Kardeşlerim benim kafama bir kaç soru takıldı cevaplarsanız sevinirim

Kardeşlerim benim kafama bir kaç soru takıldı cevaplarsanız sevinirim

bafralıemre
Selamun aleykum verahmetullahi ve berakatuh

Kardeşlerim benim kafama bir kaç soru takıldı cevaplarsanız sevinirimBiraz uzun ama mazur görün…..

1 Ben Fethullah Focaefendinin Peygamber Efendimiz Aleyhissalatuvesselam hakkında yazmış olduğu sonsuz nur kitabını okudum ve orda kafam bazı noktalara takıldıki bunlar
Biz Efendimizin babası Hazreti Abdullah hakkında tevhid inancı üzere yaşadı putlara tapmadı diye okumuş öyle öğrenmiştik veyada öyle öğrettiler.Ama orada bir gün ebu cehil utbeyi Peygamberimize gönderiyo ve aklı sıra utbenin onu aklı ile yeneceğini düşünüyo neyse utbe gelip Efendimize Ya Muhammed sen mi daha hayırlısın yoksa baban mı daha hayırlı diye soruyo ama Efendimiz buna cevap vermiyo devamında ise utbe eğer sen babam daha hayırlı diyprsan bilesin ki baban da bizim taptıklarımıza tapıyordu diyor İşte bu olay Sonsuz Nurda anlatılıyor olayın devamı olayın başka bir buudu benim sorum ise bu cümlelerin bizim bildiğimizle çelişki içind olması
Başka bir yerinde ise Abdulmuttalibin tevhid inancının Hz. İbrahim aleyhisselamın tevhid inancıyla tamamen aynı olmadığını sanıyorum gibi bir ifade de geçiyordu
Tekrar bir bölümünde peygamberlerin isametlik sıfatını açıklarken onların hem peygamberlik gelmeden önce hemde peygamberlikten sonra bu sıfat üzere yaşadıklarını belirtiyor ve orada Hz Adem Hz Nuh Hz İbrahim Hz İsa ve Hz Muhammed Mustafa aleyhisselamın ismetlik sıfatını anlatıyor Hz Ademin o meyve olayı için zaten Allah ona yememeyi belli bir vakte kadar yasaklamıştı o ise unuttu ve yedi diyor biz biliyoruz ki Allah o süre içinde ona yemeyi yasaklamış ve o yemişse emre itaatsizlik etmiştir ve bu günahı gerektirir ve devamında unutmadan dolayı mazur görülmüştür gibi ifade var peki – Şüphesiz Allah, ümmetimden, hatâ, unutma ve yapmaya zorlandıkları şeyi (n hükmünü) kaldırmıştır", Allah, kimseyi, elinde olmadan kalbine gelen çirkin şeylerden dolayı -onları yapmadığı veya konuşmadığı sürece- hesâba çekmeyecektir." hadisinde belirtilen kolaylık sadece bizim ümmetimize mi hastır? Geçmişte yaşamış olan ümmetler, bu sayılanlardan sorumlu mu idiler? Bu hadisteki ümmetimden maksad sadece müslümanlar ise Hz Adem bu hadisin müjdesine nail olamamıştır eğer ümmetten maksat gelmiş geçmiş ve gelecek bütün insanlık ise bu müjdeden dolayı günaha girmemiş sayılır bu olayı açıklayabilirmisiniz.
Hz İbrahim hakkında Efendimiz: İbrahim bütün hayatı boyunca üç kezibde bulundu. buyururlar Bir tanesi şöyledirki Hanımına: Sana kim olduğun sorulunca benim kızkardeşim olduğunu söyle” diyor ve Sârâ Validemiz: Ben onun kardeşiyim. diyecektir. Veya Hz. İbrahim (a.s)’e sorarlarsa Sârâ için Kardeşim. diyecektir. Zira, Hz. İbrahim (a.s), onun zevcesi olduğunu söylese, Sârâ Validemiz’e kötülük yapmaları muhtemeldir. Muhtemeldir ki zevcesiyle Hz. İbrahim (a.s)’i zor durumda bırakacaklar.. ve belki de oraları terketmeye mecbur edeceklerdi. Ancak, Hz. İbrahim (a.s)’in bu hususda söylediği de yine vakıa mutabıktır. Zira Cenâb-ı Hak, mü’minleri bütünüyle kardeş saymaktadır (Hucurat, 49/10). Bu mü’minlerin kardeş olayı Kur’an’da geçmektedir ve Peygamberimizin ümmeti için mi yoksa gelmiş ve gelecek tüm insanlık için mi ?
Hz Musa aleyhisselam’da peygamberliğinden önce bir Bıptiyi öldürmüştü ve bundan dolayı mahşerde insanlara şefaat edememe için özür beyan edecektir ve bu olaya hiç değinilmemişt bu kitapta

2. Bazen kalbim o kadar taş kesiliyorki Allah’ın varlığına birliğine veya onun zatı hakkında şüpheye düştüğümü hissdiyorum ve bunu bir arkadaşımla paylaştığımda aynılarının kendisinde de olduğunu söyledi hadislerde kalbinde zerre kadar şüphe olanın cennete giremeyeceği gibi çok kesin ifadeler var bunları okuyunca insan korkuyor Biliyoruz ki Efendimiz Allah’ın zatını düşünmeyin helak olursunuz diyor ama bazen ben düşünmek istemesemde aklıma takılyıo bu bizde olan şüphemi değil mi bunu bile ayırt edemiyoruz bu konnudada yardımlarınızı bekliyorum

Arkadaşlar kusura bakmayın şimdiden hakkınızı helal edin..

Selam ve dua ile


Cevap: Kardeşlerim benim kafama bir kaç soru takıldı cevaplarsanız sevinirim

bafralıemre
sorularıma cevap verebilecek yok mu


Cevap: Kardeşlerim benim kafama bir kaç soru takıldı cevaplarsanız sevinirim

islamyolu
kardeş şimdi maddeler halinde sadece kafana takılan soruları yazabilirmisin. böyle biraz karışık olmuş. o yazıda merak ettiklerinide kusura bakma yoruyorum. Ama tam iyi anlamak istiyorum. Sadece maddeler halinde Sor. mesela Peygamberimizin babası Putlaramı tapmıştır. diye. ona cevapta asla tapmamıştır derim. ne babası ne dedesi nede sonraki ataları tapmamıştır.

ondan sonra Peygamberler Günah işlemezler ismet sıfatı vardır. Adem (Aleyhisselam) günah işlememiştir orada. Taktir ilahi odur. Hz Musa (Aleyhisellam) Hz Ademe kızıyor. Diyorki senin yüzünden bu dünyaya geldik ne vardı o yasaklı meyveyi yedin , yemezsen cennette kalacaktır vs sözler ediyor. Adem Aleyhisselamda Allahın bana önceden yazdıklarıylamı beni tenkit ediyorsun gibi söz söylüyor. Peygamberimiz (SAllahu Aleyhi ve sellem) efendimiz bu hadisi anlatırken Adem Musayı yendi diyor. yani Peygamberler Korunuyor. onlar günah işlemezler.

gerçekten çok Güzel sorular sormuşsun. ama işte dedigim gibi maddeler halinde olsa daha iyi soruları anlarım böyle anlamakta güçlük çekiyorum.

< 2. Bazen kalbim o kadar taş kesiliyorki Allah’ın varlığına birliğine veya onun zatı hakkında şüpheye düştüğümü hissdiyorum ve bunu bir arkadaşımla paylaştığımda aynılarının kendisinde de olduğunu söyledi hadislerde kalbinde zerre kadar şüphe olanın cennete giremeyeceği gibi çok kesin ifadeler var bunları okuyunca insan korkuyor Biliyoruz ki Efendimiz Allah’ın zatını düşünmeyin helak olursunuz diyor ama bazen ben düşünmek istemesemde aklıma takılyıo bu bizde olan şüphemi değil mi bunu bile ayırt edemiyoruz bu konnudada yardımlarınızı bekliyorum >
kardeş vesveseler herkese geliyor. Bazen banada geliyor. Hani oradada kalbe gelenden Allah bizleri sorumlu tutmaz demişsin ya. işte bu durum o durumdur. Şeytan insana binbir şüphe sokuyor. gerçekten zor durum. bunlardanda kurtulmak için daima istiğfarlar çekmemiz lazım. ufak kuşku aklımıza gelince beynimizi başka yerlere yormamız lazım


Cevap: Kardeşlerim benim kafama bir kaç soru takıldı cevaplarsanız sevinirim

HAMMADUN
< Peygamberler Korunuyor onlar günah işlemezler >
Kur’an-ı Kerim Fetih Suresi 2. Ayet-i Kerimesi.
< Diyanet İşleri (eski) : Allah böylece, senin geçmiş ve gelecek günahlarını bağışlar, sana olan nimetini tamamlar, seni doğru yola eriştirir. >
İslam Yolu kardeşim öyle zan ediyoruz ki; Peygamberlerin günahı olmaz derken başka bir hususa işaret buyurdunuzda biz böylece anlayıp, böylece değerlendirdik.

Peygamber Efendimiz(S.A.V.)’de bir İNSAN’dı ve asla ona İNSAN olmasının dışında hiç bir şey de atfetmedik. O’na Efendimiz(S.A.V) olması hariç başkaca bir üstünlükte atfetmedik. O asla bize karşı değil, ancak Rab’bine karşı eksikliklerle günah işleyenlerdendir. O’nun işlediği günahlarda Rab’bine karşı günahlar olup, Rab’binin takdirine mahsus olan kısmı ile af ve mağfirete uğrayanlardandır. Bizler O’na(S.A.V.) gereği gibi yaklaşanlardan oluruz.

Rab’bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.


bafralıemre
1. Fethullah Gülen Hocaefendinin kitaplarını gönül rahatlığı içinde tam güvenerek okuyabilirmiyiz.

2. < Peygamberimizin babası Putlaramı tapmıştır diye ona cevapta asla tapmamıştır derim ne babası ne dedesi nede sonraki ataları tapmamıştır >
Biz Efendimizin babası Hazreti Abdullah hakkında tevhid inancı üzere yaşadı putlara tapmadı diye okumuş öyle öğrenmiştik veyada öyle öğrettiler
Ama Hocaefendinin Sonsuz Nur kitabında orada bir gün ebu cehil utbeyi Peygamberimize gönderiyo ve ebu cehil aklı sıra utbenin onu aklı ile yeneceğini düşünüyo neyse utbe gelip Efendimize Ya Muhammed sen mi daha hayırlısın yoksa baban mı daha hayırlı diye soruyo ama Efendimiz buna cevap vermiyo devamında ise utbe eğer sen babam daha hayırlı diyprsan bilesin ki baban da bizim taptıklarımıza tapıyordu diyor İşte bu olay Sonsuz Nurda anlatılıyor olayın devamı olayın başka bir buudu benim sorum ise bu cümlelerin bizim bildiğimizle çelişki içind olması
Başka bir yerinde ise Abdulmuttalibin tevhid inancının Hz İbrahim aleyhisselamın tevhid inancıyla tamamen aynı olmadığını sanıyorum gibi bir ifade de geçiyordu
İşte benim kafamı karıştıran nokta burası Eğer Hocaefendiye güvenebilirsek bu ifadelerle bizim bildiklerimiz çelişiyor ve bir nebzede olsa onların tevhid inancına dil uzatmış olmuyor mu burada
3 O kitapda Hz Ademin o meyve olayı için zaten Allah ona yememeyi belli bir vakte kadar yasaklamıştı diyor böyle olduğuna dair delil kaynak var mı?
4 Eğer 3. sorudaki ifade doğru ise
Adem Aleyhisselam unuttu ve yedi diyor biz biliyoruz ki Allah o süre içinde ona yemeyi yasaklamış ise ve o yemişse emre itaatsizlikten günaha girmiş sayılır.
< Adem (Aleyhisselam) günah işlememiştir orada Taktir ilahi odur Hz Musa (Aleyhisellam) Hz Ademe kızıyor Diyorki senin yüzünden bu dünyaya geldik ne vardı o yasaklı meyveyi yedin , yemezsen cennette kalacaktır vs sözler ediyor Adem Aleyhisselamda Allahın bana önceden yazdıklarıylamı beni tenkit ediyorsun gibi söz söylüyorPeygamberimiz (SAllahu Aleyhi ve sellem) efendimiz bu hadisi anlatırken Adem Musayı yendi diyor yani Peygamberler Korunuyor onlar günah işlemezler >
Bu olayı biliyorum Burda Adem Aleyhisselam kaderinde bunu yazılı olduğunu belirtiyor.Ama şuda varki Allah Celle Celaluhu Onun o meyveyi yiyeceğini bildiği için onun kaderine öyle yazmamışmıdır?
Veya Adem Aleyhisselam burada kaderinin arkasına sığınıyor gibi geliyor o zaman şu anda günah işleyenlerde daha doğrusu cennete girmeye hak kazanamayan herkes -müşrik kafir ateist…- kaderine suçu atmaz mı takdiri ilahi böyleymiş demez mi ?
5 "Şüphesiz Allah, ümmetimden, hatâ, unutma ve yapmaya zorlandıkları şeyi (n hükmünü) kaldırmıştır", "Allah, kimseyi, elinde olmadan kalbine gelen çirkin şeylerden dolayı -onları yapmadığı veya konuşmadığı sürece- hesâba çekmeyecektir" hadisinde belirtilen kolaylık sadece bizim ümmetimize mi hastır? Geçmişte yaşamış olan ümmetler, bu sayılanlardan sorumlu mu idiler? Bu hadisteki ümmetimden maksad sadece müslümanlar ise Hz Adem bu hadisin müjdesine nail olamamıştır eğer ümmetten maksat gelmiş geçmiş ve gelecek bütün insanlık ise bu müjdeden dolayı günaha girmemiş sayılır bu olayı açıklayabilirmisiniz
6 Hz İbrahim hakkında Efendimiz: "İbrahim bütün hayatı boyunca üç kezibde bulundu” buyururlar Bir tanesi şöyledirki Hanımına: "Sana kim olduğun sorulunca benim kızkardeşim olduğunu söyle” diyor ve Sârâ Validemiz: "Ben onun kardeşiyim” diyecektir Veya Hz İbrahim (as)’e sorarlarsa Sârâ için "Kardeşim” diyecektir Zira, Hz İbrahim (as), onun zevcesi olduğunu söylese, Sârâ Validemiz’e kötülük yapmaları muhtemeldir Muhtemeldir ki zevcesiyle Hzİbrahim (as)’i zor durumda bırakacaklar ve belki de oraları terketmeye mecbur edeceklerdi Ancak, Hz İbrahim (as)’in bu hususda söylediği de yine vakıa mutabıktır Zira Cenâb-ı Hak, mü’minleri bütünüyle kardeş saymaktadır (Hucurat, 49/10) Bu mü’minlerin kardeş olayı Kur’an’da geçmektedir ve Peygamberimizin ümmeti için mi yoksa gelmiş ve gelecek tüm insanlık için mi ?
7 Hz Musa aleyhisselam’da peygamberliğinden önce bir Kıptiyi öldürmüştü ve bundan dolayı mahşerde insanlara şefaat edememe için özür beyan edecektir ve bu olaya hiç değinilmemişt bu kitapta
Eğer İsmetlik sıfatı anlatılıyorsa böyle önemli bir olayada değinilmesi açıklanması gerekilmezmi ? İnsanın aklına sanki bu olayı açıklayamayacakta o yüzden girmemiş gibi bir düşünce geliyor.
İsmetlik sıfatı ve Kıpti olayı çelişiyor bunuda açıklamanızı istiyorum

8 Bazen kalbim o kadar taş kesiliyorki Allah’ın varlığına birliğine veya onun zatı hakkında şüpheye düştüğümü hissdiyorum ve bunu bir arkadaşımla paylaştığımda aynılarının kendisinde de olduğunu söyledi hadislerde kalbinde zerre kadar şüphe olanın cennete giremeyeceği gibi çok kesin ifadeler var bunları okuyunca insan korkuyor Biliyoruz ki Efendimiz Allah’ın zatını düşünmeyin helak olursunuz diyor ama bazen ben düşünmek istemesemde aklıma takılyıo bu bizde olan şüphemi değil mi bunu bile ayırt edemiyoruz bu konnudada yardımlarınızı bekliyorum

Arkadaşlar kusura bakmayın şimdiden hakkınızı helal edin


islamyolu
< İslam Yolu kardeşim öyle zan ediyoruz ki; Peygamberlerin günahı olmaz derken başka bir hususa işaret buyurdunuzda biz böylece anlayıp, böylece değerlendirdik
Peygamber Efendimiz(SAV)’de bir İNSAN’dı ve asla ona İNSAN olmasının dışında hiç bir şey de atfetmedik O’na Efendimiz(SAV) olması hariç başkaca bir üstünlükte atfetmedik O asla bize karşı değil, ancak Rab’bine karşı eksikliklerle günah işleyenlerdendir O’nun işlediği günahlarda Rab’bine karşı günahlar olup, Rab’binin takdirine mahsus olan kısmı ile af ve mağfirete uğrayanlardandır Bizler O’na(SAV) gereği gibi yaklaşanlardan oluruz
>

Kardeş Peygamberimiz (Salllahu Aleyhi ve sellem) kainatın efendisidir. Daha ademin çamuru yogurulurken ben Peygamberdim diyen. Allah kuranda. Ben bir kitap birde nur gönderdim size diyor. Kitap Kuran ise Nurda Muhammed Mustafa (Salllahu Aleyhi ve sellem ) değilmi. gerekse bunlar Hadisi şeriflerdede açıklanmıştır. Aişe anamızın ipi üzerine atınca içinden geçtiği gibi rivayetler vardır.
şimdi konumuza geçersek. Peygamberimiz (Salllahu Aleyhi ve sellem) efendimiz Bizim gibi insan. bir beşerdir. Ama ona Vahiy geliyordu. biz insanlara vahiy geliyormu. Sayısız mucizeleri var bizlerin mucizeleri varmı. sana demiyorum ama Çok mucizelerini inkar eden hocalar var. Bir kitap okudum gerçekten Sitede o hocayı çokta seven var. Peygamberimiz Sahabelerden Razı değildi diyor kitabında. birde karizma katmış Sahabeler Hadis uydurmuşlar diyordu. oda bizim gibi beşer Günah işler demişti kitabında. Abdullah bin Selam (RadıyAllahu Anh) gibi büyük sahabeye Yahudilikten geçtiği için Yahudiler gibi Peygamberi yüceltmiş diyordu kitabında.
Ama ben sana şunu söyleyeyim ki. Ehli sünnet Alimlerinin Cumhuru Peygamber Masumdur Günah işlemez diyorlar. Mezhep imamlarımızda Dahil buna. Bir hoca çıkıpta. kitap yazarsa Peygambere İftiralar atarsa Cinselliğine bile deyinirken kitabında. ne diyeyim ben. bak Aişe anamız demiyormuydu Ya rasullullah Senin geçmiş gelecek günahların bağışlanmış. niye bu kadar çok namaz kılıyorsun. Peygamberimizde (salllahu Aleyhi ve sellem) şükür eden biri olmayayımmı demişti. yani kısaca Ehli sünnet Alimleri itikat kitaplarına Peygamberler Masumdur diye İsmet sıfatlarına yer vermiştir. bizim müçtehit imamlarımızın sözlerine karşı gelmemiz doğru olmaz. eğerki peygamber Masumdur konusu hakkında Tatmin etmiyorsa bunlar. o zaman kardeşime Çok kaynak getiririm.

Ey Mûsa! Gözümün önünde yetişesin diye seni sevimli kıldım (Taha, 20/39).
mesela var. Allah korudugunu bizzat belirtiyor.

< Fethullah Gülen Hocaefendinin kitaplarını gönül rahatlığı içinde tam güvenerek okuyabilirmiyiz >
Kardeş Fethullah Gülen hakkında soru sorduguna göre cevap vermek boynumun borcu. küresel barışa doğru kitabında. La ilahe illlah diyenlere Merhametle bakacan. Muhammeden Rasullullah demelerine gerek yoktur. demiştir. yani Açıkça söylemek istedigi onlarda tek Allah’a inansın cennete gider. ama bizler biliyoruzki Yahudi hıristiyan cennete gider diyen cennete gidemez. Fethullah Gülenin Sağ kolu Ahmet şahin Zaman gazetesinde onlarla Amentümüz aynıdır demiştir. yani Sağ koluda tastiklemiştir onu.
geçen gün bir videoda demiştiki Sakal uzatmak sünnet değil, o bir adettir , bir videoda izlemiştim. Kuran ayetleri çok sert biraz yumuşatılması lazım. yani Youtubede bakabilirsin istersen bu videolar çıkar heralde. daha bir çok yanlış fetvası var. onu çok seven arkadaşlar vardır. Ama kendisinin ehli sünnete ters çok fetvasını bilirim.

< Biz Efendimizin babası Hazreti Abdullah hakkında tevhid inancı üzere yaşadı putlara tapmadı diye okumuş öyle öğrenmiştik veyada öyle öğrettiler
Ama Hocaefendinin Sonsuz Nur kitabında orada bir gün ebu cehil utbeyi Peygamberimize gönderiyo ve ebu cehil aklı sıra utbenin onu aklı ile yeneceğini düşünüyo neyse utbe gelip Efendimize Ya Muhammed sen mi daha hayırlısın yoksa baban mı daha hayırlı diye soruyo ama Efendimiz buna cevap vermiyo devamında ise utbe eğer sen babam daha hayırlı diyprsan bilesin ki baban da bizim taptıklarımıza tapıyordu diyor İşte bu olay Sonsuz Nurda anlatılıyor olayın devamı olayın başka bir buudu benim sorum ise bu cümlelerin bizim bildiğimizle çelişki içind olması
Başka bir yerinde ise Abdulmuttalibin tevhid inancının Hz İbrahim aleyhisselamın tevhid inancıyla tamamen aynı olmadığını sanıyorum gibi bir ifade de geçiyordu
İşte benim kafamı karıştıran nokta burası Eğer Hocaefendiye güvenebilirsek bu ifadelerle bizim bildiklerimiz çelişiyor ve bir nebzede olsa onların tevhid inancına dil uzatmış olmuyor mu burada >

Kardeş Peygamberimiz (Salllahu Aleyhi ve sellem) efendimiz Peygamber olmadan Hanif dininde değilmiydi. Babasıda İbrahim Aleyhisselamın dini üzerineydi. ve dedesinden Adnan Dedesine ordanda ismail Aleyhisselam, İbrahim Aleyhisselam a kadar hiç biri putlara tapmamıştır. ya aslında bu konu hakkında çok iyi bilgilerim vardı aklımdan gitmiş. Babası Abdullah ı araştırdıgın zaman hiç bir kimse ile zina bile yapmamış. Putlara tapmamış. hatta kain bir kadın ona zorla Zina teklif etmiş. Çünkü yüzündeki Nurdan Anlamış son peygamber ondan gelecek diye. Abdulmuttalip dedesine Yahudilerden bir haham özellikle söylemiş. Senin Torunun Peygamber olacak diye. Mevlid kıssasında bunların hepsine deyinilmiştir. Ehli sünnet Alimlerimiz demiştir zaten Peygamberin ne babası ne dedesi Putlara tapmamıştır diye. eğerki daha bilgi istersen Kitaplarımı karıştırabilirim.
<
3 O kitapda Hz Ademin o meyve olayı için zaten Allah ona yememeyi belli bir vakte kadar yasaklamıştı diyor böyle olduğuna dair delil kaynak var mı?
4 Eğer 3 sorudaki ifade doğru ise
Adem Aleyhisselam unuttu ve yedi diyor biz biliyoruz ki Allah o süre içinde ona yemeyi yasaklamış ise ve o yemişse emre itaatsizlikten günaha girmiş sayılır >

Hz. Adem’in Cennette iken yasak ağacın meyvelerinden yemesi zelleye misal olarak verilebilir. Hz. Âdem, yasak meyvelerden yemekle bizim bildiğimiz mânâda bir günah işlememiş, daha iyi olanı terk etmiştir. Çünkü, ağaçtan yemeleri kendilerine haram kılınmamıştı ki, bir günah şeklinde düşünülsün. Neticede de, bu hatalarından dolayı Cennet nimetlerinden mahrum kaldılar. Cennette günah ve sevap mefhumunun olmaması bu günahın, bilinenden başka bir şeklinin olduğu da anlaşılır.
Cennet nimetlerinden birisi de, orada "tuvalete gitme" gibi bir ihtiyacın mevcut olmadığıdır. (Müslim, Cennet: 15) Cennette yenip içilen şeylerin artıkları olmadığından Hz. Âdem ve Havva, Cennette büyük ve küçük abdest yapmıyorlardı. Avret mahalleri elbise veya bir nurla kendilerinden gizlenmişti. (Tefsîr-i Kebir, 14/49; Hak Dini Kur’ân Dili, 3/2140) Yasak ağacın meyvelerinden yemeleri avret yerlerinin açılmasına, küçük ve büyük abdest gibi eza verecek şeylere sebep olacağı için Cenab-ı Hak o ağaçtan yemelerini men etmişti. (Hülasatül-Beyan, 2/ 4748)
Nitekim, yasak ağacın meyvelerini yedikleri anda, daha önce hiç görmedikleri avret yerleri açılıverdi. O yerlerin açılması uygun olmadığı için yaprakla örtünmeye başladılar. (A’raf Sûresi, 22)
Hz. Âdem’in yasak ağacın meyvesinden yiyerek Cennetten çıkarılmasında kaderin hissesini unutmamak gerekir. Çünkü, Cenab-ı Haklan insanı yaratmasındaki hikmet ve maksadın gerçekleşmesi, ancak Hz. Âdem ve Havva’nın Cennetten yeryüzüne inmesiyle mümkün olmuştur. Ebu’1-Hasen-i Şâzelî, Hz. Âdem’in zellesi hakkında şöyle der:
"Ne hikmetli bir günah ki, kıyamete kadar gelecek insanlara tevbenin meşru kılınmasına sebep olmuştur." (Risa1e-i Hamidiye, s. 611)


islamyolu
< Bu olayı biliyorum Burda Adem Aleyhisselam kaderinde bunu yazılı olduğunu belirtiyorAma şuda varki Allah Celle Celaluhu Onun o meyveyi yiyeceğini bildiği için onun kaderine öyle yazmamışmıdır?
Veya Adem Aleyhisselam burada kaderinin arkasına sığınıyor gibi geliyor o zaman şu anda günah işleyenlerde daha doğrusu cennete girmeye hak kazanamayan herkes -müşrik kafir ateist- kaderine suçu atmaz mı takdiri ilahi böyleymiş demez mi ? >

kardeş öyle değil. bak orada Taktir ilahi diyoruz. Allah bizim şimdiden nereye gidecegimizi Tabiki bilir. Ve önceden bildiği için yani neler yaşayacagımızı neler yapacagımızı bildiği için kaderimizi yazmıştır. Ama bizler bilmedigimiz için akli irademizle Sonuca gitmeye çalışacagız. Adem Aleyhisselama unutturuldu. Allah unutturdu. Çünkü Dünya kuruldu. İnsan nesli çoğalacak. Peygamberler gelecek. Rabbim ben gizli hazineydim bilinmek istedim demiştir. ve kendisi Kullarına nimetler verecek Kullarını sınava sokacak o sınavda şükür edenler Allahın emirlerini yerine getirenlere mükafat hazırladı. bu kader işi çok derin kardeş Fazla derinlere inmek Aklımızı bozar. Zaten Anlayamayız. Kaderin sırrı diyelim. o sırrıda o kadar Araştırırsak Ateistlerin düştüğü duruma kadar gitme ihtimalimiz var. inanacan kapatacan konuyu. ben çok konu kapatmışım. eğerki onları açarsam kimse cevap veremez.

< 5 "Şüphesiz Allah, ümmetimden, hatâ, unutma ve yapmaya zorlandıkları şeyi (n hükmünü) kaldırmıştır", "Allah, kimseyi, elinde olmadan kalbine gelen çirkin şeylerden dolayı -onları yapmadığı veya konuşmadığı sürece- hesâba çekmeyecektir" hadisinde belirtilen kolaylık sadece bizim ümmetimize mi hastır? Geçmişte yaşamış olan ümmetler, bu sayılanlardan sorumlu mu idiler? Bu hadisteki ümmetimden maksad sadece müslümanlar ise Hz Adem bu hadisin müjdesine nail olamamıştır eğer ümmetten maksat gelmiş geçmiş ve gelecek bütün insanlık ise bu müjdeden dolayı günaha girmemiş sayılır bu olayı açıklayabilirmisiniz >
Allah Adildir kimseye Adeletsizlik yapmaz. bunu öyle biliriz. şimdi Allah unutarak kaçırılan namazda bizlere günah yazmaz Aklınıza geldiği an kılın demiştir. oruçtada zaten yemede içmede unuttugumuz zaman oruç bozulmuyor.. örnekler çok verilebilir aslında. kalbine gelen çirkin şeylerde vesvesedir kardeş. şeytanın fısıldaşması. onu dışarı vurmadıgımız sürece bir günah yazılmaz. bunu kastediyor. Peygamberimizin o hadisi şerifini o şekil anlarsak dedigin gibi diğerleri ile çelişir. Çünkü adem (Aleyhisselam) da sonucta unutmuştur. diğer ümmetler içinde geçerlidir. Çünkü arada Fetret devri girmiştir. Millet dini herşeyi unutmuştur. Teblicide yoktur. Allah peygamber göndermedigi bir kavime Azap etmez diye ayet vardır. Ayet numarası aklımda degil. imam rabbani Hazretleri ise o şekil ölenler Toprak olur demiştir. Dolayısı ile diğer Ümmetlerdede bu durum var. çünkü Unutturanda Allahtır.

<
6 Hz İbrahim hakkında Efendimiz: "İbrahim bütün hayatı boyunca üç kezibde bulundu” buyururlar Bir tanesi şöyledirki Hanımına: "Sana kim olduğun sorulunca benim kızkardeşim olduğunu söyle” diyor ve Sârâ Validemiz: "Ben onun kardeşiyim” diyecektir Veya Hz İbrahim (as)’e sorarlarsa Sârâ için "Kardeşim” diyecektir Zira, Hz İbrahim (as), onun zevcesi olduğunu söylese, Sârâ Validemiz’e kötülük yapmaları muhtemeldir Muhtemeldir ki zevcesiyle Hzİbrahim (as)’i zor durumda bırakacaklar ve belki de oraları terketmeye mecbur edeceklerdi Ancak, Hz İbrahim (as)’in bu hususda söylediği de yine vakıa mutabıktır Zira Cenâb-ı Hak, mü’minleri bütünüyle kardeş saymaktadır (Hucurat, 49/10) Bu mü’minlerin kardeş olayı Kur’an’da geçmektedir ve Peygamberimizin ümmeti için mi yoksa gelmiş ve gelecek tüm insanlık için mi ?
>

burayı pek anlamadım ama. Müminler kardeştir. yani din kardeşidir. İbrahim Aleyhisselam zamanında Sara Validemize eşim deseydi Alıp götüreceklerdi. ondan dolayı kardeşim demeye mecbur kalmıştır. bütün peygamberler Müslümandır. Adem Aleyhisselamdan Tut Bütün nesil oradan türediği için. Birbirinin kardeşi konumundadır. Ama PEygamberimiz Orada Din kardeşi demek istiyor. yahudi Hıristiyanları dost edinmeyin onlar birbirinin dostudur Ayet de vardır. onlarlada en son atamız Adem Aleyhisselam oldugu için Kardeşizdir. Ama din kardeşi çok farklı.

< 7 Hz Musa aleyhisselam’da peygamberliğinden önce bir Kıptiyi öldürmüştü ve bundan dolayı mahşerde insanlara şefaat edememe için özür beyan edecektir ve bu olaya hiç değinilmemişt bu kitapta
Eğer İsmetlik sıfatı anlatılıyorsa böyle önemli bir olayada değinilmesi açıklanması gerekilmezmi ? İnsanın aklına sanki bu olayı açıklayamayacakta o yüzden girmemiş gibi bir düşünce geliyor >

Cenâb-ı Hakk, minnet sadedinde Hz.Mûsa (as)’ya şöyle der: "Ey Mûsa! Gözümün önünde yetişesin diye seni sevimli kıldım” (Taha, 20/39).

Bu âyetten anlaşılıyor ki, Allah (cc), Hz. Mûsa (as)’yı Fir’avun’un sarayına yerleştirmekle, O’nun terbiyesini ne Fir’avun’a ne de Mûsâ (as)’nın anasına bırakmıştı. Allah (cc), O’nun gözüne başka hayaller girmesin, ruhunu yabancı düşünceler sarmasın diye O’nun terbiyesini bizzat kendisi yapmış ve Hz. Mûsâ (as)’yı bizzat kendisi yetiştirmiştir. Böyle bir gözetimle yetişen nebî, ma’sûm olmaz da başka ne olur ki? Çocukluğundan itibaren O, Allah (cc)’ın gözetimi altındadır ve en iyi bir terbiye ile terbiye edilmiştir.

kıpti olayına gelirsek. Musa Aleyhisselam kesinlikle maksadı kıptiyi öldürmek değildi. Musa Aleyhisselam Yumruğu attıgı zaman. bu şeytanın işindendir. o ap açık saptırıcı bir düşmandır. Rabbim ben nefsime Zulmettim beni bağışla demiştir. hz musanın bu Şeytan işidir demesinin sebebi. kalbini Allah tan başkasından korkma duygusuyla meşgul etmesi.

< 8 Bazen kalbim o kadar taş kesiliyorki Allah’ın varlığına birliğine veya onun zatı hakkında şüpheye düştüğümü hissdiyorum ve bunu bir arkadaşımla paylaştığımda aynılarının kendisinde de olduğunu söyledi hadislerde kalbinde zerre kadar şüphe olanın cennete giremeyeceği gibi çok kesin ifadeler var bunları okuyunca insan korkuyor Biliyoruz ki Efendimiz Allah’ın zatını düşünmeyin helak olursunuz diyor ama bazen ben düşünmek istemesemde aklıma takılyıo bu bizde olan şüphemi değil mi bunu bile ayırt edemiyoruz bu konnudada yardımlarınızı bekliyorum >
kardeş oradaki vesvesedir. Allah kalbe gelenden bizi sorumlu tutmaz. sen inanıyorsan gerçekler bu şekildir diye. Ama kalbindeki ses yok öyle değil diyorsa. bunda bir şey yok. kalpler Allahın elinde. eğerki dahada kalbinle uğraşırsan. Şeytan fısıltı vermeye daha çok başlar. münafıklar dilde müslümandır. içten müslüman değildir. bu şekil anla.


bafralıemre
< burayı pek anlamadım ama Müminler kardeştir yani din kardeşidir İbrahim Aleyhisselam zamanında Sara Validemize eşim deseydi Alıp götüreceklerdi ondan dolayı kardeşim demeye mecbur kalmıştır bütün peygamberler MüslümandırAdem Aleyhisselamdan Tut Bütün nesil oradan türediği için Birbirinin kardeşi konumundadır Ama PEygamberimiz Orada Din kardeşi demek istiyor yahudi Hıristiyanları dost edinmeyin onlar birbirinin dostudur Ayet de vardır onlarlada en son atamız Adem Aleyhisselam oldugu için Kardeşizdir Ama din kardeşi çok farklı >
benim anlatmak istediğim aynı anadan babadan gelen kardeşlik değil ona karındaş deniliyo zaten burdaki din kardeşliğinden bahsediyorum Hocaefendi burada İbrahim Aleyhisselamın Sara Validemize kardeşim sözünü söylerken Müminler ancak kardeştir ayetine binaen söylediğini söylüyor işte demek istediğim bu kardeşlik Kur’an-ı Kerim’de açıklanmıştır o açıklamadan önce bu kardeşlik olayı onlar içinde geçerlimiydi Hani aynı önceki sorularda unutmadan dolayı mazur görülme olayı sadece bu ümmete mi yoksa tüm insanlığamı diye sormuştum ya işte aynı o noktada birleşiyo bu sorular

Allah razı olsun kardeşim güzel cevaplar vermişsin < kardeş oradaki vesvesedir Allah kalbe gelenden bizi sorumlu tutmaz sen inanıyorsan gerçekler bu şekildir diye Ama kalbindeki ses yok öyle değil diyorsa bunda bir şey yok kalpler Allahın elinde eğerki dahada kalbinle uğraşırsanŞeytan fısıltı vermeye daha çok başlar münafıklar dilde müslümandır içten müslüman değildir bu şekil anla >
buradaki vesveselerden bir nebzede olsa kutulma yolu var mı veya imanımızı arttıracak okuyup faydalanabileceğimiz tavsiye ettiğin eserler var mı


islamyolu
< benim anlatmak istediğim aynı anadan babadan gelen kardeşlik değil ona karındaş deniliyo zaten burdaki din kardeşliğinden bahsediyorum Hocaefendi burada İbrahim Aleyhisselamın Sara Validemize kardeşim sözünü söylerken Müminler ancak kardeştir ayetine binaen söylediğini söylüyor işte demek istediğim bu kardeşlik Kur’an-ı Kerim’de açıklanmıştır o açıklamadan önce bu kardeşlik olayı onlar içinde geçerlimiydi Hani aynı önceki sorularda unutmadan dolayı mazur görülme olayı sadece bu ümmete mi yoksa tüm insanlığamı diye sormuştum ya işte aynı o noktada birleşiyo bu sorular
>

bir zamanlar Allah yahudileri Alemlere üstün kılmıştı. aklıma gelen bu oldu. o zaman Yahudiler Allah’a ve Peygamberine inanıyordu. onlarda birbiri ile kardeşti. böyle düşünebiliriz. İbrahim Aleyhisselam Müminler ancak birbiri ile kardeştir sözü de . İbrahim (Aleyhisselam) o düşünceyle Kardeşim demiştir. Sara Validemizde mümin olduğu için. bir yandanda Kardeşlik girmiştir. şöylede düşünürüz. Sara validemizle Boşansaydı bile Yinede Müslüman olduğu için Kardeş olurdu. İbrahim (Aleyhisselam) burada hiç bir yalan söylememiştir. hatada etmemiştir. Günahta işlememiştir. kısaca bu kardeşlik Tüm inanan müminleredir.

< buradaki vesveselerden bir nebzede olsa kutulma yolu var mı veya imanımızı arttıracak okuyup faydalanabileceğimiz tavsiye ettiğin eserler var mı >
en büyük Alimlerden bile böyle vesveselere düşenler çok olmuş. Ve ehli sünnet Alimlerinin Genelde böyle Vesveselerden Kurtulmak için. Her namazdan sonra 10 kere Elem Neşrah (inşirah) suresini okuyorlarmış. Anlamınada baktığın zaman. Peygamberimiz (Salllahu Aleyhi ve sellem) efendimizide Senin göğsünü açıp temizlemedikmi diye başlar. yani tüm sıkıntılardan, tüm yüklerden , kendisine Ağır gelen herşeyden Allah kalbini temizlemiştir. Bu Sureyi Okuman iyidir. banada eskiden ne düşünceler geliyordu. çıldırmamak elde degil. Tövbe Haşa işi gücü bırakmıştım. Kuranda Çelişkilere bakıyordum. Rabbim korudu beni. Allahıma binlerce şükürler olsun. Derin konulara inmiyorum o kadar. Hadiste Ayette bir şey gördümmü inanıyorum kapatıyorum. Ya bu böyle niye olmuş. şu niye böyle olmuş diye araştırmaya girdigin an. Şeytan Hemen Damarlarda gezmeye başlar. okudugun kitaplarada çok dikkat et kardeş. Kimisi bir kitap çıkarıyor. Şeytanın önünü daha çabuk açıyorlar. İşte benimde sana diyecegim ne varsa Eski Alimlerde var. . mevlana ,İmam rabbani , İmam suyuti , imam nevevi , imam Gazali , Abdulkadir Geylani gibi birçok Alimlerimizin kitaplarını ben daha çok kaideye alırım. çünkü ne ilimler varsa onlarda var. şimdikiler 1400 yıldır uydugumuz dinimize Hurafe bidat demeye başladılar. kitaplarınıda okudugun an. gelsin artık beyne şüpheler.


hakantopuz
Allah’a şükür ki, dün itibariyle Sonsuz Nur kitabı da yasaklandı ve toplatılmasına karar verdi.

"Fethullah Gülen’in kitaplarının toplatılmasına karar verildi"

Ben de kararı ilk duyduğumda Sonsuz Nur neden, bu kararın dışında bırakılmadı diyordum. Burada okununları görünce ne kadar isabetli olduğunu anladım. Peygamber Efendimizi en güzel Kur’an-ı Kerim anlatmıştır. Bununla birlikte bu bilgileri, en güzel şekilde toparlayan Osman Nuri TOPBAŞ Hoca’ya ait kitabı http://www.osmannuritopbas.com/hazreti-muhammed-mustafa-1-mekke-devri-icindekiler.html linkinden okuyabilirsiniz.

Müslüman uyanık olmalı, adres olarak kendini gösteren, nefsine yenik düşmüş, ben hocayım, hoca efendiyim diyenlerin değil,

Müsaadeli, ağabeyli, bilmem neyli hizmet olmaz… Tâbî olmayın kimseye! Bana da tabi olmayın! Bana tabi olursanız, beni sıkıştırırlar. Ondan sonra, "Sen bu adamlarına şöyle yap!" derler. İslâm’a, Allah’ın emrine tabi olun! Allah’ın dinine hizmet edin! Tek başınıza olsanız da, hakla beraber olun! O zaman İslâm kalkınır; başka türlü kalkınamaz! "Aa, efendim, dirlik, düzenlik, birlik, beraberlik, organizasyon bozulmasın" diyorlar." diyebilen M. Esad COŞAN Hoca gibi kişilerin eserlerini okumalıyız. Metnin tamamı aşağıdaki linkte.

http://www.haber7.com/medya/haber/1411209-esad-cosan-24-sene-once-uyarmis

Saygılarımla,

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();