacağım) diye düşünmek. Bir bayan, bir Hıristiyan’la evlenmeye karar verdiği andan itibaren kâfir olur. Bir erkek de bir ateist bayanla evlenmeye karar verdiği andan itibaren kâfir olur.
22- Ağır bir hastalığa düşüp de, (Allah’ım canımı al da, istersen kâfir olarak al) demek.
23- (Allah’ım çocuğumu aldın, başka elinden ne gelirse onu yap) demek.
24- Tırnağı uzun olana, (Tırnağı kesmek sünnettir) dense, o da, (olsun ne olacak) dese, kâfir olur. Tırnağını kesmediği için değil, sünnete önem vermediği için küfür olur.

Okudunuz mu?  Facebookta İslami sayfa isimleri

Cevap: İmanın Gitmesi ?

islamyolu
kardeşim gerçekten çok önemli konular bunlar itikatımız çok önemlidir. Allah ilk başta itikatımıza bakacak ahirette ondan sonra amellerimize. itikatımız bozuk ise istedigimiz kadar namaz oruç tutalım..

bende ekleme yapmak istiyorum.

Selefilerin , vahabbilerin yaptığı gibi Haşa Allah göktedir orda oturmuştur dersek yani Allah’a bir mekan koyarsak Dinden çıkarız.

Şia ların yaptıgı gibi Aişe anamıza iftiralar atıp , Hz Ömer ile Hz Ebu Bekir gibi Halifelerimize Sövmek aşağılamak çok tehlikelidir.

Hz Ali , Hz Ebu bekir ve Hz Ömerden üstün görmekte çok tehlikelidir. Ama Hz Aliyi , Hz Osmandan Üstün görmek tehlikeli degildir. ama ehli sünnet inancına göre Hz osman daha üstündür..

yine şiaların dedigi gibi Kuran eksik basılmıştır orada ehlibeytin faziletlerini koymamışlar denmesi İnsanı kafir yapar.

Allahın sıfatlarının 1 tanesini bile inkar etsek dinden çıkarız..


Cevap: İmanın Gitmesi ?

AydınlığaBak
yani şu madde özellikle
24- Tırnağı uzun olana, (Tırnağı kesmek sünnettir) dense, o da, (olsun ne olacak) dese, kâfir olur. Tırnağını kesmediği için değil, sünnete önem vermediği için küfür olur.

Yani insan düşünüyor dinden çıkmak bu kadar ince bir çizgidemi :S


Cevap: İmanın Gitmesi ?

peugeot_bor
bazı şeyler abartılmış, sünnete önem vermediği içinse farz namazı borucu olan şafiler borçları bitinceye kadar sünneti terkediyor eee o zaman dindenmiçıkmış oluyor? Dikkat etmeli ama Bence çok sünnetle alakalı konular abartı. Sakalını kesenlerde küfre girmiş oluyor ozaman sakal bıkarmak sünnet sünneti bildiği halde işinden dolayı sakalı kesen küfremi giriyor. Türkiyede işsizlik tavan yapar.


islamyolu
Hadisi şeriflerde inkar insanı dinden çıkarmaz. Mütavadir Hadisler var (Doğruluğu kesin olan ) . eğerki onları inkar edersek dinden çıkarız.


AydınlığaBak
Kardeşim bilmiyorum artık korkudanmıdır şeytanın vesvesesindenmidir bilmiyorum ama tövbe haşa imanım ince bir ipliğin üstündeymiş gibime geliyor ve beni çok rahatsız ediyor :S


musab
< bazı şeyler abartılmış, sünnete önem vermediği içinse farz namazı borucu olan şafiler borçları bitinceye kadar sünneti terkediyor eee o zaman dindenmiçıkmış oluyor? Dikkat etmeli ama Bence çok sünnetle alakalı konular abartı. Sakalını kesenlerde küfre girmiş oluyor ozaman sakal bıkarmak sünnet sünneti bildiği halde işinden dolayı sakalı kesen küfremi giriyor. Türkiyede işsizlik tavan yapar. >
sakalını kesen küfre girmiyor.sünnetin terkine giriyor.ama eğer sakalı pis bir şey olarak görürsen,sakalını kes adama dön dersen sünneti aşağılama ve dalgaya girdiği için küfre giriyor.yoksa hiçbir sünnetin terki küfre girmez

Okudunuz mu?  Gusül Abdesti'nde iğne ucu kadar yer kalmazsa ne olur?

AydınlığaBak
malt1 Sakalını keste adama benze diyenler kafir mi oluyor ozaman?


musab
nelerin kafir yapacağını oku öğren kendi soruna kendin cevap vereceksin zaten.


Ufkuaçık
BU KONU OLDUKÇA ÇOK ÇOK ÖNEMLİDİR VE DE GÜNCELLEYELİM ARKADAŞLAR!…AŞAĞIDA BİR ALINTI İLE YOLA ÇIKALIM…

İNSANI KÜFRE GÖTÜREN SÖZLER NELERDİR?

SORU:
Kitaplarda "Elfazı küfür"den söz ediliyor. Bir insan manasını bilmeden küfür irtikap eden bir söylerse, dinden çıkar kafir olur deniyor. Halbuki toplumumuzda o kadar çok cahil insan var ki, bunlar çoğu zaman dinden çıkıyor, öyleyse; ve toplumumuzun büyük bir kısmı kafir olmuştur. Cehennemi hafife alıcı fıkralar şunlar bunlar… Ben bunu duyunca inanın doğrusu ödüm koptu; ailemde dahi namazlarını mütemadiyen kıldıkları halde bilmeden bu sözleri söyleyen insanlar var. Küfür olduğunu bilmiyor ki, düzeltsin. İnanın kaç zamandır bu durum benim kalbimi sıkıntıya soktu. İmam Gazali diyor ki: "bir insan ben inşAllah müslümanım derse kafir olur". Ama, bilmemek acaba bir özür teşkil etmez mi? Şeytan sürekli bu konuda bana vesvese veriyor ve içinden çıkamıyorum; olan iman lezzetini artık kalbimde duyamaz oldum. Şöyle vesveseler geliyor; dünyada 5 milyar insan var bunların 1 milyarı sadece Müslüman 1 milyarın da ne kadarı yaşayabiliyor, kulluk yapabiliyor. Ne kadarı Cennete gidecek? Kendi kendime diyorum Rabbimin hikmetinden sual olunmaz; ama bu vesveselere de engel olamıyorum. İnanın ki, hayatımın tadı tuzu kalmadı. Milyarlarca küfür üzere ölen insanı düşünüyorum; acaba ateş azabına ebedi nasıl dayanacaklar, dünyadaki gafletlerinden dolayı. Etrafımdaki gaflet halinde yaşayan akrabalarımı düşünüyorum. İslam insana sürekli bir sıkıntı ve ızdırab hali vermek için inmemiştir, dünyasını ve ahiretini mamur etmek için inmiştir. Bunlara bir açıklık getirebilir misiniz? Vesvese midir nedir? Nasıl atlatırım, bu durumu? Bazı düşüncelerin altından inanın kalkamıyorum. Ruh sağlığım zedelendi.

CEVAP:
Kainatta en yüksek hakikat imandır. Çünkü Allah kainatı varlığına delil olması için, insanı da kainattaki delillere bakarak kendisini ve kainatı yaratan Allah’a iman etmesi için yaratmıştır. Bunun için Hilkatin en yüksek gayesi ve fıtratın en yüce neticesi iman-ı billahtır. Bütün kemalatın esası ve madeni iman-ı billah hakikatidir. Yüce Allah kitaplarını ve peygamberlerini insanlar kendisine iman etsinler diye göndermiştir. Bundan dolayı Allah’a iman etmek en büyük farzdır. En büyük günah da Allah’a şirk koşmaktır. Allah şirki affetmez; bunun dışında her günahı affeder.

İman bu derece önemli olunca onu kazanmak elbette kolay değildir. Allah da imanı o kadar ucuza vermez. Peygamberimiz (sav) ve şanlı sahabeleri iman davası için nice çileler çektiler, ne sıkıntılara duçar oldular. Bunun için imanın değerini bilmek gerekir. İman nimetinden dolayı Allah’a şükretmelidir.

İman kelime anlamı ile tereddütsüz kalpten inanmadır. İslam dinine göre ise Hz. Peygamberin (sav) Allah tarafından getirdiği kesin olan şeylerin hepsine tereddütsüz kalp ile inanıp dil ile ikrar etmektir. İmanda kalp ile tasdik aslî rükün, dil ile ikrar ise zâid bir rükündür. Amel ise imanın gereği ve imanın kemalinin delili olmakla beraber, imanın bir cüz’ü değildir. Ancak imansız amel makbul değildir.

Okudunuz mu?  Namazda selam verdikten sonra sehiv secdesi yapılabilir mi?

Peygamberimiz (sav) kendisine sorulan iman nedir? sorusuna Allah’ın birliğine, peygamberlerine, kitaplarına, meleklerine, ahiret gününe ve kadere inanmak olarak tarif etmiştir. İmanın iki unsuru vardır. Birincisi bilgi/marifet, ikincisi ise irade/kesb unsurudur. Marifet neye niçin inanacağını bilmek, irade/kesb ise iz’an ve kabul için şarttır. İmanda bilgiye dayanan iradeli hürriyet içinde bir tasdik, yani ihtiyar dairesinde bir kesb gerekir.Yalnız marifet ile iman olmaz. Şeytan da Allah’ı bilir ama imanı yoktur. İmanın gereği olan tasdik için irade ve ihtiyara dayanan kalp rızası ve teslimiyet şarttır. Ancak tasdikin Yakîn ifade etmesi şart değildir. Zann-ı Galip denilen avamın taklidî imanı da makbuldür. İman aklî ve naklî delillere dayanır ve yakîn ifade ederse buna İman-ı tahkîkî denir. Avamın taklide dayanan imanı da imana muhalif bir bid’aya girmediği ve inancını sarsacak bir şüpheye düşmediği taktirde makbuldür. Ancak Delil ve istidlale dayanan bir imanı elde etmek farz olduğundan bunu terk ettiği için günahkar olur.


Ufkuaçık
İman bu derece kıymetli bir hazine olduğu için şeytan onu çalmaya çalışır. Mü’minin de en önemli görevi bu imanı korumaya çalışmak olmalıdır. İmanı elde etmek kolaydır. Zor olan onu korumaktır. Mü’min olmak kolay ama mü’min ölmek zordur. Bir mü’minin en önemli görevi imanını korumak ve imanlı olarak ölmeye çalışmak olmalıdır. Zira bu bir insan için en önemli davadır.

Bu asırda din ve İslamiyet düşmanları, evvela imanın esaslarını zayıflatmak ve yıkmak planını, programlarının birinci maddesine koymuşlardır. Çünkü imanda hasıl olacak bir şüphe veya tereddüt veya inkar dinin teferruatında yapılan lakaytlıktan pek çok defa daha felaketli ve zararlıdır. Bunun için şimdi yapılacak en mühim iş, taklidi imanı tahkiki imana çevirerek imanı kuvvetlendirmek, imanı takviye etmek ve imanı kurtarmaktır. Bu Türkiye’de böyle olduğu gibi, umum İslam dünyasında da böyledir. Bediüzzaman bunun için Zaman imanı kurtarmak zamanıdır demiştir. Kimin imanını kurtarmak Ehl-i imanın imanını kurtarmak!.. Çünkü, Bir ehl-i keşif ve tahkik, bir yerde, kırk vefiyattan yalnız birkaç tanesi kazandığını sekeratta müşahede etmiş; ötekiler kaybetmişler. Bu kaybedenler ehl-i iman!. Sebebi de Bu asırdaki maddiyyunluk taunu…

İmanı kazandıktan sonra onu kaybettirecek sebepleri beş-altı maddede toplayan İslam muhakkikleri bunları şöyle sıralamışlardır.

Birincisi: İmanda şüphe ve tereddüt olmamalıdır. Şüphe imanı giderir. Bu açıdan İnşAllah mü’minim! demek küfürdür. Bu ifade tam ve kesin inanmadığının, inancında şüphe ve tereddüt içinde olduğunun ifadesidir. İnanan bir mü’min inancını tereddütsüz ifade etmelidir. Bunun ifade şekli ise Elhamdülillah mü’minim ve müslümanım! diyerek imanından dolayı Allah’a hamd etmektir. Bediüzzaman da Biz daima ‘İman ve İslam nimetinden dolayı Allah’a hamd olsun’ demeliyiz der. Kişi İnşAllah cennete girerim diyebilir. Zira bu Allah’ın lütfuna ve günahlarını affetmesine bağlı bir durumdur ve kişi açısından kesinliği yoktur. Ama Allah’ın birliği ve ahiretin varlığı kesindir. Bunda şüpheye düşmek o imandan nasibi olmadığına delildir.
İkincisi: Kur’an-ı Kerimde iki kapak arasında bulunan 114 sure ve 6666 ayetten ibaret olan Nass lardan herhangi bir ayeti kabul etmemek ve reddetmek, Allah’tan geldiğine inanmamak imanı tamamen yok eder. Bu peygambere ve Allah’ın kitabına inanmamak anlamına gelir. Kur’anda bulunan bir ayet Allah’ın kelamı değilse o zaman diğerleri de değildir. Birinde yanlışlık söz konusu ise diğerlerinde de olabilir. Bu imanı tamamen izale eder.
Üçüncüsü: Haramı helal kabul etmek, helalı da haram görmek Allah’ın ayetlerini inkar anlamı taşıdığı için bu da imanı tamamen giderir. Çünkü haram ve helal Allah’ın kitabına ve peygamberin Allah’ın izni ve rızası ile verdiği hükmüne göredir. Yoksa alimlerin görüşlerine göre değildir. Alimler ancak bunların neden helal ve niçin haram olduğunu izah etmeleri ile alim sıfatını alırlar. İnkar ederlerse iman dairesinden çıkarlar, izah edemezler ise cahil konumuna düşerler. Haram olan bir hükmü inkar etmeden işlemek günahtır. Bu ayrı bir husustur.
Dördüncüsü: Allah’ın rahmetimden ümidini kesmek ve kendini kurtulmuş görerek azabından emin olmak da kişiyi imandan mahrum eder. Zira bu da Allah’ın Kur’an-ı kerimde Allah’ın rahmetinden ümidinizi kesmeyin Ancak kafirler Allah’ın rahmetinden ümitlerini keserler Kafirlerden başkası Allah’ın azabından emin olmazlar ayetlerine zıttır.
Beşincisi: İslam dini ile, Kur’an ve peygamberimiz ile alay etmek, dalga geçmek ve hafife almak elbette imandan nasibi olmadığının en bariz delilidir. İmanı olan bunları yapmaz. Zira İman tevhidi, tevhit teslimi, teslim tevekkülü, tevekkül saadet-i dareyni iktiza eder.
Altıncısı: İmanın altı esasından birini veya bir cüz’ünü inkar etmek de kişiyi imanın tamamından mahrum eder. Çünkü iman bir bütündür ve altı imanın erkanından ortaya çıkan vahdânî bir hakikattir. Bu hakikatin bir cüz’ünü inkar etmek doğrudan doğruya Allah’ın ilim, irade, kudret ve sair sıfatlarını inkara ve bu da Allah’ın inkarına götürür. Bunun için kabil-i inkısam olmaz. Bunun izahı Meyve Risalesinin Dokuzuncu meselesinde vardır.

Okudunuz mu?  Necaset bulaşır mı?

Ufkuaçık
Bu hususların dışında olan ve insanların ağızlarından çıkan sözlerinden dolayı mü’mine imansız nazarı ile bakılmaz, küfür ile itham edilmez. Bilhassa namaz kılıyor ise yanlış düşünce ve fikirlere de kapılmış olsa bundan dolayı kesin cehennemiliktir ve imansızdır denilemez. Zira Allah’ın rahmeti ve affı geniştir, bir gün iyi insanlarla ve iyi kitaplarla karşılaşır ve yanlışını anlayarak kemal-i imanı kazanır. Amacımız bunlara yardımcı olmak ve iyi bir ortam hazırlamaktır. Mü’min olduğunu bildiğimiz bir kişinin imanına delalet eden bir iyi hali, küfrüne delalet eden doksan dokuz hali varsa o iyi hali ile onu değerlendirip onun hakkında rahmet-i ilahiyeden kemal-i imanı kazanmasını istememiz ve ona sevgi, şefkat ve merhamet göstermemiz imanımızın gereğidir.

Bediüzzaman hazretleri Çeşitli meselelerdeki şüpheler erkan-ı imaniyenin zafından ileri geliyor diyor, ‘imansızlıktan ileri geliyor’ demiyor. Öyle ise imanlarını takviye etmek, taklitten tahkika çıkarmak hizmeti gibi çok değerli bir hizmet ile meşgul olduğumuzun şuurunda olmamız gerekir.

İmanı kazanmak kolay ama korumak zor olduğu için peygamberimiz (sav) İmanınızı ‘Lâ İlahe İlAllah’ diyerek yenileyin buyurmaktadır. Çünkü İnsanda madem nefis, hevâ ve vehim ve şeytan hükmediyorlar; çok vakit imanını rencide etmek için, gafletinden istifade ederek, çok hileleri ederler. Şüphe ve vesveselerle iman nurunu kaparlar. Hem zahir-i şeriata muhalif düşen ve hatta bazı imamlar nazarında küfür derecesinde tesir eden kelimât ve harekât eksik olmuyor. Onun için her vakit, her saat, her gün tecdid-i imana bir ihtiyaç vardır. Namaz kılmak da bir nevi imanı tecdid etmek ve imanı korumak içindir. Bunun için bilhassa küfrün en dehşetli olduğu bu zamanda daima La İlahe İllAllah ın manasın ders vererek imanımızı kuvvetlendiren Nur Risalelerini okuyarak bu peygamber emrine uymamız ve beş vakit namazımızı kılmamız gerekir. Yoksa kendimizi kurtaramayız. Başkalarının da imanını kurtarmak ve kuvvetlendirmenin yolu yine onlara Nur Risalelerini okutmaktan geçer.

Bediüzzaman 1922 de Ankara’ya geldiği zaman Ehl-i imanın kuvvetli efkarı içinde gayet müthiş bir zındıka fikri içine girmek ve zehirlendirmek için dessasane çalıştığını görür. İnsanların ağzından çıkan ve dinsizliği işmam eden dehşetli kelimeler var; ehl-i iman bilmeyerek istimal ediyorlar der ve bunlara cevap olacak şekilde Tabiat Risalesi ni te’lif eder. O insanlar küfre girmiştir demez. Zaman ahir zaman ve müslümanların imanını tehlikeye atan fitneler çok olduğu için peygamberimiz (sav) O zamanda dini yaşamak elinde ateş tutmak gibi zor olacaktır der ve sahabelerine dönerek Sizler öyle bir zamanda yaşıyorsunuz ki emr olunanın onda birini terk ederseniz helak olursunuz. Öyle bir zaman gelir ki emr olunanın onda birini yapan kurtulacaktır buyurur. Öyle ise imanımızı artırmaya ve Allah’ın imandan sonra en önemli ibadet olarak emrettiği namaz farzını kılmaya çalışalım. İnşAllah kurtulanlardan oluruz.

İnsanın kalbine gelen vesveseler ise imanın bir alametidir. Peygamberimize sorulunca O halis imandır buyurdular. Zira iman olmazsa şeytan vesvese vermez. Bunda da bir hikmet vardır ki imtihanın gereği olup, o mümini uyanıklığa, gerçeği araştırarak ilmini ve imanını artırmaya sebep olur. İnsana bir teşvik kamçısıdır.

İnsanların çoğunun dalalette kalması ve küfre girmesi meselesinin Mektubat’ta 12. Mektupta mükemmel cevabı vardır. Oraya bakılmalıdır. Peygamberimiz (sav) gelmeden önce bütün dünya küfür içinde idi. Hak dine inanan İbrahim (as) ın bakıye-i dini ile putlara tapmayan birkaç Hanif dışında kimse yoktu. Yüce Allah rahmet eseri olarak peygamberimizi (sav) gönderdi. Binlerce evliya ve milyonlarca müslümanın kurtuluşuna vesile oldu. Biz de iman ve Kur’an ile bizi şereflendiren Allah’a şükretmeliyiz, imanımızın kıymetini bilmeliyiz.

Yüce Allah insanı yaratmış, akıl vermiş, iman aklın gereği olmakla beraber, rahmetinin muktezası olarak akla yol göstermesi için peygamberleri ve onlar vasıtası ile kutsal kitapları inzal buyurmuştur. Bir insanı da hayatı boyunca çeşitli imtihanlara tabi tutmaktadır. İmanı olanı imanı koruması için, imanı olmayanı da iman etmesi için çok hadiseler, olaylar, kişiler ve durumlar ile karşı karşıya getirmektedir. Rahmetini geniş tutarak af ve mağfiret kapısını ölümüne kadar açık bırakmaktadır. Hiçbir kulunu imana ve imansızlığa zorlamamaktadır. Zira insanları hayra ve şerre zorlamak zulümdür. Adil olan insanların kendi arzuları ile imanı ve küfrü tercih etmesidir. Yüce Allah biz kulları için daha ne yapsın?

Bütün bunlardan dolayı insanın yarın ahirette hiçbir bahanesi kalmayacağı için kişi Allah’ın huzurunda hesaba çekildiği zaman Ya Rab! Ne olur beni cehenneme gönder. Orada bana dilediğin gibi azab et! Ben seni layıkı ile tanıyamadım, gerekli kulluğu yapamadım diyerek kendi arzusu ile cehennemin azabına girecektir. Sonunda zerre kadar imanı olan da cehennemden kurtularak Allah’ın rahmeti ile cennete girecek. Cehennem kafirlerin ve münafıkların üzerine kapatılıp kilitlenecektir. Onlar için de cehennemde ebedi kalmaları adalet olmakla beraber ademe giderek tamamen yok olmalarından daha hayırlıdır. Zira vücut hayr-ı mahz, adem ise şerr-i mahzdır. Yokluktan kurtularak cehennemde de olsa var olmaları onlar için bir nimettir. Yüce Allah kafirlerin cinayetlerinin büyüklüğüne göre onlara azab etmekle beraber çok uzun bir zaman sonunda dünyada yaptıkları iyiliklerine mükafeten Allah’ın rahmetine mazhar olarak ateş ile bir nevi ülfet peyda edeceklerini ve evvelki şiddetinden bir derece kurtulacaklarını peygamberimiz (sav) den rivayetin var olduğunu Bediüzzaman İşaratü’l-İ’caz da ifade etmektedir. Belki de onlar orada kendilerine bir dünya inşa ederek varlıklarını devam ettireceklerdir. Gerçeği Allah bilir. La Ya’lemu’l-gaybe İlAllah! Allah kendi muradını daha iyi bilir.

Okudunuz mu?  Yeminin Tövbesi Olur mu ?

Ufkuaçık
Bir adama „Namaz kıl ki, helavet bulasın!.. dendiğinde o da, ona: „Sen de namazı terket ki, helavet bulasın! derse kâfir olur. Veya cevabını şöyle verse, „Namaz kılsam da kılmasam da değişmez, ikisi de müsavidir, derse yine kâfir olur. Bir kimseye: „Farz olan namazı kıl! dense, o da „Kılmıyacağım! diye cevap verse küfre gider, kâfir olur.

Okudunuz mu?  Hangi durumlarda 2 ve daha fazla gusül abdesti almak gerekir ?

Ancak senin emrinle kılmıyacağım, niyyetiyle söylerse kâfir olmaz. Veya „Farz namazı kıl! teklifine karşı o, „Namazı terketme güzeldir veya „o, büyüklerin, tenbellerin işidir veya „namaz öyle bir meşguliyyettir ki, ondan kaçmak lazım! derse yine kâfir olur. Abdestsiz namaz kılanın küfre gidip gitmemesinde ihtilaf olunmuştur.

Ramazan geldiğinde: „Ağır misafir geldi, derse kâfir olur. „Kendisine zekâtını ver! dendiğinde o, „Hayır, ben zekât vermem! derse kâfir olur. Faizin veya zulüm yapmanın helal olmasını temenni etse küfre gitmiş olur.

Şayet, bir kimse benimle beraber şeriat’a gel, dese onun hasmı da dese ki, adamları getir ki, ben de yürüyeyim veya ben şeriat ile neyi amel edeceğim veya burada bu iş yürümez, laik kafalıların dediği gibi bu memlekette bu iş, yani şeriat yürümez veya bu ülkede şeriat’ın ne işi var veya ben şeriat’la ne iş yapacağım veya ben şeriat’ın gelmesini istemiyorum veya şeriat’cılık gericiliktir veya şeriat bizi ortaçağa götürür veya şeriat bizi geri bıraktı veya şeriat’ın devri geçti veya şeriat’ın modası geçmiştir veya şeriat insanları idare demez veya şeriat noksandır veya asrın ihtiyaçlarına cevap veremez veya yirminci asır geldi, artık şeriat’ın sözü mü edilir veya şeriat eskidendi, şimdi ilim devri geldi, artık söz sahibi ilimdir derse veya şeriat kol kesmektir derse veya hâkimiyyet kayıtsız ve şartsız milletindir, derse veya şeriat dinden değildir, derse veya İslam dininde devlet ve siyaset yoktur, derse veya günümüzün sistemi artık demokrasidir, derse veya ben demokrasi taraftarıyım, onu isterim, derse veya demokrasi ile İslam bağdaşır, derse veya parti de şeriat’tır, derse veya ben tebliğ metodunu kabul etmiyorum, derse veya partiyi, dolayısıyla demokrasiyi ayakta tutmak için sandık başırıa giderse veya parti de meşru bir yoldur, partiyi şemsiye veya ayakkabı olarak kullanmak şeriat’ta vardır, derse veya davamın tahakkuku için ben papaz elbisesi de giyerim, derse veya gerektiğinde putun önünde secde de ederim, derse veya şeriat’ı reddetmiş olan anayasaya veya Atatürk ilke ve inkilaplarına parti tüzüklerinde yer verirlerse ve işte bütün bunlar; bu sözleri söylemek veya yazmak küfürdür, kâfirliktir. Söz ve yazı ile ifade edenler kâfir olurlar.


Ufkuaçık
Fakire verdiği haram maldan sevap beklerse kâfir olur. Fakir de o malın haram olduğunu bile bile verene dua etse o da kâfir olur. Bir kimseye „Helaldan ye! dese o da „Bana haram daha sevimlidir, daha hoştur, derse kâfir olur.


Ufkuaçık
Siyer-i Kebir şerhinde Şeyhülislam’dan şu nakledilir: Başkasının küfrüne rıza, güzel görsün veya görmesin, bazılarına göre mutlaka küfürdür. Yine o kitapta deniyor ki, biz Ebu Hanife’den bir rivayete vakıf olduk ki, tafsilata gitmeksizin başkasının küfrüne rıza küfürdür. İkinci dirayet bakımından daha kuvvetlidir. Bezzaziye’de küfre rıza küfürdür diye meşayihin kelamı işte bunun üzerine hamlolunur. Camiülfeteva’dan da naklolunmuştur ki, esah olan budur.

Okudunuz mu?  Şafii mezhebine göre besmelenin hükmüşafii mezhebine göre besmelenin hükmü

Küfrü gerektiren bir sözü, dil sürçmesi olmaksızın isteyerek ve onun küfür olduğunu bildiği halde konuşması bilittifak küfürdür. Ama, o sözün küfür olduğunu bilmiyerek konuşması ulemanın ammesi indinde küfür, yani yine küfre gider. Tatarhaniye’de beyan edilmiştir: Bir kimse küfür kelimesinin, onun küfür kelimesi olduğunu bilmemekle beraber, kendi ihtiyariyle, yani kendi isteğiyle söylese ulemanın bütünü indinde yine kâfir olmuştur. Bilgisizliği mazur gösterilemez. Mâzur sayılıp küfre gitmediği söylenirse de bu, bir kıl kavlidir. Çünkü, şeriat zahire göre hükmeder; kalpler Allah’ın indinde muteberdir; şer’î
hükümleri tatbikde değil…

Yukarıdaki meselede, „Kendi ihtiyariyle, kendi isteğiyle tabiri geçti. Ama, o küfür sözü kerhen söylerse, yani ikrah-ı mülci ile söylerse, daha açık bir ifade ile, „Seni öldürürüz, senin bir uzvunu keseriz! gibi tehditler karşısında o küfür kelimesini konuşursa ve fakat konuşurken de kalbi imanla dolu, kalbinde imanını muhafaza ediyor. Bu takdirde küfre gitmez. Çünkü, „Artık ondan kalem kaldırılmıştır” mealindeki hadisle ”Kalbi imanla mütmein olduğu halde (hayat tehlikesiyle) zorlanan (tehdit edilen) kişi müstesna!.. mealindeki ayetin hükmüne girer. Ammar b. Yasir hakkında olduğu gibi.

Mâlum: Ammar b. Yasir’e müşrikler şöyle demişti: „Sen şayet Muhammed’i inkâr edersen; seni öldürmeyiz…” O da onların istediği sözü söyledi de serbest bırakıldı. Ammar, Peygamber (s.a.v.)’e geldi ve başından geçenleri üzülerek anlattı. Allah Resulü, kendisine sordu: „O anda kalbini nasıl buldun? O da „İmanla mütmein buldum! cevabını verdi. Bunun üzerine Allah Resulü şöyle buyurdu: „Onlar tekrar sana böyle bir şeyi teklif ederlerse, sen de aynı şeyi iade et! (Mevahib ve diğerleri)


Ufkuaçık
İşte Allah’a iman konusunda insanı küfre götüren sözlerden bazıları:

1- Şer Allah’ın taktiri değildir ve herkes yaptığının failidir. diyenler küfürdedir. Zira hayrıda , şerri de yaratan Allah’tır. Resulullah ( sav ) bu görüştekiler için ;
Onlar bu ümmetin Mecusileridir. Hastalarını ziyaret etmeyin , öldüklerinde şehadet etmeyin, onlar kader konusunda Allah’ın düşmanlarıdır. buyurur.

2- Allah yanılır ve pişman olur demek,
3- Tenasühü ( reankarnasyon ) kabul edenler
4- Sahabenin bazılarını tekfir edenler ( hariciler gibi ) , küfürdedir.
5- Allah ancak murad ve taktir ettiğinde bilir , ondan önce bilemez demek,
6- Allah görmez , görülmez demek,
7- Allah cisimdir demek ( cisim : uzunluk , derinlik ve eni olan şeylere denir. ),
8- Allah’ın sıfatları geçicidir, baki değildir demek ,
9- Allah’ın her işinde hikmet olmayabilir demek,
10- Allah’ın şanına uygun olmayan bir şey söylemek ,
11- Allah görmez , duymaz gibi Allah’ın basar , semi gibi sıfatlarından herhangi birini inkar etmek ,
12- Fiili kul yaratır demek ,
13- Fiili Allah yarattığı için , kula sorumluluk yoktur demek küfürdür , söyleyen dinden çıkar. Çünkü kulun imtihan olması gerekir. Kul seçiminden sorumludur, Allah da kulun seçtiğini yaratır.
14- Cennet yada cehennemi yada mizanı yada mahşeri inkar etmek,
15- Abdestsiz namaz kılmak ( kasten ve bilerek ) küfürdür.
16- Tevbe etmeden ölen cehennemliktir diyenin küfründen korkulur.
17- Allah arştadır, şuradadır, buradadır demek sureti ile ona mekan tahsis etmek ,
18- Allah yukardadır demek ( yukardan kasıt bizden üstündür, yaratıcıdır ise sakınca olmaz ),
19- Bilerek kıbleden terse veya necasetli elbise istihfaf ( alay ) için namaz kılmak ,
20- Allah’tan gayrıya secde etmek,
21- Allah ile oturulur , konuşulur, onun yanına çıkılır, Allah bazı kimselere hulul eder demek,
22- Kainat namütenahi diyenler,
23- Allah’a eş, çocuk , doğmak , ölmek nispet edenler,
24- Allah’ın birliğini kabul etmeyenler,
25- Yaratıcılığı Allah’a nispet etmemek, tabiat yarattı demek,
26- Allah bana şunu emretseydi yapmazdım demek.
27- Ehli kıbleyi günahından dolayı tekfir etmek,
28- Müslümana kafir demek,
29- İmanda şüphe etmek,
30- İnşaAllah müminim demek ( ölüm anında imanlı olmayı kastederse sorun yoktur ),
31- Helali haram, haramı helal kabul etmek ,
32- Seni elimden Allah bile kurtaramaz demek,
33- İmanda noksanlık olabilir demek ( nuru ve imanın kuvvetini kastederse olmaz ),
34- Kafirlerin bayramını kutlamak,
35- Kafirlerin ayinlerini hoş ve güzel görmek,
36- Haramdan sevap ummak,
37- Emri bil marufu inkar etmek,
38- Kelimei küfrü işitip gülmek,
39- İman mahluktur demek ( Cenabı Hakdan gelen hidayet mahluk değildir. ),
40- Kurana mahluktur demek ( harf ve yazılan mürekkebi kastederse mahsur yoktur. )
41- Kurana çöl kanunu demek,
42- Elfazı küfürü şaka ya da yalan olarak söylemek ,
43- Nefsinin küfrüne razı olmak,
44- Çağıran kimseye lebbeyk demek,
45- Lüzumsuz yere papazların beline bağladığı zünnar denilen şeyi takmak,
46- İnsan karşılamak için hayvan kesmek ( hayvan murdardır . ) ,
47- Bir kimse ben cennet nimeti yiyorum, hurilerle yatıyorum derse küfürdür, dinden çıkar.
48- Allah’tan kork dense ve oda korkmam derse,
49- Allah bu adamı unutmuştur derse ( hasta kişi için ) ,
50- Allah yok olanı bilmez derse,
51- Allah’ı rüyamda gördüm derse,
52- Yapmadığı halde Allah şahit yaptım derse,
53- Gaybı biliyorum derse,
54- Bu adam hastalıktan ölür derse,
55- Saksağan öttüğünde yolcu gelecek derse,
56- Fala doğru derse, kahini tasdik etse,
57- Peygamberin mucizesini , velinin kerametini inkar etse,
58- Eğer kıyamette Allah’ın hükmü varsa senden hakkımı alırım” derse,

Okudunuz mu?  Hızır (a.s) ile görüşmek

59- Allah herkes için iyidir, ama bana kötülük etti derse,
60- Falanca benim yanımda kafir gibidir derse,
61- Allah’ın rahmetinden ümit kesmek,
62- Allah’ın azabından emin olmak ( ben azaba uğramam demek ),
63- Hadis okunurken ben böyle sözleri çok işittim demek,
64- Seninle karşılaşmak azraille karşılaşmak gibi demek,
65- Alimlerin ağzına küfretmek,
66- Vaiz yada alim taklidi yapıp insanları güldürmek,
67- Küçük günah işleyene tevbe et denince ne yaptım ki tevbe edeyim” dese,
68- Yemeğe küfretmek,
69- Filan kişi benden daha kafirdir demek,
70- Zalime adil demek,
71- Peygamberlerden bir kısmına inanmak ayıplamak, sünnetlerinden birini olsun beğenmemek,
72- Peygambere sövmek,
73- Ben resulüm demek,
74- Peygamberin dediği doğruysa kurtulduk demek,
75- Peygamber insan mıdır , cinmidir demek,
76- Peygamber kabağı severdi denildiğinde ben sevmem demek,
77- Azrail bu adamın canını yanlışlıkla aldı” demek,
78- Tırnaklarını kes , başını tıraş et sünnettir dense , o da sünnette olsa kesmem dese,
79- Hazreti Ayşe’ye kötü söz söylemek,
80- Münkir , nekir yada herhangi bir meleğe sövmek ,
81- Ebubekir ve Ömer’in ( ra ) hilafetini kabul etmemek,
82- Sahabeye küfretmek,
83- Sensiz cennete girmem demek,
84- Cennet istemem , Allah’ı görmek istemem demek ( cenneti küçümsememeli),
85- Ezanı alaya alanlar,
86- Herhangi bir ayeti inkar etmek,
87- Kuran’la dalga geçen yada hor gören,
88- Helal ye denildiğinde , haram daha iyi ve daha tatlıdır demek,
89- Livata ve zina helaldir demek,
90- ey kafir denildiğinde efendim demek,
91- Hileyle kazanılan parayı , helalmiş gibi bereketli olsun demek,
92- Senden hakkımı kıyamette alacağım denildiğinde , biraz daha ver ikisini bir alırsın demek,
93- Kıyametten korkmam demek,
94- İlim öğren denince , ilim karın doyurmaz demek,
95- Müslümana lanet senin müslümanlığına demek,
96- Küfür kelimesini (dinden çıkaran kelimeyi) işitip gülmek,
97- Kabir sualini ve azabını inkar etmek,
98- Miracın Mescidi Haramdan , Mescidi Aksaya kadar olan kısmını inkar etmek,
99- Evliya enbiyadan üstündür demek,
100- Evliya belli makamdan sonra amel ve ibadete ihtiyaç duymaz demek,
101- Hristiyan yahudiden iyidir demek ( yahudi hristiyandan şerlidir denilmelidir .),
102- Bir kimse sünnet ne işe yarar boşver demek,
103- Şu adam peygamber olsa ona iman ederdim demek,
104- Kuranı , mescidi, kabeyi, hürmet gereken yerleri alaya almak,
105- Kuranı müzikle okumak,
106- Kurana şiir demek,
107- Sayarken bir yerine bismillah, iki, üç diye saymak,

108- Emretme veya izin vermek yerine bismillah demek, ( oturayım mı diyene otur yerine bismillah demek gibi örneğin )
109- Namaz kıl denilince , bekle ramazanda kılarım demek ( namazın farziyetini ramazana indirgemek ),
110- Namaz kıl denilince , sen kıldın da ne oldu demek,
111- Ezan yada kuran okunurken , ne bet şey demek,
112- Ramazan geldiğinde , yine ağır misafir geldi demek ,
113- Küçümseyerek sabahçık namazını kıldım demek,
114- Namaz bana farz değil demek,
115- Sadece ramazanda kılıp , 70 kat sevap var diğer aylarda kılma demek,
116- Benim namazımı başkası kılıyor yada kıldı demek,
117- Ramazan farz olmasaydı ne olurdu demek,
118- Eline değnek alıp hoca taklidi çocukları dövmek,
119- Bıyık kesmek , sakal bırakmak çirkin şeylerdir demek,
120- Şeriat ilminde tevhid ( birlik ) yoktur demek,
121- Müspet ilim şeriat ilminden daha üstündür demek,
122- Kafirler cennetlik mi cehennemlik mi bilinmez demek,
123- Alime , fakihe yada veliye alimcik velicik gibi sözlerle hitap etmek ,
124- sen müslüman değil misin? denildiğinde hayır demek,
125- Müslümanın ağzına küfür etmek ,
126- Filan müslüman kafir olarak ölsün ,kafir olsun demek, ( kafire derse bir şey olmaz )
127- Bir kimse , müslümana La ilahe illAllah de derde , o da demesse (şu an demem derse bir şey olmaz),
128- Ben kafir olacağım diyen,
129- Birisine küfür kelimesi tavsiye eden,
130- Zalime fasıka Allah’ın kullarına zulmediyorsun dense , o da iyi yapıyorum dese 131- Mahşerde izdihamda beni nasıl bulacaksın dense, kafir olur ve dinden çıkar.

Bu sözleri söyleyenler dinden çıkar ve nikahı düşer . tevbe edip nikahını tazelemelidir. Bu konularda bilmemek yeterli mazeret değildir . İman edenler bunları iyi bilmek zorundadır.

Okudunuz mu?  Neden İhtilam olamıyorum

Ufkuaçık
PEYGAMBERE İMAN KONUSUNDA TEHLİKELİ SÖZLER

Peygamberlere inanmak iman esaslarının ikincisidir. Alemlere rahmet
olarak gönderen o güzel elçiye inanmamayı veya saygısızlığı İslâm
hoşgörmüyor. O’nun izinden gitme hususunda özen istiyor.
Peygamberimizle ilgili tehlikeli söz ve davranış sahipleri genellikle O’nu
hayatlarının ölçüsü olmaktan çıkarmış insanlar oluyor. Onun liderliği
yerine başka liderleri önüne koyması kişiyi İslâm ikliminden de
uzaklaştırmaya başlıyor. Birçok insan O yüce Peygamberle hidayet
bulup, güzellikleri keşfederken kimilerinin O’na saygısızlık sebebiyle
İslâm’dan uzaklaşmaları ne kötüdür. Bazıları ise "Bana Allah ve Kur’an"
yeter düşüncesiyle elçiyi hafif görerek yanılgıya düşüyorlar. Bu konuyla
ilgili birkaç örnek:

Okudunuz mu?  Sınavda kopya çektim ne yapmalıyım?

1- Miracın Mescidi Haramdan , Mescidi Aksaya kadar olan kısmını inkar
etmek,
2- Evliya enbiyadan üstündür demek,
3- Evliya belli makamdan sonra amel ve ibadete ihtiyaç duymaz demek,
4- Hristiyan yahudiden iyidir demek ( yahudi hristiyandan şerlidir
denilmelidir .),
5- Bir kimse sünnet ne işe yarar boşver demek,
6- Şu adam peygamber olsa ona iman ederdim demek,
7- Peygamberimizinin sünnetlerinden veya hadislerinden birisini hafife
alıp alay etmek, mütevatir bir hadisi reddetmek veya alaya alır bir
tarzda "çok dinledik bunları" demek.
8- Peygamberin mucizesini , velinin kerametini inkar etse
9- Peygamberlerden bir kısmına inanmak ayıplamak, sünnetlerinden
birini olsun beğenmemek,
10- ‘Tırnaklarını kes , başını tıraş et sünnettir dense , o da sünnette olsa
kesmem dese,
11- Peygambere sövmek,
12- Ben resulüm demek,
13- Peygamberin dediği doğruysa kurtulduk demek,
14- Peygamber insan mıdır , cinmidir demek,
15- Hazreti Ayşe’ye kötü söz söylemek,
16- Ebubekir ve Ömer’in ( ra ) hilafetini kabul etmemek
17- Peygamber kabağı severdi denildiğinde ” ben sevmem ” demek.


Kayıtsız Üye
107 ve 108. maddelerin küfür olup olmadığını sorularla islamiye ve dinimizislama sordum,biri böyle bir şey duymadıklarını her kaynaktan yazılara bakmamam gerektiğini diğeri ise böyle birşeyin doğru olmadığını söylediler. Bu maddeler nasıl küfür olabiliyor?


Şema
< Bu maddeler nasImanın gıtmesının alametlerııl küfür olabiliyor? >
bu iki madde de BESMELEyi hafife alma vardır. Yani kişinin niyetine bağlı


Kayıtsız Üye
Mesela kişi aklındn küfür ediyo dine vb ama vesvese şeklinde yani elinde olmadan aklından geçiriyo peki yine o kelimeyi aklından geçirse yine küfürde bulunsa ama bu sefer biraz daha uzun söylese uzun derken konuşurmuşcasına çünkü vesvese anlık oluyo bu durumda engel olamıyo insan peki bu durumdaki vesvese mi ama bu şöyle bişey

Düşünce ama normalde söylemeyeceği bir düşünce yinede sorumlu mu bundn düşündü çünkü içinden söyledi ama sonuçta normalde söylemeyeceği bişey ise vesvese mi gaflet gbi anlık olaydan dolayı bişey olup sorumlu mu olur??


arifselim
Bütün bu anlattığın sadece vesvesedir ve senin düşüncelerin değil şeytanın sana telkinleridir. Bundan insana günah yoktur. Önemseme Allah’ın izniyle geçecektir.


Kayıtsız Üye
Yani aslında söylemeyeceğimiz dine ters gelen düşünceler vesvese mi sayılıyor?

Vesvese olduğunu şöyle anlayabilir miyiz mesela normalde demesek demeyeceğimiz bir şey olsa bu mu vesvese ve bir sorum olacak o akla gelen küfürü mesela namazda söylediğimizde namaza demesek ama vesveseyi söyleyince günah olur evet ama bunu namaza söylemesek namazda söylemiş olsak sadece dinden çıkar mı insan


arifselim
Vesveseden dolayı günah olmaz ve insan dinden çıkmaz. Normal inanmadığın ve asla demiyeceğin şeylerin aklına gelmesi vesvesedir.


Kayıtsız Üye
Ya bisey söylicem benimde vesvese problemlerim var 2 aydir pikolka gidiyorum aklima gelenleri bilmek istedi beni sorladi bende karnimda kötü his olsa tak aklima geleni dilimle söyledim sonra agladim annem babam bir sey olmas dedi ama iynede icim rahat değil yardim edin nolur


vesvese dille söylenirse, imanin gitmesi, iman gitmesi

Bu kategoride yer alan Çirkinim Ve Kendimi Sevmiyorum başlıklı yazımızı da okumanızı tavsiye ederiz.
Ξ Bir cevap yazın

Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Ders Kitabı TIKLA! Sınıf Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Akrostiş Şiir
Forum Duası Copyright © 2007-2023
Gizlilik Politikası İletişim

İmanın Gitmesi ? Başlıklı Yazımızın Yanında Websitemiz İslami bilgilerden, Dini Sorular, Cevaplar, Hac, Meal, Cennet, Cehennem, Farz, Sünnet, Hanefi, Şafii, Rüya yorumları, Gusül, Abdest, İmanın şartları, Namaz, Oruç, Kuran Sureleri, Ayetleri, Hadis, Dualar, İslamda Aile Tavsiyeleri, Kadın İle İlgili Konular, İbadet, İman, Mezhep, Hanefi, Şafii, Maliki, Hambeli, İslamın Şartları, Diyanet, Eğitim, Sohbet, Arapça, Hayırlı Geceler, Zekat, Mahrem Sorular, Evlilik, Sahabe Hayatları, Salavat,Dini Hikayeler, Günah, Helal, Haram, Tecvid, Yemin, Sadaka, Siyer, Fıkıh, Ahlak Gibi Konular İçermektedir.