Anasayfa
9 Mayıs 2021, 0:37
sizden1
Abone

Aşure günü aşure ayında aşure yapmak zorunda mıyız?

Aşure günü aşure ayında aşure yapmak zorunda mıyız?

sevgiii
s.a.
aşure ayında aşure yapmak zorundamıyız.ille aşure değilde başka ne varsa evde ondan ikram etsek olurmu.aşure yapmanın dağıtmanın anlamı nedir? s.a.


Cevap: aşure günü aşure ayında aşure yapmak zorundamıyız?

mumsema
ve aleykumusselam ve rahmetullah.
Aşure günü, Aşure tatlısı yapmak bir gelenektir, dini bir kural değildir.
__________________________
AŞÛRÂ NEDİR?
AŞURE GÜNÜ

Kamerî ayların ilki olan Muharrem’in onuncu günü. Âşûre günü adını alan bu günde oruç tutulurdu. Âşûre orucu denen bu oruç, İslâm’dan önce Araplar’ca bilinirdi. Âşûre kelimesinin İbrânice aşûr’dan geldiği ve o günde Araplar’ın oruç tuttuğu dikkate alınırsa, kelimenin bütün Sâmî diller arasında ortak bir kelime olduğu anlaşılır. (Buhârî, es-Savm, 1; Umdetü’l-Kârî fi Şerhi Sahîhi’l-Buhârî, V, 351) Bu kelime Yahudîler’de büyük keffâret günü için kullanılmıştır. (Tevrat, Levililer, 16, 29 vd.) Hz. Peygamber Medîne’ye geldiği zaman Yahudiler’in Âşûre günü oruç tuttuklarını gördü ve bunun ne orucu olduğunu sordu. Cevap olarak şöyle dediler:
"Bugün, iyi bir gündür. Allah, İsrailoğulları’nı Firavun’un zulmünden bugün kurtarmıştır. Musa (a.s.) Allah’a şükür için bugünde oruç tutmuştur. Biz de tutarız dediler. Hz. Peygamber; "Biz Musa’nın sünnetine sizden daha yakınız, dedi ve o gün oruç tuttu ve ashabına da tutmalarını emir buyurdu. " (Buhârî, es-Savm, 69; Tecrîd-i Sarih, VI, 308, 309)
Hz. Âişe’den nakledilen şu hadiste, Allah Resulu’nun Mekke döneminde de aşûre orucu tuttuğu anlaşılır.
"Cahiliye devrinde Kureyş, Âşûre gününde oruç tutardı. Hicretten önce Hz. Peygamber de aşûre orucu tutardı. Medine’ye hicret ettikten sonra bu oruca devam etti. Ashabına da tutmalarını emretti. Ertesi yıl, Ramazan orucu farz kılınınca, aşûre günü orucunu bıraktı, isteyen bu orucu tuttu, dileyen de bıraktı" (Buhârî, es-Savm, 69; Tecrîd-i Sarîh, VI, 307, 308).
İslâm bilginleri aşûre orucunun vacip değil, sünnet olduğunda görüş birliği etmişlerdir. Yalnız İslâm’ın başlangıcındaki hükmü konusunda, Ebû Hanîfe vacip derken, İmam Şâfiî müekked bir sünnet olduğunu söylemiştir. Ramazan orucu farz kılındıktan sonra, bu oruç müstehap olmuştur. Ayrıca Yahudiler’e benzememek için Muharrem’in 9,10 ve 11’nci günlerinde oruç tutmak güzel görülmüştür.
Bugün bütün sünnî müslümanlarda Muharrem’in 10’u oruç günü kabul edilirken, bazı tarihi sebeplerden dolayı da mukaddes sayılır. Özellikle Hz. Nûh’un gemisinin bugünde tufandan kurtulup Cudi dağının tepesine oturduğunu anlatan söylentiler önemlidir.
Âşûre adlı tatlının menşei de buna dayanır. Gemidekiler o günü kutlamak istemişler ve geminin ambarında arta kalan erzakı karıştırıp bir aş pişirmişler. İşte aşûre pişirme âdeti buradan kalmıştır. Yine Âdem (a.s.)’in tövbesinin bugünde kabul edildiği, Hz. İbrahim’in bugünde ateşten kurtulduğu, Hz. Yakub’un, oğlu Hz. Yusuf’a bugünde kavuştuğu kaynaklarda kaydedilen rivayetler arasındadır.
Şiîler Hz. Hüseyin’in Kerbelâ’da şehit edildiği gün olan on Muharrem’i matem günü sayarlar ve Muharrem’in biri ile onu arasında gülmez, et yemez, yeni elbise giymez, yeni bir işe başlamazlar. On Muharrem dövünme ve yas günüdür. Sonra yas bitti mi aşûre törenleri başlar.
Âşûre günü sürme çekmek, gusül etmek, kına yakmak, büyükleri, âlimleri, hastaları ziyaret etmek, yetimlerin başını okşamak, hububât ve tatlı pişirmek, İhlâs suresini okumak, sevinmek ve bugünü ayrı bir gün olarak kutlamak İslâm’da olmayan bir davranıştır. Bu konuda Hz. Peygamber (s.a.s.)’den gelen ne sahîh ve ne de zayıf bir hadîs vardır. Hadîs diye rivayet edilen bazı sözler tamamen uydurmadır. Sahabeden ve dört mezhep imamından vb. kimselerden de bir rivayet olmadığı gibi, muteber kitapların hiçbirinde de buna dair bir haber yoktur. (İbn Teymiye, Mecmûu’l-Fetâvâ, Kahire 1326, II, 48; es-Subki, el-Menhel, Kahire 1393, X, 209) O hâlde bugünde böyle bir tatlı pişirip yakınlara ve komşulara dağıtmak tamamen bid’at ve İslâmî olmayan bir örftür.
Şamil İA

Okudunuz mu?  HuvAllahullezi ne demek nerelerde okunur?

Yanıt: aşure günü aşure ayında aşure yapmak zorundamıyız?

find
aşure bir gelenektir


Cevap: aşure günü aşure ayında aşure yapmak zorundamıyız?

nurya
yapıp dağıtılan aşureler sayesinde hediyeleşmiş oluyoruz ikramlar sayesinde komşuluk yakınlık oluyor tabiki aşure sevenler için bu geçerli sevmeyenlerde vardır aşureyi onlarda kendileri bilir

Okudunuz mu?  Namaz Kılarken Sureler Sesli mi Okunur yoksa İçimizden mi ?

islamyolu
"Her kim aşura gününde ailesine ve ev halkına ikramda bulunursa Cenab-ı Hak da senenin tamamında onun rızkına bereket ve genişlik ihsan eder."(et-Tergîb ve’l-Terhİb 2/116)


@hmet
Aşure günü aileye güzel yiyecekler alınması sünnettir ama aşure yapmak bir gelenektir/şart değildir.

Okudunuz mu?  Tesettüre girmek istiyorum

Kayıtsız Üye
aşure bir rivayete göre hz Muhammed’in torunu hz Hüseyin Yezid tarafından şehit edildikten sonra Şölen gibi kutlamak için aşure yaptırıp dağıttığı söylenir. Muharremde aşure yapmak her ne kadar Hz nuhun gemiden kurtuluşu gibi yapılıyor dense de hoş görülmemektedir.

Okudunuz mu?  Dua kaderi değiştirir mi böyle birşey mümkün mü?

Hoca
< yapıp dağıtılan aşureler sayesinde hediyeleşmiş oluyoruz ikramlar sayesinde komşuluk yakınlık oluyor tabiki aşure sevenler için bu geçerli sevmeyenlerde vardır aşureyi onlarda kendileri bilir >
Aşure her zaman yapılabilir ama özellikle neden aşure günü yani muharremin onuncu günü?
< aşure bir rivayete göre hz Muhammed’in torunu hz Hüseyin Yezid tarafından şehit edildikten sonra Şölen gibi kutlamak için aşure yaptırıp dağıttığı söylenir. . >
bu şianın uydurmasıdır.
ta islamdan önce bu vardı ve devam etti.
bu çook eski bir gelenektir.
Bazı şiiler, Hz. Hüseyinin şehadetinden dolayı aşure yapılıp seviniliyor demeleri bir iftiradır, bu kadar insanın vebalinden kurtulamazlar.

Okudunuz mu?  Emsile, Avamil, Arapça Sarf Nahiv kitabı soruları

musab
hiç bir mümin hz.hüseyin şehit edildi diye tatlı yapıp sevinemez.zaten öyle birisi ben görmedim.ama zaten hz.hüseyinin muharrem 10 da şehit edildiğini bilen kaç kişi var.çevremdekilerden bilen yokki.bana soruyorlar aşure ayı girdi mi diye.millet aşure ayı diye bir şey uydurmuş gidiyor.muharrem 10 da yapılacak en güzel şey hadiste geçtiğine göre o gün eve fazla çeşit yemek yapmak ya da alışveriş yapmak.ve muharrem 9 ,10 ya 10,11 de oruca niyet etmek.millet aşure yapıyor ama muharremin rastgele bir gününde.bu nasıl ibadet olacak size soruyorum

Okudunuz mu?  Tağut ne demek ?

Selefi
EhliSünnet Alimimiz İbni Kesir diyorum el bidaye ven nihaye diyorum 8.cilt 6.bölüm diyorum başkada bişey demiyorum..


Rose_love
Selamun Aleykum, Muharemmin 10. Gunu asure dagitmak mekruhmu ozaman? Ben sadece asure yapmaya heveslendim, asure gunu diye de biliyoruz yapip yakinlarina dagitayim diye dusundum, paylasmak mutlu olmak mutlu etmek için sadece. Yapmam uygun mudur?

Okudunuz mu?  Oyunda hakaret kul hakkına girermi

Kayıtsız Üye
Yorumları okuyunca ya sabır hali geldi. Hangi düşünceyle başlamış olursa olsun, kaynayan kazandaki aşı paylaşmanın nesi kötü. Yok caiz mi, yok sünnet mi, yok illa o gün mü dağıtılacak. Şu vahşi dünyada adet haline gelmiş güzel bir şey bence.

Okudunuz mu?  Lanetlimiyim???

aşureyi kimler yapmalı, aşure yapmak farzmı, asureyi kimler yapar

Bu kategoride yer alan İçimden tövbe etmek gelmiyor ne yapmalıyım başlıklı yazımızı da okumanızı tavsiye ederiz.
Ξ Bir cevap yazın

Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Ders Kitabı TIKLA! Sınıf Ders Kitabı Cevapları TIKLA! Akrostiş Şiir
Forum Duası Copyright © 2007-2023
Gizlilik Politikası İletişim

Aşure günü aşure ayında aşure yapmak zorunda mıyız? Başlıklı Yazımızın Yanında Websitemiz İslami bilgilerden, Dini Sorular, Cevaplar, Hac, Meal, Cennet, Cehennem, Farz, Sünnet, Hanefi, Şafii, Rüya yorumları, Gusül, Abdest, İmanın şartları, Namaz, Oruç, Kuran Sureleri, Ayetleri, Hadis, Dualar, İslamda Aile Tavsiyeleri, Kadın İle İlgili Konular, İbadet, İman, Mezhep, Hanefi, Şafii, Maliki, Hambeli, İslamın Şartları, Diyanet, Eğitim, Sohbet, Arapça, Hayırlı Geceler, Zekat, Mahrem Sorular, Evlilik, Sahabe Hayatları, Salavat,Dini Hikayeler, Günah, Helal, Haram, Tecvid, Yemin, Sadaka, Siyer, Fıkıh, Ahlak Gibi Konular İçermektedir.